Ja zostałem dwa razy obciążony za akumulator do skutera 5 Ah. Później kupowałem akumulator motocyklowy 12 Ah w sklepie/hurtowni motoryzacyjnej to w ogóle nie chcieli starego akumulatora, ani nie pobrali opłaty depozytowej, tak jakby to była sprzedaż hurtowa. Natomiast żeby kupić przez internet akumulator zalewany starego typu, gdzie nie wejdzie żaden...
Czy stosując coś takiego i ustawiając to na 12V przy uruchomionym motocyklu to czy gdy wyłączę motocykl, napięcie na wyjściu pozostanie takie samo (12V) czy zmniejszy się o pewna ilość (np. na 10,5V)? Z dokumentacji układu wynika, że dla małych prądów wymagane napięcie wejście - wyjście tego układu to niespełna 1 V. Tak więc po wyłączeniu silnika napięcie...
Autor ma garaż bez prądu. Od czasu do czasu chce doładować w motocyklu baterię rozruchową. W motocyklu dostępne są kable połączone z baterią. Jest też ładowarka zasilana z sieci 230V. Rozwiązania: 1. Kupić przetwornicę 12V/230V i do niej baterię akumulatorów. Do baterii podłączyć przetwornicę, przetwornicą zasilić ładowarkę, którą posiada Autor. 2....
Z tego co piszesz wnoszę, że użyłeś balansera z tranzystorem szeregowym, który poza balansowaniem ogniw, ma na celu odcinać ogniwa w przypadku wzrostu napięcia na nich (podczas ładowania) albo zapadu napięcia (podczas rozładowywania). A ja wyszedłem z założenia, że przed wzrostem napięcia chroni regulator w motocyklu natomiast przed rozładowaniem......
Przedstawione założenia obarczone są poważnym błędem. Napięcie instalacji przy pracującym silniku wynosi około 14,5V , a maksymalne napięcie pakietu 3S to 12,6V. Należy zastosować ogniwa LiFePO4 połączone szeregowo 4 sztuki. Końcowe napięcie ładowania takiego ogniwa to 3,6-3,7V zatem 4 sztuki to 14,4-14,8V. Popatrz sobie na karty katalogowe tych ogniw....
Często zapali, jak akumulator dobrze doładowany po trasie Po to, aby maks. zmniejszyć wagę motocykla, zastosowano akumulator o braku nadmiaru pojemności. Wystarcza jedynie "na styk". Aby uruchomić motocykl, akumulator musi być w idealnym stanie. Rozwiązałem problem tak, że zainstalowałem załączanie świateł dopiero po uruchomieniu motocykla i utrzymuję...
ale nie wiem czemu te diody się spaliły. Obejrzałem filmy i na lampie jest prąd zmienny. Nie wszystkie lampy LED mają wbudowany mostek prostowniczy zabezpieczający przed odwrotną polaryzacją napięcia. W twojej lampie widocznie go nie było i dlatego diody uległy uszkodzeniu. Spróbuj podłączyć zwykłą żarówkę, jeżeli będzie świecić i nie przepali się...
Akumulator jest sprawny, jak dobrze wiesz, w sezonie zimowym motocykla się nie używa, a jest bardzo utrudniony dostęp do akumulatora, aby go wymontować i zamontować. Dlatego chciałbym zrobić sobie gniazdo do ładowania, aby nie trzeba było rozbierać 'połowy' motocykla. Dodatkowym zabezpieczeniem ma być odłączalne gniazdo ładowania. Ot i cała tajemnica...
Spróbuj diodę Zenera D6 zmienić na 4,7V albo 4,3V. Trzeba by jeszcze zmniejszyć wartości rezystorów R6-R10, bo diody mogą słabo świecić.
Odpowiadając na pytanie - najpierw bezpiecznik bo cały odcinek od klemy akumulatora do bezpiecznika jest podatny na zwarcia. Jeśli jest tam cokolwiek innego niż przewód, jest to potencjalne miejsce do uszkodzenia/zwarcia itd. więc bezpiecznik najpierw a potem dopiero dodatkowe układy. Włącznik - tu podobnie jak z bezpiecznikiem. Jak zrobisz go przed...
Napisałem wyżej co należy najpierw zrobić..
