Może dlatego, że mitem jest, że 14.4 V to próg gazowania :) 1) Masz zresztą napisane, że te napięcia są tylko dla 25'C A Dla wyższych temperatur napięcia spadają. 2) Napięcie podtrzymania to 13.6 V a nie 14.4 V. 3) 13.8 V-14.6 V to napięcie ładowania - po zakończeniu fazy ładowania masz natychmiast zejść do 13.4 V.. 13.6 V. Trzeba wiedzieć kiedy przestać...
Dobry automat. prostownik jest tu lepszy od obsługi ręcznej. Zamiast "gazować ' akumulator -przejdzie szybko fazę naładowania i wyłączy proces ładowania.Nadmienić trzeba, że to "gazowanie" niszczy płyty akumulatora. /nadmiernie/
W jakie technologi ten akumulator.
Wygląda na to, że ten akumulator jest na full naładowany! Nie możesz dopuścić do gazowania!
Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
Jeżeli miał bys długo czekać na części - mam dla Ciebie jeszcze jedną wersję: http://obrazki.elektroda.net/1_117342882... Potencjometrem należy doregulować precyzyjnie 7,2V, to jest ważne, bo powyżej tej granicy akumulator zaczyna gazować, to jest szkodliwe dla akumulatorów żelowych i bezobsługowych.
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
Witam Podczas ładowania akumulator zamienia energie elektryczną na chemiczną w tej postaci energia może być magazynowana. W akumulatorze samochodowym mamy H2SO4 + H20 zatem jedynym gazem który może się wydzielać jest wodór który jest raczej dość łatwopalny. Zwłaszcza wydziela się go dużo podczas kończenia procesu ładowania wówczas akumulator zaczyna...
Za duże napięcie, neibezpieczne bo akumulator zaczyna gazować.
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Po pierwsze to sprawność elektrochemiczna akumulatora nie wynosi 100% tylko 60%-70%. Wobec tego ładując akumulator prądem Q/10 nie wystarczy 10 godzin ale 14-16 (do pełnego naładowania). Jeżeli jednak akumulator nie jest do końca rozładowany to czas tego ładowania jest mniejszy - proporcjonalnie do ilości ładunku jaki trzeba "wtłoczyć" do akumulatora...
... Uważam, że areometr to podstawa.. I co on da w takim przypadku jak w załączniku? https://obrazki.elektroda.pl/1185434100_... To nie problem. Wystarczy aby akumulator zaczął gazować to elektrolit się wymiesza. Problem stratyfikacji występuje głównie przy akumulatorach, które ładuje się do granicy gazowania. Dla tych, które pod koniec...
No dobra, 9A, 13,1 V. Słychać gazowanie w jednym z akumulatorów (ang. cell, pol. cela)? W AGM jest to słabiej słyszalne niż w zwykłym akumulatorze. Pomijając to gazowanie, które może nie być słyszalne, jeżeli napięcie nie wzrośnie, to pewnie trzeba będzie kupić nową baterię.
Ładowanie Odsiarczające jest najbardziej Efektywne wtedy,gdy Prąd ładowania jest 10-cio Krotnie większy od Prądu Rozładowywania
Z tego co napisał Autor przed wymianą mostka prostowanie było tylko jednopołówkowe (napięcie 6 V) i dlatego wolno ładował. Obecnie przy nowym mostku (sprawnym) napięcie jest 11.6 V - to raz. A dwa mocne gazowanie sprawnego akumulatora, przy takim napięciu prostownika jest moim zdaniem niemożliwe, tym bardziej przy napięciu na ładowanym akumulatorze...
Co do napięcia ładowania i gazowania akumulatorów: w starej książce (1959 rok?) była informacja, że dla stałego podłączenia akumulatora pod ładowanie niektórzy zalecają 2,25 V na celę, co powoduje niewielkie gazowanie, ale jest ono mniej szkodliwe niż niedoładowanie przy napięciu 2,20 V na celę. 14,4 V na akumulator 12 V to już 2,4 V na celę i przy...
W takim prostowniku najlepiej pilnować napięcia ładowania a prąd jest zależny od stanu i stopnia naładowania akumulatora. Ładowanie akumulatora prądem 1/10 w przypadku kiedy jest on naładowany doprowadzi tylko do gazowania i niszczenia akumulatora.
