Skoro napięcie pod obciążeniem spada poniżej napięcia ładowania akumulatora 13,8 -14,2 V ,to jedynym wyjściem jest przetwornica step-up Poszukaj schematów tego typu urządeń,są nawet gotowe scalaki serii LM2577 Ewentualnie szukaj czegoś ze stabilizacją napięcia na wyjściu(dla dobra akumulatora) :)
napięcie zasilania 12 V=; prąd do 14 A Problem polega na tym, że jak go podpiąłem do akumulatora z auta 12 V, to słabiutko działał Bo napięcie na akumulatorze spada pod obciążeniem 14 A. Zmierz napięcie na samej pompie.
Możesz bez obawy ładować akumulator 16V na wyjściu prostownika to normalne napięcie mierzyłeś je zapewne bez obciążenia po obciążeniu prostownika akumulatorem napięcie spadnie do ok. 12V -13V
Możesz jeszcze sprawdzić testerem do akumulatorów, pod obciążeniem.
Może te akumulatorki są takie słabe? Jakiego prądu potrzebuje wzmacniacz, na ile spada napięcie każdego akumulatorka przy takim prądzie? Najprościej można by podłączyć do akumulatorka (jednego) żarówkę "radiową" 6.3V 0.3A, albo żarówkę od typowej latarki (3.7V, 0.3A) i zobaczyć, czy zaświeci, i na ile spadnie napięcie akumulatorka od obciążenia taką...
Z tego trafa nic nie będzie,ma za małe napięcie wyjsciowe,do tego dochodzi spadek napięcia na mostku.Gdy takie "cudo" obciążysz akumulatorem to napięcie spadnie tak mocno ze nie da sie ładować. pozdrawiam
Bez obciążenia większość prostowników ma właśnie 16-17V... , napięcie spada pod obciążeniem, a żeby na rozładowanym akumulatorze pojawiło się raptem 17V musiał byś w niego przywalić 50A jak nie lepiej, więc to mało wykonalne standardowym sprzętem. Na sprawnym i wyładowanym akumulatorze napięcie rośnie względnie powoli. W samochodzie 14,4V jest zaraz...
Troche zamało, dobrze jest jak oscyluje 14.5V większa moc wyjściowa odbiorników ( BMW serii 3,5) .Regulator powinien utrzymywać to napięcie , po rozruchu napięcie instalacji może być niższe z tytułu obciążenia, parametr ten dotyczy akumulatora w pełni naładowanego.
Kondycję akumulatora najprościej sprawdzisz mierząc napięcie na akumulatorze przy obciążeniu . Nie wiem jakie posiadasz akumulatory, ale np. jeśli napięcie na akumulatorze żelowym 12V mierzone pod obciążeniem spadnie poniżej 10,5V, to nie należy bardziej rozładowywać tego akumulatora, gdyż grozi to skróceniem jego żywotności. Należy go jak najszybciej...
Proponuję zmienić mechanika. Nie wiem jak w E34, ale w E36 2,5tds po przekręceniu kluczyka zimą pobór prądu wynosił do 140A. I nie mówię o rozruszniku bo przy kręceniu rozrusznikiem brakło zakresu na 400A cęgach. Chciałbym zobaczyć akumulator, w którym przy takim obciążeniu napięcie nie spadnie poniżej 12V. Akumulator w bagażniku? Bo jeśli tak to dojdzie...
Ja bym sprawdził lądowanie na akumulatorze na wolnych obrotach pod max obciążeniem
Jakiej "masy"? XD Hulajnoga, choć mała, swoje waży :P Podanie napięcia ładowania na BMS akumulatora powoduje chwilowe wyrównanie napięć na sekcjach akumulatora, dzięki temu BMS przełącza napięcie baterii na wtyczkę zasilania. W momencie gdy na wtyczce zasilania pojawia się obciążenie, napięcie na jednej z sekcji akumulatora spada poniżej różnicy 0,3V,...
Zrobiłem tak po podłączeniu na krótko bez płytki zmierzyłem multimetrem cały pakiet i pokazuje 14.5v po podłączeniu żarówki 12v55w jest to żarówka H1 pokazuje szybki spadek napięcia z 14.5v do 10v trwa 1 minutę po odłączeniu żarówki znów pokazuje 14.4v.Czy to może oznacza że ten silnik też działa w ten sposób jak ta żarówka że potrzebuje dużo pradu...
Sprawdzić czy opór styków koszyka nie jest zbyt duży. Sprawdzić czy pod obciążeniem spada napięcie akumulatorów, które nazywasz ogniwami. Sprawdzić czy napięcie zasilania nie jest zbyt niskie i gdzie pojawia się przesterowanie. Po badaniach podjąć środki zaradcze.
