Może dlatego, że mitem jest, że 14.4 V to próg gazowania :) 1) Masz zresztą napisane, że te napięcia są tylko dla 25'C A Dla wyższych temperatur napięcia spadają. 2) Napięcie podtrzymania to 13.6 V a nie 14.4 V. 3) 13.8 V-14.6 V to napięcie ładowania - po zakończeniu fazy ładowania masz natychmiast zejść do 13.4 V.. 13.6 V. Trzeba wiedzieć kiedy przestać...
W jakie technologi ten akumulator.
Dobry automat. prostownik jest tu lepszy od obsługi ręcznej. Zamiast "gazować ' akumulator -przejdzie szybko fazę naładowania i wyłączy proces ładowania.Nadmienić trzeba, że to "gazowanie" niszczy płyty akumulatora. /nadmiernie/
Wygląda na to, że ten akumulator jest na full naładowany! Nie możesz dopuścić do gazowania!
Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
Jeżeli miał bys długo czekać na części - mam dla Ciebie jeszcze jedną wersję: http://obrazki.elektroda.net/1_117342882... Potencjometrem należy doregulować precyzyjnie 7,2V, to jest ważne, bo powyżej tej granicy akumulator zaczyna gazować, to jest szkodliwe dla akumulatorów żelowych i bezobsługowych.
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
Po pierwsze to sprawność elektrochemiczna akumulatora nie wynosi 100% tylko 60%-70%. Wobec tego ładując akumulator prądem Q/10 nie wystarczy 10 godzin ale 14-16 (do pełnego naładowania). Jeżeli jednak akumulator nie jest do końca rozładowany to czas tego ładowania jest mniejszy - proporcjonalnie do ilości ładunku jaki trzeba "wtłoczyć" do akumulatora...
Witam Podczas ładowania akumulator zamienia energie elektryczną na chemiczną w tej postaci energia może być magazynowana. W akumulatorze samochodowym mamy H2SO4 + H20 zatem jedynym gazem który może się wydzielać jest wodór który jest raczej dość łatwopalny. Zwłaszcza wydziela się go dużo podczas kończenia procesu ładowania wówczas akumulator zaczyna...
Co do napięcia ładowania i gazowania akumulatorów: w starej książce (1959 rok?) była informacja, że dla stałego podłączenia akumulatora pod ładowanie niektórzy zalecają 2,25 V na celę, co powoduje niewielkie gazowanie, ale jest ono mniej szkodliwe niż niedoładowanie przy napięciu 2,20 V na celę. 14,4 V na akumulator 12 V to już 2,4 V na celę i przy...
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Za duże napięcie, neibezpieczne bo akumulator zaczyna gazować.
Z tego co napisał Autor przed wymianą mostka prostowanie było tylko jednopołówkowe (napięcie 6 V) i dlatego wolno ładował. Obecnie przy nowym mostku (sprawnym) napięcie jest 11.6 V - to raz. A dwa mocne gazowanie sprawnego akumulatora, przy takim napięciu prostownika jest moim zdaniem niemożliwe, tym bardziej przy napięciu na ładowanym akumulatorze...
No dobra, 9A, 13,1 V. Słychać gazowanie w jednym z akumulatorów (ang. cell, pol. cela)? W AGM jest to słabiej słyszalne niż w zwykłym akumulatorze. Pomijając to gazowanie, które może nie być słyszalne, jeżeli napięcie nie wzrośnie, to pewnie trzeba będzie kupić nową baterię.
Ładowanie Odsiarczające jest najbardziej Efektywne wtedy,gdy Prąd ładowania jest 10-cio Krotnie większy od Prądu Rozładowywania
Okej. Co jeśli UPS podaje co jakiś czas 30V (czyli 15V na akumulator)? Gazowanie na aku kwasowym pojawia się już od 14,4V, dlatego chciałbym zabezpieczyć je juz teraz, póki potrafią magazynować w jeszcze w sobie sporo Ah. Co przy tak dużym natężeniu jest w stanie najlepiej obniżyć napięcie do bezpiecznych 14,30V na akumulator?
Jeżeli samochód stoi w garażu w którym jest prąd można podpiąć nawet na miesiące pod akumulator będący w samochodzie urządzenie uzupełniające ubytek prądu w akumulatorze niewielkim prądem 800mA a następnie po uzupełnieniu prądu urządzenie przechodzi na ładowanie niskim prądem konserwującym.Mały prąd ładowania nie pozwala na gazowanie akumulatora .Urządzenie...