Transformator na napięcie skuteczne 18 V (co w szczycie będzie dawał ok, 25 V) ma za wysokie napięcie jak na prostownik. Trzeba będzie albo odwinąć nieco zwojów, albo chociażby dawać diody w szereg, aby obniżyć to napięcie. Kolega wyżej miał na wyjściu prostownika 13,2 V i po naładowaniu akumulator silnie gazował.
14,4V to oznancza stałe napięcie trzymmane na akumulatorze. Tak jest w samochodzie. W cyklicznym ładowaniu zaleca się wyższ napięciecia końcowe. zeby zapobiec ich nadmiernemu gazowaniu(chyba tak się to nazywa) producent określa zasady ich poprawnego ladowani Ładowałeś kiedyś akumulator - wygląda że nie ładowałeś. Intensywne gazowanie występuje w zakresie...
Obniżone napięcie może świadczyć o zwarciu w jednym z ogniw tej baterii. Bateria nie osiągnie znamionowego napięcia 14.4V pod koniec ładowania. Jeśli tak jest i będzie kolega używał to w samochodzie to dojdzie do wygazowania elektrolitu z pozostałych ogniw i może dojść do spływu masy czynnej i kolejnych zwarć. Może kolega ładować tę baterię prądem 4.5A,...
Jeżeli samochód stoi w garażu w którym jest prąd można podpiąć nawet na miesiące pod akumulator będący w samochodzie urządzenie uzupełniające ubytek prądu w akumulatorze niewielkim prądem 800mA a następnie po uzupełnieniu prądu urządzenie przechodzi na ładowanie niskim prądem konserwującym.Mały prąd ładowania nie pozwala na gazowanie akumulatora .Urządzenie...
Akumulator do utylizacji. Nawet jak uzupełnisz elektrolit, jest ryzyko jego wypłynięcia, a to jest substancja żrąca. Poza tym, istnieje ryzyko gazowania elektrolitu co może spowodować wybuch.
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Nie jest szkodliwe. Naładowany akumulator weźmie tylko tyle prądu aby pokryć samorozładowanie. Dla AGM producenci podają parametry zależnie od trybu pracy (buforowa-cykliczna). Ważny jest maksymalny prąd "startowy" ładowania, dla 7Ah firmy CSB to max 3A. Ustawiasz ograniczenie prądowe na np. 2A i napięcie 13,8V (praca buforowa), dla pracy cyklicznej...
Kolega patrzy i nie widzi: 1. Napięcie ładowania przy pracy buforowej jak w UPS: 13.5V - 13.8V 2. Napięcie ładowania przy pracy cyklicznej 14.5-15V. Napięcie ładowania z punktu 1. akumulator osiąga po ładowaniu w UPS. Ma to na celu ograniczenie strat wody elektrolitu, ale akumulator nie jest naładowany w 100%. Napięcie ładowania z punktu 2. akumulator...
Okej. Co jeśli UPS podaje co jakiś czas 30V (czyli 15V na akumulator)? Gazowanie na aku kwasowym pojawia się już od 14,4V, dlatego chciałbym zabezpieczyć je juz teraz, póki potrafią magazynować w jeszcze w sobie sporo Ah. Co przy tak dużym natężeniu jest w stanie najlepiej obniżyć napięcie do bezpiecznych 14,30V na akumulator?
Możesz z powodzeniem użyć tej baterii do ładowania akumulatora ponieważ max. napięcie 17,4V jest wystarczajace do ładowania. Zastosuj na wyjsciu z baterii diodę schottkiego aby akumulator nie zasilał baterii w odwrotnym kierunku w czasie nocy. Dobierz też opornik aby ograniczyć max. prąd ładowania. Najlepiej byłoby wykonać regulator elektroniczny ograniczający...
Pomiar gęstości poziomu elektrolitu coś powie, albo już akumulator pada i zaczyna gazować mocniej na tej celi.
Akumulator w którym elektrolit nie gazuje jest po prostu nie w pełni naładowany i w płytach znajduje się siarczan ołowiu który z czasem staje się nie do usunięcia. Może to jest tylko 4% więcej pojemności ale to zawsze 4%. W zimie może to zadecydować o uruchomieniu lub o nie uruchomieniu samochodu. Niepełne ładowanie akumulatora po rozładowaniu jest...
