Akumulator zawsze jak największy A jak się przesadzi to alternator nie naładuje i wraz lipa bo na mrozie padnie niedoładowany
Znalazłem taki rejestrator https://allegro.pl/oferta/rejestrator-hi... Trochę badziewny: - nie obsługuje H265, czyli gorsza kompresja = do zapisania tej samej ilości materiału potrzeba większego dysku - sprzedawca wprowadza w błąd pisząc, że jest 2Mpx full HD; w rzeczywistości, max rozdzielczość zapisanego...
chyba każdy, nawet nowy, ma przymrużenie. Są przyrządy do sprawdzania realnej pojemności (sklep z akumulatorami?) Zima pokaże stan zużycia... Lepiej sprawdzić miernikiem niż kombinować na mrozie.
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Stwierdzono że akumulator traci pojemność na mrozie. Pyta się mnie kumpel czy nie można zastosować jakiejś grzałki która będzie podgrzewać w zimową noc akumulator, pobór prądu oczywiście z niego. :) :) :)
pozatym akumulator traci swoją pojemność na mrozie dlatego może ci słabo kręcić ,a pózniej jak silnik nagrzany to akumulator ma moc
masz paragon-zwróć na gwarancje-bo wygląda na znikomą pojemność w akumulatorze-motocykl stał wpięty na mrozie może??? odpal go kablami z auta z wpiętym akumulatorem z moto i powyłączaj obciążenie -światła itp... wypnij potem kable od auta i wepnij w to miernik i obserwuj czy spada napięcie jeżeli masz jakąś zapasową żarówkę na 12V to wepnij ja w wypięty...
Albo zgasi auto i zmierzy napięcie na aku .Będzie 13,2 v. To znaczy że akumulator naładował się do 200% pojemności? Wydaje mi się, że tak zdarza się jak się naładuje akumulator na mrozie. Naładowałem akumulator i ponad 2 doby miał napięcie ponad 13V, a dokładnie od 13,25V i spadało 0,1V na dobę. Dopiero teraz, jak temperatura jest około 0 to napięcie...
A czymże jest ten "bank"??? Poza głupią i chwytliwą jak widać nazwą, jest to bateria akumulatorów obłożona może ładowarką, może przetwornicą dającą napięcie do zasilania urządzeń USB. Pojemność 240 mAh to licha pojemność. Nic konkretnego tym nie zasilisz. Opisy akumulatorów - czy mogą być ładowane na mrozie, czy nie mogą - są do znalezienia. Akumulatory...
Utrata pojemności akumulatora, podstaw inny odpowiedniej pojemności.
W dodatku używana na mrozie zaniżała prąd ładowania co akurat było mało praktyczne. Ładowanie na mrozie to trochę na granicy. Pojemność wszystkich rodzajów akumulatorów na mrozie spada, w zależności od temperatury nawet do zera. Nowa ładowarka będzie się pod tym względem zachowywać podobnie, ponieważ to zjawisko wynika z właściwości chemicznych źródeł...
I im mniejsza pojemność silnika, tym łatwiejszy rozruch?
Sorry miało być 11 a nie 9 Na mrozie akumulator traci dość znacznie pojemność nawet do 40% Przy rozruchu napięcie szybko idzie w dół a skoro niższe napięcie to wiadomo gęstość elektrolitu spada
5 lat, nie wiadomo, ile cykli ładowania przeszły, nie wiadomo jak przechowywane. Czyli znowu trzeba podsumować zasady używania akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych. Akumulator... szczelne, ale mają zawór pozwalający upuścić gazy, gdy ciśnienie wewnątrz jest zbyt wysokie. Gazy to para wodna lub tlen i wodór, gdy dojdzie do elektrolizy. Na szczęście...
Jeśli masz sprawny alternator , to będzie służył . Dobrze , że nie brałeś mniejszego , bo polska to nie USA i u nas są mrozy ... Nie bedziesz chyba też tym autkiem śmigał na co dzień , więc przyda się ta większa pojemność , bo podczas postoju też volciki pomalutku spadają .
Ja mam Toplę w Renault 19 1.4 1994r. Pojemność 60 Ah, wartości prądu rozruchowego nie pamiętam, ale to coć ok 500A chyba. Mam go już pół roku, i jak na razie sprawuje się bez zarzutu. Nawet na mrozie auto pali bardzo dobrze. Ciekawe jak będzie za jakieś 2 latka... Pozdrawiam!!!
Źle rozumujesz. Pojemność to pojemność. Przy rozruchu spada napięcie, rośnie natężenie, przy ładowaniu odwrotnie, spada natężenie wraz ze wzrostem napięcia. Większa pojemność znaczy tyle, że dłużej potrzyma. Sam mam 60Ah co pare razy podratowało mi dupę w mrozy, no ale nie zależnie od pojemności czasem trzeba doładować :)
Powinny byc w izolacji gumowej bo polwinit sztywnije na mrozie i pęka. Powinny być co najmniej 16mm2.