... Uważam, że areometr to podstawa.. I co on da w takim przypadku jak w załączniku? https://obrazki.elektroda.pl/1185434100_... To nie problem. Wystarczy aby akumulator zaczął gazować to elektrolit się wymiesza. Problem stratyfikacji występuje głównie przy akumulatorach, które ładuje się do granicy gazowania. Dla tych, które pod koniec...
W takim prostowniku najlepiej pilnować napięcia ładowania a prąd jest zależny od stanu i stopnia naładowania akumulatora. Ładowanie akumulatora prądem 1/10 w przypadku kiedy jest on naładowany doprowadzi tylko do gazowania i niszczenia akumulatora.
14,4V to oznancza stałe napięcie trzymmane na akumulatorze. Tak jest w samochodzie. W cyklicznym ładowaniu zaleca się wyższ napięciecia końcowe. zeby zapobiec ich nadmiernemu gazowaniu(chyba tak się to nazywa) producent określa zasady ich poprawnego ladowani Ładowałeś kiedyś akumulator - wygląda że nie ładowałeś. Intensywne gazowanie występuje w zakresie...
Gazowanie elektrolitu podczas ładowania to nic niezwykłego.
Mam takiego trupa - napięcie mimo ładowania spadło do 2V. Chwilami rosło i znowu spadało. Akumulator jest bezużyteczny. Przy odwrotnym podłączeniu ładowarki szybciej uszkodzisz ją niż akumulator. W podobnej sytuacji jak Twoja, operator podłączył akumulator odwrotnie - "prostownik pobuczał a później się uspokoił" - akumulator był podłączony odwrotnie....
Do tego jest pewne niebezpieczeństwo włączenia się samoczynnie, bez potrzeby funkcji RECOND. Skutki, to np kałuża elektrolitu pod samochodem. Przepraszam za wykopek, ale muszę sprostować te brednie z "włączeniem się recondu samoczynnie". Prostuję, bo wynik wyszukiwania często pojawia się w Google, a nie widzę sensu szerzenia fejków na temat ładowania...
Transformator na napięcie skuteczne 18 V (co w szczycie będzie dawał ok, 25 V) ma za wysokie napięcie jak na prostownik. Trzeba będzie albo odwinąć nieco zwojów, albo chociażby dawać diody w szereg, aby obniżyć to napięcie. Kolega wyżej miał na wyjściu prostownika 13,2 V i po naładowaniu akumulator silnie gazował.
Czy da się zajżeć do celi? Jeżeli w czasie ładowania wydziela się gaz, to należy zmniejszyć prąd ładowania, lub je zakończyć. Prostownik jest bardzo duży. Ustaw ładowanie na najmniejszy możliwy prąd. I kontroluj napięcie (nie może przekroczyć 15V), lub gazowanie.
Akumulator do utylizacji. Nawet jak uzupełnisz elektrolit, jest ryzyko jego wypłynięcia, a to jest substancja żrąca. Poza tym, istnieje ryzyko gazowania elektrolitu co może spowodować wybuch.
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Nie jest szkodliwe. Naładowany akumulator weźmie tylko tyle prądu aby pokryć samorozładowanie. Dla AGM producenci podają parametry zależnie od trybu pracy (buforowa-cykliczna). Ważny jest maksymalny prąd "startowy" ładowania, dla 7Ah firmy CSB to max 3A. Ustawiasz ograniczenie prądowe na np. 2A i napięcie 13,8V (praca buforowa), dla pracy cyklicznej...
Obniżone napięcie może świadczyć o zwarciu w jednym z ogniw tej baterii. Bateria nie osiągnie znamionowego napięcia 14.4V pod koniec ładowania. Jeśli tak jest i będzie kolega używał to w samochodzie to dojdzie do wygazowania elektrolitu z pozostałych ogniw i może dojść do spływu masy czynnej i kolejnych zwarć. Może kolega ładować tę baterię prądem 4.5A,...
Z tego co pamiętam z wyczytanych lektur o akumulatorach oraz z własnego doświadczenia moge napisać: to że nie ma gazowania elektrolitu świadczy o tym że akumulator nie będzie doładowany w 100%, bo żeby naładować go do pełna musi wystąpić gazowanie elektrolitu. Poza tym systematyczne nie doładowywanie akumulatora do pełna po pewnym rozładowaniu powoduje...
