No to akumulator do doładowania, lub wymiany, choć możliwe kłopoty z rozrusznikiem, lub masą.
W falowniku ustaw napięcie maksymalne 58,4V To BMS będzie zarządzać ładowaniem. W BMS ustaw napięcie maksymalne zgodne z Twoimi preferencjami na ogniwo; np max ogniwo 3,6V x 16 = 57,6V BMS przestanie ładować aku jeśli, którekolwiek ogniwo będzie mieć napięcie powyżej 3,6V lub napięcie szeregu przekroczy 57,6V. Po spadku ww napięć BMS dalej będzie ładować.
witam, mam zamontowany alarm fox w puncie, niedawno musiałem doładować akumulator i po włożeniu spowrotem baterii do samochodu, zaczęły się problemy z alarmem. przy uzbrajaniu alarmu pika trzy razy ( a dotąd pikał tylko raz) , czasami (raz na dzień, dwa dni) włącza się alarm bez powodu, powyje raz czy dwa i się wyłącza. iu później jest spokój. NR z...
Akumulator litowo jonowy wymaga większej uwagi niż akumulator NiCd. Z kolei NiCd wymaga okresowego doładowania i to częściej niż akumulator litowy. Zmiana typu akumulatora to zmiana ładowarki (kolega ma tam teraz prostą ładowarkę która bez przeróbek nie nada się do akumulatora li ion). Nowy rodzaj akumulatora wolniej ulega samorozładowaniu, a jeśli...
Włączyłem ostatnio światła jak mi doradziłeś i po 4,30 godz padł akumulator, ale do tego jak wyciągałem akumulator doładowania zauważyłem że jest przerwany czerwony kabel od webasto tuż przy minusie od akumulatora, poprostu jest tak poprowadzony że był przytrzaśnięty
CC/CV w wielkim skrocie to do liion. W przypadku olowiowych regulator musi miec 2 fazowe ładowanie 14.5 i podtrzymanie w zakresie 13.5 do 13.8v by trwalość akumulatora była duża. W przypadku tego akumulatora 225Ah spokojnie 30A regulator z oelnym MPPT ( uwazaj na wynalazki z takim napisem w cenie poniżej 200zl i obudowie " po sardynkach ") Panel 300W...
Z moich testów wynika, że takie ładowanie w zimę starcza na około miesiąc, Proszę przedstawić wyniki testów. Czytam wiele tematów o akumulatorach i jeden z forumowiczów zaleca doładowanie prostownikiem dwa razy w roku, inny cztery razy a kolega co miesiąc zimą. Jak często doładowuje kolega od wiosny do jesieni? Na czym dokładnie polega test, kiedy...
Wymyśliłem jeszcze inny sposób - podłączę do klem drugi mały akumulator 12V, a następnie odłączę akumulator do ładowania. Dzięki temu nie zaniknie napięcie w instalacji samochodowej. Po doładowaniu akumulatora, podepnę klemy i dopiero odłączę ten zastępczy akumulator. Czy to dobry pomysł? Dobry sposób. Ale ten prostownik z lidla możesz śmiało podłączać...
Po fotce widzę, że nie będzie żadnego problemu ze zlutowaniem. Nie rozumiem przecież blaszki zostały. Są zgrzane z baterią. Dodano po 1 Oczywiście na krótkich przewodach.
Wiele Autosanów obsługiwałem ale nigdy nie było problemu z doładowaniem akumulatorów .Alternatory G 1000 czy G 2000 mają taką wydajność że zpowodzeniem doładowują akumulatory nawet 200Ah. Ładowanie nawet na biegu jałowym silnika przy pełnym oświetleniu i włączonych dmuchawach powinno być 28,2V Jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie.
Dopuszczalny prąd spoczynkowy 0,6x62=37,2mA. Tak więc pobór prądu jest dwukrotnie za duży (może radio?). Poza tym, jak koledzy wyżej napisali jazda dwa razy w tygodniu po parę kilometrów nie zapewni odpowiedniego doładowania akumulatora. Tak więc pozostaje okresowe doładowywanie prostownikiem. Pozdrawiam
Często zapali, jak akumulator dobrze doładowany po trasie Po to, aby maks. zmniejszyć wagę motocykla, zastosowano akumulator o braku nadmiaru pojemności. Wystarcza jedynie "na styk". Aby uruchomić motocykl, akumulator musi być w idealnym stanie. Rozwiązałem problem tak, że zainstalowałem załączanie świateł dopiero po uruchomieniu motocykla i utrzymuję...
