Korzystam z tego sterownika z triakiem na 100A i nic mu zarzucić nie mogę. Zgrzewałem duże akumulatory do rowerów elektrycznych i nic się nie poddało. Robione przy jednym ogniwie po 2-3 zgrzewy i tak robiłem baterię 11S6P czy 13S4P. Tam bodajże problem dotyczył czegoś innego (nie triaka), ale z tego co się dowiedziałem, to tylko niektórych modeli......
W jednej ładowarce akumulator nagrzeje się trochę, w innej nagrzeje się bardzo, czyli ok. 45-50 st. C. Więc pełne pytanie brzmi czy akumulatory ładowane przez tę łądowarkę grzeją się i jaką temperaturę osiągają? to na wypadek gdyby proste pytanie - do jakiej temperatury nagrzewają się ładowane akumulatory? - wzbudziło kolejny brazylijski serial nt....
Ja nie zwieram biegunów tylko sprawdzam czy akumulator ma zwarcia i jego regeneracja jest wskazana . Sprawdź to lepiej. Tego nie uczą w szkole to jest praktyka. Co do Napięcia i natężenia są 2 różne urządzenia jedno bazuje na wysokim prądzie i małym natężeniu drugie bazuje na niskim prądzie i dużym natężeniu . W każdym jest bajer z pulsacją do odsiarczania....
Akumulator o ile pamiętam jest na 18650 chyba 60.70v 2000w, trochę poczytałem o BMS i ma to sens.Pisałem do serwisu, uważają ze to silnik ale Ja nie widzę żeby stojan był okopcony,ani nie czuć, przy tak dużym prądzie zwarcia byłyby ślady. Jestem z Włocławka.
Na początek po podłączeniu regulatora należy sprawdzić napięcie ładowania akumulatora (13,8 do 14,4V) oraz jaki prąd pobiera akumulator. Zbyt duży prąd sugeruje uszkodzenie akumulatora (zwarcie wewnętrzne). Nie zaszkodzi sprawdzenie, ewentualnie przylutowanie złącz regulatora i klem akumulatora oraz ciągłości masy ( złącza oczkowe połączenia ,ich czystość...
Ad1) Odpowiadając na pytanie teoretyczne, prąd teoretyczny będzie nieskończony. Zwierając akumulator, popłynie prąd ograniczony wewnetrzną opornością akumulatora. Im akumulator "lepszy" tym ten prąd jest większy. Ad2) Tego robić nie wolno ale naucz się prawa Ohma. Ad3) Napięcie (skuteczne) zostanie obniżone o połowę.
Wyłaczniki... zadziałają choć nie są akurat na te obwody. Jak obliczyć prąd zwarcia w obwodzie? Tu jest skadinąd prosto, jest to Sem akumulatora podzielone przez sumę wszelkich rezystancji w obwodzie, tj wewnętrzna akumulatora (im gorszy stan akumulatora tym rezystancja większa), rezystancja kabli, styków/połączeń. Same kable to ok 0,182 Om, więc akumulator...
Najmniejszym nakładem kosztów jest wmontowanie do ładowarki układu ograniczenia prądu do wartości znamionowej. Najprostszy do wykonania składa się z jednego tranzystora, dwóch oporów i jednej diody Zenera. Takie ograniczniki prądu były stosowane między innymi w ładowarkach akumulatorów do radiotelefonów RADMOR 317.50/2.
Zmierzyłem napięcie akumulatora i ...10V. Czy próbować go dalej ładować, czy raczej akumulator uszkodzony? Zmierzę w najbliższym czasie stan elektrolitu. Akumulator jest uszkodzony, ma zwarte cele przez dendryty soli. Akumulatory, które długo leżakowały nie należy ładować dużym prądem 0,1Qn , na początku prądem poniżej 0,05 Qn.
W razie wypadku przewod plusowy moze sie przeciac a kant miazdzonej blachy, a co za tym idzie moze dotknac masy. Powstaje zwarcie i plynie bardzo duzy prad (prad zwarcia dla akumulatora samochodowego to ok 300A). Aby uniknac niebezpieczenstwa pozaru zakladamy bezpiecznik. Tylko ze jezeli kabel zostanie przeciety na odcinku miedzy aku a bezpiecznikiem,...
Padły bo naładowany akumulator potrafi oddać bardzo duży prąd. Będziesz mieć nauczkę na przyszłość. :)
120C czyli 180A to dopuszczalny prąd pracy, przy którym akumulator daje jeszcze sensowne napięcie, na zwarciu napięcie będzie dużo niższe, a prąd wielokrotnie wyższy. Większość spawarek nie ma takiej wydajności prądowej :)
Można ładować dając po prostu napięcie 1.4V na ogniwo, nie ma co sie obawiać, że na początku będzie za duży prąd, bo rozładowane akumulatory mają duży opór wewnętrzny - chyba, że któryś ma zwarcie, ale wtedy i tak cały pakiet jest do wymiany. Duży prąd wystąpi, gdy akumulator jest już częściowo naładowany - wtedy przyda się jakieś ograniczenie, np....