Możesz z powodzeniem użyć tej baterii do ładowania akumulatora ponieważ max. napięcie 17,4V jest wystarczajace do ładowania. Zastosuj na wyjsciu z baterii diodę schottkiego aby akumulator nie zasilał baterii w odwrotnym kierunku w czasie nocy. Dobierz też opornik aby ograniczyć max. prąd ładowania. Najlepiej byłoby wykonać regulator elektroniczny ograniczający...
Sygnalizator po odłączeniu zasilania na własnym akumulatorze będzie działał maksymalnie 16 minut Akustyka. Optyka działa bez końca - aż do rozładowania akumulatora. To taka drobna dygresja. Na pewno prąd ładowania jest za duży - przykładając ucho do akumulatora słychać jak bulgocze elektrolit. Nie prąd, ale napięcie (choć prąd też może być zwiększony)...
Miałem podobny przypadek - akumulator gazował i ubytek elektrolitu (wody). Tyle że w polonezie. Regulator napięcia był w porządku. Na jednej diodzie wzbudzenia była przerwa.
Niestety, nieuważnie czytasz, o co Cię pytam! Poprosiłem o włączenie na wyjście kondensatora i zmierzenie napięcia. Nie dlatego , że mnie to interesuje , ale aby cię ostrzec - prostownik nie ma żadnego zabezpieczenia dla ochrony akumulatora, więc proces ładowania musi być kontrolowany (napięcie akumulatora , gazowanie , temperatura elektrolitu i akumulatora...
Trzeba kontrolować końcowy prąd ładowania a nie napięcie. Przy prądzie rzędu 1 A gazowanie jest znikome i ubytek wody z elektrolitu niemierzalny. Sprawdzałem kiedyś akumulator Ca/Ca przy prądzie 80mA i napięciu 13,8V z płyt leciutko gazował. Po tygodniu gazowania akumulatora przy prądzie kilkaset mA nie dało mi się zaobserwować ubytku wody. Przy takich...
Czyli podskoczę po opornik 20W Wartość opornika (oporność) policzyłeś? a wentylator w tym wypadku to obowiązek? Jak napisałem, na oporniku i mostku łącznie wydzieli się tyle samo mocy co na selenie czyli może obędzie się bez wentylatora przy czym opornik ma mniejszą powierzchnię niż miał selen więc nagrzeje się do wyższej temperatury przy tych samych...
No, więc masz instrukcję, czasem dobrze jest ją przeczytac, zanim włączysz coś do prądu. Jeszcze raz USILNIE potwierdzam: nie należy przekraczać 14,4V! Ponadto: Twoje 8A to maksymalny DOZWOLONY prąd ładowania, ładować można zawsze mniejszym prądem, zwłaszcza, jeżeli nie przekraczasz dopuszczalnego napięcia. Jeżeli akumulator nie był zbyt głęboko wyładowany,...
Witam, no ciekawe masz te akumulatory 1Remus, akumulator gazuje gdy jest naładowany lub ładowany jest zbyt dużym prądem w stosunku do pojemności. Te swoje naładuj bo będą się zasiarczały (jeśli to są akumulatory kwasowe). Intensywne gazowanie jest szkodliwe dla akumulatora gdyż bąbelki gazu powstające wewnątrz płyt niszczą ich porowatą strukturę (szlam...
W czasie ładowania akumulatora kwasowego o parowaniu kwasu nie słyszałem, notamiast wydziela się tlen i wodór (mieszanka wybuchowa), jako produkt elektrolizy wody z elektrolitu, ale tylko wówczas, gdy ładuje się dalej już naładowany akumulator (gazowanie jest oznaką naładowania). Wynikiem elektrolizy jest obniżenie się poziomu elektrolitu w celach....
Spokojnie możesz ładować akumulator na początku będzie brał większy prąd ale jak sam napisałeś z czasem będzie spadał, nie wiem jaki zasilacz posiadasz ale w razie czego możesz zmniejszyć napięcie na początku ładowania żeby ograniczyć prąd co do prądu wstecznego to raczej chodzi o gazowanie akumulatora podczas ładowania i należy wyłączyć zasilacz żeby...
