I eliminuje się spadek napięcia między ujemną klemą biorcy a masą silnika. Jedno jest pewne, ani Twój samochód ani odpalany nie poniosły ŻADNEJ szkody.
Napisz do kolegi [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/u...
Biały i żółty pod zaciski bez oznaczeń. Czarny do masy (tej srebrnej podstawy prostownika). Zacisk z oznaczeniem do plusa akumulatora. Minus akumulatora do masy.
Nada się, ale czas ładowania to ok. 10 godzin. Ta ładowarka ma jakieś mechanizmy kończące ładowanie jak np. określony czas ładowania, wykrywanie spadku napięcia akumulatora (minus delta v) lub chociażby przekroczenie maksymalnego napięcia akumulatora? Ostrzeżenie jest dla tych, którzy będą próbowali ładować ogniwa cynkowo węglowe lub alkaliczne.
Hmm hmm :D hmm ... No cóż ...zgodnie z ustaleniami prąd "zwykle" płynie od plusa do minusa , bez względu na fakt, że elektrony poruszają się oczywiście od "minusa" do plusa wszak posiadają ładunek ujemny, więc to raczej oczywiste, że "ciągną" do punktu o przeciwnym ładunku ... I tak naprawdę nie ma to jakiegoś większego znaczenia która elektroda jest...
Powinno być normalne napięcie jak z akumulatora. Minus małe straty po drodze. Sprawdź jeszcze raz dobrze napięcie.
Do ładowania akumulatora 6V z zasilacza 12V wystarczy w najprostrzym układzie tylko rezystor (6ohm/10W). Tyle, że rezystor będzie się grzał... Drugie proste rozwiązanie to żarówka 6V-12V (polecam raczej 12V - będzie kontrola zwarcia). Żarówka o mocy ok.20W powinna byc wystarczająca dla takiego prądu. Rezystor (bądź żarówkę) włączasz w szereg z akumulatorem...
A jak wygląda typowy zasilacz symetryczny? Połącz plus jednego akumulatora z minusem drugiego - ten punkt to masa (zero). Plus masz tam gdzie plus a minus gdzie wolny minus. Myślenie naprawdę pomaga...
Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora i zapalasz ciągnik powtarzam zapalasz i na regulatorze przytrzymujesz /czyli zwierasz/ styk automatu -/jest jeden styk / lekko gazujesz styk przytrzymuje się sam -kontrolka nie świeci prądnica ładuje ,zmniejszasz obroty kontrolka...
Wyłącznika? Raczej stycznika na 300A. Nie polecam jednak robienia tego. Włącz amperomierz w szereg (plus amperomierza do plusa akumulatora, minus amperomjerza do klemy dodatniej.) Podaj wartość pradu postojowego. Nie odpalaj silnika bo miernik zniknie.
Minus pierwszego akumulatora podłączasz do zabezpieczenia, plus tego akumulatora podłączasz do zabezpieczenia. Teraz kolejny akumulator - minus do środkowego zacisku i plus do zacisku plusowego. Kolejność może być odwrotna, czyli podłączasz akumulator od strony plusa baterii, później minus do środka. Następnie dolny akumulator - plus do środka zabezpieczenia...
Minus akumulatora do "B-" a plus do "B+" a "P-" do sterownika silnika. Na minusie akumulatora będzie jeden kabelek cienki (0) a drugi gruby (B-) i to samo z plusem (13) i B+ https://obrazki.elektroda.pl/5557721000_... .
Na tych sidłach nie zakręci, odłącz te przewody. Pod górną plus z akumulatora, minus do obudowy. Wkrętakiem do konektora. Tu podłączyłeś bezpośrednio przewód akumulatora do silnika rozrusznika. ? Myślałem że już wszystko widziałem. https://obrazki.elektroda.pl/4816055100_...
akumulator 12v wentylator 12v Tak więc minus wentylatora do minusa akumulatora. Plus wentylatora, szeregowo z włącznikiem do plusa akumulatora.
Spróbuj odpalić centrale z samego aku. Podpinasz akumulator i zwierasz minus akumulatora z "com" centrali.
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
I przede wszystkim wspólny punkt w obwodzie Versy to nie minus akumulatora, a COM.
W pierwszej kolejności sprawdził bym połączenie minusa akumulatora do masy ( karoserii ) .