Prawidłowe napięcie to 2,1V na cele. Jest ich 6, więc 12,6V to wartość książkowa. Nigdy nie zalany może stać długo, bo nie zachodzi w nim reakcja chemiczna, więc się nie zużywa. Mam taki akumulator o pojemności 77Ah w Passacie 1,9 TDI i już drugą zimę spisuje się rewelacyjnie. Samochód co prawda odpala "od kopa", ale nawet w największe mrozy rozrusznik...
Da się z tym żyć. Do zapamiętania: 1. Napięcie alternatora w czasie pracy silnika 13,8 V - 14,4 V to norma. Czasem wskazywane jest 13,9 V - 14,5 V. 2. Napięcie rozładowanej baterii akumulatorów do 10,5 V. 11,8 V to mało, ale jeszcze nie dramat. 3. Akumulatory kwasowe pozostawione w stanie rozładowania na ponad tydzień zasiarczą się w sposób trwały....
Z czystej ciekawości Jeżeli nie do samochodu to do ćwiczeń fizycznych? Akumulatory kwasowo ołowiowe są bardzo ciężkie w stosunku do pojemności. Produkowane są głównie do samochodów ponieważ one zakręcą na mrozie a Li-Ion nie zakręci. Przedłużacz doradzam.
Jest zima (nie trudno to stwierdzić ;) ), jeździ się obowiązkowo na światłach, ogrzewa szybę, używa wycieraczek, dpala auto na mrozie... A na mrozie pojemność akumulatora spada. Podczas krótkiej trasy po mieście, podczas której więcej się stoi niż jedzie, akumulator się po prostu nie zdąży naładować, a jest dośc mocno ekploatowany. Tak więc nie ma się...
No i niestety nie pomogło odsiarczanie i wymiana elektrolitu. 10 lat to szalenie długo. Akumulator padł. Pojemność nie sięga 20%. Na mrozie, po każdorazowym podgrzewaniu komór spalania, i kręceniu rozrusznika, pada po 3-4 rozruchu. Skorzystam z waszych doświadczeń i kupię produkt polski, Centra +, 100 434 (100Ah). mam nadzieję że ten wydatek się opłaci.
Przy napięciu rzędu 13,7V nie popłynie nawet 5A prądu ładowania, choć godzina to może przesada. Ten silnik ze względów konstrukcyjnych nie zapali na "pół obrotu" wałem więc rozruch może trwać dłużej niż 1,5s, na mrozie, ze względu na gęsty olej, prąd rozruchu może być być większy, rzędu 600A, no i wreszcie pojemność akumulatora w ujemnych temperaturach...
Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu a jeszcze lepiej 48-godzinnym nie będzie miał już 12,8 V. Jest to niemożliwe. Napięcie jałowe będzie w okolicach 12,2-12,5 V i to właśnie będzie świadczyło o uszkodzeniu baterii. Dokładnie. W moim sześcioletnim akumulatorze, który stracił 50% pojemności (ale nadal bezproblemowo kręcił rozrusznikiem)...
Co to za typ silnika? BKC ATD czy inny? asv Moze masz ladowanie w aucie sprawne ale akumulator na mrozie traci pojemność. Ładowanie w porzadku i nic nie "zjada" akumulatora na czas parkowania. A jakie było stare paliwo? Kolor zawartość? Co opisałem powyżej. Było lekko brązowawe, pożniej juz miało dobra barwę - jak odkrecałem korek spustowy filtra....
Czy moje powyższe obliczenia są poprawne ? Nie są poprawne bo mieszasz prąd nagrzewnicy zasilanej 230V a pojemnością akumulatora który ma napięcie 12V. Przy obciążeniu przetwornicy prądem 1,61A prąd pobierany z akumulatora będzie ok 20 x większy (230/12 + straty przetwornicy). Dodatkowo obciążenie akumulatora prądem godzinnym (dla 5Ah prądem 5A) powoduje,...
Akumulator nie może byż taki żeby się zmieścił do auta bo kazde auto musi mieć akumulator o odpowiedniej pojemności.Wynika to z tego że jeśli kupimy akumulator o większej pojemności do naszego auta to będzie on zawsze niedoladowany gdyż alternator nie da rady go doładować w pełni. tym bardziej teraz gdy zbliża sie zima i mrozy. - proszę nie przepisywać...
Bo jak chcecie kupić jeden akumulator 12V to trzeba kupić taki od samochodów ciężarowych/kombajnów gdzie stosuje się 2 szeregowo uzyskując w sumie 24V. Taki akumulator 12V ma prąd rozruchowy ok 1000A, a niektóre i więcej, oraz posiada pojemność ok 180Ah. Wy chcecie kupić akumulator samochodowy 100Ah gdzie prąd rozruchu takiego akumulatora to ok 600A...
To idę ładować :) O zmniejszaniu się pojemności wraz ze spadkiem temperatury to wiedziałem. Dzięki.
