Jest sterownik pod akumulatorem?
Kolega poczyta najpierw, co jest napisane na forum, o tej usterce. Potem dokona pomiarów i powie nam, ile tego prądu pobiera auto. Na koniec, znajdzie bezpiecznik, po którego wyciągnięciu, pobór spada i będziemy myśleli dalej.
Było go zmierzyć przed ładowaniem przeważnie do 10,8v normalnie ładuje się akumulator.
Poterzeba diagnostyki np.Forscan
Sprawdzałem do tego modelu się nie koduje akumulatora !
Nie był wymieniany od nowości, może już na niego czas? Na ostatnim serwisie(listopad) miał 80% Akumulator można bardzo łatwo (tanio) zdiagnozować i wykluczyć jego wpływ na problemy z rozruchem. Z doświadczenia - Fordy "źle" reagują na słaby akumulator.
Poszukaj pod akumulatorem
Zrób tak. Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu, zdejmij jedną z klem z akumulatora i sprawdź amperomierzem pobór prądu. Powinien być nie większy niż kilkanaście (kilkadziesiąt) mA. Jeśli jest dużo większy to musisz ustalić co go pobiera. Radio może być uszkodzone i stąd takie rozładowania.
Wiązka zgnita ,regulator, PCM. Przydała by się diagnoza PCM.
Chodziło mi o bardziej zaawansowane sprawdzenie tych bezpieczników. Zwłaszcza tych specjalnych pod maska, koło akumulatora.
Akumulator po prostu rozładowany. Brak ładowania.
No to masz regulator do wymiany. I raczej na oryginał-Magneti Marelli. No chyba, że wtyczka była uszkodzona i ktoś przewody wpiął jak chciał. Gdzie to Cumnock jest?
A pasek klinowy to tam jest i się obraca?
Być może szczotki w alternatorze już się wysłużyły, lub regulator napięcia jest uszkodzony. Może to być przyczyną przygasania świateł. Nie zauważyłeś że akumulator jest słabo doładowywany.
Uwaga! w focusach i w mondzielakach tych powyżej 99 musi być akumulator srebrowo-wapniowy, inaczej regulator napięcia do wymiany.:cry: A możesz wytłumaczyć co to za akumulatory?? Ja do swojego focusa z 2001 założyłem najzwyklejszy akumulator ołowiowy(dobrany z tabel) i jeżdżę już około dwóch lat. Nic się nie dzieje.
Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
W skrzynce bezpieczników i przekaźników obok akumulatora, przekaźnik R12, zasilanie z B+ przez bezpiecznik F6 60A.
Z w pełni naładowanym akumulatorem masz dużą szansę, pod warunkiem że będziesz jechał a nie stal w korkach.
aku ładowałem ponad 24h i prostownik pokazuje że jest ok To, ze chiński prostownik twierdzi, że jest ok, to niekoniecznie jest prawda, weź miernik i zobacz jakie napięcie ma akumulator po włączeniu zapłonu
W układach S&S (ale też w stosunkowo nowych konstrukcjach bez S&S) często skacze prąd ładowania - komputer dobiera najbardziej odpowiedni jego zdaniem prąd w danej chwili i tak ładuje aku - stąd te skoki. Ekologia !!
Sprawdź bezpieczniki w skrzynce przy akumulatorze
Wiązka pod akumulatorem
kilku minut Zdecydowanie za krótko, sprawdź conajmniej po 30 minutach.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Sprawdź ładowanie po zapaleniu silnika a później jak będziesz widział że kontrolka zaczęła świecić. . A co w sytuacji, kiedy ładowanie będzie ksiązkowe, a kontrolka będzie się świecić?
Jaki jest wiek i przebieg akumulatora?
Słaby akumulator.
