Korzystam z tego sterownika z triakiem na 100A i nic mu zarzucić nie mogę. Zgrzewałem duże akumulatory do rowerów elektrycznych i nic się nie poddało. Robione przy jednym ogniwie po 2-3 zgrzewy i tak robiłem baterię 11S6P czy 13S4P. Tam bodajże problem dotyczył czegoś innego (nie triaka), ale z tego co się dowiedziałem, to tylko niektórych modeli......
W jednej ładowarce akumulator nagrzeje się trochę, w innej nagrzeje się bardzo, czyli ok. 45-50 st. C. Więc pełne pytanie brzmi czy akumulatory ładowane przez tę łądowarkę grzeją się i jaką temperaturę osiągają? to na wypadek gdyby proste pytanie - do jakiej temperatury nagrzewają się ładowane akumulatory? - wzbudziło kolejny brazylijski serial nt....
Ja nie zwieram biegunów tylko sprawdzam czy akumulator ma zwarcia i jego regeneracja jest wskazana . Sprawdź to lepiej. Tego nie uczą w szkole to jest praktyka. Co do Napięcia i natężenia są 2 różne urządzenia jedno bazuje na wysokim prądzie i małym natężeniu drugie bazuje na niskim prądzie i dużym natężeniu . W każdym jest bajer z pulsacją do odsiarczania....
Akumulator o ile pamiętam jest na 18650 chyba 60.70v 2000w, trochę poczytałem o BMS i ma to sens.Pisałem do serwisu, uważają ze to silnik ale Ja nie widzę żeby stojan był okopcony,ani nie czuć, przy tak dużym prądzie zwarcia byłyby ślady. Jestem z Włocławka.
Cześć. Rozładowałem akumulator bo zapowietrzyłem diesla. Citroen jumper. Stał kilka dni na deszczu. Dolałem ropy, przyjechał kolega z kablami, odpalił od strzała. Zgasiłem go po 10 min. Kontrolki coś mega słabo świecą, biorę woltomierz - 3 V na akumulatorze. Odłączam klemy wraca 11.2 V bo wiadomo rozładowany. Ustawiam amperomierz a który de facto jest...
Na początek po podłączeniu regulatora należy sprawdzić napięcie ładowania akumulatora (13,8 do 14,4V) oraz jaki prąd pobiera akumulator. Zbyt duży prąd sugeruje uszkodzenie akumulatora (zwarcie wewnętrzne). Nie zaszkodzi sprawdzenie, ewentualnie przylutowanie złącz regulatora i klem akumulatora oraz ciągłości masy ( złącza oczkowe połączenia ,ich czystość...
Witam, proszę o pomoc, otóż mam taki problem (znowu:)). Mam agregat 50KW diesel 4 cylindrowy. Do rozruchu używam akumulatora 200Ah-12V. Tylko teraz aby on pracował w trybie AUTOMATYCZNYM (nie ma energii w sieci to odpala się sam i jak jest to wygasza się) to musi mieć włączony kluczyk w pozycję START a wtedy panel i diody i żaróweczki kontrolek pobierają...
Witam. Posiadam dość duże urządzenie rozruchowe 12/24V. Zakresy na nim są od 13 do 16V i 23 do25V co pół wolta mierzone w stanie jałowym transformatora. Mostek ze spawarki bester 400 amper. Problem jaki mam to nie wiem skąd się bierze wyższe napięcie po podłączeniu do akumulatora. z 13 robi się 16 V a z 16 nawet 25V. Bradzo proszę o poradę ponieważ...
Witam mam problem z akumulatorem..NOrmalnie się on ładuje ale nie moge samochodu odpalic..Sprawdziłem i faktycznie wina lezy po stronie akumulatora.Ładowałem go i dużym oraz małym nateżeniem pradu, kontrolki sie zapalaja ale samochod nie chce zapalić.Moze ktos wie jak samemu uratować taki akumulator Pozdrawiam i dziekuje
Witam. Jak osiagnac duzy prad przy malym napieciu (akumulator samochodowy, spawarka)? Jak to mozliwe skoro I=U/R. Wiec zeby osiagnac duze natezenie potrzbne jest duze napiecie i odwrotnie. Albo odwrotnie: Paralizotory elektryczne, gdzie jest napiecie rzedu kilkudziesieciu kilo woltow nie robia krzywdy czlowiekowi, bo ponoc male natezenie, ale jak to...
