Panowie nic się nie resetuje,wymieniasz akumulator wsiadasz i jedziesz dalej.Powodzenia.
Jakie napięcie ma akumulator?
A cewkę łatwo wykluczyć podając jej plusa bezposrednio od akumulatora
To sugeruje nadtopioną wiązkę i solidniejsze zwarcie. Trzeba kolejno sprawdzać wiązkę od akumulatora i znaleźć miejsce gdzie doszło do uszkodzenia wiązki.
Nie wiem co sprawdzałeś ale zacznij od głównych bezpieczników na akumulatorze często tam siedzi usterka
nie wierzę że nie wiesz :D przyciskiem kasowania licznika dziennego (lewo-prawo)
Bezpiecznik 40A jak stoisz przed akumulatorem to jest ostatni po prawej,
Skoda ,vw ,seat podobnie we wszystkich.
Jeżeli ładowanie w normie to akumulator do wymiany
Jaki jest akumulator w Seacie Cordoba 1.9TDI 90KM rok 2000 ???
sprawdź też przewód + od akumulatora (czerwony)
Wklej zdjęcie - chodzi zapewne o dodatkowe bezpieczniki 50A znajdujące się bezpośrednio na akumulatorze.
Pierwszy bezpiecznik jest od światła mijania. Do rozrusznika dochodzi jeden cienki przewód i jeden gruby czarny który się łączy z czerwonym idącym do alternatora. Podaj + na ten cienki i zobacz czy po podaniu będzie kręcił - uważaj żeby Cię auto nie przejechało. Jak będzie kręcił to kostka stacyjki najprawdopodobniej do wymiany. Jak nie to problem w...
Witam Odłącz całkowicie radio, powrót napięcia może być przez źle podłączone lub uszkodzone radio ponieważ tam się spotykają trzy "+" - prosto z akumulatora, po stacyjce i światła. Pozdrawiam
Cordoba a gdzie masz wysokie napięcie w TDI?
Prawa strona nad nogami pasażera, możesz wyciągać schowek możesz nie... Sprawdzić czy dochodzi napięcie, sprawdzić sam silnik bez płytki tam obecnej.
Sprawa rozwiązana to był rozładowany akumulator :)
Może odłącz akumulator na chwilę.
To jak tam pół roku temu to wyskoczyło: -wtryski (ale czy benzynie czy LPG - to samo ) -lambda -pompa paliwa -przepustnica - cewka WN i być tu mądry - przecież wszystkiego naraz nie wymienię - akumulator wymieniłem bo już był stary ale odpalał zimą na mrozie ale już mam spokój z akumulatorem.
Zrobię tą diagnostykę wspomagania i jeszcze raz sprawdzę akumulator
a co miałoby dać odłączenie akumulatora?
a sprawdzałeś główny przewód prądowy do akumulatora?
Jeżeli jest wspomaganie elektryczno hydrauliczne to może alternator albo akumulator.
Witam, znajomy ma taki problem: po wymiane akumulatora (Cordoba z 97r) nie mogl juz odpalic (zapalil na 2 sek i zgasl) po podlaczeniu VAG brak komunikacji z ECU (nie mozna sie polaczyc z zadnym modulem), po wymianie konputera sterujacego kreci rozrusznik ale nie zapala (nawet na te 2 sek jak na starym) po podlaczeniu ponownie VAG mozna sie polaczyc...
Przewody te grube do rozrusznika. Akumulator też może być uszkodzony. W wielu sklepach z częściami samochodowymi można gratis sprawdzić akumulator.
Podłącz amperomierz przy akumulatorze i zmierz z mostkiem i bez.
Czerwony i żółty do plusa a czarny do minusa. Sprawdż na akumulatorze czy zadziała i napisz. bezpiecznik przy radiu jest jakiś? Może spalony.
Ja jeszcze wrócę do pojemności AKU: 72 amperogodziny centra futura A tutaj na forum SEAT'a, ktoś napisał, że akumulator masz za duży pojemnościowo: http://seat.auto.com.pl/forum/viewtopic.... I tutaj: http://www.iparts.pl/auto-czesci/akumula... Tylko, że w tym przypadku,...
