Możesz dać żarówkę w szereg, ja daję żarówkę ze świateł głównych, 65/55W/12V. Żarówka oczywiście świeci, sygnalizując przepływ prądu. Sprawdzam napięcie DC na zaciskach akumulatora: dopóki jest poniżej 13,8V - cieszę sie, a jak jest w zakresie 13,8V ... 14,4V - to UWAGA! To jest "obszar" wyłączania, w jakimś momencie teraz trzeba wyłączyć akumulator....
Akumulator do wymiany.
Ładowałem go ok. 1h prądem -?? (1 kreska nad min - "na zachód" - patrz zdjęcie)
0,5 litra Regulator utrzymuje w pełnym zakresie obrotów 14.4-14.6 v.Dzisiaj rano zakręcił normalnie
Wymień uszkodzony akumulator, ze zwartym ogniwem pozostałe zbyt mocno się "gotują". Akumulatory po intensywnym ładowaniu zawsze jakiś czas gazują po odłączeniu prostownika, a w twoim przypadku z pominietym ogniwem jeszcze bardziej. Uważaj z otwartym ogniem.
Mój ojciec ładował akumulator prymitywnym prostownikiem (transformator i mostek), a jak zobaczył, że akumulator się "gotuje", to odłączał. Współczesny akumulator nie wytrzyma takiego traktowania.
Palnik dostarczy więcej mocy, czyli szybciej nagrzeje, będzie mniej ważył, podobnie masa paliwa będzie dużo mniejsza od masy akumulatorów.
PeterQ94 Zrób dokładnie jak na schemacie, który zamieściłeś, a jest autorstwa BANANvanDYK. Cewkę możesz "zmasować" gdzie chcesz. Ale najprościej i najlepiej jest podłączyć kabel szaro/czerwony lub czerwono/żółty do punktu masy przy prostowniku. Akumulator ci gotuje bo nie masz żadnego układu ładowania!
Ok. bezobsługowe w cudzysłowie, nie zmienia to faktu, że trzeba akumulator gotować, gazować , katować napięciem 18V i jakimi się da prądami traktować, itp. To ma być prostownik a nie kat dla akumulatora , wiadoma jak nerwy ponoszą jak trzeba szybko gdzieś jechać a nie odpala więc można dodać funkcję szybszego ładowania , ale nie do stałego ładowania...
Właśnie to, że zabrakło kabelków powinno Cię powstrzymać od eksperymentów. Mogłeś uszkodzić UPS-a. A co do Twojego pytania: to nie chodziło mi o grubość, tylko o ilość. Policz ile trzeba do połączenia równoległego 3 akumulatorów i podłączenia ich do UPS. Następnie policz ile do połączenia szeregowego + podłączenie. Różnica widoczna gołym okiem. A jeśli...
Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
On ma na stałe ustawiony prąd ładowania 10A. Nie gotuje akumulatora?
raczej rozrusznik leży. Jak masz możliwość strzel aku pare razy obciążeniem i zobacz czy nie gotuje celi.
Nietypowa? Dużo ludzi jeździ z częściowo rozładowanymi akumulatorami, które ciągną znacznie więcej prądu niż powinny i zamiast ładować to się "gotują".
no i super :) kolega tak jeździł ze zwartym regulatorem polonezem to puki krótko po mieście jeździł to jeździł, a jak w trasę pojechał to mu się akumulator gotował.. gotował aż się wygotował do zera, wtedy popaliły się wszystkie żarówki a chwilę później komputer od wtrysku... co ciekawe, po dolaniu wody do wszystkich cel akumulatora rozrusznik kręcił!!...
Dziadzio miecio To fakt ciut niższe napięcie niż książkowo ale w granicach błędu patrząc na wiek alternatora sam w seacie z podobnego rocznika mam 13.9V Poza tym grzanie aku. to raczej wina przeładowania lub zwarcia plusa z masą pojazdu ale to było by widoczne szybkim rozładowaniem akumulatora a o tym nic nie napisałeś, że na pierwszym aku. miałeś taki...
Takie doświadczenie miałem w moim samochodzie. uszkodzony był regulator napięcia i w akumulatorze aż się gotowało.
Ładuj go prądem 1/10 pojemności przez ok 12h i nie będzie problemu z gotowaniem się akumulatora. Wszystko zależy od prostownika, czy przerywa proces ładowania z chwilą osiągnięcia przez akumulator napięcia 14.2-14.4V, bo jak nie ma takiej opcji, to prędzej czy później (zależy od stopnia rozładowania) aku będzie się "gotował".