Te akumulatory które kupowałeś to raczej low end którego jedyną zaletą jest niska cena.Proponowałbym poszukać czegoś bardziej renomowanych producentów np yuasa czy haze. Btw nie wiem jak to wygląda w tej chwili ale parę lat temu można było otrzymać dofinansowanie na zakup akumulatorów do wózków inwalidzkich, oczywiście trzeba było mieć orzeczenie o...
Samochód co prawda ładuje akumulator nawet przy minus 20 stopniach. Naładuje nawet akumulator całkowicie rozładowany przy rozruchu. Oczywiście nie do 100% swojej pojemności ale proces ładowania będzie zachodził. Można też podładowywać akumulator z prostownika na mrozie. Problem w naładowaniu akumulatora może być jedynie w przypadku jeśli akumulator...
Dopóki spełnia swoje zadanie czy to na mrozie czy to gdy jest ciepło ja bym go zostawił w spokoju.
http://www.poltronic.eu/pl/produkty/akum... Te cyclon-y to też akumulatory żelowe. w temperaturze -20°C będą miały z 60% pojemności. Napisz coś więcej o urządzeniu, jaki pobór prądu i jak długo ma pracować samo.
Odwróć go i przyhamuj koła. Jak napięcie spada do 5 V, to baterie do utylizacji. Wbrew pozorom i błędom poznawczym akumulatory kwasowo-ołowiowe lepiej znoszą przetrzymanie w chłodzie niż w temperaturze 25 stopni Celsjusza. Zachodzące wtedy procesy rozładowania są wolniejsze niż latem. Do tego dochodzą ubytki wody przez parowanie i można szybko taką...
Chyba najgorsza sytuacja to pozostawienie na mrozie całkowicie rozładowanego akumulatora - przez 2 lata nosiłem na działkę naładowane akumulatory do podtrzymania alarmu na dziki, nie było żadnych problemów nawet przy dużych mrozach (a na pewno akumulator miał wtedy ujemną temperaturę) o ile się całkowicie nie rozładował. Kiedy to nastąpiło, bywało że...
Ja bym się w hybrydy nie bawił w Polsce. Tym bardziej jeśli jak piszesz nie masz garażu. Akumulatory na mrozie, szczególnie te rozładowane tracą swoje właściwości, a jak wiadomo nowe akumulatory dużej pojemności to niemały koszt. Swoją drogą trochę to dziwne, że twój TD ma problemy zimą, no chyba, że jest to VW to bardzo możliwe. Dobry diesel nie ma...
Silnik szeregowy, a takim chyba jest silnik rozrusznika będzie kręcił się jeśli zasilimy go prądem przemiennym. Tylko kto przy zdrowych zmysłach będzie używał ciągnika bez akumulatorów. Cały dzień ciągnik ma chodzić na wolnych obrotach? Gdzie tu ekonomia i działania pro ekologicznie. No chyba, że ktoś mieszka w terenie pagórkowatym i zawsze znajdzie...
Na takim mrozie jaki miałem ostatnio (codziennie w nocy minimum -20 stopni) akumulator ma pojemność jakieś 60-70%. Do tego dochodzą te wszystkie podłączone pierdoły i nagle z 63Ah zostaje może połowa. I wtedy tego prądu brakuje. Z odłączeniem tych diód to najlepszy pomysł, ale i najtrudniejszy, szczególnie bez kompa (musiałbym rozebrać drzwi i radio)....
Możesz założyć dwa akumulatory, możesz jeden większy. Wg uznania... Jeżeli się rozładowuje, sprawdź prąd przy wyłączonej stacyjce - jak opisał kolega Zbychul wyżej. Ale weź pod uwagę, że "świeżo naładowany" akumulator to jest ciepły akumulator przyniesiony z pomieszczenia. A stojący dwa dni na mrozie ma znacznie obniżoną i pojemność, i przede wszystkim...
Ten akumulatur ma 2 lata druri 1,5 roku zwarcia nie mają na żadnej z celi ale spadła im cholernie pojemność obgruci 10 razy rozrucznikiem i momentalnie pada. Jak ma 2 lata to powinien być jeszcze w bardzo dobrej formie! Ja w swoim Meganie wywaliłem po 6 latach, a akumulator nadal był dobry, tylko w zimie jak trochę postał na mrozie -15 to siadała jego...
ku mojemu zdziwieniu im więcej razy nim kręciłem to on kręcił szybciej. Co cię dziwi? Gdy kręcisz na mrozie czyli zimnym akumulatorem to pobór prądu go rozgrzewa i jego pojemność wzrasta. Nigdy nie słyszałeś aby przed uruchamianiem auta przy -20°C włączyć na 20-30s wszystkie światła? W te 30 kręceń pod rząd przez 30-40s każde, zwyczajnie nie wierzę....
Jak wyżej - stracił pojemność, ale pobór prądu 100mA nie jest normalny. Poczekaj dłużej, niż kilka sekund. Jakie to auto?
