Wygląda na to, że ten akumulator jest na full naładowany! Nie możesz dopuścić do gazowania!
Dobry automat. prostownik jest tu lepszy od obsługi ręcznej. Zamiast "gazować ' akumulator -przejdzie szybko fazę naładowania i wyłączy proces ładowania.Nadmienić trzeba, że to "gazowanie" niszczy płyty akumulatora. /nadmiernie/
W takim prostowniku najlepiej pilnować napięcia ładowania a prąd jest zależny od stanu i stopnia naładowania akumulatora. Ładowanie akumulatora prądem 1/10 w przypadku kiedy jest on naładowany doprowadzi tylko do gazowania i niszczenia akumulatora.
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
A niby czemu kicha? Ja jestem zadowolony. Akumulator jest naładowany bez gazowania co na pewno przedłuży jego żywotność, poza tym nie muszę nic pilnować.
Z tego co pamiętam z wyczytanych lektur o akumulatorach oraz z własnego doświadczenia moge napisać: to że nie ma gazowania elektrolitu świadczy o tym że akumulator nie będzie doładowany w 100%, bo żeby naładować go do pełna musi wystąpić gazowanie elektrolitu. Poza tym systematyczne nie doładowywanie akumulatora do pełna po pewnym rozładowaniu powoduje...
Transformator na napięcie skuteczne 18 V (co w szczycie będzie dawał ok, 25 V) ma za wysokie napięcie jak na prostownik. Trzeba będzie albo odwinąć nieco zwojów, albo chociażby dawać diody w szereg, aby obniżyć to napięcie. Kolega wyżej miał na wyjściu prostownika 13,2 V i po naładowaniu akumulator silnie gazował.
Gazowanie spowodowane jest zbyt wysokim napięciem nie prądem.12,64V to naładowany akumulator.
Napięcie 14.4V to początek gazowania elektrolitu. Ogranicza się to zjawisko żeby nie ubywało wody i żeby liche płyty akumulatorów nie rozsypały się zbyt szybko. 13.8V to brak gazowania a jednocześnie jest utrzymany stan naładowania. Ja teź mam po uruchomieniu 14.4V, później 13.8V. Latem wystarczy niższe napięcie, zimą potrzeba wyższego. Jednocześnie...
Zdecydowanie nic nie zrozumiałem (brak wiedzy u mnie). Ważne że mogę ładować. A teraz poprosiłbym o wskazówkę jak ładować taki akumulator w mieszkaniu? Słyszałem (czytałem) że trzeba odkręcić korki od cel i ładować aż do intensywnego gazowania (oznaka naładowania akumulatora). Jak gazowanie ma się do mieszkania? Czy można się zatruć itp.
ale właśnie zaczęła gazować :) To teraz poczekaj aż prąd przestanie spadać i masz naładowany akumulator :D
W czasie ładowania akumulatora kwasowego o parowaniu kwasu nie słyszałem, notamiast wydziela się tlen i wodór (mieszanka wybuchowa), jako produkt elektrolizy wody z elektrolitu, ale tylko wówczas, gdy ładuje się dalej już naładowany akumulator (gazowanie jest oznaką naładowania). Wynikiem elektrolizy jest obniżenie się poziomu elektrolitu w celach....
Witam. Wody można dolać do ok 10mm nad płyty. Korki można zostawić niewkręcone.Łatwiej obserwować proces ładowania. Lądowanie prądem max4 ,4 A(można mniejszym) do czasu intensywnego gazowania("gotowanie") Czas - kilka ,do kilkunastu godzin.
To jest tryb CV i próg napięcia to 14 voltów z kawałkiem, a nie 16,5 V jak napisałeś wcześniej. To jest próg w samochodach to taki "zgniły" kompromis międzuy naładowaniem akumulatora ( nie jest w pełni naładowany ) a gazowaniem. Przy ładowaniu za pomocą prostownika powinniśmy co jakiś czas naładować akumulator na 100% zmniejsza zasiarczenie płyt i...
Po uzupełnieniu poziomu elektrolitu wodą destylowaną - akumulator należy ładować prostownikiem który podałeś 6 i pół godziny niższą wartością - 7A . Tylko tyle i nic więcej -ładowanie małym prądem powoduje poprawę eksploatacji - zasada ładowania 1/10 pojemności jest najlepsza - ładowanie przez 10 godzin prądem o wartości 4,5 A jest optymalne dla pojemności...
Prawdopodobnie akumulator o wyższym napięciu ma mniejszą pojemność. Ten 13V jeszcze będzie się ładował podczas gdy drugi będzie już naładowany i dojdzie w nim do gazowania elektrolitu. Przy równoległym połączeniu akumulatory miały równe napięcia, ale prądy ładujące były różne dla każdego z nich. Przy połączeniu szeregowym prąd ładowania jest jednakowy,...
