Jaki tam masz alternator? To raczej w nim siedzi usterka. Regulator wymieniony to przyjrzał bym się wirnikowi ale usterka może być trudna do jednoznacznego zdiagnozowania. Może się pojawiać na obrotach po osiągnięciu temperatury. Łatwiej czasami wirnik podmienić. Oczywiście to tylko sugestia.
Prawdopodobnie to ogniwo które nie gazuje jest uszkodzone. W czasie ładowania grzeje się i dlatego woda szybciej ubywa. Zmierz gęstość elektrolitu.
wygląda jakby z akumulatora wydostawał się elektrolit a postaci "pary" ładowanie nie jest podwyższone :?:
Powiedzmy, że bateria akumulatorów 33Ah+26Ah zostanie naładowana. Akumulator 7Ah odstaje mocno od pozostałych pojemnością, ale połączenie równoległe jest na tyle sympatyczne że napięcie na akumulatorach będzie jednakowe, a prąd będzie zależał od oporu wewnętrznego ładowanego akumulatora. Zachodzi podejrzenie, że ten mały może się ładować większym prądem...
Tak Aku nie Ali 😜. Ten załącznik to normalna exploatacja w samochodzie. Ten akumulator ma bardzo dużą rezystancję wewnętrzną. Dlatego trzeba mu wymieszać elektrolit napięciem. Takim jak pisałem.
, nalej wody destylowanej , przeładuj akumulator prostownikiem Następnie wylej zawartość i wlej elektrolit po czym naładuj ponownie. Zgadam się lecz to ładowanie powinno odbywać się jak pierwsze czyli proces formatowania.
Silny zapach siarkowodoru podczas ładowania jest równoznaczny z problemem z samym akumulatorem i to może być : .zasiarczone cele .oberwana cela .zły elektrolit .brak ładowania Moja propozycja : wyjmij akumulator , wylej z niego elektrolit , zalej wodą destylowaną i podłącz pod ładowanie (inteligentne) po 24h sprawdź elektrolit ,jeżeli jest wszystko...
Ad.1. Jeżeli napięcie jest 16V, to akumulator jest naładowany, więc dalej nie ładuj, Ad.2. Jeżeli płyty wystają nad elektrolitem, to dolej tyle, żeby były zakryte. Koniec filozofii.
Jakie akumulator ma napięcie? Sprawdź poziom elektrolitu, ładuj małym prądem może uratujesz. Dodano po 4 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Teoretycznie naładujesz ale: 1. Producent prostownika pisze że tylko do akumulatorów otwartych( z dostępem do elektrolitu) 2. Akumulator jest AGM(żelowy), niewłaściwe ładowanie może go uszkodzić(przeładowanie), zwłaszcza takim prymitywnym prostownikiem.
Alternator jest jak najbardziej w porządku. A gotowanie aku świadczy w tym przypadku o jego niesprawności - jest już po prostu wyeksploatowany.
Akumulator powinno ładować się prądem 0,1 pojemności akumulatora czyli w twoim przypadku 7,7A. Ładowanie należy skończyć kiedy wskazówka opadnie do ok. 0 na amperomierzu i powinno być intensywne gazowanie elektrolitu a jego gęstość powinna wynosić 1,28g/cm3.
Jeżeli ładowałeś go prostownikiem i są takie same objawy to już masz pewne że akumulator do wymiany. Dla pewności możesz zmierzyć gęstość elektrolitu.
Akumulator jest chemicznym magazynem energii. Podczas ładowania zachodzą reakcje chemiczne (elektroliza), składniki, produkty elektrolizy są różne w zależności od typu akumulatora (elektrolitu). Łatwo można to zaobserwować w akumulatorze kwasowym, takim jak w samochodzie. Podczas ładowania wydziela się gaz, każde ładowanie i rozładowanie powoduje starzenie...
