To są akumulatory typowe od UPS, nie nadają się do pracy cyklicznej jaka jest w elektrowni wiatrowej. A że coś ściemnić musiał sprzedając to i taką bajeczkę sprzedał. Na zdjęciach widać że cele są popuchnięte, a to oznacza ze aku nadają się już tylko do recyklingu.
Witam . dolewa się wodę destylowaną.
Wszędzie piszą, że gęstość elektrolitu powinna być bliska 1.28, ale równie często piszą, że nie wolno dolewać elektrolitu do aku... Sprawa jest prosta - wody destylowanej dolewa się do akumulatora, by uzupełnić tę wodę, która wyparowała w trakcie użytkowania (zmienia się stężenie po wyparowaniu). Dolanie elektrolitu zwiększyłoby stężenie, a dolanie...
Jeżeli są korki czy też taka cała listwa zasłaniająca dostęp do cel to śmiało można dolewać wody demineralizowanej, o ile oczywiście ktoś wie co robi :) Taki akumulatorek spokojnie pojeździ jeszcze sezon dwa ... a potem i tak trzeba kupić nowy.
By nazwać akumulator bezobsługowym musi być hermetyczny wtedy nie ma ingerencji w niego nawet serwis. Jeśli chcesz to nazywaj wszystkie akumulatory z oczkiem kontrolnym "bezobsługowe" . ja osobiście się z tym nie zgadzam. mam akumulator centra futura plus jak to nazwali "bezobsługowy" i zdejmuję listwę z koreczkami która nie jest widoczna na pierwszy...
One już nowe są tylko wilgotne, nie ma elektrolitu w postaci ciekłej. Elektrolitem jest jedynie nasączona mata szklana izolująca płyty. Dolewanie wody nie pomoże nic, a ewentualnie krótkoterminowo. Akumulatory mają 5-6 lat, pracowały buforowo przy dedykowanych centralach. I to jest kres ich żywota.
Dolej wody destylowanej i naładuj akumulator. Kwas możesz dolewać jak wcześniej określisz gęstość elektrolitu, ale podejrzewam, że nie masz do tego sprzętu. A kwas kupuje się na stacjach benzynowych ;) , choć na mało których jest.
Najlepiej wylej te bzdety co tam jeszcze pływają, przepłucz i zalej nowym elektrolitem.
Zmien kolegi nawyki bo dolewanie elektrolitu tylko zageszcza ten już istniejacy juz zageszczony i chwilowo akumulatory " wstaja jak żywe trupy " ale na krótko. Tylko destylowana woda. Co do nastaw to ladowanie pelne 14.5V na akumulator.( Raz na mieciac można zrobić wyrównujace do 15V ale nie zalecane przy AGM) 13.5 do 13.8 V buforowe. Dolny próg 11.2V....
Nigdy nie korzystałem, ba nawet nie widziałem na żywo akumulatora zasadowego z dolewanym elektrolitem... Może napiszesz coś o swoich doświadczeniach i ogólnie o akumulatorach zasadowych w [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/f...
Czy do akumulatora samochodowego można dolewać wodę? Tak, do niektórych typów akumulatorów samochodowych można dolać wody destylowanej, jeśli poziom elektrolitu jest zbyt niski. Niektóre akumulatory są oznaczone jako "bezoobsługowe" i nie mają możliwości dolewania wody, ponieważ elektrolit jest już gotowy i nie wymaga dodatkowej obsługi....
Tak możesz ją swobodnie zdjąć. Dodano po 3 Możesz dolać jak jest mało a jak ilość elektrolitu jest odpowiednia to nie dolewaj.
Tym kwasem jest kwas siarkowy, a gazem wydzielanym w czasie ładowania są opary tego kwasu. Owszem w dużym stężeniu jest to niebezpieczne i grozi wybuchem ale ja ładowałem akumulator w piwnicy jednocześnie paląc i nic się nie stało. Może za małe stężenie w powietrzu?:) Aha opary wydostają się przez otwory, w które dolewa się czasami elektrolit.
marusmk - zgadzam się ale podobno do bezobsługowych aku dolewane jest więcej elektrolitu - z zapasem.
Gdybyś Ty miał kamerę na drucie, to być Ty mógł sprawdzić poziom lustra elektrolitu. i być może drogę do podania wody. Aha - tę wodę demineralizowaną to zostaw sobie do żelazka. Do akumulatora użyj wodę destylowaną. Różne rzeczy już widziałem - jeden dolewał elektrolit z jednego akumulatora do drugiego, w którym brakowało wody. Byli tacy, co dolewali...