Po obciążeniu 30A napięcie na akumulatorze wynosi tyle: Takie napięcie przy 30 A nie świadczy o niczym . Jeżeli sam chcesz ocenić stan akumulatora to rozładuj go żarówką do 11 V , i ładuj. Jeżeli naładuje się prądem 4 A w ciągu 1 godziny , tak jak poprzednio , czyli będzie gazował , to spokojnie możesz go .... zezłomować .
Nie jest szkodliwe. Naładowany akumulator weźmie tylko tyle prądu aby pokryć samorozładowanie. Dla AGM producenci podają parametry zależnie od trybu pracy (buforowa-cykliczna). Ważny jest maksymalny prąd "startowy" ładowania, dla 7Ah firmy CSB to max 3A. Ustawiasz ograniczenie prądowe na np. 2A i napięcie 13,8V (praca buforowa), dla pracy cyklicznej...
Między innymi dlatego, że w obecnych samochodach napięcie utrzymywane przez ciepły alternator jest na poziomie 13.8-14.0 V i nie ma byka, żeby przy tym napięciu alternator naładował do pełna akumulator. W tych warunkach, stopień naładowania akumulatora będzie ok. 60%. Dodam też, że w polskich samochodach którymi jeździłem, napięcie utrzymywane w instalacji...
Jeszcze chciał bym dopytać o opór elektrolitu przy uwzględnieniu napięcia ładowania czytałem gdzieś że po przekroczeniu napięcia 14,4 V opór elektrolitu wzrasta stu-krotnie. Oczywiście pewnie ma na to wpływ gazowanie elektrolitu którego siła zależna jest: -napięcia ładowania -stopnia naładowania akumulatora?( sprawność spada w końcowej fazie ładowania)...
Witam, napięcie na całkowicie naładowanym akumulatorze po kilku godzinach od odłączenia prostownika może spaść do 12,7 - 12,6V co jest objawem normalnym. O naładowaniu akumulatora świadczy też intensywne gazowanie pod koniec procesu. Pozdr.
Gdy akumulator był naładowany, to przy tak mocnym transformatorze gazowanie może nastąpić szybko . I teraz pytanie o typ akumulatora, bo od niego zależy, czy gazowanie to dobrze, czy źle :-D W zasadzie tak, choć moim zdaniem przy sprawnym akumulatorze napięcie byłoby wyższe przy całkowicie naładowanym albo przy napięciu 13,6 jeszcze bateria nie powinna...
czemu producent akumulatorów pisze nie przekraczać 14,4V ? To norma dla akumulatorów oznaczająca 100 % naładowania i zarazem początek gazowania . W tym poście mowa o akumulatorach 6 woltowych .
Więc jak będzie 14,4V to odłączać? Tak, takie napięcie wskazuje na pełne naładowanie akumulatora. Chyba, że wcześniej zacznie mocno gazować w celach. Mam nadzieję, że nie zapomniałeś o wykręceniu korków na czas ładowania
Witam, no ciekawe masz te akumulatory 1Remus, akumulator gazuje gdy jest naładowany lub ładowany jest zbyt dużym prądem w stosunku do pojemności. Te swoje naładuj bo będą się zasiarczały (jeśli to są akumulatory kwasowe). Intensywne gazowanie jest szkodliwe dla akumulatora gdyż bąbelki gazu powstające wewnątrz płyt niszczą ich porowatą strukturę (szlam...
Nawet, gdyby było 10 A, to nic wielkiego się nie stanie. Trochę szybciej zacznie "gazować". Oczywiście, lepiej dla akumulatora jest ładować mniejszym prądem ale dłużej. Trzymaj na ładowaniu, aż zobaczysz, że akumulator "gazuje", czyli tak jakby gotował się.
Wg mnie wszystko z akumulatorem jest ok. Jeszcze tylko powiedz nam czy to zwykły kwasiak, czy może AGM? Jako ciekawostę powiem wam że obecnie przywracam do życia akumulator który jako nowy został zapomniany i przeleżał 21 lat w suchym, ale nieogrzewanym garażu, póki co to się naładował i trzyma napięcie. Spróbuję go rozładować i jeszcze raz naładować....
To jest mało istotne, ważne jest usunięcie usterki w samochodzie. Akumulator odłącz od auta i powinien się naładować do pełna.
Akumulator ładuje się prądem równym 1/10 x pojamność akumulatora w Ah. np. jeśli masz akumulator 45Ah, to ładuj go prądem 1/10x45=4,5A aż do oznak pełnego naładowania np. gazowania z poszczególnych ogniw akumulatora. bako122
Byłoby dużo mniej problemów gdybyś najpierw kupił sobie miernik, zmierzył napięcie i łatwiej można by coś powiedzieć o stanie tego akumulatora niż na podstawie domysłów. Samo gazownie akumulatora jeszcze o niczym nie świadczy, jest to zjawisko naturalne podczas ładowania akumulatora, natomiast szkodliwe może być nadmierne gazowanie.