Kolego, już piszę-zaopatrzysz się w zwyłką żarówkę reflektorową ( Np H4) i zwykły 12V akumulator samochodowy. Minus akumulatora łączysz z ramą motocykla, plus poprzez wspomnianą wyżej żarówkę; wykorzystać oba skrajne złacza żarówki ( czyli zarówka w szereg). I tyle. Ps-jak sądzę jest to MZ250 lub MZ Trophy
Na sam poczatek to akumulator 12v od skuterka mozesz wlozyc do skuterka.. MZ TS 150 (z tego co widze to taka jest na zdjeciu) ma instalacje 6v i musisz miec akumulator 6v. Minus akumulatora na mase, plus do cewki WN zacisk 15, zacisk 1 pod przerywacz/kondensator. I tyle.
A, bo to skuter elektryczny :D Myślałem, że chodzi o akumulator od rozrusznika. W takim razie możesz dać normalnie 4 akumulatory szeregowo, tylko zwróć uwage na to żeby dobrze je podłączyć (plus pierwszego akumulatora do minusa drugiego, plus drugiego do minusa trzeciego, itd). I zwracaj uwage na cykliczne ładowanie akumulatorów. To, że przez pół roku...
poszukaj tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
Jeżeli robisz nową instalację do akumulatora, to nie zapomnij o najważniejszym !!! Zamontuj bezpiecznik na przewodzie tuż przy akumulatorze, żeby auta nie sfajczyć ... Aby mieć najlepszą instalację kup najgrubszy kabel beztlenowy w sklepie elektronicznym, żeby spadki napięć nie były odczuwalne ( żeby instalacji nie spaliło przy nadawaniu, jeżeli podłączysz...
Czy wał korbowy silnika da się ręcznie obrócić? Sprawdź połączenie silnika z nadwoziem i minusem akumulatora, rozłącz, oczyść połączenia do żywego metalu i powtórnie połącz (punkt po punkcie). Jeśli masa zespołu napędowego poprowadzona jest od skrzyni biegów, poprowadź tymczasowo dodatkowy przewód od korpusu silnika do minusa akumulatora. Napięcia dochodzące...
No akumulatory są zasłonięte i widać tylko kleme dodatnia No to w takim wypadku trzeba odszukać nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Nie osłonięty, ale z dostępem do czystego metalu. Tak, aby było połączenie galwaniczne. I to właśnie może zastąpić klemę "minus" owego akumulatora. Klema minus jest po prostu podłączona...
Masa to kabel brązowy na schemacie i to jest minus akumulatora. Na resztę kabli podawany jest plus z akumulatora.
Zobacz jeden pin z czujnika podpinasz do minusa akumulatora. Drugi do T we wskazniku. Minus na wskazniku podpinasz do minusaTEGO SAMEGO akumulatora. A plus wskaźnika do PLUSA TEGO SAMEGO akumulatora. Ale jak pisałem wyżej nie ponosze odpowiedzialnosci za nieudany test.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
Nie pod te same. Czerwony to masa i tam podłączasz plus akumulatora, natomiast minus tam gdzie zaznaczyłem na rysunku.
Może podsunę pomysł.... Do "odpalenia" centrali wcale nie jest potrzebna przetwornica Wystarczy podpiąć akumulator i na chwilę zewrzeć minus akumulatora z com centrali. Centrala wystartuje na samym akumulatorze... Jak podepniesz odpowiednio styki dołożonego przekaźnika podłączonego pod zasilanie centrali .... Centrala będzie startować "sama" przy wymianie...
Taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/9140538800_... Dodano po 2 Taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/9140538800_... A minus akumulatora do minusa.
Minus do minusa na akumulatorze.
TAk właśnie. Jak wyfikniesz w pionie parę po prawej stronie, to akumulatory będą leżały jednakowo, fioletowy przewód będzie łączył plus prawej pary z minusem lewej pary. Akumulatory będą jednakowo i tylko kable będą się plątać. Baterie w laptopach są składane tak, że od strony minusa są 2-3 akumulatory równolegle, nad nimi (od strony dodatnich elektrod)...
https://obrazki.elektroda.pl/4137787100_... BTW: z tym izolatorem dookoła plusa to prawda. Gdyby obrać akumulator z tej czerwonej koszulki, miałby minusa na całej obudowie. Koszulka nie osłania obecnie tylko spodu akumulatora, dlatego strzałką wskazałem na spód.
Na schemacie ideowym z tego linka jest źle narysowany minus ładowania akumulatorów. Powinien być z drugiego końca oporników R8 - R12, tego który idzie na bazę T3 przez opornik R7. Natomiast na płytce drukowanej minus ładowania akumulatorów jest wyprowadzony poprawnie. Piszę żeby wyjaśnić wątpliwości przy montażu.