Świece możesz sprawdzić podłączając je pod akumulator - najpierw je wykręć z auta. Sprawdzisz czy się nagrzewają. Powinny grzać się do czerwoności.
problem rozwiązany, pęknięta była blaszka pod akumulatorem od ABS, pozdrawiam
Posprawdzaj wszystkie masy!!! Zacznij od akumulatora:) Pozdrawiam Jace
Tak ma być podpięte. http://obrazki.elektroda.pl/3746356200_1... 7/6 +12V masa 8 . Napięcie zasilania ma być stałe bezpośrednie które jest bezpośrednio z akumulatora.
Tak to wygląda
Witam, zamierzam kupić nowy akumulator i zastanawiam się który z tych 3 modeli: - Bosch S5, 12V, 54Ah, 530A, S5 002 - Bosch S4, 12V, 52Ah, 470A, S4 002 - Bosch S4, 12V, 60Ah, 540A, S4 005 Nie jest tak, że im większy prąd rozruchowy tym lepiej? Wszystkie 3 modele były montowane fabrycznie do typu mojego auta. Proszę o podpowiedzi i z góry bardzo dziękuję.
Regulator napięcia pewnie wariuje, albo połączenia przewodów słabe . Miernik w rękę i sprawdź tak jak napisał kolega wyżej. Po uruchomieniu silnika napięcie musi być stałe i trzymać ma równo. Dodatkowo nie powinno być różnicy napięć pomiędzy wyjściem alternatora - masą i bezpośrednio na klemach akumulatora.
Połącz kablem rozruchowym (tylko porządnym, nie za 9,90 z tesco) klemę - akumulatora z silnikiem, zobaczysz, że zacznie normalnie kręcić i przestanie się smażyć masa do cewki
Witam! Mam pytanko w mojej cordobie 1,9tdi jest akumulator 61 ah. I jak odpalam to przygasa zegarek, licznik z kilometrami. Proszę o opinie czy nie jest on czasem za słaby? Jakie polecacie?
Ma Toto ABS?
Witam, mam problem z wyswietlaczem w seat cordoba 1,4mpi 2001r, bo znajomy wyjął akumulator na dwa dni i po włożeniu go z powrotem wyświetlacz juz nie zadziałał. Mimo tego samochód jeździ normalnie i wszystkie systemy w nim działają.
Po przekręceniu kluczyka rozrusznik sie blokuje, przygasają kontrolki. Nie jest w stanie wykonać jednego obrotu silnika. Po kilku próbach zazwyczaj udaje sie uruchomić auto, ale w bolach. Akumulator Kable/klemy/ Masa na silniku Plus na rozruszniku Rozrusznik Stary olej
Jeżeli masz błąd z pompy to na początek sprawdź bezpiecznik przy akumulatorze 40a,przykręcany.
najprawdopodobniej po odłączeniu akumulatora komputerowi coś się pofyrlało i podciąganie linki ci nic nie da
ok zobacze jutro ale wydaje mi sie ze jedyne bezpieczniki ktore są pod maska to znajdują sie na akumulatorze ale zobacze
a jak się zachowuje jak mu podasz ładowanie z prostownika? dobrze by było jakby prostownik miał regulację prądu, wsadź woltomierz na akumulator podłącz prostownik i obserwuj co się dzieje - altek oczywiście odłączony; czekam na efekty po takiej próbie .......
Podłącz VAGa i zobacz co teraz pokazuje. Może padł sterownik, może bezpieczniki na akumulatorze są zaśniedziałe, może zgniła wiązka idąca do pompy.
Masz za mały akumulator ,a za wydajny alternator.
Kiedy świeci się kontrolka akumulatora?
Dzisiaj nie dało rady,bo rozładowałem akumulator tym wczorajszym "kręceniem".Teraz się ładuje.
Sprawdź bezpieczniki przy akumulatorze oraz wiązkę przewodów zasilania pompy ABS.
Własnie i tu jest problem bo sprawdzałem. I napiecie jest na aku równe jakieś 13.8V. Troche dużo ale to nowy aku wiec może być. A nie wiem czy w tym aucie jest główna skrzynka bezpieczników. Czyli taka jak naprzykład w większości aut jest pod maska silnika. Gdzie sa główne przekazniki i bezpieczniki. Tylko nie wiem gdzie ona jest. A jedną masę sprawdziłem...
Wygląda jakby moduł komfortu nie odpowiadał. Spróbuj odłączyć akumulator na parę minut. Bateria w pilocie dobra ?