Kolego miałem taki przypadek i winą za taką usterkę były skończone szczotki na regulatorze napięcia. Sprawdź szczotki. Dodano po 2 A jeszcze jedno sprawdź podłączenie tej całej kostki która wchodzi na regulator mogła zaśniedzieć
Postawiłbym na sprawdzenie akumulatora.
był przecięty kabel od klemy minusowej akumulatora
Miąłem Focusa z 2003r. - miał oryginalnie akumulator z elektrodami o zwiększonej zawartości wapnia - takie akumulatory mają o około 0,8V większe końcowe napiecie ładowania i zapewne twój regulator jest do współpracy z takim akumulatorem.
Pacjent Ford Focus z 2014 roku po uruchomieniu silnika wychodzi błąd (U3003:62 Napięcie akumulatora)tylko w sterowniku czujników parkowania i sterownikach systemu Blis. Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Napiecie zasilania sterowników jest identyczne jak napięcie akumulatora.
Sterownie ładowania jest z komputera, więc tu może być problem, bo są często z tym problemy. Podjedź do kogoś ogarniętego, spróbuj wyłączyć całkiem BMS - da się chyba nawet w Forscanie. Po każdej wymianie aku powinien być BMS resetowany, bo może zrobić problemy z nawet nowym aku. A jakie masz ładowanie po wypięciu czujnika BMS - tego przy akumulatorze...
Sprawdz jakie masz napiecie na 3 pinie regulatora,powinno być takie jak na akumulatorze.
Jeśli napięcie pokazuje między 5 V a 11 V, a udało Ci się odpalić na tym akumulatorze, to na 100 procent połączenie między alternatorem a akumulatorem. Sprawdź cały główny przewód prądowy, nie tylko od strony alternatora. Może jest luźny na konektorze lub nie łączy z resztą instalacji. Drugi jego koniec łączy się najczęściej z rozrusznikiem lub akumulatorem.
https://obrazki.elektroda.pl/9538994800_... Tak wygląda sam akumulator.
W jakim stanie jest akumulator ? Jaki jest stary? Masz tester lub opornicę żeby go sprawdzić ? Myślę że warto przeczyścić klemy od akumulatora.
proponuję zacząć od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia stanu akumulatora.
Jak uruchomić rozrusznik przy pomocy akumulatora? czytajcie temat mocno uderzyć akumulatorem :)
Na moje to masz kompletnie rozładowany akumulator...
Nie powinien, ale możesz zawsze papierem ściernym oczyścić na szybko i założyć. To raczej profilaktyka bo przecież reszta auta jest zasilana jak sam zauważyłeś. No i docelowo naprawić jeśli nie da się poprawnie jej zakręcić. Zobacz jeszcze jedną rzecz - walnij w daszek zegarów. Immo w Focusie mk2 jest w zegarach, dość powszechną usterką są zimne luty...
Czyść i dokręcaj wszystkie masy. Żeby było szybciej zacznij od tych koło akumulatora.
Jak nie pomorze porządna bateria a na pewno wymienili automat to proponuję poczyścić wszystkie kable przychodzące do rozrusznika , kable masa na karoserii i motorze i klemy na akumulatorze .
Naładuj akumulator, sprawdź czy klemy na akumulatorze dobrze dokręcone i czy przewody przy nich nie uszkodzone.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
FORD Silver Calcium 80Ah 700A Pamiętaj ,że to jest akumulator wapniowy.
Niestety nie spada, napięcie na styku równe jest napięciu na klemie akumulatora
Skrzynia manual. Dodam ze tak się stało przez złe podłączenie prostownika do akumulatora.
Zaobserwowałem że sytuacja pojawia się kiedy auto stoi nieodpalane przez ok. 10h. W przypadku kiedy odpalam np. po 2h. problemu tego nie ma. Czy może to świadczyć o zużytym akumulatorze?
Pakuj akumulator Optima.
Normalnie bierzesz przewod dotykasz styku swiecy i dokladasz do plusa akumulatora, jak zaiskrzy na akumulatorze to sprawna. Tylko oczyść stube na swiecy bo czesto sa skorodowane.
Akumulator wymieniłem rok temu. Miesiąc temu wymieniłem świece w nieautoryzowanym serwisie. Generalnie odkąd kupiłem auto przed i po wymianie akumulatora gdy bawiłem się np radiem jakieś 5 minut przy zgaszonym silniku wyskakiwał komunikat o rozładowanym akumulatorze.
