Cześć Wszystkim Temat generalnie już wałkowany ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Chciałem sobie zrobić prowizoryczną stację ładowania z dodatkowego akumulatora do którego będzie podłączona ładowarka na gniazdo zapalniczki zużywająca średnio 40-50W , maksymalnie do 70W, chciałbym żeby około 8-10h był w stanie dodatkowy akumulator wytrzymać...
Chciałbym w moim samochodzie zamienić akumulator kwasowy na lifepo4 (np. 4s10p), byłby to jedyny akumulator Tak nie rób nie bądź osioł po przedszkolu, zostaw orginalny i dołóż drugi zasilany z ładowarki dedykowanej.
Do moto są alternatywne akumulatory LiFEPO4 1.5Ah (do samochodów też są ale motocyklowy używałem 3lata więc mogę się wypowiedzieć) - taki akumulator jest zamiennikiem kwasowego do 10Ah i bez problemu odpala motocykl a waży poniżej kilograma, ważne jest jaki prąd jest w stanie akumulator dostarczyć a że ołowiowe mają słaby współczynnik prądu do powierzchni...
Jeszcze jedna kwestia aku ołowiowe jest bezpieczniejsze jak zewrze cele pada aku i tyle. Jak to samo stanie z li-ion lub przeładujesz superkondesator to raczej masz już po całym samochodzie.
Przecież Ci odpisałem, że nic nie musisz zmieniać, a UPSy dedykowane do tych akumulatorów to chyba jeszcze nikt nie produkuje. Co do prądu maksymalnego to są różne akumulatory LiFePO4 zależnie od zastosowania, tak jak są samochody osobowe i ciężarowe każdy służy do innego celu - dlatego SPRAWDŹ jakie masz akumulatory nie wszystkie nadają się do takiej...
Ten akumulator z BMW to nie LiFePO4. Poza tym nie ma co porównywać akumulatora z samochodu, gdzie jest stały (i niemały) odbiór energii, oraz zaawansowanego (inteligentnego) systemu sterowania ładowaniem - z silnikiem zaburtowym, w którym jest prosty układ regulacji napięcia i dodatkowo w czasie płynięcia nic nie pobiera energii z akumulatora. Jest...
6 sekcji po 16 ogniw = 96 ogniw, każda sekcja oddzielny BMS 48V do kontroli i połączyć to wszystko szeregowo. Każde ogniwo będzie monitorowane niezależnie, anomalia któregokolwiek ogniwa rozłączy cały szereg przez BMS z danej sekcji. Do tego 6 balanserów na 48V. Moc odpowiednia do potrzeb. Chyba, że wykorzystać jakiś wysokonapięciowy fabryczny BMS,...
SKYRC, oryginał, sprawdzałem. Odkąd go kupiłem nie używam innej ładowarki. W zimie doładowywałem akumulator w samochodzie. Do ogniw niestety trzeba używać koszyczków.
:) Bateria kwasowo-ołowiowa powinna pracować w przedziale 50–100 %. Pełne rozładowanie nie niszczy od razu akumulatora, tylko takich rozładowań bateria może wytrzymać do 500 . LiFePO4 pełnych rozładowań może mieć do 4 tys. . W Twoim przypadku rozważałbym zwiększenie pojemności baterii nawet do 500 Ah oraz zwiększenie napięcia do 24 V . Większa pojemność...
(at)piotrmaciej18 Zaczyna się wysyp na szrotach akumulatorów od samochodów hybrydowych, np Piusów za niewielka kasę. Z tego można cos próbować zrobić.
Akumulator to zwykły 12 V, 100 Ah z samochodu chwilowo, zanim przyjdzie LiFePO4 400 Ah. Dodano po 1 Wydaje mi się, że wszystko poza akumulatorem mam odpowiednie, tylko dlaczego nie chce ruszyć ładowanie?
Jeżeli bateria akumulatorów LiFePO4 ma napięcie 12V, to znacznie lepiej użyć ją do zasilania odbiorników w pojeździe niż ładować baterie akumulatorów kwasowo ołowiowych. Ładowanie wprowadzi straty. Problemem będą niskie opory wewnętrzne baterii i co za tym idzie duże prądy ładowania. Powerbank to zasilacz bateryjny z wbudowaną ładowarką. Sama bateria...
Widziałem ten produkt. Jest przewidziany do zastosowania w samochodzie. Obawiam się, że nie nadaje się do odłączania obwodu w chwili gdy z akumulatora pobierany jest duży prąd.
Panel lepszy będzie 200W. Regulatora ładowania od Volta nie polecam, lepiej Poszukaj jakiegoś modelu Victron-a. Akumulator tylko LIFEPO4, lżejszy, wytrzymalszy ogólnie lepszy od kwasiaków.