Najprawdopodobniej to jest urządzenie do rozłączania akumulatora przy dłuższym postoju.
Nie rozumiem? W którym miejscu napisałem, że to wina alternatora? Po uruchomieniu silnika i dania gazu. Napięcie na akumulatora rosło do ok. 14 V , więc chyba ładowanie akumulatora przez alternator działa poprawnie?
Witam. U mnie w Cordobie Vario 1.9 ASV z 2000r. też nie startowała klima. Mi również pomogło przeczyszczenie bezpiecznika na akumulatorze. Dzięki za pomoc
Witam mam probelm w moim seacie cordoba 1.4 z 97 r przestał sie wyłanczać wyświetlacz przebiegu i zegar wczesniej wylanczaly sie po stacyjce a teraz caly czas dzialają i akumulator mi pada
Podłącz Amperomierz i po kolei wyjmuj bezpieczniki, będziesz wiedział który obwód powoduje ten "pobór"- to zawęzi obszar poszukiwań. A może "żarówka" w bagażniku nie gaśnie (jeżeli jest) lub "radyjko" siorbie ? Ps. Może akumulator padnięty (1 godz.ładowania to za mało!).
Bo akumulator miał wystarczająco prądu, czego nie rozumiesz...
Jak po umyciu nie bedzie chcial ci zaadoptowac przepustnicy to musisz podczas poczatku adaptacji dopchnac przepustnice palcem lub czyms i pamietaj o odlaczeniu akumulatora na conajmioniej 10 min bo inaczej nie zaadoptujesz przepustnicy, bedzie pokazywac ze jest ok ale tak naprawde tak nie bedzie
Jak to mozliwe moze jakies zwarcie zrobiliscie?
Bardzo prawdopodobne, że masz uszkodzony akumulator. Żaden alternator wtedy nie wytrzyma.
... wyjołem akumulator... zdjołem kierownicę... niewiem ...
Chyba będziesz musiał podpiąć sie pod jakiś interfejs. Świece zalewa jest iskra nie ma bata musi odpalić tylko czy te świece zalewa bęzyną? czy iskra jest we właściwym momencie? Jaki silnik wielopunkt czy nie instalacja gazowa? więcej danych.
Najlepiej na wyjściu czerwonego grubego przewodu.
Witam mam problem mam cordobe z 2000r z radiem fabrycznym i dzis nie moglam odpalic auta jak wieczorem przyszlam wykrecic akumulator zobaczylam ze mam wlaczone radio panel sie swiecil na czerwono i to przez to mi sie akumulator rozladowal. jak mam wylaczyc radio? Pomozcie Kobiecie:)
Klego to nie jest problem z paliwem, ani ciśnieniem. To raczej jakiś układ elektryczyn. Bo rozrusznik jest po remoncie a akumulator był na testeże i też ok. Odpala i to bez większych problemów, ale teraz jak po stoji przez noc to kaplica. Świece dobijają akumulator i nie ma siły kręcić.
odłącz akumulator spal fajkę i do roboty
musi być ten sam numer pompy - co z rozbitej ona jeszcze bierze info z licznika - czy stoisz czy parkujesz , alternator musi być sprawny , akumulator też i bezpieczniki nad aku.
Tak,to wina softu,ale wymian softu to sprawa wtórna,problem lezy gdzie indziej. Po prostu dla prędkości obr,wału poniżej 260 obr\min dawka paliwa =0. Problem w rozuszniku lub akumulatorze,ale wymiana softu pomoże.
Kupiona Westa 55 Ah, spisuje się rewelka. Temat do zamknięcia.
A może jednak jest immobiliser w kluczyku. Najczęściej w takich okolicznościach się wykłada. Wcześniej upewnij się czy podociskałeś wszystkie złącza.
Co się tyczy przetwornicy to jeżeli kolega znajdzie odpowiednią to o odpowiedniej mocy ale jest jeden szczegół rozruch/start ciągnie za sobą duży pobór prądu i przetwornica powinna i musi sobie z tym poradzić. Dodano po 2 Łączenie akumulatorów raczej nie wchodzi w grę Dlaczego? Skoro są pilarki na 36V to zastosuj trzy akumulatory i masz 36V.
