Jaki pobór mocy przewidujesz i przez jak długi czas? Akumulator samochodowy do pracy cyklicznej to nie najlepszy wybór.
Przecież w praktyce ładowarka akumulatorów jest zasilaczem stabilizowanym z ograniczeniem prądowym. Przy ładowaniu buforowym czyli napięciu 13,8 V można pozostawić taki zasilacz na stałe z akumulatorem. Przy ładowaniu cyklicznym czyli ładując do napięcia 14,4 - 15 V, fakt, pasowało by ładowanie wyłączć gdy prąd ładowania spadnie do powiedzmy 0,02 liczbowej...
Napięcie ładowania 13,8 V jest najczęściej podawane jako górne napięcie ładowania w pracy buforowej, ponieważ najczęściej takie akumulatory pracują w takiej roli. Jednak nawet na akumulatorach żelowych (nie wszystkich) jest napisane, że można je również ładować w trybie cyklicznym, czyli 2,4 V a nawet 2,5 V na ogniwo, czyli 14,4 V lub 15 V przy akumulatorze...
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Akumulator 44 Ah, ma dopiero rok. Stosuję go do pastucha. Transformator od starego prostownika produkcji polskiej na 6 V i 12 V. Akumulator głęboko rozładowany czy uszkodzony? Powinien być ładowany prądem 4 A. Do takich celów powinno używać się specjalnych akumulatorów przeznaczonych do pracy cyklicznej (do głębokich rozładowań). Akumulatory samochodowe...
Dedykowany akumulator do pracy cyklicznej dobrej jakości.
szybko rozładowuje akumulator. Co to znaczy szybko? 5minut, godzinę czy dwie? Jaki to akumulator bo na zdjęciach przetwornica, generator, prostownik-ładowarka cos jeszcze ale zdjęcia take, że trudno cos odczytać. Potrzebuje prądu na 2dni w tygodniu,odbiorniki to podstawowe domowe użądzenia. Co to są podstawowe urządzenia? Potrafisz podać ich moc i...
Buforowe, to ładowanie ciągłe tak jak w UPS-ie. Akumulator jest przez cały czas podtrzymywany napięciem około 13,8V i sporadycznie rozładowywany. Cykliczne to na przykład w samochodzie. Akumulator jest cyklicznie rozładowywany (rozruch , większe odbiorniki na wolnych obrotach silnika). Przy ładowaniu cyklicznym napięcie około 14,4V.
Zakładamy że wzmacniacz wraz z przetwornicą będą potrzebować 120W, to prąd pobierany przy 12V wynosi 10A. 80Ah dzielone przez 10A daje 8h. Dokładniej można policzyć znając sprawność wzmacniacza lampowego i sprawność przetwornicy. Moje obawy budzi trwałość akumulatora samochodowego rozruchowego do pracy cyklicznej (ładowanie - rozładowanie).
...akumulator samochodowy (jakieś wskazówki, zalecenia/ostrzeżenia)? Jak już, to na pewno nie taki "zwykły". Znacznie wygodniej byłoby wykorzystać w tym celu na przykład akumulator AGM, bo poprzez absorbcję elektrolitu w separatorze, zminimalizowano w tej konstrukcji możliwość wycieku, także w przypadku uszkodzenia mechanicznego obudowy. Po drugie,...
Po dwa szeregowo i do instalacji samochodu lub ładowarki akumulatorów samochodowych tzw prostownika. Przetwornica oniżająca dowolna o regulowanym napięciu i prądzie. Napięcie 7.2V jeśli akumulatory używane są cyklicznie. 6.9V jeśli mają czekać na swój dzień (mają być gotowe do użycia). Prąd ładowania można ograniczyć do wartości dopuszczalnej przez...
Można nieco podnieść napięcie, gdyż standardowo zasilacz buforowy jest ustawiony dla pracy buforowej - jak nazwa wskazuje, czyli zwykle napięcie mieści się w przedziale 13,5-13,7 V. Natomiast akumulator do zabawki pracuje w trybie cyklicznym. Dla trybu cyklicznego trzeba napięcie ładowania zasilacz podnieść do 14,4-14,7 V. Wtedy akumulator trzeba po...
samochodowy, ew. dwa akumulatory spięte szeregowo, poj. ok. 30 Ah każdy Samochodowy akumulator rozruchowy się nie nadaje - one szybko padają przy pracy cyklicznej. Zainwestuj w akumulatory przystosowane do pracy cyklicznej (chociażby tzw. trakcyjne).