Czy takie sprawdzanie miało sens ? Nie. Mierzy się prąd, pobierany przez urządzenia i wtedy wyciąga się bezpieczniki, sprawdzając na którym pobór prądu "spadnie", do normalnego poziomu, ba za dużo pobierać może kilka rzeczy.
Przekrój przewodu dobiera się do obciążenia. Nieprawda , to tylko jedna z przesłanek. Najważniejszym wskaźnikiem mającym wpływ na przekrój kabla jest prąd zwarcia jaki może płynąć w nim. Przy tak dużych akumulatorach i prądzie prawie 1kA będzie to wielki przekrój. W obwodzie będzie napewno bezpiecznik, na prąd mniejszy niż zwarciowy akumulatorów. Do...
W moich schematach w #4 jest pewien błąd: przy przeciążeniu zasilacza dioda Zenera może zostać spolaryzowana w kierunku przewodzenia, i wtedy nie będzie działać ograniczanie prądu. Są dwa sposoby poprawienia: (1) użyć diody, która działa w kierunku przewodzenia (jak np. BZP812 dająca spadek napięcia 2.1V, bądź kilku zwykłych diod połączonych szeregowo;...
Po pierwsze to to nie jest robota dla początkujacego. Po drugie wątpie, żeby to w ogóle było możliwe... Z resztą (bez żadnych strat) napięcie by wynosiło 240mV A teraz pytanie: do czego ci to u diabła potrzebne? Szyny kolejowe chcesz topić? Poszukaj większego akumulatora... może znajdziesz taki, co ma prąd zwarcia ok 300A
180A wydaje mi się rzeczywiście małym prądem biorąc pod uwagę, że fabrycznie auto ma montowany akumulator ok. 550-600A, ale najwyraźniej tak musi być, skoro pali bez problemu. Koledzy tłumaczyli Tobie, że natężenie prądu pobieranego przez rozrusznik a prąd rozruchowy akumulatora to dwie różne rzeczy. W dużym uproszczeniu: prąd rozruchowy akumulatora...
Powtarzam to po raz kolejny (temat już do bólu omawiany)! Bezpiecznik założony na przewodzie zasilającym przy akumulatorze (obowiązkowo w tym miejscu) NIE ZABEZPIECZA WZMACNIACZY!!! Te mają już własne bezpieczniki. Ten bezpiecznik ZABEZPIECZA PRZEWÓD ZASILAJĄCY PRZED ZWARCIEM DO MASY. Tak gruby przewód w przypadku zwarcia, zadziała jak wielka grzałka...
A kolego nie jest czasem tak że zasadowe akumulatory można rozładować do zera / największa zaleta. Nie można ich przeładować(zniszczenie akumulatora)/największa wada. Kolega spróbuje rozładować taki akumulator i potrzymać chociaż rok czasu. Z pewnością już go kolega nie naładuje. Akumulator będzie zwarty. Czasem uda się przepalić takie zwarcia dużym...
Cześć. Rozładowałem akumulator bo zapowietrzyłem diesla. Citroen jumper. Stał kilka dni na deszczu. Dolałem ropy, przyjechał kolega z kablami, odpalił od strzała. Zgasiłem go po 10 min. Kontrolki coś mega słabo świecą, biorę woltomierz - 3 V na akumulatorze. Odłączam klemy wraca 11.2 V bo wiadomo rozładowany. Ustawiam amperomierz a który de facto jest...
Słuchaj napięcie może i jest ale prądu nie ma,a to prąd kręci.A to co ci cyka to elektromagnes z rozrusznika-on pobiera mało prądu i mu starcza,ale rozrusznik potrzebuje dużo prądu,a twój akumulator go nie ma.Pożycz od sąsiada na chwile i spróbuj z dobrym akumulatorem.
Jak to mierzyłeś przejście na akumulatorze? Zmierz napięcie na zaciskach. Nie trzepnąłeś tym akumulatorem o coś? Nie upadł Ci przy wkładaniu? Nie wpadłeś w jakąś dużą dziurę? Prostownik metalowy? Ładowałeś w aucie? Może zwarłeś obudowę do masy? Rozumie aku bezobsługowe samochodowe ołowiowe?
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Wbudowałem w niego woltomierz elektroniczny i wskaźnik prądu wskazówkowy. Dwa zakresy ładowania dla akumulatorów samochodowych i drugi dla dużych auta dostawcze/ciągnik. Całkowicie odporny na zwarcia jak i odwrotne podłączenie do akumulatora. To tyle w skrócie na jego temat.
Witam, zmniejszając rezystancję widzianą przez baterię. Więc im przekrój drutu jest większy tym jego rezystancja jest mniejsza. Ale jeśli zewrzesz to na baterię to przez baerię popłynie prąd zwarcia a co za tym idzie jest to maksymalny prąd wydawany przez baterię jaki może być. Bateria 9V ma najmniejszą pojemność na objętość, już lepiej stosować zwykłe...