podłącz go przez diodę prostowniczą, ale ten dodatkowy akumulator będzie doładowywany tylko wówczas gdy napięcie w instalacji minus spadek napięcia na diodzie będzie wyższe od napięcia na dodatkowym akumulatorze, co przeważnie będzie spełnione
Akumulator nadal żyje, miał problemy przy większych mrozach, ale przyczyną nie był sam akumulator tylko uszkodzone świece żarowe, po wymianie świec i naładowaniu akumulatora problem z odpalaniem nawet na mrozie nie występuje, a akumulator po 2 doładowaniach i dolaniu wody nadal działa bez problemu.
Prawdopodobnie to będzie działać tylko ze jest jedno ale ... jak agregat ma równa 12V to akumulatora nie doładuje może co go tylko podtrzyma na życiu :) Do pełnego szczęście potrzebujesz to 13.8V z agregatu.
To zaznaczone przez Ciebie na żółto to nie tranzystor a układ scalony zawierający kilka tranzystorów. Ten element między nogami 2 i 4 to dławik, cewka na rdzeniu ferrytowym.
Sytuacja wygląda następująco: Autko służy prawie tylko i wyłącznie na wyjazd na większe zakupy i raz na 2-3 tygodnie odbywa dłuższą (ok 150 km) przejażdżkę. W związku z tym akumulator po 2 tygodniach stania z włączonym alarmem i przejażdżkach raz dziennie po 2 km w czasie większych mrozów wymaga doładowania. I tak raz na tydzień jest podładowywany prostownikiem....
Samochodem jeździłem przez godzinę, zaparkowałem pod domem koło godziny 21, rano już miał baterię pustą. Po takim rozładowaniu, gdzie trzeba użyć kabli rozruchowych, trzeba było akumulator doładować prostownikiem. Zanim oddasz samochód do naprawy, zrób jeszcze prosty test. Akumulator wcześniej dobrze naładowany zostaw na noc w samochodzie, ale nie...
Proponuję dokładnie doładować akumulator.
Odpowiem tak. Ja mam u siebie dwa inwertery pracujące równolegle, jeden na PV a drugi na turbinę wiatrową. Działa to dobrze. Też instalacja off-grid. Dodam tylko, że nie podałeś parametrów tej turbiny wiatrowej. Z mojego doświadczenia, to aby taka instalacja działała, musisz mieszkać albo nad morzem albo w górach gdzie permanentnie wieje. Nie licz na...
To dobry pomysł ziemianka musi być wodo szczelna ale i tak pozostaje problem okresowego doładowania akumulatorów.
jaki mam to wybrac konkretne napiecie z przedzialu 10.8 - 13 V Napięcie całkowicie naładowanego nowego akumulatora to 12,8 V Dla akumulatora nie nowego ale sprawnego to napięcie wynosi 12,6-12,7 V Średnio rozładowany akumulator ma napięcie 12,4 – 12,6. Poniżej napięcia 12,4 V zaleca się akumulator doładować. Za całkowicie rozładowany akumulator...
Koniecznie doładuj akumulator. Taki system ładowania ma tylko podtrzymywać akumulator a nie go ładować.
Kiedyś miałem podobnie z Corsą. Objawy słabego akumulatora, no to doładowałem. W końcu zakręcił ale na podwórku kupa dymu i smrodu gumy. Okazało się, że przyłapało łożyska alternatora i zakręcił z poślizgiem paska. Może zdjąć pasek i próbować?
Dzisiejsze akumulatory samochodowe są "bezobsługowe", nie mają wykręcanych korków. Czasami mają, mam Jenox ma korki i w skodzie oryginał też ma wykręcane korki. Dodano po 6 Po prostu naładuj akumulator i sam się przekonasz." zapytam inaczej. A da sie wcześniej wydedukować czy już się kończy czy nie, nie mając pod ręką ani mierników ani mechaników ?...
Te 30 akumulatorów faktycznie wykorzystasz gdy je wcześniej naładujesz i wiatrak na pewno podtrzyma na nich napięcie, z odbiorem energii może być już problem bo wiatrak już nie doładuje. Akumulatory już używane będą miały tak duży prąd rozładowania że cała moc pójdzie w uzupełnienie.
To nie jest tak mało, akumulator powinien być doładowany.