Z którego roku ten akumulator? Od kilku lat Futury mają pokrywy zgrzewane z resztą obudowy i nie dadzą się otworzyć bez uszkodzenia. napięcie spoczynkowe po nocy wynosi 12.1 V Trochę mało, sprawdź ile wynosi 1h po zgaszeniu silnika. jak długo go ładować bez otwierania zwykłym prostownikiem (zdjęcie poniżej). Tego nie da się określić bo nie wiemy jaka...
Ładowanie takie jest niezalecane ale możliwe. Po prostu trwa dłużej bo akumulator na skutek mrozu ma zwiększoną rezystancję wewnętrzną (gęstszy elektrolit, spowolnione reakcje chemiczne). Z drugiej strony podczas ładowania wydziela się na nim ciepło czyli podgrzewa się.
Witam mam fiacika eleganta od roku i nie było z nim problemów. Ładowałem już wiele razy akumulator i wszystko było OK (akumulator 50Ah ładowałem prądem 6A). Ostatnio podłączyłem akumulator do prostownika i nie mogłem go ładować większym prądem niż 4A myślałem że to dlatego że zmarzł (wcześniej stał tydzień nie jeżdżony). Następnego dnia podłączyłem...
Ciekawe jak wylejesz elektrolit z żelowego akumulatora?
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
13.8V to jest żadne ładowanie - albo masz uszkodzony miernik, albo akumulator ma zwarcie którejś celi. Znajdź kogoś kto z całą pewnością określi czy ładowanie jest prawidłowe - ma mieć od 13.9 do 14.4V. Elektrolit nie może wyciekać przez odpowietrzniki, najprawdopodobniej akumulator będzie już na śmietnik.
Dlatego pisałem o ładowaniu wody bo nie zaszkodzi pozbyć się resztek siarki, nie wiemy ile się osadziło na płytach. Ale faktycznie, jeśli akumulator jest nowy tylko "wygotowany" może być to zbędne. Akumulator zalany elektrolitem nie wymaga już ładowania.
Ale po zalaniu akumulatora elektrolitem trzeba odczekać kilka godzin aby on dobrze wsiąknął w płytki i dopiero ładować
Albo akumulator jest wybitnie kiepski, albo za krótko ładowałeś, albo jest jeszcze jedno, sprawdź poziom elektrolitu, jeśli jest to akumulator z 6 ma korkami.
Zmierzyłem napięcie akumulatora i ...10V. Czy próbować go dalej ładować, czy raczej akumulator uszkodzony? Zmierzę w najbliższym czasie stan elektrolitu. Akumulator jest uszkodzony, ma zwarte cele przez dendryty soli. Akumulatory, które długo leżakowały nie należy ładować dużym prądem 0,1Qn , na początku prądem poniżej 0,05 Qn.
Zepsuty akumulator lub brak elektrolitu.
Ładowarki automatyczne mają program do ładowania akumulatora w niskich temperaturach - inne jest napięcie progowe końca ładowania. Podczas ładowania temperatura elektrolitu wzrośnie...
Niestety, połączenie szeregowe akumulatorów powoduje duże problemy przy ich dobieraniu. Zasadą jest by w takiej sytuacji wymieniać wszystkie a nie jeden. Należałoby zakupić kolejne 4 akumulatory, licząc na to, że ich parametry będą identyczne. Starszy akumulator, zawsze będzie miał gorsze parametry, gdyż akumulator pozostawiony bez ładowania ulega zasiarczeniu....
16,2 V wykończy baterię akumulatorów obecnie produkowanych. Było dobre ze 30 lat temu. Było dobre bo akumulatory były obsługowe /z odkręcanymi korkami/ a mocne gazowanie szybko wyrównywało gęstość elektrolitu w celi.
Wygląda na ten tańszy z koreczkami gumowymi (bez katalizatora), na takich rozmiarów akumulator możesz spokojnie dolać po 5-7ml wody na celę. *destylowanej. Zakładając że ma kilka lat oczywiście. Po dolaniu podładować 1-2h, ładowanie powoduje migrację elektrolitu.