Gazowanie elektrolitu podczas ładowania to nic niezwykłego.
Mam takiego trupa - napięcie mimo ładowania spadło do 2V. Chwilami rosło i znowu spadało. Akumulator jest bezużyteczny. Przy odwrotnym podłączeniu ładowarki szybciej uszkodzisz ją niż akumulator. W podobnej sytuacji jak Twoja, operator podłączył akumulator odwrotnie - "prostownik pobuczał a później się uspokoił" - akumulator był podłączony odwrotnie....
Miałem podobny przypadek - akumulator gazował i ubytek elektrolitu (wody). Tyle że w polonezie. Regulator napięcia był w porządku. Na jednej diodzie wzbudzenia była przerwa.
Podaj napięcia na poszczególnych akumulatorach gdy tylko zaczynają gazować.
Do tego jest pewne niebezpieczeństwo włączenia się samoczynnie, bez potrzeby funkcji RECOND. Skutki, to np kałuża elektrolitu pod samochodem. Przepraszam za wykopek, ale muszę sprostować te brednie z "włączeniem się recondu samoczynnie". Prostuję, bo wynik wyszukiwania często pojawia się w Google, a nie widzę sensu szerzenia fejków na temat ładowania...
Akumulator może gazować - zwróć uwagę na bulgot i syczenie. Nie koniecznie na temperaturę.
Niestety, nieuważnie czytasz, o co Cię pytam! Poprosiłem o włączenie na wyjście kondensatora i zmierzenie napięcia. Nie dlatego , że mnie to interesuje , ale aby cię ostrzec - prostownik nie ma żadnego zabezpieczenia dla ochrony akumulatora, więc proces ładowania musi być kontrolowany (napięcie akumulatora , gazowanie , temperatura elektrolitu i akumulatora...
Witam, no ciekawe masz te akumulatory 1Remus, akumulator gazuje gdy jest naładowany lub ładowany jest zbyt dużym prądem w stosunku do pojemności. Te swoje naładuj bo będą się zasiarczały (jeśli to są akumulatory kwasowe). Intensywne gazowanie jest szkodliwe dla akumulatora gdyż bąbelki gazu powstające wewnątrz płyt niszczą ich porowatą strukturę (szlam...
Czyli podskoczę po opornik 20W Wartość opornika (oporność) policzyłeś? a wentylator w tym wypadku to obowiązek? Jak napisałem, na oporniku i mostku łącznie wydzieli się tyle samo mocy co na selenie czyli może obędzie się bez wentylatora przy czym opornik ma mniejszą powierzchnię niż miał selen więc nagrzeje się do wyższej temperatury przy tych samych...
W czasie ładowania akumulatora kwasowego o parowaniu kwasu nie słyszałem, notamiast wydziela się tlen i wodór (mieszanka wybuchowa), jako produkt elektrolizy wody z elektrolitu, ale tylko wówczas, gdy ładuje się dalej już naładowany akumulator (gazowanie jest oznaką naładowania). Wynikiem elektrolizy jest obniżenie się poziomu elektrolitu w celach....
piszesz że akumulator gazował w trakcie ładowania a autko nie chce palić. Miałem kiedyś taki przypadek, okazało się że to tylko regulator napięcia miał przebicia w górnych rejestrach obrotów. Po wymianie na nowy (ok 20 zł.) palił jak złoto.
Spokojnie możesz ładować akumulator na początku będzie brał większy prąd ale jak sam napisałeś z czasem będzie spadał, nie wiem jaki zasilacz posiadasz ale w razie czego możesz zmniejszyć napięcie na początku ładowania żeby ograniczyć prąd co do prądu wstecznego to raczej chodzi o gazowanie akumulatora podczas ładowania i należy wyłączyć zasilacz żeby...
W instrukcji obsługi akumulatora Centra Futura jak byk stało - nie przekraczać napięcia 14,4V, bo dojdzie do spływu masy czynnej Instrukcja tego nie wyjaśnia ale chodzi o ustawienie napięcia ładowania alternatorem. Przy ustawieniu znacznie powyżej 14,4V częściowo rozładowany akumulator dostaje "silnego kopa" w początkowej fazie ładowania. Ładowanie...