Witajcie forumowicze Przychodzę z takim pytaniem odnośnie ładowania alternatorem baterii LiFePO4 100 Ah. Chciałbym podłączyć ładowanie z alternatora samochodu VW T4 1998, aby w trakcie jazdy ładował mi dodatkowy akumulator. Chciałem zamontować separator, aby w razie czego w trakcie postoju nie rozładował mi głównego samochodowego. W trakcie postoju...
Nic trudnego, ja takie coś spreparowałem w oparciu o LM741 pod nazwą układ kontroli napięcia. Układ ten zastosowałem w prostownikach do ładowania akumulatorów, ale również układ ten, od paru lat, pilnuje procesu ładowania akumulatorów w samochodzie z paneli PV. Układ przerywa proces ładowania, gdy napięcie na ładowanym akumulatorze przekroczy górny...
Prosty sposob to dioda polaczona szeregowo z zarowka 21 W. Zarowka ogranicza prad ladowania do 2A. Napiecie brane z akumulatora samochodu, wiec nie wzrosnie ponad dopuszczalne. Aby uniknac ladowania dodatkowego akumulatora z akumulatora samochodu zastosowac czujnik /rezystor 0.1 oma/ ladowania alternatora + przekaznik ktory odlaczy ladowanie, gdy alternator...
Jak zwykle wszystko rozbija się o koszty. W miarę markowe aku AGM 100Ah to 1000zł/szt. Do instalacji potrzeba 2szt. Zatem jeden cykl ładowania to 4,8kWh. Przyjmując realnie że przez cały okres użytkowania średnio uzyska się 50% pojemności i będzie to deklarowane 600cykli uzyskujemy 1,38zł/kWh. Za aku LiFePO4 o podobnej pojemności zapłacić trzeba 4000zł....
Nie ma samochodówek w li-pol`ach, ponieważ mają mniejszą odporność na przeciążenia od ołowiowych, pozatym ołowiowy jak się rozładuje za bardzo, to się nie zapali, li-pole puchną, zapalają się, no ba nawet wybuchnąć mogą. Jeśli chodzi o litowe, to można kupić akumulator Li-Fe (LiFePO4) przeznaczony do samochodu. O ich możliwościach już kiedyś się rozpisywałem....
Gdybym ja miał taki problem, zamiast stosowania przetwornicy step up, której sprawność nigdy nie będzie równa 100%, zrobiłbym rzecz najbardziej oczywistą, którą jest zamontowanie dodatkowego akumulatora LiFePO4. Pojedynczy akumulator LiFePO4 daje 3,2V, co przy szeregowo połączonych 5 szt daje 16V. Napięcie na granicy bezpieczeństwa dla instalacji nowoczesnych...
Samochód, zabawka zasilany dwoma bateriami akumulatorów kwasowo ołowiowych żelowych. Zastąpić je można innymi bateriami akumulatorów kwasowo ołowiowych z elektrolitem żelowym, ale o większej pojemności elektrycznej wyrażanej w Ah (amperogodzinach). Baterie powinny być markowe, bo najtańsze są bardzo wątpliwej jakości. Pojemniejsze lub lżejsze będą akumulatory...
Cześć, Planuję zbudowanie następującej instalacji do samochodu wyprawowego: - Stacja energii LiFePO4 Newsmy 1200W/921Wh do stałego zasilania lodówki kompresorowej 60W, ładowania urządzeń i jako zapas aby oszczędzać akumulatory rozruchowe samochodu. - Ładowanie z akumulatora głównego samochodu poprzez separator. - Elastyczny (będzie na masce) panel solarny...
IBM pracuje nad akumulatorami litowo-powietrznym, więc nieprędko je zobaczymy na rynku ;) 3 years basic science, know of commercial applications before ~2020 To cytat ze strony IBM poświęconej projektowi Battery500. W obecnych samochodach elektrycznych wykorzystuje się akumulatory LiFePo4, a nie zwykłe Li-Ion.
Witam, posiadam akumulator AGM 120Ah + zasilacz awaryjny ZA-TECH-700 SF - wszystko ok, ale calość ma już 4 lata, a ostatnio u mnie w wiosce coraz częściej nie ma zasilania - wczoraj wytrzymało to cudo tylko 5h na podtrzymanie pieca na groszek. Potrzebuję lepszego zabezpieczenia, żeby wytrzymało mi to 12-16h z dodatkowo wpiętymi 2 lodówkami.... Pytania:...
bateria jest dużo mniejsza niż Aku nie wiesz o tym? więc problemu nie będzie https://e-sklad.pl/akumulator-lifepo4-30... Taka bateria dobra będzie ? Trzeba coś przerabiać żeby podłączyć ja w miejsce Aku??
Mnie chodziło o typ/rodzaj bezpiecznika niskonapięciowego DC i podstawki, wartość to tylko przykład Wiem :D. Tutaj wielu komplikuje sobie życie szukając dziwnych rozwiązań dla niskonapięciowych układów, bezpieczniki midiVAL stosowane w samochodach bardzo dobrze się sprawdzają w takich przypadkach.
