Kolego, emaero1! Przeanalizuj schemat. W tym wariancie oscylacja jest nieunikniona, ponieważ po osiągnięciu ustawionego napięcia akumulatora przekaźnik odłącza akumulator od źródła ładowania , ale napięcie akumulatora natychmiast spada, i obwód ponownie przechodzi w tryb ładowania , więc powstaje oscylacja. Zamień baterię i źródło ładowania miejscami....
1. Schemat jest OK, był zamieszczony pierwszy raz kilkadziesiąt lat temu w aplikacjach "Laminy" dla tyrystorów polskiej produkcji. 2. Ładowanie prądem 20A wymaga zmiany: transformatora sieciowego (wyjście 2x10A), diod, tyrystora, cewki. 3. Cewka ogranicza stromość impulsu w momencie załączania tyrystora. Przy braku cewki może nastąpić uszkodzenie tyrystora...
Carort ma rację . Akumulator nie jest potrzebny do pracy silnika WSK ani na niskich ani na wysokich obrotach.Czarny przewód z cewek służy do gaszenia (zwierać do masy) a czerwony to światła .Niebieski z małej cewki to ładowanie akumulatora
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Witam. Cewki sprawdzasz omomierzem. Powinny mieć ok. 70/75Ω. Nie wiem dlaczego są tam 3 końce. W każdym razie tam gdzie będzie oporność około 70/75Ω podłącz zasilacz, akumulator 12V, do cewki włóż (nie głęboko) np. wiertło, podłącz napięcie - wiertło powinno zostać wciągnięte do środka.
Cieszę się, że temat został przywrócony, bo i ja chętnie poznaję nowe rzeczy. Jednak kol.kybernetes jest chyba inaczej w tym modelu z magnesami, bo autor żle narysował schemat połączeń i jest 6 cewek nawiniętych przciwsobnie połączonych w szereg i tylko jest odczep z 5 cewki na oświetlenie, aby nie palić żarówek. Napięcie z 6 cewki biegnie do regulatora...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
wykorzystać silnik jako prądnicę, o regulator się nie martw, bateria da sobie radę O ile napięcie prądnicy nie będzie za niskie... od tego są diody, ale jeśli dla jakiegoś przełożenia silnik był zasilany pewnym napięciem, by napędzał, to działając jako prądnica przy takim samym przełożeniu wytworzy niższe napięcie, bo SEM będzie takie samo (dopóki...
Cześć! Super, że podałeś tyle szczegółów – to bardzo pomaga! Rozbiję to na części, bo masz kilka problemów do ogarnięcia. A. Elektryka (P1676, alternator, migotanie) Błąd P1676 to problem z komunikacją alternatora (LIN/BSS), często związany z regulatorem lub okablowaniem (,). Twój stary alternator (Mitsubishi 9660055080) i zamiennik (REC-2.3761) mogą...
czy akumulator był rozładowany ,zasilanie cewki jest ,sterownik to MM 1AP?
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Na sam poczatek to akumulator 12v od skuterka mozesz wlozyc do skuterka.. MZ TS 150 (z tego co widze to taka jest na zdjeciu) ma instalacje 6v i musisz miec akumulator 6v. Minus akumulatora na mase, plus do cewki WN zacisk 15, zacisk 1 pod przerywacz/kondensator. I tyle.
Elektromagnes połączony mechanicznie z wyłącznikiem i o funkcji trzymania. Po załączeniu przyciąga styk i zamyka obwód,który pozwala uruchomić ładowanie. Wyprowadzenia cewki elektromagnesu najprawdopodobniej są podłączone przez 3 styk zasilacza do termistora w baterii. Stawiam na termistor PTC - gdy sie akumulator zbytnio ogrzeje, termistor zwiększa...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Jak masz miernik to zmierz napięcie jakie wychodzi z cewki i jakie dochodzi do żarówki, jak nie masz miernika to weź akumulator 6V albo choćby "płaską baterię" 4,5V, odłącz "cewkę świetlną" i w jej miejsce podłącz baterię/akumulator i zobacz czy żarówka zaświeci. Nie lakierowałeś czasem tego motocykla, bo tak wszystko nowe masz? Może jednak jest problem...
To z tego by wynikało, że prądnica ma dawać np. 7.8A, z tego 5A na światła, 2.8A na ładowanie? Światła też mają dostawać stabilizowane napięcie? i stabilizator ma odróżniać, która część prądu płynie do akumulatora, a która do świateł? da się, ale to trochę komplikacji. 7815 + KD3055: może wyjść napięcie w okolicy granicy dopuszczalnego dla akumulatora,...
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
Z tego co pamiętam,z cewki ładowania przewód idzie do prostownika do lampy,a następnie do stacyjki. Stacyjka łączy prostownik z + akumulatora ,po włączeniu kluczyka.