Nie każdy zasilacz przy nadmiernym obciążeniu będzie działać w trybie ograniczania prądu - część zasilaczy da przez chwilę za duży prąd i ulegnie uszkodzeniu. Jeśli słychać delikatny szum, to jest gazowanie - jak potrwa dłużej, to zniszczy akumulator. Gazowanie nie niszczy akumulatora. Gazowanie jest objawem pełnego naładowania i dalsze dostarczanie...
Witam wszystkich którzy to czytają. Kupiłem 2 panele fotowoltaiczne o napięciu 30.65V i prądzie 8.17A https://drive.google.com/file/d/0Bx0bA-R... połączone szeregowo do tego regulator ładowania TRACER4210 http://solarlab.se/solpanel/datablad/Tra... i 2 akumulatory kwasowe 12V jeden 100aH a drugi 72Ah również połączone...
Akumulator 50Ah 420A 12W w samochodzie, w ciągniku 2x6V 195Ah 1000A Prąd ładowania ustawiam jak najmniejszy ale i tak jest z poziomu około 8A i więcej w ogól nie da się ustawić mniej niż 8A akumulator gazuje a prąd nie spada. Na innym prostowniku w momencie gdy akumulatory zaczynały gazować to prąd był rzędu paru amper
Zdecydowanie nic nie zrozumiałem (brak wiedzy u mnie). Ważne że mogę ładować. A teraz poprosiłbym o wskazówkę jak ładować taki akumulator w mieszkaniu? Słyszałem (czytałem) że trzeba odkręcić korki od cel i ładować aż do intensywnego gazowania (oznaka naładowania akumulatora). Jak gazowanie ma się do mieszkania? Czy można się zatruć itp.
Zauważyłem , że w tej jednej w której było mniej wody nie następuje lekkie gazowanie. Nie bardzo wiem jak to interpretować. W celi było mniej wody roztwór kwasu siarkowego miał większą gęstość i cela jest bardziej zasiarczona/mniej naładowana. Po uzupełnieniu poziomu elektrolitu wodą demineralizowaną cela wraca do równowagi chemicznej. Trzymaj dłużej...
Ładowanie wielofazowe, pod koniec małym prądem + diagnostyka. Zasiarczony akumulator gazuje gdy jest normalnie ładowany ale przy bardzo malutkim prądzie będzie przyjmował ładunek. Drop proces służy bardziej do wzbudzania niż do ładowania, dlatego też trwa dość długo.
Czy da się zajżeć do celi? Jeżeli w czasie ładowania wydziela się gaz, to należy zmniejszyć prąd ładowania, lub je zakończyć. Prostownik jest bardzo duży. Ustaw ładowanie na najmniejszy możliwy prąd. I kontroluj napięcie (nie może przekroczyć 15V), lub gazowanie.
Tutaj piszą: W dawnych akumulatorach [...] Takie stare akumulatory nie bały się przeładowania. Towarzyszące temu gazowanie nie uszkadzało akumulatora, a jedynie elektrolizę i ubytek wody. Wystarczyło co jakiś czas dolewać wody destylowanej.
Trzeba kontrolować końcowy prąd ładowania a nie napięcie. Przy prądzie rzędu 1 A gazowanie jest znikome i ubytek wody z elektrolitu niemierzalny. Sprawdzałem kiedyś akumulator Ca/Ca przy prądzie 80mA i napięciu 13,8V z płyt leciutko gazował. Po tygodniu gazowania akumulatora przy prądzie kilkaset mA nie dało mi się zaobserwować ubytku wody. Przy takich...
Kiedy akumulator zaczyna gazować, prąd w elektrolicie musi omijać bąbelki, więc opór jest większy, Po przerwaniu przepływu prądu i ucieczce bąbelków gazu z elektrod napięcie maleje do 2,20V/ogniwo. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Czy AGM, czy kwasowe to ta sama technologia. Różnią się trochę wykonaniem. Napięcia baterii będą takie same. Ładowarka do AGM utrzymuje napięcie baterii na takim poziomie, żeby nie doszło do gazowania elektrolitu w akumulatorach. Do gazowania będzie dochodziło na skutek różnic w pojemności akumulatorów w poszczególnych bateriach. Tłumacząc na język...