Też mi coś... 14 lat dla oryginalnego akumulatora w Volvo V70 2.5 TDI. W benzynie akumulator ledwo co robi przy rozruchu Panowie, nie wiem co prawda w jakim jesteście wieku, ale mi tu sklerozą podlatuje. Szczególnie w przypadku jak powyżej - po 14 latach, to już nawet obudowa się biodegraduje, a co dopiero masa na płytach? W 8 -10 lat, to jeszcze jestem...
wyznacznikiem sprawności jest sprawność a nie jakieś wskaźniki. Jako praktyk jestem za. Czy akumulator sprawny w 70% oddawać na złom? To zależy. W zastosowaniu samochodowym często będzie to potrzebne, bo przy np. dużym mrozie już może zabraknąć ładunku, szczególnie, że im niższa temperatura tym mniejsza pojemność dostępna baterii. Hmm, za dużo przypuszczeń/rozważań,...
Dzięki kol. Alemucha , ale nie będę robił na R15 sterowanych 12V DC, po prostu jadą do mnie. Jak będę je miał, to sprawdzę przy jakim napięciu włączą się. Jeśli wystarczy 8-10V to być może zrezygnuję z dodatkowego transformatora na sterowanie. Będę próbował zrobić układ na tyrystorze. Kol. Strumien swiadomosci swia wytłumacz mi dlaczego podłączając...
W specyfikacji pisze jaki jest czas ładowania. Zresztą jak patrze na wielkość tego toto to wydaje mi się że takie Metabo leży i kwiczy ze swoimi akumulatorami do elektronarzędzi. W garści taka moc to marzenie niejednego naiwnego. Są jeszcze o pojemności 20800 jak by trzeba było starego diesla na mrozie odpalić. https://www.youtube.com/watch?v=4g8sHjzm...
Włosy się jeżą jak się czyta te bzdury o obniżonej pojemności w mrozy, czy o nagłej utracie wartości aut EV. Akumulatory podczas pracy się nagrzewają i mrozy im nie straszne, jedynie przez kilka minut od startu akumulator może mieć ograniczony prąd maksymalny. Sprawdźcie sobie ceny starych EV Fiata, Toyoty i porównajcie do rówieśników spalinowych :!:
Właśnie obawiałem się tego, że ten akumulator jest zbyt małej pojemności. Do tego dochodzi strata jego wydajności na mrozie, więc chyba nie ma sensu startować z tym pomysłem, gdyż efekt będzie strasznie odbiegał od zamierzonego, a szkoda wynalazkami zniszczyć dobry akumulator. Dziękuję za zainteresowanie tematem, szkoda że prawa fizyki są nieubłagalne...
jak sterować mata grzewczą?, nie chciałbym żeby po włączeniu grzał na maxa, czy jest jakieś proste sterowanie do regulacji temperatury? Możesz wykorzystać jakiś prosty termostat na 12 V. Można kupić gotowe nawet na allegro. jaki akumulator najlepiej użyć?, musi być bezpieczny w plecaku (waga max 0.5 kg), odporny na niskie temperatury podczas wędrówki....
Witam! Standardowy prąd ładowania akumulatora to "C/10", czyli dla 85Ah to jest prąd 8,5A, a dla 100Ah - prąd 10A. Taki prąd powinien być dostarczany bez problemu z mniejszego alternatora, ale pod warunkiem, że jeździsz z obrotami silnika powyżej 1/3 obrotów maksymalnych (a więc np. 2000 dla benzyniaka). Jeśli możesz - poszukaj w sieci charakterystyki...
Kto mi zabroni używać akumulator z 10% pojemności? Jeżeli daje radę uruchomić silnik w każdą pogodę, to zostaje. Jeżeli jednak półświadomie idę w 15 stopniowy czy 20 stopniowy mróz odpalić samochód i tam niespodzianka, bo nie kręci bo na takim mrozie użyteczna pojemność spadła do 5%, to chyba nie świadczy o mnie dobrze? Bardzo dziwiło mnie pytanie gospodarza...
Im bardziej zaczniemy oszczędzać, tym szybciej wzrosną ceny... Bilans się musi zgadzać. A im więcej zaczniemy zużywać, tym ceny powinny spaść. Bilans powinien działać w dwie strony, a więc powinno być symetrycznie. To teraz, nie wiadomo, czy instalowanie paneli słonecznych i magazynów energii elektrycznej jest na rękę, czy nie na rękę zakładów energetycznych....
Zachowanie instalacji zależy od wielu rzeczy. Pojemności założonego akumulatora. Przekładni alternatora. Weź po odpaleniu przygazuj do 2-3tyś. (byle nie na -10 mrozie, bo to trochę nie bardzo ;p). Wiesz czemu napięcie przez chwilę spada po odpaleniu? akumulator się budzi i zaczyna ssać prąd, zwłaszcza na mrozie ten efekt może występować. Jeździsz po...
