Naładuj akumulator.
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
Witam. To proponuję zacząć od naładowania akumulatora, a jak nie pomoże to wymiana.
Wymienić prądnicę na alternator- może być szrot od Poloneza. Akumulator jeden i dać go z boku po prawej stronie. Zmniejszy długość kabli do rozrusznika i lepsza konserwacja niż pod siedzeniem.
No ten akku nowy czy nie? Rozrusznik kręci czy nie, czy może tylko stuka? Jeśli zapalił na pych to znaczy że raczej świece/kable/pompa ok. Więc albo akku albo rozrusznik... Podaj więcej info: poldkami się najeździłem... teraz mam 'komfuter' jak toto nie zapali... laweta! Zmierz napięcie na naładowanym akku: ile wynosi, ten termin 'przeładowany' to mnie...
Czujniki. Hm... Trza poszukać ;) Komputer możesz zresetować odpinając akumulator na jakiś czas
Brak kontrolki akumulatora przy zapalaniu. Wogóle się nie zaświeca. Sprawdziłeś żarówkę?
Miałeś blokade przez alarm , musisz szukać po kablach z alarmu który przewód idzie do przekażnika odcięcia zapłonu lub pompy i zmostkować tą blokade, czyli jak to było fabrycznie zrobione w samochodzie. Najszęściej kolor przewodu do przekażnika jest pomarańczowy lub niebiesko-pomarańczowy.
Zdecyduje się chyba na model CENTRA Plus 12V | 44Ah | 400A
Sprawdź połączenia masy (minusa akumulatora).
alternator podłączony do akumulatora ,podaj (+) z akumulatora.
Może to oznaczać, że plus do alternatora podłączyłeś nie ze swojego akumulatora.
Witam Stały + (30) na brązowym Rozrusznik (50) na czerwonym Po włączeniu zapłonu napięcie jest na wszystkich kablach oprócz czerwonego Można tez po włączeniu zapłonu podać napięcie do pojedynczej złączki na kablu idącym ze stacyjki do rozrusznika w pobliżu akumulatora Pozdrawiam
ja dalej nie wiem jaka wartosc tego pradu
Test akumulatora zrób.
Przeczyścić słupki i klemy na akumulatorze.
Witam.Czy ktoś wie,jaką pojemność akumulatora do Poloneza Plusa zaleca producent?
Zmierz napięcie ładowania - zbyt wysokie swiadczy o zasiarczeniu akumulatora
Usterki pojawiły sie zaraz po złym podłączeniu akumulatora.
Sprawdz dokladnie mase na akumulatorze oraz mase przy swiatelkach.Ale najwazniejsza jest ta przy akumulatorze.
Sprawdź czy akumulator ma dobre połączenie masą .Przeczyść klemy akumulatora
Najtańszy i najcięższy na gwarancji.
Napięcie przy włączonych odbiornikach na biegu jałowym wynosi 12.8 V wg mnie to trochę za mało, wykryłem to przypadkowo przy wymanie akumulatora.
Z tego co napisałeś wynika, że jest problem w układznie elektromagnesy, sprawdź czy rozrusznik będzie kręcił, jeśli podasz plus na elektromagnes bezpośrednio z akumulatora
Według opisów kodów z Poloneza z silnikiem 1,6 MPI kod 49 to zbyt wysokie napięcie akumulatora
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Witam wszystkich.mam pytanko odnośnie wyjęcia akumulatora z Poloneza Plusa.Sterownik benzynowy Boscha i sterownik gazu STAG2-W i komputerek LOV"ECO"438046.Co do Boscha,to po wyjęciu akumulatora i włożeniu go,wystarczy rozgrzac silnik do temp. 80 stopni(jak się mylę proszę o poprawienie).A jak wygląda sprawa z gazem?Czy po ponownym podłączeniu,trzeba...
wina akumulatora, stał dwa miesiące,rozładował się i zasiarczanił przez co ładowanie pozwala mu odzyskać jedynie napięcie natomiast nie daje mu mocy rozruchowej i rozrusznik nie jest w stanie zakręcić,trzeba nowy akumulator.
Janek1815 dziękuję za pomoc. Niestety nic takiego jak czujnik uderzeniowy nie występuje w pobliżu miejsca zabudowy akumulatora.
Ja mam Futurę 55Ah dwa lata i nie mam z nim najmniejszych problemów, rok czasu jeździłem z nim polonezem 1,4 16V.