Ok, masz wiedzę o napięciu w stanie spoczynkowym. Dobrze naładowana bateria akumulatorów będzie miała 12,8V - 12,9V. Na tym koniec. Teraz napięcie w czasie ładowania - żeby wymusić prąd w obwodzie musi być różnica napięć. Ładowarka ładując akumulator prądem Q/10 wymusza na nim podwyższone napięcie w stosunku do stanu spoczynkowego. Napięcie 14,4V w...
Poprawcie mnie jeżeli się mylę ale: Zasiarczony akumulator to PbSO4 na obu płytach, Naszym celem odtworzenie elektrod Pb/PbO2 normalnie robi się to ładując akumulator. Jako, że PbS04 jest izolatorem akumulator może przestać przyjmować prąd. Zgodnie z tabelą rozpuszczalność https://pl.wikibooks.org/wiki/Aneks/Tabe...
Nigdy nie ładowałeś akumulatora. gorki73 !!!!! Akumulator to nie jest rezystor. Typowo - przyjdziesz, zamącisz i pójdziesz. Albo wrócisz, jak Ci ktoś uwage zwróci, poprzerzucać się teoriami. Cokolwiek by to było - większy prąd = większa moc. No chyba, że masz jakieś niestandardowe prawo Ohma, to chętnie poznam. To tylko ostatnie pytanie - dlaczego...
Prawdopodobnie akumulator o wyższym napięciu ma mniejszą pojemność. Ten 13V jeszcze będzie się ładował podczas gdy drugi będzie już naładowany i dojdzie w nim do gazowania elektrolitu. Przy równoległym połączeniu akumulatory miały równe napięcia, ale prądy ładujące były różne dla każdego z nich. Przy połączeniu szeregowym prąd ładowania jest jednakowy,...
Żeby ten akumulator wysechł od ładowania, to albo trzeba go ładować przez dobrych kilka dni, albo musiał mieć wyjątkowo mało elektrolitu, albo latarka stała w nieprawidłowej pozycji - jeśli akumulator stoi pionowo, i jest na dole, a reflektor na górze, to jest dobrze, ale jak odwrotnie, albo nawet tylko leży poziomo, to ciśnienie gazów wypycha elektrolit...
A jakby poczytał o akumulatorach kwasowych, to by wiedział. Napięcie 14.4V oznacza, że akumulator naładował się do 85% pojemności znamionowej. Akumulatory z elektrolitem ciekłym powinny być ładowane do prawie 16V żeby osiągnąć 100% pojemności, czyli rozpuścić siarczany na płytach. Niestety od napięcia 14.4V zachodzi proces elektrolizy wody. O ile w...
Wniosek mocno zasiarczone płyty i coraz mniejsza pojemność tych akumulatorów w związku z postępującym zasiarczaniem i brakiem okresowej obsługi. Do tego dochodzi większe samowyładowanie. Samowyładowanie zwiększa się z upływem czasu eksploatacji akumulatora. Przyczyną takiego stanu są zanieczyszczenia, które w czasie użytkowania dostały się do elektrolitu....
Witaj! Nie opisałeś co to za akumulator.Obecne akumulatory są hermetycznie zamknięte i nic nie może cieknąć. JEŚLI MASZ WYKRĘCANE KORKI to sprawdź poziom elektrolitu.Elektrolit ma pokryć płyty. Przy wykręcanych korkach masz możliwość dolania wody destylowanej tak by 2mm było nad płytami.Prostownik ustaw na minimum i ładuj małym prądem. Jak nie będzie...
Po uzupełnieniu poziomu elektrolitu wodą destylowaną - akumulator należy ładować prostownikiem który podałeś 6 i pół godziny niższą wartością - 7A . Tylko tyle i nic więcej -ładowanie małym prądem powoduje poprawę eksploatacji - zasada ładowania 1/10 pojemności jest najlepsza - ładowanie przez 10 godzin prądem o wartości 4,5 A jest optymalne dla pojemności...