Ale akumulator jest gorący? Bo może to po prostu wina felernego akumulatora, który ma rozszczelnioną obudowę? Ile lat ma akumulator i w jakim jest stanie?
14v jest ale są skoki do 20v a przy ładowaniu aku napięcie szybko rosnie ponad 15-16v i przeładowuje akumulator(gotuje sie)
Witam panowie, a ja mam troche inny problem z alternatorem. Ładuje strasznie duzym prądem, wskazówka nigdy nie spada poniżej 15A. Po dwóch godzinach musze wszystko rozłączac bo mi wode w akumulatorach gotuje. Czy to też jest wina regulatora??
Prawdziwy fachowiec ekologiczny to 2 lata temu akumulatory gotował przez 3 dni.
Odłącz akumulator i sprawdź jakie jest na nim napięcie. W zależności od wyniku tego pomiaru będą dalsze kroki. Naucz się stosować interpunkcję w wypowiedziach.
Bms wylaczylem. No zobaczę jak trochę pojeździ.
Pozostaje czy prąd stały czy zmienny ładowania Nie ma tak że akumulator się "gotuje" bez przyczyny. Chyba że pomyliłeś bieguny.
Jasny opis (mam nadzieję 😅) Jedna połówka ma ładować akumulator wysokim prądem o małym natężeniu (żeby nie gotować akumulatora). Druga połówka ma załączać mosfet, żeby żarówka robiła obciążenie (i w przypadku braku prądu nie rozładowywała akumulatora). Układ ma działać naprzemiennie, raz ładować, raz obciążać i żeby układ był w miarę prosty do zrobienia.
Mam podobny problem - potrzebuję naładować akumulator motocyklowy 12V/10Ah, niestety prostownik który posiadam daje prąd 2A/3A/4A/5A (regulowany). Jaką żarówkę wstawić szeregowo oraz jakie natężenie prądu ustawić na prostowniku żeby ograniczyć maksymalny prąd do 1A? Nie wydaje się, aby była potrzebna jakakolwiek żarówka. Chyba, że przy ładowaniu akumulator...
Cela sie gotuje w akumulatorze. Sprawdz na innym.
Po czytałem już trochę tutaj o ładowaniu aku ale za mało informacji uzyskałem. Na ten temat napisano już mnóstwo, tylko trzeba to czytać z krytycznie, bo dużo mitów na ten temat też napisano . Pod obciążeniem żarówki nap na jego zaciskach wynosi 11.3V wydaje mi się ciut mało. Natomiast gdy odłącze żarówkę nap skacze do 20V. Więc radzę do prostownika...
Akumulator jest nowy. Pod czas ładowania gdy dochodzi do 8V słychać jakby akumulator się gotował. Może ten rezystor jest uszkodzony. Czy lepiej kupić ładowarkę 7,5V.
Co do prostownika to nie mam zastrzeżeń, bo to oryginalny zasilacz buforowy 65ah, przystosowany do tych akumulatorów. Czyli skoro akumulator się gotuje, to oznacza, że już niedługo będzie to trup? Czy można temu jakoś zapobiec, naprawić ten problem?
Oczywiście zmieniłeś biegunowość na akumulatorach i pomierzyłeś jakim prądem ładuje alternator.
Cześć. Kilka lat temu naprawiałem taki prostownik (z linijką diodową na przedzie) i tak z pamięci mam kilka porad: 1. Napięcie zasilania z aku poprzez dzielnik uruchamia komparator i układ odmierzania czasu - zdarzało się, że układ się wzbudzał i prostownik gotował akumulator. 2. Komparator - OIDP dwa z potencjometrów służą do kalibracji linijki diodowej...
(at)koszmarekkrk Dobry regulator pozwala na odpowiednie ustawienie parametrów. Sam użytkuję i mam ustawione odcięcie obciążenia przy 25 V (instalacja 24 V). Zmiany ustawień trzeba dokonać we własnym zakresie, te "domyślne" często są błędne. Mnie regulator gotował akumulatory do 30 V. Podaj konkretny typ regulatora.
obecnie nie mam starych cześć ale akumulator się gotuje po przejechaniu ok 8 km .
Mierzone na akumulatorze bez rozrusznika. Po prostu gotuje akumulator. Zazwyczaj pomaga włączenie świateł dlugich i lub dmuchawy wnętrza.