Witam Mam takie pytanie czy akumulator samochodowy można ładować bez przerwy małym prądem tak jak np. ogniwa Ni-Cd? Jeżeli tak to jakim prądem? Dokładnie chodzi mi o to żeby akumulator w każdej chwili był w pełni naładowany i gotowy do użycia. Na czasie ładowania specjalnie mi nie zależy, może on wynosić nawet kilkadziesiąt godzin. Pozdrawiam
Witam mam ponownie problem z zasilaniem wszystko było ok, ale odkąd zacząłem jeździć na światłach zaczęły się problemy z zasilaniem. Aktualnie mam alternator 90A i 2 akumulatory 55Ah. Pierwszy objaw pojawił się przy odpalaniu auta włączone radyjko się wyłączało na skutek spadku napięcia, czego wcześniej nie było. Dzisiaj zaczęły się większe problemy...
Witam Mam w samochodzie 2 akumulatory. jeden podpięty do instalacji samochodowej "normalnie" a drugi dołączany równolegle - masa na stałe a "+" do "+" akumulatora numer 1 przez przekaźnik do wyciągarki. Link do aukcji usunąłem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php - p.3.1.19. Sterując przekaźnikiem drugi akumulator mam wpięty w instalację albo nie....
Sytuacja wygląda następująco: Akumulator 12V 90 Ah - naładowany na full prostownikiem Po założeniu w samochodzie napięcie ładowania 14,3V - 14,4V Odpala wszystko działa prawidłowo. Zostawiam na noc i rano nawet bendiks nie wskakuje. Napięcie na akumulatorze 11,8V przy spoczynku. Naładowałem akumulator ponownie prostownikiem 12h + 4h przerwy + 4h napięcie...
Witam, Temat poruszany juz wielokrotnie, ale nadal nurtuje mnie pytanie.. Przy wzmaku, ktory bedzie pobieral w impulsach ponad 200A, do stabilizacji napiecia bardziej przysluza sie kondensatory czy dodatkowy akumulator przy wzmaku??
Może mi ktoś wyjaśnić jak dokładnie działa taki przekaźnik, wiem że ma za zadanie odłaczenie drugiego akumulatora gdy silnik niepracuje. Dokładnie chodzi mi o [url=http://www.essa.com.pl/oferta/index... I jescze jedno czym różni się ten 80A od tego na 200A? Chodzi o prąd ładowania, poboru czy jeszcze coś innego.
Nie wiecie czy można zastosować akumulator o dużej wydajności prądowej do spawania zwykłymi elektrodami w otulinie? Mam akumulatory 2V 160Ah, mogę je połączyć w 12V 160Ah, czy czymś takim da się spawać? jakie napięcie zastosować lepiej, 2V czy 12V?
Dzien dobry. Wiem doskonale, ileż to tematów prostowników, się przewinęło przez forum, ale nie znalazłem takiego rozwiązania - całkiem możliwe, że źle szukam. Przetwornica w połączeniu ze źródłem napięcia/prądu stałego, może ładować akumulator i ładuje, w trybie CC oraz później CV. Zależało by mi na tym, aby układ był rozłączany, po wykryciu spadku...
Witam, mam niedużą sieć komputerową. Do awaryjnego podtrzymywania węzłów w razie zaniku napięcia używam zasilaczy buforowych gdyż są wydajniejsze niż UPS (brak dwukrotnej konwersji napięć) urządzenia na węźle najczęściej zasilane są napięciem 12 lub 24V. W związku z sezonem burzowym i częstymi i długimi zanikami napięcia zastanawiam się nad wykorzystaniem...
Witam. Mam do was kilka pytań. Będę pisać jak najkrócej. Oto mój 1 z 2 takich samych akumulatorów w Władymircu (dwa aku po 6v 195Ah każdy). http://obrazki.elektroda.pl/8533063300_1... Mam problem z jednym z akumulatorów, ponieważ słupek jednego z bieguna rusza się w 360 stopni, oberwał się i się nie trzyma dobrze. Noi w tym aku nie trzyma...
Witam, dość znacząco rozładował mi się akumulator w samochodzie (do ok. 3 V ) stał kilka tygodni, ale rozładowany góra 2 dni. Ładowałem prostownikiem (BK12 6A) przez całą noc i prąd ładowania spadł do 3 A i stoi.... nie maleje. Akumulator się nie grzeje, nie gazuje. Napięcie podczas ładowania: 13,6 V i rosnące Napięcie spoczynkowe akum. po ładowaniu...