Kolega patrzy i nie widzi: 1. Napięcie ładowania przy pracy buforowej jak w UPS: 13.5V - 13.8V 2. Napięcie ładowania przy pracy cyklicznej 14.5-15V. Napięcie ładowania z punktu 1. akumulator osiąga po ładowaniu w UPS. Ma to na celu ograniczenie strat wody elektrolitu, ale akumulator nie jest naładowany w 100%. Napięcie ładowania z punktu 2. akumulator...
Tutaj piszą: W dawnych akumulatorach [...] Takie stare akumulatory nie bały się przeładowania. Towarzyszące temu gazowanie nie uszkadzało akumulatora, a jedynie elektrolizę i ubytek wody. Wystarczyło co jakiś czas dolewać wody destylowanej.
Ładowanie wielofazowe, pod koniec małym prądem + diagnostyka. Zasiarczony akumulator gazuje gdy jest normalnie ładowany ale przy bardzo malutkim prądzie będzie przyjmował ładunek. Drop proces służy bardziej do wzbudzania niż do ładowania, dlatego też trwa dość długo.
Prąd 7A jest maksymalnym, którego nie powinieneś przekraczać. Kontroluj napiecie, jeżeli na zaciskach akumulatora napięcie zbliża się do 14,4 to spróbuj (jesli możesz) zmniejszyć prąd. Ładowanie akumulatorów o bezobsługowej konstrukcji (a ten jest taki) nie dopuszcza gazowania , ktore było "standardem" w akumulatorach z płynnym elektrolitem (który można...
Popatrzcie na napięcia w instalacji najnowszych samochodów, projektanci ustawiają je na poziomie ok 14,0 V, w starych modelach napięcie wynosiło około 14,5 V. Obniżanie napięcia jest konieczne dla obecnie stosowanych akumulatorów bezobsługowych, powyżej 14,2 V zaczyna się dość intensywne gazowanie elektrolitu, czyli ubytek wody - a dolewanie jest niemożliwe,...
W instrukcji obsługi akumulatora Centra Futura jak byk stało - nie przekraczać napięcia 14,4V, bo dojdzie do spływu masy czynnej Instrukcja tego nie wyjaśnia ale chodzi o ustawienie napięcia ładowania alternatorem. Przy ustawieniu znacznie powyżej 14,4V częściowo rozładowany akumulator dostaje "silnego kopa" w początkowej fazie ładowania. Ładowanie...
Podaj napięcia na poszczególnych akumulatorach gdy tylko zaczynają gazować.
Nie każdy zasilacz przy nadmiernym obciążeniu będzie działać w trybie ograniczania prądu - część zasilaczy da przez chwilę za duży prąd i ulegnie uszkodzeniu. Jeśli słychać delikatny szum, to jest gazowanie - jak potrwa dłużej, to zniszczy akumulator. Gazowanie nie niszczy akumulatora. Gazowanie jest objawem pełnego naładowania i dalsze dostarczanie...
Z tego, co zrozumiałem, oglądając i czytając, to gdy dobierze się odpowiednie trafo, to nawet regulacji żadnej nie potrzeba - gdyż samo trafo odpowiednio dobrane stanowi regulację Nie całkiem prawda: napięcie w sieci ma tolerancję +-10% - to daje różnicę napięcia taką, jak między początkiem i końcem normalnego ładowania akumulatora. Poza tym, kiedyś...
piszesz że akumulator gazował w trakcie ładowania a autko nie chce palić. Miałem kiedyś taki przypadek, okazało się że to tylko regulator napięcia miał przebicia w górnych rejestrach obrotów. Po wymianie na nowy (ok 20 zł.) palił jak złoto.
Zdecydowanie nic nie zrozumiałem (brak wiedzy u mnie). Ważne że mogę ładować. A teraz poprosiłbym o wskazówkę jak ładować taki akumulator w mieszkaniu? Słyszałem (czytałem) że trzeba odkręcić korki od cel i ładować aż do intensywnego gazowania (oznaka naładowania akumulatora). Jak gazowanie ma się do mieszkania? Czy można się zatruć itp.
Napomniany przez elektrodę napiszę co zrobiłem. Kupiłem akumulator żelowy 72 Ah. Ładowałem go tym UPS z ładowaniem 1A jednak ładowanie przedłużało się znacznie ponad czas odpowiedni dla tego prądu ładowania i pojemności akumulatora. Ponieważ akumulator intensywnie gazował, wystraszony możliwością uszkodzenia go kontaktowałem się z producentem UPS, który...