Zakłam że " źródło prądowe 250mA o napięciu 22V" to tylko taki skrót myślowy i rozumiesz przez to źródło 250mA o maksymalnym napięciu 22V. Akumulatorów się nie zasila tyko ładuje. Ładuje się je stałym prądem albo impulsowo. Ty chcesz ładować prądem stałym z układu złożonego tylko źródła prądowego, więc będziesz musiał sam pilnować czasu ładownia i mierzyć...
Żeby sprawdzić ładowanie i instalacje wystarczy przyłożyć woltomierz do akumulatora i zbadać czy nap na działającym silniku jest odpowiednie { powinno wynosić od 14 do 14,4 V}. Jeżeli nie to cała instalacja ładowania wygląda tak że przewód od alternatora-ten grubszy- idzie do rozrusznika i tam łączy sie z dodatnim przewodem od akumulatora. Minus to...
Weź masę z zasilania, czyli minus akumulatora (masa radia), a wejścia podłącz do jednej końcówki głośnikowej, z tym że przez kondensator elektrolityczny 100 µF/16 lub 25 V. Minusami w stronę podłączanego analizatora (oddzieli to składową stałą, która jest na wyjściach głośnikowych). Jeśli analizator widma jest przeznaczony do sygnału z głośników, to...
Plus bezpośrednio od akumulatora minus z masy przy radyjku. Sprawdzałeś to ?
Ja bym użył takiego przełącznika. https://sklep.msalamon.pl/produkt/przela... Do sirodkowych wyjść podłącz samochód a do skrajnych akumulator oczywiście plus i minus w jednej linii nie na krzyż.
Podłączałeś jak poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/9806987900_... Minus akumulatora musi być połączony ze środkowym konektorem oraz czarnym przewodem odbiornika.
To jest Citroen, tam akumulatory mają tylko plus. Chcę wiedzieć jakby przyszło mi kiedyś kogoś odpalać Chyba chciałeś napisać "zapalać kogoś" np od tyłu. a może mnie ktoś kiedyś będzie. To też możliwe i tylko od tyłu. 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników...
Nie mam instrukcji obsługi tego auta, bo bym sprawdził. Tak czy siak, jest czujnik akumulatora na minusie i to już jest znak, że warto by było poprawnie podłączyć. Najprościej pisząc plus ładowarki/prostownika do plusa klemy akumulatora i minus ładowarki/prostownika do silnika to sam wiem ale tak konkretnie serwisowo to...
Proszę nie utrudniajcie mi i sobie życia, ja proszę o jedno wy pytacie o całkiem drugie. Może być tak: koniecznie włącz pozycyjne, inaczej nic z tego, napisałeś że jak je włączasz to jest problem, i o to chodzi. minusowy miernika do minusa akumulatora i minus już tam zostaw. plusowym dotknij plusa akumulatora i podaj odczyt np. 12.2V lub około 12V też...
Jak będziesz odpalał maszynę to minus daje do ramy masy pojazdu odpalanego czyli C-330 a nie do minusa akumulatora , natomiast + dajesz wiadomo do + akumulatora miałem takom instrukcje na fotce z opisem kurom klemę odkręcamy jak wymieniamy akumulator . Pierwsze co w tym przypadku ma być odkręcone to minus potem plus , natomiast przy zakręcaniu plus...
Witam --sprawdź czy ten akumulator co chcesz wstawić ma tak samo rozmieszczone bieguny minus i plus , żebyś w miejsce plusa nie założył klemy minusowej i odwrotnie!!! .Minus z akumulatora przeważnie idzie na karoserię i obudowę silnika !!!
z regulatora wychodzą cztery przewody: czerwony- plus akumulatora, poprzez bezpiecznik 8A zielony lub czarny- minus akumulatora, rama pojazdu różowy i czarny- podłączone do przewodów w silniku (ładowanie)
Napięcie mierzysz na alternatorze - czyli plus na wyjście alternatora. A gdzie masz podpięty minus - na akumulatorze czy na korpusie alternatora. Czasami trzeba poprawić połączenia masy miedzy silnikiem a karoserią. Miałem tak w Nissanie. Minus na korpusie alternatora pokazywało 12,8V, minus na akumulatorze - pokazywało 14,0. Poprawienie styków taśm...