Pojazd i marka tak naprawdę nie mają tu nic do rzeczy bo problem leży w samym akumulatorze. Opiszę całą sytuację. Uwaga, długie ale będę wdzięczny za jakiekolwiek rady :D (pytanie jest na samym dole) Pacjent Matador 74Ah 680A Pewnego pięknego dnia zostawiłem auto na światłach, co zaowocowało wyładowaniem całego aku. Jako, że posiadam prostownik, zabrałem...
Jakie parametry tzn szczytowy prąd rozruchu oraz prąd wyjściowy powinien posiadać starter (wspomagacz rozruchu silnika). Urządzenie ma służyć do awaryjnego uruchamiania samochodów(ciągniki siodłowe, wywrotki) oraz maszyn budowlanych (koparka, ładowarka). Jakiego producenta i model wybrać ?
Jak akumulator przeznaczony do głębokiego rozładowania a mający elektrolit płynny będzie znosił pracę buforową ze sporadyczną pracą cykliczną. Akumulator ma pracować w układzie zasilania awaryjnego. Podczas zasilania z sieci będzie on naładowany czekał na wyłączenie zasilania i przełączenie na zasilanie bateryjne. Praca z zasilaniem bateryjnym sporadyczna....
Posiadam akumulator samochodowy o pojemności 50 Ah i prądzie rozruchowym wg, EN 54QA ( tak jest napisane na obudowie) Akumulator dostałem od kolegi. Po zaglądnięciu w celkę okazało się ze 1 cela jest prawie sucha a druga jest do połowy w kwasie. Dolałem do 1 i 2 celi kwas z mojego poprzedniego akumulatora i zacząłem ładować akumulator. Po 10 h akumulator...
Ad1) Odpowiadając na pytanie teoretyczne, prąd teoretyczny będzie nieskończony. Zwierając akumulator, popłynie prąd ograniczony wewnetrzną opornością akumulatora. Im akumulator "lepszy" tym ten prąd jest większy. Ad2) Tego robić nie wolno ale naucz się prawa Ohma. Ad3) Napięcie (skuteczne) zostanie obniżone o połowę.
Wyłaczniki... zadziałają choć nie są akurat na te obwody. Jak obliczyć prąd zwarcia w obwodzie? Tu jest skadinąd prosto, jest to Sem akumulatora podzielone przez sumę wszelkich rezystancji w obwodzie, tj wewnętrzna akumulatora (im gorszy stan akumulatora tym rezystancja większa), rezystancja kabli, styków/połączeń. Same kable to ok 0,182 Om, więc akumulator...
Najmniejszym nakładem kosztów jest wmontowanie do ładowarki układu ograniczenia prądu do wartości znamionowej. Najprostszy do wykonania składa się z jednego tranzystora, dwóch oporów i jednej diody Zenera. Takie ograniczniki prądu były stosowane między innymi w ładowarkach akumulatorów do radiotelefonów RADMOR 317.50/2.
Zmierzyłem napięcie akumulatora i ...10V. Czy próbować go dalej ładować, czy raczej akumulator uszkodzony? Zmierzę w najbliższym czasie stan elektrolitu. Akumulator jest uszkodzony, ma zwarte cele przez dendryty soli. Akumulatory, które długo leżakowały nie należy ładować dużym prądem 0,1Qn , na początku prądem poniżej 0,05 Qn.
W razie wypadku przewod plusowy moze sie przeciac a kant miazdzonej blachy, a co za tym idzie moze dotknac masy. Powstaje zwarcie i plynie bardzo duzy prad (prad zwarcia dla akumulatora samochodowego to ok 300A). Aby uniknac niebezpieczenstwa pozaru zakladamy bezpiecznik. Tylko ze jezeli kabel zostanie przeciety na odcinku miedzy aku a bezpiecznikiem,...
Padły bo naładowany akumulator potrafi oddać bardzo duży prąd. Będziesz mieć nauczkę na przyszłość. :)
120C czyli 180A to dopuszczalny prąd pracy, przy którym akumulator daje jeszcze sensowne napięcie, na zwarciu napięcie będzie dużo niższe, a prąd wielokrotnie wyższy. Większość spawarek nie ma takiej wydajności prądowej :)
Można ładować dając po prostu napięcie 1.4V na ogniwo, nie ma co sie obawiać, że na początku będzie za duży prąd, bo rozładowane akumulatory mają duży opór wewnętrzny - chyba, że któryś ma zwarcie, ale wtedy i tak cały pakiet jest do wymiany. Duży prąd wystąpi, gdy akumulator jest już częściowo naładowany - wtedy przyda się jakieś ograniczenie, np....