Generalnie zależy jak rozumiesz te dwa pojęcia i co to za ogniwa chcesz zastosować? Np taki akumulator samochodowy, pomimo że jest akumulatorem (w sensie, jedną zwartą konstrukcją), wewnątrz składa się z 6 ogniw (cell-i). Dużo też zależy od tego jakie napięcie chcesz uzyskać oraz jakiego prądu potrzebujesz. Pojedyńcze ogniwa napewno mają tę zalete,...
W ciągu dnia wiadomo chodzi lodówka Częstotliwość lodówki to częstotliwość udarowa - każde jej włączanie to tak jak zwarcie w instalacji. Prąd rozruch jest zbyt duży, wytrzymuje przetwornica z nadmiarem mocy 3000/6000 W ale akumulatory na 12V to odczuwają.
Szukałbym w takim razie zwarcia skoro płynie tak duży prąd, że nagrzewa się przewód, a świece nie są zasilone. Bezpiecznik nie przepala się?
Witam! Powodem tak niskiego napięcia, po spaleniu alternatora, może być sam alternator, który spowodował zwarciem duży pobór prądu, a efekcie czego rozładowanie ak. Proponuję wypiąć akumulator i spróbować naładować go prostownikiem. Okaże się, czy trzyma prąd w ogóle. Następnie zmierzyć wartość jego napięcia ,które winno być 12,8-13,4V. Napięcie poniżej...
Tak, ale tutaj naprawa może być prosta. Należy poszukać zabezpieczenia które znajduje się pod mocowaniem baterii. Najprawdopodobniej jest to bezpiecznik ok. 2A. Do uszkodzenia dochodzi najprawdopodobniej w skutek uszkadzającego się z biegiem czasu akumulatora. Uszkodzony akumulator (zwarty) pobiera zbyt dużą ilość prądu i uszkadza się zabezpieczenie....
Oczywiście 6 akumulatorów 12 V AGM 12 Ah Do połączenia w szeregu akumulatory powinny być identyczne - ta sama partia produkcyjna. Uwaga: Przy takich napięciach stałych robi się niebezpiecznie, zwłaszcza przy pracy z akumulatorami, które przy zwarciu podają duży prąd.
Tak się składa, że mam dwie takie latarki, zupełnie takie same jak ta na zdjęciu. Moja mama kupiła je sobie od ruskich na rynku i mniej więcej co rok czy dwa lata muszę je rozbierać i czyścić styki i akumulatorki z nalotu, poza tym nic się nie dzieje. Akumulatorki pastylkowe są wciąż oryginalne, chyba nie do zdarcia, chociaż ich pojemności nie badałem,...
Piszesz że napięcie na akumulatorze wynosi 7.65V. Pewnie masz akumulator 6V. Ładujesz go na zakresach 12V. Prawdopodobnie działa zabezpieczenie przeciążeniowe w prostowniku i z tąd ten mały wskaz amperomierza. Jeżeli faktycznie masz akumulator 6V to napięcie zmierzone równe 7.65 oznacza że jest aku w pełni naładowany. A jeżeli masz aku 12V i napięcie...
Spytałeś się o przykład takiego falownika, więc go podałem. Podejrzałem, że u kolegi takie pracują już od kilku lat. Kupiłem więc taki sam. Wysyłkę do EU mają z magazynu w Niemczech. Na e-maile zwykle odpowiadają. Prądy ładowania akumulatora z sieci i z PV, priorytety ładowania, rodzaj akumulatora itp. są ustawiane. Dodatkowo przez RS232 można dynamicznie...
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Moduł przy zasilaniu z sieci powinien przekaźnikiem prąd z trafa AC 24V puszczać bezpośrednio na napęd (przy okazji ładując akumulatory). Więc sytuacja jest podobna do bezpośredniego podłączenia trafa do napędu. Dla wyeliminowania awarii trafa obciąż je np halogenem 24V o mocy pod 100W. Wygląda na to, że na skutek awarii w napędzie (mostek albo co innego,...
No właśnie o ile pojemność akumulatora można oszacować po gabarytach, to z prądem zwarcia jest większy problem, nawet producenci podają go wg kilku norm.
Witam Bezpiecznik w regulatorze jest potrzebny w przypadku gdyby regulator miał być zasilany z akumulatora AGM, czy samochodowego 12 V, który ze względu na niską rezystancję wewnętrzną ma duży prąd zwarcia. W takim przypadku przy uszkodzeniu silnika, czy zwarciu element ten przepali się chroniąc przewody i źródło prądu przed przepływem nadmiernego prądu.
