Skoro różnica pomiędzy 12 V a 14 V stwarza Ci trudności, to co powiesz na przepięcia 100-200 V? To obrazek z normy ISO 16750-2 opisujący testy, które układ przewidziany do instalacji pojazdowych powinien wytrzymać, oczywiście stosowanie norm nie jest obowiązkowe. https://obrazki.elektroda.pl/3926185600_... Źródło: https://www.analog.com/en/resources/anal...
Jeżeli ładowarka jest przeznaczona do akumulatora 6V ale o mniejszej pojemności, to też go naładuje, tylko że zajmie jej to więcej czasu.
Kupiłem nowe akumulatory
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
Mtz z rozruchem 12V 2x215A, z rozruchem 24V 2x176A
1. Uruchomienie silnika bez akumulatora w pojeździe z alternatorem = spalony regulator napięcia. 2. W/g mnie najlepsza opcja to kupić nowy akumulator i "przepalać" taki pojazd raz na 2-4tyg na 15-20min (dobre i dla silnika i dla akumulatora). Możesz też szarpnąć się ze 100zł na automatyczną ładowarkę z podtrzymaniem i ją na stałe podpiąć do akumulatora...
Fajny jest alternator od Audi 100 np. 078903015C maja nawet chwyt powietrza chłodnego,są mocne i trwałe a jak już to tanie w naprawie.Kupisz za 100. Ja takie zakładam klientom do ciagników.
W alternatorze z wbudowanym regulatorem przeważnie masz dodatkowe wyprowadzenie, do którego połączasz ową kontrolkę. Jak nie masz wbudowanego regulatora to dokup jakiś, np do poldka, z niego jest wyprowadzenie do kontrolki.
Aby nie spalić domu (prostownik i akumulator stał na drewnianej podłodze w przedpokoju) przenieśli do łazienki gdzie była niepalna podłoga z płytek (sic!). Nie odłaczyli oczywiście od sieci. Prostownik (był to solidny rzemieślniczy wyrób - niestety bez zabezpieczeń idiotoodpornych) szlag trafił. Akumulator chyba też. Powodem było podłączenie 6 V akumulatora...
pęknięty mostek prądowy Czyli wszystko jasne Często spotykam się właśnie z takimi uszkodzeniami akumulatorów w ciągnikach Czy warunki w jakich pracują ciągniki tj. duże drgania, podskakiwanie na nierównościach itp. mogą powodować właśnie takie uszkodzenia akumulatorów?
jak to sprawdzić Sprawdzić, który biegun akumulatora jest podłączony do "ramy" ciągnika.
I jeszcze problem co ma kręcić tym alternatorem i jak go będziesz wzbudzał. Bo jak widzę nie będzie to prąd z ładowania w ciągniku.
Mój wuja ma akumulator centry z tym, że w ciągniku, ma w tej chwili 17 lat i nadal działa!!!!
No cóż jako 'babie" to mogę npisać że po prostu coś nie łaczy na magistrali CAN.Może to być wina przewodu, albo złącza sterownika.Czasami jesli to leciwy sprzęt wystarczy tylko użyć sprayu Contact i zadziała ale najlepiej Pani zrobi jeśli wezwie serwis bo samej to można zrobić więcej złego niż pożytecznego i nie radzę próbować czegoś robić na podłączonym...
Witam jaka moc przetwornicy ewentualnie model do kotła CO, pobór prądu od 150 W do max 300 W. W zależności na którym biegu będą szły pompy CO. Do tego mam akumulator od ciągnika 12 V.
Po dwa równolegle i te zestawy szeregowo - będzie 240Ah i 24V. Ważne żeby akumulatory były tego samego typu , wieku itp - chodzi o to żeby miały porównyywalną rezystancję wewnętrzną bo to zapewni równomierne ładowanie akumulatorów. Zakładasz że to akumulatory 12V. A pytający ma może akumulatory 24V od ciężarówek albo 6V od ciągników...