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Kolega patrzy i nie widzi: 1. Napięcie ładowania przy pracy buforowej jak w UPS: 13.5V - 13.8V 2. Napięcie ładowania przy pracy cyklicznej 14.5-15V. Napięcie ładowania z punktu 1. akumulator osiąga po ładowaniu w UPS. Ma to na celu ograniczenie strat wody elektrolitu, ale akumulator nie jest naładowany w 100%. Napięcie ładowania z punktu 2. akumulator...
12h.I uważać żeby był elektrolit i żeby go nie ugotować.
Dostęp do Google i YouTube wam zablokowano? Tutaj jest przykład poradnika ładowania akumulatorów Li-ion/pol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Co do akumulatorów kwasowo-ołowiowych, to nie warto ślepo małpować metod przyjętych w samochodach, bo jest tam tzw. ładowanie cykliczne, czyli w praktyce wymuszanie (totalnie na chama),...
Mam pytanie na jaką wartość ustawić, aby zmierzyć akumulator ? Na 20 po lewej stronie. Dobra dolałem wody do każdego. Poziom elektrolitu powinien być ok. 10mm nad płytami. Jutro będę miał prostownik 12A więc odłączyłem to badziewie i jutro akumulator dostanie kopa z normalnego. Zupełnie niepotrzebnie go odłączałeś, dla akumulatora jest zdrowsze dłuższe...
Układ elektryczny lampki nie różni się od układu latarek masowo sprzedawanych na każdym pchlim targu. Tam także nie zaleca się włączania podczas ładowania, i trzeba przyznać, że to mądrze wymyślony zapis. Chińczyk dobrze wie, że ładowanie akumulatora kwasowego bez żadnego nadzoru szybko doprowadzi do jego uszkodzenia przez odparowanie części lotnych...
Chodzi mi o taki, który wraz z ładowaniem polepsza gęstość elektrolitu. Ale to normalne zachowanie elektrolitu przy ładowaniu Do pewnego czasu. Jak jest akumulator "zdrowy" , to ładowanie poprawia gęstość elektrolitu i to jest jeden z objawów dobrego naładowania, ale jak płyty są w kiepskim stanie, to gęstości nie poprawi nawet ładowanie tygodniami.
Na któym jest lepiej ładować? Na czasie mi akurat nie zalezy.. Lepiej na tej szybszej opcji, ale pod kontrolą polegającą na sprawdzaniu napięcia na biegunach akumulatora podczas ładowania - nie powinno przekroczyć 14.5V, wtedy przełącz na wolne ładowanie. Po przełączeniu napięcie powinno lekko spaść, ale w trakcie dalszego ładowania powinno się powoli...
Zmierz aerometrem gęstość elektrolitu . :|
Niestety akumulator do wymiany (na wszelki wypadek sprawdź napięcie ładowania) - parę dni temu był na DIY temat prostownika do ładowania akumulatorów (niestety został skasowany przez założyciela) było tam wiele cennych informacji na temat akumulatorów. Jak masz dostęp do aerometru (kosztuje parę paręnaście złotych) to sprawdź gęstość elektrolitu w poszczególnych...
Należy odłączyć akumulator od instalacji a najlepiej go wyjąć żeby pryskający elektrolit nie zniszczył karoserii.
Moje cudo zostało wyposażone w, automatyczne ładowanie, które wyłącza się przy przekroczeniu napięcia na akumulatorze 14,8V. Aby uzyskać odpowiednią gęstość elektrolitu akumulatory Ca (wapniowe) ładujemy do 16,2V. Proszę sprawdzić jaki posiadasz i ew. dorobić przełącznik 14,8V/16,2V.
To stałonapięciowa metoda ładowania już jest zła? Ładowanie z sieci ma brzydką wadę - można zelektrolizować całą wodę z elektrolitu. Stan naładowania akumulatora kwasowego można wykryć słuchem - słychać że elektrolit gazuje, to znak że czas kończyć ładowanie.