Czy takie sprawdzanie miało sens ? Nie. Mierzy się prąd, pobierany przez urządzenia i wtedy wyciąga się bezpieczniki, sprawdzając na którym pobór prądu "spadnie", do normalnego poziomu, ba za dużo pobierać może kilka rzeczy.
Przekrój przewodu dobiera się do obciążenia. Nieprawda , to tylko jedna z przesłanek. Najważniejszym wskaźnikiem mającym wpływ na przekrój kabla jest prąd zwarcia jaki może płynąć w nim. Przy tak dużych akumulatorach i prądzie prawie 1kA będzie to wielki przekrój. W obwodzie będzie napewno bezpiecznik, na prąd mniejszy niż zwarciowy akumulatorów. Do...
W moich schematach w #4 jest pewien błąd: przy przeciążeniu zasilacza dioda Zenera może zostać spolaryzowana w kierunku przewodzenia, i wtedy nie będzie działać ograniczanie prądu. Są dwa sposoby poprawienia: (1) użyć diody, która działa w kierunku przewodzenia (jak np. BZP812 dająca spadek napięcia 2.1V, bądź kilku zwykłych diod połączonych szeregowo;...
Po pierwsze to to nie jest robota dla początkujacego. Po drugie wątpie, żeby to w ogóle było możliwe... Z resztą (bez żadnych strat) napięcie by wynosiło 240mV A teraz pytanie: do czego ci to u diabła potrzebne? Szyny kolejowe chcesz topić? Poszukaj większego akumulatora... może znajdziesz taki, co ma prąd zwarcia ok 300A
180A wydaje mi się rzeczywiście małym prądem biorąc pod uwagę, że fabrycznie auto ma montowany akumulator ok. 550-600A, ale najwyraźniej tak musi być, skoro pali bez problemu. Koledzy tłumaczyli Tobie, że natężenie prądu pobieranego przez rozrusznik a prąd rozruchowy akumulatora to dwie różne rzeczy. W dużym uproszczeniu: prąd rozruchowy akumulatora...
Powtarzam to po raz kolejny (temat już do bólu omawiany)! Bezpiecznik założony na przewodzie zasilającym przy akumulatorze (obowiązkowo w tym miejscu) NIE ZABEZPIECZA WZMACNIACZY!!! Te mają już własne bezpieczniki. Ten bezpiecznik ZABEZPIECZA PRZEWÓD ZASILAJĄCY PRZED ZWARCIEM DO MASY. Tak gruby przewód w przypadku zwarcia, zadziała jak wielka grzałka...
Słuchaj napięcie może i jest ale prądu nie ma,a to prąd kręci.A to co ci cyka to elektromagnes z rozrusznika-on pobiera mało prądu i mu starcza,ale rozrusznik potrzebuje dużo prądu,a twój akumulator go nie ma.Pożycz od sąsiada na chwile i spróbuj z dobrym akumulatorem.
A kolego nie jest czasem tak że zasadowe akumulatory można rozładować do zera / największa zaleta. Nie można ich przeładować(zniszczenie akumulatora)/największa wada. Kolega spróbuje rozładować taki akumulator i potrzymać chociaż rok czasu. Z pewnością już go kolega nie naładuje. Akumulator będzie zwarty. Czasem uda się przepalić takie zwarcia dużym...
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Wbudowałem w niego woltomierz elektroniczny i wskaźnik prądu wskazówkowy. Dwa zakresy ładowania dla akumulatorów samochodowych i drugi dla dużych auta dostawcze/ciągnik. Całkowicie odporny na zwarcia jak i odwrotne podłączenie do akumulatora. To tyle w skrócie na jego temat.
Witam, zmniejszając rezystancję widzianą przez baterię. Więc im przekrój drutu jest większy tym jego rezystancja jest mniejsza. Ale jeśli zewrzesz to na baterię to przez baerię popłynie prąd zwarcia a co za tym idzie jest to maksymalny prąd wydawany przez baterię jaki może być. Bateria 9V ma najmniejszą pojemność na objętość, już lepiej stosować zwykłe...