Może to kwestia kilku cykli ładowania/rozładowania (kontrolowanego) by zestaw akumulatorów "dopasował" się wzajemnie? Jakoś w starych ciągnikach były dwa akumulatory połączone w szereg i jakoś latami działały... W układach suwnicowych chwytaków elektromagnetycznych prądu stałego stosuje się dla bezpieczeństwa szeregową baterię akumulatorów o napięciu...
Polecacie mu zabawkę do akumulatora najwyżej 45-50Ah, a on potrzebuje do ciągnika. I żadne mikroprocesorowe, niech kupi tradycyjny transformatorowy 12-15A.
W orginalnej instrukcji obsługi nic nie znalazłem w temacie pojemności akumulatora , gdybyś był zainteresowany taką instrukcją w formacie Pdf to mogę ją umieścić na forum.
Dokładnie parametry tego akumulatora to: 12V, pojemność 125AH, prąd rozruchowy 900A. To jest akumulator od ciągnika rolniczego.
Panele masz podłączone w szeregu czy równolegle ? Do akumulatora możesz kupić hebel taki jak do ciągników rolniczych 200A .
Tak, to jest cena za bezobsługowość czyli wygodę. Akumulatory do ciągników chyba wciąż są robione normalnie za antymonem, ale wykańcza je niskie napięcie ładowania - użytkownikowi wystarcza 80-85% pojemności latem, zimą trochę trudniej jeśli duży mróz (zabiera 50% pojemności) i słaby silnik i okazuje się, że rzęchozłom nie chce zapalić i wtedy płacz...
Przeczyściłem zaciski i teraz kręci ładnie, ale dalej iskrzy z masy akumulatora :/
Fajny opis, podłącz jak trzeba i się nie przejmuj.
Instalacja tam na 12 czy 24v? Różnie się spotyka, mógłbyś się postarać o bardziej dokładniejsze i wyraźniejsze zdjęcia z obu stron :)
Mam ten akumulator w ciągniku - jeżdże nim dopiero około 3m-cy. Nie pamiętam tylko parametrów. Z ciekawych wrażeń to było: - Zwarcie masy do plusa - Rozładowanie aku z powodu nie wyłączenia masy w ciągniku Póki co aku jeszcze żyje i narazie jest OK.
Kolego mylisz V(wolty) z amperami. W ciągnikach są 6V akumulatory i łączy się je po dwa szeregowo aby uzyskać 12V i tak się je powinno ładować. Są motocyklowe ładowarki 6V ale na mniejszy prąd. Sugeruję zakupić prostownik automatyczny z funkcją odsiarczania i konserwacji 12V do 15A i sam będzie kontrolował proces ładowania. Gdy jest długi postój np...
Koledzy, mam pytanie czy jest sposób na odpalanie ciągnika bez akumulatora? Ciągnik używam raz na rok i zakup nowych akumulatorów raczej nie wchodzi w grę. Myślałem o przerobieniu spawarki 2 fazowej na "odpalarkę". Czy ktoś próbował takiej przeróbki?
ja mam tak zasilacz 19V 7.9A packarda /SIC !/ xl4015 realne z tego to 5.5 A przy wymuszonym chłodzeniu i bez obudowy zasilacz. Wentylator mam na lm7012 zapinany bez regulatora Zasilacz kiczowaty ale im wyższe napięcie tym sprawność lepsza. tutaj wiadomo jak najmniejsze wymiary a prąd duży. Drogi markowy zasilacz >170W kosztuje sporo.......... drugi...
Wybór padł jednak na yato 8301 zobaczymy czy słuszny. Dam znać jak się sprawuje za jakiś czas.
Czyli rozumiem, że pojemności tych dwóch akumulatorów się dodają? 65Ah + 65Ah = 130Ah?
Zastosować trafo ok 230VA, mające jakieś 13A i 17 V pod obciążeniem. Ja pokusiłbym sie o zmianę tyrystorów na coś mocniejszego, sporych rozmiarów radiatory, ale 10A to akumulatory w ciągniku wezmą. Z własnych obserwacji i głupoty wiem, że trzeba uważać na te BD 152R, ja podłączyłem zimny akumulator do tego prostownika, ustawiłem prąd na 6,2A i tyrystory...