Nic nie wiemy o akumulatorze i zastosowanym "prostowniku". Jednak coś pachnie to zużytym akumulatorem charakteryzującym się wysokim oporem wewnętrznym. Oczywiście, że elektrolit ma zakrywać płyty ale nieograniczone dolewanie wody niewiele poprawi. Warto ustalić przyczynę braku elektrolitu oraz ustalić jego gęstość. Tylko po pytaniu coś mie wygląda iż...
Popatrzcie na napięcia w instalacji najnowszych samochodów, projektanci ustawiają je na poziomie ok 14,0 V, w starych modelach napięcie wynosiło około 14,5 V. Obniżanie napięcia jest konieczne dla obecnie stosowanych akumulatorów bezobsługowych, powyżej 14,2 V zaczyna się dość intensywne gazowanie elektrolitu, czyli ubytek wody - a dolewanie jest niemożliwe,...
Pod naklejkami powinne być widoczne 6 wkręcanych korków, jeden może być przezroczysty. Do uzupełnienia poziomu elektrolitu wodą destylowaną demontujesz korki i dolewasz wody by płyty były zanurzone na ok 10 mm. we wszyskich 6 ogniwach poziom ma być taki sam.
Jeżeli nie masz w lampie wycieku i jest szczelna to nie dolewaj niczego oprócz wody destylowanej(poziom-1cm od góry akumulatora).Jurek.
Do żadnego akumulatora nie dolewa się elektrolitu. Ubytki poziomu elektrolitu uzupełnia się wodą destylowaną (jeśli ubytek nie jest spowodowany pęknięciem obudowy albo wylaniem). Czy na korpusie nie ma żadnych napisów.
Te ,,korki" nie służą do nalewania elektrolitu, służą one do zabezpieczenia akumulatora przed rozerwaniem przez mogące powstać ciśnienie w akumulatorze przez np. przeładowanie. Dolewanie elektrolitu, czy wody destylowanej może dać chwilowe pozorne efekty ale nie ma to sensu, akumulator po takim zabiegu niestety nie odżyje.
:arrow: Adam Pyka Wygląda na to, że twój akumulator był dość mocno rozładowany (ale chyba jeszcze nie na tyle, by się zasiarczył), i dlatego na początku prąd był duży; może do takiego ładowania warto włączać jakąś żarówkę w szereg, by ograniczać prąd ładowania, i nie ryzykować uszkodzenia prostownika. Końcowe napięcie ładowania powinno być około 14.4V....
Witam. Możecie mi powiedzieć czy można dolewać elektrolit do akumulatora samochodowego ??
Witam. Jezeli nie bylo wycieku dolewa sie wody i laduje jezeli gestosc elektrolitu po ladowaniu nie wzrasla to wylewa sie wszystko i wlewa sie wode do akumulatora i sie go laduje po naladowaniu wode wylac i nalac elektrolitu.
Wszystko jedno czy tam będzie 15 czy 17 V dla akumulatora nie ma to żadnego ujemnego skutku i w niczym nie może mu zaszkodzić. Nawet jeśli istnieje możliwość dolewania wody do elektrolitu. To nie można w koło mocno gazować elektrolitu i dolewać wody. W tych starszych typach akumulatorów z dodatkiem antymonu. Jak antymot z płyt dostawał się do elektrolitu,...
Nie przesadzajcie 29V jest dopuszczalne i kwestią są stare akumulatory ale z tym dolewaniem kilku litrów wody dziennie to chyba przesada.P
słabe cele mogły też powstać wskutek niewłaściwej konserwacji ???(przelewanie wody destyl ) Jedno jest pewne , cały ten proces musisz rozpocząć od wymiany elektrolitu . :idea: Do akumulatorów zasadowych nigdy nie dolewa się wody destylowanej , w razie ubytków dolewa się elektrolit . :!:
Ale oczywiście po dolaniu naładuj porządnie akumulator. a co jeśli dolewałem na porządnie naładowany?
Panowie, z tym pomiarem poziomu oraz gęstości elektrolitu, dolewaniem wody destylowanej, Macie rację. Lecz my nadal nie wiemy jakiego typu akumulator posiada Autor tematu. O ile: AGM lub EFB, lepiej byłoby powstrzymać się z tego typu poradami. Tyle postów napisano w tym temacie a ja, jak na razie, nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie....