Nalalem wodę demineralizowana, odczekałem 24h i podłączyłem do ładowania. Obecnie akumulator trzyma napięcie pod obciążeniem, ale jeszcze powoli spada napięcie po dłuższym czasie. Jeszcze oczywiście akumulator jest podpięty do prostownika. Moje pytania są takie: 1. Czy lepiej rozładować akumulator i jeszcze raz naładować? 2. Jak wysoki powinien być...
Wiec co miał oryginalny akumulator że normalnie działał i nie psuł się Poszukaj (i poczytaj sobie) o akumulatorach 18650 z zabezpieczeniem (przed nadmiernym rozładowaniem i przeładowaniem). Dlatego pytałem konkretnie jaki akumulator, ale niestety jak zwykle nie dostałem konkretnej odpowiedzi tylko: dokładnie taki sam jak w specyfikacji akumulatora...
Osobiście parametr LVF w zasadzie widzi mi się jako zupełnie bezużyteczny podczas normalnej pracy. Nic do niej nie wnosi. Sygnalizuje tylko że zasilanie kiepskie, w sensie zbyt wysokiej oporności wewnętrznej zasilacza czy kabli. Gorzej że jest to trwałe wyłączenie. Bo tak właściwie to praca na siadającym napięciu niczemu nie szkodzi by tak drastycznie...
Rozwiązanie już jest podane, akumulator do wymiany. Jeśli napięcie po obciążeniu spada, a po kilkunastu sekundach wstaje, akumulator trup.
Nie znalazłem informacji na więc piszę nowy temat Jeżeli akumulator AGM 12v nie ważne jakiej pojemności po naładowaniu ma 12,8V, a przy obciążeniu 100W spada napięcie poniżej 10V oznacza to że akumulator jest uszkodzony? Czy da się taki akumulator "poprawić"?
Z twoich pomiarów (opornicą) wynika że akumulator nie trzyma już pojemności i napięcie bardzo spada pod obciążeniem.
Aktualnie napięcie akumulatora bez obciążenia wynosi 20,795 V. W ciągu tej sekundy (kiedy silnik zaczyna działać) napięcie spada do 20,300 V. Podłączyłem akumulator do testera DL24. Przy 11 W i prądzie 0,55 A, za 1 minutę napięcie spadło do 20,120 V. Rezystancja podczas obciążenia wynosi średnio 37 Ω (zgodnie z wynikiem DL24). Czyli problem może być...
Akumulator sprawdzany w spoczynku? Czy pod obciążeniem? Sprawdzałem akumulator w spoczynku oraz oczywiście po włączeniu świateł, bo właśnie wtedy owa kontrolka się wyświetla, ale napięcie nie spada drastycznie, trzyma się około 11v po włączeniu świateł. Na włączonym silniku? To o wiele za mało. Akumulator w spoczynku powinien mieć 12,4-12,6 V. Jak...
ładowanie alternatorem poniżej 14V nie spada choćbym sie starał. A dlaczego ma spadać? Akumulator tylko służy do rozruchu, jak silnik zapali, to prawie całość obciążenia przejmuje alternator.
Coś felerny ten akumulator. Ma za małą pojemność i za bardzo spada napięcie pod obciążeniem. Może się uspokoi po kilku cyklach. Źle powiedzieli w sklepie - rozładowany akumulator ołowiowy nie ma napiięcia 13.4V. Gdyby był naprawdę rozładowany i postał dłuższy czas w tym stanie, to nadawałby się tylko do wyrzucenia - zasiarczenie. 1. Nie tylko można...
Miałem wczoraj dziwny przypadek,mianowicie prostownik rozruchowy 160A ma trafo ok 1kW i napięcie bez obciążenia 16,7V które spada przy 150A do ok. 12V i przy 250A do 9V (pomierzyłem cęgówką hehe) Podczas rozruchu z akumulatora napięcie również spada.
Testowałem na akumulatorze, wyciągnięty rozrusznik kręci normalnie To logiczne, bo rozrusznik nie jest obciążony. Jeżeli napięcie akumulatora spada do 6V, to jest on do wyrzucenia.
W tym wypadku może dochodzić do zadziałania zabezpieczenia. Jeżeli nie masz czym zmierzyć prądu pobieranego przez baterię w odkurzaczu, to można zrobić jedną próbę ze sztucznym obciążeniem. Obciążasz baterię prądem takim, jaki pobiera odkurzacz i obserwujesz napięcia akumulatorów. Które spada do 3V, to powoduje zadziałanie zabezpieczenia, ale zazwyczaj...