Światła awaryjne to sobie podłącz bezpośrednio pod akumulator.
Sprawdź ile prądu jest pobierane z akumulatorów gdy ciągnik jest wyłączony i wszystko w nim też wyłączone. Najprawdopodobniej coś Ci je rozładowuje lub ciagnik nie doładowywuje akumulatorów gdy już się odpali. 6V na akumulatorze to jest wtedy gdy jest on prawie rozładowany. A twój opis: Witam próbuje odpalić ciągnik c-330 i słabo bo słabo ale kręci...
Myślę że mostek 25A byłby wystarczający. Myślę że nie, bo mi w podobnym prostowniku już raz padł przy ładowaniu akumulatorów w ciągniku gdzie prąd był w granicach 20 parę amperów (wg. wbudowanego amperomierza) a był 100A. Akumulatory 2x6V/180Ah. Chyba się przegrzał.
To też zależy od transformatora - transformator 200VA 24V, akumulator od ciągnika (160Ah), i będzie pasować...
Muszę kupić przetwornicę, bo mam instalację na 24V i dlatego, chcę z wbudowanym akumulatorem, może być w kolorze pomaranczowy, tak jak na autach, ciągnikach itd.
Ładujesz łącząc szeregowo akumulatory, ciągnik nie ma elektroniki która może ulec uszkodzeniu przy ładowaniu bezpośrednio na ciągniku. Pozostaje tylko kwestia bezpieczeństwa. Zaleca się ładowaniem prądem 0,1C ale nic mi nie wiadomo że mniejszy prąd może wpływać negatywnie na kondycję akumulatora.
jakbym zamiast zasilacza podpiął to pod akumulator z ciągnika ? Będzie działać na pewno, ale jaki czas to będzie grało? Tego nie wiemy, pojemność aku, zużycie średnie prądu. Tego nie wiemy. Jeśli by podłączyć jeszcze do tego prostownik. Miało by to jakiś sens, może wystąpić przydźwięk sieciowy. Nie musi, zależy jaki prostownik. Czyli też bez sensu...
Ale dalej dymi? Wymień ten regulator na dedykowany do danego typu prądnicy i sprawny. Nie używaj tego przegrzanego. Zapewnij dobre połączenie prądnicy z regulatorem i akumulatorem.
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
Dwa lata temu wymieniałem akumulatory w moim ciągniku, które były zamontowane w 2001 roku. Odpalały do samego końca, nawet zimą. Aż pewnego dnia odpaliłem rano, pojechałem w pole, przyjechałem na obiad i ponownie już nie odpalił. W drugim ciągniku mam akumulatory, które mają 15 lat. Na razie nie widać objawów ich szybkiego końca. Tyle że są to akumulatory...
Właśnie byłem zmierzyć i wynosi 12,62V gęstość elektrolitu 1,29 g/cm³. Dla porównania w jednym ciągniku 12,65V 1,30g/cm³ akumulatory dwuletnie, w drugim ciągniku 12,59V gęstość 1,30g/cm³ akumulatory 12 lat, w obu ciągnikach ładowane prostownikiem 26 listopada. Muszę jednak dolać wody, bo gęstość zbyt duża.
Mam takie pytanie, może trochę bardziej niż podstawowe, jednak jakiś czas temu w ciągniku MAN 2K3 (1960r.) wysiadł mi akumulator więc się go pozbyłem. Teraz jednak nie wiem jaki mam tam zamontować. Obecnie w większości ciągników montuje się 2x6V akumulatory. Dlaczego tak? Czego nie montuje się jednego 12V? W swoim ciągniku nie mam nawet miejsca na 2...
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
https://spawsc.pl/urzadzenia-rozruchowe-... na all..... znajdziesz poniżej 300zł Mam taki i polecam, największy akumulator jaki ładuję u siebie to 100Ah
Bo jak chcecie kupić jeden akumulator 12V to trzeba kupić taki od samochodów ciężarowych/kombajnów gdzie stosuje się 2 szeregowo uzyskując w sumie 24V. Taki akumulator 12V ma prąd rozruchowy ok 1000A, a niektóre i więcej, oraz posiada pojemność ok 180Ah. Wy chcecie kupić akumulator samochodowy 100Ah gdzie prąd rozruchu takiego akumulatora to ok 600A...