Mnie natomiast zaciekawiło jak podłączyłeś akumulator do układu. Jeśli dobrze czytam schemat to biegunowość jest opisana niewłaściwie, czyli anody tyrystora na minusie. Nie siej Waść zamętu w głowie twórcy wątku. Anody tyrystorów połączone z minusem akumulatora są jak najbardziej OK, to ma być ładowarka akumulatorów a nie układ służacy do spalenia...
Zignorować. Ja zawsze łączę do klem padniętego aku.
Kolego, Po pierwsze: akumulatory podłączone są błędnie: kabel CZARNY powinien iść w MINUSA jednego z akumulatorów (oznaczmy go 1-), plus tego samego akumulatora ( 1+ ) łączysz z minusem drugiego (2 -) tym krótkim kabelkiem, plus drugiego (2+) idzie w kabel CZERWONY. Sugestia, jak należy połączyć akumulatory 6V 7Ah, znajduje się na naklejce (rozróżnienie...
GND to również minus akumulatora lu baterii czy innego zródła energi. Vcc to plus tych sposobów zasilań... I daj jakiś schemat żeby mozna było zobaczyc o co chodzi. tylko prowizji nie ustaw...
Połącz minus akumulatora z kadłubem silnika dodatkowym grubym przewodem, lub znajdź oryginalną plecionkę łączącą nadwozie z silnikiem i sprawdź stan połączenia.
W maluszku od akumulatora przewód "minus" idzie takim krótkim kablem do złącza śrubowego, które lubiło korodować. Drugi element, to kabel idący od dodatniej klemy do rozrusznika. Trzeci to przewód masowy idący do rozrusznika (gruba, płaska plecionka miedziana). Te trzy przewody i stan ich połączeń były przeważnie winowajcami odpowiedzialnymi za konieczność...
Na początek spróbuj solidnym kablem rozruchowym spiąć minus akumulatora z metalowym elementem nadwozia. Nielakierowanym.
Ładuj z mocą wodospadu... Ładowarka wykrywa spadek napięcia akumulator? Chodzi o tzw. minus delta V. Jeśli tak to ustaw większy prąd ładowania czyli 1A. 100mA to za mało.
Zrób prosty test. Zapnij przewód rozruchowy od minusa akumulatora do masy silnika. Jak jesteś pewny rozrusznika to szukaj w zasilaniu.
Witam. 85 minus akumulatora, 86 plus po stacyjce, 30 i 87 przerywasz plus w obwodzie zapalniczki.
Ja zrobiłbym to tak: potrzebujesz diodę prostowniczą i mały akumulatorek 12v. Anodę diody podłączasz do punktu, gdzie zasilanie idzie po stacyjce, a katodę tam, gdzie idzie bezpośrednio z akumulatora. Do tego samego punktu podłączasz plus akumulatorka, minus do masy. Teorytycznie działałoby to tak: po podłączeniu zasilania ładowałby się akumulatorek,...
Źle podłączony klakson - podłącz 87 z 85 to + akumulatora. Z 30 pójdź do + klaksonu, minus klaksonu daj na - akumulatora. Przycisk podłącz do 86 i do - akumulatora. Oczywiście po drodze w + włącz bezpiecznik.
Jeżeli by się tak działo przy odpalonym silniku sugerowałoby to uszkodzenie regulatora napięcia o ile taki tam jest, ale jak piszesz tak samo jest przy włączonej stacyjce, ale bez odpalonego silnika to w/g mnie brak dobrej masy silnika i akumulatora (akumulator minusem podłączony do silnika, a masa na ramę motocykla podawana poprzez linkę gazu). Zrób...
Czerwony to plus akumulatora, czarny to minus a ten trzeci jak przyłożysz do plusa to antena się wysunie, a jak puścisz to się wsunie.
Witam. Chciałbym doładować akumulator w samochodzie ford mondeo mk5. Posiadam akumulator EFB oraz ładowarkę bosch c30. Czy akumulator EFB powinienem ładować jak zwykły akumulator czy jak AGM?? Druga sprawa dotyczy rejestracji tego ładowania przez komputer samochodu. Będę ładował akumulator na samochodzie plus pod akumulator minus pod karoserie. Czy...
Przewód na akumulatorze ,minus
Żeby nie mieszać to możesz podłączyć rezystor do plusa zasilacza, drugą końcówkę do plusa akumulatora a minusy razem. Użyj w takim razie rezystora 10Ω tylko ładowanie będzie trwało dłużej bo prąd będzie mniejszy. Jak dla mnie napięcie końcowe to około 7.2V a opieram się na tej informacji http://www.shopwiki.co.uk/_50-14000-020+...