Jeśli dobrze pamiętam, to poziom elektrolitu powinien być z 5mm ponad powierzchnią płyt. Te cele to ogniwa wtórne baterii, czyli akumulatory. 6 sztuk połączonych szeregowo tworzy baterię akumulatorów, którą kierowcy dla "uproszczenia" nazywają akumulatorem i te dziury z blaszkami dla "uproszczenia" nazywają importowanym cell. Rzecz w tym, że ogniwo...
Do akumulatora dolewa się wody destylowanej a nie elektrolitu (kwasu). Z warunków eksploatacyjnych jakie opisałeś wynika, że akumulator nie jest doładowywany w wystarczającym stopniu aby uzupełnić ubytek energii.
Witaj :) Dolewamy tylko wody jeżeli nastąpił ubytek podczas normalnej pracy akumulatora w aucie, żadnego Elektrolitu chyba że wyciekł podczas uszkodzenia , przewrócenia. Odparowanie wody to proces naturalny na który składają się różne czynniki, np. ciepłe lato, zbyt wysokie napięcie ładowania przez alternator powyżej 14,5V Jeżeli po odkręceniu korków...
Takiego systemu w tych monoblokach nie ma. W przypadku baterii do wózków niektóre mają spięcie rurkami pp - chyba o to chodzi, ale czy to automatyka jest to trudno powiedzieć. Jest chyba opcja dołączenia takowego, ale cen nie znam. Pewnie pozostaje w takim przypadku ręczne dolewanie elektrolitu. Nie wiem jaka może być częstotliwość takiego procesu -ktoś...
Ale akumulator nie chce się ładować Co znaczy "nie chce" On nie chce czy ładowarka nie chce? Czy przed dolaniem wody ładował się normalnie? Opisz cały problem bo zbyt mało informacji podałeś. Jedno jest pewne - akumulator który stracił wodę wskutek powolnego gazowania a nie wykipienia elektrolitu przy ładowaniu zbyt dużym prądem, nie potrzebuje dolewania...
Kolega patrzy i nie widzi: 1. Napięcie ładowania przy pracy buforowej jak w UPS: 13.5V - 13.8V 2. Napięcie ładowania przy pracy cyklicznej 14.5-15V. Napięcie ładowania z punktu 1. akumulator osiąga po ładowaniu w UPS. Ma to na celu ograniczenie strat wody elektrolitu, ale akumulator nie jest naładowany w 100%. Napięcie ładowania z punktu 2. akumulator...
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia, skutkiem czego jest podwyższone napięcie ładowania oraz wygotowanie się elektrolitu z akumulatora. Regulatory w większości przypadków montowane są do obudowy alternatora, niekiedy razem ze szczotkami. Wymień i będzie po kłopocie. Do akumulatora zawsze dolewa się wodę destylowaną a nie elektrolit. Pozdrawiam
Tak to wygląda. mineło 2h i napiecie po odłaczeniu jest nadal 6,5v i spada. Ładuje dalej. Nie mozna zastąpić akumulatora np żarówką albo czymś innym? Ten gościu w filmiku dolewa elektrolit a nie wode destylowaną. Obawiam sie ze do 12volt nie dobije, doszło do 6,5 v i stoi
Witam stihler zrób jak pisze Błażej i nie szukaj "kwaratowych ...". Warunek jest jeden. Układ z samym prostownikiem będzie pracował w miarę poprawnie tylko ze zwykłym akumulatorem z korkami. Trzeba sprawdzać poziom elektrolitu i ew. dolewać wodę destylowaną. Po zamontowaniu jakiegoś regulatora od "chińczyka" można pokusić się o użycie lepszego (szczelnego)...
To że akumulator gazuje to rzecz normalna. Właśnie wtedy dochodzi do odparowania elektrolitu i zwiększenia stężenia. To z kolei powoduje konieczność dolewania wody destylowanej, ale że mamy cudowne bezobsługowe akumulatory, nie można tego tak łatwo zrobić... Jedyne co pozostaje to szukać akumulatorów z korkami, ja polecam akumulatory Bottari, srebrne,...
A ja bym zalecał ostrożność, by nie przeładować: akumulatory otwarte pozwalają na ucieczkę gazów i dolewanie elektrolitu, żelowe mają mechanizm rekombinacji gazów, i dlatego oba te typy wytrzymują naładowanie do napięcia 2.45V/ogniwo; ale nie mamy pewności, czy tamten akumulator też ma odpowiednie zabezpieczenia.
