Bez pomiaru prądu rozruchowego ciężko powiedzieć czy do czegoś się nadaje. To turecki akumulator robiony dla Fiata, kiedyś dawali [url=http://www.varta-automotive.com/en-... to jest jakieś [url=http://www.mutlu.com.tr/index.cfm?l... raczej nic specjalnego.
Tam powinno trafiać stale zasilanie, więc nie idzie to do sinika. Śmiało możesz na próbę zasilić to dodatkowym przewodem z akumulatora.
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
Tak, zdecydowanie. Uszkodziłeś akumulator.
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
Masz 2 czy 4 elektryczne szyby? Tylko szyba kierowcy miała automat? Przekaźniki jak są to są w skrzynce przekaźników pod maską (obok akumulatora).
Do sprawdzenia akumulator -
Akumulator naladowany?
Słaby, rozładowany, bądź nierozładowany akumulator.
Gazowanie spowodowane jest zbyt wysokim napięciem nie prądem.12,64V to naładowany akumulator.
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
Witam Sprawdź masy,połączenie klem,jak również akumulator.
ja mam sprawdz kleme przy akumulatorze a pozniej przewod masowy od akumulatora
Nie zawsze świeci się kontrolka gdy nie ma ładowania, alternator nowy czy używany? Bo z tego co piszesz to rozumiem że nowy. Sprawdź bezpieczniki za akumulatorem.
Popraw połączenie kabli "+" (dwa grube i jeden cieńszy) za akumulatorem.
nie rozkoduje się,ostatnio wyciągałem do ładowania.
Popraw temat, a także cały post - więcej konkretów, mniej paplania. Rozsynchronizowane immo, po wyjęciu akumulatora.
w złączu masz k i minus , plus musisz podac z akumulatora
sprawdz najpierw czy silnik ma dobre masowanie,moze byc także niskie napięcie akumulatora
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
Od klemy plusowej odchodzi przewód, gruby na rozrusznik i cieńszy, który daje zasilanie na skrzynkę bezpiecznikowa i stacyjkę . Sprawdź połączenie tego przewodu w okolicach akumulatora .
W maluchu nawet z jednym aku jest problem z naładowaniem go (szczególnie zimą,no i teraz światła całą dobę),a co dopiero 2 aku........... prostownik i heya . PS: oczywiście pograsz dłużej
Witam Akumulator musi być sprawny i porządnie naładowany - to absolutna podstawa. Inaczej będziesz miał choinkę i samochód nie odpali. Od tego bym zaczął. Przy okazji sprawdź i wyczyść klemy. Jeśli masz problem z masą musisz go usunąć. Ale zobaczysz jak się zachowa po zainstalowaniu sprawnego akumulatora.
Sprawdź jak alternator ładuje powinien być w przedziale 12,5V do 14,5V a po zatym to mógł sie wylać elektrolit ale mogły opaść cele. W pierwszym przypadku wlanie elektrolitu może pomóc ale w drugim pomoże wymiana akumulatora.
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
Prawo Ohma i pierwsze prawo Kirhofa. Do tego drobiazg w postaci amperomierza i usypianie auta...
Zmierz napięcie na akumulatorze woltomierzem albo podstaw drugi akumulator. Pozdrawiam.
Słuchaj napięcie może i jest ale prądu nie ma,a to prąd kręci.A to co ci cyka to elektromagnes z rozrusznika-on pobiera mało prądu i mu starcza,ale rozrusznik potrzebuje dużo prądu,a twój akumulator go nie ma.Pożycz od sąsiada na chwile i spróbuj z dobrym akumulatorem.
Zmierz na samym alternatorze Potem na akumulatorze.
Dokładnie to Kolega ma gdzieś problem z zasilaniem a nie z żadnym zwarciem, dodatkowe obciążenie żarówkami stop lub wstecznego powoduje spadek napięcia i gaśnięcie silnika. Trzeba pod obciążeniem, żarówką np H4 sprawdzić wszystko od akumulatora zaczynając. Pamiętać należy, że zasilanie to nie tylko plus i sprawdzić na początek połączenie masy karoserii...