Kiedys wszystkie samochody posiadaly pradnice pradu stalego. Od kiedy sa alternatory zostaly zamienione, bo maja wieksza wydajnosc, przy nie wielkich rozmiarach. Pradnica wytwarza prad staly z magnesami, jesli posiada komutator, a jesli jest go brak tylko prad zmienny. W wiekszosci motocykli stosowano pradnice pradu zmiennego, ktora zasilala zarowki...
A ja dodam że jeśli ktoś już będzie używał PMR do komunikacji między motocyklami to dobrym rozwiązaniem było by zasilanie PMR z akumulatora w motocyklu przez stabilizator 7806. Dzięki temu nie będzie z problemu rozładowaniem sie akumulatorków w PMR.
to tenże stabilizator będzie grzał się aż do trwałego uszkodzenia. O to bym się nie martwił, a dalej co zrobić aby się nie grzało za dużo. Ty wiesz lepiej. Porady zbędne. Wyłączam się z tego wątku.
Nie równolegle a szeregowo.
Witam. Jak wiadomo janusz 2 razy traci, swoją głupotą podłączyłem radio samochodowe jw. do akumulatora od motocykla. Po kilku sekundach zadymiło się w okolicy końcówek mocy. Jedna końcówka jest osmolona i zrobiła się na niej gulka. Możliwe to, że przez zbyt duży prąd się ona spaliła, wymiana tej końcówki uratuje radio? Proszę o pomoc
Możesz tak zrobić. Kilka minut powinno wystarczyć.
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Ok. Spróbuję tak zrobić. Dzięki.
Witam ostatnio nabyłem lampę 55w i chciałem ją podłączyć do motocykla cewka w motorze posiada zakres 12-24v przy największych obrotach lampa jest na 12v i chciałbym zrobić instalację z użyciem akumulatora 12v 4ah posiadam regulator z malucha i mostek z mz czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to podłączyć. Dam punkty
Jednak proponowal bum zakup akumulatora 6V np od motocykla. A moze bateria sloneczna?
Wszystko da się zrobić , ale teraz jest to nieopłacalne, bo jak komuś powiem, że prostownik będzie kosztował 300-400zł, to robi wielkie oczy, bo w w "stonce" były po 80... Te robione na porzadnych transformatorach, diodach na dużym radiatorze, a nie wiszące w powietrzu, metalowej obudowie, a nie plastikowych wytopionych przez przegrzany transformator...
mam zasilacz atx 235w z układami scalonymi KIA339P i KIA494AP. Czy ten zasilacz tak samo się da przerobić jak te z układem TLxxx?,Czy da się z szyny 5V zrobić 6V do ładowania akumulatorów w starszych motocyklach na 6V?
Przepraszam za stworzenie problemów ale został już on rozwiązany samoczynnie. Nie mam pojęcia co się stało, zwarcie zrobiłem pomiędzy akumulatorem a ramą motocykla. Przez kilka godzin nic nie działo i nic nie było w nim dotykane jednak gdy przed chwilką spróbowałem go odpalić już wszystkie kontrolki działały o motocykl odpalił bez najmniejszego problemu...
Chłopy ratujta: Do motocykla bez akumulatora i alternatora potrzebuje miec zamontowane czasowo kierunkowskazy 4szt. Wymyslilem sobie ze zasilanie bedzie z pawerbanka poprzez zlacze usb. I teraz kluczowe pytanie: jak to zrobic aby dzialalo lub czy ktos mi taka instalacje zrobi za kase? Olo z Krakowa.
Poczytaj o ADC w Atmega8 i będziesz wiedział co zrobić.
Jeśli jest to pojedyncza żarówka to obejdzie się bez przekaźnika. Sprawa jest dość prosta. Od żarówki idą ci 3 przewody. Jeden to masa, ten przewód możesz sobie od razu puścić na ramę pojazdu lub minus akumulatora. Dwa pozostałe to będzie: + od światła mijania i drugi + od świateł drogowych. Z tymi dwoma przewodami musisz iść do przełącznika na kierownicy....
Nie praktyczne i zawodne, chce zrobić ładowanie w motocyklu, a nie bawić sie z wyciąganiem i wkładaniem...
Alternator samochodowy, tak jak i dwa akumulatory to strata mocy i powiększanie ciężaru. Najbardziej przychylałbym się do przewiniętego statora. Druga wersja, nie robić nic, bo może w czasie jazdy bilans energetyczny się zamknie. Zrobić testy i nie martwić się na zapas.