Ogólnie aku nie lubią zbyt wysokich temperatur. Wkrętarki które mają aku Li-ion muszą mieć 'inteligentne' ładowarki bo inaczej aku szlag trafi od przeładowania. Z drugiej strony sam akumulator Li-ion ma wbudowany układ zabezpieczający przed zbyt głębokim rozładowaniem. Jak jest ni-cd to wiadomo często kręci się aż aku zdechnie całkiem, jeżeli w pakiecie...
sp9svn to czy akumulator będzie niedoładowany zależy nie tylko od jego pojemności i mocy alternatora ale również od czasu ładowania czyli przebiegu od uruchomienia silnika do zakończenia jazdy. Może być tak, że przy standardowym akumulatorze i alternatorze oraz założonym ogrzewaniu postojowym (używanym ok. 20-30 min.) i jeździe do pracy np. 5 km i...
Akumulator na pewno masz żelowy. Musisz zachować napięcie 6V ale pojemność możesz zwiększyć spokojnie do 12 Ah albo i więcej. Popalić nic nie popalisz, oby się zmieścił. Nie zostawiaj baterii żelowych na mrozie będą padały.
Może autor by się pofatygował powiedzieć jaki silnik tam ma. 4C90 Andoria (diesel), czy S21 (benzynowy) Jeżeli chodzi o akumulator to może mieć napięcie po naładowaniu ale nie ma już pojemności rozruchowej. Czy akumulator był podmieniony na pewny czy tylko doładowany istniejący? W przypadku diesla znaczenie na mrozie może mieć również stan oleju silnikowego...
Używam podobnego i jest to bardzo "precyzyjny przyrząd" do wskazania czy akumulator kaput ;-) Jak chcesz sprawdzić na szybko który akumulator na półce jeszcze zapali twojego gruza, lub czy winą za rozłączanie rozrusznika ponosi uszkodzony akumulator to nie ma nic szybszego i tańszego. Nie ma problemu z kondensatorami, procesorami, elektroniką, działa...
Należy też zadbać o to by nie zadusić silnika po przypadkowym podpięciu do zacisków alternatora większego obciążenia niż jest w stanie dać silnik. Myślę że wystarczającym buforem będzie akumulator instalacji samochodu. Głównym zadaniem urządzenia jest utrzymanie napięcia akumulatorów podczas pracy urządzeń w pojeździe, takich jak ogrzewanie postojowe,...
Dziękuję za naprowadzenie na usterkę. 1,5 roku temu wymieniałem akumulator. Wtedy jednak wyjechałem na 2 miesiące, a auto stało w garażu. Miał prawo się wyładować. Auto zastałem jako kompletnie padnięte. Teraz spotkałem się pierwszy raz z takim zachowaniem, stąd nie byłem pewien co to. Sprawdzę na początku akumulator, podładuje, bo wymiana jego to koszt...
Napięcie w spoczynku, a nie po przekręceniu na rozruch. Zapewne Mazda ma tzw. system inteligentnego ładowania, gdzie ładowanie akumulatora sterowane i monitorowane jest przez sterownik silnika. Przy niskim stopniu naładowania akumulatora (małej pojemności), uniemożliwia on uruchomienie silnika. Rozpoznaje to po zbyt niskich obrotach silnika w fazie...
Tak akumulator jest może i naładowany w 100% ale co z tego jeśli jego pojemność wynosi może 30% wartości założonej. Wtedy te 30% jest naładowane w 100%, a reszta poszła w siną dal.
Witam Do kolegi 666yaro666: Wykonałem doświadczenie z zamrażaniem baterii i tak jak przypuszczałem, nic to nie pomogło, nawet mógłbym stwierdzić, że pogorszyło? Prędzej rozładować jest taką baterię po 'mrozie' niż tę z normalnej temp, a w przypadku ponownego ładowania, ta po 'mrozie' traci pojemność Aż takiego wyniku się nie spodziewałem, ale tak to...
mojim zdaniem to nie jest smoistna naprawa ten problem wruci przy następnym dużym mrozie a akumulator 50Ah jest wystarczający ale czy prąd rozruchowy jest wystarczający do diesla ten silnik musi mieć kopa przy rozruchu awięc suma sumarum mróz-spadek pojemności, świece żarowe-spadek pojemności i co zostało? tylko bu bu i cisza
Przykład z tego forum silnik benzynowy 1.6 przy mrozie -28 stopni Trzeba pamiętać też, że przy takim mrozie jest dostępne ledwie z 50% pojemności nominalnej. A w aku eksploatowanym od jakiegoś czasu zdolność rozruchowa też może ulec pogorszeniu... Ilość energii zgromadzonej w akumulatorze jest taka sama wystarczy naładować akumulator przy +20 zmrozić...