Taki generator przede wszystkim rzuca sieczkę do gniazda i żaden AVR tego nie zmieni. Doładowania akumulatorów po prostu podłączasz prostownik.
Kolego bardzo dobry pomysł ale w domu r którym jest prąd który służy do doładowania akumulatora. Takie zabezpieczeniestosuje sie jako wspomaganie jak braknie zasilania. Poddam ci inną myś nie wiem ile masz wody w ukladzie myślę ,że niewiele bo zalana jest podłogówka upuść trochę wody i wlej koncentatu antyzamarzaniowego proporcjonalnie do ilości wody...
Jeszcze jedno pytanie, czy to prawda ze zasilaczy nie można łączyć szeregowo tak jak akumulatorów ? Pomyślałem jeszcze o takim rozwiązaniu 24v -2x12V akumulatory na każdym z nich automatyczny prostownik -który jak spada napięcie na akumulatorze to go doładowuje. Czy takie rozwiązanie zadziała ? pytam bo jak połączyłem 2 regulatory pv do składki akumulatorów...
Myślałem, że bez względu na stopień naładowania akumulatorów przetwornica będzie dawać napięcie 14v. Da się to jakoś sensownie zrobić? Bo przecież są nawet powerbanki z opcją doładowania akumulatorów samochodowych. Chciałbym zrobić coś takiego lecz zamiast ogniw 18650 dać akumulator motocyklowy lub samochodowy.
Nie powinno nic się stać, ale warto doładować akumulator w najbliższym czasie, choć po takiej trasie powinien być naładowany.
Trzeba zmierzyć to napięcie tego zasilacza, pod obciążeniem/ bez obciążenia - czy to jest zasilacz stabilizowany. Potem jak wyżej akumulator (wtedy doładowanie)/baterie + dioda jako przełącznik; gdy zasilanie jest akumulator jest doładowywany - nie pobiera się z niego prądu, brak napięcia automatyczne dołączany akumulator.
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Po tych wszystkich poszukiwaniach złodzieja prądu chciałem odpalić samochód Doładuj akumulator prostownikiem lub wymień na sprawny (podobnej wielkości) z innego samochodu.
sprawdż napięcie akumulatora. jeżeli niskie - doładuj
Ja od dawna ładuje akumulator w samochodzie nie odpinając go od instalacji, i jaszcze nigdy nie miałem z tego powodu żadnego kłopotu. A tak w ogóle to jeśli ma ktoś auto z benzynowym silnikiem z grupy VAG ze sławnym nastawnikiem przepustnicy to po odpięciu akumulatora raczej na pewno będzie musiał wykonać adaptację tego nastawnika. Takie jest moje zdanie...
Szukam prostownika do ładowania akumulatora z funkcją automatycznego doładowania go -akumulator zasila wyciągarkę i chcę aby automatycznie pilnował akumulatora stan naładowania. anty35
Mo 5V/2A będzie ok ? To za małe napięcie nie doładuje akumulatora do 8,4 V. Samsung akumulator min 3,85V max 4,4V.
A jaki teren jest do oświetlenia, i w jakim celu? Ochrony, czy do pracy, bo do tej, byle światełko może nie wystarczyć. Z dozorem, czy bez, ktoś włączy i wyłączy oświetlenie? Na "bez prądu" są jeszcze solarne lampki, tylko nie wiem, czy są takie bez czujnika ruchu, a tylko zmierzchu, bo o wykrywaniu ruchu nic nie pisano, choć powodowałoby to oszczędności...
Jaki pobór prądu w normalnym stanie przewidujesz?
Będzie robić, tylko diody daj o odpowiednim prądzie (policz sobie z podstawowego wzoru, jaki tam płynie prąd i daj z "górką"). Ewentualnie możesz wymienić przerywacz na typowo samochodowy, który na pewno wytrzyma prąd czterech żarówek. Osobiście podłączyłbym się pod zasilanie skrzynki bezpieczników i dołożył osobny bezpiecznik na dodatkowe gniazdo zapalniczki....
Regulator ładowania MPPT, akumulator 24 V, rezerwę na regulatorze na 2 panel i wtedy można grzać wodę. Sytuacja: akumulator całkiem naładowany a panele dalej produkują prąd. W pochmurne dni wystarczy produkcji na doładowanie akumulatora.
Uruchomić czasem auto by doładować akumulator. Jakiej pojemności masz aktualnie zamontowany?