Powszechnie wiadomo, ze jesli akumulator przetrzyma zime to wystarczy do kolejnej. Jesli to mozliwe to chcialbym jeszcze przedłuzyc jego żywotność, zwłaszcza ze autko pali na dotyk. Czyli mozna próbować dolewania wody?
Nic nie zmyślam, elektrolit w sklepie wymienionym wcześniej kosztuje 3,5zł za 1l, a teraz kup na stacji niech będzie Orlen litr wody. Sam się przekonasz. Dlatego ja wymieniam elektrolit w całości, zamiast dolewać wody po kilku latach.
tomek1212 Dzisiaj mogę napisać że regeneracja akumulatora żelowego przez dolewanie wody destylowanej czy elektrolitu, kończy się marnym efektem, po upływie roku akumulator nabrzmiał i nadpękł . Pęknięciem wydobywa się biała substancja które z kontaktem z powietrzem zamienia się w proszek . Wniosek - szkoda zabawy bo efekt wyszedł raczej marny . Poszukaj...
Wymienia się. Tylko trochę trudno dobrać się do środka. Dolewanie wody to nie wymiana elektrolitu, skąd weźmiesz absorbent ?
Nic by się nie wygotowało :) Prąd ładowania powinien wynosić liczbowo 10% pojemności akumulatora, a czas ładowania ok.10h tak w dużym uproszczeniu. Czyli np. akumulator o pojemności 40Ah ładujemy prądem o natężeniu 4A przez 10h. Gdy zmniejszymy prąd np. do 2A czas wydłuży się nam 2-krotnie. Poziom elektrolitu uzupełniasz wodą destylowaną. Ps. w twojej...
Żaden akumulator kwasowy nie jest w obudowie szczelnej - jego normalny proces ładowanie/rozładowywanie - odparowywuje H2O. Zaraz mi się dostanie od znafców - ale niestety to ja mam tu rację. Nie dostanie się Tobie - bo napisałeś dużo prawdy. Akumulator bezobsługowy to chwyt marketingowy - i tak, i nie - bardziej chodzi o to, by nikt nie mający pojęcia...
zakupiłem do mojego motocykla nowy akumulator Dokładnie jaki? średnio dwa razy w miesiącu był ładowany. A był też rozładowywany? Mam w domu elektrolit, czy jest jakaś szansa na uratowanie aku? Nie znamy typu akumulatora, jeśli nawet ołowiowy, to raczej dolewa się wody destylowanej, a nie elektrolit.
Zachowuje się tak jakby było zużyte co najmniej jedno ogniwo. Należałoby zdemontować korki i zrobić pomiary gęstości elektrolitu i napięć na poszczególnych ogniwach. Żadnego elektrolitu tam nie dolewaj.
1. Przy takim napięciu nie powinny się grzać. 2. Jeżeli się grzeją, to są uszkodzone. 3. UPS przystosowany jest do współpracy z akumulatorami AGM, nie żelowymi. 4. Czy przypadkiem nie są połączone "inaczej" niż szeregowo ? :?: 5. Wyschły, są zasiarczone i grzeją się. Pytanie dlaczego wyschły. 6. Czego dolewałeś jak wyschły, jeżeli nie znasz składu elektrolitu...
Niestety mało kto dolewa elektrolitu do akumulatorów w wózkach inwalidzkich. I cele spawają się ze sobą, opadają płytki itd. Więc zrób tak: Sprawdź napięcie akumulatora jak mniej <12 akumulatory wadliwe. Odkryj zatyczki kwasu. Sprawdź czy płytki nie opadły. Sprawdź czy elektrolit jest jak nie dolej wody. Spróbuj ładować i zbieraj kasę na akumulatory....
Dolewa sie wody nie elektrolitu .
Kup nowy, może być podobny (musi się zmieścić, ma być bezobsługowy, żelowy 12V 0,7Ah), sprawdź ładowarki jakie napięcie dają. Jeśli już, to 10V 700mAh Zgadza się, moja pomyłka, może dlatego ze zawsze miałem do czynienia z 12V :) Już poprawiłem. W tym akumulatorze nie ma płynnego elektrolitu, elektrolit ma postać żelu, nie dolewa się go (ani wody destylowanej)...
To zrób odczep na 12,5V będziesz mógł podpinać mostek jak Ci wygodnie. Nie piszesz jakie akumulatory chcesz ładować, jakim prądem i do jakiego napięcia. Akumulator ładujesz do napięcia 14,5 V (bezobsługowy) lub do 15,2 V tradycyjny z wykręcanymi korkami i dolewaniem wody w celu uzupełnienia poziomu elektrolitu.