Do samochodu to minimum 350A a do motocykla to około 150A. To co masz to jest ładowarka do akumulatora z funkcją szybkiego ładowania(dużym prądem). A zdrowe dla akumulatora to to nie jest.
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora do motocykla. Zacznę od początku, motocykl stał w garażu nie ogrzewanym, już przed końcem sezonu trochę niedomagał, zapomniałem o akumulatorze by go wymontować. Gdy wreszcie się za to wziąłem wypadałoby go naładować... szwagier miał taką ładowarkę, bardzo prostą na dwie żabki, wyglądem przypomina przerobiony...
masz paragon-zwróć na gwarancje-bo wygląda na znikomą pojemność w akumulatorze-motocykl stał wpięty na mrozie może??? odpal go kablami z auta z wpiętym akumulatorem z moto i powyłączaj obciążenie -światła itp... wypnij potem kable od auta i wepnij w to miernik i obserwuj czy spada napięcie jeżeli masz jakąś zapasową żarówkę na 12V to wepnij ja w wypięty...
A co pisze wytwórca w charakterystyce pojazdu? 85wat czyli około 7a i jest ona wykorzystywana w 100% do ładowania akumulatora Obawiam się, że jest inaczej. Prawdopodobnie w tym pojeździe akumulator ma zasilić rozrusznik, oświetlenie pozycyjne i może sygnał dźwiękowy. To tyle. Jeśli sobie zafundujesz 8 Ah (jeśli zmieści się di obudowy) to masz z górką.
Ten konkretny Aku zawiera w obudowie cztery ogniwa pryzmatyczne LifePo4, balanser z balansowaniem 100mA, i bms który aktywuje ACP ( bezpiecznik wyzwalany dodatkowo elektronicznie) który trwałe rozłączy obwód (-) w przypadku przekroczenia napięć, lub uszkodzenia którego kolejek ogniwa. Można ładować każdą ładowarką której napięcie nie przekracza 14,4V...
Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
Diagram postępowania przy wyszukiwaniu usterek obwodu ładowania akumulatora dla motocykli japońskich
Po włączeniu wtyczki do gniazdka, zapala się POWER. Nic dalej nie zrobisz. Po podłączeniu akumulatora zapali się LED obok POWER ---> ŁADOWANIE oraz "motocykl". Wówczas możesz przełączać przyciskiem MODE dalej na "samochód" i "zima". Kolejne naciśnięcie wyłączy ładowanie (będzie świecić tylko LED POWER). Jeśli podłączysz akumulator 6V, zapali się LED...
Ale jeśli faktycznie był podłączony w motorze całą zimę, zbyt niskie napięcie też może być przyczyną rozłączania ładowarki ( miałem taki przypadek z prostownikiem i akumulatorem samochodowym) , a spróbuj podładować trochę zwykłym prostownikiem i przełącz potem na tą ładowarkę - zobaczysz co się stanie ? Jeżeli będzie ładować ( a powinno ) to będziesz...
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Dopuszczalna granica rozładowania akumulatora kwasowego 12 V to wg.producentów 10.5 V.Wówczas należy niezwłocznie doładować go prostownikiem do napięcia nie większego niż 14.4 V. Należy ładować prądem nie większym niż 10% pojemności akumulatora.
Chcę przenieść akumulator w inne miejsce. Żeby to zrobić muszę przedłużyć kable które do niego idą. Jakie powinny być takie kable i jak mam je przedłużyć? Akumulator 12V 5Ah (do motocykla) wygląda on tak: http://img64.imageshack.us/img64/6150/ak... I teraz nie wiem czy mam po prostu przedłużyć je razem: http://img28.imageshack.us/img28/8910/ak...
Podłącz ten zestaw do akumulatora,podłącz woltomierz ,odpal silnik i jeśli na wyższych obrotach będzie min 13,8V to znaczy że pokrywa pobór światła i ładuje aku.Ale bezpieczniej by było wyprostować napięcie z cewek świetlnych( bo pewnie przemienne jest) i zasilać z nich przetwornicę.Do tego jakiś kondensator żeby trochę wygładzić Tylko może być odwrotny...
Witaj kolego :) Kup sobie zwykły uniwersalny przekaźnik np. coś takiego https://allegro.pl/oferta/przekaznik-412... na jego styki sterujące podłącz masę...
Czy ma ktoś pomysł na wykonanie jakiejś kontrolki, która po odpaleniu motoru zapali się informując, że akumulator jest ładowany?