Z tego, co zrozumiałem, oglądając i czytając, to gdy dobierze się odpowiednie trafo, to nawet regulacji żadnej nie potrzeba - gdyż samo trafo odpowiednio dobrane stanowi regulację Nie całkiem prawda: napięcie w sieci ma tolerancję +-10% - to daje różnicę napięcia taką, jak między początkiem i końcem normalnego ładowania akumulatora. Poza tym, kiedyś...
Napomniany przez elektrodę napiszę co zrobiłem. Kupiłem akumulator żelowy 72 Ah. Ładowałem go tym UPS z ładowaniem 1A jednak ładowanie przedłużało się znacznie ponad czas odpowiedni dla tego prądu ładowania i pojemności akumulatora. Ponieważ akumulator intensywnie gazował, wystraszony możliwością uszkodzenia go kontaktowałem się z producentem UPS, który...
Przepis na ładowanie jest prosty. 1) Trzeba ograniczać prąd(standardowo 1/10 pojemności), np. rezystorem. 2) Trzeba kontrolować napięcie(aby nie przeładować, by akumulator nie "gazował").
Zadzwoń po elektryka bo nawet minimum wiedzy nie posiadasz. Posługujesz się prostownikiem mającym 4A w zwarciu zapewne. Zgaduje, że to plastikowy leciutki prostownik w transformatorem montowanym w bom boxach (takie radyjka). Naładuj porządnym prostownikiem albo ładuj całą noc. Dodano po 2 Zmierz w ogóle jakim napięciem on ładuje, miałem okazję ładować...
Napięcie 14.4V to początek gazowania elektrolitu. Ogranicza się to zjawisko żeby nie ubywało wody i żeby liche płyty akumulatorów nie rozsypały się zbyt szybko. 13.8V to brak gazowania a jednocześnie jest utrzymany stan naładowania. Ja teź mam po uruchomieniu 14.4V, później 13.8V. Latem wystarczy niższe napięcie, zimą potrzeba wyższego. Jednocześnie...
Nagrzeje proporcjonalnie mniej - ładujesz akumulatorek Ni-MH prądem 200mA, na koniec napięcie osiąga 1,5V, 300mW zamienia się na ciepło; przy ładowaniu prądem 1A będzie 1,5W - o ile nie zacznie gazować (akumulatorki mają katalizator do rekombinacji wodoru z tlenem na wodę, ale może być za mało skuteczny).
W trakcie ładowania akumulatora nie występuje gazowanie.
No, więc masz instrukcję, czasem dobrze jest ją przeczytac, zanim włączysz coś do prądu. Jeszcze raz USILNIE potwierdzam: nie należy przekraczać 14,4V! Ponadto: Twoje 8A to maksymalny DOZWOLONY prąd ładowania, ładować można zawsze mniejszym prądem, zwłaszcza, jeżeli nie przekraczasz dopuszczalnego napięcia. Jeżeli akumulator nie był zbyt głęboko wyładowany,...
Masz wysadzony bok. Akumulator zaczął gazować. I albo miał niedrożny korek wentylacyjny, albo wybuch wodoru. Przetwornicę rozebrać i dobrze wymyć w izopropanolu i sprawdź po wszystkim jej działanie. Akumulator do wymiany.
Prąd 7A jest maksymalnym, którego nie powinieneś przekraczać. Kontroluj napiecie, jeżeli na zaciskach akumulatora napięcie zbliża się do 14,4 to spróbuj (jesli możesz) zmniejszyć prąd. Ładowanie akumulatorów o bezobsługowej konstrukcji (a ten jest taki) nie dopuszcza gazowania , ktore było "standardem" w akumulatorach z płynnym elektrolitem (który można...
Przy napięciu 14,2V i ładowaniu przez kilkanaście godzin ma prawo gazować.Gazowanie zaraz po podłączeniu na prostownik rozładowanego akumulatora świadczyć może o jego zasiarczeniu.
Zasługa labiryntowych korków Reklama i nic więcej. Labirynt zatrzyma kropelki wody wyrzucane przez zbyt mocno gazujący elektrolit. Nie zatrzyma cząsteczek H2 i O2. Prawidłowo ładowany (w samochodzie) akumulator nie powinien gazować. Dlatego już od kilkunastu lat, alternatory obniżają napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury.