Witam Grubość drutu nie ma większego znaczenia nawet cienki będzie stanowił zwarcie. Problemem jest to że używasz akumulatora a one maja dużo wyższy prąd zwarcia niż zwykłe baterie, dlatego akumulatorek się mocno nagrzewa. Dla bezpieczeństwa zmień ten akumulator na baterie. Pozdrawiam Romek
Jeśli prostownik jest jedopołówkowy o czym świadczy jedna dioda prostownicza to nie tak łatwo zmierzysz napięcie na samym prostowniku. Miernik może zgłupieć. Pomiarów dokonuj na podłączonych krokodylkach do akumulatora. WH30 to faktycznie bezpiecznik polimerowy przerywający obwód przy zwarciu krokodylków lub odwrotnego podłączenia pod akumulator. Jeśli...
Jeśli nie ma dużo elektroniki w aucie, to podłączenie odwrotnie akumulatora nie wyrządza większej szkody. Czesto siadają diody, gdyż wtedy płynie przez nie duży prąd - poprostu robi się zwarcie. A w maluchu przy wyłaczonej stacyjce i krótkotrwałym podłączeniu nie powinno się raczej nic stać. Te diody siadają nawet jak wszystko jest poprawnie. Nie ma...
Trochę się powtórzę z tym co mówili przedmówcy. Jest gdzieś słaby kontakt przewodów od akumulatora. Zacznij od sprawdzenia klem a później sprawdź oczka tych przewodów w kontakcie z masą samochodu a później oczko plus na rozruszniku. Możesz też mieć uszkodzony rozrusznik, który pobiera za dużo prądu (robi zwarcie ) np przez zacieranie. Możesz sprawdzić...
Od zeszłego roku używam te płytki jako zamienniki do różnych lampek solarnych. Działają bez problemu z jedną diodą czy sznurem diod. Pobór prądu wynosi zdaje się kilkanaście mA (z pamięci piszę) na pojedynczej diodzie do 40 parę na sznurze. Większy pobór miałem jeśli w sznurze zdarzały się uszkodzone diody (rdza na nóżkach, zwarcie). Z tym układem lampki...
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Takie podłączenie uzwojenia elektromagnesu do wyjścia przetwornicy, powoduje jej zwarcie. Zasilanie przetwornicy masz za słabe. Potrzebny zasilacz o większej wydajności prądowej lub akumulator. Poza tym, najpierw ladujemy sam kondensator, a dopiero później dołączamy do niego uzwojenie elektromagnesu. Zwykły kondensator elektrolityczny nie nadaje się...
JA od lat stosuję następujacy patent: Mam drugi ( nie musi być "mocny") akumulator, podpinam go minus na masę a plus przez 100W12V żarówkę do plusa auta. I demontuję/odłączam akumulator pokładowy. Jeżeli prowadzone są prace spawalnicze dopinam do tego zabezpieczenie p/przepięciowe na masę i kabel plusowy pojazdu. Akumulator podtrzymuje elektronikę (...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
..czy przy gwałtownym spadku napięcia na jednym elemencie, nie wystąpi przegrzanie pozostałych, wywołane przepływem prądów wyrównawczych Akumulatory LiIon mają sprawność kulombowską >99%. Czyli tyle samo wpływa co wypływa. Jeśli zakładasz powstanie nierównowagi między akumulatorami, powiedzmy że jeden nagle z SOC 90% zmieni na SOC 10% to istotnie popłyną...
Czy ta druga to jest taka najprostsza, prostownik i opornik ograniczający prąd, może jeszcze LED do sygnalizacji, że prąd płynie, ale bez żadnego sterowania ładowania? Jeśli tak, to można dołączyć równolegle do każdego miejsca na akumulator dwie diody 1N4001, i jak akumulator będzie naładowany, to prąd będzie płynął przez te diody - dość prymitywne,...
To nie jest tylko rozdzielacz umożliwiający podłączenie jednocześnie większej ilości urządzeń ale też ładowarka USB, która nie wiadomo czy i ile prądu pobiera bez podłączonego do jej gniazda telefonu. Ewentualnie można zastosować jakiś wyłącznik ładowarki, a co do bezpośredniego podłączenia rozdzielacza to odradzam stanowczo ponieważ istnieje ryzyko...
A co to za pilot? Generalnie ile prądu pobiera w trybie czuwania i w trybie aktywnego wysyłania sygnału? Jakiej pojemności akumulator? jeden z nich wpiąć się w 12v tym pilot czy spowoduje to zwarcie obwodu, czy takie coś może działać Konfiguracja niezalecana ale zwarcia nie będzie i zadziała. Czemu nie zalecana? Bo normalne odbiorniki pobierają ten...