Na pewno napięcie będzie spadać, można sprawdzać miernikiem. Jeśli jednak żarówka poświeci z godzinę, to akumulator nie jest jeszcze taki zły. Zrób to teraz. Po takiej próbie, jeśli efekt będzie zadowalający, doładuj akumulator przez noc i podłącz samochód.
Ok a powiedz mi czemu jest takie nieskie napiecie na ładowaniu oraz czy może być tak ze nawet jak wypne akumulatory to nie włączy się UPS chodzi mi o to ze jest on martwy. Bo osoba od której dostałem tego UPS powiedziała mi ze akumulatory mogą być dobre tylko są nie doładowane A mogę te dwa akumulatory doładowań prostownikiem samochodowym dla samego...
Musisz jeszcze doładować akumulator , najlepiej szeregowo przez żarówkę jak sugerowano . Akumulator powinien osiągnąć napięcie ok. 14 V i wtedy możesz go już włożyć do auta , a po uruchomieniu silnika instalacja będzie regulować go automatycznie .
No pomyśl sam, jeśli pobierasz z akumulatora 200A a dajesz mu tylko 4A to jak on może zasilić inwerter i jeszcze doładować akumulator? Matematyka jest prosta. Już (at)pawelr98 Ci napisał, że potrzebujesz zasilacz rzędu 200A
Ja tak profilaktycznie.
No i sprawa jasna. Po kolejnych doładowaniach akumulatory padają w godzinę. Zaczyna się droga przez mękę z reklamacjami, przesyłkami, itp. Znów bije głową w beton, że kupiłem w sieci.
Można ładować jeden akumulator, jak się włoży dwa różne też się naładują poprawnie. Ta ładowarka ładuje każdą baterię osobno. Co do samych akumulatorów nie można ich rozładowywać poniżej 3V bo wtedy mogą się uszkodzić wiec może dlatego latarka sama ogranicza pobór, pod obciążeniem gdy latarka jest włączona na akumulatorze nie będzie 3,4V tylko ~3,2V...
No więc R4 zapewnia histerezę. U mnie jest dokładnie tak samo -> ok 2V po odcięciu. W opisie urządzenia w EdW jest napisane, że odcięcie nie jest całkowite. Po zadziałaniu z akumulatora pobierane jest ok 1 mA ze względu na przepływ prądu przez dzielnik napięć i opornik bramka -źródło. Zresztą istnienie tego napięcia i małego przepływu prądu w niczym...
Witam, sądzę, że odpalarki samochodowe to po prostu akumulator z układem doładowania / podtrzymania napięcia. Trzymasz takie cóś w cieple i w razie potrzeby odpalasz tym samochód. Sądzę, że warto byłoby zrobić takie coś na 24V z przełączaniem na 12V w razie potrzeby. Niestety, obawiam się że będzie to cholernie ciężkie, ale trafo dające te 300A (skromnie...
Drut dowinąć trzeba na wierzch już istniejącego uzwojenia (i połączyć szeregowo z istniejącym), o średnicy odpowiedniej do pobieranego prądu, dla Ciebie wystarczy drut w emalii o średnicy 1,4mm. Wyższe napięcie jest potrzebne dlatego, że na prostowniku i na układzie regulującym masz spadek napięcia. Prawdę powiedziawszy, doładowania akumulatora 12V/45Ah...
To zależy od auta - stare auta to było max 14,4V, a nowsze zauważyłem ze bywa i ponad 15V jeżeli akumulator wymaga doładowania (jeżeli było mało i ECU uznał, ze należy doładować)
To co zużyjemy podczas samego uruchomienia silnika i by ten ubytek doładowania akumulatora pojazd by musiał pokonać dystans 60km . No czyś Ty z byka spadł?
Witam. Prosze doładować akumulator. To, że rozrusznik kręci nie jest potwierdzeniem sprawnego akumulatora. Ewentualnie podłączyć inny sprawny akumulator, np. od znajomego. Pozdrawiam.
Od przesmarowania kontaktronem złącza nie miało prawa przestać auto zapalać :) Być może zrobiłeś zwarciucha, a może gdzieś prąd ucieka - opis karabinu maszynowego pasuje mi tylko do mocno rozładowanej baterii, a mam dwa fiaty, więc trochę się przyzwyczaiłem do tego dźwięku :P Sprawdź i ewentualnie doładuj akumulator.