Moim zdaniem 14,5V to za dużo, ma prawo się gotować, a elektrolit czernieć. Idealne maksimum na akumulatorze to 14,35 bez przekroczenia 14,40 Bardzo dziwne, ale te setki i dziesiątki setek wolta są b. ważne. Te dane wynikają z moich osobistych doświadczeń. (wieloletnich, ASO zresztą) Pzdr.
Tak myslalem ze jest to wina akumulatora. Pewnie jest rozladowany i nie chce krecic rozrusznikiem. Dlaczego podczas kilku prob uruchomienia silnika zaczyna sie w aku gotowac i wyciekac kwas odpowietrzeniem? Jesli mam za maly akumulator w samochodzie to czy cos mu grozi ze strony ukladu elektrycznego. Nie zostanie on przeladowany podczas pracy silnika?...
I wtedy dopiero będziesz gotował pięknie ten akumulator. Co do prądu ładowania to akumulator nie gotuje nawet przy stosunkowo dużych prądach, pod warunkiem że napięcie na nim nie przekracza dopuszczalnej wartości ok.14,4V. Dlatego alternatory mają regulatory napięcia, a nie prądu.
Nie mam jeszcze problemu z zagospodarowaniem całości produkcji, właściwie nadal mi trochę brakuje gdy jeszcze trochę chłodno i miło się dogrzewać a jeszcze chcę gotować na tym. Ciepłą wodę zużywam też w zmywarce.
I przyczepę do wożenia akumulatorów, bo obiad będzie gotował. Będzie gotował tylko w słoneczne dni lub na kampingu. W pozostałe - suchy prowiant albo odgrzewane z lodówki. Akumulator 24V 200Ah (masa 51kg) wystarczy. https://litowe.pl/produkt/akumulator-sak... Cena :?: Nie przerazi kogoś kogo stać na campera za 200 000 zł a jeżeli...
Witam Sprawdź kondensator omomierzem, czy nie jest przebity. Jeżeli tak, to nic dziwnego, że się akumulator gotuje ;) Poza tym sposób zamontowania elementów w tych latarkach sprzyja wszelkim zwarciom. Najlepiej to dać sobie spokój z tymi akumulatorkami. Ja taki sam też próbowałem ratować wodą destylowaną. Niby było trochę lepiej, ale i tak użyteczność...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... tutaj masz długi temat odnośnie elektryki do WSK - co i jak powinno działać. Cewka władowania w wsk 125 jest tak mała, że NIE MA prawa gotować akumulator. Najprawdopodobniej masz podłączony pod cewkę od świateł. A może masz odwrotnie wpięty akumulator ?? To czy mostek jest selenowy czy krzemowy to nie...
Ten zapłon reguluje się tak samo jak orginalny. Dołączę ręczny schemat podłączenia. P.S. Regulator się przydaje ponieważ bez po pewnym czasie jazdy bez świateł akumulator się gotuje napięcie dochodzi do 10V
Tak tylko że kiedyś taki kierowca był świadom co robi i jak robi. Miał podstawową wiedzę techniczną, a teraz ??? Ciągle budowane są idiotoodporne urządzenia i kierowcy jeszcze sobie z tym nie radzą. Kto widział 30 lat temu prostownik zabezpieczony przed odwrotnym podłączeniem? Czy ktoś kiedyś robił takie błędy? Ja kiedyś pożyczyłem sąsiadowi prostownik,...
a moze byc to tez wina alternatora bo moim zdaniem jezeli gotuje akumulator to czyli ze ma za duze ladowanie ale ladowanie bylo sprawdzane i wyszlo 13,5V
Obawiam się, że nie naładuje. Naładuje. sprawdzone.Osobiście mam trafo z odczepami (później mostek)i ładuje akumulator napięciem 11,2V skuteczne i jeśli nie przypilnuje to się gotuje(akumulator ma ponad 15V)
Kiedyś miałem podobną sytuację w Lantrze, padł mi regulator napięcia (nie znam fachowej nazwy), który jest odpowiedzialny za ładowanie akumulatora, jednak nie doprowadził do tego że nieładował akumulatora, ale go przeładował, akumulator się gotował, niemalże wyparował i były prawie identyczne objawy.
