Centra zaleca : - Centra Plus 40Ah, prąd rozruchu EN 320 - Centra Standard 34, prąd rozruchu EN 240 Bosch zaleca: - Bosch S4 42Ah, 390A Instrukcja pisze o 40 Ah
Tak, zdecydowanie. Uszkodziłeś akumulator.
Może przed zakupem upoluj jakiś nieduży warsztat, ba - nawet sąsiada/znajomego, który za piwko pozwoli na kilka minut przełożyć akumulator...
Tego nikt Tobie nie powie :) Chyba, że wróżka. Często pada alternator. Niestety problemy z odpaleniem auta musisz zdiagnozować. Alternator na ten czas możesz odłączyć. Unikniesz ewentualnego śmiecenia do instalacji auta.
Sprawdz złącze cienkiego czerwonego przewodu od akumulatora tam często śniedzieje.
Brakuje ci masy do nadwozia ( nie silnika). Na prawy nadkolu przy akumulatorze musiała się oderwać.
Po podłączeniu żarówki zamiast radia, rozpędzeniu się i wjechaniu w dziurę żarówka gaśnie na sekundę i zaświeca się ponownie. I tu jest klucz do rozwiązania zagadki, pomimo tego że wszystko wygląda w porządku to któryś kabel ma przerwę. Na twoim miejscu nie bawiłbym się w szukanie mało ważnej usterki tylko pociągnął nowy kabel zasilający bezpośrednio...
witam, popierwsze nie prad tylko napiecie, a powinno byc 13,8-14,2V, mozliwe że któraś z diód wzbudzenie uszkodzona, są inne objawy np. iskrzenie na klemach przy podłączaniu aku? lub podświecanie kontrolki ładowania ?, powodzenia
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
Zico63, mam wrażenie, ze akumulator uszkodzony wewnątrz. Niestety tylko wymiana.
Są takie alarmy, które załączają syrenę po spadku napięcia. Być może odcina on też iskrę i samochodu nie idzie zapalić. Na początek wyjąłbym akumulator, naładował i dopiero można coś działać. Całkowite usunięcie systemu alarmowego nie jest bardzo skomplikowane. Raczej nie posiada on domykania szyb itp. :D
Bezpiecznik taki jak do wzmacniacza samochodowego. Jest on przeznaczony do właśnie takich urządzeń które podłączasz bezpośrednio do akumulatora.
co do zabazpieczenia stykow na rozruszniku to mozesz spokojnie kupic gumowe kapturki(takie jakie zabezpieczajaprzewod pradowy na alternatorze.dodatkowo po dokreceniu srubki na stykach delikatnie przesmaruj je wazelina techniczna-taka jaka zabezpiecza sie klemy na akumulatorze)powinno wystarczyc.
witam. nie polecam takiego rozwiązania, ponieważ podgrzewanie sondy odbywa się tylko do uzyskania odpowiedniej temperatury potem zostaje przerywane. nie mam pewności czy zawsze będziesz pamiętał o wyłączeniu
Wiatrak wentylatora - czy napewno sprawdzony ogromny bezpiecznik obok akumulatora Wycieraczka - moze byc zatarty mechanizm.
Dobrze że nie odpalił ci do tyłu! A tak całkiem serio to czy nie jest to aisan z bezpiecznikiem rozrusznika leżącym na akumulatorze?
Napisałeś , że napięcie podczas zapłonu wynosi 12,3 V . Zmierz napięcie podczas rozruchu pojazdu ?? Dodano po 1 Na rozruszniku oraz akumulatorze .
Musi być zwarcie przewodu sterującego wtryskiwaczem do masy. Jeden przewód jest +12 po włączeniu stacyjki, jasny niebieski, drugi jest przez ECU zwierany do masy (sterujący), różowo czarny. Odepnij kompa i wtryskiwacz, następnie zmierz czy między kablem różowo czarnym a ujemną klemą akumulatora niema przypadkiem zwarcia.
Przewód masowy od klemy jest przykręcony do nadwozia pod półką akumulatora, potem idzie do śruby na środku belki silnika
zmniejsz odstep elektrod swiecy do 0,5mm , na sewce nie ma przebicia? sprawdz szczeline miedzy kolem pasowym a czujnikiem okolo 0,8 mm Dodano po 2 sprawdz czy nie jest poluzowana masa nadwozia na prawym nadkolu pod akumulatorem
Czy mogę założyć akumulator 50 Ah do samochodu Cinquecento 700 ? Gabarytowo pasuje , ale czy ładowanie w samochodzie da radę ? Pozdrawiam Roman
Hmm. Po pierwsze to proponuje poczytac posty na temat CNQ 700 , a zapewniam ze jest ich duzo na forum. Nastepnie sprawdzilbym kable WN i swiece bo przy podwyzszonej wilgotnosci moga stanowic problem. Kolejna rzecz to przyjzal bym sie gaznikowi , a konkretnie ukladowi zalaczania ssania - ciegienko biegnace od podcisnieniowego przyspieszacza lubi spadac...