Dzisiejsza produkcja aku....nie trzeba ładowania cyklicznego .....dzieki
Akumulator ROZRUCHOWY zdecydowanie nie nadaje się do pracy cyklicznej. Niby dlaczego? Proszę uzasadnić.
To czytałem, ale to nie jest typowy samochodowy akumulator, tylko pod solary deep cycle przystosowany do pracy cyklicznej. Karta katalogowa dystrybutora podaje: " Praca buforowa (zasilanie awaryjne) - akumulator jest ciągle podłączony do sieci jednak tylko w czasie przerwy w dostawie prądu podtrzymuje działanie innych urządzeń. Praca cykliczna - akumulator...
(at)maciejlapkiewicz Pokaż może fotkę tego co chcesz podłączyć. Dostaniesz rozrysowane co z czym podłączyć by to nie "dymiło". Pokaż jak wygląda akumulator i jakie ma wyprowadzone złącza. Czytałeś może instrukcję? https://voltpolska.pl/fotowoltaika/sinus... WAŻNE! Zalecamy używanie dedykowanych akumulatorów kwasowoołowiowych...
Spadek pojemności do 80% znamionowej. Rozładowanie za każdym razem do 20% pojemności. Akumulator samochodowy rozruchowy 10-30 cykli przy pracy cyklicznej. Specjalne mokre akumulatory do pracy cyklicznej 600 cykli (np. Trojan) Żelowe zwykłe – do 100 cykli. Żelowe do pracy cyklicznej 200 cykli. Przy obciążaniu akumulatora żelowego dużymi prądami...
Akumulator samochodowy też pracuje buforowo ale nie lubi głębokiego rozładowania. Średni bilans jest dodatni aczkolwiek zdarzają się sytuacje, że na bieżąco energii brakuje. Musisz ocenić ile energii pobierzesz z akumulatora (w najgorszym przypadku) gdy zajdzie taka sytuacja, dodać 10% dla bezpieczeństwa i 20% na utratę pojemności akumulatora w miarę...
Jak poczytałem komentarze to problem z rozładowującym się szybko akumulatorem 12 V może wynikać z: 1. Zamontowania przez ASO w Polsce nieoryginalnego alarmu, który pobiera dodatkowy prąd rozładowując akumulator. 2. Wzbudzania się modułu Keyless lub innej elektroniki, pracownicy serwisu mówią nieoficjalnie o skokach natężenia prądu do 100 mA, co moim...
Akumulatory samochodowe nie bardzo nadają do pracy cyklicznej, w takim zastosowaniu mają kiepską trwałość, w samochodzie nigdy tak nie pracują, oczywiście można dostać akumulatory które się nadają do głębokiego rozładowania. 40V i 2,5Ah daje 100Wh trzeba to pomnożyć przez liczbę ładowań jaką chcesz uzyskać, pomnożyć przez (na oko) 1,5 ze względu na...
Ocenianie sprawności akumulatora trakcyjnego woltomierzem jest tak trafne jak wydanie tygodniowej prognozy pogody po wystawieniu głowy za okno. Akumulatory samochodowe to też kiepski pomysł pracują buforowo, akumulatory trakcyjne pracują cyklicznie, mają trochę inne właściwości i budowę - skończy to się dość szybko źle dla akumulatora samochodowego.
Witam! W Polsce jest statystycznie 1500 godzin słonecznych w roku, w większości w lecie (bo dzień dłuższy). Ponieważ wydajność ogniwa solarnego zależy od kąta oświetlenia, więc - jeśli nie będziesz kręcił ogniwem "za słońcem", to pewnie z tych 1500 godzin wykorzystasz połowę, czyli 750. Ogniwo daje 40W, więc w ciagu 750 godzin da 30kWh rocznie, co przy...
Co jest źródłem tych 12V? Domowy zasilacz czy akumulator samochodowy ? Może za mała wydajność prądowa zasilania i "siada" napięcie, szczególnie przy cyklicznym załączaniu. Obserwacja woltomierza w chwilach załączania powinna dać odpowiedź.