W odróżnieniu od Ciebie posiadam działająca instalacje fotowoltaiczną do oświetlenie ogrodu i wiem na temat jej ekonomii wszystko co do kWh. Co to ma wspólnego z samochodem EV? Lepiej napisz coś o ekonomii swojej hulajnogi :) Odcinek 5km mogę przejść pieszo a 3x5km przejechać rowerem, który kosztuje połowę ceny akumulatora LiFePo4. Taniej zdrowiej...
technics - dlatego mówię, niech cena akumulatorów LiFePo4 spadnie dziesięciokrotnie, to zacznę się zastanawiać nad konwersją. Nie chcę (nie stać mnie) płacić 60 000zł za akumulatory do samochodu, bo za tą kasę którą wpakował bym w konwersję, to ja przejadę spalinowym 200 000km (biorąc pod uwagę, że gaz kosztuje mnie 20zł/100km a 10zł wydaję na oleje,...
Stan faktyczny: 1. Bateria akumulatorów litowo polimerowych podłączona do instalacji samochodu osobowego. 2. Alternator w samochodzie - prądnica prądu przemiennego z regulatorem napięcia i prostownikiem diodowym. Akumulator litowo polimerowy podobnie jak litowo jonowym ma mniejszą różnicę napięcia w stanie rozładowanym i naładowanym niż akumulator kwasowo...
Cała ta technologia litowa jest...... Akumulatory po 3-4 latach w telefonach/laptopach padają jak muchy po muchozolu, latarka nie wytrzymuje długiej jazdy nocnej rowerem, a samochody elektryczne to jest jakiś nieśmieszny żart... I co najgorsze, na horyzoncie nie widać żadnego przełomu w dziedzinie magazynowania energii :(
Witam. potrzebuję dołożyć dodatkowy akumulator do samochodu aby zasilać z niego mini kamery na postoju. Problem polega na tym iż oryginalny akumulator ma 88AH a ten dodatkowy to będzie AGM motocyklowy 14AH. Zdaje sobie sprawę że nie mogę ładować tego akumulatora tym samym prądem co akumulator rozruchowy. Moje pytanie jest takie : jak ograniczyć prąd...
Dziękuję za sugestie. Chodziło o podzielenie Baterii na przód i tył samochodu rozumiem że może to być jako całość tylko jeden mostek będzie dłuższy. Nie udało mi się znaleźć BMS-a 32 S 200A. Jeśli ktoś z szanownych kolegów może podesłać link będę wdzięczny. Będzie też potrzebna ładowarka do tego akumulatora mile widziane propozycje. Dziękuję
Ustal dwie rzeczy: 1. Pobór prądu przez urządzenia - przyda się do wyliczenia pojemności baterii akumulatorów. 2. Ile czasu to ma działać w czasie jednej wizyty na działce? Bateria rozruchowa z samochodu to słaby pomysł, bo ona nie lubi głębokich rozładowań i szybko ulegnie trwałem zasiarczeniu. Można temu przeciwdziałać ładując ją odpowiednio, ale...
Zamiana na Li-ion albo Lifepo4 pozwoliła by zredukować masę akumulatorów do poniżej 100 kg przy tej samej pojemności oraz pwnie taki pakiet miałby dłuższy okres eksploatacji no ale cena za 6x 12 V z 10 000pln.
Dla LiFePO4 może to być również opłacalne i zamierzam to wdrożyć Ja jeszcze poczekam kilka lat aż LTO stanieją do obecnego poziomu LiFePo4 i wtedy wdrożę to u siebie. Jednak 4 do 5 x więcej cykli lądowania/rozładowania na korzyść LTO uczyni taka inwestycje o wiele bardziej długowieczną niż LiFePo4. Przyjąłem zasadę że do off gridu nie kupuję żadnych...
Z elektrykami nie jest tak czarno jak piszecie. Technologie są dostępne już teraz, tylko potrzeba kosmicznych pieniędzy na ich wdrożenie w motoryzację. Cena energii elektrycznej jest bardzo niska w porównaniu z napędem spalinowym - dlatego pociągi na świecie jeżdżą na prąd a nie na paliwo ( z małymi wyjątkami) . Problemem jest przechowywanie energii,...
Panowie, potrzebuję wyjaśnienia kolejnego problemu. Czy cały układ elektryczny zabudowy kampera powinien być izolowany od układu elektrycznego Transita? Inaczej mówiąc, czy masa pojazdu nie może się nigdzie łączyć z masą "domową", czy też 12-voltowy układ może mieć wspólną masę z autem? Inwerter, który mam za siedzeniem kierowcy ma wejście 12V, plus...
Jak długo pobierasz taki prąd? Ile takich cykli wykonujesz pomiędzy planowanymi ładowaniami? Jest to jakiś pojazd czy urządzenie stacjonarne? Ładowanie w szeregu wydaje mi się bardziej praktycznym rozwiązaniem przeważnie się takie stosuje. Maksymalny prąd ograniczyłem do 160A i jest pobierany nie dłużej niż kilka sekund (gwałtowne przyśpieszanie)....