Doładuj akumulator.
chciałbym podłaczyć panel solarny/ 20 W i legulator ładowania oddalony o 10m, o jakim przekroju przewody będą najlepsze? Nie wiem, co chcesz tym panelem ładować. Taki panel da taki prąd (1.14A), tylko w jednym przypadku gdy promienie słoneczne (bezchmurne niebo) padają prostopadle na panel i ze spadkiem kąta padania prąd szybko maleje. Ja 6 paneli...
Masz na schemacie źle diody podłączone (te na przewodach minusowych). Druga sprawa jaki tam będzie akumulator. - jeżeli samochodowy (kwasowy) na 12v to diody na wyjściu z zasilacza jak i diody przy wyjściu ze złącza przyczepki oraz oporniki obniżyły by napięcie, a akumulator nie doładował by się. Nie jestem też pewien czy zasilacz impulsowy nadawałby...
Akumulator wysiadł do cna. Mało jeżdżę autem, a czasami zdarza się, że w miesiącu ani razu go nie odpalam. I pytanie, czy jeśli odpalę go po podłączeniu z kabli i przejadę około 70-80 km, to normalnie odpali po 3-4 godzinach (żeby wrócić te paręnaście kilometrów)? I czy takie odpalanie "raz na ruski rok" nie zepsuje mi auta? Musisz niestety naładować...
Teoretycznie ok. 1,5h ciągłej pracy. Później trzeba doładować.
W proponowanej 'elektrowni' zasilanie z gniazda zapalniczki czyli 12V i 3A w godzinę doładuje akumulator wewnętrzny 75Ah o niecałe 3Ah. Zużycie mojego rejestratora na tej 'elektrowni' byłoby około 0,9Ah na dobę. Jak to będzie u ciebie to musisz zmierzyć zużycie energii twojego rejestratora.
Niestety nie. Co ten zestaw miał zasilać? Gdzie pracować? Czy istnieje możliwość doładowania akumulatora z sieci czy nie?
Jeśli nie ma co otworzyć (korki) widać producent tak przewidział obsługę, że oprócz ewentualnego doładowania, nic więcej zwykły użytkownik, nie może zrobić.:cry:
Daj mu na całą noc jakieś 2-3 A napewno mu nie zaszkodzi aku lubi być cały czas na full doładowany.
Witam. Stadard(t)em w akumulatorach do serii GP, była pojemność od 1200mA do 1500mA. Przy ładowaniu przez 5 minut prądem 600mA i później doładowaniem tegoż akumulatora 100mA przez czas "nastawiany" w ładowarce. Aby nie posół sie akumulator przy ładowaniu ciągłym, ładuj go 1/10 prądu znamionowego przez czas 12 godzin. Pozdrawiam. PS. Ładowarki z serii...
czy doładowanie zwykłym prostownikiem akumulatora samochodowego przy temperaturze otoczenia 5 stopni C jest efektywne i bezpieczne
Uruchamiamy silnik kablami z obcego akumulatora. Zapalił . Pracują silniki obu samochodów, a akumulatory pozostają nadal spięte kablami.Wiem ,że to nieprawidłowe, ale nie znam skutków takiego stanu.Bardzo proszę o wypowiedź jedynie osób, które się na tym znają. Konkretnie, bez ogólników. Po rozjechaniu się pojazdów przewody mogą ulec uszkodzeniu. :wink:...
Siemanko.Panowie jest jeden ,ale zasadniczy problem czy po dodaniu mostka prądnica[magneto] doładuje akumulator ,czy będzie to możliwe.Może jednak dowinąć zwojów do cewki.,ale na początek trzeba dokonać podstawowych pomiarów.
Taki zestaw można podłączyć osobno na postoju do drugiego akumulatora a seperator będzie dalej chronił w razie nie doładowania przez panele .
Jakie napięcie i kondycja akumulatora ? Doładuj, bo dojechałeś do mechanika bez ładowania akumulatora.
Jeśli już nie chcesz kuć ścian, to rozważ zastosowanie małych lampek z czujnikiem ruchu. Wybór jest duży, bezobsługowe są po prostu włączane do gniazdka 230V, inne, z akumulatorem, trzeba doładować z banku energii (PowerBank) co pewien czas: https://allegro.pl/listing?string=o%C5%9... Mi podoba się ten: https://allegro.pl/oferta/2-szt-lampki-n...