Z transformatora wychodzi mi napięcie które po wyprostowaniu wynosi 14,5v. Transformator ten daje 3A, chcę go wykorzystać do ładowania akumulatora od motocykla który ma 5ah więc potrzebuje zmniejszyć natężenie do około 0,5A. Jak to zrobić?
Jeśli gniazdko pasuje to musisz je tylko wsadzić w otwory zaznaczone na płytce i przylutować. Do wtyku przylutuj dwa przewody najlepiej w kolorze czarnym i czerwonym lub niebieskim i czerwonym. Czerwony przylutuj tak aby był połączony ze środkiem wtyku. Dla wygody na drugim końcu przewodów najlepiej by było przylutować odpowiednie krokodylki. I pamiętaj...
Dzień dobry potrzebuje przerobić Yamaha żeby paliła bez akumulatora czy da radę jakoś to zrobić jak tak to miał by ktoś jakiś schemat słyszałem że można dać też diody ale skąd je wziąć z góry dziękuję
Winny okazał się akumulator
Ac czyli prąd przemienny jak sama nazwa wskazuje zmienia polaryzację czyli raz np raz masa na ramie a raz na kablu. Sprawdziłeś sobie schemat elektryki w motocyklu z tym silnikiem i akumulatorem? Najłatwiej będzie jak zrobisz tak jak tam jest a później dopiero będzie kombinowanie z LEDami.
Przekaźnikiem. Cewke podłączasz do stacyjki a styki między jeden kabel zasilający a akumulator.
Dodano po 13 Zwróć uwagę na ew brak obiążenia instlacji (brak akumulatora kwasowego i zakończone ładowanie LIDEPO4). Żebyś nie usmażył sobie szpilkami ECU, innej wrażliwej elektroniki czy regulatora jeśli jest stratny. Chyba,ze to nie masz takich odbiorników. A w jaki sposób jest to rozwiązane w oryginalnych akumulatorach LiFePO4 do motocykli ???
To czasem nie jest przekaźnik (zabezpiecza przed odwrotnym podłączeniem do akumulatora). Swoją drogą takim prostownikiem to można naładować co najwyżej akumulator od motocykla... Regulacja prądu to dość skomplikowana sprawa. Musisz zrobić sterowane źródło prądowe, czyli układ, który będzie tak regulował _napięcie_ wyjściowe aby utrzymać przepływ zadanego...
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item... ok to załóżmy, że mam ten głośnik wodoodporny, i co jeszcze potrzebuje, krok po kroku jak to trzeba zrobić.
alledrogo.pl Może przesadziłem z tym "samochodowy". To pewnie zrobi różnicę. Dokładniej to akus do motocykla.
Mam pewne obiekcje czy można ładować akumulator kwasowy motocykla 12V podpinając do niego akumulator żelowy 12V - czy nie szkodzi to akumulatorowi w motocyklu?
prosze usunac ten wpis
Syrena jest zapewne z własnym zasilaniem, ale musiałbyś wstawić fotki. Jeżeli tak będzie to mógł paść w nie akumulatorek po tak długim postoju bez zasilania. Czy jest wymienny trzeba by sprawdzić ale pewnie taniej kupić drugą. Może najpierw wrzeba zrobić jakieś przyuczenie pilotów, w instrukcji jest kilka opcji.
Czy da się jakoś odseparować oba akumulatory żeby uzyskać 12 volt. ?? Nie. Dwie diody polaczone szeregowo da ci upragione 5,2 VDC /USB do ladowania smarkfona. Tylko na wyjsciu ma być solidny Zener 5,2 V, a po drodze rezystor 2,2Ω / 0.25 W jako bezpiecznik.
Możesz , a do tego wsadź do plecaka 12V akumulator od motocykla, innego rozwiązania w tej sytuacji nie ma. Jest drugie wyjście ; kup syrenę(buczek) piezo 6-cio woltową , one pobierają dużo mniej prądu i będą działać na popularne baterie. Najlepsza sygnalizacją plecakową , to sygnałówka (trąbka) PKP!!!
Może uda się coś zrobić max 1A prądu,najważniejsze żeby w końcowym etapie ładowania akumulatora kwasowego napięcie doszło do 16.2V Do tego jest potrzebna elektronika - zasilacz stabilizowany 16,2V z ograniczeniem prądu. Dwa mostki to pomyłka - tego nie zapewnią.