Akumulator może gazować - zwróć uwagę na bulgot i syczenie. Nie koniecznie na temperaturę.
16,2 V wykończy baterię akumulatorów obecnie produkowanych. Było dobre ze 30 lat temu. Było dobre bo akumulatory były obsługowe /z odkręcanymi korkami/ a mocne gazowanie szybko wyrównywało gęstość elektrolitu w celi.
W trakcie ładowania akumulatora nie występuje gazowanie.
Zauważyłem , że w tej jednej w której było mniej wody nie następuje lekkie gazowanie. Nie bardzo wiem jak to interpretować. W celi było mniej wody roztwór kwasu siarkowego miał większą gęstość i cela jest bardziej zasiarczona/mniej naładowana. Po uzupełnieniu poziomu elektrolitu wodą demineralizowaną cela wraca do równowagi chemicznej. Trzymaj dłużej...
Pomiar gęstości poziomu elektrolitu coś powie, albo już akumulator pada i zaczyna gazować mocniej na tej celi.
bo wychodzi na to że to żadna usterka akumulatora i przy tym napięciu takie gazowanie to norma a problemem jest regulator który ciągle utrzymuje wysokie napięcie. Dodano po 1 Przy ładowaniu prostownikiem prostownik przechodzi w tryb podtrzymania i żadnego gazowania nie ma. Problem występuje tylko podczas ładowania z panela.
Witam wszystkich którzy to czytają. Kupiłem 2 panele fotowoltaiczne o napięciu 30.65V i prądzie 8.17A https://drive.google.com/file/d/0Bx0bA-R... połączone szeregowo do tego regulator ładowania TRACER4210 http://solarlab.se/solpanel/datablad/Tra... i 2 akumulatory kwasowe 12V jeden 100aH a drugi 72Ah również połączone...
Gazowanie spowodowane jest zbyt wysokim napięciem nie prądem.12,64V to naładowany akumulator.
Czy AGM, czy kwasowe to ta sama technologia. Różnią się trochę wykonaniem. Napięcia baterii będą takie same. Ładowarka do AGM utrzymuje napięcie baterii na takim poziomie, żeby nie doszło do gazowania elektrolitu w akumulatorach. Do gazowania będzie dochodziło na skutek różnic w pojemności akumulatorów w poszczególnych bateriach. Tłumacząc na język...
Akumulator 50Ah 420A 12W w samochodzie, w ciągniku 2x6V 195Ah 1000A Prąd ładowania ustawiam jak najmniejszy ale i tak jest z poziomu około 8A i więcej w ogól nie da się ustawić mniej niż 8A akumulator gazuje a prąd nie spada. Na innym prostowniku w momencie gdy akumulatory zaczynały gazować to prąd był rzędu paru amper
Akumulator powinno ładować się prądem 0,1 pojemności akumulatora czyli w twoim przypadku 7,7A. Ładowanie należy skończyć kiedy wskazówka opadnie do ok. 0 na amperomierzu i powinno być intensywne gazowanie elektrolitu a jego gęstość powinna wynosić 1,28g/cm3.
:arrow: #13 Przecież po naładowaniu do napięcia zasilania ( 14.5 V ) prąd przestanie płynąć. W tym sęk, że nie przestaje - akumulator gazuje, przez co następuje samowyładowanie, więc płynie prąd, który go doładowuje; utrzymywanie takiego stanu przez dłuższy czas zniszczy akumulator żelowy. Żeby gazowanie było na poziomie nieszkodliwym dla akumulatora,...
Prostownik ma zadurzę napięcie tak jak wspominasz 15-17V i ,,gotujesz akumulator tym napięciem ,, i akumulator zaczyna gazować . Może to mieć związek z tym, że prostownik przeznaczony był na napięcie 220 V ? Teraz w gniazdkach mamy 230 V
Przepis na ładowanie jest prosty. 1) Trzeba ograniczać prąd(standardowo 1/10 pojemności), np. rezystorem. 2) Trzeba kontrolować napięcie(aby nie przeładować, by akumulator nie "gazował").
Teoretycznie gazowanie akumulatora rozpoczyna się od 14,5 V. Tak więc wydaje się, że nie były przekroczone dozwolone parametry.