Czyli prawdopodobnie jest tam i ogniwo Li-Ion i przetwornica, co razem daje ładowalny odpowiednik tej baterii fotograficznej. Zastanawiam się, w jaki sposób można ładować ten układ. Klasycznie masz ogniwo Li-Ion podłączone do wejść przetwornicy, a na wyjściach masz jakieś ustalone napięcie pracy. Jednak proste ładowanie ogniwa Li-Ion wymaga dostępu...
Jak najbardziej można Adam, te z linku: 18mm x 65mm, nie znamy wymiarów oryginalnych. O ile są takie same to masz rację że można ich użyć. Oryginalne mają 18x50 mm ale muszę sprawdzić ile jest miejsca w komorze na akumulator w samochodzie, z tego co pamiętam było więcej miejsca.
czyli jednak trzeba trochę dołożyć Cena adekwatna do wartości auta. W dzień super. Jeśli w nocy kamera zostanie 'oślepiona' reflektorami to nic nie zobaczysz. Z boku samochodu kamery nie ma. Ten pomysł z akumulatorem też zrobię sobie ale do ogrzewania elektrycznego. Tylko grzejnika nie widze dobrego. Przydałoby mi się na duże napięcie do 40V.
Wideo to jakiś stek bzdur. Wszystkie te technologie jak Kolibri to nieistniejące produkcyjnie rozwiązania. LiFePo4 stosuje BYD i właściwie tylko oni. Li-Ion ma większa gęstość energii ale nieco mniej cykli. Nie sztuka jest zrobić lepszy akumulator musi on być tez tańszy. W wypadku akumulatorów LTO (są to tez Li-Ion) mówimy o cenach 6tys PLN za kWh....
Chciałem LiFePO4 ale ta cena... One są niezniszczalne. W końcu to jedyne akumulatory stosowane w samochodach elektrycznych. Pakiet LiPol jest ok. Cały czas zastanawia mnie tylko czemu ogniwa rozładowują się w kolejności jak na rysunku. Jakoś trudno mi uwierzyć, że są różnej jakości i ta jakość rozkłada się akurat w takiej kolejności ;)
Chopie sprawa czysto teoretycznie wyglada tak: 200W przy 12v to prawie 17 amper czyli aku o mocy 100ah pogra na nim niecałe 6 godzin i rozładuje sie do spodu, co dla aku kwasowych jest niewskazane - trzeba szukac zelowych głebokiego rozładowania lub lifepo4 z wbudowanym bms. Niestety ceny takiego aku... Poza tym wzmacniacz ktory weźmie 200w nie odda...
Nie wolno łączyć równolegle aku. o różnej technologii wykonania. Zbliżone napięcie absolutnie nie świadczy o identycznym poziomie naładowania. Potem jakiś Czytelnik tak zrobi, zniszczy sobie aku, albo dojdzie do zagrożenia, a autor oczywiście schowa głowę w piasek. Jedyny taki przypadek występuje chociażby przy uruchamianiu samochodu z rozładowanym...
Akumulatory kwasowo-ołowiowe mają niską liczbę cykli rozładowania. Szczególnie słabo, gdy rozładowuje się poniżej 50%. Im niżej, tym gorzej, a w ogóle słabo, jak w stanie niskiego naładowania muszą poczekać na naładowanie. Dlatego w samochodach spisują się nieźle, gdzie do odpalenia potrzeba małej cząstki pojemności, a po odpaleniu zaraz są ładowane...
Nie pierwszy raz przypomnę, że warto od początku wskazać szczegóły rozwiązania. W tym kwestie tak podstawowe, jak na przykład to, do czego dany pomysł ma być wykorzystany. Turystyka pojawia się tu chyba po raz pierwszy? Ale nawet gdyby, to także ten "dział życiowy" można planować maksymalnie rozsądnie. Ale skoro ma to być lodówka typowo turystyczna,...
Na razie robię z ogniw 18650, 25 równolegle 14 szeregowo. Ogniw już setkę mam. Będzie na pewno ok 70-80 Ah. W 3 tyś się zmieszczę z budową. Zależy potem co do kupię. Ale ten akumulator to będzie przejściówka i rezerwa powera. Bo na pewno sprzedam te akumulatory kwasowe co mam i kupię cały akumulator z rozbitego auta 40-62 kWh tylko to wszystko trzeba...
https://obrazki.elektroda.pl/5651978000_... Cześć, Kiedy dwa lata temu padł mi akumulator w motocyklu i stanąłem przed koniecznością jego wymiany, postanowiłem kupić akumulator litowy, licząc, że będzie lekki, pewnie działający i trwały. Niestety - chyba jednak kupiłem zbyt tani egzemplarz (mimo że kosztował dwukrotność ceny akumulatora...