1.Czy dobrze zrobię jeśli zaleje go nowym elektrolitem po ówczesnym rozładowaniem akumulatora ? 2.Czy przyjąć inny sposób. Odebrać ile się da przez aerometr elektrolitu z akumulatora i dolać nowego elektrolitu i ładować akumulator małym prądem?
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
W instrukcji jasno jest napisane, żeby nie uruchamiać jej podczas ładowania. Ktoś nieroztropny jednak uruchomił i mi ją popsuł. To wtopione w konstrukcję, wręcz zaplanowane przez producenta uszkodzenie w ramach planowego postarzania. Trzeba tu oddać ukłon chińczykom. 90% tych latarek tak kończy. I nie załączanie podczas ładowania jest tu powodem. Problem...
no to on był poprostu głupi bo ładować aku 60 A to trzeba być pojeb...m :] tak jak móiłem jak sie za szybko ładuje akumulator to sie grzeje elektrolit i zaczyna się wydzielać worór (jak pamietamy z chemi w połaczeniu z powietrzem tworzy łatopalną mieszankę) i moze wszytsko pierdyknąć wiec uważajcie przy ładowaniu pozdrawiam
Akumulator z płynnym elektrolitem i AGM nie powinny być połączone równolegle, ba nawet dwa różne akumulatory z płynnym elektrolitem nie powinny być łączone równolegle. W typowym automatycznym "prostowniku" masz tryb zwykły, ładujący do max 14,4V i tryb AGM ładujący do 14,7V. Na żadnym z tych trybów nie naładujesz do pełna akumulatora z płynnym elektrolitem...
Powtarzam, w pierwszej kolejności ładowanie pod nadzorem i wyciągnięcie wniosków, jest to praca cykliczna i ładowanie do tzw. oporu (ponad 15V) może dać taki efekt że po 2 latach akumulator jest trupem. Może być sytuacja odwrotna, ładowarka do AGMa wyłącza ładowanie prawie natychmiast po osiągnięciu 14V a dla akumulatora z płynnym elektrolitem jest...
Zagotowanie akumulatora jest jednoznaczne z jego uszkodzeniem, co masz na myśli pisząc "gotowanie"? Czym go ładowałeś? Sprawdź gęstość elektrolitu.
ładować 1/10 mocy akumulatora,czyli 64ah ustawić na prostowniku 6,4 amper Dodano po 42 przed ładowaniem sprawdz elektrolit w akumulatorze
Zakupiłem Kozaka 72Ah i mam pytanie, bo sprzedawca mówił, że jest to akumulator zwykły kwasowo-ołowiowy, który należy ładować do 14,4V. Nie jest to czasem akumulator Ca/Ca, który ładować należy do 16V prostownikiem, by uzyskać gęstość elektrolitu? http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.h...
Ładowarka do baterii akumulatorów litowo jonowych ogranicza najpierw prąd ładowania, później utrzymuje stałe napięcie i kończy ładowanie baterii. Ładowarka nie ma w związku z tym żadnych modułów zabezpieczeń. Płytka zabezpieczająca jest zamontowana w baterii. Czy można zastosować ładowarkę baterii litowo jonowych do ładowania baterii akumulatorów kwasowo...
Gazowanie elektrolitu podczas ładowania to nic niezwykłego.
Witaj, możesz spróbować ale z tego co piszesz akumulator nie przyjmuje ładunku i jeszcze ten brak elektrolitu sugeruje śmierć akumulatora
Mam takiego Boscha który ma tak samo na każdej prawie pod 1.28 a na jednej źródlana woda 🤣. Aku ma 8 lat cały czas miał desulfator podpięty w aucie. Jakby nie to i spadek napięcia podczas kręcenia w aucie byłby już pod 10 lat 🤷. Nic nie daje ładowanie dwupołówkowe i jednopołówkowe . Do ups może moze. Choć zwarcie w jednej celi nie da...
Pierwsze pytanie czy masz faktycznie żelowe czy AGM ( mata szklana nasączona elektrolitem). Bo te dwa rodzaje są często mylone. Tak czy siak dalej jest to wariacja akumulatora kwasowo-ołowiowego i niestety ubytek wody występuje. Po dolewce nigdy odzyska parametrów nowego ale na pewno obecne się poprawią. Problemem jest ilość. O ile w zwykłych z płynnym...