Moce podawane na takim sprzęcie często nie maja nic wspólnego z mocą rzeczywista, a bynajmniej z ta mocą o której myślimy :) są to moce które można wycisnąć z tego wzmaka przy jakichś ekstremalnych i nierealnych warunkach. Dlatego ważne by wiedzieć, ze taki wzmacniacz pobiera moc w zależności od głośności grania twojego sprzętu(głośniej - więcej mocy),...
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Witam.Przy załączonym silniku pokazywał bogatą lub ubogą mieszankę ale już nie pamiętam kiedy świeciła się kontrolka.zresetować możesz odłączając (-) zacisk akumulatora.
Proponuje sprawdzić stabilizator[+10v do zasilania wskażńków] zwykle zamontowany w liczniku,zapewnia on te same wskazania niezalerznie od napjęća akumulatora.
Może jest to wina alternatora że po przejechaniu tylu kilometrów nie daje odpowiedniego ładowania albo też akumulator jest słaby, sprawdź miernikiem czy jest odpowiednio naładowany bo może siada już akumulator
45Ah jest w sam raz dla poloneza. Ja przez tydzień jeździłem mondeo na 35Ah kilku letnim więc z tym nie było by problemu. Stukanie przy odpalaniu to po prostu elektromagnes w rozruszniku. Coś stawia opór ale bardziej możliwe, że nie dostaje odpowiedniego prądu z akumulatora.
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska. Myślałem, że jak alternator jest sprawny jak i regulator to bez znaczenia jakie ma obroty jest w stanie wytworzyć maksymalny prąd. Czyli generalnie jakbym odpalił silnik, włączył ową nagrzewnicę, puścił dmuchawę na czwarty bieg i poszedł odśnieżyć podjazd to po paru dniach...
Witam. To chyba kiepski warsztat. Napięcie powyżej 14,5V jest zabójcze dla akumulatora. Pozdrawiam.
Według katalogu Jenoxa wychodzi R056623ZN - 56 Ah, 560 A. Cenowo korzystnie. Do takiego auta nie ma co się pchać w drożyznę, tym bardziej, że wcale nie jest szczególnie wytrzymalsza.
jeśli twój miernik ma tylko amperomierz(oznacza się go na mierniku wielką literą A) to sprawdzisz bez problemu zdejmując kabel plusowy z akumulatora i wpinasz go pomiędzy przewód plusowy a słupek akumulatora
Jeżeli nikt nic nie przerabiał, to sprawdź przewód od akumulatora do skrzynki bezpieczników. Nie ma tam głównego bezpiecznika.
Miernik do ręki, ustawiony na pomiar natężenia, na wyłączonym silniku wepnij go między akumulator i klemę i po kolei wyciągaj bezpieczniki. Będziesz wiedział jaki obwód zżera Tobie prąd.
Witam mam problem ponieważ posiadam radio pioneer keh P8600R. I sie nie włącza a mianowicie miałem go w polonezie i chodziło wszystko ok az do chwili kiedy padł akumulator gdy wsadziłem dowy aku. to radyjko sie juz nie włączyło co moze byc przyczyna??
Pomogłem ? Ale jeszcze podaj napięcia przy buczeniu na rozruszniku i na akumulatorze .Pozdrawiam ,powodzenia w innych naprawach
Klemy, masa miedzy nadwoziem a silnikem , akumulator sprawdż Dodano po 2 o najwazniejszym zapomniałem czyli ładowaniu Tak tylko podczas jazdy wysiadaja tylko kierunki ,wszystko inne działa łącznie z radiem nic nie przygasa więc nie sądzę że to akumulator
Procedura wykręcenia szczotkotrzymacza trwa 0,5 minuty, oględziny 3 sekundy. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Samo pisanie postów nic nie załatwi, dopóki nie sprawdzisz tego, co napisałem. Co do kontrolki, to powinna zapalać się przy włączeniu zapłonu. Szczotkotrzymacz ok. 5 PLN regulator napięcia ok. 20PLN Sprawdź czy nie zsunęły sie...
Przejżyj troche lepiej to forum, bo były podobne tematy i o resetowaniu kompa napewno coś było i jak wywołać kody migowe, a reset robi się przez odłączenie klemy akumulatora
Ja bym postawił na akumulator lepszego producenta (sam teraz widzę różnice między prawie nowym tanim a starym ale markowym:) a jeżeli taki jest, to przy zmianie na nowy sprawdziłbym czy ten poprzedni był prawidłowo użytkowany? Częste rozładowania do niskich napięć? Długie przestoje w stanie niskiego naładowania/rozładowania (skutek zasiarczenie)? Może...