Zasilam 4 żarówki LED 12V ( łącznie 6W) z akumulatora samochodowego 55Ah, na początku wszystko jest w porządku lecz po chwili napięcie na akumulatorze spada do 10,5V i bardzo spada jasność, po odłączeniu obciążenia napięcie na akumulatorze wraca do normy 12,7v. Czy można je ustabilizować albo podwyższyć ?
Inwerter trochę mocy pobiera, więc pewnie rozładował akumulator. Ten wskaźnik naładowania to jest bardzo poglądowy i zależy od napięcia akumulatora, jeśli aku jest słabo naładowane to przy obciążeniu niewielkim prądem napięcie spada i wskaźnik też. Po odłączeniu napięcie wraca, więc na początku wskaźnik też pokazuje więcej.
2. BDW93 to jest bipolarny - wymaga innego sterowania, trzeba mu dać prąd bazy - co prawda przy prądzie kolektora 2A to będzie najwyżej 2mA, więc pewnie nie będzie z tym problemu. 3. Pewnie jest rozsądne, żeby tam był - na wypadek, jakby przesunięcie fazy przez tranzystor groziło wzbudzeniem; może wystarczy mniejszy, kilkaset pF. 1. Nie wiem, jakie...
Przez 4-5s możesz wymusić przepływ prądu rzędu 100-150A... niemniej, wbrew pozorom trudno określić jaki rezystor wymusi przepływ takiego prądu, bo to zależy od rezystancji wewnętrznej akumulatora. Zakładając, że przy takim obciążeniu napięcie na akumulatorze spadnie do 10V, czyli rezystor musiał by mieć ok. 0,1 Ohm i wydzieli się na nim ok 1kW :!: mocy...
Wstanie pod warunkiem, że akumulator mimo granicznego rozładowania potrafi dać odpowiedni prąd przy starcie (nie spadnie mu zbytnio napięcie). Stare akumulatory tak mają, że niby powinny działać jeszcze ale pod obciążeniem spada drastycznie na nich napięcie.
Jeśli masz napięcie 26V i 40V z różnych odczepów transformatora, to między nimi powinno być 14V. Tylko czy to jest napięcie szczytowe, średnie, czy skuteczne? Co wskazuje miernik, którego użyłeś? Dużo jeszcze jest tych pozycji przełącznika? Na zdjęciu widzę jeszcze 3, to by było do 50.5V. Dobrze byłoby ustalić, dlaczego napięcie tak spada po podłączeniu...
Znaczy mam zmierzyć napięcie na akumulatorze tak? Na obecną chwilę napięcie akumulatora pod obciążeniem spada do 10,7V i w związku z tym dołącza do niego prostownik, wtedy napięcie podnosi się do 13,8V. Zmierzyłem jeszcze woltomierzem napięcie na uzwojeniu pierwotnym. Na samym akumulatorze 2,6 V, na aku+prostownik 7V. EDIT: wylutowałem T5 i R11 pozbywając...
Jak dla mnie to uszkodzony akumulator... tym bardziej jak "nie iskrzy" a poza tym za duży spadek prądu na zaciskach przy obciążeniu. CO do akumulatora to tu masz co i jak: Rozróżnijmy dwie rzeczy napięcie ładowania i napięcie akumulatora pod obciążeniem. Aby poprawnie zdiagnozować akumulator należy zbadać: -napięcie jałowe (V) co najmniej 2 godziny...
Po pierwsze sprawdzamy napięcie, czy po naładowaniu ma poprawne. Można sprawdzić też napięcie po kilku dniach od ładowania, czy szybko spada (objaw degradacji). Akumulatory "rozruchowe" jak np. w samochodzie spalinowym bada się dużym prądem w krótkim czasie, czyli upraszczając - po podłączeniu bardzo dużego obciążenia sprawdzamy, jakie mamy napięcie...
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
Zatem co z napięciem, o które prosiłem? Sprawdź, jak szybko i do ilu wolt spada napięcie podczas obciążenia po pełnym naładowaniu akumulatora. Nie napisałem, że są padnięte, tylko mają słabą wydajność i pojemność te z MegaBata.
Myślę ze pod obciążeniem spada napięcie akumulatora i elektronika odpina zasilanie. Po chwili bez obciążenia napięcie rośnie i znów jest wystarczające do odpalenia silnika. Prosty układ nie ma pamięci przekroczenia krytycznego poziomu napięcia.
Twój opis pasuje do opornicy Lewanda. Ale nią bada się stan akumulatora ,dokładnie do jakiej wartości spada napięcia przy konkretnym obciążeniu (stad wymienne wkładki o różnej rezystancji by zasymulować pobór dużego prądu). Daj zdjęcie tego akumulatora z góry bo przeważnie trakcyjne mają jakiś system uzupełniania elektrolitu. No chyba że nie jest to...