Będzie , jak akumulator się doładuje!
Dobrze podszedłeś do opisu sytuacji. Wygląda na to, że twój alternator ma zbyt małą wydajność. Z tym, że dla samochodu z początku lat 90 może być to charakterystyczne (nie znam Fiesty). Obecnie, kiedy jeździmy z włączonymi światłami w dzień cecha ujawnia się bardziej. Dla pewności trzeba dokonać przeglądu tegoż alternatora. Być może stan szczotek, pierścieni,...
sprawdz stabilność podciśnienia na wejsciu do akumulatora przy dodawaniu gazu a się wyjaśni
zacytuję "Z nastaniem okresu jesienno-zimowego zaczynają się pierwsze kłopoty z rozruchem silnika samochodu, szczególnie w pojazdach eksploatowanych w warunkach miejskich. Częste używanie rozrusznika, włączone światła, dmuchawa, wycieraczki, ogrzewanie szyby itp., powodują że prądnica (alternator) nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości energii...
Jeżdżę Renault Laguna II 2.2dci rocznik 2002. Co jakiś czas na wyświetlaczu ukazywała się informacja, że mam doładować akumulator. Akumulator faktycznie nie miał podtrzymania. Wymieniłem go na nowy. Niestety na wyświetlaczu nadal pojawia się co jakiś czas informacja o doładowaniu akumulatora. Firma zakładająca nowy akumulator twierdzi, że widocznie...
Co do wysokości spadku, to bez obciążenia na aku mam 13,8 - 13,9V. Po włączeniu świateł i innych zimowych udogodnień jest tylko gorzej. Tak z ciekawości spytam, czy temu napięciu mierzonemu na biegunach akumulatora 13.8-13.9V odpowiada napięcie 14.4 mierzone w tm samym czasie (momencie) na zaciskach alternatora? Pytam dlatego, że u mnie na zimny alternator...
Ad1. jeśli tak sa połączone baterie to tak też bym podłączył regulator Ad4. pytanie "a) czy jeżeli odbiornik nie będzie pobierał wiecej energii w danym momencie niż produkuje panel to czy w ogóle taka energia będzie przechodzić przez akumulator czy będzie "na żywo" przechodzić z reuglatora?"-- Odpowiedź tak, a nadwyżka jeszcze doładuje akumulatory jeśli...
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Kolego, ładowałeś akumulator w pojeździe, z podłączoną instalacją elektryczną samochodu?
Kolega oszczędny w informacjach. A tam być może występuje Start/Stop , A ten ma do siebie w PSA, że na minusie jest pomiar stanu instalacji i stąd jest prowadzony do lewego nadkola. Już nie kojarzę ale chyba jest możliwość sięgnięcia w rejonie BSM. Lecz faktycznie dla celów doładowania akumulatora wystarczy kontakt z elementami silnika.
To w końcu kręci ale nie zapali czy akumulator ledwo kręci. To są 2 różne opisy sytuacji. Wcześniej podałem rozwiązanie. Nie prościej samochód odpalić z drugiego samochodu przez kable połączeniowe a akumulator doładuje się w czasie pracy silnika?
Nie takie cuda człowiek przeżył, trzeba brać się za projektowanie regulatorów ładowania na napięcie max 13,6V. Zrobić folder i będą szły jak ciepłe bułeczki. A że czasem auto nie zapali, to podpowiemy na forum "Doładuj akumulator".
ale zaraz potem, po mimo zmiany natężenie pokrętłem, wartość napięcia rośnie do 17V Jakim cudem tak szybko? Ten prostownik nie jest przeznaczony doładowania akumulatora podłączonego do instalacji w samochodzie.
Witam To może ja postaram się po kolei odnieść do kilku kwestii z poprzednich postów. Zacznijmy od funkcji podanej ładowarki. Ładowania i rozładowania chyba nie trzeba wyjaśniać, funkcja memory refresh to nic innego jak połączeniu obu wcześniejszych. Powoduje ona pełne rozładowanie akumulatorków (najczęściej do poziomu 0.9 – 1 V) i ponowne naładowanie...
Wie może ktoś ile odpalenie silnika benzynowego zabiera prądu? "Każdorazowe uruchomienie zimnego samochodu wymaga co najmniej 20 minut jazdy ze średnią prędkością 60km/h, aby doładować akumulator do pełna. I tak powinien być eksploatowany. Wtedy nie będzie problemów nawet przez 5 lat lub dłużej." – dodaje Janusz Druchliński z Inter Cars SA.