To jest jakiś akumulator rozruchowy na dodatek całkiem no name, więc nie zdziwiłbym się jakby nie trzymał parametrów. Akumulatory samochodowe/rozruchowe nie nadają się do takiego zastosowania bo nie wytrzymują pracy cyklicznej - po kilkunastu takich cyklach ładowania/rozładowania ten akumulator będzie do wyrzucenia. Dlatego mówiłem, że lepiej kupić...
Witam, deksta84 napisał : A dlaczego akumulatory samochodowe nie mogą być ładowane mniejszym prądem? To chyba jest na odwrót. Nie mogą być ładowane większym. A sam ups, to już posiada własne ograniczenie na te 0.7A. Nie pisałem, że nie mogą być ładowane chodziło mi, że będzie to trwało proporcjonalne dłużej. Jednak myliłem się, zajrzałem do instrukcji...
No tak. Wiem że łatwo te aku nie mają. Nie chodzi o to żeby było łatwo, samochodowe akumulatory rozruchowe nie nadają się do pracy cyklicznej (albo nadają się ale bardzo krótko :D ). Należy użyć akumulatorów żelowych, AGM albo w ogóle w innej technologii, na przykład Li-Ion, co zresztą jest głównym motywem tego tematu.
Być może jest to wina napiecia poprostu akumulator nie daje rady i wzmacniacz nie odpowiedniego pożywienia:] zauważ że w domowych wzmacniaczach montuje sie przy zasilaczu kondensatory to one zapbiegają przysiadaniu mocy:] aaa może poprosze fote ze zblizeniem wejśc zasilania
Cztery akumulatory po 12 V? To generalnie dobry pomysł, ale nie akumulatory samochodowe, bo raczej nie wytrzymają głębokich rozładowań. Aby można było sterować prędkością, potrzebny jakiś sterownik (na przykład z modulacją szerokości impulsów) i przełącznik kierunku obrotów, jak chcemy jechać do tyłu (chyba że sterownik jest już dwukierunkowy). Co...
Zdecydowanie za drogie, zbyt skomplikowane i zawodne rozwiązanie. Myślę, że 1 mA nie zrobi krzywdy akumulatorowi samochodowemu, zwłaszcza jeśli urządzenie przeznaczone jest do pracy cyklicznej z panelem słonecznym. Zostanę przy rozwiązaniu z AVT.
Słyszałem że takie akumulatory mogą wybuchnąć Z linku: "Muszą być ładowane specjalnymi ładowarkami do akumulatorów żelowych. ładowarki te dają odpowiedni prą ładowania dla akumulatora. Używanie do ładowania akumulatorów prostowników samochodowych lub innych ładowarek, najczęściej kończy się uszkodzeniem akumulatora. Szczególnie w przypadku pracy cyklicznej...
Niedouczonym proponuje lekturę w pliku poniżej - zajmie Wam to 5 minut. Freddy, oszczędź sobie takich epitetów, bo trochę nie wypada. To co przytoczyłeś, to tylko artykuł z jednego czasopisma. Opracowań jemu podobnych jest naprawdę wiele. W ciągu ostatnich prawie 40 lat widziałem naprawdę różne... Dla przykładu pierwsze z brzegu z jakiejś książki:...
Trochę małe napięcie. 12V to przyjmowane znamionowe napięcie akumulatora. Żeby ładować akumulator w trybie cyklicznym potrzebne jest 2,4V/ogniwo, co dla 12V akumulatora (6 ogniw) daje 14,4V. Więc tą przetwornicą nie da się naładować akumulatora do pełnej pojemności, szybko dojdzie do zrównania napięć przetwornicy i akumulatora (o ile akumulator był...
Czyli rozumiem że akumulator ok. 15Ah rozwiąże problem. Niestety tu są potrzebne rachunki na poziomie szkoły podstawowej - dodawanie, mnożenie, dzielenie. Trzeba policzyć (oszacować) energię czy ładunek jaki chcesz pobierać w ciągu pobytu na działce. Przykład: - oświetlenie LED 12W prze 8 godzin -> 12W/12V = 1A, 1A * 8 h = 8Ah tyle z akumulatora pobierze...