Posiadam poloneza z1995 +gaz i miałem również podobną sytuację,sprawdż cewkę i okablowanie,zasilanie do elekyrozaworu Dodano po 2 Myślę że to nic nie ma wspólnego z alternatorem ponieważ silnik może pracować bez alternatora a prąd na cewkę pobiera z akumulatora
najprawdopodobniej masz cały czas otwarty termostat i komputer widzi ,ze jest za zimno i wzbogaca mieszankę podejrzewam że masz wtrysk Bosha,jeżeli tak,to komputer często "łapie" błędy.Spróbuj odłączyć na jakieś 15 min plusową klemę akumulatora.
Witam Sprawdź styk na klemach akumulatora nara
A co z kablami pod zegarami nic nie trzeba zmieniać po prostu obrócić akumulatory ?
Dolej wody do akumulatora :D
Witam. Problem polega na tym, że niedawno miałem kolizję i jak złożyłem samochód do kupy (akumulator podczas naprawy był poza samochodem w suchym miejscu), akumulator nie miał sił przekręcić rozrusznika. Ładowałem go z 4h i przekręcił, jednak po dniu postoju nie chciał kręcić, odpaliłem z kabli przejechałem się, a potem nie chciał odpalić. Czuć trochę...
Sprawdź czy działają inne kluczyki . Jesli nie to posypał sie program w immo , często wystepuje w Polonezie przy odlączaniu akumulatora . Gdyby co mogę zgrać immo i sterownik .
Witam! A jak tam akumulator? Cześć!
aha. bosch. Podobnie jest u mnie. Prawdopodobnie ciągle jeździsz na gazie i zaciera się wtryskiwacz. Na początek proponuje pojeździć trochę na paliwie. W moim podejrzewam jeszcze czujnik temperatury powietrza. Jeśli chodzi o boscha to błędy odczytasz tylko przy pomocy kabelka i komputera. możesz spróbować jeszcze odpiąć akumulator.
Czesc.Czyli podsumowujac wymieniles modul,zielony kabelek,cewke zaplonowa,napiecie na niebiwskim kabelku przy cewce jest,palec rozdzielacza sie obraca. sprawdz wiec,czy na niebieskim przewodzie przy cewce jest napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem.Sprawdz tez,jak wyglada kabelek w srodku rozdzielacza(ten,do ktorego jest podlaczony ten zielony kabelek)....
na pewno mają duże wymiary (czyli są diodami mocy), to na oko widać akumulator ma tak niskie napięcie, że praktycznie wszystkie o odpowiednim prądzie znamionowym się nadają (czyli tak "na oko" są duże) te końcowe oznaczenia mogą być datą produkcji lub numerem serii zależy jaki akumulator, do Poloneza czy do Stara lub ciągnika? a może do dzwigu budowlanego?...
jaka oporność?Dwa grubsz to połaczenie z akumulatorem,cienki to kontrolka
po weekendzie spróbuje z tymi diodami wzbudzenia i dam znac miernika nie mam i nie mam jak zmierzyć napięcie na akumulatorze "Po tym zabiegu ponaciskaj pomógł od góry do dołu."- co miałeżś na mysli napisz dokładniej dzisiaj wymieniłem regulator napięcia ale to nic nie pomogło dalej jest tak samo ( symbol akumulatora i znak stop jednocześnie świecą )...
Jest to LEGEND.http://www.elektroda.pl/rtvforum/...
Jak na benzynie byłoby 0V jak piszesz to ten silnik by nie pracował. Zmierz napięcie na akumulatorze.
Witam w ciągniku rolniczym mam założony alternator od poloneza ,jeździłem tym ciągnikiem bez akumulatora kilka dni po założeniu nowego akumulatora brak ładowania , jaka przyczyna
W chwili włonczenia zapłonu nie ma żadnego napięcia. a pompa podpięta bezpośrednio pod akumulator działa. ???
Jak się diody lekko świecą to pobiera jakiś tam prąd z akumulatora pewnie nie duży ale jednak. To, że na żarówkach miernik pokazuje 0 V to zależy na jakim zakresie, prąd pewnie też pobiera. Jest to jednak nie potrzebny pobór prądu, który dodaje się do poboru przez inne urządzenia które go potrzebują do działania, alarm, zegarek itp. , a wiadomo czym...