Nic nie wiemy o akumulatorze i zastosowanym "prostowniku". Jednak coś pachnie to zużytym akumulatorem charakteryzującym się wysokim oporem wewnętrznym. Oczywiście, że elektrolit ma zakrywać płyty ale nieograniczone dolewanie wody niewiele poprawi. Warto ustalić przyczynę braku elektrolitu oraz ustalić jego gęstość. Tylko po pytaniu coś mie wygląda iż...
Witam skoro akumulator sie gotuje to moze jest zawysokie napiecie ładowania na poczatek sprawdź jakie jest napięcie ładowania.... bo z tego co piszesz dopóki nie zapalisz samochodu jest wszystko ok, być może dlatego że nie ma ładownia... jak odpalisz pojawia sie ładowanie (zaduże) i dzieją sie takie "cuda" jak to nazwałeś.. Pozdrawiam
Akumulator żelowy nie nadaje się do użycia w motocyklach. Kup zwykły akumulator. Poza tym, napisałbyś jak masz rozwiązane ładowanie w pojeździe oraz jaki typ przerywacza posiadasz. Pomiń przerywacz (połącz przewody razem) i włącz kierunkowskazy. Jak nie będą się świecić a akumulator zacznie się gotować - wtedy sprawa wiadoma że akumulator padł.
Witam Pojemność aku jest dobierana do mocy alternatora.Jeżeli włozysz większy aku to nalezy się spodziewać że on będzie nie doładowany a jeżeli za mały może się gotować. Proponuję podłączyć wzmaka bez jakich kolwiek zmian.
Na jedno pranie 150-200Ah , na pranie w 95° jeszcze więcej. Krótko mówiąc przy takim projekcie jeden pokój to akumulatornia, jak komuś zachce się prać , gotować i suszyć pranie w środku nocy..... to 1000Ah będzie za mało.
Daj 4 diody w układzie Graetza to napięcie będzie większe. To akumulator 12 V podczas ładowania będzie się "gotował" (ulegnie degradacji).
Prawdopodobnie gotował się akumulator. Jeśli w czasie ładowania napięcie nie rośnie do 14V, to znak że zwarte są płyty. Zatem akumulator jest do wymiany.
Kolego wybacz ale ja ciebie nie rozumiem, przecież pokazywałem na filmie jak działa prostownik bez wyświetlacza ,na tylko przycisk start ,a tak naprawdę to i ten nie dajesz wyświetlacza i też działa , nie zrobisz zwarcia bo jak źle podepniesz to po prostu nie wystartuje ,a jak odepniesz klemę przestaje lądować ,więc prądu nie podaje to i zwarcia nie...
Jeśli akumulator się gotuje przy ładowaniu prądem C/10 (dla 45Ah jest to 4.5A) i przy tym jest na nim ponad 15V, to albo jest naładowany, albo zasiarczony... A w ogóle to prostownik powinien wykrywać pełne naładowanie i wyłączać się.
Więc bez regulatora napięcia się nie obejdzie, chyba że chcesz gotować akumulatory.
po co Ci regulacja napiecia ładowania???? jesli regulator jest sprawny to ładuje akumulator napieciem ok 14V a jesli gotuje Ci wode w akumulatorze to swiadczy ze akumulator jest do wymiany.... Moja mz śmiga na zwykłymregulatorze i nie gotuje mi wody.
z obecnymi akumulatorami to juz raczej nie marka sie kierowac... Varta -moj aku miał, 2lata +2 tygodnie :), pracował do konca w 100% Zima, rano wchodze do samochodu (-20'C) mróz okrutny, wsiadam przekrecam kluczyk -samochodzik pali az milo... jade do klienta ok 8km, wychodze od klienta po 15min i zonk ! kontrolki nawet nie świeca, a przy przekreceniu...
15 V to już jest silne gotowanie elektrolitu w akumulatorze kwasowo ołowiowym ,należało by w tym momencie przerwać proces ładowania bo nastąpi jego przeładowanie . Ja przy ładowaniu swoich akumulatorów prostownikami, stosuję metodę, że sam akumulator decyduje o tym, jaki prąd pobiera w danej chwili. Taki sposób ładowania trwa trochę dłużej, daje pełniejsze...
Normalna prostownicza ze Starego telewizora chyba 4 ampery . Nic się nie grzało akumulator działał i nie gotował się . Akumulator od mz 6v . Proste i niezawodne nawet elektroniczny przerywacz kierunkowskazów nie protestował. Radio grało jak talala zero sprzężenia
To już wiadomo, że akumulator. Tylko kiedy go gotowało? Od razu po założeniu akumulatora, czy później? Bo gdyby później/dużo później, to tylko potwierdziłoby, że to akumulator padł.