Ano tylko między minusem akumulatora i fizyczną masą. W tym przypadku kolor żółty wskaźnika do akumulatora. Czerwony oczywiście do plusa.
Źle podłączyłeś "-" ładowanego akumulatora. Minus dla aku. wychodzi z punktu gdzie połączyłeś "PS2", "PL" i rezystor 1/5W. :) Pozdrawiam
Uważam że w twoim przypadku kolego bardzo fajny byłby rozłącznik masy ten hebelek jest zamontowany w ciągniku MTZ dochodzi do niego tylko jeden przewód z minusa akumulatora
Minus akumulatora jest juz podlaczony do karoserii i silnika. W samochodzie zeby zmniejszyc ilosc kabli ciagniete sa tylko kable plusowe, a minusowym jest cala karoseria auta.
No tak mógłby być tak podłączony - od minusa akumulatora do środkowego wyprowadzenia. Taki pakiet podłączasz do swojego routera i powinno działać. Upewnij się, że w oryginalnym pakiecie jest termistor 10 kΩ.
Masz alternator czy oryginalną prądnice? Bo oryginalnie C330 wychodziła z plusem na obudowie, w przypadku przeróbki na alternator trzeba było zamienić zaciski na akumulatorze żeby był minus na obudowie.
Czarny to minus,czerwony plus a szary z tego co pamiętam to kontrola temperatury akumulatora. Sprawdż które z ładowarki odpowiadają za plus i minus.
odłącz akumulator złącze minus (-) zawsze odłączając minus potem plus Akurat w Foce 2 nie ma dostępu do klemy minus, bez odpięcia plusa i wysunięcia aku.
Nie ulega wątpliwości że masz uszkodzoną centralę którą trzeba oddać do serwisu. Tak na tymczasowo..... Podłącz minus akumulatora pod "com" centrali. Powinno zadziałać jednak ładowania raczej nie będzie...
Wystarczy włączyć zasilacz, odpiąć minus akumulatora i dołożyć miernik do przewodu (+) i (-). No i można dokładnie ustawić 13,7V.
minus
Zobacz jakie styki w słuchawce dotykają akumulatorka - może to nie być tylko zestaw na końcach ale jeszcze dodatkowy styk koło bieguna "-" Jak taki jest to te zamienne akumulatorki należy obrać z folii/etykiety/izolatora aby wyglądała jak oryginały. Mam podobne słuchawki na akumulatorki AAA i na nowych akumulatorkach na obwodzie od strony "minusa",...
Musisz poszukać miejsca, gdzie można podpiąć napięcie z innego akumulatora. Najlepiej, do przekaźnika załączającego rozrusznik, do niego idzie kabel, bezpośrednio z akumulatora. Plus do śruby przekaźnika, minus do masy. Schemat jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Coś za bardzo namieszałeś. W tych motocyklach był "normalnie" założony akumulator 6 V,z minusem na masie, ładowany z cewki ładowania poprzez prostownik w lampie. Wprawdzie ładowanie nie było rewelacyjne, ale normalnie wystarczało.
Witam. Mam proste pytanie. Czy gdy mam akumulator i żarówkę, to wystarczy przełącznik podłączyć do plusa i minus może być stały czy również on musi być rozłączany? Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Telewizor, laptop, PlayStation powinny działać na tej przetwornicy, którą masz. Napięcie sinusoidalne jest potrzebne do zasilania silników indukcyjnych i transformatorów sieciowych. Połączenie równoległe akumulatorów o jednakowych parametrach to bardzo dobry pomysł. Akumulatorom nic się nie stanie, jeśli przed połączeniem zostaną wyrównane ich napięcia....
Każdy samochód ma kilka mas, 2 pewnie w komorze silnika plus skrzynia biegów, idź za przewodem od akumulatora minus.
Sprawdziłem Masa pin 28 do akumulatora minus zapłon właczony 0V.Masa pin 2 do akumulatora minus zapłon włączony 0V.Plus( 30) pin 15 do akumulatora minus zapłon wyłączony 11-14v.Plus( 15) pin 27 do akumulatora minus zapłon włączony napięcie11-14v.Plus na przekażnik pin 26 zapłon włączony 11-14v.Zasilania i masy ok brak napiecia 5v na pinie 67 czujnik...
Zaczął bym od sprawdzenia masy silnika względem karoserii. Jak rozumiem rozrusznik nie kręci ? Można zrobić próbę z kablem rozruchowym zapinając go między silnik a masę akumulatora. Albo zmierzyć napięcie między silnikiem a minusem akumulatora przy przekręconym silniku. Jeżeli będzie jakieś to znaczy że brak masy.