Witam. Dość późno ,ale może porada komuś się przyda. Miałem identyczny przypadek.Przyczyną było złe lutowanie tranzystora środkowego (tego który załącza akumulator). Zbyt duża ilość cyny i zwarcie źródło-dren. Pozdrawiam
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Czy jak mam baterie(akumulator) i zewrę jej/jego bieguny, to poprzez mały opór kabla-zwarcie- może popłynąć taki prąd, żeby mnie zabić? Ten prąd popłynie przez wspomniane kable, nie przez Ciebie. Gdybyś osobiście dotknął tych biegunów (+,-) to oporność ciała jest na tyle duża że nie stanowi to zagrozenia przy tym napięciu (Ze wzoru I=U/R gdzie R oporność...
To zupełnie jak ja kiedyś się zastanawiałem czy nie stanie się nic 12 woltowej diodzie jak ją podłącze pod mój ogromny akumulator. Jak znasz prawo Ohma to tam zresztą znajdziesz odpowiedź. Tylko przy zwarciu (lub b. małej rezystanzcji może popłynąć maks. prąd z aku.) W końcu jak podzielisz tracone napięcie przez znikomą rezystancję druta miedzianego...
Bezpieczeństwo. W przypadku zwarcia wewnątrz wzmacniacza przepali się bezpiecznik i nic złego się nie dzieje. W takiej samej sytuacji ,gdyby nie było bezpiecznika, prąd płynący mógłby osiągnąc nawet kilkaset amperów (tyle może dać akumulator samochodowy) i płynąłby tak długo aż nie przepali najsłabszy element w szeregu. Szkody we wzmacniaczu byłyby...
Przy uruchomieniu całej instalacji najpierw musi być podłączony przewód dodatni łączący falownik z akumulatorami, a później dołączamy przewód ujemny (i wtedy pojawia się iskra). Z technicznego punktu nie ma znaczenia który biegun zostanie podłączony pierwszy, na drugim zawsze powstanie iskra. Wyjątkiem są tu akumulatory w samochodach (nie EV), gdzie...
Jak minutę dziennie, to mogą być akumulatory AA 2000mAh o napięciu 1,2V, tylko ile ich się zmieści 4? 6? 8? 10? Przy 10 - ciu , to tak jak akumulator 12V. Potrzeba 30 szeregów, a każdy potrzebuje ponad 15mA, czyli około 0,5A. Tyle to z biedą mogą dać akumulatorki 2000mAh, a wtedy ich napięcie siada z 1,2V, więc R nie 47-100Ω a jedynie kilka Ω....
Duracell podaje opór wewnętrzny o wartości 1,7mΩ albo 1700mΩ czyli 1,7Ω. Prąd zwarciowy w pierwszym wypadku I=U/R, I=9V/0,0017Ω=5294,11A. Wartość abstrakcyjnie wysoka nawet jak na akumulator rozruchowy do samochodu osobowego. Dla oporu 1,7Ω prąd wyniesie I=U/R, I=9V/1,7Ω=5,29A. Dużo jak na tak małą baterię, ale prawdopodobnie....
Sygnalizator po odłączeniu zasilania na własnym akumulatorze będzie działał maksymalnie 16 minut Akustyka. Optyka działa bez końca - aż do rozładowania akumulatora. To taka drobna dygresja. Na pewno prąd ładowania jest za duży - przykładając ucho do akumulatora słychać jak bulgocze elektrolit. Nie prąd, ale napięcie (choć prąd też może być zwiększony)...
Oczywiście, że osobny przewód od akumulatora, dodatkowo zabezpieczony bezpiecznikiem np. T1A zaraz przy akumulatorze.. Przy zasilaniu z akumulatora należy zawsze zakładać możliwość przypadkowego zwarcia. Wprawdzie akumulator wyposażony jest w BMS, ale ten wyłączy dopiero przy dużym prądzie, nie wiem jakim, bo to zależy od przewidzianego obciążenia,...
Po pierwsze, napięcia są nieco inne - bateria nowa (nowe ogniwo alkaliczne) ma nawet do 1.7V, ale napięcie szybko maleje do 1.5V; naładowany akumulator Ni-MH do 1.5V, napięcie szybko maleje do 1.35V; kiedy już zostaje niewiele ładunku, napięcie jest między 1.2V, a 1.1V. Po drugie, akumulatory zwykle mają mniejszą oporność wewnętrzną i pod dużym obciążeniem...
1. Prąd ładowania "bezpieczny" to 1/10 pojemności. Szybkie ładowarki ładują większymi prądami, nawet "jednogodzinnymi", ale wtedy trzeba również kontrolowac temperaturę, co w warunkach domowych jest skomplikowane. 2. Końcowe napięcie ładowania jest 4,2V na ogniwo i nie należy tego napięcia przekraczać pod groźbą eksplozji akumulatora. Dobrze jest zrobić...
w praktyce Niestety mylisz się. Prąd zostanie ograniczony do Isc, a napięcie do napięcia akumulatora. Twój panel z tych 40 W (18,36 V x 2,18 A) dla bezpośredniego podłączenia pod akumulator da jedynie około 30 W. Nie jest to żadna magia, tylko czysta fizyka i matematyka. Bez przetwornicy zawartej w tegulatorze MPPT nie da się inaczej. Im większa moc...