Trzeba przyznac ze kolega wyzej ma racje. Ladowanie ponizej 14V bez zadnego obciazenia najlepsze nie jest. W jakim stanie sa szczotki na alternatorze? Co do sprawnosci akumulatora to mozna zmierzyc gestosc elektrolitu a wadliwe zdazaja sie szczegolnie te tanie. Pozdrawiam.
Sprawdź i wyczyść połączenia przy akumulatorze, i przy rozruszniku. Wyczyścić też masę na silniku. Sprawdź czy po chwili kręcenia czy coś się mocno nagrzewa... Jeżeli po wyczyszczeniu połączeń dalej będzie problem to rozrusznik do regeneracji.
To sprawdź akumulator, przez internet nie da się tego zrobić.
Nie wiem czy Seat ma podobną kostkę stacyjki do Golfów, jeśli tak, to z niej wychodzi przewód ze styku S lub SU, w Golfach brązowo-czerwony. Pojawia się na nim napięcie z włożeniem kluczyka lub przekręceniem na zapon - i to z niego należy podać prąd do "4". Może tak kombinowali, gdyż niektóre radia nie zniosą takiego połączenia. Ale na przykład Blaupunkt...
różnie z tym bywa u siostry Cordoba 98r i świeciły się pod garażem z zamkniętymi zamkami winny był włącznik nie odskakiwały za każdym razem styki.
Tulejki rozrusznika,masa,akumulator..... można wymieniać sporo rzeczy , posprawdzaj po kolei.
Czasem cewka w seatach pada w glupi sposob tj. daje iskre ale "za slaba" objawia sie to tak ze masz iskre jak uzywasz do testu swiecy, ale z samej fajki bez swiecy juz nie. zetknalem sie z tym kiedys, po wymontowaniu cewki byly na niej widoczne mikropekniecia.
brak paliwa, brak akumulatora, przekręć kluczyk w stacyjce i podaj wiecej danych
Odgrzeję trochę temat. Bo kiedyś sam szukałem odpowiedzi na tą usterkę. W dwóch samochodach - ibiza i cordoba 2003/2004 rok problem był z zapalającą się kontrolką kierownicy z wykrzyknikiem na desce. W ibizie przy kręceniu kierownicą spadało napięcie, w VAGu napiecie skakało od 12 do 15V. Zmiana alternatora nic nie pomogła. Błędów zero. Po wymianie...
seat cordoba 98r. Poprowadzilem przewod + od akumulatora do czujnika kolo pompy i silnik działa! co moglo sie zepsuc?
Witam :) Problem polega na tym iż samochód gdy jest zimny lubi gasnąć spadają obroty, a gdy chce się mu dodać więcej gazu obroty nie rosną i się dusi. Problem znika jak wskazówka znajduje się koło 90 stopni. Świece nowe przewody też. Palec wyczyszczony. Czy może być to wina sondy?? Jakie powinny być wartości dobrze działającej sondy?? Czy przepustnica...
Dziękuję bardzo za pomoc, to jednak paliwo, a teraz po mrozach jeszcze dobiło akumulator. Nie ma co dalej ciągnąć tematu, zamykam.
Witam Sprawdź żarówkę ledową na akumulatorze,ważna jest biegunowość żarówki(czyli +,-) do źródła zasilania.
Po wjechaniu w dziurę i równoczesnym trzaśnięcie schowkiem zaczął palić się airbag na desce rozdzielczej ale nie pali się kontrolka airbag off obok świateł awaryjnych sprawdziłem kostki w schowku i pod siedzeniami a odpięcie akumulatora nic nie dało. Gdzie mogę jeszcze szukać usterki?
Zamienniki czasem po miesiącu się blokowały.Daj mu zasilanie z akumulatora ale na odłączonym układzie!!!Kilka strzałów potrafi otworzyć.
Na początku wymień akumulator ponieważ twoje próby i pomiary są bezsensowne. Ile czasu w tej omedze akumulator stał nie używany? Z opisu wynika że trup z niego
przepustnicy teoretycznie nie trzeba adoptowac po odpieciu akumulatora, ale bywa to różnie. Przepustnica jak straci ustawienia to na wolnych obrotach ma okolo 2000tys po czasie powinno wszystko sie normowac. zrobic nowa adaptacje nie zaszkodzi, al w tyc silnikach ma ona wpływ tylko na wolne obroty
PROSZĘ O POMOC!! seat cordoba 99r. 1.4 se, koledzy mam problem z licznikiem paliwa raz działa raz nie, i szybkościomierz też raz działa raz nie. Miesiąc temu naprawiałem sprzęgło. - masa podłączona jest dobrze - alternator doładowuje akumulator między 14,5 a 15,0
Witam serdecznie.Sprawdź czy na 16 pinie złącza diagnostycznego jest napięcie a na 4 masa. Zapłon oczywiście miałeś włączony i sprawny akumulator? Pozdrawiam.