E8600 to nie zmienia faktu że po przeróbce przestały się "gotować "akumulatory, nie ważne jaki typ akumulatora w jakim znajduje się urządzeniu nie lubi prądu ładowania równego wielkości pojemności, co się z tym wiąże krótkie życie w/w, w końcu Parkside to nie jest sprzęt profesjonalny więc komu zależy na rozwalaniu dobrych pakietów akumulatorów i jeszcze...
Witam! Otóż mam taki problem przeładowanie wynosi 18V. Sprawdzany był alternator i wymieniony regulator napiecia a akumulator wciąż się gotuje. Może ktos pomoc.
Jednak sprawdź to ładowanie i jeśli masz możliwość, to również ilość elektrolitu w akumulatorze (obsługowym). Miałem podobny przypadek podczas jazdy na wczasy, ale mnie padł regulator i wygotowało elektrolit. W aucie było czuć smród. Po zatrzymaniu się na odpoczynek i podniesieniu maski widziałem "gotowanie" się resztek elektrolitu w akumulatorze (w...
Szanowni, proszę o wyjaśnienie podstawowego dylematu: czy w telefonie znajduje się kontroler pracy akumulatora ? 1. Z zewnętrzego zasilacza (ładowarki) podajemy smartfonowi przez USB napięcie nominalnie 5V (zwykle 5.1-4.8 V) i prąd ładowania, np. 1-2 A. 2 akumulator to ogniwo LiOn, o napięciu 3.6-4.2 V 3. Co steruje ładowaniem ogniwa, aby zapewnić odpowiedni...
No nie chodziło mi o wygląd tylko o tok rozumowania. Na jakie napięcia proponujesz dać odczepy? I jeszcze jedno czy jak będę ładował akumulator 12V napięciem 15 czy 16 to nic mu się nie stanie? bo np mały akumulator się zacznie gotować po kilku minutach. Np na akumulator do auta ustawie sobie na 12 a jak będę ładował do Ciągnika to ustawić na 14? Ile...
Witaj! Nie opisałeś co to za akumulator.Obecne akumulatory są hermetycznie zamknięte i nic nie może cieknąć. JEŚLI MASZ WYKRĘCANE KORKI to sprawdź poziom elektrolitu.Elektrolit ma pokryć płyty. Przy wykręcanych korkach masz możliwość dolania wody destylowanej tak by 2mm było nad płytami.Prostownik ustaw na minimum i ładuj małym prądem. Jak nie będzie...
Akumulator jest ładowany napięciem szczytowym a nie średnim a zwykły miernik nie pokazuje nic innego jak napięcie średnie. Tu masz odpowiedź na swoje pytanie dlaczego mimo 14.4V na zaciskach akumulator się gotował. W rzeczywistości akumulator był ładowany napięciem w granicach 20,00 V! Dobór napięcia ładowania musisz tak dobrać aby po podłączeniu kondensatora...
Mogę powiedzieć tylko tyle że jak zaczynałem budowę to wydawało się to prostsze. A problemów jest sporo. 1- sprawa pulsacyjny pobór prądu przez falowniki po obciążeniu ich mocą ok 2KW. Można przy tym fajnie za gotować akumulatory. 2 - udary prądowe prądowe które przechodzą przez falownik i uszkadzają regulatory mppt . Popaliłem victrony parę razy i...
Podepnij sam silnik do akumulatora samochodowego. Jesli jest sprawny - będzie kręcił bez problemu i gotowania się - w obie strony. Schemat (starsza wersja centrali - bez R10 w załączniku).
Niestety to jest za wysokie napięcie , stąd to "gotowanie" bo jest przeładowany. Obecne akumulatory żadnego formowania nie potrzebują! A czasem nie jest tak ze to sterownik zarzadza ladowaniem w focusie?zobacz jeszcze jaka widzi temp zewnetrzna dla pewnosci To jest zasadne pytanie - napięcie zależy od regulatora czy od sterownika? Jeśli od regulatora...
.... bo jak mierze miernikiem napięcie to pokazuje mi 11.60 a przed spaleniem starego jak pamiętam pokazywało mi 6.70 czy źle coś podłączyłem ? Jak próbowałem nim na chwile podładować akumulator to już po chwili słyszałem że w aku zaczyna się gotować sprawdziłem go miernikiem a tu napięcie na nim 13,60 coś chyba za mocno ładuje. Wygląda, że miałeś...