Maz 3 dobre i sprawne prostowniki, po co ci kolejny, który w dodatku nie będzie się nadać do ładowania akumulatorów? Prostownik musi naładować rozładowany akumulator. Musi przy tym dostarczyć min 120% brakującej pojemności, podnieść gęstość do 1,28-29 i wyrównać ją we wszystkich celach. Musi odsiarczyć płyty i wymieszać intensywnym gazowaniem rozwarstwiony...
Podłącz to co masz źeby trochę się naladowal bo jak tak sobie stoi to na pewno zdechnie bo się sam rozładuje. Nie wiem czym mierzysz napięcie ale jest moźliwe źe aku się naładuje. Obserwuj czy nie zacznie gazować. Jak będzie szumiał to naładowany, oczywiście wszystkie cele muszą gazować.
Po pierwsze to sprawność elektrochemiczna akumulatora nie wynosi 100% tylko 60%-70%. Wobec tego ładując akumulator prądem Q/10 nie wystarczy 10 godzin ale 14-16 (do pełnego naładowania). Jeżeli jednak akumulator nie jest do końca rozładowany to czas tego ładowania jest mniejszy - proporcjonalnie do ilości ładunku jaki trzeba "wtłoczyć" do akumulatora...
Gazowanie jest normalnym zjawiskiem podczas ładowania. To nie jest prawdą. Gazowanie zaczyna się gdy akumulator jest prawie całkowicie naładowany. U mnie pierwsze śladowe objawy gazowania pojawiają się podczas ładowania, gdy napięcie ładowanego akumulatora wzrośnie powyżej 14.8 V i takiej wartości następuje przerwanie procesu ładowania i jest wznawiane...
Wielkość pradu ładowania nie jest proporcjonalna do wydzielania gazów z akumulatora. Łatwo zauważyć, że jawiększe gazowanie występuje przy ładowaniu naładowanego akumulatora. Czyli raczej nie wskazane byłoby przeładowywanie. Napisz może coś więcej o zastosowaniu i warunkach pracy tego urządzenia
Bardzo ważna jest temperatura akumulatora. Powyżej 20 stopni będzie gazował już przy 14.0V. Temperatura akumulatora jest taka jak otoczenia - czyli około 1°C, a mimo to akumulator gazuje. Podłącz i zostaw na kilka godzin, wysycą się cele i będziesz miał akumulator naładowany w 100%. Oczywiście akumulator będzie nieco gazował, ale nie jest to szkodliwe,...
Nie każdy zasilacz przy nadmiernym obciążeniu będzie działać w trybie ograniczania prądu - część zasilaczy da przez chwilę za duży prąd i ulegnie uszkodzeniu. Jeśli słychać delikatny szum, to jest gazowanie - jak potrwa dłużej, to zniszczy akumulator. Gazowanie nie niszczy akumulatora. Gazowanie jest objawem pełnego naładowania i dalsze dostarczanie...
Cześć! Przede wszystkim podstawowa zasada to: Napięcie jest ściśle zależne od przepływającego prądu i odwrotnie. Jeżeli piszesz, że kontrolujesz prąd (I=Q/10), to wszystko jest OK. Jeśli to jest aku ołowiowy to zawsze można rozpoznać naładowanie po gazowaniu akumulatora. Pozdrawiam
Tu jest taki problem, przeciętny użytkownik po 2-3 latach obserwuje ze akumulator mu co chwila się rozładowuje No i to jest najlepszy wyznacznik końca akumulatora - często się rozładowuje i szybko się ładuje. W sklepie z akumulatorami zwykle posługują się opornicą, która jest bardziej miarodajnym przyrządem niż te elektroniczne testerki. Niemniej jak...
Napięcie jest OK, ale takie może się pojawić na koniec ładowania akumulatora. Prąd już nie. Zmierz prąd miernikiem, czy czasem prostownik nie kłamie pokazując 10A. Silne gazowanie oznacza, że akumulator się już naładował. Po odłączeniu od prostownika pozostaw akumulator na 12h nie ruszany i sprawdź jego napięcie. Wtedy dowiesz się, co się dzieje z akumulatorem....
Witam! Akumulatory kwasowo-ołowiowe przechowujemy w stanie naładowanym i okresowo ( raz na kwartał ) doładowujemy niewielkim prądem doprowadzając do stanu gazowania ( pełne naładowanie ). Akumulatory zasadowe przechowujemy w stanie rozładowanym, bacząc aby ich napięcie nie spadło poniżej 1V na ogniwo. Jeśli ogniwa mają 1V akumulator taki ładujemy, następnie...