Wydać 600pln na nowe akumulatory i kisić je nieużywane? Trzy razy do roku to odpaliłbym z kabli. A w tych akumulatorach sprawdzić poziom elektrolitu, uzupełnić wodą destylowaną i trzymać pod prostownikiem podtrzymującym. W samym ciągniku Wyczyścić klemy, słupki akumulatora, połączenie kabla przy rozruszniku i masy do nadwozia. Sam silnik też powinien...
Oczywiście rozumiem , ja też mam 800 l, z tym że atmos ma zabezpieczenie w postaci wężownicy chłodzącej w razie przegrzania bierze zimną wodeyi chłodzi kocioł, dodatkowo będę montował na zimę przetwornice z akumulatorem z ciągnika który ma mi zabezpieczyć instalację przed brakiem zasilania.
Czyli wyjmij i napraw alternator, bez odpowiedniego ładowania nie pojedzie. powyżej 14 V na akumulatorze i ok 7V na wyjsciu W alternatora ma być.
A wracając jeszcze do tematu, to jak mam podłączyć ten akumulator samochodowy. Całkiem odłączyć akumulator w ciągniku i podłączyć ten samochodowy to na nim raczej traktor nie da rady odpalić, czy może mam go po prostu dołączyć do przewodów podczas pracującego ciągnika i wtedy odłączyć akumulatory ciągnikowe aby ładowanie szło tylko na ten samochodowy?
Owszem, używałem. Głównie w starych manach. Wtyczka volvo również wymaga zasilania. Tester jest zasilany z akumulatorów ciągnika, a ja igłami wpinałem się w kable. W żadnej konfiguracji mi się nie udało. Kluczyk pojazdu był przekręcony. [edytowałem w celu wpisania polskich znaków]
Masz alternator czy oryginalną prądnice? Bo oryginalnie C330 wychodziła z plusem na obudowie, w przypadku przeróbki na alternator trzeba było zamienić zaciski na akumulatorze żeby był minus na obudowie.
Takie doświadczenie miałem w moim samochodzie. uszkodzony był regulator napięcia i w akumulatorze aż się gotowało.
W ciągnikach akumulatory wytrzymują mi po 20 lat. W samochodach do 15 lat. Nie bujaj w obłokach 10 lat jak wytrzyma to jest bardzo dobrze, w traktorze że jest okresowo eksploatowany wytrzyma trochę dłużej
Tak najlepiej, można też pod plus stały z akumulatora,ale wtedy będzie cały czas pobierał prąd.
Witam, jestem mało doświadczony w zakresie elektr... i nie wiem czy właściwie identyfikuję źródło mojego problemu, a mianowicie: chcę naładować akumulatory w ciągniku ursus C330, który całą jesień i zimę przestał w stodole nie używany (2 akumulatory po 165 Ah, 6V, połączone szeregowo). Używam w tym celu prostownika o maksymalnym prądzie ładowania 15A...
Przepraszam. Czy to ma być prostownik wspomagania rozruchu czy czysty zasilacz do uruchomienia ciągnika bez akumulatorów? Po drugie zaś gratuluje badania prądu wyjściowego metoda zwarciową. Z resztą Koledzy już odpowiednio ocenili ten ,,projekt".
Problem z 2 akumulatorem w tych ciągnikach jest od zawsze głównie dlatego że 12V na cały ciągnik ciągnięte jest z jednego akumulatora
Sprecyzuj pytanie o tą "dawkę" ? A prostownik, kable rozruchowe najpewniej pod akumulator podłącz (- masz na korpusie ciągnika, przyjżyj się ,że masz jeden zacisk aku podłączony do korpusu, a + masz podłączony do rozrusznika, poprzez włącznik rozrusznika). Pozdrawiam.