Czy wszystkie ustawienia w menu serwisowym są prawidłowe? A szczególnie 10.5 Output-current limits (I-limits)? Najlepiej przywrócić Factory (default) settings. Poza tym brakuje konkretów o jakim obciążeniu >6A jest mowa. Jaki akumulator, o ile spada to napięcie, czy akumulator jest rozładowany/naładowany. Ta ładowarka wg ustawień domyślnych, akumulatory...
Przy obciążeniu 700 W napięcie na wyjściu spada do 197 V. Czy to normalne? Przy 300 W jest 208 V 300 W to pobór prądu 30 A z akumulatora. Sprawdź, czy pod obciążeniem 300 W jest 12 V na zaciskach przetwornicy. Jeżeli jest 12 V, to zapytaj producenta, czy 208 V~ na wyjściu jest prawidłowe.
To, że napięcie jest dobre to nie znaczy, że pod obciążeniem będzie tak samo. Większość inteligentnych (procesorowych) ładowarek sprawdza rezystancję wewnętrzną akumulatora, jeśli jest stary i zużyty to od razu jest błąd ładowania. To samo w aparacie, kiedy załącza się przetwornica lampy to napięcie spada przy słabych aku i system się wyłącza. Nowe,...
Po dwóch cyklach ładowania i rozładowania akumulator wytrzymał godzinę pod obciążeniem 3A. Poniżej wartości 12V napięcie gwałtownie spada, a po odłączeniu obciążenia szybko wraca do poziomu 12,6V. Jaki można wyciągnąć z tego wniosek? Sprawny akumulator działa już 6 godzinę pod takim samym obciążeniem. Ten akumulator będzie się nadawał jednak do wymiany.
multimetr na nie podpiętym akumulatorze pokazuje "zdrowe" 12.7, a podpięcie do prostownika powoduje że wskazówka tylko na chwilę się wychyla, a zaraz spada na 0. Akumulator mierzymy pod obciążeniem, odpowiednim testerem. Multimetr, na zakresie pomiaru napięcia ma dużą rezystancję wewnętrzną, podobnie jak Twój akumulator ( uszkodzony ), dlatego takie...
Napięcie po podaniu obciążenia (podłączenie akumulatora rozładowanego) spada tylko o 1V. Tak jest napisane na kondensatorze 2200 mF.
Akumulatory są z ogniwami LiOn Akumulatory są z ogniwami LiOn Ogniwa są zużyte, spada pod obciążeniem na nich napięcie, balanser odcina akumulator. Wymień na nowy lub oddaj go do regeneracji.
Jak już wcześniej wspomniałem , naładuj akumulatorki, wylutuj, i podłącz i do silniczka bezpośrednio. Omijając wyłącznik, dokonaj przy tym pomiarów, o ile spadnie napięcie na tych akumulatorach pod obciążeniem silnika.
Przy dużym oporze wewnętrznym (Rw) w czasie obciążenia dużym prądem napięcie akumulatora mocno spada. W takim wypadku BMS odcina baterię. Można to sprawdzić obciążając baterię prądem kilku A i mierząc napięcia jej ogniw. Można użyć miernik oporu wewnętrznego jak zaproponował kolega.
To prawda niektóre nie działają, ale inne działają nawet lepiej. Można w przybliżeniu sprawdzić, powiedzmy taką rozładowaną baterię wyjętą z urządzenia pod obciążeniem rezystorem ok. 50 -100Ω. Jeśli napięcie na niej w takiej konfiguracji spadnie poniżej 1,1V to akumulatorek będzie działał. Nie warto mierzyć napięcia jałowego, bo w rozładowanych...
Producent akumulatora podaje napięcie którego nie należy przekraczać ponieważ powoduje niszczenie akumulatora, w samochodowych kwasowych z reguły nie powinno się przekraczać 14,4V. Napięcie na wyjściu zasilacza bez obciążenia jest wyższe, pod obciążeniem spada jeżeli stwierdzisz że prąd konserwujący po naładowaniu akumulatora obniża to napięcie do zalecanego...
Witaj! Szanowny kolego. Nie znam błędu pomiaru twego miernika.W/g mnie wszystko jest w porządku.Akumulator nowy musi się uformować to wymaga trochę czasu. Napięcie jakie podajesz sprawdź innym przyrządem. Na akumulatorze napięcie powinno wynosić 14,2-4v.w zależności od błędu miernika,ale jak ma 14v powyżej to dobrze bo przy obciążeniu spadnie a akumulator...