Jak podałem w ostatnim poście, silnik z halotronami pracuje prawidłowo. Uzyskuje 3000 obr/min bez obciążenia, przy zasilaniu z akumulatorów LiFePO4 o napięciu 150V 150Ah, a 2500 obr/min pod obciążeniem. VW Garbus 1302 przerobiony na elektryka z tym silnikiem, uzyskuje prędkość 70 km/h na czwartym biegu, rusza z drugiego biegu na luzie. By uzyskać maksymalną...
eee, Li-Fe(lifepo4) są zgodne z akumulatorami lead acid???? Pod jakim względem??? Pod względem napięcia, prądu oraz porównywalnych rozmiarów, są dużo lżejsze i odporniejsze na zimno. LiFePo4 można ładować do 3.7-3.8 V na celę, co daje przy czterech celach 14.8-15.2 V, a PB do 14.8 (zwykłe zalewane). Regulatory ładowania w dzisiejszych autach ładują...
Po przeczytaniu odpowiedzi i zastanowieniu się na spokojnie nie wiem, jak mogłem tak skomplikować prostą (chyba) kwestię. Przetwornica DC-DC rozwiązuje wszystko. Wydaje mi się, że jeżeli zrobię to tak jak na rysunku, to będzie banglać. Zastosuję przetwornicę DC-DC na wyjściu z samochodu. Idea jest taka, że zmienia się tylko źródło ładowania akumulatora...
Nie dokładnie o to ale zasada na pewno taka jak opisujesz bo jakiś balanser musi tam być wbudowany, to taka jakby hybryda ładowarek ( ładowanie z wewnętrznych baterii i doładowywanie na zewnętrzne baterie ) + balanser łączący finalnie podpięte baterie jeśli jest potrzeba i są takie same baterie w zestawie. To moduły trochę większe od cegły, były kupione...
Czy mógłbym zasilić żarówkę samochodową H7 na powerbanka ? Oczywiście - kolega może wszystko, ale trzeba się liczyć z konsekwencjami własnych działań. Żarówka H7 - halogenowa, o mocy 55 lub 80W. Napięcie zasilania 12V (w samochodzie 14.4V w czasie pracy silnika, ok. 12.5V z akumulatora). Teraz kolega chce to zasilić z baterii akumulatorów litowo jonowych...
Moim zdaniem akumulator podłączasz do alternatora przez BMS, a rozrusznik bezpośrednio pod akumulator. I masz rozwiązany problem ładowania oraz zbyt wysokiego prądu. Musisz tylko dobrać ogniwa LiFePo4 o odpowiednim prądzie by przy rozruchu się nie uszkodziły. Nie wiem tylko jaki to ma sens. Nowy akumulator Pb kosztuje powiedzmy 350zł. Wystarczy na ładnych...
W chwili obecnej jestem po wstępnych testach i robię instalację docelową. Ciągnięcie przyczepy odpada, gdyż samochód nie ma możliwości instalacji haka do ciągnięcia przyczepy - homologacja nie pozwala. Pan Zbigniew Kopeć z Gdańska posiadał przyczepę do swojego elektryka - prekursor - chyba pierwszy przerobiony samochód na EV. To tak na marginesie. Bateria...
Podejrzewałem że będzie to dość skomplikowane zadanie. Spróbuję rozwiązać temat inaczej. Mianowicie zasilając falownik hybrydowy solarny Anej 6,2 czy Anej 11 z napięcia 54 - do 58 V uzyskuję w obwodzie przetwornicy napięcie stałe 370 - do 405 przy obciążeniu około 5,5 kW. Przeprowadziłem testy z Anej 6,2 kW. To napięcie pobierane z szyny dc falownika...
pandy - jeżeli jedyną przeszkodą jaką widzisz we wprowadzeniu samochodów elektrycznych jest technologia magazynowania energii to faktycznie nie mamy o czym rozmawiać. Bo powodem dla których EV1 został wycofany nie były akumulatory. Akumulatory LiFePo4 są akurat wystarczająco wydajne by stosować je w autach miejskich i podmiejskich. Czy naprawdę potrzebne...
A cos takiego: https://ampul.eu/pl/przeksztaltniki-napi... Przetwornica napięcia z 12/24V na 30V, 10A, 300W, IP68 https://obrazki.elektroda.pl/2578195900_... Dodano po 1 Nie zapomnij o różnicach akumulatorów samochodu i wózka. Samochodowy jest małej pojemności i "nie lubi" głębokiego...
Witam, Mam Ducato z silnikiem 2,3 z 2020 r. Przerabiam go na kampera i chcę wykorzystać fabryczny alternator do ładowania dodatkowego akumulatora tzw. "hotelowego" (2 szt. LifePo4 200 Ah). Akumulator hotelowy będzie połączony z alternatorem przez ładowarkę DC-DC Victron Orion, która 30 A. Można połączyć równolegle dwie ładowarki Ładowarkę Victron Orion...