Po ominięciu fabrycznej elektroniki zostaje normalny przekaźnik tyle że solidny,przewidziany do dużych prądów. 60A byle czym nie włączysz. Ale ja czarno widzę efektywność takiego grzania na postoju. Normalny akumulator i 3świece to ok 50A pobór. 10 min może pogrzeje. Do tego nadmuch. Pompa obiegowa też jest potrzebna bo nie będzie ciepłym dmuchać. Nie...
Kolego, jak olej wymieniasz, to też taki elaborat robisz? Masz zwyczajne wozidło, jakim jeździ pół Polski (drugie pół TDI), więc nie kombinuj, tylko bierz z póły 55, 60, albo i 74 jak Cię fantazja poniesie i tyle w temacie. No olej to trochę coś innego, ale jak wymieniałem świece czy przepływomierz to oczywiście że tez się zastanawiałem, wolałbym nie...
Akumulatory są w styropianie a bardziej obawiam się gorąca niż zimna czy mrozu. O tym właśnie piszę. Przy mrozie nawet ten pseudoBMS powinien odłączyć ładowanie. Natomiast wysoka temperatura ( powyżej 25 st.C ) znacznie wpływa na ubytek pojemności. LFP ( ogólnie wszystkie litowe ) lubią stałe temperatury bez wachań. I dla takich warunków ( 25 st.C...
Albo na stronie Varty, od razu podają pojemności. http://www.varta-automotive.pl/index2.ph...
Witam. Mam problem, gdyż musiałem przenieść akumulator do bagażnika z czym wiąże się moje pytanie. Jak zaradzić "spadkowi napięcia" przy rozruchu zimnego silnika? Potencjał "+" mam puszczony pod maskę na dwóch przewodach głośnikowych (te z zestawu do wzmacniacza bodajże 10/12/16GA teraz nie pamiętam musiałbym sprawdzać). Czym poprawić jakość odpalania...
Kupiłem 4 lampki solarne. Lampki te działają tylko po wykryciu ruchu. Czy jest możliwość przerobienia ich aby w nocy świeciły 50% mocy, a po wykryciu ruchu w 100%? Znalazłem temat, w którym autor przerabiał je na odwrót ;) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... I jeszcze jeden problem. W 3 sztukach po pół roku padły akumulatorki. Napięcie...
Witam. Spójrz na charakterystykę akumulatora/baterii względem temperatury i pamiętaj, żebyś nie oczekiwał nominalnej pojemności w temperaturach niższych od warunków normalnych. Przy mrozach (nie podałeś, co dla ciebie oznacza mróz) to bez problemu może być połowa pojemności nominalnej. Wszystko zależy, gdzie i jak ją trzymasz - w kieszeni/plecaku, gdzie...
10,5V dla baterii 12V , jest napięciem bezpiecznym , które pozwala na uruchomienie silnika . Przykładem Webasto , które wyłącza się przy napięciu 10,5 V . Tak samo pojemność akumulatora liczona jest do rozładowania do 10.5V . Rozładowanie do 9V (4,5 dla baterii 6V ) nie spowoduje negatywnych skutków , chyba że zostawi się taką baterię na długo , zwłaszcza...
Iso-, przepraszam, Istotnie, 150mA to sporo. to 2 Waty przy 12V Dla porównania Mercedes 190E bierze 40mA, co już jest znośne. a co można żądać od aku? np. 80 Ah daje 500 godzin postoju przy 160mA, czyli 20 dni od pełnego w 100% około 10 dni postoju i ruszasz z 50% a na zimnie - z 30% Mam takie doświadczenie, że akumulator padł po nocy w garażu, ponieważ...
Nie lepiej dołożyć 80-100zł i kupić dobry akumulator? Ja korzystam aktualnie z akumulatora FORSE o pojemności 65Ah. Czasem auto stoi nie ruszane nawet tydzień na mrozie pod chmurką i jakoś problemów z rozruchem nie mam. Co więcej zwykle pokonuję bardzo krótkie odcinki i używam dosyć rozbudowanego sprzętu audio więc pobór prądu jest spory, a czasu na...
Powiem tak. Jak na takie auto to pobór prądu ciut za duży. Przyjmuje się że do 30mA ale nie warto się tym aż tak przejmować. Akumulator pewnie już swojej znamionowej pojemności nie ma, ale napiecia trzyma prawidłowe więc niech jeszcze służy. Zimę powinien Ci spokojnie wytrzymać no chyba że wyskoczą mrozy -30 stopni.
Witam Nic prądu na postoju nie bierze - sprawdzałem - radio mam odłączane całkowicie samoróbkę stacje radiowe zapisane są eepromie i można wyłączać prąd całkowicie. Brak centralnych zamków alarmów itp. Akumulator myślałem BANERa za 220zł i pewnie kupie ten ale ciekawi mnie fakt właśnie o tych starterach czy superkondensatorach. Skoro akumulator nie...