Od siebie dodam, że potrzymałem jeszcze kilkanaście godzin akumulator pod prostownikiem, ładowanie zakończone z natężeniem poniżej 1A oraz napięciem 16,1V, gęstość elektrolitu jak widać wróciła do stanu fabrycznego. Akumulator w sumie pod prostownikiem spędził kilkadziesiąt godzin, brak jest ubytków w elektrolicie. https://obrazki.elektroda.pl/5077984400_...
Witam. Tak dla uporządkowania wiedzy dotyczącej ładowania akumulatorów - wszystkie rodzaje. Rozróżniamy trzy typy akumulatorów samochodowych: Akumulatory żelowe - maksymalne napięcie ładowania 14,5 V. Akumulatory w technologi AGM - maksymalne napięcie ładowania 14,9 V. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem - maksymalne napięcie ładowania 16,2 V....
No właśnie siarczan ołowiu który powstaje w uszkodzonym ogniwie które się nie ładuje albo w całym akumulatorze który stoi długo nienaładowany.
No nie zupełnie, przypomnij sobie z chemii jak to było z ogniwem, gdy ładujesz ogniwo ęstość elektrolitu rośnie, czyli pojawia się coraz więcej jonów, gdy je rozładowujesz gęstośc spada, czyli idziemy w kierunku czystej wody, wniosek jest taki że rozładowane ogniwo ma wyższą a nie niższą rezystancję wewnętrzną, pamiętaj jednak, że poruszamy się w zakresie...
jeżeli to jest akum suchy nie ładowany nalej elektrolit,odczekaj 3-4 godz. w celu nasiaknięcia płyt,uzupełnij elektrolit , ładuj prądem I=0,05Q (kontroluj temp.akum nie wiecej jak50C) do pełnego naładowania,następnie go rozładuj i ponownie ładuj prądem I=0,1Q
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Naładować akumulator. Ale akumulator nie chce się ładować
Nie wytrzymałem... Ściągnąłem elektrolit do poziomu płyt i uzupełniłem po 30 ml nowego na każdą cele. Gęstość wzrosła. i W końcu przy napięciu na prostowniku 15.8V elektrolit zaczął pracować.... wzrósł prąd ładowania na ok 2A z 1A. Zostawię do jutra ładowanie i zobaczymy ;]
dlaczego Panasonic w odróżnieniu od innych producentów w karcie katalogowej podaje inne wartości temperatur dla ładowania i rozładowania zresztą też (ale tu różnica jest bardzo mała + - 5-10 stopni). Tutaj trzeba by zapytać samego Panasonica. Na pewno oczywista jest jedna rzecz - w dawnych czasach ogólną zasadą (głównie stosowaną w przypadku akumulatorów...
To chwyt marketingowy. Dawno temu kryształy siarczanu ołowiu były wytrząchiwane z płyt przy pomocy impulsów prądu. Obecnie produkowane akumulatory są na to bardzo wrażliwe i takie procedury wytrząchną masę czynną, skoro szkodzi jej ładowanie baterii do napięcia powyżej 14,4V - stare ładowane były prądem 10 godzinnym do napięcia 15,9-16,1V! Nowe ładowarki...
W Kamazach była śrubeczka na alternatorze oznaczona zima/lato. W w gorącym klimacie elektrolit w akumulatorach ma mniejsze stężenie.
Akumulatory żelowe mają to do siebie, że nie tolerują przeładowania i niestety długotrwałego ładowania znacznym prądem(ładowanie szybkie), a w przypadku braku regulatora/uszkodzenia z pewnością wartość ta była na tyle duża, że długotrwale działając uszkodziła akumulator. Zwykle zmieniają się trwale parametry elektrolitu, tu występującego w postaci nie...