Mam problem z ładowaniem akumulatora w polonezie caro 1,6i. Problem jest taki iż po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale po pewnym czasie pracy silnika zapala się kontrolka ładowania i moc łdowania spada ale nie całkiem bo coś tam trochę ładuje.Może coś się przegrzewa?Proszę o szybką pomoc.
D3W, jakieś starsze d3L,D4l Tylko do tych będzie musiał dodatkowy zbiornik na olej napędowy zamontować. Drugą sprawą jest elektryka. Jeżeli zamierzasz dłuższy czas się ogrzewać to akumulator długo nie pociągnie.
regulator ponoć jest wbudowany w alternator.. dzisiaj znowu pomierzyłem napięcie: na 1000 obr. jest ok. 13,85V, na wyższych obrotach 14,1V, (oba pomiary bez odbiorników - świateł drogowych), z włączonymi światłami 13,5-13,6V na 1000obr./min i 13,85V na wyższych obrotach. przypomniało mi się, że klosze od świateł bardzo się nagrzewają - podejrzewam,...
Jest taka możliwość , powodem np: słaby akumulator, uszkodzony rozrusznik
no napewno to nie maluch z rachitycznym alternatorem 34-ro amperowym. Większośc modeli ma alternator od 45A wzwyż,no chyba że to stara skoda 105 z archaicznym 35-cio amperowcem. Prosze zwrócic uwagę że polonez miał alt 42A,zaś akumulator był montowany o pojemności 60Ah,i nic niepokojącego się nie działo. Wnioski nasuwają sie same.
jezeli jestes pewny ze to nie modul, to moze cos przy komputerze, zwlaszcz ze sie zaswieca czek engine,rozłacz akumulator, rozlacz komputer posprawdzaj, nie grzebaj w komuterze, powodzenia
Ma Problem tego typu iz: miałem akumulator i często mi padał wiec postanowiłem zainwestować w nowy ale dalej mi sie wyładowuje po dłuższej jeździe wiec doszedłem do wniosku ze chyba jest problem z alternatorem wiec zainwestowałem w nowy pasek bo myślałem ze może na starym sie ślizga i tylko na niskich obrotach podaje prąd ale nadal jest to samo wiec...
jaka tam jest instalacja gazowa?... zła emulacja sondy, w sterowniku gazu przełącz emulacje na "masą", albo "obwód otwarty" i po problemie, jest to standard w tych systemach bosch, albo jak już kolega wspomniał, załóż "reset" ecu, to znaczy po każdym zgaszeniu silnika będzie go resetowało i bedzie to samo jakbyś odłączył akumulator pozdrawiam
A ja proponuję również sprawdzić połączenia przewodów akumulatora, szczególnie z masą.
Witam, mam problem z zaadoptowaniem alternatora z nissana almery do poloneza 1,4. Alternator to N16 jego wyprowadzania: "B" "L" "S". "B" na śrubie to wiadomo główny przewód ładowania do akumulatora. Problem mam "L" oraz "S", znalazłem w Internecie informacje że "L" to lampka sygnalizacyjna, a "S" to jakiś czujnik akumulatora, w polonezie jest tylko...
Witam mam pytanie co do akumulatora basic& centra zamierzam kupic tesciowi do poloneza, co zadzicie o tej firmie... Potrzebuje 55AH 460A basic kosztuje 150zl w auchan..czy warto...
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
Witam,sprawdzał kolega połączenie masowe ?Konkretnie masa silnika>karoseria> - akumulatora.
Jaki 1V jak pisałeś, że masz 12 z haczykiem na samym akumulatorze (pierwszy post).
Jezeli sie nie myle to objaw taki jest przy walnietym regulatorze napiecia przy alternatorze i radze sie pospieszyc z jego wymiana bo wraz z nim wymienisz pewnie taz akumulator. Pozdrawiam.
Zaraz, podstawowa sprawa, alternator w ogóle ładuje?. Bo to że lampka się świeci (żarzy) to jeszcze żadna usterka tak naprawdę.
sprawdz klamy przy akumulatorze :)
Odłącz wiatrak i podaj mu napięcie 12v bezpośrednio z akumulatora. Jak zadziała to znaczy, że któryś czyjnik. Nie pamiętam ile w polonezie. A jak nie zadziała to znaczy, że padł wiatrak. Może szczotka, wirnik...