A co Ty piszesz! Spotkałem się z przypadkiem gdzie prądnica została przebiegunowana w czasie remontu instalacji gdy akumulatory były wymontowane a instalacja zasilona tymczasowo z prostownika. Po zamontowaniu akumulatorów ciągnik odpalił i pojechał w pole. Po jakimś czasie jednak ciągnik już nie odpalił i okazało się że akumulatory są już przebiegunowane...
Możesz podłączyć nawet pod sam akumulator. Nic się nie stanie.
Witam Posiadam prostownik ultimate speed z lidla, czy mogę nim ładować akumulator od ciągnika c330 ?
Wbudowałem w niego woltomierz elektroniczny i wskaźnik prądu wskazówkowy. Dwa zakresy ładowania dla akumulatorów samochodowych i drugi dla dużych auta dostawcze/ciągnik. Całkowicie odporny na zwarcia jak i odwrotne podłączenie do akumulatora. To tyle w skrócie na jego temat.
Nie, chodziło mi tylko o to, że kiedyś ten prostownik miał inny zakres regulacji. Można było ustawić mały prąd. Teraz jak słoneczko ładnie świeci, to przy lekko rozładowanym akumulatorze najmniejszy prąd, jaki można ustawić, to ok. 7 A, a napięcie po podłączeniu zasiarczonego akumulatora lub kondensatora przekracza 17 V (przy napięciu zasilającym 250...
Rozruchu należy używać max przez 5 sek. po czym należy zrobić przerwę 30 sek. Ze względu na duży prąd rozruchu stosować max 5 cykli. Śmiać mi się chce 5 sekund można używać. I dalej . Znakomicie sprawdza się przy "odpalaniu" busów, ciągników rolniczych, ciągników siodłowych, dużych silników DIESLA. Bez problemu poradzi sobie w sytuacji krytycznej, nawet...
PSA jest oki dopóki ktoś nie urwie pokrętła Jakiego pokrętła? Ja piszę o samozaciskowych, z klamrą napinającą zacisk, nie z pokrętłem... a standardem jest zakręcanie kombinerkami czy czymś podobnym Gdzie ten standard widziałeś? Parę aut miałem, parę innych zdarzyło mi się po sąsiedzku czy koleżeńsku poratować, ale nie widziałem zniszczonych kombinerkami...
Mierzyłeś na kołkach akumulatorów, czy na zaciskach-klemach? Jeśli na zaciskach, oczyść kołki i klemy.
-> mloody99 , jak pisze marekzi najlepiej ładować jak zwykły akumulator w czasie pracy ciągnika. Aby uniknąć niespodzianek typu, bardzo rozładowany akumulator = bardzo duży prąd ładowania, mógłby ci podkradać prąd z akumulatora ciągnika, dlatego ogranicznik jest niezbędny. Najprostszy, to stary sposób, tani, prosty i skuteczny - ładowanie przez żarówkę...
Witam, Jaki dobrać alternator do ciągnika 4 gary, i akumulatory 2x6V 195 A każdy. Czy każdy będzie się nadawał ?
Ewentualnie możesz zainwestować w 2 akumulatory od ciągnika i podłączyć je zamiast oryginalnego akumulatora w UPS'ie
W tym ciągniku nie ma akumulatora w układzie kierowniczym. .
Pomagając (pożyczając )prąd do rozruchu robi się to na zapalonym silniku. A jeżeli z akumulatora z auta ciągnę prąd bezpośrednio do rozrusznika ciągnika to też przy zapalonym aucie? (akumulator z ciągnika nie nadaje się już do niczego więc spoczywa sobie w pokoju na półce)
Ciekaw jestem jakie jest Wasze zdanie na ten temat. Nasze zdanie jest takie, że w praktyce potwierdziłeś to co tu piszemy. Wczoraj ładowałem akumulatory w ciągniku (6V szeregowo, 165Ah), początkowy prąd 4A, po godzinie 2,2A, po kolejnej 0,8A, następnie 0,4A i tak się trzymało przez kolejną godzinę. Gęstość 1,29g/cm³, napięcie 15,8V, minimalne...