Są pewne różnice między zasilaczem a ładowarką. Nie każdy je ogarnia, nie zawsze są przeszkodą by jedno użyć za drugie. Zasilacz do Samsunga ma zapewne ograniczenie prądu wyjściowego, ale działa ono tak, że zasilacz wyłączy się. Będzie się tak wyłączał do czasu aż prąd pobierany przez baterię będzie mniejszy niż maksymalny prąd zasilacza. Ładowarka...
Ale to nie jest akumulator żelowy. A dlaczego niszczy się akumulator jak gęstość elektrolitu jest za mała ?
(at)Łukasz19981208 Z tym napięciem ładowania akumulatorów ołowiowych są dwa obozy i każdy trzyma się swoich racji. Tu by trzeba było do tablicy przywołać konstruktorów współczesnych akumulatorów i zapytać kto ma rację i dlaczego. Albo by trzeba było zrobić test 5 letni, aby akumulator zaliczył z 1000 cykli ładowanie/rozładowanie. Dwa stanowiska jednym...
Witam robiłem próby z zalewaniem wodą destylowana zamiast elektrolitu i tak 3 krotnie. Po kazdym ładowaniu przez żarówkę aby ograniczyć prad ładowania do okolo 0,5 ampera zawartość elektrolitu w wodzie rosła mierzone areometrem. Ładowanie 3 razy po około 24h za kazdym razem na nowej wodzie. Zalaney akumulator nowym elektrolitem i znów ładowanie z ograniczonym...
Żeby rozwiać wątpliwości Autora - napięcia charakterystyczne dla stanu naładowania i rozładowania akumulatora kwasowego ( w tym AGM i żelowych) są podawane dla temperatury akumulatora 20 stopni Celsjusza. Ze wzrostem temperatury należy obniżać maksymalne napięcie jakie osiągnie bateria akumulatorów (6 akumulatorów połączonych szeregowo tworzy baterię...
A sprawdzałeś czy elektrolit jest w akumulatorze ? Wygląd jak by coś z ładowaniem było jakby regulator ale trudno jednoznacznie określić. Ciekawe jest to ze samochód zgasł ci podczas jazdy.Nawet jak akumulator jest słaby to nie powinien zgasnąłeś
Zgadza się gazowanie występuje, ale pytam się co to ma wspólnego z tematem wątku? Nie rozumiem tego. Proszę wyjaśnijcie mi co to ma wspólnego z tematem bezprzewodowego prostownika? Czasem myślę, że są osoby, które widząc słowo akumulator i ładowanie maja od razu reakcję bezwarunkową "gazowanie elektrolitu". Jest to proces towarzyszący ładowaniu akumulatora...
Jeżeli dobrze czytam to popełniłeś conajmniej dwa błędy. Pierwszy: wybór akumulatora bez dostępu do cel. Drugi: ładowanie gniotem, który nie zwiększa gęstości elektrolitu. Ktoś jeszcze powie, że jest trzeci błąd: po co doładowywać działający akumulator. I to jeszcze dwuletni.
O.K. Ale co z gęstością. Jeśli akumulator jest już zasiarczony gęstość jest mała i wlanie elektrolitu o dużej gęstości chyba zaszkodzi. Pamiętam jak byłem dzieckiem Tata odsiarczał akumulatory. No cóż były to czasy gdzie coś kupić było naprawde ciężko. Otóż proces polegał na ładowaniu akumulatora na full, wylaniu części elektrolitu i zalaniu woda destylowana....
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
Sprawdź ładowanie w samochodzie nie może przekraczać 14,5V i kup nowy akumulator poza "hipermarketem", a w przyszłości częściej sprawdzaj ładowanie w autku - unikniesz niespodzianek.
Jako, iż akumulatory wykonane w technologii wapniowej Ca/Ca. Wymagają w końcowej fazie ładowania podwyższonego napięcia. Sięgającego powyżej 16V. Przeważnie jest to 16.2-16.8V. Inaczej ładowany akumulator nie osiągnie prawidłowej gęstości elektrolitu. I teraz pytanie : Jak się ma ładowanie akumulatora Ca/Ca przez alternator samochodowy? Wiadomo, iż...