Pytam, ponieważ różne źródła podają niższe napięcia podczas buforowego podtrzymania napięcia. Podczas podtrzymania napięcia słychać delikatnie "gazowanie" akumulatora. Pytanie, czy to normalne. Miałem i używałem kiedyś zasilacza awaryjnego firmy Tech 500 Techtron i z tego, co pamiętam, tam napięcie podtrzymania wynosiło 13,5V lub 13,8V.
Zadzwoń po elektryka bo nawet minimum wiedzy nie posiadasz. Posługujesz się prostownikiem mającym 4A w zwarciu zapewne. Zgaduje, że to plastikowy leciutki prostownik w transformatorem montowanym w bom boxach (takie radyjka). Naładuj porządnym prostownikiem albo ładuj całą noc. Dodano po 2 Zmierz w ogóle jakim napięciem on ładuje, miałem okazję ładować...
Napięcie 14.4V to początek gazowania elektrolitu. Ogranicza się to zjawisko żeby nie ubywało wody i żeby liche płyty akumulatorów nie rozsypały się zbyt szybko. 13.8V to brak gazowania a jednocześnie jest utrzymany stan naładowania. Ja teź mam po uruchomieniu 14.4V, później 13.8V. Latem wystarczy niższe napięcie, zimą potrzeba wyższego. Jednocześnie...
Kiedy akumulator zaczyna gazować, prąd w elektrolicie musi omijać bąbelki, więc opór jest większy, Po przerwaniu przepływu prądu i ucieczce bąbelków gazu z elektrod napięcie maleje do 2,20V/ogniwo. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Przepraszam za wykopek, ale muszę sprostować te brednie z "włączeniem się recondu automatycznego". Prostuję, bo wynik wyszukiwania często pojawia się w Google, a nie widzę sensu szerzenia fejków na temat ładowania tym konkretnym urządzeniem. Ta ładowarka to głuptak, poszczególne tryby ładowania włącza się przyciskiem "mode". Jeśli nie wybierze się dodatkowo...
Witam! Cała inteligencja tego prostownika moze być sprowadzona tylko do tego, aby ograniczyc napięcie końcowe ładowania do takiej wartości, żeby NIE WYSTAPIŁO GAZOWANIE. Taka granica dla akumulatora 6-voltowego jest 7,2V. Jeżeli zrobisz układ, w którym osiągniecia takiego napiecia wyłacza przepływ prądu, to masz wszystko, co potrzeba. Korzystny jest...
... Czy ładując nim akumulator np 50 Ah mogę uszkodzić akumulator? Bo nie wiem czy mam odsprzedać ten prostownik i kupić inny czy nie.... Tak - możesz w szybkim tempie doprowadzić do uszkodzenia małego akumulatora (gazowanie, wypadanie masy czynnej itp.). Funkcja rozruchu jest chyba jakimś nieporozumieniem (20A ?). Jeśli prostownik miałby służyć tylko...
Po obciążeniu 30A napięcie na akumulatorze wynosi tyle: Takie napięcie przy 30 A nie świadczy o niczym . Jeżeli sam chcesz ocenić stan akumulatora to rozładuj go żarówką do 11 V , i ładuj. Jeżeli naładuje się prądem 4 A w ciągu 1 godziny , tak jak poprzednio , czyli będzie gazował , to spokojnie możesz go .... zezłomować .
Sprawdź proszę czy masz możliwość regulacji napięcia odcięcia na prostowniku dla naładowanego akumulatora. Być może po naprawie transformator ma za wysokie napięcie, jak wspomniał kolega eurotips , a tym samym dzielnik ustala napięcie odcięcia na wyższym poziomie, stąd elektroliza wody w postaci gazowania.
Masz wysadzony bok. Akumulator zaczął gazować. I albo miał niedrożny korek wentylacyjny, albo wybuch wodoru. Przetwornicę rozebrać i dobrze wymyć w izopropanolu i sprawdź po wszystkim jej działanie. Akumulator do wymiany.
Z tym wodorem to nie jest aż tak źle. Jeden akumulator możesz spokojnie podłączyć. Kuchnia przecież ma wentylację. Jak nie to w łazience. Podczas ładowania może się pojawić zapach, tylko informuję, bo z tego co piszesz to jesteś trochę przewrażliwiony. Ale to zrozumiałe, najgorszy jest ten pierwszy raz. Podłącz klemy czerwona plus, czarna minus akumulatora,...