Witam... Mam Fiata Cinquecento 700. Zastanawia mnie fakt że jeszcze nigdy nie włączył mi się wentylator chłodnicy. Czy to normalne że silnik jest aż tak chłodny?? Nie zaświeciła się też żadna kontrolka o przegrzaniu silnika. Z samochodem nie mam żadnych problemów ale zastanawia mnie fakt że nigdy nie włączy się wentylator. A chłodnica czasem jest tak...
To, szanowna koleżanko, raczej kwestia uszkodzonej kostki stacyjki, styki "się pokleiły" i nie rozłączyło... http://sklep.regmot.com.pl/kostka-stacyj...
Było 1000 albo 2000 razy o akumulatorach, pojemnościach, ładowaniu. Szukajka nie gryzie.
Lucek wróć do miejsca od którego zacząłeś grzebać w tym wozie.A więc do akumulatora i bezpieczników w jego okolicy.
Nowa centralka na allegro kosztuje 30 zł. Masz albo spalony któryś elektromagnes na zaworkach gazowych albo na zaworku benzynowym bo widzę że od niego ścieżka też się odbarwiła. Jak oglądam zdjęcie tych ścieżek to zauważam że niektóre ich odcinki są zabarwione na czarno, szkoda że zdjęcie jest niskiej ostrości bo może bym powiedział więcej. Czasem też...
Wentylator i tak nie działa. Czujnik jest dobry temperatura jest pokazywana. Nie rozumiem... Jaki czujnik jest dobry? Ten w chłodnicy? To NIE JEST CZUJNIK a włącznik wentylatora i nie jest jego zadaniem pokazywanie temperatury a włączanie wiatraka; tylko włączanie. Doprowadzić prąd do wiatraka prosto z akumulatora - jak wiatrak nie ruszy, wymienić.
A więc tak jak pisałem wcześniej, świecenie kontrolki ładowania było skutkiem uszkodzenia diod wzbudzenia. Dałem elektormechanikowi do naprawy i zrobili mi wraz z kilkoma innymi rzeczami do naprawy za 100 zł. Trochę się nakombinowali, bo to jest alternator Iska,montowany do CC przez krótki okres, ale jakieś zamienniki dali rade znaleźć. Mówili że póki...
no i wsadziłem dzisiaj nowa cewke ale nie pomogło, nie mam prądu na module zapłonu. Na pomarańczowym kablu jest(w stacyjce) a już na module jest 0. Są jakies bezpieczniki za akumulatorem?
Jak swieci sie kontrolka po wylaczeniu kluczyka ,to trafiona jest dioda plusowa w alnernatorze. Do wymiany mostek prostowniczy.
może dodam jeszcze abyś sprawdził równierz masy silnik karoseria i akumulator karoseria
jak wiekowy masz akumulator ?
Akumulator ma napięcie 12,80V a podczas kręcenia rozrusznikiem spada do 12.1V Jeśli to są pomiary na akumulatorze, to jest problem, bo powinno spadać dużo bardziej... nie spada na akumulatorze, czyli spada na połączeniach, co ogranicza prąd pobierany z akumulatora.
ok, sorki
troche ponad 90 stopni, wystarczy podlaczyc pod akumulator
wielkie dzięki tak, czy inaczej kupiłem nowy akumulator i dokupię kable - obaczymy, co dalej:) pzdr
Witam, w moim cienkim od pewnego czasu żarzyło się ładowanie, chociaż napięcie było ok (ok 14.5 - 14.7). W związku z tym wymieniłem mostek prostowniczy a przy okazji szczotki i ładowanie padło Kolego zepsułeś dobry alternator, pewno po przeczytaniu kilku postów. Spadki napięć pod akumulatorem żarzyły kontrolke.