Rozsądek mówi że jednak opcja z turystyczna butlą jest lepsza no chyba że chcesz gotować wodę w trakcie jazdy. gdyby już mieć taką grzałkę na 12V i nawet o mocy 1000w to pomyślcie jak to się odbije na trwałości akumulatora i o tym jakimi grubymi przewodami trzeba by taką grzałkę łączyć z akumulatorem.
W zeszłym sezonie miałem takie rozwiązanie panel 190W +regulator mppt 15a +akumulator 170ah +timer czasowy i pompa zezowa Marine Angel 5,5A 70l/min i działała 9 godz dziennie przez całe lato i się nie spaliła,ale akumulator cały czas się gotował i już nie trzyma mocy. I dlatego chciałbym bez akumulatora . Chciałbym taki zestaw jak na tych filmikach...
To nie wina akumulatora, podłączyłem sam rozrusznik na krótko i odrazu gotuje akumulator a przewód którym łączyłem aż gorący. Zwarcie jest w samym rozruszniku. Jutro sprubuje go wykręcić. Co w nim mogło sie uszkodzić ? dodam, ze raz łapał raz nie łapał. Da się to naprawić? może lepiej używanej używanego szukać ?
Witam. Wody można dolać do ok 10mm nad płyty. Korki można zostawić niewkręcone.Łatwiej obserwować proces ładowania. Lądowanie prądem max4 ,4 A(można mniejszym) do czasu intensywnego gazowania("gotowanie") Czas - kilka ,do kilkunastu godzin.
Witam Mam do naprawy kilka prostowników elektronicznych do ładowania akumulatorów. U wyj. 24VDC, Iwyj. 30ADC Prostowniki są w pełni automatyczne, przy podłączeniu zasilania wykonują test, rozróżniają uszkodzenie akumulatora lub jego brak, dobierają prąd ładowania itp. Kilka osób już się za to brało, ale z marnym skutkiem. Po naprawie albo szybko następowała...
dodam ze najlepiej miernikiem :D
Dodam jeszcze, że temperatura akumulatorków Ni-MH powinna wyraźnie rosnąć pod koniec ładowania w każdej procesorowej ładowarce - to tak naprawdę gwarancja, że akumulatory się poprawnie naładowały. Wspomniana w pierwszym poście ładowarka Varty jest niestety dość niefortunna, gdyż ładuje akumulatory wyłącznie parami - to spora wada i ograniczenie wielu...
Czyli jeśli przybędzie prądu w sieći, i będzie 245v to prostownik będzie ładował normalnie? To była główna wada mojego starego prostownika, tak znajmy powiedział. Jak był wzrost to gotowało akumulator, jak zaniżenie sieći było nie ładował do pełna. Ten układ temu zapobiegnie?
Kiedyś czytałem o odsiarczaniu, miało to być ładowanie małym prądem i cykliczne rozładowanie jeszcze mniejszym. Czyli trafo z jedną diodą, ustawiony na mały prąd ładowania (1/20c) i mała żaróweczka bezpośrednio do zacisków akumulatora.
nawet nie mam jak zmierzyc narazie,dopiero w sobote ale napiecie na swiatla i akumulator idzie duze bo na wolnych obrotach pali zarowki a podczas jazdy gotuje akumulator,wlozylem drugi alternator to samo zero zmian
Chodzi mi raczej o przebicie pomiędzy cewkami, czy się nie sumują gdzieś napięcia z dwu i podbijają do wyższej wartości. Jakie tam masz ładowanie? Ile amperów? Tu masz taką przetwornice, która obcina napięcie z wyższego na niższe, jakie ustawisz. Może to jakaś alternatywa dla regulatora co gotuje akumulatory. Wstawił byś ją przed aku po regulatorze...
Jaki to model akumulatora? W technologii CA-CA to trzeba nawet dobić do 16,2 V - a to co masz narazie to nic strasznego, ważne że się nie gotuje w akumulatorze. DO tego masz rozładowany akumulator więc trochę potrwa - patrzeć czy napięcie się jeszcze podniesie czy tylko Ampery zaczną spadać z czasem.
straty zawsze są Nie ma przewodów idealnych więc w tej kwestii masz rację ale te straty wyrażane są w V a nie w A jak przez długi czas utrzymywałeś. Musiałem Ci to kilka razy tłumaczyć abyś zrozumiał. Te straty są wykrywalne bądź nie. Zależy od wielkości strat oraz od klasy dokładności miernika. Strata dziesiątych części (0,1-0,2) V między alternatorem...