Czyli podskoczę po opornik 20W Wartość opornika (oporność) policzyłeś? a wentylator w tym wypadku to obowiązek? Jak napisałem, na oporniku i mostku łącznie wydzieli się tyle samo mocy co na selenie czyli może obędzie się bez wentylatora przy czym opornik ma mniejszą powierzchnię niż miał selen więc nagrzeje się do wyższej temperatury przy tych samych...
Możesz z powodzeniem użyć tej baterii do ładowania akumulatora ponieważ max. napięcie 17,4V jest wystarczajace do ładowania. Zastosuj na wyjsciu z baterii diodę schottkiego aby akumulator nie zasilał baterii w odwrotnym kierunku w czasie nocy. Dobierz też opornik aby ograniczyć max. prąd ładowania. Najlepiej byłoby wykonać regulator elektroniczny ograniczający...
AGM ma wyższe napięcie końca ładowania. Jeśli będziesz ładował standardowy akumulator w trybie AGM, to doprowadzisz akumulator do progu gazowania i przekroczysz go, prostownik nie wyłączy się pomimo że akumulator będzie już naładowany- ryzykujesz uszkodzenie akumulatora. W odwrotnej sytuacji, prostownik wyłączy się wcześniej bo akumulator AGM osiągnie...
To może żeby uściślić temat: - czy poprawnie w 100% naładowany akumulator nie musi mieć gazującego elektrolitu w końcowej fazie ładowania? - czy pełne naładowanie akumulatora może być wtedy gdy wartość napięcia na podłączonym prostowniku to 13,5V? Ad 1. Poprawnie naładowanie powoduje lekkie gazowanie - każdym kwasiaku. Jednak ze względu na fakt, że...
Oto jak się powinno ładować akumulator samochodowy, ołowiowy: - stałym prądem o wartości maksymalnej Q/10, gdzie Q to pojemność rzeczywista akumulatora - stałym napięciem 14,5 V, aż do osiągnięcia pełnego naładowania. Pełne naładowanie objawia się intensywnym gazowaniem w celach.
Naładuj małym prądem ,tzn około 1,4A przez 10 godzin. Nie dopuść do dużego gazowania elektrolitu.
1. Mierzyłeś wartość skuteczną wyprostowanego napięcia pulsującego. 6,8V Gdybyś dołączył kondensator na wyjście prostownika to naładuje się on do wartości szczytowej napięcia, czyli 6,8V*1.41=9,56V Miej więc świadomość, że ładujesz akumulator napięciem szczytowym 9,56V pomniejszonym o spadki napięcia na diodach prostowniczych (spadek napięcia zależny...
Jest to amatorski, nieco już stary prostownik samochodowy z potencjometrem do regulacji prądu ładowania. Sprawdzałem go jedynie prostym miernikiem uniwersalnym tzn napięcie podczas ładowania (w tej chwili 13,5V, pod koniec ładowania ok 14,5V). No i sprawdzałem prąd ładowania wpinając miernik szeregowo. Mniej więcej zgadza się z tym co pokazuje wskazówka...
Bateria o napięciu 6 V składa się z 3 akumulatorów (ogniw wtórnych) połączonych szeregowo. Dla takiej baterii akumulatorów kwasowo-ołowiowych napięcie końcowe wynosi 7,5 V. Prąd ładowania powinien być 10-godzinny. Przy mniejszym należy skończyć ładowanie przy niższym napięciu. W dokumentacji akumulatorów lub układów scalonych ładowarek są zamieszczone...
Witam. Pisząc o prostowniku nie napisałeś nic o jeo napięciu wyjściowym. Mierzyłeś je? Być może jest za wysokie i po naładowaniu energia zużywana jest na jego nadmierne gazowanie, lub masz uszkodzenie w samym akumulatorze? Pozdrawiam.
Obniżone napięcie może świadczyć o zwarciu w jednym z ogniw tej baterii. Bateria nie osiągnie znamionowego napięcia 14.4V pod koniec ładowania. Jeśli tak jest i będzie kolega używał to w samochodzie to dojdzie do wygazowania elektrolitu z pozostałych ogniw i może dojść do spływu masy czynnej i kolejnych zwarć. Może kolega ładować tę baterię prądem 4.5A,...
Ten prostownik (urządzenie podładowujące) nie ma automatycznego odcięcia ładowania lecz sygnalizację stanu naładowania akumulatora. Lampka powinna zapalić się po osiągnięciu założonego przez konstruktora napięcia na akumulatorze (prawdopodobnie około 14,5 V). Ładowanie trwa dalej aż do wystąpienia gazowania akumulatora. Występujący na rezystorze R1...