instalacja elektryczna do radia jest na nowo pociągnięta z akumulatora
Poprawnie skonstruowany regulator jest zazwyczaj kompensowany temperaturowo. [url=https://www.google.pl/search?q=alte... Nawet w Cinquecento przy minus 20 napięcie wskakiwało na 15V ;)
Poprowadź nowy kabelek masy prosto z akumulatora i po problemie :) Kabelek aux do blaupunkta wpinasz poprosty w tył radia i nie podłączasz ŻADNEGO + do niego. Pozdrawiam
Witam. A nie jest to jakiś przekaźnik ? Kiedyś miałem seicento i z tego co pamiętam to tam był jakiś przełąznik który w chwili uruchomienie rozrusznika odcinał na te chwilkę dopływ prądu do świateł aby nie zdechł akumulator. Nie wiem czy dobrze kombinuje ale może cię to naprowadzi na jakiś ślad.
byłem teraz w garażu. Po podłączeniu akumulatora raz zaiskrzyło. Co dalej?
niech wiec tak zostanie temat zamykam
jasne, też zawsze zakładam największy jaki się da upchnąć, z tą różnicą, że ja nigdy nowego akumulatora nie kupiłem, tylko zawsze na złomie wymieniam zdechły za niezbyt zdechły (sprawdzam opornicą stan akumulatora), więc tym bardziej im większy tym dłużej podziała :) Regulator napięcia w alternatorze jest po to, aby ładował akumulator do odpowiedniego...
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
W moim cienkim były lekko ciepłe ale nic więcej się nie działo a akumulator był zawsze naładowany .
Mostek do wymiany /zwarta główna dioda/.P
sprawdź kostkę chyba z dwoma czerwonymi kablami pod akumulatorem czy nie utlenione styki .
Witam, w pierwszej kolejności rdze sprawdzić stan przewodu dochodzącego (zasilajacego) z akumulator, nie moze byc on zasnniedziały ani porowata końcówka, która przgodzi na rozrusznik, musi być idelanie czyste. Prosze o inf. Pozdrawiam
Naciąg ten pasek i pmierz woltomierzem napiecie na aku. Jak byś go troche rozładował to po zapaleniu powinno być ok 14V do max.14,4V. Jesli natomiast zadko jezdzisz samochodem i np. po dluzszej przerwie akumulator jest rozładowany moze to świadczyć o jego wyeksploatowaniu.
Cała wiązkę silnika musisz kupić i komputer. Do tego pompa paliwa. Przyda Ci się również schemat instalacji danego samochodu aby wiedzieć gdzie podać zasilanie z akumulatora i stacyjki. Przyda się również kolektor wydechowy bo tam masz sondę lambda.
a jaki masz silnik? wymien alternator i bedzie git:). w fiatach to narma.pzdr
dobra ok tak się bawił nie bd ja muszę mieć minimum 100A tak że jaki alternator polecacie ? najmniejszy jaki jest a żeby miał 100A i do tego wtedy jaki akumulator będzie można 65Ah?
Akumulator trup lub brak masy na zespole napedowym
Witajcie, mój problem polega na tym ze wymieniony przeze mnie rozrusznik nadal w ogóle nie kręci ,był on przełożony z innego maluszka i tam działał bez zarzutów.Z niewiadomych mi przyczyn rozładował się też akumulator w kilka dni bez jego używania. Po przełożeniu rozrusznika postanowiliśmy podłączyć się pod akumulator kolegi cinquecento ,nagle kłęby...
Lampy w samochodzie są na 12V, a w gniazdku jest 230V. Chyba że masz pod ręką akumulator :-) albo zasilacz
no wlasnie z ladowaniem tez chyba cos nie tak bo od pewnego czasu po nocnym postoju odpali, ale tak jakby na resztkach pradu:/ myslalem ze to wina raczej akumulatora...
po odpaleniu powinno być wyższe ( nawet do 14,5 volta ) bo wtedy działa ładowanie akumulatora i to jest prawidłowy objaw :-)
To czemu jak wyciągnąłem taki cieniutki kabel na konektorze i wsadziłem go spowrotem to dioda akumulatora zgasła i wszystko jest ok. Napięcie na aku przy włączonym silniku 14,8v.
kurcze.a ja się męczę i odłączam ją jak należy :(
Nie wiem czy tak moge ale nie chce znowu zakładać tematu więc zapytam tutaj: Czy alternator musi być odpowiednio kręcony aby ładował tak jak ma ładować. Bo mam silnik Andoria S-15 i wydaje mi się że może mieć trochę małe obroty. Doszedłem do informacji że przy tym silniku kiedyś pracował alternator i nawet udało mi się go dostać. Mam ten stary alternator...