13 * 1,41= 18V tyle masz po mostku. Gotuje ci akumulator.
Myślałem, że w ten sposób mógłbym podciągnąć trochę ich kondycję i spróbować je również dodać do całego zestawu, Można. Bardziej zaszkodzić im już nie powinno. Ja kiedyś miałem w ręku manual producenta AGM w którym była opisana też procedura uzupełniania elektrolitu w ich aku w celu regeneracji aku (aku były przystosowane do tego). Oczywiście, zapas...
Na PV i na symbolu BAT pokazuje wtedy tyle samo volt i mierząc miernikiem na złączach też jest po 17V. Podłączyłem stary sterownik PWM i działa wszystko ale obawiam się co się stanie gdy akumulator będzie pełen bo solar daje 35 V a sterownik obsługuje do 28 V solary. Póki co rozładowałem akumulator do 10 V i wszystko podłączyłem. Zobaczę rano co będzie....
Jeśli Ci gotuje akumulator to znaczy że jest zbyt wysokie napięcie ładowania a prąd na poziomie 3A jest tylko konsekwencją podniesionego napięcia. Zmierz napięcie na akumulatorze gdy zacznie tak bulgotać.
Trochę za dużo. Zacznie się gotować.
Rozważanie bezcelowe, bo akumulator w chwili włożenia ładowarki do gniazdka jest osłonięty a obudowa skręcona. Obudowa sama się skręca a akumulatorki pod napięciem gotują się zamknięte jak w piekarniku, świetna konstrukcja :D
Automatem czy ręcznie? Wychodzi mi, że ręczny. W automacie to najczęściej dobija impulsami do określonych voltów. U siebie mam ustawione na prostowniku wartości końcowe, 14,4, 14, 7 i wyżej(to zależy ile chce) Oczywiście mam taki prostownik co daje do 20V albo i więcej. Takim to chwila i już się gotuje...........
witam mam problem poniewaz w hondzie mb 50 z silnikiem 80 jest coś nie tak z ładowaniem na niskich obrotach jest wszystko oki ale po dodaniu gazu napięcie się zwiększa na Tyle ze pali żarówki. akumulatory sie gotują itd. Ktoś może doradzić jak sprowadzić ładowanie do normalnego poziomu?
OK panowie rozwiązałem to trochę inaczej. Mianowicie znalazłem akumulator z motocykla 12v7Ah. Zostałwymieniony w motocyklu bo ledwo na nim kręcił. Solara zapiąłem bezpośrednio do akumulatora a akumulator do lampki. Narazie wszystko działa. Tyle że aku ma narazie około 7V. Za parę dni a może tygodni w końcu solar go załaduje i co wtedy ?? Potrzebuje...
Alternator się gotował a akumulator tak nic na to zwarcie?
Prostownik ma zadurzę napięcie tak jak wspominasz 15-17V i ,,gotujesz akumulator tym napięciem ,, i akumulator zaczyna gazować . Może to mieć związek z tym, że prostownik przeznaczony był na napięcie 220 V ? Teraz w gniazdkach mamy 230 V
A masz sprawny zasilacz komputerowy, oczywiście nie ten w używanym kompie. Jeżeli tak to można z niego dość łatwo zrobić zasilacz mogący nawet gotować akumulatory taki mają zapas prądowy.
Mam podobny problem tylko że z VW Polo II (1987r) silnik 1.05. Alternator dawał za duży prąd (19,5V) że aż mi akumulator sie gotował, no to chciałem sprawdzić czy jak odłącze akumulator na pracującym silniku to nadal będzie chodzić, niestety przestał i teraz wogóle nie chce zapalić. Czy możliwa jest wersja spalenia się cewki zapłonowej? jakie i skąd...
gotować akumulator gotować akumulator ładować silnik gotować akumulator
sterownik pieca pompy dobre przewód pomiarowy podłączyć przedni panel
laptop gamingowy berges falownik
Lokalizacja pompy kondensatu w suszarce Amica EMADP 82LCW Charakterystyka tranzystora na oscyloskopie: pomiar i analiza