Pakiet nie możesz podłączyć bezpośrednio do przetwornicy. wymaga BMSa , małe złącze jest do balansjera tylko do ładowania , w niektórych ogniwach takiego złącza niema , układ zabezpieczenia wraz z balansjerem jest w środku . Wtedy podłączasz zwykłą ładowarkę najlepiej o 50% mniejsze natężenie prądu niż pojemność akumulatora, wolniej się ładuje jest...
co oznacza 4 szt 12V 4szt 12V 120Ah używane z ciężarówki to koszt? 400 500pln? Na używki szkoda pieniędzy, takie akumulatory dość szybko padają, a nowe swoje kosztują. Poza tym to są akumulatory rozruchowe i to powoduje że są dużo delikatniejsze od trakcyjnych, a duży prąd zwarcia jest też problemem.
do dyspozycji mam prostownik radyjko 4A Coś więcej o tym prostowniku? Jeżeli jest to prostownik automatyczny to w pierwszej fazie ładuje stałym prądem 4A, a po osiągnięciu napięcia 14,7V wyłącza ładowanie monitorując napięcie i włącza się ponownie przy spadku poniżej 12,4V. Jeżeli jak to określiłeś skwierczał, gotował, może to świadczyć o uszkodzeniu...
Wątpliwości mam tylko czy w ten sposób nie będzie zbyt dużej utraty prądu i jak najlepiej to zrobić, dlatego pytania: utraty prądu na pewno nie jeśli już to spadku napięcia Dodano po 3 Teoretycznie na te 40m powinien wystarczyć 2x1,5 mm2. Osobiście użyłbym 2x2,5 mm2 i wtedy może mieć nawet 100m. Dobrze jakbyś za akumulatorem dał bezpiecznik topikowy...
Tak silnik jest prądu stałego - po podłączeniu pod akumulator (12v 8A) silnik ruszył - moja wstępna diagnoza jest błędna, więc uszkodzone jest coś innego, tylko pytanie co ? Tam zapewne jest PWM a klucz ma zwarcie - rozruch w takich warunkach skutkuje dużym prądem stąd bezpiecznik "idzie". A zasilanie po wyjściu z mostka, czyli prąd stały 330V (czy...
Oczywiście to co jest przedmiotem tematu -płytkę. Po prostu czy 5V zewnętrzne z USB + płytka będą ładowarką? Wybacz, ale w #9 wyraziłeś się niejasno. Późniejsza zmiana rzuciła większe światło na problem. Ale do rzeczy. Płytka to tylko BMS czyli układ do kontroli napięć (max i min) bezpiecznych dla akumulatora oraz rozłączający akumulator w przypadku...
Niedawno naprawiałem taki prostownik. Regulacja prądu jest przełącznikami po stronie pierwotnej przez odczepy. Po wtórnej stronie jest prosta elektronika która ma wyłączać obwód ładowania gdy napięcie na akumulatorze osiągnie wymagany poziom i przełancza na prąd podtrzymujący. Wówczas styki przekaźnika są zrównoleglone rezystorem dużej mocy /ten zielony...
z dość małymi akumulatorami bo 2x9Ah. Możesz pod taki podłączyć inny akumulator dowolnie większy. Co myślicie? Rejestrator i switch nie będzie problemem, ale komputery mają w zasilaczach układy aktywnej korekcji współczynnika mocy, więc ich podłączenie do falownika z symulowaną/aproksymowaną sinusoidą skończy się jego zniszczeniem. Potrzebujesz falownika...
Jeśli chodzi o wyłącznik między panelem a regulatorem posiadam 20A np. taki jak na zdjęciu poniżej, można go zamontowac czy poszukac innego? Takie pół na pół. Chodziło mi o wyłącznik bez wyzwalacza. Ten który podałeś ma takowy ale on akurat w niczym nie przeszkadza. Po prostu jest droższy. Z drugiej strony, firma trochę lipna. Kup lepiej coś porządnego,...
Układ bezpiecznika z http://www.elportal.pl/pdf/k04/74_52.pdf jest bardziej skomplikowany, niż to, co ma zabezpieczać. Na dodatek, trzeba by go zastosować przed stabilizatorem, gdyż po stabilizatorze jest już napięcie regulowane i może go "zabraknąć" dla wewnetrznego stabilizatora w bezpieczniku. Jeśli ten prostownik/zasilacz miałby służyć TYLKO dla...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Witam romanienko widać, nie czytałeś postów o UPS'ach. Poczytaj trochę, to większość odpowiedzi znajdziesz sam. Odbierając Ci trochę satysfakcji z poznawania UPS'a powiem że: 1. Oczywiście po podłączeniu akumulatora samochodowego włączamy UPS'a do sieci. 2. Nie ma obaw. układ ładowania akumulatora każdego UPS'a musi mieć ograniczenie prądowe, a prąd...