Dokładnie to chciałem ją założyć do simka s-83 a potrzebna mi bo mam instalacje 6V a chciałem założyć alarm...oczywiście mam akumulator ...
witam .prosze o pomoc .chcę zrobić sam prostownik do motocykla zasilanie z cewki świetlnej akumulator 12V,poradżcie mi co mam kupić i gdzie zamontować ,może wystarczy jedna jakaś dioda ,tak żeby z cewki świetlnej ładowało akumulator,czekam na odpowiedz i pozdrawiam gawelx kolego szukam cały czas ale wszystko co znajduje to są prostowniki samochodowe...
Panowie jest to stary motocykl jawa 250 z poradnica 2 cewki zapłonowe 6 do ładowania tak to sobie zrobiłem potrzebuje poskładać to do kupy żeby było ładowanie Dodano po 1 Nie chcę zastępować akumulatora
Napięcie nawet 15V będzie OK. Mam ten sam motocykl i po naładowaniu akumulator miał ponad 14V, a ładowanie na uruchomionym silniku to prawie 14V. Rozbierzności rzędu kilku V nie zrobią motocyklowi żadnej różnicy, oczywiście jeśli napięcie nie spadnie znacząco poniżej 12V.
Co do nowych produkcji to się nie dziwię akurat twojej opinii. Najczęściej ( zawsze ) to porażka. A jaką wydajność prądową miałby mieć? Żebym mógł naładować akumulator do motocykla 6v. 12V do samochodów ciągnika itp. Akumulatory różne od 40 do 120ah No i jak by można było to 24v
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Potrzebny schemat i wg niego należy odłączyć wszystkie elementy które są zasilane z tego bezpiecznika i sprawdzać, który zrobi zwarcie.
Prądnica daje napięcie takie jakie daje, ale akumulator powinien być ładowany napięciem 14.4VDC. Dlatego napięcie 14VAC trzeba wyprostować. Napięciem tym można by na upartego ładować akumulator, ale mogą się zdarzać sytuacje, że na ładowanym akumulatorze napięcie może wzrastać powyżej 14.4V. Wzrost powyżej 14.8V jest już niezdrowy dla akumulatora, szczególnie...
Potrzebuję pomocy dot. zapłonu CDI do motocykla WSK 125 (kupiony w Audiobas). Podłączenie jak na schemacie i zdjęciach. Motocykl bez instalacji oraz akumulatora. Problem w tym, że nie ma iskry i WSK nie odpala. Co zrobić w takim przypadku ? Dziękuje za każdą cenną wskazówkę.
Bez akumulatora raczej się nie obejdzie, poza tym fajny romet. Instalację musisz zrobić tak jak jest oryginalnie w "motocyklu" z którego pochodzi ten silnik, jeśli jest tam akumulator to tutaj też musi być bo motor taki sam tylko rama inna.
Witam, jeśli nie w tym dziale co trzeba to przepraszam... Posiadam akumulator kwasowy do motocykla. 12V 14Ah i mam prostownik stary samochodowy z możliwością ładowania 12V 2,5A. Jak użyć tego prostownika, żeby naładować akumulator i go nie uszkodzić. Wydaje mi się, że powinienem ładować go prądem 1,4 A ale jak to zrobić jak moj prostownik ładuje tylko...
W sensie tak zrobiłem, że plus idzie z tego stabilizatora do mostka prostowniczego, a minus z masy. Potem te kable idą do akumulatora. Ale niby mostek robi tylko stratę napięcia. Ale wydaje mi się, że do ładowania akumulatora potrzebny jest również minus.
Witam, po zimowaniu motocykl nie pali, po odpaleniu z kabli od auta pracuje normalnie, po odłączeniu p. masowego napięcie spada do 7.65 z delikatnym plusem. To, że akumulator trup to dosyć logiczne, motocykl od dłuższego czasu miał problemy z dłuższym postojem i po 2 tygodniach odpoczynku latem, zmuszał mnie do odpalania na pych. Bardziej interesuje...
Fajna ładowareczka :) do aku w motocyklu akurat :) Wydaje mi się że temat można już zamknąć:) Pozdrawiam serdecznie :) może niebawem ukaże tu mój projekt bezstykowego aparatu zapłonowego do motocykli z 6V instalacją.:)
Zacznijmy od tego, że nie mam akumulatora. Motocykl to dokładnie Pronar 125 - nazywany przez każdego Mińsk 125.