Weź pod uwagę to, że napięcie pod obciążeniem mocno spadnie i w jakiś sposób to napięcie musi być odpowiedni większe Nie pisałeś, że musi być większe i o ile, tylko że odczepy co 0,8V to "trochę mało" i proponowałeś skoki co najmniej 1,5V. Niemożliwe by napięcie pod obciążeniem spadało o 30% lub więcej. W sieci byl 240-238V Czyli ok. 4% powyżej nominalnego...
Tutaj raczej szukał bym przyczyny wcześniejszego uszkodzenia płyty i akumulatorów. Prawdopodobnie masz uszkodzony lub przegrzany silnik i dlatego szarpie duży prąd, więc automatycznie rozładowuje akumulatory. Najpierw trzeba by było pomierzyć prądy bez i z obciążeniem.
Tak to jest z zabawkami na baterie - baterie się wyczerpią i zabawka do wymiany. Jako kompletny amator poradziłeś sobie nieźle ze wstępną diagnozą - zajrzałeś do baterii i zmierzyłeś napięcia jej ogniw (ogniw wtórnych = akumulatorów). 3.79V w stanie spoczynku to niezłe napięcie. Pytanie - czy napięcie nie spada po obciążeniu baterii? Ewentualnie czy...
Napięcie spada podczas ładowania, po obciążeniu wyjścia akumulatorem. Zmierz napięcie w trakcie ładowania. Ogniwo LiPo , po naładowaniu ma napięcie 4,2 V. Napięcie ładowania musi być wyższe.
Witam! To jest ewidentnie uszkodzony akumulator (lub ew słabe ładowanie) ale na 90% to akumulator. Jak nie masz nic podłączonego to jest ok,ale jak go obciążysz to napięcie na nim spada i przygasają kontrolki a rozrusznik nie ma siły kręcić.Mówiąc bardziej fachowo spadła siła elektromotoryczna akumulatora i wzrosła jego rezystancja wewnętrzna.Najlepiej...
Może dać jakąś przetwornicę DC/DC i zasilić ją z tych 12,6 V. A to napięcie spada za diodami, czy na akumulatorach?
Wystarczy pomierzyć napięcie pod obciążeniem. Np. akumulator NiMh (chociażby paluszek), gdy jest pełny ma 1,3 - 1,45V, później napięcie to spada do nominalnego 1,2, dalej leci aż do 0,9 - 1V (gdzie to napięcie uważa się za stan głębokiego rozładowania).
Wszystkie dostępne akumulatorki mają takie napięcie znamionowe ponieważ każdego ogniwo ma ok 1,2V (stąd w akumulatorze 10 takich ogniw).Naładowany akumulatorek AA ma ok 1,35V,ale napięcie to i tak spada dość szybko pod obciążeniem. Prawdopodobnie wynika to z tego że każdy sprzęt jest projektowany dla jak najszerszego grona ludzi więc pod napięcie zwykłych...
Bindowanie to łączenie nadajnika z odbiornikiem cyfrowym. Zatrzymanie śmigłowca to zawis. Nie wymyślaj nowego słownictwa. Pierwsza rzecz jak się nasuwa - to po prostu pada akumulator, który stracił pojemność i przy mniejszej wydajności prądowej, pod obciążeniem zbyt mocno spada napięcie. Druga sprawa - to czy dron wyłącza się całkowicie, czy tylko zatrzymują...
Do czego będzie używany ten prostownik? Jeśli zamierzasz ładować akumulatory to sprawdź napięcie po podłączeniu do akumulatorów,ja mam prostownik na 24V i napięcie bez obciążenia jest 29V,a gdy podłącze akumulatory to napięcie spada do 24,5V. A do ładowania akumulatora napięcie musi być wyższe niż znamionowe akumulatorów,przecież w aucie przy instalacji...
smoku74, myślę, że amerykankę można zrobić za jakieś 60-70% ceny nowej z allegro, mimo wszystko magnesy i drut są najdroższe z tej całej konstrukcji, napięcie na amerykance zależy od tego, jakim drutem nawinięto cewki, cienszy drut, więcej zwojów=większe napięcie,ale mniej amperków i odwrotnie. Natomiast im więcej cewek na tarczy, tym amerykanka bardziej...
Witam Zamiast przekaźnika trzeba zastosować tranzystor (mosfet P). Sterowanie bramki jest praktycznie bez prądowe. Komparator napięcia musi mieć histerezę, aby nie było ciągłego włącz/wyłącz, przy napięciu progowym. Polega to na tym że jak komparator wyłączy zasilanie przy 12V, za chwilę napięcie wzrośnie do 12,1V z powodu braku obciążenia, komparator...