Jeśli centre to bardziej polecam wersje obsługową (tą gdzie można dolać elektrolit) w bezobsługowej jak odparuje elektrolit (bo np.: regulator będzie dawał 15,5 Volta albo będzie gorące lato) to akumulator niestety idzie do wymiany a w obsługowej dolewasz elektrolit i jeździsz. A żeby mieć gwarancje na akumulator i żeby alternator wytrzymał dłużej należy...
Ja tam trwam w uporze, że w pojeździe akumulator jest ładowany wystarczająco dobrze - a ładowany jest w sumie prądem o dość gładkim przebiegu i niskich tętnieniach. Za to momentami o dość dużych wartościach. Będę trwał w przekonaniu z Tobą, że ładowanie DC, ale za to z precyzyjną kompensacją temperaturową daje świetne wyniki. W samochodzie z 2000 roku...
witam a sprawdzileś gęstość elektrolitu ? trochę niezdrowo dolewać wody tak na czuja :D
Jeśli kupisz gotowy elektrolit to w zasadzie wylewasz stary i wlewasz nowy. Jeśli dysponujesz aerometrem możesz pokusić się o kupno stężonego kwasu siarkowego i dolewanie do tego co już masz w akumulatorze do momentu uzyskania odpowiedniej gęstości. Wodą rozrzedziłeś elektrolit a kwasem możesz zwiększyć jego stężenie. Osobiście polecam raczej kupno...
Napięcie 14,4V może być przekraczane w akumulatorach "otwartych", czyli starego typu, gdzie jednym ze standardowych zabiegów było regularne uzupełnianie poziomu elektrolitu przez dolewanie wody destylowanej, a jedną z oznak naładowania było "bulgotanie" akumulatora. Produceni nowoczesnych akumulatorów BEZOBSŁUGOWYCH kładą nacisk na to, by nie dopuścić...
Ten , w którym możesz dolewać wodę/elektrolit wytrzyma znacznie dłużej od tzw bezobsługowego.
VARTA to teraz badziewie tak samo jak centra a te bezobsługowe to i tak trzeba uzupełniać w nich poziom elektrolitu a tak dla jasności jeśli akumulator trzyma energię a ma ubytki w poziomie elektrolitu to należy uzupełnić je wodą deszczówką z rynny-to nie żart ponieważ jest to elektrolit a nie czysta woda a jeśli jest odwrotnie i aku już nie trzyma...
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
Te akumulatory Jak czytałem są napełniane elektrolitem Wydaje mi się że te troszkę wody nie będzie mu przeszkadzać w ten sposób rozrzedziłeś trochę elektrolit, ewentualnie może być troszkę słabszy ,w zasadzie jeżeli brakowało tam elektrolitu to zazwyczaj wyparowuje woda chyba że elektrolit wylał się. Używaj go i obserwuj i będziesz wiedział co się z...
Mostek kbl406g ma maksymalny prąd 4A, ale warto go przymocować do większej blachy, żeby łatwiej oddawał ciepło. Ponieważ tu są 2 uzwojenia 17V, więc nie stosujesz mostka, tylko 2 diody, np. 1N5401. Trafo ma dobre napięcia, ale trochę mały prąd: 1,2A (jak sądzę, dla każdego uzwojenia). Taki prostownik da Ci ok. 2A, więc na tym poziomie trzeba ograniczyć...
Witam. Ostrzegam to co napisze jest wysoce ryzykowne i niebezpieczne proszę tego nie robić! Ale jak pisze to jednak się da. Wiele akumulatorów SLI - to te zwykłe z korkami lub zwane bezobsługowymi mającymi jeden wspólny kanał do odprowadzenia gazów. To ten "tradycyjny" w nich podczas pracy jednak występuje zjawisko gazowania (akumulator gazuje podczas...
Coś mi tu nie pasuje: Akumulator żelowy i dolewanie wody? Jeśli to zwykły, kwasowy (z korkami i elektrolitem) był ładowany, a płyty były częściowo suche to ciężko będzie go odratować. Krótkie ładowanie świadczy o utracie pojemności. Dla pewności działania - do wymiany.
To nie jest regeneracja tylko dolewanie wody, lub elektrolitu. Spodziewałem się jakieś ingerencji w cele, a tu klops.
Tak, nie ma się czego obawiać w akumulatorach z dostępem do cel, w których te ubytki wody spowodowane elektrolizą, można uzupełnić. Natomiast jest już się czego obawiać, jak tego dostępu do cel nie ma, chociaż w ostateczności jest wyjście, można w pokrywie akumulatora wywiercić odpowiednie otwory. To są moje uwagi, spostrzeżenia, którymi ja się kieruję...