Jakiś prosty układ "odcinający": przekaźnik NO z cewką na napięcie od 6 do 9V i niewielki prąd, do 40mA, szeregowo z cewką trzeba włączyć opornik, żeby zasilać ją z napięcia, jakie jest na wyjściu ładowarki; styki mają łączyć ładowarkę z akumulatorem; równolegle do cewki przekaźnika podłączyć TL431 - tak, by mógł ją zewrzeć; na wejście REF TL431 podać...
Witam mam pytanie odnośnie mojego fiata 126p 97r który palił na dotyk aż do dnia w ,którym chcąc odpalić maluszka rozrusznik kręcił jak by akumulator był rozładowany. Sprawdzając na innym w 100% sprawnym i naładowanym aku sytuacja była taka sama. Dodam że dzień przedtem palił od strzała. Na drugi dzień chcąc odpalić jeszcze raz, rozrusznik nawet się...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Witam! Prostownik ZAWSZE zadziała poprawnie: przewodzić będzie tylko ta dioda, która jest zasilana napięciem wyższym, niż istniejące na obciążeniu (+ spadek na diodzie). Jeżeli uzwojenia nie są przesunięte dokładnie co 120 stopni, to napięcia też będą tak samo nierówno przesunięte i przebieg po prostowniku będzie trochę "kulawy" (zrób sobie wykres z...
PeterQ94 Zrób dokładnie jak na schemacie, który zamieściłeś, a jest autorstwa BANANvanDYK. Cewkę możesz "zmasować" gdzie chcesz. Ale najprościej i najlepiej jest podłączyć kabel szaro/czerwony lub czerwono/żółty do punktu masy przy prostowniku. Akumulator ci gotuje bo nie masz żadnego układu ładowania!
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
wtrące swoje trzy grosze , aku 60Ah do diesla to trochę za mało(teraz takie daje się do benz.), wspominasz jeszcze że ma ładnych parę lat ....zwróć uwagę jeszcze jaki jest jego prąd jednominutowy(rozruchu) bo jeśli ma mniej niż 450A (to bardzo ważne w dieslu, najlepiej żeby miał ok.600A) to wszystkie te okoliczności sugerują jego wymianę na nowy ........
Witam Jak masz mierniczek to w rączkę i patrzymy napięcie na zaciskach aku przy włączonym silniku i swiatłach. Trochę gazu i powinno być około 14,6V(w zależności od regulatyora napięcia). Jak mniej to brak ładowania. Sprawdz na początek naciąg paska od alternatora:) Póżniej podłączenie przewodów(akumulator, alternator). Jeżeli ok to wygląda na padnięty...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Zrobić mostek prostowniczy z diod schottkiego układ graetza zasilanie prądu zmiennego podłączyć do cewki szczoteczki. Napięcie wyprostowane podłączyć do miernika jeżeli odczyt będzie zerowy będzie to oznaczało że ładowarka jest uszkodzona. Cewka podczas próby musi być założona na ładowarkę.
Żeby uzyskać 70 W na 8 om, potrzebowałbyś co najmniej 33 V. 33 V na czym? Na zasilaczu czy gdzie? To wyjaśnienie teoretyczne. Chodzi o to, że stosując wzór na moc P=U^2/R, możemy zauważyć, że moc jest odwrotnie proporcjonalna do wartości rezystancji (w przybliżeniu impedancja cewki głośnika jest zbliżona do jej rezystancji) i w związku z tym możliwość...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
Efekt faradaya:))) No patrzcie dla marketingu nawet noa fizyke wymysla:) Ta latarka dziala w ten sposob ze poruszajcy sie w niej ja jakies sprezynie magnes przesuwa sie w cewce indukujac w niej SEM ktora laduje akumulator z ktoreko kolejno zasilana jest dioda led. Wez jakas rurke dopasowana do magnesu tak zeby jego bieguny wskazywaly konce rurki. Magnes...
Mogło także polecieć radio jeśli na stałe było podłączone pod plus (pamięć), jeśli masz jakąś elektronikę np do LPG (ale myślę że masz na śrubę - gaźnik) wszystko mogło się posypać co jest na stałe podpięte pod akumulator (poza stacyjką) Moduł nanoplex nie jest na stałe podpięty do akumulatora , jedynie przez stacyjkę więc nie powinien się upalić chyba...
Witaj kolego, Założyłem naładowany akumulator i stary czujnik, auto zapaliło popracowało ok 10min, zgasło i już nie zapaliło. Pracowało jakby, na nieco wyższych obrotach i równiej, (ale to może tylko moje odczucie) a no właśnie kolego tak się składa że mam dostęp do takiego auta ten czujnik występował w dwu wersjach , z wtyczką wpinaną do niego i z...