W kilku swoich motocyklach miałem aku rożnych producentów, jednak polecana wcześniej Yuasa jest najlepszym wyborem. Większy prąd rozruchu, mniejszy spadek napięcia podczas dłuższego nieużywania moto, większa trwałość. Miałem yuasę YB10L - B2 w twinie R2 o wykorbieniu 180stp. który do rozruchu wymaga naprawdę sprawnego aku. Akumulator nieznanej marki...
Są akumulatory dla nurków, mają one np. 11,1V 20,8 Ah i mogą być rozładowywane prądem do 20A, waga akumulatora to 1,2kg. Trochę cena odstrasza - bo ponad 1100zł. Może kolega powinien zainteresować się akumulatorami od motocykli lub dużymi żelowymi - nie są bardzo ciężkie, a przynajmniej nie tak ciężkie, jak samochodowe (np. 12V 20Ah żelowy waży 5,5kg)...
Bardzo fajny pomysł,czy masz tam akumulator?
Niestety, transformator nie działa w taki sposób ! Do działania transformatora potrzebujesz prądu zmiennego ,czyli takiego jak np.w gniazdku elektrycznym. A Ty masz prąd stały z baterii . Musisz poczytać o tym ,aby to zrozumieć . [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Transf... Aby zrobić starter do silnika, musisz postarać się o większą baterię...
Ale kombinujecie, podpinasz je na stole równolegle i ładujesz zasilaczem 12v. Najlepiej takim aby miał kontrolkę czy akumulatory pobierają jeszcze prąd żeby nie ładować w kółko. Tych akumulatorów nie przeładujesz, jak na zasilaczu osiągną 12v to tak po prostu będzie stać bo zasilacz nie pozwoli im się rozładować. Nie stosować prostowników od akumulatora...
Wstrząsy i słabe połączenia ołowiu (elektrod) wewnątrz, chociaż piernik wie czy tam w ogóle jest ołów - wielkie oszukaństwo, bo nawet nie żądają zdawania starych akumulatorów od motocykli...
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Jak się przyznasz to nie Jak nie to tak. Raczej nikt nie będzie robił analizy spektografem masowym ... No chyba ze wlewki (odpowietrzniki) były zabezpieczone ... naklejka etc ... i widać fizycznie ślady ingerencji.
Witam! Zakupiłem nowy akumulator do mojego motocykla, 12V 5Ah aby przedłużyć jego żywotność chciałem przerobić prostownik, albo zrobić jakąś ładowarkę która będzie miała prąd ładowania 0,5A czyli 1/10 mocy akumulatora. Mam w swoim posiadaniu dwa oryginalne prostowniki EINHELL 12A I jakiś polski 10A I teraz moje pytanie brzmi: Czy przerobić któryś z...
mam pojęcia jak długo mógłbym z niej korzystać. Akumulator od motocykla jest IMHO za mały - pobór mocy będzie zbyt duży. Wprawdzie kolega (at)cyann dobrze obliczył, ale należy wziąć pod uwagę, że 8 Ah to pojemność dla prądu 0,05 C. Natomiast w tym przypadku pobór prądu będzie w okolicach 1 C co znacząco zmniejsza dostępną pojemność akumulatora. Szacunkowo...
Pobór prądu na czerwono-białym 230mA do 400mA na obrotach. Po odłączeniu akumulatora motocykl dalej pracuje. Napięcie wynosi 5-6V i spada po podkręceniu obrotów. Oczywiście te wartości są mierzone z odłączonym akumulatorem. Czerwono biały przewód to zasilanie CDI i pobór mierzony na nim. Z tym, że z CDI zasilana jest również cewka zapłonowa.
Można by w sumie zastosować akumulator od motocykla- mniejszy gabarytowo, mniejsza pojemność i ogniwo słoneczne lub wiatrak zrobiony z motocyklowej prądnicy, lub alternatora. Do jego ładowania (po to mniejsza pojemność) Do tego jakaś fajna obudowa z plexi i było by naprawdę fajne. Ja bym zamiast aku jednak zainstalował zasilacz na 220v choć to uż ogranicza...
A masz odpowiednio podłączony akumulator?
Witam mam problem z ładowaniem w motocyklu honda cbr600rr pc40 i to poważny. Wymieniłem akumulator wymieniłem regulator wymieniłem stator i nic wszystkie te części zostały sprawdzone i sa dobre a łądowania dalej nie ma. Zrobiłem próbe z pominieciem instalacji motocykla i prosto z regulatora + i - podłączyłem do akumualtora a drugim akumulatorem zasiliłem...