Auto mam niecały miesiąc i dlatego was pytam. Sprawdze jeszcze czy blokada kierownicy działa. Radio podłączone na stałe w zasadzie nie przeszkadza jeśli nie powoduje to innych problemów. Takie rozwiązanie powoduje kilkanaście mA pobieranych przez radio przez cały czas. Troche mnie to martwi bo na co dzień używam auta służbowego , cordoba bardzo mało...
PS Na wyłączonym silniku i wyłączonym kluczyku nie rozładowuje Ci aku? Zrobię tak jak pisałeś, a na wyłączonym silniku i kluczyku nie rozładowuje akumulatora, dopiero jak przejade pareset metrów...
Witam Cordoba z 1997r. AEX - po wyłączeniu silnika obrotomierz pokazuje 900obr. Wyjęcie kluczyka ze stacyjki nie pomaga. Wskazówka tak pozostaje nawet na kilka godzin. Rozwiązanie problemu doraźnie to po zgaszeniu silnika należy ponownie na chwilkę włączyć zapłon (bez uruchamiania silnika) i wtedy wskazówka spadnie na pozycję 0. Połączenia kablowe sprawdzone,...
Dzięki . Bo elektromagnes jest nierozbieralny . Ostatnio kręci , ale w na początku ma takie przyblokowanie jakby akumulator "siedział " a jak się rozbuja to pracuje normalnie . 😕
widzę że nikt nie potrafi mi pomoć, dodam ze odłączyłem akumulator by zrobic restart komputera i dalej to samo
OS - o który bezpiecznik chodzi? Problem dalej nie jest rozwiązany. Dzisiaj gościu mi zasugerował, że przyczyną może być fakt, że nie zmieniłem od nowości płynu hamulcowego... Czy sugestia może być trafna, bo dla mnie zalatuje to na naciąganie mnie na koszta, albo próbę naprawy metodą prób i błędów. Wczoraj problem został zażegnany. Okazało się, że...
Witam, Mam taki problem (Seat Cordoba 2002r. silnik 1.4 16V): - są trzy błędy odczytane za pomocą X431 oraz VAG: Brak komunikacji z modułem SRS - P1636 Brak komunikacji z modułem ABS - P1649 Brak komunikacji z panelem instrumentów - P1650 Z tego co wiem to są błędy magistrali CAN. Próbowałem za pomocą mojego x431 zakodować te urządzenia ale nie mogę...
Witam. Dzisiaj nie odpalił mi Seat Cordoba 2.0 z 95 roku. Akumulator jest ok, stacyjka też jest ok, słychać pompę, ale rozrusznik się nie kręci. Dziwne, bo raz się zabujał i dalej głucho.... Na zapych elegancko pracuje, ale nie z kluczyka. Doradźcie, co może by nie tak, pozdrawiam. Ups, to nie ten dział, proszę o przeniesienie, przecie Seat to nie ciężarówka
Witam. Problem dotyczy Seat Cordoba 1,4 benzyna 2004r. Po wymianie (naładowanie) akumulatora , po próbie odpalenia auta, nic się nie dzieje. Po przekręceniu kluczyka nie ma ŻADNYCH kontrolek. Napięcie jest, wszystkie inne światła działają (krótkie, długie, radio itp). Auto tak jakby chciało odpalić za pierwszym razem, ale "coś" je odcina... Auto stało...
Plastikowa puszka bezpieczników na akumulatorze-przyjrzyj się gniazdom tych małych bezpieczników.
cordoba akumulator rozładować akumulator cordoba akumulator bezpieczniki cordoba
dioda głośnik creative kompaktowanie outlook vaillant histereza
taraban dmp502 przestrojenie taraban dmp502 przestrojenie
Lokalizacja bezpiecznika kierunkowskazów w Peugeot Expert Układ L6388 w sterownikach silników DC i BLDC