Zasilacz do ładowania akumulatorów samochodowych ma stosunkowo prostą konstrukcję, co widać z załączonego schematu. Rzeczywiście więcej nie trzeba. Na zaciskach pojawia się napięcie stałe niewyfiltrowane. Na minimalnym zakresie bez obciążenia napięcie na wyjściu wynosi 11,7V Łatwiej będzie zinterpretować wyniki pomiarów jeśli rozważy się oba wyżej opisane...
Zmierz napięcie na akumulatorze podczas obciążenia, może jest już zajechany i ma zwiększoną rezystancję wewnętrzną przez co napięcie spada pod obciążeniem i w efekcie łódka nie ma takiego kopa jak powinna. Akumulatory w takim sprzęcie nie mają lekkiego życia i dosyć szybko tracą swoje parametry. - czas pływania: 14min Tzn że prąd rozładowania wynosi...
Coś jest nie tak !. Jak uzwojenie o rezystancji 55om ma ładować akumulator. Przy napięciu nieobciążonego uzwojenia około 6V pod obciążeniem 50mA !!! napięcie spadnie do około 3V. Albo coś źle mierzysz albo jest to wyjście z uszkodzonego prostownika selenowego lub germanowego. Obejrzyj to dokładnie , ewentualnie podłącz do tego uzwojenia żarówkę 6V np....
Witam. A bateria sprawna? Sprawdź akumulator pod obciążeniem czy nie spada zbytnio napięcie albo podstaw nowy (sprawny) na próbę. Pozdrawiam
Wystarczy naładowany do pełna akumulatorek podłączyć pod znane tobie obciążenie i pomierzyć czas pojakim napięcie spadnie do minimalnego dopuszczalnego dla danego pakietu. Jeśli BLM1 posiada nominalne napięcie 7,2V to nap. rozładowania będzie około 6,6V (uwaga bo poniżej 6V może się uszkodzić). Podłącz więc obciążenie które wiesz ile ciągnie prądu,...
No i jest mały dylemat. Tak wogule to mowa o samochodzie mojego ojca. Brałem dzisiaj od sąsiada akumulator który ma chyba z 6 miesięcy i było to samo co na moim aku. Zauważyłem też że rozrusznik po sprawdzeniu bez obciążenia teraz wcale nie kręci, słychać tylko elektromagnes. Mój ojciec chce jutro kupować nowy aku i boje sie że wywali pieniądze w błoto,...
Pod obciążeniem napięcie spada to raz, a dwa to prostownik pilnuje żeby napięcie ładowania nie przekroczyło 14.4V. Dochodzą też straty na mostku i tranzystorze.
To nie jest kwestia napięcia akumulatora, do którego podłączam przetwornicę. Testy robiłem na w pełni naładowanym akumulatorze, gdzie pod obciążeniem pobierającym prawie 400W napięcie spada minimalnie do 11,8-11,9V, a zabezpieczenie podnapięciowe przetwornicy to 10,7V+-0,3V. Nie podłączam też przetwornicy do gniazda zapalniczki, ale bezpośrednio do...
Obliczyłeś mniej więcej dobrze, założyłeś mniejsza sprawność akumulatorów, a większe napięcie. Jak zamienisz wartości wyjdzie na jedno. Akumulatory mają podaną pojemność przy założeniu że pobór prądu jest na poziomie 0,5A. Trzeba by rozebrać PB, sprawdzić model akumulatorów i doszukać info w dokumentacji. Ale jest sens? Bo ja go nie widzę. Jeżeli obciążenie...
Moim zdaniem to ten akumulator powinien być na wyższe napięcie bo zasilając go naładowaną baterią 12v musisz liczyć że na konie zabawy będziesz miał nie całe 9v i to pod obciążeniem będzie spadać, tak samo przy tych 12v pod obciążeniem napięcie zawsze trochę spada na akumulatorach.
Naładować do pełna - czyli do momentu kiedy prąd przy ładowaniu spada do minimum i utrzymuje się na takim poziomie przez dłuższy czas np 1h. Następnie można testowo zmierzyć napięcie - jeśli jest poniżej nominalnego - akumulator do utylizacji. Jeśli trzyma napięcie nominalne - to podłaczyć należy obciążenie i zmierzyć czas rozładowania pod obciążeniem...
Przy oberwanym mostku napięcie na luzie może być, ale przy obciążeniu mocno spadnie. Tym akumulatorom szkodzi ubytek wody.
Drobiazg do sprawdzenia, zanim zaczniesz grzebać w programie - sprawdź zasilanie regulatorów. Wyłączenie regulatora to zabezpieczenie przed nadmiernym spadkiem napięcia na akumulatorze. Wyłącza się napęd, żeby zostawić napięcie dla sterowania i odbiornika. Może po prostu akumulator ci nie wytrzymuje obciążenia 4 napędami na raz. Napięcie spada za mocno...