Przy ładowaniu napięcie powinno rosnąć do około 15V przy jednoczesnym silnym gazowaniu. Przy zasiarczanionym akumulatorze nawet i do 16-17V przy silnym gazowaniu i nagrzewaniu akumulatora. Podane objawy jednoznacznie wskazują na zwarcie w jednej z cel - czyli akumulator nadaje sie tylko na złom.
Maz 3 dobre i sprawne prostowniki, po co ci kolejny, który w dodatku nie będzie się nadać do ładowania akumulatorów? Prostownik musi naładować rozładowany akumulator. Musi przy tym dostarczyć min 120% brakującej pojemności, podnieść gęstość do 1,28-29 i wyrównać ją we wszystkich celach. Musi odsiarczyć płyty i wymieszać intensywnym gazowaniem rozwarstwiony...
Między innymi dlatego, że w obecnych samochodach napięcie utrzymywane przez ciepły alternator jest na poziomie 13.8-14.0 V i nie ma byka, żeby przy tym napięciu alternator naładował do pełna akumulator. W tych warunkach, stopień naładowania akumulatora będzie ok. 60%. Dodam też, że w polskich samochodach którymi jeździłem, napięcie utrzymywane w instalacji...
Najpewniej kupić dedykowanego UPS-a. Następny problem o którym nie wspomniano to ładowanie tej baterii akumulatorów, i prądy wyrównawcze,. Trzeci problem to gazowanie akumulatora, ot tak nie postawisz gdzie ci się podoba.
Na naładowanym ogniwie jest napięcie 2,2V - wyższe jest tylko chwilowo, ale dla dużego akumulatora ta "chwila" może być długa, i wtedy może on jeszcze gazować od ładowania. Poza tym, akumulator zwykle zawiera dodatki do ołowiu, które zwiększają jego sztywność (czysty ołów jest mięciutki, można go ugniatać w palcach), ale potrafią powodować gazowanie....
Względy BHP - tylko i wyłącznie. Kabel zamykający obwód powinien być podłączany z dala od akumulatora. Na wypadek gdyby akumulator miał zwarcie lub mocno gazował (w samochodzie dawcy, w którym pracuje lub przed chwilą pracował silnik).
Może być dobre a może nie być. Bez pomiarów napięcia nie da się odpowiedzieć. Po podłączeniu do prostownika pokazywało 2A ładowania. Po 6 godzinach pokazuje 1A prądu Czyli mogłeś w niego władować 6-10 Ah. bez pomiaru początkowego i końcowego napięcia ładowania trudno coś więcej powiedzieć. Zdobądź miernik a potem możemy testować ten akumulator o ile...
Ładowarkę musisz kupić do akumulatorów typu zamkniętego. Mają obniżoną wartość napięcia ładowania co zapobiega nadmiernemu gazowaniu (dotyczy AGM nie wiem jak żelowych). Takie ładowarki produkuje między innymi firma Telto i Semi. Polecam serię MLM-PMS. Akumulatory żelowe wykazuje wysoką odporność na głębokie rozładowania.
Akumulator zasiarczony będzie gazował znacznie wcześniej niż to wynika z przyjętej porcji energii i nie naładuje się dalej.
Akumulator przy ładowaniu gazuje zawsze. Chyba nowe prawo kolega sformułował. Akumulator gazuje powyżej pewnego napięcia, zależnego od temperatury elektrolitu. Dlatego właśnie regulator alternatora obniża nieco napięcie latem a podnosi zimą. Co innego lekkie gazowanie przy napięciu ładowania w samochodzie, tj. przy 14,4 V a co innego silne gazowanie...
1. Mierzyłeś wartość skuteczną wyprostowanego napięcia pulsującego. 6,8V Gdybyś dołączył kondensator na wyjście prostownika to naładuje się on do wartości szczytowej napięcia, czyli 6,8V*1.41=9,56V Miej więc świadomość, że ładujesz akumulator napięciem szczytowym 9,56V pomniejszonym o spadki napięcia na diodach prostowniczych (spadek napięcia zależny...