Generalnie zależy jak rozumiesz te dwa pojęcia i co to za ogniwa chcesz zastosować? Np taki akumulator samochodowy, pomimo że jest akumulatorem (w sensie, jedną zwartą konstrukcją), wewnątrz składa się z 6 ogniw (cell-i). Dużo też zależy od tego jakie napięcie chcesz uzyskać oraz jakiego prądu potrzebujesz. Pojedyńcze ogniwa napewno mają tę zalete,...
W ciągu dnia wiadomo chodzi lodówka Częstotliwość lodówki to częstotliwość udarowa - każde jej włączanie to tak jak zwarcie w instalacji. Prąd rozruch jest zbyt duży, wytrzymuje przetwornica z nadmiarem mocy 3000/6000 W ale akumulatory na 12V to odczuwają.
Szukałbym w takim razie zwarcia skoro płynie tak duży prąd, że nagrzewa się przewód, a świece nie są zasilone. Bezpiecznik nie przepala się?
Witam! Powodem tak niskiego napięcia, po spaleniu alternatora, może być sam alternator, który spowodował zwarciem duży pobór prądu, a efekcie czego rozładowanie ak. Proponuję wypiąć akumulator i spróbować naładować go prostownikiem. Okaże się, czy trzyma prąd w ogóle. Następnie zmierzyć wartość jego napięcia ,które winno być 12,8-13,4V. Napięcie poniżej...
Tak, ale tutaj naprawa może być prosta. Należy poszukać zabezpieczenia które znajduje się pod mocowaniem baterii. Najprawdopodobniej jest to bezpiecznik ok. 2A. Do uszkodzenia dochodzi najprawdopodobniej w skutek uszkadzającego się z biegiem czasu akumulatora. Uszkodzony akumulator (zwarty) pobiera zbyt dużą ilość prądu i uszkadza się zabezpieczenie....
Oczywiście 6 akumulatorów 12 V AGM 12 Ah Do połączenia w szeregu akumulatory powinny być identyczne - ta sama partia produkcyjna. Uwaga: Przy takich napięciach stałych robi się niebezpiecznie, zwłaszcza przy pracy z akumulatorami, które przy zwarciu podają duży prąd.
Piszesz że napięcie na akumulatorze wynosi 7.65V. Pewnie masz akumulator 6V. Ładujesz go na zakresach 12V. Prawdopodobnie działa zabezpieczenie przeciążeniowe w prostowniku i z tąd ten mały wskaz amperomierza. Jeżeli faktycznie masz akumulator 6V to napięcie zmierzone równe 7.65 oznacza że jest aku w pełni naładowany. A jeżeli masz aku 12V i napięcie...
Spytałeś się o przykład takiego falownika, więc go podałem. Podejrzałem, że u kolegi takie pracują już od kilku lat. Kupiłem więc taki sam. Wysyłkę do EU mają z magazynu w Niemczech. Na e-maile zwykle odpowiadają. Prądy ładowania akumulatora z sieci i z PV, priorytety ładowania, rodzaj akumulatora itp. są ustawiane. Dodatkowo przez RS232 można dynamicznie...
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Moduł przy zasilaniu z sieci powinien przekaźnikiem prąd z trafa AC 24V puszczać bezpośrednio na napęd (przy okazji ładując akumulatory). Więc sytuacja jest podobna do bezpośredniego podłączenia trafa do napędu. Dla wyeliminowania awarii trafa obciąż je np halogenem 24V o mocy pod 100W. Wygląda na to, że na skutek awarii w napędzie (mostek albo co innego,...
No właśnie o ile pojemność akumulatora można oszacować po gabarytach, to z prądem zwarcia jest większy problem, nawet producenci podają go wg kilku norm.
Witam Bezpiecznik w regulatorze jest potrzebny w przypadku gdyby regulator miał być zasilany z akumulatora AGM, czy samochodowego 12 V, który ze względu na niską rezystancję wewnętrzną ma duży prąd zwarcia. W takim przypadku przy uszkodzeniu silnika, czy zwarciu element ten przepali się chroniąc przewody i źródło prądu przed przepływem nadmiernego prądu.