Przebrnąłem tylko do 3/4 stron. I nie widziałem żeby ktoś wspomniał o akumulatorach Ca/Ca (co prawda temat jest z 2010r). Akumulatory Ca-Ca, ładuje się nieco inaczej jak Pb, do osiągnięcia 14,4 można ładować normalnie, po osiągnięciu 14,4V (i nikłego prądu) należy przejść w tryb stałego napięcia 16,2V + ograniczenie prądowe (ok 1A). Inaczej nie naładujemy...
Jeśli akumulator jest naładowany, to dalsze jego ładowanie dużym prądem powoduje wzrost napięcia i silne gazowanie elektrolitu. Dlatego układ ładowania w samochodzie przestaje ładować, jeśli napięcie przekroczy 14,4 - 14,8V. Podobnie jest w automatycznych prostownikach. Jeśli masz wątpliwości co do akumulatora podjedź pod diagnostykę i sprawdź rezystancję...
Należy akumulator naładować do stanu gazowania(napięcie na zaciskach około 16V),zlać stary elektrolit,zalać wodą destylowaną i ładować tak jak normalnie przez około 4 godziny,zlać wodę i zalać świeżym elektrolitem i ładować do czasu aż napięcie na biegunach osiągnie 15,8V,po czym akumulator odłączyć od prostownika.Ale aby cała zabawa miała sens płyty...
13,5 to chodzi o stan zaraz po odpięciu prostownika, następnie to wszystko spada stopniowo, tylko mi się wydawało że 12,5V to jest ta graniczna wartość a poniżej wszystko - to oznaka niedoładowania akumulatora (większa lub mniejsza) Chyba że to bajki? Czyli normalnie odpiąć i zamontować w samochodzie? A co do tego prostonika automatycznego, to dlaczego...
Ładowanie każdego akumulatora osobno jest zdrowsze napisał "gimak" dlaczego? Czy chodzi o to ,że przy ładowaniu szeregowym akumulator mniej rozładowany w moim przypadku z prawej strony zostanie szybciej naładowany(zacznie wcześniej gazować) zaś ten drugi będzie niedoładowany? Zakładając ,że miałbym ten prostownik HERTZ 6/12V 15A, aby naładować akumulator/y...
Kolega patrzy i nie widzi: 1. Napięcie ładowania przy pracy buforowej jak w UPS: 13.5V - 13.8V 2. Napięcie ładowania przy pracy cyklicznej 14.5-15V. Napięcie ładowania z punktu 1. akumulator osiąga po ładowaniu w UPS. Ma to na celu ograniczenie strat wody elektrolitu, ale akumulator nie jest naładowany w 100%. Napięcie ładowania z punktu 2. akumulator...
W starych instrukcjach producenta nie raz widziałem wskazówkę że pełne naładowanie można poznać po intensywnym gazowaniu elektrolitu. OK. najwyżej się doleje wody destylowanej i już. A w żelowym nic nie dolejesz i wysuszysz żel to raz, a dwa gaz zgromadzi się w hermetycznej obudowie pod ciśnieniem i ją rozedmie albo w końcu rozsadzi. Wiele razy widziałem...
Tak Najczęstsze metody ładowania to: • ładowanie wyrównawcze – polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/20 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 2,5A); • doładowanie - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator...
Pobór prądu 2.5A już mówi że akumulator miał nieduży ubytek energii bo przy prądzie około 1,6A akumulator jest już praktycznie naładowany i zaczyna intensywnie gazować.Zostawiłeś akumulator na całą noc pod prostownikiem więc silne gazowanie dało o sobie znać w postaci rozerwania obudowy aku.Były chude lata gdzie o akumulatory były trudno dostępne to...
Do kol. shadock to nie są żadne cudactwa, te prostowniki mają taki cykl pracy.Rozładowany akumulator jest ładowany pełnym prądem (ok 3,6 A)do ok.80% pojemności akumulatora pózniej przechodzi do ładowania małym prądem aż do osiągnięcia pełnej pojemności.Ma to zapobiec gazowaniu, grzaniu się akumulatora czyli jednym słowem bezpiecznie doładować akku....
Dokładnie, a oznaką zakończenia ładowania jest początek gazowania akumulatora. Początek gazowania nie zawsze oznacza końca ładowania, szczególnie gdy chcemy naładować akumulator do 2,6V/celę. Najbardziej miarodajnym jest pomiar gęstości elektrolitu ale nie zawsze jest to możliwe. Niektórzy przyjmują jako koniec ładowania spadek prądu do wartości C/100...