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
bezpośrednio do akumulatora i bezpiecznik po drodze
Na biegu jałowym te pomiary czy na podniesionych obrotach i czy to na akumulatorze a ile na alternatorze.P
Powiem Ci tak: kolega kiedyś kupił wspomniane E36 i od samego początku miał problemy: z kopceniem, z zapalaniem, z szarpaniem itp. Wyłożyło się na tym aucie 3 "mechaników". Dopiero czwarty auto wziął (grzecznościowo, po znajomości bo na co dzień zajmuje się poważniejszymi silnikami i pojazdami) i naprawił. Kazał kupić parę części i skrzynkę wódki i...
Sprawdzić rozrusznik, tulejki.
zakończy się ładowaniem akumulatora przy pomocy prostownika... i uszkodzeniem rozrusznika. Czym sie zakończy ?? :)
Masz padaczkę akumulator, brak "mocy rozruchowej". Podmień i zobaczysz, że zapali.
jeszcze mi tylko powiedzcie po który kabel podpiąć pomarańczowy od podświetlania radia bo jak dawałem go do akumulatora to się ciągle przyciski podświetlały?
Sprawdź czy w czasie alarmowania na przewodzie niebieskim lub fioletowym pojawia sie +12V. To sterowanie syrenką (to tak na szybko z pamięci) Schemat będę mógł porzucić w poniedziałek, w pracy mam całe archiwum. Jeżeli to jednak syrenka, to myślę że szkoda czasu i nerwów na jej naprawę. Poza tym jak była odłączona od instalacji to raczej są padnięte...
powiem tak Cinquecento akumulator autocraft 5miesięczny nie odpalany przez 3tyg miał napięcie 12.33 mimo to odpalił i napięcie nie spadło poniżej 10v BMW raz,dwa razy w tygodniu jazda,auto nie użytkowane 4,5 dni napięcie na akumulatorze 12,30/35v przy próbie rozruchu odpali ale napięcie akumulatora leci do 9.2 na sekundę przy rozruchu co w cinquecento...
Ja także z ciekawości pytam, wyjaśniło się co to było ostatecznie ?
Zdjęcia nie widzę a masz może kontrolkę lub żarówkę 12v ? do pompy paliwa powinny iść 2 grubsze przewody kostkę należy odpiąć złapać - z karoserii samochodu niech ktoś kręci rozrusznikiem a ty szukaj + na kostce żarówka powinna się zapalić . potem szukasz - na kostce podłączasz np. + prosto z akumulatora i szukasz - na kostce .
MA i to dużo akurat w tym przypadku. Slaba iskra moze miec przyczyne w slabym akumulatorze, natomiast akumulator jest w zlej kondycji przez popsuty alternator.
Ja bym jeszcze poprawił przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika i z rozrusznika na alternator, masę pomiędzy akumulatorem a karoserią i akumulatorem a silnikiem. Może alternator JESZCZE będzie OK.
Już zrezygnowałem z tej prądnicy. Kupiłem akumulator i teraz pytanie o ten alternator. Czy może być od cinquecento?
Gruby kabel masy od akumulatora jest przykręcony do nadwozia pod nim, a potem do belki nośnej zespołu napędowego od tyłu, trzeba zdemontować filtr powietrza żeby się tam dostać. Masa wiązki zapłonu i sterowania aisanem jest przykręcona pod nanoplexem
jeśli do takich naprawdę prostych prac to ja wybrałbym Parkside Ale autor raczej szuka sprzętu do pracy, a nie do oglądania :) Właśnie … pracę na kontenerze morskim to już nie taka amatorszczyzna. Taką szlifiereczka jak pokazał autor to sobie można błotnik od Cinquecento szlifować a nie kontener morski. Jak autor ma już inny sprzęt M18 z Milwaukee...
najważniejsze jest napięcie akumulatorów ,do 80V zarejestrujesz.
Wymieniłem akumulator kiedy zimny pali normalnie potem mam problemy i są one coraz większe:9
Witam. Mam problem z poprowadzeniem przewodow zasilających oraz sygnałowych do wzmaka w bagazniku, tzn problem tkwi w tym ze nie wiem ktoredy je poprowadzic zeby nie bylo zakłoceń. Moje autko to cinquecento i mam akumulator po prawej stronie a przewody te orginalne od swiateł i róznych pierdół lecą lewym progiem wiec mam wolny tylko prawy próg, znalazłem...
A mnie centra standard padła w cinquecento po 2 latach. Dolewałem wody, doładowywałem. Nie polecam.
najlepiej wyjmij pompe i sprawdz w wodzie podlaczajac ja do akumulatora u mnie ona pracowala ale nie podawala benzyny mialem podobna przyczyne
Wysuniesz w stronę komory silnika, wywal akumulator, parę "śrubek" (wszystko jak na tacy, nie ma co tłumaczyć) i gotowe.