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
14.4V bez obciążenia, 14.15V na światłach przy wolnych obrotach, to niech się autor cieszy. Wielu posiadaczy Fiatów chciało by mieć takie ładowanie. Alternatory MM/Denso są jakie są, jak nie pęknie to wyje uzwojenie, jak mechanicznie sprawny to ładowanie w dolnych granicach normy. Taki ich urok... A ty 8850 masz naprawdę wszystko OK z samochodem, pomijając...
Zaznaczam, że przez kilka tygodni jeździłem z urwanym kablem od alternatora, tym który łączy się zaraz przy rozruszniku. Może to miało jakiś wpływ, że coś się zjarało Naturalnie! Dla Kolegi pozostaje wymiana alternatora (z regulatorkiem), dla znawców demontaż i weryfikacja części w alternatorze. Pierwsza usterka jest, czy też wydaje się być,wynikiem...
Po podłączeniu żarówki zamiast radia, rozpędzeniu się i wjechaniu w dziurę żarówka gaśnie na sekundę i zaświeca się ponownie. I tu jest klucz do rozwiązania zagadki, pomimo tego że wszystko wygląda w porządku to któryś kabel ma przerwę. Na twoim miejscu nie bawiłbym się w szukanie mało ważnej usterki tylko pociągnął nowy kabel zasilający bezpośrednio...
tak jak kolega wyzej ci napiszal.wyjmij i wyczysc wszystko, podejrzewam ze tulejki sa do wymiany.ladowanie jest w porzadku?moze akumulator slaby?
Po pewnym czasie na pewno bedzie kulal. Nic nie wskurasz jezeli alternator schodzi ponizej swoich nominalnych obrotow. Sam napisales, ze na wolnych obrotach nie laduje i zaswieca sie kontrolka. To znaczy, ze alternator nie moze pracowac juz na tych obrotach. Jedyne wyjscie to niedopuszczanie do zejscie ponizej pewnych obrotow silnika. Jak juz pisalem...
Raczej przyszedł na niego czas, zregeneruj rozrusznik i będzie dobrze. Ale musisz też mieć pewność na 100% że akumulator sprawny.
Na zapalonym silniku pokazuje mi na akumulatorze 12,6v, a gdy ściągnę klemę plusową to mam 14,8v, co może być przyczyną ? Kolego czy ten akumulator jest sprawny? Bo coś mi się wydaje,że może być poważnie uszkodzony i po prostu sam sie rozładowuje. Najlepiej by było gdy byś sprawdził go w innym pojeździe i jeśli okaże się sprawny wtedy będzie trzeba...
Na początek ściągnij z alternatora kabelek z wyjścia oznaczonego D+ i dotknij końcówką tego kabelka do masy (zapłon włączony). Jeśli w tym momencie zapali się kontrolka od ładowania, to masz problem z alternatorem. Coś w układzie wirnik, szczotki, regulator napięcia (najprawdopodobniej właśnie regulator) Jeśli kontrolka sie nie zapali, usterka w układzie...
B+ to plus z akumulatora D+ podlącz dokontrolki ładowania
Witam Mnie również się wydaje że ładowanie jest za słabe, co nie znaczy że jest złe. Myślę że problem jest w diodach. Proszę się upewnić na drugim samochodzie czy Pana miernik mierzy poprawnie. Jerzy
Witam! mam problem z fiatem punto z 2001r wyciagnełem aku z autka na dwa tygodnie bo byly mrozy a autkiem nie jezdziłem po dwóch tygodniach podlaczylem aku i autko nie odpala zaswiecilo sie CODE z sybolem kluczyka i kreci kreci a autko nie odpala! z tego co słyszalem to nie powinna sie rozkodowac z braku aku w aucie ale ponoc takie przypadki byly nie...
Nie pisałem o kasowaniu błędy tylko o kasowaniu parametrów samo adaptacyjnych. Skasowałem je innym programem. Pytanie to czy te parametry kasują się w tym aucie też po odpięciu akumulatora.
Podaj linki do wątków, które do tej pory przeczytałeś szukając rozwiązania swojego problemu.
Witam, po awarii akumulatora i wymianie na nowy świeci sie kontrolka immo, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki 7,5 A w skrzynkach bezpieczników, próbowałem odpalić także na 2 kluczykach jednak na obu kontrolka od immo nie gaśnie. Pętelka immo i wtyczki przy kierownicy sprawdzone , jutro podepnę fiat ecu scan i coś może sczytam jednak obawiam się że to...