A jak samochód jedzie 24 godziny to nie ma niebezpieczeństwa ? A agredaty prądotwórcze ? A generatory kogeneracjne ? Ale uparty. Tak jak fizyki nie oszukasz tak samo chemii nie oszukasz. Kolega szyszkownik wkleił bardzo fajny artykuł. Przeczytaj uważnie a będzie wszystko jasne. Dodatkowo kolega szyszkownik bardzo ładnie Cię naprowadza mówiąc o temperaturze...
przeładowanie niszczy akumulator. Tego typu akumulatory nie przeładowują się po prostu kiedy jest naładowany nie pobiera prądu i tyle.Co innego jest z akumulatorami kadmowo-niklowymi. Akumulatory kwasowe po naładowaniu zaczynają intensywnie gazować i to właśnie je niszczy(bąbelki gazów rozkruszają porowatą strukturę elektrod,osad na dnie ogniw) , jeśli...
http://ep.com.pl/artykuly/10299-Akumulat... Związki litu są tylko przewodzącym elektrolitem. Wybuchają prawdopodobnie tylko akumulatory naładowane - na skutek zwarcia wewnątrz, pomiędzy okładzinami następuje gazowanie i inne skutki przepływu bardzo dużego prądu.
Układ do prostowania napięcia to prostownik. W tym prostowniku prostownik wygląda na czterodiodowy, czyli mostek prostowniczy. Sprawdzenie tej ładowarki polega na: 1. Sprawdzeniu czy po stronie wtórnej transformatora pojawia się napięcie i jest ono regulowane przełącznikiem i w jakim zakresie jest regulowane? Transformator daje oznaki działania, więc...
Powinieneś jeszcze dokonać pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas ładowania. Być może silne gazowanie elektrolitu (tak rozumiem Twoją wypowiedź) jest objawem naładowania akumulatora (napisałem ...być może... bo nic nie napisałeś o stanie akumulatora). Zobacz tutaj: http://www.mototechnika.republika.pl/pli...
Kolega nie wychwycił kontekstu pytania, więc zadam je ponownie już bez konieczności wczytywania się w kontekst - czy po naładowaniu akumulatora (napięcie gazowania, czyli brak rozpuszczalnego siarczanu ołowiu na płytach) długotrwały prąd ładowania większy niż C/500 spowoduje korozję płyt akumulatora? C/500 dla 50Ah=100mA, to bardzo mały prąd. Koledzy...
Dobrze czytałeś. 14,5 V czy 14,4 V to taki kompromis, żeby akumulator był naładowany, ale żeby się nie rozwalił od gazowania. Problemem nie jest domieszka tylko sposób wykonania płyty - kiedyś były to odlewy, teraz jakoś tam rozgnieciony ołów. Porowate to, pojemne, ale nietrwałe. Gazowanie elektrolitu powoduje kruszenie płyt i tzw. spływ masy czynnej....
Nic akumulatorowi ani jednemu ani drugiemu nie grozi. Wielokrotnie stwierdzałem całkowite zasiarczenie akumulatorów obciążonych dodatkowymi odbiornikami, aż do zaniku mocy rozruchowej włącznie. Tego rodzaju podłączanie dodatkowych odbiorników 12V skutkuje w nowym pojeździe utratą gwarancji na akumulatory. Pokrótce: Akumulatory ładowane są w układzie...
Jeżeli akumulator był w takim stanie: był on rozładowany tak że na zaciskach miał 8V to raczej na złom się nadaje. Naładowałeś go ile się dało, teraz sprawdź jego pojemność, podłącz żarówki, amperomierz w szereg i rozładuj do 10,7 V (nie niżej) prądem 5-6 A. Niezwłocznie naładuj do pełna prądem 4A. 1. Szum oznacza, że cele gazują-wytwarza się wodór....
Witam zacząłem ładować rozładowany akumulator 54Ah prostownikiem 4A (RMS) czyli jakieś 2,5A 17godz temu. W tej chwili na zaciskach przy włączonym prostowniku jest napięcie 15,18V. Słychać lekkie gazowanie. Czy aku jest już naładowany?
Korków możesz nie wykręcać. W samochodzie się przecież nie wykręca,ale jeśli to zrobisz to będziesz mógł przy okazji sprawdzić poziom elektrolitu. Dodatkowo będziesz mógł zauważyć intensywne gazowanie, które będzie oznaczało całkowite naładowanie akumulatora. Można sie tego spodziewać po kilkunastu godzinach.
Akumulator może gazować bo -jest zasiarczony -jest naładowany Napięcie napisane na skali to wartość średnia, wartość szczytowa będzie o 1,41 raza większa. Wynika to z tego że jest to prąd tętniący - nie ma kondensatora jak w normalnym zasilaczu. Po podłączeniu akumulatora on staje się kondensatorem. Więc na zakresie 13V maksymalne napięcie może wynieść...