Mierzyć trzeba napięcie ogniw pod obciążeniem. Możliwe, że na którymś bardzo spada. W bateriach dwuelementowych łatwo to sprawdzić. Na początek proponuję sprawdzić jakie jest napięcie całej baterii gdy samochodzik ma ruszyć. Możliwe, że bardzo spada pod obciążeniem.
Po co wydawać dodatkowe pieniądze an rozładowywarkę skoro to samo zrobi wiatraczek i multimetr... Pakiet akumulatora to 8 ogniw 1,2V NiMH połączony szeregowo, co daje łacznie 9,6V. Można to rozładować zgodnie z innymi już maglowanymi tu tematami do ok. 1V/ogniwo. Pytanie tylko kiedy mierzyć ten akumulator? W trakcie pracy z wiatrakiem w układzie? Czy...
Akumulator się ładuje ale przy podłączeniu żarówki 2W napięcie spada i akumulator się rozładowuje zamiast ładować. Być może będę musiał zafundować akumulatorowi kilka sesji ładowania żeby ładował się z tym obciążeniem
Zmierzyć napięcie lądowania oraz stan połaczenia kabel minusowy i plusowy idący do alternatora i rozrusznika. To podaj nam tutaj te wartości ładowania: -na biegu jałowym bez obciążenia -przy 2500 obr bez obciążenia -na biegu jałowym z obciążeniem -przy 2500 obr z obciążeniem Obciążeniem ma ją być światła mijania + drogowe, ogrzewanie tylnej szyby,...
Nie przejadę hulajnogą ponieważ od razu gdy odlacze spada do 17v i hulajnoga się wyłącza. Jak włączę pod ładowarka jest natychmiast 29v, ale pod mocnym obciążeniem (stanolem na nią i chciałem kawałek odjechał ) również się wyłącza. Akumulator na 100% 24V!
Może te nowe wcale się nie naładowały? Problem z gniazdem ładowania, ładowarką? Nadpalone styki wyłącznika jazdy i drugiego w panelu przód - tył. Uszkodzony silnik. Trzeba sprawdzić napięcie zasilające silnik bezpośrednio na nim. Obciążony powinien powodować niewielki spadek napięcia, powiedzmy do 5.5V na swoich zaciskach, przy naładowanych akumulatorach....
Co ma gubić napięcie? Napięcie nie gubi się tylko spada. Jeżeli odnosisz się do tego że napięcie nie spada po włączeniu falownika, to już wszyscy ci napisali. OBCIĄŻ UPS solidnym obciążeniem po naładowaniu do pełna. Jeżeli przy obciążeniu np. 300W UPS po wymianie złącza będzie podtrzymywał np. godzinę to można myśleć o kasowaniu kalibracji i kalibrowanie...
Diody są zwykłe prostownicze, wymieniłem 2 i takie założyłem. W końcowej fazie ładowania napięcie na akumulatorze osiąga 15,5V, a pobór spada do 0,18A. Przy obciążeniu prostownika mocą ok. 10A napięcie na nim spada do 12,5v. Przy obciążeniu 15A transformator trochę już słychać, diody parzą, ale po pół godziny transformator był tylko lekko ciepły. Natomiast...
Przy sprawnym a wyładowanym akumulatorze obniżone napięcie to zjawisko normalne -alternator też ma swoją wydajnosć, z obciążeniem napięcie spada. W zdrowym układzie napięcie rośnie w miarę ładowania akumulatora. A co do problemów z połączeniami - radzę sprawdzić zacisk alternatora i przedewszystkim same klemy akumulatora.
a sprawdzałeś napięcie na akumulatorze czy na alternatorze jak tylko na akumulatorze to sprawdź jeszcze na alternatorze czy wskazania są takie same bo może być tak że przy takim obciążeniu napięcie spada pomiędzy alternatorem a akumulatorem (podpalony albo zakorodowany przewód,robiłem coś takiego w brawo)
Ładowanie na poziomie 16,5 V. rozwali akumulatory Nie szalej :cry: . Sprawdź nawet tu na forum, jakie jest krańcowe napięcie ładowania nowoczesnego akumulatora wapniowego.