Witam Grubość drutu nie ma większego znaczenia nawet cienki będzie stanowił zwarcie. Problemem jest to że używasz akumulatora a one maja dużo wyższy prąd zwarcia niż zwykłe baterie, dlatego akumulatorek się mocno nagrzewa. Dla bezpieczeństwa zmień ten akumulator na baterie. Pozdrawiam Romek
Jeśli prostownik jest jedopołówkowy o czym świadczy jedna dioda prostownicza to nie tak łatwo zmierzysz napięcie na samym prostowniku. Miernik może zgłupieć. Pomiarów dokonuj na podłączonych krokodylkach do akumulatora. WH30 to faktycznie bezpiecznik polimerowy przerywający obwód przy zwarciu krokodylków lub odwrotnego podłączenia pod akumulator. Jeśli...
Jeśli nie ma dużo elektroniki w aucie, to podłączenie odwrotnie akumulatora nie wyrządza większej szkody. Czesto siadają diody, gdyż wtedy płynie przez nie duży prąd - poprostu robi się zwarcie. A w maluchu przy wyłaczonej stacyjce i krótkotrwałym podłączeniu nie powinno się raczej nic stać. Te diody siadają nawet jak wszystko jest poprawnie. Nie ma...
Trochę się powtórzę z tym co mówili przedmówcy. Jest gdzieś słaby kontakt przewodów od akumulatora. Zacznij od sprawdzenia klem a później sprawdź oczka tych przewodów w kontakcie z masą samochodu a później oczko plus na rozruszniku. Możesz też mieć uszkodzony rozrusznik, który pobiera za dużo prądu (robi zwarcie ) np przez zacieranie. Możesz sprawdzić...
Od zeszłego roku używam te płytki jako zamienniki do różnych lampek solarnych. Działają bez problemu z jedną diodą czy sznurem diod. Pobór prądu wynosi zdaje się kilkanaście mA (z pamięci piszę) na pojedynczej diodzie do 40 parę na sznurze. Większy pobór miałem jeśli w sznurze zdarzały się uszkodzone diody (rdza na nóżkach, zwarcie). Z tym układem lampki...
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
JA od lat stosuję następujacy patent: Mam drugi ( nie musi być "mocny") akumulator, podpinam go minus na masę a plus przez 100W12V żarówkę do plusa auta. I demontuję/odłączam akumulator pokładowy. Jeżeli prowadzone są prace spawalnicze dopinam do tego zabezpieczenie p/przepięciowe na masę i kabel plusowy pojazdu. Akumulator podtrzymuje elektronikę (...
Takie podłączenie uzwojenia elektromagnesu do wyjścia przetwornicy, powoduje jej zwarcie. Zasilanie przetwornicy masz za słabe. Potrzebny zasilacz o większej wydajności prądowej lub akumulator. Poza tym, najpierw ladujemy sam kondensator, a dopiero później dołączamy do niego uzwojenie elektromagnesu. Zwykły kondensator elektrolityczny nie nadaje się...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
..czy przy gwałtownym spadku napięcia na jednym elemencie, nie wystąpi przegrzanie pozostałych, wywołane przepływem prądów wyrównawczych Akumulatory LiIon mają sprawność kulombowską >99%. Czyli tyle samo wpływa co wypływa. Jeśli zakładasz powstanie nierównowagi między akumulatorami, powiedzmy że jeden nagle z SOC 90% zmieni na SOC 10% to istotnie popłyną...
Czy ta druga to jest taka najprostsza, prostownik i opornik ograniczający prąd, może jeszcze LED do sygnalizacji, że prąd płynie, ale bez żadnego sterowania ładowania? Jeśli tak, to można dołączyć równolegle do każdego miejsca na akumulator dwie diody 1N4001, i jak akumulator będzie naładowany, to prąd będzie płynął przez te diody - dość prymitywne,...
To nie jest tylko rozdzielacz umożliwiający podłączenie jednocześnie większej ilości urządzeń ale też ładowarka USB, która nie wiadomo czy i ile prądu pobiera bez podłączonego do jej gniazda telefonu. Ewentualnie można zastosować jakiś wyłącznik ładowarki, a co do bezpośredniego podłączenia rozdzielacza to odradzam stanowczo ponieważ istnieje ryzyko...
piszczy dużym prądzie wzmacniacz operacyjny dużym prądzie akumulator prąd zwarcia
wsady amica laguna predkosc multiswitch unicable
generator pojedynczego impulsu generator pojedynczego impulsu
Jak usunąć zapach spalenizny z portu ładowania? Powerbank 50000 mAh wyłącza się przy podgrzewaczu stóp