1.akumulator 2.regulator 3.diody 4.styki 5.bo to FIAT
ale jak zrobić dwa pomiary napięć żeby jeden odczytywał napięcie z akumulatora a drugi odczytywał napięcie z czujnika?
Witam Koledzy wyżej mają racje, w tym modelu może zaśniedzeć masa pojawia się nalot na złączach (ujemny biegun akumulatora zacisk do karoserii). Naprawiając zasilanie w tym aucie trzeba także wyczyścić klemy akumulatora na połysk z zewnątrz i wewnątrz. Klemy są miękie z ołowiu papierem ściernym. Jeśli to nie pomoże do stacyjki idą kable trzeba wyczyścić...
dodam jeszcze że nie mam przewodu od gruszki do filtra Chodzi o akumulator podciśnienia , czy o przewód od wymiennika ciepła do filtra powietrza?
Koniec tego przewodu czerwonego jest przy rozruszniku. To tzw zacisk "50" . Przy przekręceniu na zapłon przy rozruszniku powinno pojawić się napięcie. I to napięcie bliskie napięciu akumulatora (pod obciążeniem rozruchem nie powinno spaść poniżej 9-10volt)
Ostatnio widzialem fiata "cieniasa" z diodami niebieskimi superjasnymi w zderzaku pod przednimi lampami, wieczorem taki efekt jest wypasiony czy ktos wie jaki jest zastosowany uklad przed tym diodami i czy sa podlaczone bezposrednio do akumulatora??
Faktycznie ciężko zrozumieć co piszesz. Ale zgadzam się z przedmówcą, zebyś sprawdził naciąg paska klinowego i ewentualnie zerknij jeszcze na regulator napięcia. A co do akumulatorów Jenox, to sam miałem taki w Cinquecento i powiem szczerze że jest kiepski. Pzdr
chce założyć amperomierz bo mam założony grzejnik elektryczny kórego używam na postoju i w czasie jazdy i chce wiedzieć czy mam akumulator zawsze naładowany amperomierz najlepiej na zasadze jak w władku T25
Chciałbym coś na dojazdy do pracy 10 km. Najlepiej w diesel lub lub lpg. Nie chce cinquecento itd żeby to w miarę wyglądało.
Przyczyn może być kilka, np. naładowanie akumulatora, stan klem, stan połączeń masowych, zwłaszcza na silnik, o plusie już wspomniał kolega grzegorz22lowicz.
To znajdź centralkę i zobacz co tam masz "podciągnięte" za przewody. Zapewne na złączu centralki będziesz miał wyjście na odbiornik IR (to możesz wyciąć wraz z odbiornikiem) i resztę potrzebnych każdemu innemu alarmowi sygnałów - krańcówka z drzwi, zasilanie, 12V po stacyjce, wyjście na syrenę i ew. rozcinany obwód oraz wejście z czujnika udarowego/ruchu....
Nim się wymienia regulator, to sprawdza się izolacje wirnika, znana sprawa w altkach polonez\cinquecento. Inaczej może być replay.
Rozważ jeszcze dwie sprawy : słabawy akumulator+liche swiece i druga bardziej prawdopodobna : przegrzany lub zużyty silnik - to są typowe objawy.
Nie przesadzaj żeby na księżycu się znałeś to tak minimum 25 rozruszników trzeba dać i to takich z diesla. Trochę problem z akumulatorami ale to długi przedłużacz i do gniazdka wtykasz. Reszta z górki. Widział na YouTube. Więc się da
Mam zamiar podłaczyć radio do cieniaska. obejrzałem dokładnie sobie instrukcje samochodu i kostke w samochodzie. I mam pytania: 1- co to jest za fioletowy kabelek, zmostkowany z kablem zasilającym, o którym nie ma słowa w instrukcji. 2- jak podłaczyc radio dla głośników o mocy większej niz 2x20W? Bezpośrednio do akumulatora? jakim kablem. POzdrawiam
cinquecento akumulator wymiana akumulator cinquecento cinquecento bezpiecznik akumulator
radio grzać końcówka wymiana pralka amica kompresor akumulator
zmywarka hotpoint ariston przedwzmacniacz lampowy
Instalacja sterownika C7770F dla HP Designjet 500 TomTom biały ekran – reset, firmware, naprawa LCD, Q10-APM2700C, taśma FFC