Podłącz prawidłowo to przestanie ssać akumulator.
A skąd masz masę na czujnik temp. i elektrozawór? Częstą przyczyną takiego zachowania jest kiepska masa do tych elementów podłączona pod korpus reduktora lub gdzieś pod blachę. Jeśli tak masz to podłącz masę bezpośrednio pod minus akumulatora.
A ile lat ma akumulator ?
nawet akumulator jest jeszcze oryginalny A skąd wiesz że to rozrusznik a nie akumulator siadł? Jak i co było sprawdzane, pomiary itp. ? Prędzej obstawiał bym akumulator niż rozrusznik tym bardziej że (jeśli to prawda) akumulator ma 11 lat ;)
Witam, Mam podobny problem po wymianie akumulatora nie mogę odpalić, pali się komunikat "usterka układu silnika" wygląda jakby to był problem z immobilazirem. Co można zrobić z tym problem ? Czy można coś zrobić bez konieczności wizyty u mechanika ? Temat raczej dla elektronika.Padło synchro pats,dość częsta usterka przy słabym akumulatorze.
Sprawdź przekaźnik pod akumulatorem
Jak odpinałeś kabelki to pewnie czegoś nie wpiąłeś, albo spaliło bezpiecznik i nie ma zasilania na któryś moduł. Posprawdzaj bezpieczniki. A jak to nie pomoże i wtyczki wpięte to zmierz rezystancję po miedzy pinami 6,14 i 3,11 w gnieździe obd przy odłączonym akumulatorze. Podejmujesz się czy dzwonisz do warsztatu?
Mój ang. troche kulawy ale rozumiem że to POMPA-przeciąć przewód zielono-czarny w komorze silnika,pozycja 6. 8 pinowy konektor w skrzynce bezpiecznikowej obok akumulatora.
na 100% akumulator
Czyli w tym aucie masz akumulator 5V ? ;)
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
o jakich parametrach akumulator dobrac do tego typu samochodu?
Diagnosty to nie interesuje. Pod pełnym obciążeniem to może być taki objaw choć na światłach i dmuchawie powinien i tak trzymac powyżej 14V. Może też być akumulator zużyty i duża część mocy idzie tam.
Czy to cykanie moze byc powodem braku prądu? Nie tak dosadnie. Po przekręceniu stacyjki uruchamia się elektro magnes (i to jest to "cyknięcie") Elektro magnes załącza styki zasilania rozrusznika (on potrzebuje dużo prądu). Fakt to może być również wina akumulatora, który ma już małą wydajność.
Sprawdz napięcie multimetrem na klemach akumulatora
Sprawdź ładowanie i akumulator.
Zimno jest, co się dziwisz, ładować akumulator i wio...
no niby odpala bez problemu a co to może być wina akumulatora??
Myślę, że lepsze od pisania będzie zapznanie się ze stanem akumulatora.
Immo raczej można wykluczyć bo ono odcina rozrusznik, a nie piszesz że przy występującym problemie rozrusznik nie kręci. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym: a) świece żarowe czy są sprawne i grzeją za każdym razem (połączenie z listwą elektryczną świec żarowych przy bagnecie) b) kabel prądowy od akumulatora do skrzynki bezpieczników c) kostka stacyjki
Na 3 pinie S masz mieć napiecie akumulatora. I mierz to kontrolką ma świecić. Uwalona wiązka lub bezpiecznik.
Pompa jest zasilana z przekaźnika takze ma napiecie akumulatora
Witam. W focusach z tego okresy to był problem z akumulatorem. Ale tam dodatkowo prędkościomierz też wariował.
osusz alternator powietrzem może pomoże jaie pojawia się napiecie na kablu D+ podczas zgaszenia lanpki i po zapaleniu? Jakie jest napiecie na akumulatorze ?