Jaki prąd pobiera lampa podczas działania. Zasilacz buforowy ma za zadanie doładować akumulator (w twoim wypadku prąd ładowania akumulatora 100mA i maksymalne napięcie w czuwaniu 6.9 V) ale przede wszystkim zasilać lampę. Nie wiem co kolegę zniechęciło do dalszego drążenia tematu. Jeśli jesteś jeszcze zainteresowany to służę pomocą do niedzieli.
Myślę że jak najbardziej twój pomysł jest możliwy do zrealizowania. Kolega Rzuuf jest znany ze jak coś obliczy to obliczy przy najgorszych założeniach i na pewno nie będzie to miało prawa działać. Prawda jest taka że układ będzie działał w miarę bez obsługowo lecz nie można założyć ze nigdy nie zajdzie potrzeba doładowania akumulatora z sieci. Kilka...
Alternator jest 65A więc jest zapas , No nie wiem gdzie ten zapas - zasilanie elektroniki silnika i LPG, świateł, stereo, doładowanie akumulatora rozładowanego raz rozruchem, a dwa upływem....
Jeżeli jest to boja (bezobsługowa) to powinna być wyposażona w bat. słoneczną, która będzie doładować akumulator - bo bateria się i tak rozładuje. Zobacz jak są zrobione lampki solarne - te marketów; wszystko masz gotowe w środku. Samemu się raczej nie opłaca robić; schemat też jest na forum
Wymień moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym na oryginał.
Najlepiej wymień olej,jeżeli nie był uruchamiany przez rok,jest to niewielki koszt.Co do akumulatora to alternator nie doładuje go w 100%,załóż 34ah lub pożycz od kogoś lub się zamień na mniejszy,samochodu nie popsujesz na pewno jak wstawisz 110ah
Żółty to właśnie podtrzymanie pamięci i jest on na stałe.Czerwony to zasilanie po kluczyku jak znika napięcie to radio się wyłączy.Jak nie znika na czerwonym po wyłączeniu kluczyka to podłącz go w takim miejscu żeby znikało.Nie znam instalacji Matiza w szczegółach ale podałem ogólne zasady.Akumulator kupiłeś nie w pełni naładowany.Jeżeli masz prostownik...
Ciekawe, dlaczego w ciągu czterech lat żaden producent nie zastosował tego rozwiązania? Moc generatora 12kW byłaby wystarczająca do doładowania akumulatora. Cena? Poziom hałasu? Myślę, że w powodu ceny - zaraz pojawiłyby się narzekania, że po co turbina, dlaczego tak drogo, i po co w ogóle. A dodatkowy silnik cieplny, to dodatkowa masa, zbiornik paliwa,...
CTEK XS 3600 - świetna mikroprocesorowa ładowarka do akumulatorów 12V Takie cacka jak poleżą w garażu dłuższy czas to wtedy gdy jest potrzeba to często nie działają . :cry: Do sporadycznego doładowania akumulatora samochodowego najpewniejszy jest prosty w konstrukcji najzwyklejszy prostownik - transformator , mostek prostowniczy i jakaś prosta regulacja...
mówią że duży akumulator nie będzie doładowany do pełna Bo tak było w czasach kiedy w samochodach były mało wydajne prądnice. Obecne alternatory mają taki nadmiar mocy że spokojnie naładują większy akumulator. Na marginesie - alternatorem nigdy nie naładujesz do pełna tak jak prostownikiem. Ileś lat temu miałem Fiestę w której akumulatora przez cztery...
Regulator ma 3 obwody wejściowe: 1) + i - panela słonecznego 2) + i - do akumulatora 3) + i - do urządzeń 12V I pod 3 złącze podpinasz rejestrator wraz z kamerami. Regulator będzie pilnował napięć na akumulatorze i w przypadku spadku napięcia poniżej określonej granicy odłączy 3 złącze. Napięcie na nie powróci kiedy panel doładuje akumulator też do...
różnica doładowania przekroczona doładowania doładowania turbo
programator toshiba rozszerzyć wolumin bluetooth sparowanie
ferguson arriva lexus wspomaganie
Kenwood KX-6040 - mechanizm nie działa, co sprawdzić? Czy silnik Malaguti F12 pasuje do Malaguti F10?