Może alarm krzaczy sprawę, jeśli podłączasz miernik to podłącz żabką do klemy, i ściągnij ją tak, zęby nie odłączać akumulatora od instalacji. A jakie mamy napięcie ładowania? Może uszkodzony regulator napięcia daje więcej jak 14 V co uszkadza akumulator.
Spalone diody i tyle. Nie zdejmuje się klem na włączonym silniku, bo spalisz moduł, i inne urządzenia. Nie odłącza się akumulatora od alternatora podczas jego pracy.
panowie spokojnie. z tego co pamietam to w plusach kondensator byl fabrycnzie montowany na alternatorze to raz. Dwa to jak kolega ma doprowadzony + i mase do radia? Jesli + jest gdzies z zapalniczki a masa z jakiegos punktu karoserii to proponowal bym pociagnac mase bezposrednio kablem z akumulatora. Mialem poloneza i df i zawsze problem brumienia radia...
W żadnym wypadku bez akumulatora nie odpalam silnika.
Witam dobrze myślisz zacznij od mas w samochodzie, przejżyj wszystkie , odkręć śruby bo pod nimi będzie rdza i nie ma dobrego kontaktu.Sprawdz wtyki w komorze silnika użyj do czyszczenia WD40.Sprzwdz w kabinie połączenia i w gniazdach bezpiecznikowych.Wyczyść dobrze klemy na akumulatorze i zabezpiecz wazeliną techniczną lub innym środkiem.Pozdrawiam
Masz syrenkę z własnym zasilaniem Mam do niej kluczyk ale w żadnej z dwóch pozycji nie nie ma efektu. Sprawdź czy do syrenki dochodzi stałe napięcie zasilające +12V, odszukaj miejsce podłączenia przewodu "-" do karoserii samochodu (jeżeli został podłączony w komorze silnika, to często jest mocno skorodowany) , sprawdź czy syrenka w chwili wzbudzenia...
Przede wszystkim w Polonezie nigdy nie było wielopunktowego wtrysku firmy BOSCH. Spróbuj resetu pamięci kompa przez odłączenie akumulatora na kilka minut.
mam kolejny fajny problem chcialem dzisiaj posprawdzac rozrusznik , alternator i nawet regolator napiecia ale okazalo sie ze po nocy moj akumulator wogole nie ma napiecia tak jakby cala noc stal na swiatlach czy cos w tym stylu ale objaw o tyle byl dziwny ze nawet zadna kontrolka sie nie palila a na akumulatorze bylo 1,5V jak paluszek ;) I zastanawiam...
może masz zaśniedziałe masy u mnie w nissanie były zaśniedziałe i ładowanie było o 1/3 mniejsze niż powinno. przeczyszczenie mas pomogło. przedewszystkim wyczyść klemy na akumulatorze. mógła ci pójść taka taśma miedziana łącząca silnik z karoserią. podobny przypadek miałem w swoim polonezie
Witam wszystkich mam problem w polonezie, a mianowicie rozładowuje mi akumulator. Naładuję go prostownikiem i wszystko ok samochód jeździ odpala bez problemu i nie gaśnie dopłuki go sam nie zgaszę. Postoi 2, 3 dni nie jeżdżony i juz go nie odpalę, akumulator nie zakręci rozrusznikiem. Wyłączyłem wszystkie odbiorniki prądu i wpiąłem między klemę plusową...
Jutro wieczorem napiszę. Też jestem ciekaw czy to będzie działać. forte39 Dzięki za pomoc Pozdrawiam Dodano po 14 Jeszcze jedno nie ma nic do tego to, że iskra podawana jest przez cewkę w/n, a nie przez akumulator?
tak ale na tam są 2 na wsuwke i nie wiem który ale sprawadze a akumulatory tak podpiąłem że jest "-" na mase
Sprawdz czy nie ma czasem spadku napięcia pomiędzy zaciskiem "-" akumulatora a obudową alternatora.
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
przeróbka poloneza chłodzenie poloneza zegary poloneza
sprężarka danfoss pralka blokada polar akumulator izolować
cykanie transformatora phanick pegasus
Ksenony gasną po minucie: przyczyny i diagnostyka Designing a Synchronous Counter for States 0, 2, 4, 6, 8, 10