Czy przez "zaciski akumulatora" rozumiesz jego końcówki, czy chwytaki, którymi je łapiesz? Na styku może być spory opór i w rezultacie spadek napięcia, ale sprawny akumulator, który jest słabo naładowany, przy małym prądzie ładowania nie powinien gazować - z wyjątkiem stanu głębokiego rozładowania, przy którym on ma dużą oporność wewnętrzną.
Na stronie jednego z producentów akumulatorów Polsce jest napisane że koniec ładowania jest jeśli napięcie podłączonego do ładowarki akumulatora z odkręconymi korkami osiągnie poziom 15.6-16.8V. To bełkot który nic nie znaczy. Po pierwsze rozrzut wartości końcowego napięcia ładowania jest zbyt duży. Po drugie nie podano wartości prądu w końcowej fazie...
żeby rozwiać wątpliwości : zielone oko świeci jeśli odbija światło - jest to kulka z soczewką działa jak areometr - aku naładowany pływa u góry, odbija światło; aku rozładowany- zanurza się i widać ciemność odnośnie gazowania: wywala nadmiar par odpowietrznikami i po to one są i musi to być naprawdę intensywne gazowanie jeśli chcieć zobaczyć jak gazuje...
Sprawdź proszę czy masz możliwość regulacji napięcia odcięcia na prostowniku dla naładowanego akumulatora. Być może po naprawie transformator ma za wysokie napięcie, jak wspomniał kolega eurotips , a tym samym dzielnik ustala napięcie odcięcia na wyższym poziomie, stąd elektroliza wody w postaci gazowania.
Na razie jeszcze do przeglądu pojeżdżę na starym ale potem zrobię mu pomiar pojemności podczas rozładowywania a następnie pomiar ładunku jaki przyjmie podczas ładowania. Jak napisałem do przeglądu jeździłem na starym bez problemów. Na przeglądzie dokonałem pomiaru starego a po wymianie na nowy tego drugiego. W serwisie twierdzą, ze należy przyjrzeć...
Oczywiście, 100% sprawny Jeżeli jest naładowany może gazować nawet kilkanaście sekund po włączeniu.
Jeszcze raz powtarzam, jeśli jest sprawne ładowanie i nie ma poboru prądu jałowego ponad stan , akumulator sam się zawsze naładuje. Wynika to z fizyki. Nie wiem z jakiej fizyki niby to wynika? Alternator jest w stanie osiągnąć co najwyżej 2,4 V / celę, a do całkowitego naładowania jest potrzebne napięcie 2,65 - 2,7 V / celę utrzymywane przez kilka...
Jeśli akumulator jest sprawny to w fazie końcowej ładowania prostownikiem zaczyna silnie "gazować".Wtedy należy zakończyć ładowanie.Uważa się go za w pełni naładowany.
Jedno małe ale....regulator napięcia obniżając napięcie do 14.2V powoduje zmniejszenie prądu ładowania akumulatora.Jego wydajność prądowa do 40A przy napięciu 13.5V nie ma nic do rzeczy dla ładowania akumulatora tylko świadczy jakim prądem można go obciążyć.Po prostu przy wyrównaniu napięcia akumulatora i alternatora prąd ładowania jest znikomy.Proces...
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Spokojnie możesz ładować akumulator na początku będzie brał większy prąd ale jak sam napisałeś z czasem będzie spadał, nie wiem jaki zasilacz posiadasz ale w razie czego możesz zmniejszyć napięcie na początku ładowania żeby ograniczyć prąd co do prądu wstecznego to raczej chodzi o gazowanie akumulatora podczas ładowania i należy wyłączyć zasilacz żeby...
Tak naprawde to akumulatory kwasowe niemają ograniczonego ściśle napięcia ładowania. Ważne aby korki były ściągnięte i ciężko jest przekroczyć 17V dla aku 12V z powodu intensywnego gazowania. A co do miernika napięcia i prostownika to koniecznie dodaj kondensatory bo ich nie widać. A przez tętnienia wszystkie proste mierniki głupieją.
Widziałem już ponad 20 lat temu na pewnym pokazie sprzętu, między innymi urządzenie służące do podtrzymania stanu naładowania akumulatora, który nie jest używany - poprzez zastosowanie tzw. mikroładowania, czyli ładowania akumulatora małym prądem nie powodującym efektu gazowania elektrolitu.
Da się rozładować akumulator zalany wodą destylowaną? Kolega popełnił błąd w opisie metody "odsiarczanie na wodę destylowaną". Zawsze ładuje się a nie rozładowuje, jak potrzeba nawet kilkakrotnie. Po każdym naładowaniu wylewa się roztwór i napełnia ponownie wodą destylowaną. Po ostatecznym wylaniu roztworu napełnia się akumulator roztworem elektrolitu...