Na pewno dobrze patrzysz na żarówki postojowe? Ja kiedyś chciałem wymienić spalone żarówki drogowe i wymieniłem żarówki mijania 😄 https://obrazki.elektroda.pl/1822303800_... Postojówki oznaczyłem czerwoną strzałką- łapiemy za ten język i próbujemy ją wyciągnąć pociągając do siebie (nie ma żadnych zatrzasków), jeśli nie idzie...
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Podłącz inny akumulator lub sprawdź połączenia i mase.
https://allegro.pl/oferta/skrzynka-bezpi... Ten sam numer co mój. Ale wcześniej spróbuję jeszcze raz wypiąć wszystkie wtyczki i wpiąć z powrotem. Może gdzieś jest jakiś błąd w połączeniach oraz podładuję akumulator.
zobacz czy jest napięcie na cewce elektromagnesu,jeżeli tak zewrzyj na krótko styki elektromagnesu,jeżeli rozrusznik ruszy,elektromagnes uszkodzony,jeżeli nie ,rozrusznik np.zawieszona szczotka itp.zakładam że klemy na akumulatorze w porządku
Ludzie już nawet z maluchem nie potrafią sobie poradzić. . . :) Skoro kontrolki przygasają to albo masz akumulator złom, albo połączenia rozrusznika z zasilaniem są uszkodzone. Sprawdź to biorąc (dobry!) kabel rozruchowy i łącząc masę akumulatora z silnikiem, drugim plus akumulatora z rozrusznikiem.
Pasek raczej nie bo wielorowkowy natomiast radzę nastawić się na wymianę alternatora. Palenie kontrolki oznacza awarię alternatora czyli brak ładowania akumulatora. P
Czyli już wie pan w czym problem.. Akumulator pada przez niska temperature,.. niech pan go naładuje prostownikieim i okręci bardzo dobrze jakimś materałem izolującym, steropian, jakieś płutno ociepleniowe, wata, wszystko sie nada byle by okrecić dobrze i jak najgrubiej.. lekkie mrozy powinien wytrzymać a jeśli bedą większe musi pan poprostu na noc aku...
Witam, mam pytanie (zdjęcia są z internetu, ale cewka taka sama), która śruba do aparatu, a która do akumulatora? Fiat 125p https://obrazki.elektroda.pl/4705302700_... https://obrazki.elektroda.pl/8361037700_...
Inaczej jeszcze - jak masz jak to zrób prosty test i podłącz kablami rozruchowymi drugi akumulator albo samochód (tak jak się typowo odpala na kable) i zobacz co się stanie. Jak będzie kręciło ładnie to masz po prostu padnięty akumulator a jak dalej będzie źle to albo rozrusznik albo gdzieś kable po drodze (najczęściej masa). Zasadnicze pytanie jeszcze...
Podłaczyłem +pod d
Zobacz czujnik na kłamie akumulatora.
mase miernikiem, do plusa aku i do silnika To żadne sprawdzenie... weź sobie żarówkę H4, podłącz po 0,5m przewodu min. 1,5mm2, tak żeby oba włóka świeciły jednocześnie - podłącz ją między masę silnika a "+" akumulatora a miernikiem zmierz różnicę napięć między "-" akumulatora a masą silnika przy świecącej żarówce, powinno wyjść blisko 0V (poniżej 100mV)....
Nie był odłączony akumulator?
Pewnie to że akumulator jest rozładowany. Nadal to samo masa, połączenie do alternatora, sprawdzić ładowanie, wymienić akumulator.
Sprawdź poduszkę skrzyni biegów, ta pod akumulatorem.
Alternator umiera
Witam. Na początek weź dowolny woltomierz i przy odpalonym samochodzie sprawdź napięcie na akumulatorze. Powinno być w przedziale 14.2 - 14.4V. Podejrzewam, że masz uszkodzony regulator napięcia i brak ładowania akumulatora. Pozdrawiam Janek.
Winny jest akumulator
Najlepiej podłączyć rozrusznik do akumulatora.
Ktoś grzebał w kablach przy nie odłączonym akumulatorze. Stąd tak się zrobiło.
No niestety trzeba ściągnąć kierownicę i osłonę (nie jest to skomplikowane ani trudne) , rozłączyć wtyczkę od kostki i spróbować jak to się mówi "na krótko", kolory przewodów to: czerwony - rozrusznik zasilanie z akumulatora - brązowy zapłon( do silnika, kontrolek,wycieraczek, itp.) - błękitny światła - czarny jeśli na krótko będzie coś działać pozostaje...