Przekręcisz je o ogranicznik. Focus po odpięciu akumulatora ma test wskaźników.
po włączeniu podgrzewania przedniej szyby odcina ładowanie akumulatora
Sprawdź kable zasilanie i masa. Możesz dać na próbę drugie. 4mm² do testu starczą. To ma czujnik temperatury pod akumulatorem?
Zmierz pobór prądu na kablu który idzie z akumulatora do kabiny.
Witam mam problem z focusem rozładowuje akumulator ,a przyczyną rozładowania akumulatora jest nie gasnący wyświetlacz zegarów ten z przebiegiem. Auto może stać dwa dni , a on nie gasnie. Co próbowałem sprawdzić: - wymontowałem radio -odpiołem manetka komputera Ale nic to nie zmieniło
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Sprawdziles bezpieczniki w komorze silnika i pod schowkiem? Ewentualnie sprawdź sam akumulator lub połączeni klem
Masa od akumulatora do karoserii jest OK, chociaż śruba jest mocno skorodowana. Napięcie ładowania 14,17. Napięcie akumulatora 12,32.
Ma takie same wymiary jak Ford Sli 80Ah 700A I masz zamontowaną górna pokrywę akumulatora? Kuga/focus mk3 mają takie same podstawy akumulatora,i mi jak założyłem 315ke,górna osłona nie pasowała.
11,89 V napięcie akumulatora w stanie spoczynku , to za mało , podmień akumulator.
Zielono-czarny przewód w 8-mio pinowym konektorze pod skrzynką bezpieczników obok akumulatora.
Pomiar napięcia na zaciskach żarówek dokonywany na zgaszonym silniku, a gdzie pomiary na zapalonym? Napicie ładowania na akumulatorze?
A czy w momencie jak kostki pływały to akumulator byl podłączony?
Pamiętaj, że alternator ma tylko 90 A. Dlatego w perspektywie czasu szybciej go "usmażysz" niż uzyskasz wymierne korzyści z dołożenia dodatkowego podgrzewacza, nie wspominając o permanentnie niedoładowanym akumulatorze.
Według katalogu byłby instalowane akumulatory w przedziale 45-70Ah.
Masz tam 6 pinową wtyczkę do tego co dał Doktorr , podłącz wtyk 3 do ujemnego bieguna akumulatora a wtyk 4 do dodatniego bieguna akumulatora , sprawdź czy silnik się obraca? Piny 1,5 i 6 to wiadomość zwrotna do sterownika .
Naładuj akumulator lub wymień,potem zrób diagnostykę i napisz co wyszło. Pozdr.
Czy sprawdziłeś błędy na komputerze? Obstawiam czujnik temperatury jeśli wykluczyłeś rozrusznik, akumulator i kompresję.
Matiz lubi wypalić kostkę stacyjki myślę że masz styki wypalone .Robiłem przypadek że rozrusznik kręcił a znowu w tym momencie odcinała stacyjka zapłon. Może i tak jest, zachowanie by pasowało do tego. Ja jeszcze dzisiaj zrobiłem taki test: Podjechałem drugim samochodem (focus I - o ile to ważne :P), odpiąłem akumulator w matizie i poprzez kable podłączyłem...
Lolek , i obudziłeś się!!!! Nie pisz głupot , jakie spec. akumulatory? Tam chyba CPU steruje napięciem ładowania!
Z wydruku wynika, że masz duży spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu
Faktycznie po odłączeniu akumulatora wołał tylko o kod do radia. Na szczęście udało mi się go odnaleść. Temat do zamknięcia
Tak wiem że jest do wymiany ładowałem cała noc napięciem 1/10 pojemności ale tylko tyle udało się uzyskać, ale ciekawi mnie czy to może być wina tylko i wyłącznie akumulatora.
Opanowałeś? Jeżeli nie to daj znać.
odpowietrzanie focusa schemat focusa przeskakiwanie focusa
indesit płukanie linux puppy honda civic termostat
schemat wfl1200 schemat wfl1200
Zbyt krótkie przełożenie 5. biegu w Renault Laguna Kolor kabla biegu wstecznego Skoda Fabia 2