Pomiar napięcia cewki bez obciążenia jest niemiarodajny. Proszę podłączyć do niej akumulator przez diodę i zmierzyć napięcie na akumulatorze. Generalnie nie powinno przekraczać się 13,8V - 14,1V na zaciskach akumulatora podczas ładowania. Tak, może kolega połączyć dwie cewki równolegle.
1. Przypuszczam, że ograniczenie jest raczej na energię pocisku. Poszukaj informacji o wiatrówkach. 2. Może kawałek żelaza? Tylko wtedy przy zmianie namagnesowania powstają prądy wirowe, które ją hamują. Może proszek żelazny sklejony żywicą epoksydową? 3. Joseph Henry robił izolację z pończoch swojej żony (o co ona miała pretensje). Może owinąć drut...
Akumulator masz do wymiany, sensu nie ma go naprawiać, woda na każdej dobrej stacji benzynowej, ładowanie pewnie masz dobre 2-3 tyg to norma jak mało uzywasz, schematy w dziale ze schematami. Iskra do sprawdzenia po poskładaniu wszystkiego do kupy.
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Spojrzeć na schematy elektryczne w instrukcji obsługi oryginalnie instalacja 6 V [url=http://www.kolyaska.pl/planeta.pdf]... 51 strona instrukcji [url=http://www.kolyaska.pl/planeta_2.pd... też 51 strona 1. przydało by się podłączyć akumulator albo coś co go zastąpi do czasu uruchomienia (źródło napięcia 6V). 2. podłączyć multimetr na pomiar...
Okazuje się, że nie jestem zbytnio poinformowany. Wydawało mi się , że te pompy poszły do lamusa w rozumieniu użytkowym. Ale potwierdza się, że sensowne rozwiązanie to właśnie CDI. Wprawdzie nie zbadałem, czy zamienny układ zawiera cewkę oświetleniową ale skoro zastępuje oryginał to pewno tak. Podejrzewam, że w układzie CDI wystarczy jedna cewka ładująca...
Strasznie dużo w jednym poście-ale dobrze. Od razu piszę, że specjalistą od tego typu systemów nie jestem ale mam ogólne doświadczenie w elektronice więc może kilka kwestii uda mi się rozwiązać. Zacznijmy od szybkiego spojrzenia na schemat. Nie wdając się na początku w funkcjonalność i co do czego tam będzie służyć na pierwszy rzut oka dostrzegam kilka...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam serdecznie.WFM to był mój pierwszy motocykl.Lamka tylna jest zasilana z akumulatora.Jak nie masz w lampie selenu z bezpiecznikiem to akumulator nie bierze prądu i wszystko idzie na żarówki.Dlatego przepala.Zastosuj zespół prostowniczy już gotowy od WSK.Tam masz zaznaczony (+) i (-) oraz dwa dojścia pradu zmiennego czyli jeden z cewki a drugi do...
A co do bezpiecznika - to przy oryginalnej instalacji są (chyba jest ich 5) i tam wchodzi ten kabel z tablicy więc raczej jest to podpięte (sporo kabli i trudny dostęp). O bezpieczniku pisałem w kontekście ewentualnego prowadzenia nowego przewodu od akumulatora. Pytanie (już ostatnie): to jeśli można np wstawić i 21 wat byle by nie za długo świecić,...
Jeśli typowy akumulator samochodowy o pojemności 50Ah obciążymy prądem 10A i uzyskamy spadek napięcia na nim o 1V w ciągu 2,5 godziny, to ten akumulator zachowuje się jak kondensator o pojemności: C=Q/U, czyli 25Ah/1V = 25*3600 culombów/1V = 90 000 Faradów. Dodanie kondensatora o pojemności 3F da się zauważyć jako poprawę o 0,0033%. Zmiana temperatury...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
W pobliżu cewki nie mogą sie znajdować żadne metalowe elementy, ponieważ wykrywacz ciągle będzie piszczał.ekran należy połączyć z masą.przy bateri 9V może spadać napięcie nawet do 7v wiec raczej sie nie nadaje.można podłączyć kilka takich baterii równolegle lecz polecam mały akumulator żelowy na 12V.Z tym ze potrzeba do niego dodatkową ładowarkę. Na...
cewki nawojowe cewki zwoje lutowanie cewki mercedes cewki
lexia sterowniki interfejsu moduł zigbee zmiana klawiszy dedykowanych
zasilanie awaryjne pieca szlifierka jotes
Peugeot Partner światła cofania – kolor przewodu, schematy, generacje Philips 715G7734-P01-003-002H – spadek napięcia 12V pod obciążeniem, brak wydajności prądowej