Prostownik ma zadurzę napięcie tak jak wspominasz 15-17V i ,,gotujesz akumulator tym napięciem ,, i akumulator zaczyna gazować . Może to mieć związek z tym, że prostownik przeznaczony był na napięcie 220 V ? Teraz w gniazdkach mamy 230 V
Dla przypomnienia: końcowe napięcie ładowania akumulatora wynosi 15,8 V - 16,2 V (tj. około 2,7 V / celę). Przy 15,2V akumulator zaczyna gazować, czasem nawet przy niższym napięciu, zależnie od temperatury elektrolitu. Posiadając akumulator obsługowy, można sobie pozwolić na ładowanie do 16V i uzupełnianie poziomu elektrolitu w miarę potrzeb. Aby akumulator...
Tak samo jak kolega wyżej ja bym zmniejszył trochę napięcie graniczne. Szczególnie nowe akumulatory niekoniecznie mogą lubić napięcie bliskie 15V. Mam akumulatory które zaczynają gazować powyżej 14.7V(oznaczone przez producenta jako maksymalne). Aczkolwiek wszystko zależy od tego jaki mamy akumulator.
Po obciążeniu 30A napięcie na akumulatorze wynosi tyle: Takie napięcie przy 30 A nie świadczy o niczym . Jeżeli sam chcesz ocenić stan akumulatora to rozładuj go żarówką do 11 V , i ładuj. Jeżeli naładuje się prądem 4 A w ciągu 1 godziny , tak jak poprzednio , czyli będzie gazował , to spokojnie możesz go .... zezłomować .
Sprawdź proszę czy masz możliwość regulacji napięcia odcięcia na prostowniku dla naładowanego akumulatora. Być może po naprawie transformator ma za wysokie napięcie, jak wspomniał kolega eurotips , a tym samym dzielnik ustala napięcie odcięcia na wyższym poziomie, stąd elektroliza wody w postaci gazowania.
16,2 V wykończy baterię akumulatorów obecnie produkowanych. Było dobre ze 30 lat temu. Było dobre bo akumulatory były obsługowe /z odkręcanymi korkami/ a mocne gazowanie szybko wyrównywało gęstość elektrolitu w celi.
Potrzymaj tę starą baterię pod napięciem 14,4V aż prąd bardzo spadnie. Można ją męczyć ładowaniem prądem C/10 do napięcia 15,6V lub 16,2V, ale będzie mocno gazować i kruszyć płyty. Gdy nie ma pośpiechu, to trzeba ładować zgodnie z zaleceniami wytwórcy baterii.
:arrow: #13 Przecież po naładowaniu do napięcia zasilania ( 14.5 V ) prąd przestanie płynąć. W tym sęk, że nie przestaje - akumulator gazuje, przez co następuje samowyładowanie, więc płynie prąd, który go doładowuje; utrzymywanie takiego stanu przez dłuższy czas zniszczy akumulator żelowy. Żeby gazowanie było na poziomie nieszkodliwym dla akumulatora,...
Przy ładowaniu napięcie powinno rosnąć do około 15V przy jednoczesnym silnym gazowaniu. Przy zasiarczanionym akumulatorze nawet i do 16-17V przy silnym gazowaniu i nagrzewaniu akumulatora. Podane objawy jednoznacznie wskazują na zwarcie w jednej z cel - czyli akumulator nadaje sie tylko na złom.
Gazowanie spowodowane jest zbyt wysokim napięciem nie prądem.12,64V to naładowany akumulator.
Na naładowanym ogniwie jest napięcie 2,2V - wyższe jest tylko chwilowo, ale dla dużego akumulatora ta "chwila" może być długa, i wtedy może on jeszcze gazować od ładowania. Poza tym, akumulator zwykle zawiera dodatki do ołowiu, które zwiększają jego sztywność (czysty ołów jest mięciutki, można go ugniatać w palcach), ale potrafią powodować gazowanie....
Sygnalizator po odłączeniu zasilania na własnym akumulatorze będzie działał maksymalnie 16 minut Akustyka. Optyka działa bez końca - aż do rozładowania akumulatora. To taka drobna dygresja. Na pewno prąd ładowania jest za duży - przykładając ucho do akumulatora słychać jak bulgocze elektrolit. Nie prąd, ale napięcie (choć prąd też może być zwiększony)...