Witam - należy podpiąć plus akumulatora do plusa prostownika oraz minus akumulatora do minusa prostownika .
wiele prostowników ma zabezpieczenie, że nie podaje wydajnego napięcia, jak nie wykryje akumulatora Ale nie ten. Za mostkiem (-) > 3×0,22 Ω (w połączeniu równoległym) > rezystory/zwory R25/R26 (0 Ω) >>> do akumulatora (minus) Za mostkiem (+) > bezpiecznik >>> do akumulatora (plus) Resztę to pomiar ładowania 6×LED, (LM358), pomiar wykorzystuje te 3×0,22...
Witam włącz zapłon i zdejmij te 2 wsuwki i podaj na jedna wsuwkę plus z akumulatora a na druga minus rozrusznik powinien kręcić .
Witam. Proponuje sprawdzić kabel masowy na silniku. Połącz grubym kablem minus akumulatora z blokiem silnika,myślę że to jest to, ale mogę się mylić. Pozdrawiam.
Wielkiej filozofii z podłączeniem nie ma. Czerwony do plusa, czarny do minusa akumulatora, żółty do włącznika zasilania (stacyjka itp). Pozostałe przewody to anteny i głośniki. Nie wiem w czym tu można pomóc.
Absolutnie nie można. Nie można łączyć obwodów prądu przemiennego z obwodami bezpiecznymi. Nawet nie ma takiej potrzeby, bo i po co? Rozumiem, że kinkiet normalnie też pracuje na 12V to po co łączyć neutralny z minusem?
Tak, to jest minus.
Proponuję zmierzyc spadki napięć między minusem akumulatora a masą interesujących nas urządzeń. Nie powinno przekraczać 0.5 V. Pomiar ma sens jeżeli konkretne urządzenie pracuje (jest obciążone).
Ok a powiedz mi czemu jest takie nieskie napiecie na ładowaniu oraz czy może być tak ze nawet jak wypne akumulatory to nie włączy się UPS chodzi mi o to ze jest on martwy. Bo osoba od której dostałem tego UPS powiedziała mi ze akumulatory mogą być dobre tylko są nie doładowane A mogę te dwa akumulatory doładowań prostownikiem samochodowym dla samego...
anaba255 : To są bez ramowe ( pełne szkło ) panele cienkowarstwowe CIGS ( lepsze od POLI ( 20% wieksze uzyski) przy tej samej mocy -- tylko większe powierzchniowo ) Jeden pies czy uziemnisz przy panelach czy przy akumulatorze ( Tracer ma wspólny minus wejście wyjście ). Czesto w przetwornicach PE też własnie jest podpięte to minusa więc jak uziemnisz...
potwierdzam - jeżeli nie świeci przełącznik to należy sprawdzić "+" z akumulatora(czerwony przewód), minus z akumulatora(czarny przewód) a następnie czy za gniazdem bezpiecznika(lub w innej wersji SQ24 za dwoma bezpiecznikami na czerwonych przewodach) jest napięcie. Oprócz tego można zmierzyć "+" po kluczyku który powinien pojawiać się na przewodzie...
Ma. Jeśli dobrze pamiętam, to trzeba podłączać ogniwa od strony minusa.
Brak masy albo zasilania na samochód. Sprawdzić trzeba dokładnie połączenia minusa akumulatora z masą karoserii i silnika i połączenie zasilania z plusowym biegunem akumulatora. Odpalanie tego auta w takim stanie grozi poważnymi uszkodzeniami elektroniki.
Plus do świecy minus do minusa akumulatora i wszystkie pokazują taki
Witam , plus akumulatora 24v do żarówki 24v od żarówki do c2e1 minus akumulatora do e2 żarówka nie świeci jest ok , dalej do g2 podłącz plus przez rezystor 100 omów żarówka świeci ok rozłącz te połączenia i dalej podłącz plus akumulatora 24v do żarówki 24v od żarówki do c1 do e1 minus żarówka nie świeci jest ok do g1 przez rezystor 100 omów podłącz...
minus bateria minus zasilacz minus baterii minus zasilacza minus uziemiony
zasilacz toshiba tecra excel porównać kolumna przykład kable lustra
reduktor szumu mikrokomputer cobra1
Kod odblokowujący Audi Navigation Plus - jak uzyskać? Miernik Avidsen 107112 - brak reakcji wyświetlacza