Weź przykładowo bateryjkę 9V i dotknij jednocześnie dwóch zacisków. Nic nie poczujesz. Zmierzony miernikiem prąd zwarcia będzie o wielokrotnie większy niż ten bezpieczny dla zdrowia i życia. Dotknięcie tej samej bateryjki językiem (obu elektrod) powoduje lekkie "kopnięcie" i nic poza tym. Podobnie jest z akumulatorem samochodowym na 12V. Dotykając rękoma...
Prąd ładowania akumulatora za duży -> max 5.5A Uszkodzony prostownik, lub przewody, lub miernik prądu ładowania. Możliwe, że jest zwarcie w akumulatorze. Podczas ładowania akumulatora, przy napięciu na akumulatorze ok. 15.5V prąd ładowania jest już około zera.
Odebrałem multimetr także dzisiaj jak będzie pogoda dam znać jakie wyniki pomiaru poboru prądu. Szczerze to wolałbym nowy aku kupić i mieć wszystko w .... Zrób pomiary poboru prądu, jeśli okaże się, że są w normie to naładuj porządnie baterie (dobrym prostownikiem) przez weekend a w poniedziałek zawieź akumulator do firmy, która zajmuje się sprzedażą...
To jest PWM (mam prawie identyczny) i dla akumulatora 12V może być zbyt wysokie napięcie. Mój przy współpracy z ogniwem 20W/18V dobrze współpracował z akumulatorem AGM 12V/7Ah. Musiałbyś użyć akumulatora ~80-90Ah bo idealnych warunków nigdy nie będzie. Isc=9,95A który podałeś to prąd zwarcia (trochę większy od nominalnego) nominalny prąd to około 8,5A.
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Masz wszystko ok, nie wiem jaką masz tam przetwornicę, i nie wiem dlaczego chcesz ustalać max 3A, i nie wiem o jakim akumulatorze mowa. Zakładam, ze to jakiś ołowiowy? Prąd zwarcia jest 3A, to żeby płynął ten sam prąd cały czas, to musiałbyś zrobić stabilizator prądu, a nie przetwornica z max 3A na zwarciu. W miarę wzrostu napięcia na akumulatorze ta...
Kolega dobrze napisał - mętny elektrolit świadczy o tym, że nastąpił tzw. spływ masy czynnej. Nie masz na to wielkiego wpływu. Możesz tylko pilnować żeby bateria nie rozładowała się zbyt głęboko i nie ładować jej prądem 10 godzinnym do napięcia powyżej 14,4 V. Jeśli spływ był duży, to dojdzie do zwarcia pomiędzy płytami, spadnie napięcie całej baterii...
Ja mam też ,,bezobsługowy'' ale dostęp do cel jest i nawet musiałem uzupełniać wodą stan elektrolitu. Wracając do Twojego problemu. Jeżeli mógłbyś ładować akumulator prądem 1A to musisz to robić przez 74 godziny,( bo 12 nic nie da) to może poprawiłbyś kondycję swojego akumulatora. Duży prąd mógłby wytrącić masę czynną z płyt, w taki sposów mogłoby powstać...
Moim zdaniem masz za duży prąd ładowania, gdzieś jest "zwarcie", przecież nie masz akumulatora od auta z dieslem. Wg mnie do sprawdzenia regulator lub diody w alternatorze, jeśli ten model je posiada. Sprawdź, które odbiorniki pobierają "prąd" po kluczyku tj. włączonym zapłonie i spróbuj wytypować wadliwy odbiornik.
BYV21 35 dioda 30A. Dioda na na rmałym adiatorze temperatura 40°C Prąd 5A z analogowego zasilacza stabilizowanego. Jak w układzie będzie 5A to temperatura diody będzie identyczna. Napięcie na diodzie zmierzone 0,45V /5A. Po co ta dioda w przewodzie prostownika ? Jak po stronie prostownika będzie przypadkowe zwarcie przewodu. to zwarł by się akumulator...
Co prawda stabilizator musi trochę się grzać, ale taki pobór prądu przez osprzęt, powodujący wyłączanie się stabilizatora, też jest podejrzany. Nie piszesz, jaką masz tą centralę (z kluczykiem, czy klawiaturą), ale wydajność zasilacza (analogicznie 0.7 i 1A) na system była wystarczająca. Być może to moduł GSM pobiera dużo prądu, ale większość tylko...
Prad odcięcia w kontrolerach 36v to zwykle 31,5V (chyba ze ustawiono inaczej) Podaj napiecie 35V wtedy wstanie. Myślę że ktoś dał Ci akumulator 24V (7s) do kompletu na 36V (10s) ;-) Tylko nie spal zasilacza, na początku pobor mocy moze byc bardzo duży, z racji ładowania kondensatora kontrolera. Najlepiej ustaw Max 3A i poczekaj... Hamulec i manetke...