W latach 50-60 stosowało się wylewanie elektrolitu z akumulatorów na okres zimowy (głównie aku motocyklowe) pamiętać trzeba żeby aku były naładowane tak zakonserwowamy aku może stać dłużej niż rok póżniej wlewasz elektrolit i odrazu do użytku. W akumulatory można wlać odrazu elektrolit i naładować póżniej trzeba sprawdzić gęstość elektrolitu (dopuszczalne...
Producenci wykonują akumulatory wyposażone w odpowiedni elektrolit i ładowane są fabrycznie.
ale nie zaszkodzi mu jak będzie miał więcej niż 15 V ? Dla akumulatorów 12 V zaleca się ładowanie do napięcia 14,6 V . Jeżeli przy tym napięciu występuje gazowanie elektrolitu należy prostownik odłączyć.
Witaj. Żeby naładować mocno rozładowany akumulator (a jak piszesz to kontrolki się nie świeciły) należy najpierw sprawdzić napięcie jakie panuje na akumulatorze nie obciążonym jeżeli jest ono poniżej 10V to należy podłączyć prostownik z ograniczeniem napięcia ładowania (ok 12V na prostowniku) lub podłączyć równolegle drugi naładowany akumulator, żeby...
" Prostownik Ultimate Speed ULG 3.8 A1 jest ładowarką akumulatorów z ładowaniem konserwacyjnym pulsacyjnym nadającym się do ładowania zwykłego i ładowania konserwacyjnego następujących akumulatorów ołowiowych 6V- lub 12V z roztworem lub żelem elektrolitycznym 6V: Pojemność od 1.2Ah do 14Ah 12V: Pojemność od 1.2Ah do 14Ah 12V: Pojemność od 1.2Ah do 120Ah...
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
Tym kwasem jest kwas siarkowy, a gazem wydzielanym w czasie ładowania są opary tego kwasu. Owszem w dużym stężeniu jest to niebezpieczne i grozi wybuchem ale ja ładowałem akumulator w piwnicy jednocześnie paląc i nic się nie stało. Może za małe stężenie w powietrzu?:) Aha opary wydostają się przez otwory, w które dolewa się czasami elektrolit.
Widziałem już ponad 20 lat temu na pewnym pokazie sprzętu, między innymi urządzenie służące do podtrzymania stanu naładowania akumulatora, który nie jest używany - poprzez zastosowanie tzw. mikroładowania, czyli ładowania akumulatora małym prądem nie powodującym efektu gazowania elektrolitu.
Będzie pobierać prąd podtrzymania wyższego napięcia 14,4 V i będzie on wynosić po ustabilizowaniu w granicach ok. 0,5-1 A. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury elektrolitu dlatego alternatory ładują do 14,4 V natomiast prostowniki do znacznie wyższego napięcia. Współczesne auta mają kompensację temperaturową i wraz z nagrzewaniem się...
Nasuwa się pytanie jak określić poziom naładowania akumulatora, przed podłączeniem prostownika tak by dobrać czas ładowanie przy założeniu, że maks prąd to 10% pojemności?
Nie przemawia to do mnie. Ale ... ostatnio akumulator jest zalany wodą , czy elektrolitem.? Jeśli elektrolitem, to po naładowaniu-- prąd ładowania powinien obniżyć się do zera, lub blisko zera. Jeśli tak jest, to myślę, że ten akumulator jeszcze coś warta, a jeśli jest inaczej to pewnie żadne zabiegi nic nie dadzą.
akumulator dolewa elektrolit wymienić elektrolit akumulator akumulator wymiana elektrolit
rozlać bateria telefon focus antena prosty pilot włącz wyłącz
schemat zwrotnicy zderzak naprawa
Błąd pamięci w spawarce ESAB - przyczyny i rozwiązania Strzelanie w wydech Hyundai i30 - przyczyny i diagnostyka