Aha, czyli akumulator jest na wysokich obrotach przy ogrzewaniu szyby, ogrzewaniu, wycieraczkach, klimatyzacji i podgrzewanych fotelach, a alternator ma tyle amperów, że ogarnia to wszystko. Czyli musiałbym mieć taki prostownik, zasilacz lub ładowarkę o mocy 15 A, 14,8 V i więcej, bo później jest gazowanie akumulatora, a to wszystko ma działać spokojnie,...
Urządzenie warto zamknąć w metalowej - ognioodpornej obudowie. A całość musi bezwzględnie pracować w temperaturze otoczenia zgodnej z charakterystyką akumulatora. Najlepiej jak obudowa będzie przeciwwybuchowa, postawiona w klimatyzowanym pomieszczeniu bo akumulator pracuje przecież z ogromnymi energiami (6V 5W) akumulator jest ładowany, tak długo,...
Bardzo ważna jest temperatura akumulatora. Powyżej 20 stopni będzie gazował już przy 14.0V. Temperatura akumulatora jest taka jak otoczenia - czyli około 1°C, a mimo to akumulator gazuje. Podłącz i zostaw na kilka godzin, wysycą się cele i będziesz miał akumulator naładowany w 100%. Oczywiście akumulator będzie nieco gazował, ale nie jest to szkodliwe,...
są już alternatory pracujące na 15.6 lub 16.3V w osobówkach także.... aku ca-ca 16.2V Co to daje skoro napięcie gazowania akumulatorów wapniowych nie wzrosło :?: W takim układzie, powinno się stosować akumulatory Ca tylko z korkami.
Jeżeli akumulatory żelowe, to one nie lubią napięcia ponad napięcie elektrolizy ( gazowanie - a to przecież aku szczelne) czyli gdzieś około 14,5v, więc można balancer dać. Nawet można się pokusić o budowę samemu jakiegoś ogranicznika napięć.
(at)shooter1987 Przepraszam wprowadziłem Cię w poważny błąd: Bezpiecznie do 15V, tak aby jeszcze nie gazował. Posiadasz akumulator żelowy, tam nie ma prawa nic gazować to akumulator bez dostępu do elektrolitu. Zmienia to coś? Czy te15 nadal jest bezpieczne?
Niestety, połączenie szeregowe akumulatorów powoduje duże problemy przy ich dobieraniu. Zasadą jest by w takiej sytuacji wymieniać wszystkie a nie jeden. Należałoby zakupić kolejne 4 akumulatory, licząc na to, że ich parametry będą identyczne. Starszy akumulator, zawsze będzie miał gorsze parametry, gdyż akumulator pozostawiony bez ładowania ulega zasiarczeniu....
Zmierz jakim napięciem ładuje ten prostownik. Najprawdopodobniej to co słyszysz to gazowanie akumulatora. Albo akumulator oddaje ducha , lub ładujesz za wysokim napięciem.
To czyli normalne jest, że akumulator zaczyna gazować już przy 14,20V? ________________________________ Czyli wody z tego co czytałem nie wymaga bo sobie ja sam wyprodukuje przy przeładowaniu :) racja bo wydziela tlen i wodór Lecz to też trochę nie korzystne przeładować go.
Dla przypomnienia: końcowe napięcie ładowania akumulatora wynosi 15,8 V - 16,2 V (tj. około 2,7 V / celę). Przy 15,2V akumulator zaczyna gazować, czasem nawet przy niższym napięciu, zależnie od temperatury elektrolitu. Posiadając akumulator obsługowy, można sobie pozwolić na ładowanie do 16V i uzupełnianie poziomu elektrolitu w miarę potrzeb. Aby akumulator...
Producenci akumulatorów często podają informacje "nie przekraczać napięcia ładowania 14,2 V"(lub 14,4V) Powyżej 14,5 V występuje silne gazowanie które może powodować uszkodzenie akumulatora, np. " puchnięcie " W pojazdach najczęściej napięcie ładowania zawiera się w przedziale 13,8V ...14,2V ( łada Samara do 14,5 ) akumulator zaleznie od stopnia rozładowania...
gazowanie reduktor gazowanie akumulatorze gazowanie akumulatora
klapka sterowania temperatura nawiewu czujnik odciąć paliwo zwarcie wirnika klatkowego
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
Lokalizacja bezpiecznika świateł cofania Corsa D 1.0 2008 Usterka przekaźnika +ACC w Peugeot 508 - diagnostyka