Po pierwsze to nie dioda a kulka która pojawia się w okienku (soczewce). 12.3 V to akumulator niedoładowany powinien mieć 12,6-12,7 V. Podładuj prostownikiem parę godzin. Potem sprawdź poziom elektrolitu. Ma zakrywać płyty w poszczególnych sekcjach/celach a dokładnie sięgać wypustek tak 0,5-1cm ponad płytami w sekcji/celi. Możesz sprawdzić poziom elektrolitu...
Z lektrolitu paruje woda nie kwas,słaba gęstość z niczego sienie robi,albo akumulator rozładowany ,albo wysypane płyty,i jest zwarcie.Elektrolitu sie nie dolewa by podnieść gęstość .Elektrolit można dolać gdyby się wylał .Dolej o nieodpowiedniej gęstości,a raczej zalej akumulator ,to zobaczysz czy będzie dobrze.Może być źle. Dodano po 2 Nawet fatalnie...
Dzisiaj sprawdzałem poziom elektrolitu w celi akumulatora. W jedenj nie było wogóle a w drugiej dość sporo brakowało. W pozostałych poziom był w normie. Czym mógł być spowodowany taki brak elektrolitu (Przed trzema miesięcami dolewałem wody). Akumulator nie wyglądana pęknięty a podrugie nie był wyjmowany więc nie bardzo gdzie miał się uszkodzić. Czy...
E, chyba troche przesadziłeś z ceną (na pewno można kupić taniej), ale fakt, standardowe akumulatory do samochodów są tańsze (przynajmniej na jednostkę energii) od żelowych; za to te ostatnie pracują w dowolnej pozycji, nic się z nich nie wyleje w razie wywrócenia się roweru, nie wymagają dolewania elektrolitu... Co do prądu to chyba nie ma problemu...
chyba pozostaje cyklicznie uzupełniać wodę w celach. W samochodzie zalecane napięcie ładowania to jest do 14,4V, czyli masz napięcia jakbyś 24h na dobę jechał samochodem ;) Akumulatora to nie zabije ale wymaga kontroli gęstości elektrolitu, aby nie zgęstniał za bardzo z powodu zbytniego parowania wody. Norma dot. bezobsługowych akumulatorów oznacza,...
Ponieważ temat cieszy się znaczną liczbą polubień, rozwinę jeszcze nieco wątek jednego z bohaterów tej opowieści- akumulatora kwasowo- ołowiowego. Jego historia sięga 1854 r. Wtedy to Wilhelm Josef Sinsteden (1803-1891) eksperymentował z elektrodami ołowianymi zanurzonymi w kwasie siarkowym. Pierwszy funkcjonalny model takiego akumulatora zbudował Gaston...
Nie dolewa się kwasu,a jego wodny roztwór(elektrolit).Jeżeli elektrolit z akumulatora nie wylał się,to należy dolać wodę destylowaną.Z akumulatora może wyparować woda,natomiast kwas nigdy.
skoro dolewałeś wody do elektrolitu to napisz jaka była gęstość elektrolitu.
tylko boję się niespodziewanego zwarcia celi (patrz post #1) To że raz się tak stało nie znaczy że to reguła mój tata ma w samochodzie 13 letni akumulator. nadal pali jak nówka Teraz chciałbym powrócić do akumulatora w którym można kontrolować poziom elektrolitu i dolewać wodę. Użyj wiertarki otwory można zakorkować plastikowymi wkrętami ja używam...
Ok, masz wiedzę o napięciu w stanie spoczynkowym. Dobrze naładowana bateria akumulatorów będzie miała 12,8V - 12,9V. Na tym koniec. Teraz napięcie w czasie ładowania - żeby wymusić prąd w obwodzie musi być różnica napięć. Ładowarka ładując akumulator prądem Q/10 wymusza na nim podwyższone napięcie w stosunku do stanu spoczynkowego. Napięcie 14,4V w...
Bezobsługowy znaczy tyle, że nie trzeba w nim nic dolewać, sprawdzać poziomu elektrolitu i takie tam. Pozostałe czynności związane z utrzymaniem akumulatora w stanie gotowości bojowej należy wykonywać.