Myślę że kolejnym problemem może być szeregowe ładowanie 2 akku, to może powodować sporo problemów w tym właśnie takie jak tutaj opisane. Bzdura. jako przykład prosty z rzędu 2 akumulatory szeregowe w ciągniku Ursus C- 330, a dalej idąc tym torem wszystkie akumulatory mają celki łączone szeregowo -w kwasowych jest to przyjęte jako 2 Volty.
To jak duży ma być ten panel, żeby ładował Akumulator od ciągnika i zasilał potem przetwornicę ? :-)
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Zapnij jakikolwieg akumulator 12V zamiast tych dwóch 6V. Na krótką metę ciągnik odpali wtedy sprawdź ładowanie.
Auta nie polecał bym odpalać takimi prostownikami, można łatwo je uszkodzić. W takim prostowniku opcja "rozruchu" polega na podwyższeniu napięcia często nawet do 17V. Taki prostownik działa tylko jako wspomaganie akumulatora, a nie jego zastępowanie dlatego nie łódź się że taki prostownik odpali ciągnik z padniętym akumulatorem. Lepszym rozwiązaniem...
Jeszcze najlepiej zmierzyć rezystancję wewnętrzną danego akumulatora. Ja jak kupuję w hurtowni Centry to zawsze wybieram taki o najmniejszej rezystancji. Kupuję tam głównie duże akumulatory do ciągników i maszyn, ale nigdy jeszcze mnie nie zawiodły, a rekordzista w moim ciągniku działa 16 lat i nadal trzyma parametry.
Ładujesz z sieci gdy działa On grid, czyli za darmo. Sposób jest bardzo prosty ... zwiększyć ilość akumulatorów co daje ze starcza na (X) więcej czasu pracy ... to, co masz ładować gdy nie ma prądu ... to już masz zmagazynowane w aku gdy prąd był i ładowałeś aku za darmo. Proste i skuteczne. Zwiększenie akumulatorów to może i dobre rozwiązanie ale...
Witam. Chciałbym kupić nowe akumulatory do ciągnika Ursus c360-3P. Problem w tym że nie wiem które wybrać: 2x165 amper czy 2x195ampe. (Ciągnik odpalę raz czy dwa w zimę jak jadę po drzewo, a tak cały czas stoi.)
Akumulatory przepiąłeś?
Prostownika potrzebuję do ładowania akumulatorów w ciągniku, który nie posiada żadnej elektroniki. Ale jeśli zdarzyła by się potrzeba naładowania akumulatora w samochodzie to nie ma większego problemu aby go wyjąć. Mam jeszcze prośbę czy może ktoś wysłać link (najlepiej z allegro) z, którego będzie można kupić mostek prostowniczy lub diody prostownicze...
Hydrauliczny, zalety: całkowita odporność na warunki atmosferyczne, na stronie producenta jest informacja, że można ich używać pod wodą. Pancerna konstrukcja. Zasilanie z ciągnika, jak pisałem wcześniej, nie przejmuje się żadnymi akumulatorami, myślę że takiego urządzenia nie da się ogólnie przeciążyć. -wady: wysoka cena nowego, trudno sprawdzić w jakim...
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie tego prostownika, kupiłem go do ładowania akumulatorów ciągnika c-330 ( 2 x 165Ah). Lepiej ładować pojedyńczo każdy czy połączone razem ? W instrukcji jest napisane: "W przypadku ładowania akumulatorów 6 V ustawienie prądu ładowania nie jest możliwe i jest niezależne od wybranej opcji za pomocą przycisku STEP 3"...
Nieładowanie jednego akumulatora to problem masy między przełącznikiem 12/24 a alternatorem. Sprawdź spadki napięcia na przewodach. U mnie w ciągniku tak się fajnie zrobiło, że ładowało lewy akumulator a światła świeciły z prawego. Zabrakło przejścia pomiędzy ramą a silnikiem bo silnik na poduszkach.
w ciągniku mam jeden akumulator 12v
Silnik szeregowy, a takim chyba jest silnik rozrusznika będzie kręcił się jeśli zasilimy go prądem przemiennym. Tylko kto przy zdrowych zmysłach będzie używał ciągnika bez akumulatorów. Cały dzień ciągnik ma chodzić na wolnych obrotach? Gdzie tu ekonomia i działania pro ekologicznie. No chyba, że ktoś mieszka w terenie pagórkowatym i zawsze znajdzie...