Witam . Widzę , że nikt nic nie chce Ci podpowiedzieć. Więc ja napiszę z własnego doświadczenia. -Ładowałem kiedyś akumulator ołowiowy ładowarką 200mA (sprawny aku) ,ale trwało to około 7 godzin ,a ''prostowniczek" grzał się bardzo !!! Dawał radę. -Akumulator doładowuję się okresowo i ładowanie należy przerwać kiedy akumulator zbytnio się nagrzeje....
to jest normalnie prostownik na 12V, nie mam pojęcia czemu na klemach jest 6V... Albo masz uszkodzoną diodę prostowniczą lub odłączoną połówkę uzwojenia w prostowniku jeśli masz trafo z odczepem środkowym. Albo woltomierz pokazuje napięcie średnie. A w prostowniku jest ono pulsujące. Gdybyś podłączył kondensator do wyjścia prostownika o pojemności...
Czyli jest źle ustawiony regulator. A pełni on 3 funkcje: regulatora napięcia, wyłącznika zwrotnego prądu i ogranicznika maksymalnego prądu. 1-szy przekaźnik ma 2 uzwojenia - jeden nawinięty cienkim drutem - załącza kotwicę (akumulator) jak napięcie jest większe niż na akumulatorze (ustawiasz go blaszką która odchyla sprężynę) i wyłącza jak prądnica...
Czy można taki Aku jeszcze jakoś naładować? Można spróbować i to jak najszybciej ale za wynik nie można ręczyć. Z tego co napisałeś, zwarcie jest poza akumulatorem a nie w akumulatorze. Jeżeli da się go naładować do 14,5V a po 24h od odłączenia ładowarki napięcie nie spadnie poniżej 12,4V to prawdopodobnie akumulator przeżył. Ładuj prądem nie większym...
Załącz zapłon i zmierz napięcie na bezpiecznikach: 1) Bezpiecznik F1 (15A) w komorze silnika - idzie do styku 87a przekaźnika 2) Bezpiecznik F29 (20A) w skrzynce bezpieczników za klapką przy drzwiach - idzie do styku 87 przekaźnika Na tych bezpiecznikach powinno być napięcie akumulatora po włączeniu zapłonu. Jeżeli będzie brak napięcia, lub wystąpi...
Elektronika akumulatora PABS ma zabezpieczenie przeciążeniowe, więc nie uszkodzisz ani ogniw ani wkrętarki - tylko ten sprzęt jest tak malutki że rzadko jest w ogóle okazja do jego przeciążenia - nikt go nie używa w ciężkich pracach jak dorosłą wkrętarkę.... Ale to właśnie o to mi chodziło że zabezpieczenie przeciążeniowe w baterii może się uszkodzić....
Zależy z czego chcesz tam korzystasz. Podłączałem w kamperze przetwornicę 2kVA , przy max obciążeniu płynęło ponad 100A . Czyli ten mostek musi być dostosowany do warunków lub ( lepiej) bardzo solidny. Nie bez znaczenia są też spadki napięcia przy dużych prądach. W tamtym pojeździe połączenia były wykonane linką 16mm². I takie sugerowałbym podłączenie....
Można by się też zastanowić nad dużym dławikiem. A to że Ci ten "prąd gaśnie" po przecięciu kabla to bardziej problem że jakiś monitoring przestaje działać czy lodówka się rozmraża, a Ciebie tam nie ma kilka dni? Bo jeśli chodzi o monitoring czy inne zabezpieczenia raczej powinieneś iść w akumulatory i ochronę. Prąd zawsze można wyłączyć dla całej posesji...
Na pewno mocno rozładowany akumulator "nie lubi" ładowania dużym prądem. Jest spory zakres, w którym duży prąd ładowania nie szkodzi, a daje szybsze ładowanie. A jak jest już naładowany (albo prawie naładowany), to nie należy ładować dalej dużym prądem, można małym, żeby doładować na maksa, ale są opinie, że mały prąd w takim stanie szkodzi (robią się...
Czyli przy nowym akumulatorze przed założeniem go w aucie masz na nim 13,1V, a po założeniu klem 10,25V. Tak mamy to czytać? Jeśli tak, to oznaczałoby to dużą upływność prądu z akumulatora (zwarcie w instalacji elektrycznej), a pozostawienie go w takim stanie na kilka dni rozładowałoby go całkowicie. Jeśli tak, to mogę podpowiedzieć, jak szukać przyczyny...
Bezpośrednio na "kołkach" akumulatora? Jeśli tak. zwarcie w instalacji, amperomierz, żarówka dużej mocy w szereg z akumulatorem i szukaj.
piszczy dużym prądzie wzmacniacz operacyjny dużym prądzie akumulator prąd zwarcia
odblokować telefon androidem falownik 3x230 dht22 wilgotność
baseusn kamera wzmacniacz dynacord
Światła mijania znikają po zapłonie w Mercedesie W168 Jak zwiększyć prędkość kosiarki traktorka?