Z tego, co zrozumiałem, oglądając i czytając, to gdy dobierze się odpowiednie trafo, to nawet regulacji żadnej nie potrzeba - gdyż samo trafo odpowiednio dobrane stanowi regulację Nie całkiem prawda: napięcie w sieci ma tolerancję +-10% - to daje różnicę napięcia taką, jak między początkiem i końcem normalnego ładowania akumulatora. Poza tym, kiedyś...
Faktycznie akumulator okazał się złomem. Tydzień temu osłabł i trafił do mnie na ładowanie/reanimację. Teraz po nocy w aucie o ile wytrwale kręci to niestety nie wystarczająco szybko do odpalenia samochodu. Dodatkowo dziś w tej słabszej celi zrobiło się brunatne błotko więc płyty dodatnie podziękowały za współpracę :| Właściciel tego aku jeszcze mi...
Tak jak wyżej, pomału ładować małym prądem i później rozładować np. żarówką i jeszcze raz naładować, to w wielu wypadkach pomaga na zasiarczony akumulator. Kwasu sie nigdy nie dolewa bo kwas nie odparuje, odparowuje tylko woda. Dbaj aby zawsze płyty były przykryte elektrolitem (tylko bez przesady, nie pod sam korek :) )
To że zalejesz na max elektrolit nie da Ci wiecej napięcia. Nad plytkami masz miarki (kawałek plastiku na dole wygięty) do tego stanu dolewasz. Poczytaj w internetach, dużo jest o użytkowaniu aku.
Nie dolewa się do akumulatora w którym nie było ubytków elektrolitu nowego elektrolitu, tylko wodę! Poprzedni kwas został na płytach w postaci siarczanu ołowiu, a Ty wylałeś pozostałą wodę i zalaleś nowego kwasu. Teraz po dobrym naładowaniu możesz zobaczyć i gęstość 1.4 (strzelam), a następnie tak wysokie stężenie spowoduje bardzo szybką korozję płyt,...
ale mogłem przekroczyć makymalny poziom przy dolewaniu wody destylowanej i teraz kwas jest zbyt mocno rozcięczony prawda?
Co to za akumulator? Jeżeli jest żelowy to właśnie go uśmierciłeś, daj zdjęcie. Poza tym ktoś wcisnął Ci kit, skoro na butelce jest napisane woda demineralizowana, to NIE JEST to elektrolit tylko woda, którą się dolewa w przypadku niskiego poziomu elektrolitu. Elektrolit to mieszanka wody demineralizowanej z kwasem siarkowym, na samej wodzie NIE BĘDZIE...
Witam. Ja w Mazdzie 323F BA Z5 z 1996 roku, mam akumulator TITANA 55041 12V 50Ah 220A. Ma normalne "cele" z odkręcanymi korkami. Niestety na obudowie nie ma podglądu poziomu elektrolitu. W każdej z "cel" wszystkie płytki są w całości zanużone w elektrolicie. Przy odkręconym korku i patrzeniu w "celę" dokładnie z góry, widać w środku celi takie dwie...
Nie rozumiesz jak się "posunęła" technologia wykonania płyt. Kiedyś były odlewy, teraz masz prasowany kawałek ołowiu. Kruche to i pod byle pretekstem odpada od płyty. Jak się tego nazbiera odpowiednio dużo, to robi piękne zwarcie. U Ciebie jest jeszcze tego mało. Możesz próbować wylać to z elektrolitem i wlać nowy elektrolit. Na jakiś czas może pomoże....
Prawidłowo eksploatowany akumulator, w stanie naładowanym, powinien mieć gęstość elektrolitu 1,28 g/cm3 i napięcie mierzone pod obciążeniem kilkunastu amperów 12,36 do 12,48 V. Przy 50% rozładowaniu odpowiednio 1,19 g/cm3 i 11,46 do 11,58V. Jeżeli do akumulatora była dolewana w sposób nieprzemyślany woda, elektrolit lub czysty kwas siarkowy to rozważania...
Zależy co koledzy mieli na myśli - kwas to skoncentrowany kwas siarkowy, elektrolit jest rozcieńczonym kwasem. Lepiej (bezpieczniej ) dla akumulatora jeśli będziesz po trochu odsysał to co masz w celach i dolewał elektrolit o gęstości 1,27 do 1,30 . Po wymianie należy włączyć ładowanie małym prądem żeby elektrolit się wymieszał. Dodano po 3 koledzy...
Codo akumulatorów żelowych to nie powinno się dolewać wody jego konstrukcja zapewnia dostateczną ilość elektrolitu przez cały okres eksploatacji - zmniejszona utrata wody bo jest w formie żelu ponadto odbudowa akumulatora zapewnia zmniejszoną utratę wody. Co prawda można próbować reanimować akumulator który z nieznanych przyczyn utracił część wody lecz...