Nie no, Panowie ja mówię o takiej "prostej" odśnieżarce. Coś takiego Znalazłem ze dwie podobne i mają podana moc 1200-1300 W, czyli z akumulatora 12 V pobiorą ok. 100 A (trochę więcej, bo sprawność przetwornicy jest mniejsza od 1, mniejsza niż 100%) jeżeli pracują pełna mocą. Praca 6 min (1/10 godziny) pożre 10 Ah z akumulatora. Teraz sobie odpowiedz,...
https://obrazki.elektroda.pl/6567933000_... Tym razem starszy brat wcześniej już opisywanej ładowarki ( https://obrazki.elektroda.pl/2011184000_... https://obrazki.elektroda.pl/8165884500_... https://obrazki.elektroda.pl/5347577100_... Zresztą nawet bez niej po kilku pierwszych...
Akumulatory Li-ion mogą wyciec, zapalić się lub wybuchnąć, jeśli zostaną nagrzane do wysokich temperatur. Nie należy ich przechowywać w samochodzie podczas upalnych i słonecznych dni. Spokojnie LiFePO4 się nie zapalą. To bardzo bezpieczne akumulatory. Ja tutaj oszczędności nie widzę AGM jak wytrzyma 2-3 lata a pewnie więcej to 6 akumulatorów wystarczy...
LiFePO4 są stosunkowo bezpieczne na pewno dużo bezpieczniejsze od LiOn.| Co do LiNixMnyCozO2 to jeszcze nie obczaiłem dokładnie tematu i różnic (do tych oznaczanych LiOn - czy to samo ? brakuje mi wyjaśnienia tego bo oznaczenie NMC nie funkcjonuje powszechnie na rynku) ale jeśli stosuje je Tesla to po pożarach wiadomo że mogą być niebezpieczne i na...
Dzień dobry, Zastanawiam się nad kupnem takiego samochodu. Kolega (at)maxxc wspominał że ktoś już wymieniał ogniwa w tej drugiej wersji (8kWh). Czy to oznacza że generalnie nie ma problemu z dostępnością do części, przede wszystkim tych eksploatacyjnych? Dobry wieczór, Kolego Jaspi85, tutaj pozwolę się wtrącić. W Mia były stosowane dwa różne typy baterii:...
Zbyszku - ależ ja nie napisałem że zrobiłeś tą stronę mając lat 12, tylko napisałem ze wygląda jak zrobiona przez dziecko mające lat 12 i to lat temu 10, bo wtedy były popularne tego typu strony w Polskim internecie. Jeżeli się zdecydujesz, moja oferta nadal jest aktualna, mogę Ci pomóc w zrobieniem bardziej przejrzystej strony ( i łatwiejszej w aktualizacji)....
Też byłem entuzjastą fotowoltaiki ale zmieniło się to po zamontowaniu elektrowni słonecznej u siebie na dachu. Wszelki szacunki amortyzacji wzięły w łeb z powodu przeładowania sieci energetycznej w godzinach maksymalnego nasłonecznienia (godz. 9:00 - 15:00). Obecnie płacone rachunki za energię elektryczną są porównywalne z wcześniejszymi. Może należy...
To jest nowa technologia i w sumie niewiele jeszcze o niej... Kwestia tego, czy będzie się zachowywać bardziej, jak akumulator kwasowy, czy bliżej im do Li-Ion. Wtedy będzie wiadomo, czy w ogóle nadają się do takiego reżimu pracy. Z jednej strony podane są informacje, że wymagają one zastosowania odpowiednich układów zabezpieczających, czyli pewnie...
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
ezbig - interesuje się tym na bieżąco i wiem jak stoi opłacalność samochodów elektrycznych. To wygląda tak jak napisałem, jest taki człowiek jak Zbyszek Kopeć, facet przerabia samochody na elektryczne od lat i nimi jeździ, wiesz ile kasy on wydał na akumulatory? Akumulator kwasowy trojan t-105 to koszt 570zł/szt, w zestawie akumulatorów masz ich 12...
Witam Chcę rozszerzyć instalację elektryczną w kampervanie - zbudowaną pierwotnie w oparciu o amululator rozruchowy samochodu (webasto 2kw, trochę światełek i gniazdek). Zakupiłem następujące elementy: - akumulator lifepo4 100ah, - ładowarka renogy 12V 20A DC to DC On-Board Battery Charger - monitor do baterii (https://eu.renogy.com/500a-battery-moni...
Witaj Karioka. Może tak: Twój pierwszy post wygląda z treści na maxi podpuchę, ponieważ aku typu LiFePO4 stosowane są wyłącznie do produkcji aut elektrycznych i z formatem AA ani napięciem rzędu 1,2 - 1,5 V NIE MAJĄ NIC WSPÓLNEGO. Popatrz sama: " Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (Li-FePO4) – rodzaj akumulatora elektrycznego, który jest żywotniejszym...