(12,4 V) Na zaciskach (klemach) akumulatora ! Sprawdź/wyczyść punkty podłączenia masy do karoserii i silnika oraz podłączenie głównego, grubego kabla +12V [30] do rozrusznika, alternatora, szkrzynki bezpieczników w komorze silnika i "Body" w kabinie. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, naładuj akumulator oraz wykonaj diagnostykę pojazdu. W przypadku samochodu,...
Ile lat ma ten akumulator? Mnie to wygląda na problem z akumulatorem.
Generalnie taki prostownik trafo plus diody prostownicze może uszkodzić elektronikę samochodu dlatego odłączamy klemę minus przed ładowaniem akumulatora.
Dziwny post autora, najpierw kupił akumulator a później się pyta o jakość, ja bym zrobił odwrotnie czyli najpierw poczytał o produkcie a później zakupił. Miałem taki akumulator w Fiacie wytrzymał 5,5 roku.
Najczęsciej w dieslu padał mostek.
Wystarczyło na noc odłączyć akumulator.
wymień regulator napięcia przy alternatorze, wyczyść styki kabli przy rozruszniku i powinno grać. a jak nie to sprawdź szczotki na alternatorze i klemy akumulatora
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
A reszta ma zarabiać na firmy. Tak, dzięki temu interes kręci się od produkcji, po dystrybucję , detal aż po skup złomu ... i z powrotem do fabryki. Wszyscy zarabiają w tym łańcuchu .
Wymiana akumulatora
Witam mam do zmiany akumulator do Fiata Punto 2 rocznik 2000 jaki najlepiej wybrać .Proszę o odpowiedz i dziękuje z góry .
Przyczyną były brudne od strony wewnętrznej klamry do podpinania akumulatora :)
tak do rozładowania akumulatora
Sprawdź bezpiecznik obok Akumulatora.
Witam, nie musisz zakładać 34ah, bo taki akumulator jest za mały, na jałowych obrotach nie będzie ładowania i światła będą ci przygasać więc proponuję kupić nieco większy np. ok 40ah. Poszukaj artykułu na temat "mity i fakty na temat większych akumulatorów do samochodów" nie jestem pewien czy tak się nazywał ten artykuł. Pozdrawiam.
Podepnij na próbę obudowę alternatora przewodem rozruchowym do - akumulatora.
Witam. Zacznij od przeczyszczenia klem akumulatora.
Chodzi mi o skrzynkę bezpiecznikow koło akumulatora.
problem z masą na skrzyni, połączeniem plusa przy rozruszniku albo akumulatorem
Tylko okablowanie na trasie od alternatora poprzez rozrusznik to akumulatora.
Koniec akumulatora.
Na akumulatorze
Zakładałeś drugi akumulator?
Prawdopodobnie do wymiany masz akumulator.
Fiat 126p czy mogę wsadzić na jakiś czas akumulator 60ah czy jednak będzie za mocny i można coś spalić?
Gniazdo 3-pin <A-L><B-minus><C-K>, plus12v z akumulatora.
Akumulator.
co do zabazpieczenia stykow na rozruszniku to mozesz spokojnie kupic gumowe kapturki(takie jakie zabezpieczajaprzewod pradowy na alternatorze.dodatkowo po dokreceniu srubki na stykach delikatnie przesmaruj je wazelina techniczna-taka jaka zabezpiecza sie klemy na akumulatorze)powinno wystarczyc.
Nigdzie, skoro stawiasz taki warunek aby prąd nie szedł z akumulatora!
Powtarzam pobór 0,05-0,08 jest normalny i przy sprawnym aku i aucie nie rozładuje akumulatora.
Winny był akumulator.
Czy Waszym zdaniem 44 Ah/400 A jest wystarczające do 1.1 SC Tak jest wystarczający.
akumulator fiata marea fiata scudo zmieniarka fiata
cewka mildton przetwornik termopary kosztorysy elektryczne
uzwojenie silnika schemat elektryki skutera
Zmywarka Bosch - Pojemnik na tabletki nie otwiera się Uruchomienie inwertera Fronius Symo 453S bez sieci