Panowie a wytłumaczcie jedną rzecz, ogólnie na czwartek jestem umówiony z elektromechanikiem, ma sprawdzić rozrusznik itd. Ale ja nie rozumiem jednego, niby przewody, niby rozrusznik ale dziś zabrałem z domu ten akumulator podładowany i po włożeniu do auta, samochód pali jak nowy z salonu, jak latem (nie nagrywałem już bo chyba nie ma sensu) To jak...
Witam, dlaczego nie oddasz na gwarancji? Nie wiem ile masz gwarancji, u mnie to 3lata. Sam oddawalem akumulator ktory po 2 latach nie odpalal na mrozie (nie chlodzie a prawdziwym mrozie) mimo zielonego wskaznika i naladowania. Mozesz miec zdeformowane czy "zasiarczone" elektrody, czy nawet problem z elektrolitem ale to gdybanie bez analizy/rozebrania....
Dokładnie o to mi chodzi w pytaniu = dlatego świadomie napisałem KiloWaty KW aby było czytelniej może powinienem napisać KWh , chciałem uniknąć zamieszania w interpretacji pytania pisząc Ah, bo wówczas spora część by wiosłowała o pojemności i procentach tech pojemności. Reasumując auto to samo rozrusznik i pozostałe elementy te same - jedynie akumulatory...
Sprawny akumulator może stać pół roku i się nie rozładuje bez pobierania z niego prądu - czy samochód miał coś włączone? Jakieś radio, a może komputer, nawet w trybie oszczędzania energii? Dobrej klasy akumulator, eksploatowany powiedzmy 2 lata przy 20st mrozie ma 50% pojemności. PS2 aku mógł się rozładować od aktywnego alarmu, immobilisera, - przecież...
To prawda co napisałeś , impulsowe ładowanie jest OK. Jakiej pojemności masz akumulator w samochodzie? Bo ten gadżet ma MAX. 4A na 12 V i 1A na 6V. Akumulator mam 12V 60Ah. I wg tej tabelki ładowanie aku trwałoby prawie 22h. Chyba, że coś pokręciłem. Kurczę cały czas się zastanawiam czy zapłacić trochę więcej i kupić ten elektroniczny czy jakiś najtańszy...
Jeśli chodzi o akumulatory to należy zwracać uwagę na trzy sprawy: -Sklep - jeśli ruch jest mały a sprzedawcom nie chce się ładować zalanych elektrolitem akumulatorów co dwa trzy miesiące (dotyczy szczególnie bezobsługowych zalewanych fabrycznie ). Taki akumulator można po zakupie oddać na złom (na pewno stracił kilkadziesiąt !!! procent pojemności...
Diesl? Dodano po 4 Najlepszy byłby coś ok 90-100 Ah.. Alternator w takim autku to pewnie ze 140 A więc akumulator można i trzeba nawet duży.. ta 50 hmm.. można jeździć ale pojemność troche mała i zdolność rozruchowa na pewno też ale skoro pali to można jeździć..
Akumulator AGM o tej pojemności ma prąd 200A No to jeszcze lepiej. Ale odpalanie samochodu na mrozie to nie jest wcale taki wyczyn. Nie róbcie z tego wspinaczki na mt everest. Po prostu teraz akumulatory robią badziewne, które padają szybko, a polaczki to skąpy naród i w zimie połowa ma problemy z odpalaniem. A później każdy mówi jakie to elektrownie...
Powtarzam jak mantrę, jeżeli nowy akumulator (jednoroczny) w lecie i na jesieni odpala auto OK a szwankuje przy pierwszych mrozach, to skoro go naładowałeś w domu chociaż raz ale właściwie i tak troszkę na zapas 10% to powinien na mrozie sprawować się OK ale jeżeli nadal przy mrozie nie będzie się sprawował, to jedynie sprawdź stan elektrolitu, bo jeżeli...
Zmieniające się napięcie zależy pewnie od prostownika - to nic nie znaczy. Aby wyciągnąć jakieś wnioski co do kondycji akumulatora napięcie mierzy się po godzinie lub więcej od zakończenia ładowania/odłączenia prostownika. Pewne jest, że będziesz miał z nim kłopoty, bo: - naładował się w 10 godzin, zakładając 3,8A wychodzi 38Ah (połowa znamionowej pojemności),...
ESP nie powinien działać w taki sposób, on powinien mierzyć coś tam sobie, wysłać na serwer, np. ThinkSPeak i usypiać. A ty sobie widgetem z Thinkspeak obserwujesz parametry na telefonie z Androidem. Nawet akumulator od ciągnika rozładujesz jak spadnie śnieg, taki 120Ah rozładujesz w 4 tygodnie, a właściwie szybciej, bo na mrozie ma mniejszą pojemność....
Mniejsza o to, już zaopatrzyłem się w porządną ładowarkę i ogniwa sanyo, ponoć oryginalne. Powiedz mi proszę, jak to w końcu jest z tymi temperaturami? Bo przykładowo, akumulator samochodowy na mrozie wszyscy wiemy jak się zachowuje :D I tak, wiem że to zupełnie inny rodzaj ogniw, stąd też moje pytanie. Czy taki akumulator litowo-jonowy, obciążony prądem...