Nie znam konstrukcji tego akurat urządzenia. Niemniej parametry podane w specyfikacji robią wrażenie. Wiadomo jednak że sporo naciągane, zazwyczaj problem z odpaleniem nastąpi w niskich temperaturach a one mają spory wpływ również na akumulatory powerbanku. Ale idąc dalej to mamy spory akumulator - 21Ah. Z takiej baterii o małej Rw spokojnie odpalimy...
Podłączyłem dwa akumulatory samochodowe do Fideltronika F650 i działało to ładnych kilka lat, ale nie jestem pewien że to było rozsądne. Mówię o dedykowanych rozwiązaniach a nie druciarstwie. Dlaczego żadne zasilacze buforowe nie są przystosowane do LiFePO4 tylko do żelowych? Względy ekonomiczne np? W zasilaniu awaryjnym raczej waga czy rozmiar baterii...
Jeżeli aku jest zużyty to nadaje się tylko i wyłącznie do recyklingu. Jeżeli auto jest złomem to oddaje się je na szrot. To może inaczej, weź kilka starych aku ze szrotu i zrób z nich sprawną baterię . Kolego mylą ci się technologie.To co piszesz to ołowiowe akumulatory trakcyjne które były stosowane w melexach czy innych wózkach transportowych za...
NAjważniejsze żebyś miał zabawę i czasem trochę dymu. Ja sobie taki powerbank też projektuje ale na ogniwach LIFEPO4 z BMS dedykowaną ładowarką i bajerami. Lubię zabawę, ale dymu już nie xD Zabawę na 100% będę miał, to taki mój mały projekt/prezent na moje 30 urodzinki ;) W głowie miałem i ogniwa 18500 i aku rozruchowy, po prostu ceny i możliwości...
BMS obsługujący ogniwa ładuje w standardzie prądem 10A, ale może pociągnąć przy rozładowanych ogniwach 20A. Dziwne rzeczy piszesz, BMS zazwyczaj nie ma nic do regulacji prądu ładowania, no i skoro prąd zależy od stanu naładowania to widać że nie ma ograniczenia. Masz przetwornicę CC/CV na niej możesz ustalić ograniczenie prądu. Nie przypuszczał bym...
Witam Prace poruszają się do przodu i pewnie podzielę się projektem jak już skończymy. Doszedłem do wniosku, że akumulatory wykorzystywane w samochodach średnio nadają się do wykorzystania w obecnym projekcie. Pomyślałem nad czymś, co jest w miarę odporne na upływ czasu i może być wielokrotnie ładowane, np: http://www.sonarsklep.pl/akumulator-lito...
Przesyłam pomiary zależności napięcia na nóżce 3 i 5. Pomiary wykonane przy napięciu zasilania 20V bez obciążenie. Jeden woltomierz podpięty pod nóżkę 3 i masę drugi nóżkę 5 i masę. Pomiary czasu zrobione z obciążeniem, jednak po jakimś czasie stwierdziłem ze było by to bez sensu i odłączyłem obciążenie. Niestety po kilku pomiarach coś poszło niezgodnie...
Wszystko fajnie, tylko, że akumulatory Li-ion mogą zapalić się, wybuchnąć lub rozszczelnić się (wyciek elektrolitu), jeśli zostaną nagrzane do zbyt wysokiej temperatury. Nie należy ich przechowywać w samochodzie podczas upalnych i słonecznych dni. Zwarcie akumulatora może spowodować zapłon lub eksplozję. Nie należy również otwierać akumulatora. Akumulatory...
To poszło w złą stronę. Powinny być wymienne akumulatory. Są wymienne, aku to blaszany monolit, podpinasz tylko wtyczki i masz nowy, albo używany, w dobrym stanie np. z auta po kolizji. Jak będziesz miał w samochodzie taką baterię, to najlepszą opcją jest oszczędzać jej cykle i chodzić piechotą lub zbiorkomem - to jest prawdziwie ekologiczne podejście...
Dodano po 11 Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza podanych przez użytkownika danych : Użytkownik zadaje pytanie: *"Jak znaleźć układ rozładowujący akumulator"*. Pytanie jest ogólne i brakuje w nim szczegółowych informacji dotyczących kontekstu problemu. - Identyfikacja brakujących informacji : - Typ akumulatora : Czy chodzi o akumulator...
Witam Mojej historyjki, czy jak wolą niektórzy bajek ciąg dalszy. Odnośnie tych ostatnich – nie zamierzam nikomu udowadniać, że czarne jest czarne, a białe-białe. Opisuję tu tylko swoje doświadczenia, nie pobierając żadnego wynagrodzenia (niestety 😉 ). Jakieś dwa tygodnie temu pierwszy raz od (ponownego) zakupu użyłem lidlowy powerbank...
http://obrazki.elektroda.pl/4686824300_1... Podczas ładowania i rozładowywania akumulatora litowo-jonowego jony Litu (Li+) przemieszczają się pomiędzy elektrodami wewnątrz ogniwa, co pozwala zrównoważyć przepływ elektronów przez układ, podłączony do baterii. Dobry materiał elektrody musi zatem być zdolny do akumulowania i uwalniania jonów...