Akumulator powinno ładować się prądem 0,1 pojemności akumulatora czyli w twoim przypadku 7,7A. Ładowanie należy skończyć kiedy wskazówka opadnie do ok. 0 na amperomierzu i powinno być intensywne gazowanie elektrolitu a jego gęstość powinna wynosić 1,28g/cm3.
Teoretycznie gazowanie akumulatora rozpoczyna się od 14,5 V. Tak więc wydaje się, że nie były przekroczone dozwolone parametry.
Względy BHP - tylko i wyłącznie. Kabel zamykający obwód powinien być podłączany z dala od akumulatora. Na wypadek gdyby akumulator miał zwarcie lub mocno gazował (w samochodzie dawcy, w którym pracuje lub przed chwilą pracował silnik).
(at)shooter1987 Przepraszam wprowadziłem Cię w poważny błąd: Bezpiecznie do 15V, tak aby jeszcze nie gazował. Posiadasz akumulator żelowy, tam nie ma prawa nic gazować to akumulator bez dostępu do elektrolitu. Zmienia to coś? Czy te15 nadal jest bezpieczne?
... Czy ładując nim akumulator np 50 Ah mogę uszkodzić akumulator? Bo nie wiem czy mam odsprzedać ten prostownik i kupić inny czy nie.... Tak - możesz w szybkim tempie doprowadzić do uszkodzenia małego akumulatora (gazowanie, wypadanie masy czynnej itp.). Funkcja rozruchu jest chyba jakimś nieporozumieniem (20A ?). Jeśli prostownik miałby służyć tylko...
Może być dobre a może nie być. Bez pomiarów napięcia nie da się odpowiedzieć. Po podłączeniu do prostownika pokazywało 2A ładowania. Po 6 godzinach pokazuje 1A prądu Czyli mogłeś w niego władować 6-10 Ah. bez pomiaru początkowego i końcowego napięcia ładowania trudno coś więcej powiedzieć. Zdobądź miernik a potem możemy testować ten akumulator o ile...
Pobór prądu 2.5A już mówi że akumulator miał nieduży ubytek energii bo przy prądzie około 1,6A akumulator jest już praktycznie naładowany i zaczyna intensywnie gazować.Zostawiłeś akumulator na całą noc pod prostownikiem więc silne gazowanie dało o sobie znać w postaci rozerwania obudowy aku.Były chude lata gdzie o akumulatory były trudno dostępne to...
Ładowarkę musisz kupić do akumulatorów typu zamkniętego. Mają obniżoną wartość napięcia ładowania co zapobiega nadmiernemu gazowaniu (dotyczy AGM nie wiem jak żelowych). Takie ładowarki produkuje między innymi firma Telto i Semi. Polecam serię MLM-PMS. Akumulatory żelowe wykazuje wysoką odporność na głębokie rozładowania.
Akumulator zasiarczony będzie gazował znacznie wcześniej niż to wynika z przyjętej porcji energii i nie naładuje się dalej.
Pytam, ponieważ różne źródła podają niższe napięcia podczas buforowego podtrzymania napięcia. Podczas podtrzymania napięcia słychać delikatnie "gazowanie" akumulatora. Pytanie, czy to normalne. Miałem i używałem kiedyś zasilacza awaryjnego firmy Tech 500 Techtron i z tego, co pamiętam, tam napięcie podtrzymania wynosiło 13,5V lub 13,8V.
Bardzo ważna jest temperatura akumulatora. Powyżej 20 stopni będzie gazował już przy 14.0V. Temperatura akumulatora jest taka jak otoczenia - czyli około 1°C, a mimo to akumulator gazuje. Podłącz i zostaw na kilka godzin, wysycą się cele i będziesz miał akumulator naładowany w 100%. Oczywiście akumulator będzie nieco gazował, ale nie jest to szkodliwe,...
są już alternatory pracujące na 15.6 lub 16.3V w osobówkach także.... aku ca-ca 16.2V Co to daje skoro napięcie gazowania akumulatorów wapniowych nie wzrosło :?: W takim układzie, powinno się stosować akumulatory Ca tylko z korkami.
Najpewniej kupić dedykowanego UPS-a. Następny problem o którym nie wspomniano to ładowanie tej baterii akumulatorów, i prądy wyrównawcze,. Trzeci problem to gazowanie akumulatora, ot tak nie postawisz gdzie ci się podoba.