Masz sygnalizator autonomiczny z akumulatorem wiec musisz go wymienić.Jak mozna dopuścic by system alarmowy pracował przez 11 lat na tych samych akumulatorach!!!! to już obciążniki z resztkami ołowiu. Podłączenie na krótki okres akumulatora od motocykla (jesli ma 12V) też nic nie da bo musisz wymienić i w syrence i w centrali.Akumulatory powinno się...
Budżet w sam raz na zrobienie roweru elektrycznego. Przy cięższych pojazdach proponowana moc silnika wystarczy do słabego turlania. Zobacz jakie moce jednostek napędowych posiadają motocykle choćby 125ccm. Gdzie będziesz się takim wynalazkiem poruszał, bo na pewno nie po drogach publicznych?
Jak chcesz, to 693-306-190 zrobiłem taką maszynkę na dwa tory, działa po radiu i po kablu(jak są zakłócenia lub słaba propagacja). Sprzęt na 3 szt. AT89C2051, zasilanie 2 szt. 5,5Ah akumulatory z motocykla + 2 szt. 45Ah akumulatory z osobowego. Działa już od 2 lat. pzdr
Jeżeli chodzi o te uwagi powyżej - to tłumaczone jest to następująco: - zapięcie bieguna ujemnego na silnik skraca drogę prądu do rozrusznika - Po odpaleniu silnika "padniętego" kable powinny być kilka minut pozostawione. Zabezpiecza to przed powstaniem "piku" napięcia w instalacji samochodu w momencie rozłączenia kabli zaraz po uruchomieniu silnika...
A więc tak Panowie. Sezon już się zaczął i musiałem coś zrobić z tym akumulatorem. Kupiłem elektrodę weglową 4 mm - całe 90 groszy oraz glinę modelarską, 520g - 6 zł. Przygotowałem też gruby kabel , zakończony z jednej strony uszkiem a z drugiej kawałkiem blachy miedzianej z elementem do zamocowania elektrody. Naciąłem z kawałka płaskownika ołowianego...
sprawdz też czujnik przechyłu motocykla jest w skrzynce akumulatora
Witam wszystkich, Jestem nowy a to jest temat, który mnie interesuje a mianowicie kupiłem niedawno 6 neonów (diody 5mm z dwóch stron) 12V i bardzo by mi zależało na ich pulsowaniu:-). Mój motocykl to JAWA 350TS-12V 5,5Ampera na akumulatorze. Proszę o dokładną instrukcję jakie układy elektroniczne potrzeba i co trzeba zrobić, by to działało? Dziękuję...
woził w kufrze klunkra 20 kg. Już go wozisz, bo akumulator i instalacja motocykla to co? Akumulator pewnie ze 14 Ah, czyli niezły power bank. Kombinujesz Bracie jak kot na kominie albo koń pod górkę. Są przetwornice samochodowe do laptopów. A jak już schodzisz na dno piekieł, to poszukaj generatora termoelektrycznego.
to jest tak zrobione ze modul z motocykla rozdziela prad na swiatla ,na ladowanie,lecz nie mam regulatora napiecia orginalnego i musialem zrobic,to musi byc tak zrobione bo tak bylo orginalnie.Pozdrawiam Dodano po 4 Witam dzisaj sprawdzilem jak sprawa wyglada. Ustawilem regulator tak zeby na max obrotach dawal okolo 14.6v,a ladowanie rozpoczyna sie...
Witam wszystkich na forum. Zrobiłem sobie prostownik do ładowania akumulatora w motocyklu. Zwykły jednopółówkowy. Użyta dioda to Dioda prostownicza P1000 (10A 1000V 10A10). Napięcie na uzwojeniu wtórnym transformatora wynosi 15V AC. Po przepuszczeniu przez diodę wynosi Najpierw ok 11 a po chwili miernik pokazuje 8V DC. Natomiast po podłączeniu do zacisków...
akumulator motocykl motocykl ładować akumulator motocykl honda akumulator
wykorzystać projektor czujnik biegu wstecznego wymiana anteny teleskopowej
multifunkcja kierownica multifunkcja kierownica
GPS Mio N482 - Ustawienie czułości ekranu dotykowego Anadol EKO nie działa - diagnostyka i rozwiązania