Witam. Ostatnie mrozy i potrzeba podładowania akumulatora skłoniły mnie do pewnych przemyśleń. Stąd też mam dwa tematy z tym związane: 1. jak wiadomo akumulator wraz ze spadkiem temperatury traci swoja pojemność. I teraz jeżeli weźmiemy taki schłodzony akumulator do ładowania i np. w 2 godziny go podładujemy do stanu naładowania to wówczas o ile nie...
Przyjrzyj się akumulatorowi bo pora jest w sam raz żeby spokojnie i tanio kupić nowy. Odpuść baterie słoneczne bo na mrozie zginie Ci więcej z pojemności niż 4Ah. A dla poprawy nastroju poczytaj ceny baterii słonecznych na Allegro/których dobrych i tanich nie ma/ i porównaj z cenami akumulatorów których jest do bólu. I przemyśl cenę montażu w ramach...
Tylko silnik 10kW przy 96V pobiera ponad 100A prądu i to z akumulatorów 120 Ah to prąd 1C. Założę się że na starcie jeszcze więcej. Takie traktowanie AGM wygotowuje z niego elektrolit (wodę z elektrolitu). Po roku takiego użytkowania taki akumulator potrafi mieć ułamek pojemności. Dwa ładowarka o prądzie 5 A od 100% będzie ładowała ten akumulator przez...
Powiem tak: Jeśli autko nie jest zagarażowane zimą, to przy -30, -35°C mogą być problemy z odpaleniem autka z akumulatorem standardowej pojemności. A przecież takie temperatury u nas się zdarzają. Sam jeździłem 4 lata maluszkiem (w tym 2 lata z prądnicą, później zamontowałem alternator) i autko stało pod chmurką. Były jebutne mrozy i tylko akumulator...
Akumulator o pojemności 120Ah czy 160Ah O jasny gwint... Ja mam w W201 2D akumulator 72Ah, taki sam w P407 2HDI- o ile w Peugeocie rozrusznik musi te dwie sekundy pokręcić, by pompa zbudowała ciśnienie na listwie CR, to w starym dieslu Mercedesa, po zagrzaniu świec, wystarczy pół obrotu wału by zagdakał :D I żadne mrozy im niestraszne. W nowszym W211...
Podgrzewanie akumulatora to żaden patent - kierowcy którzy walczyli z zimą znają prostą sztuczkę - przed odpaleniem samochodu na mrozie włącza się na kilka minut światła postojowe i np. zapłon, lub na krótszy czas światła mijania. Brzmi kretyńsko, co nie? Odpięcie akumulatora u mnie wiąże się z 15-20 minutami straconego czasu ( i najlepiej przy tym...
witam, ja mam podobny problem. Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Peugeot 307 HDI 1.4 z 2005 r. Kombi. Problem pojawił się w momencie ostrych mrozów w nocy do -20 st. Samochód stał 2 tygodnie nie śmigany pod chmurką. Przez dwa tygodnie różnica temperatur wyniosła od +5 st do -20 st w nocy. Kiedy próbowałem odpalić auto nawet nie zakręciło rozrusznikiem....
Odkręciłem cały kabel minusowy i styki od karoserii i przy aku zostały wyczyszczone i skręcone na nowo. Plusowy został wyczyszczony tylko przy akumulatorze. Rano jak sprawdzałem napięcie na aku to było ok 12.4. Przy odpalaniu na mierniku nie spadło poniżej 10V. To było po tym jak pierwszy raz auto załapało. Załozyłem drugi akumulator, ale o mniejszej...
Akumulator już od pół roku jeździ w golfiku. Był problem z montażem lecz w 5 minut wyciąłem multiszlifierką blokujący plastik (zdjęcie 1). Przy rocznym przebiegu z rzędu 40-50 tys km na trasach sprawny alternator doładuje tak duży akumulator -W okresie jesiennym/zimowym aku jest zawsze naładowany a napięcie ładowania wynosi 14,4V. -W lato po włączeniu...
Wszystko jest prawidłowo, tylko że nie do końca. Dlaczego mój akumulator (kupiony w Tesco) potrafi kręcić wesoło po dwóch dniach stania auta i na mrozie -25 st? Jeżdżę już 2 tygodnie i codziennie jest ok. -20st. Nie używam żadnych prostowników i do pracy mam 5 km. Akumulator 55Ah silnik 1.8 BMW. Jedno co, to pojemność twojego jest nieco mała. Taki akumulator...
pojemność akumulator mrozie akumulator mrozie gaśnie mrozie
80c31 programowanie zestaw naprawczy pralki whirlpool katalog profilu użytkownika
esp32 radio internetowe ładowarka solarna telefonu
Schemat modułu wyświetlacza LED w telewizorze Philips Nastawnik turbiny Siemens VDO w Vito 111 2.2 - styki i materiały