Wcześniej auto zapalało bez najmniejszego problemu. Ostatnio akumulator rozładowałem światłami że na drugi dzień rozrusznik nie kręcił i odpaliłem auto przez kable. Jesli po takiej akcji chcesz jeszcze używać akumulatora to trzeba go było porządnie prostownikiem naładować. Akumulator podpiąłem pod zasilacz nastawiony na 1,7A. Szok, po paru godzinach...
Napięcie w instalacji samochodowej jest około 14.4V podczas ładowania akumulatora, gdy jest prawie naładowany (i nawet może być tak, że gdy będzie prawie naładowany, to zostanie obniżone, np. do 13.5V, żeby akumulator nie gazował), a około 13V po wyłączeniu silnika (przy całkowicie naładowanym akumulatorze, bo przy częściowo rozładowanym jeszcze mniej),...
Kiedyś zostawiłem akumulator pod napięciem 13,8 V i po naładowaniu wszystkie cele leciutko gazowały. Albo elektrolit był mocno ciepły albo czymś zanieczyszczony ewentualnie jakieś nowe dodatki do płyt. W normalnych warunkach (w klasycznym akumulatorze) przy tym napięciu nie ma możliwości aby gazowały wszystkie cele. Możliwe jest gazowanie jednej lub...
Prąd 7A jest maksymalnym, którego nie powinieneś przekraczać. Kontroluj napiecie, jeżeli na zaciskach akumulatora napięcie zbliża się do 14,4 to spróbuj (jesli możesz) zmniejszyć prąd. Ładowanie akumulatorów o bezobsługowej konstrukcji (a ten jest taki) nie dopuszcza gazowania , ktore było "standardem" w akumulatorach z płynnym elektrolitem (który można...
Nie wiem czy ten prostownik jest (bezpieczny?) Do ładowania mniejszych akumulatorow ( czy wgl się nadaje do jakiegokolwiek ). Na podstawie zdjęć nie odpowiemy, pomierz prąd ładowania i monitoruj napięcie na akumulatorze. Przy Aku 60Ah po 1h ładowania słychać lekkie syczenie/bulgotanie a Aku wcale nie jest dobrze naładowany bo ledwo co pali auto o poranku...
Zapewniam, że podczas ładowania na mrozie nie wzrośnie ani o stopień. Chyba że uda Ci się przepuścić przez akumulator jakiś potężny prąd. Tu bym polemizował, aczkolwiek organoleptycznie tego nie sprawdzałem - tym niemniej regulatory napięcia alternatorów zawierają element termowrażliwy, do regulacji napięcia ładowania w funkcji temp. zewnętrznej, mam...
Witam W oparciu o LM317 zrób sobie zasilacz 6,8-6,9V. Rezystorem szeregowym na wyjściu ogranicz jedynie prąd do wspomnianych 450mA. Większe napięcie niż 6.9V (13.8V dla akumulatora 12-to voltowego) powoduje gazowanie). No i ogranicz czas ładowania do 14 godzin. -- pozdrawiam
Kolega (at)kj1 zapomniał albo nie wiedział, że akumulator stłumi każdy zasilacz komputerowy do napięcia własnego czyli 12.5V, więc jaki zasilacz impulsowy (komputerowy) niema znaczenia. Wiedział i nic nie zapomniał. Przede wszystkim w wątku są poruszone dwa tematy: 1. Zasilanie urządzenia 12V (pompki) bezpośrednio z paneli. I można, jak doradził kol...
Współczesne akumulatory Ca-Ca ładuje się do pełna napięciem rzędu 16,2V, tak więc nie przesadzajmy z tym 14,4 bo przy tym napięciu nie przywrócimy pełnej gęstości elektrolitu. również moim zdaniem ładowanie do 16V pozwoli dużo szybciej osiągnąć pełną gęstość elektrolitu niż 14,4V. Gdy zachodzi potrzeba naładowania padniętego akumulatora w rozsądnym...
W tym prostowniku jest amperomierz i pokazuje jakim prądem jest ładowany akumulator a czas jaki potrzebuje do pełnego naładowania zależy od stopnia rozładowania akumulatora. Im bardziej będzie naładowany akumulator to wskazówka amperomierza będzie bliżej zera. Ten prostownik zapewne ma napięcie końcowe w okolicy 16,4 V więc jak masz korki w akumulatorze...
gazować akumulator akumulator gazować akumulator żelowy gazować
przepływomierz odpowiada aquamatic candy skrzynia automatyczna dodge
instrukcja obsługi instrukcja obsługi
Mostkowanie faz w skrzynce trójfazowej - bezpieczeństwo i normy Mostkowanie faz w skrzynce trójfazowej - bezpieczeństwo i przepisy