A to w niczym nie przeszkadza. Ważne, żeby mogły działać w tym samym zakresie napięć - być może trzeba go trochę ograniczyć, jeśli jeden może działać np. od 9,9 do 14,1V, a inny od 10,1 do 14,3V, to po połączeniu równoległym do wykorzystania jest zakres napięć od 10,1 (poniżej tego drugi się zasiarczy) do 14,1V (powyżej tego pierwszy będzie gazował).
Do ciągłego ładowania można użyć zasilacz o napięciu 13.8V. Akumulator nie będzie gazował przy takim napięciu. Alternator utrzymuje 14.4V. Zasilacz powinien mieć możliwość ograniczenia prądu wyjściowego.
Między innymi dlatego, że w obecnych samochodach napięcie utrzymywane przez ciepły alternator jest na poziomie 13.8-14.0 V i nie ma byka, żeby przy tym napięciu alternator naładował do pełna akumulator. W tych warunkach, stopień naładowania akumulatora będzie ok. 60%. Dodam też, że w polskich samochodach którymi jeździłem, napięcie utrzymywane w instalacji...
Z tym wodorem to nie jest aż tak źle. Jeden akumulator możesz spokojnie podłączyć. Kuchnia przecież ma wentylację. Jak nie to w łazience. Podczas ładowania może się pojawić zapach, tylko informuję, bo z tego co piszesz to jesteś trochę przewrażliwiony. Ale to zrozumiałe, najgorszy jest ten pierwszy raz. Podłącz klemy czerwona plus, czarna minus akumulatora,...
Przepraszam za wykopek, ale muszę sprostować te brednie z "włączeniem się recondu automatycznego". Prostuję, bo wynik wyszukiwania często pojawia się w Google, a nie widzę sensu szerzenia fejków na temat ładowania tym konkretnym urządzeniem. Ta ładowarka to głuptak, poszczególne tryby ładowania włącza się przyciskiem "mode". Jeśli nie wybierze się dodatkowo...
bo wychodzi na to że to żadna usterka akumulatora i przy tym napięciu takie gazowanie to norma a problemem jest regulator który ciągle utrzymuje wysokie napięcie. Dodano po 1 Przy ładowaniu prostownikiem prostownik przechodzi w tryb podtrzymania i żadnego gazowania nie ma. Problem występuje tylko podczas ładowania z panela.
Akademia ładowalogii nie będzie miała końca. Zatem zapytam. Czy podczas jazdy samochodem zadajesz sobie takie pytanie? A wówczas w pewnych okolicznościach akumulator pochłania czasem i 20 A (zależnie od wielkości i okoliczności). Pomijam taki drobiazg, że coraz mniej akumulatorów ma możliwość odkręcania tych korków. Problem polega na odpowiednim ładowaniu...
Akumulator może gazować bo -jest zasiarczony -jest naładowany Napięcie napisane na skali to wartość średnia, wartość szczytowa będzie o 1,41 raza większa. Wynika to z tego że jest to prąd tętniący - nie ma kondensatora jak w normalnym zasilaczu. Po podłączeniu akumulatora on staje się kondensatorem. Więc na zakresie 13V maksymalne napięcie może wynieść...
Jest to amatorski, nieco już stary prostownik samochodowy z potencjometrem do regulacji prądu ładowania. Sprawdzałem go jedynie prostym miernikiem uniwersalnym tzn napięcie podczas ładowania (w tej chwili 13,5V, pod koniec ładowania ok 14,5V). No i sprawdzałem prąd ładowania wpinając miernik szeregowo. Mniej więcej zgadza się z tym co pokazuje wskazówka...
AGM ma wyższe napięcie końca ładowania. Jeśli będziesz ładował standardowy akumulator w trybie AGM, to doprowadzisz akumulator do progu gazowania i przekroczysz go, prostownik nie wyłączy się pomimo że akumulator będzie już naładowany- ryzykujesz uszkodzenie akumulatora. W odwrotnej sytuacji, prostownik wyłączy się wcześniej bo akumulator AGM osiągnie...
gazować akumulator akumulator żelowy gazować akumulator naładować gazować
zapala dioda pomarańczowa schemat ideowy zasilania sonoff temperatura
żelazko philips rozebrac filtr powietrza
Błąd 154 w urządzeniach spawalniczych Kemppi - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja bezpieczników w MAN TGL 8.220