Ile lat mają kolegi akumulatory?
14,4V to dobra wartość dla akumulatorów bezobsługowych (CaCa, Ag itp.). Akumulatory do ciągników są obsługowe, ale trzeba podrążyć czy mają płyty jak dawniej z antymonem indu czy czy tylko pozostały obudowy z korkami, a środek jest bezobsługowy. Jeśli Autor ma pewność, że używa akumulator bezobsługowy (płyty z dodatkiem wapnia lub srebra) to nie powinien...
Jeżeli masz mniejszy prostownik - to ładowanie będzie trwało odpowiednio dłużej - wg tego samego wyliczenia.
Nie wiem co tam masz w tym ciągniku,zasilanie powinno iść z akumulatora do amperomierza(wskaźnika na desce)przez amperomierz do alternatora.Kontrolka z amperomierza do żarówki z żarówki do alternatora.Powinny być 3 puszki wypnij i wyrzuć a będzie większe dojście.
Witam, Powiem krótko jak ja sobie radzę: Posiadam prostownik Bosch c3( może być inny który będzie posiadał opcję stałego monitorowania i odładowywania), który jest podpięty przez cały czas do akumulatorów ciągnika stale doładowując. Drugi to stary rosyjski prostownik z rozruchem " Start" ma on pełna automatykę czyli wspomaga rozruch wtedy gdy napięcie...
Jak podłączyć alternator Volvo S60 TD do ciągnika. Nadmieniłem, że ma wyjście do akumulatora i gniazdo z dwoma pinami, regulator napięcia ma wbudowany w środku.
Dłuższe utrzymywanie poniżej 11,5V (odpowiednio poniżej 5,8V dla aku 6V) jest niewskazane. W ciągnikach często stosuje się dwa akumulatory 6V m. in. ze względu na umiejscowienie. Każdy stan rozładowania akumulatora kwasowego powinien być możliwie krótki. Ładowanie do 7,2V
Witam posiadam transformator 40A 15.6V na napięcie zmienne (mierzone miernikiem) w mam pytanie czy da sie z niego zrobić ładowarkę do akumulatorów od 50Ah (samochód) do 390Ah (ciągnik) oczywiście akumulatory 12V, proszę o jakieś schematy (nawet zadowolę się linkiem do schematu) w każdym razie proszę o pomoc bo jest to nietypowa sprawa, transformator...
Dzisiaj jeszcze raz dokonałem pomiarów napięcia i oto wyniki: napięcie na akumulatorach(ciągnik nie ruszany od soboty)-12,9V spadek napięcia przy rozruchu na akumulatorach- max 9,4V spadek napięcia przy rozruchu na rozruszniku- 8,4V(widać na tym przewodzie gubi 1V. Czy przez to może wolno kręcić?) A czy przez zbyt duże napięcie ładowania akumulatory...
Temat już kiedyś był poruszany, można śmiało dać większy akumulator, niedoładowanie występuje tylko wtedy gdy masz ujemny bilans energetyczny, czyli gdy często korzystasz z prądu (muzyka, częste odpalanie auta na krótkie odcinki drogi itp.) a nie jeździsz na dłuższe odcinki trasy. Nadmienię tylko że w ciągnikach rolniczych są akumulatory o pojemności...
Jak zamienić dwa akumulatory w ciągniku c330 na jeden 12 v. ?: Jake nowy akumulator by musiał mieć parametry?: Czy trzeba w tym przypadku wymienić prądnice na alternator i czy może być alternator samochodowy ?:
ciągnik rozładowywać akumulator kontrolka akumulator ciągnik ładować akumulator ciągnik
passat kodować certyfikat oświetlenie generator tyrystor
soundbar samsung subwoofer garbus elektyka
Zasilacz PS30SWI: parametry, cechy i zastosowania Kostki drzwi prawego słupka Peugeot 308 T7 - diagnostyka i naprawa