Jakoś nie ufam takim wynalazkom :p po za tym wszystkich kątów i zakamarków tym nie odkurze, a i wole cos nowego kupic :) Można: robot + odkurzacz ręczny. Cenowo się zmieścisz i odkurzysz wszystko - od podłogi po meble i wnętrze samochodu. Dodano po 4 No właśnie tandetne akumulatory Ni-Cd lub Ni-Mh jakby nie mogli dać Li-ion czy LiFePo4 to wart byłby...
http://obrazki.elektroda.net/84_12903424... Beijing Automobile Group (BAIC), jeden z największych Chińskich koncernów motoryzacyjnych, ogłosił plany wprowadzenia do sprzedaży napędzanego elektrycznie samochodu o wymiennym zespole akumulatorów. BAIC C71, 5-osobowy sedan będący odpowiednikiem SAAB 9-5, zaprezentowany został podczas 25 sympozjum...
Koszt kilometra, który podałem dotyczy energii elektrycznej. Biorąc pod uwagę koszt okresowej wymiany akumulatorów, wzrośnie cena przejechanego kilometra, jak Kolega zauważył (im mniej się jeździ, tym więcej wzrośnie). Natomiast przy silnikach spalinowych trzeba brać pod uwagę koszt okresowej wymiany oleju, rozrządu, świec, przewodów wysokiego napięcia,...
już są wydajniejsze akumulatory LiFePo4, ale są "Zbyt wydajne", zbyt szybko by wypierały tradycyjny napęd...
Założyłem sobie zaprojektować sterowaną mikrokontrolerem przetwornicę. Założenia: a) wejście: ogólno dostępne źródła "12V" o różnej jakości, od 11.5 do 14V b) wyjście z kontrolą zarówno napięcia (7-18V) jak i prądu (bardzo orientacyjnie 200mA-2A). Np miało by to podczas podróży samochodem ładować różne akumulatory przenośne. Jak widać zarówno podbijanie...
Żywotność jest taka sama Ja szacuje osiągnąć minimum 3600 cykli czyli ok 10 lat minimum. Ciężko to sprawdzić bo chyba nie ma na świecie PowerWalla który byłby dłużej jak kilka lat - nikt bynajmniej się nie pochwalił w internecie. Wszystkim Powerwalle zbudowane na 18650 działają i nikt jeszcze nie wyrzucił zbudowanego. W samochodach stosują między innymi...
Czy niektórzy z Was na serio myślą, że prąd będzie tańszy niż cena w 2023 po przekroczeniu limitu 2000kWh/rocznie? Ludzie, obecna cena kWh jest ostatnią tak niską ceną jaką zobaczymy w przyszłości - taniej już nigdy nie będzie bo nawet jakby prąd kosztował 5zł/kWh to i tak go sprzedadzą. Magazynowanie energii nieopłacalne? To sobie oddawajcie do sieci...
AVE... Wczoraj napisałem dość spora odpowiedź na niektóre pytania i komentarze, ale z powodów problemów technicznych na Forum, post ten zniknął... Odnośnie zasilaczy serwerowych, to interesowałem się nimi kilka lat temu. Szukając używanych od najtańszego trafiłem na kilka z nietypowymi złączami, bez opisów i z cenami, które przekraczały ceny zasilaczy...
Witam wszystkich. Zabieram się za dobór komponentów i złożenie instalacji do auta. Celuję w akumulator LiFePO4 o pojemności 100Ah. Do tego panel PV na dach. Zależy mi na jak najlżejszym panelu. Rozważam zakup giętkiego i bezramkowego. Samochód jest wąski, ograniczeniem jest 120 cm szerokości dachu. Nie planuję przetwornicy 230V, a raczej dobór sprzętów...
W samochodach hybrydowych używało sie NIMH np Prius, a obecnie praktycznie wyłącznie sa to Li-Ion lub LiFePO4. Przyszłościa są bez wątpienia magazyny energii właśnie oparte o te dwie technologie ale to sa koszty 1kWh w kwasiaku to 300zł a 1kWh w Li-Ion to 2500zł. Oczywisćie kwasiak ma 200-500 cykli a taki Boston Power Swing ponad 2000 cykli z zachowaniem...
lifepo4 akumulator akumulator lifepo4 akumulator lifepo4 zwarcie
schemat instalacja lampa dekodery netflix kopci silnik diesel
dźwięk wyłącza pilot radiowy philips
Przerywanie pracy silnika w narzędziach Hilti aku Przewód głośnikowy a instalacja 12V - czy to bezpieczne?