Reasumując: -odciągam z poszczególnych cel elektrolit do osobnych pojemników - odczekuję do jutra jak się nasiączy żel -ładuję małym prądem a następnie rozładowują za pomocą żarówek -dolewam nieznaczne ilości elektrolitu i powtarzam ładowanie ? W jaki sposób określić ilość elektrolitu do dolania i jak określić stan naładowania akumulatora (ilość cykli...
Dziś wywierciłem otworki fi14 a akumulatorze +korki fi15 (15x1,5 po 2 PLN z uszczelką) S004007 Bosch i pomiary gęstości elektrolitu. Elektrolit o dziwo wręcz przezroczysty, cele maja wystarczający poziom elektrolitu - . Akumulator po naładowaniu w aucie przebywał około tygodnia od 2 lutego następnie stał w domu do 14 lutego, wróćcie uwagę jak bardzo...
Powinny być porównywalne. Żelowy dużo lepiej wytrzymuje wstrząsy, pracę w różnych położeniach - zwykły musi być prawidłowo ustawiony, a i tak jak pojedziesz po dużych wybojach, to mimo specjalnej konstrukcji korków może się z niego wylewać trochę elektrolitu - a z żelowego nie wyleje się nic. Ładowanie z kwasowego na wyłączonym silniku - można, tylko...
Do akum nigdy nie dolewa się elektrolitu a tylko wodę destylowaną. Osobiście uważam że odsiarczanie nie ma sensu .
udon_bukakke ma racje. To że bulgocze lecz się z niego nie wylewa oznacza bardzo mały poziom elektrolitu. Jeżeli dany aku posiada zatyczki do celek odkręcasz je płukasz aku następnie dolewasz elektrolit groszowa sprawa i robisz formatowanie czyli naładuj i rozładuj.
"Gazowanie" akumulatorów było kiedyś zjawiskiem normalnym i powszechnym w akumulatorach "mokrych", w których co jakiś czas trzeba było dolewać wody destylowanej. Obecnie stosowane akumulatory mają znacznie mniej elektrolitu (np. AGM mają elektrolitem nasączone maty szklane, dzięki czemu są niewylewne), ale NIE DOPUSZCZAJĄ GAZOWANIA, które NISZCZY akumulator....
Prostowanie 1-połówkowe, czy 2-połówkowe daje TAKIE SAMO napięcie szczytowe (czyli to, które będzie na kondensatorze, i które powoduje przepływ prądu do akumulatora). Aumulatory kwasowe powinny być ładowane z OGRANICZENIEM napięcia końcowego do wartości 2,4V na ogniwo, a więc 14,4V dla akumulatora 12V, lub 28,8V dla 24-voltowego. To ograniczenie jest...
Posiadam niespełna 3 letni akumulator variant plus. Do wczoraj działał bezawaryjnie. Samochód nie odpalił, okazało się że rozładował się akumulator. Odpaliłem go z lejcy. W domu podłączyłem pod prostownik. Z początku oczko było czarne Variant PLUS akumulator wykonany w nowoczesnej technologii ca-ca z zastosowaniem konstrukcji emt. zalety: - długa żywotność,...
Nie twierdzę, że wszyscy nie macie racji, ale przeczytajcie poniższy cytat z Młodego Technika To jest dobre, żeby zademonstrować zasadę działania akumulatora kwasowego, ale nie licz na to, że zrobisz taki, żeby konkurować jakością i ceną z akumulatorami z fabryki. Można zrobić akumulator z odpadów ołowiu, tylko będzie działać dużo gorzej - zanieczyszczenia...
Dobrze czytałeś. 14,5 V czy 14,4 V to taki kompromis, żeby akumulator był naładowany, ale żeby się nie rozwalił od gazowania. Problemem nie jest domieszka tylko sposób wykonania płyty - kiedyś były to odlewy, teraz jakoś tam rozgnieciony ołów. Porowate to, pojemne, ale nietrwałe. Gazowanie elektrolitu powoduje kruszenie płyt i tzw. spływ masy czynnej....
dolewanie elektrolitu wyciek elektrolitu akumulator akumulator wymiana elektrolitu
formatowanie karty rozmiar alokacji sharp lk315 radio kondensator trzeszcz
napędy force traktorek craftsman
Sony Bravia - Migająca dioda 6 razy na czerwono Połączenie panelu sterowania Haier 70 3D z systemem chłodzenia