Dynamo rowerowe nieobciążone daje około 12V przy 1000 obr . Przy obciążeniu prądem 0,5A napięcie spada od około 6V ( dotyczy grubych aluminiowych dynam cienkie i plastikowe są nic niewarte ). Jeśli zastosujesz akumulator 12V 7,2Ah to zwykły powielacz napięcia powinien wystarczyć do doładowywania tego akumulatora w czasie jazdy z jednego dynama ! więc...
po podłączeniu akumulatora słychać buczenie co świadczy o sporym obciążeniu transformatora po czym napięcie spada do zera co świadczy o całkowitej przerwie ( duży prąd powoduje np rozgrzanie jakiegoś połączenia i jego rozwarcie) Wyłączenie powoduje ostygniecie i połączenie przynajmniej częściowo zostaje przywrócone. Owszem napisałem coś takiego i rzeczywiście...
Jeszcze jedno, chyba ostatnie pytanie- ma to być "drut" czy "linka"? Linka i jednak proponuję 2,5 mm2. Chyba, że to był żart: każdy % zaoszczędzonej na stratach energii jest na wagę złota. Jeszcze jedno: Silniczek ma 50W dla napięcia 12V, naładowany akumulator samochodowy ma ok 14V Około 14V to ma bez obciążenia i dość krótko. Już godzinę po zakończeniu...
Jeszcze takie pytanie: z jakiego powodu napięcie spada pod niewielkim obciążeniem? To dotyczy napięcia na układzie zasilanym przez tranzystor. Tranzystory bipolarne "tak mają". Mosfety nie.
Teoretycznie napięcie powinno się utrzymywać do ostatniego Ampera ale praktycznie oczywiście tak nie jest,Zależy to od charakterystyki rozładowania akumulatora.Im bardziej płaska tym lepszy.Im oporność wewnętrzna akumulatora mniejsza tym bardziej płaska chrakterystyka rozładowania i mniej zależna od obciążenia.
Rozumiem, że to będzie przed odpaleniem silnika? Nie chce się koledze skrobać szyb :) Akumulator kwasowy (ten w samochodach) ma to do siebie, że im zimniej tym bardziej traci swoją pojemność. Nawet gdyby był załadowany na full to przy -20st. traci jakieś 20-30%. Do uruchomienia średniego silnika sam. potrzeba jakieś 200-300 A przez 3-4sek co daje nam...
Napięcie na akumulatorze z wlaczonym przednim swiatlem zaczyna spadać do ok 3,30 V jak włączę kierunkowskaz i klakson to poniżej 3 V spada Doładować akumulator zewnętrznym prostownikiem (6V!) jeśli dalej będzie tak niskie pod obciążeniem to zanieść akumulator do utylizacji. przy dodawaniu gazu nie zauważyłem jakiegoś wzrostu napięcia. Brak ładowania...
Każde jedno ogniwo wtórne i ich baterie powinny być sprawdzane pod obciążeniem. Dopiero wtedy widać wzrost oporu wewnętrznego, co się objawia spadkiem napięcia. Czyli obciążamy i sprawdzamy jak mocno spada napięcie baterii lub ogniwa wtórnego (akumulatora/akumulatorka). Pojemność jak wyżej - 3 Ah. Możesz poprzekładać stare akumulatory tak, żeby nowe...
Witam serdecznie. Mój problem polega na tym, że spada napięcie ładowania akumulatora gdy instalacja jest pod obciążeniem czyli włączone światła normalne i przeciwmgielne i właczony nawiew ciepłego powietrza i ładowanie spada do około 12.20 volta. Ale zacznę od początku. Podczas powrotu z przedświątecznych zakupów staneliśmy na przejeździe kolejowym...
Urządzenie obecnie działa tak, że ustawiamy np. 10.5V i podłączamy akumulator do rozładowania, napięcie sprawa do ustawionych 10.5V, urządzenie się odłącza, wyskakuje komunikat, po chwili oczywiście napięcie na akumulatorze wzrasta co powoduje ponowne załączenie obciążenia i ponownie napięcie spada, wyskakuje komunikat, obciążenie się wyłącza i tak...
Napięcie dochodzi do przewodów silnika, 37V, ale gdy włączę kluczyk stacyjki, napięcie spada do 6V. Robiłem też zworke omijając stacyjke, to samo. Tak jakby pod obciążeniem było za małe napięcie. Ale akumulatory i sterownik są nowe.
Dzisiaj podłączyłem akumulatory bez obciążenia i ustawiłem typ aku fld. Teraz napięcie dobija do 28,2v 0,2A i od razu spada do 27,6 0A i ciągle powtarza ten cykl czy właśnie tak powinien wyglądać tryb float?
napięcie spada obciążeniem akumulator spada napięcie deszcz zasilacz impulsowy spada obciążeniem
email recover kabel ethernet przerywa pułapka basowa
ekspres naprawa żarówka szeregowo
Brak komunikacji z ECU - diagnostyka i rozwiązania Jak podłączyć wyłącznik w Karcher A 2254?