Tak jak pisze Xaveri , również moim zdaniem ładowanie do 16V pozwoli dużo szybciej osiągnąć pełną gęstość elektrolitu niż 14,4V. Gdy zachodzi potrzeba naładowania padniętego akumulatora w rozsądnym czasie to jest to dopuszczalne. Nawet jeśli będzie gazował to nic mu się nie stanie. To nie Li-Ion. 14,2...14,4 w instalacji samochodowej pozwala na pracę...
Faktycznie głupotę strzeliłem. Wszystkie systemy zasilania PPOŻ bazują na cyklicznym pomiarze rezystancji akumulatora i traktują to jako jedyny i główny wyznacznik stanu akumulatora. Powyżej pewnej rezystancji zgłaszany jest alarm i trzeba wymienić akumulatory...
Pytanie które akumulatory lepiej znoszą stan niedoładowania. Trakcyjne - wynika to z ich budowy. Samochodowe mają bardzo delikatne płyty, dlatego są bardzo wrażliwe na pracę cykliczną, a zwłaszcza na stan niedoładowania - łatwo się wtedy zasiarczają.
Do wyliczeń ubytku pojemności służą mierniki pojemności akumulatora. Pomiary polegają na wyliczaniu średniej prądów i napięć w cyklach ładowania i rozładowywania. Nawet nie średniej tylko cakują moc przy ładowaniu i rozładowywaniu w funkcji czasu. I niestety jest to proces dość czasochłonny. Zapoznasz się co to za parametr "healt" i całkiem sprawnie...
Po drugie, nie ma sensu inwestować w panel przewymiarowany, bo nie będziesz w stanie wykorzystać nadmiaru energii. A jakie to ma znaczenie w układzie off-grid? Czy są jakieś opłaty od "zmarnowanej" energii? Co to znaczy zmarnowana - po prostu nie zostanie pobrana z paneli. Układ off-grid który ma zapewniać zasilanie w określonych warunkach (cały rok,...
Zerknij na kartę katalogową: https://www.lechpol.eu/sites/default/fil... Charakterystyki rozładowania tego akumulatora obejmują 60A prądu wyjściowego. 14,5V-14,9V to dopuszczalne napięcie ładowania, które stosuje się przy pracy cyklicznej. Akumulator sam z siebie tyle nie utrzyma, bo po odłączeniu od ładowarki spada....
Akumulator samochodowy możesz ładować do max 14,4V, czyli między panelem słonecznym, a aku i tak musisz dać jakiś kontroler ładowania, czyli problem odbioru energii z aku przez ogniwo (nawet jeśli jest realny) to masz załatwiony. Przypomnieć też należy, że 14,4V to przy ładowaniu cyklicznym. Jeśli aku pracuje jako bufor, to napięcie powinno być niższe....
Moc- na pewno 2*60 W na koce, laptop, ładowarki. Jakie koce? Rozumiem, że moc dla paneli czy to moc urządzeń? Moc dla paneli jest podawana dla określonych warunków nasłonecznienia dla tego ma tajemnicza jednostkę Wp (wat pik). Panel ustawiony optymalnie do słońca w długi letni słoneczny dzień wytwarza tyle energii ile by dał pracując pełną mocą jakieś...
Do pracy cyklicznej nadają się akumulatory zaprojektowane do pracy cyklicznej i głębokich rozładowań. Występują one w "technologii mokrej" stosowane np. w elektrycznych wózkach widłowych, "paleciakach", W technologii żelowej, czy AGM zastosowania j.w. w czsie okazało się, że żyją krócej nią klasyczne - wymagają "laboratoryjnego" ładowania. Niestety...
Nie wprowadzam w błąd, akumulatory które wskazałem są akumulatorami AGM przystosowanymi do pracy cyklicznej, a nie akumulatorami rozruchowymi. Te akumulatory powinny wytrzymać kilkaset cykli głębokiego rozładowania, a w UPSie będą pracowały głównie jako zasilanie buforowe i do tego celu nadają się idealnie. Oczywiście nie są to jakieś super markowe...
(at)Gregorios Wyjaśniam: akumulator samochodowy nadaję się tylko do urządzeń, które mają zapotrzebowanie dużej mocy prądu w krótkim czasie. Zastosowanie akumulatora samochodowego w UPS wykończy akumulator przy pierwszej dłuższej pracy UPS gdy napięcie spadnie poniżej 10,8 V pojemność akumulatora drastycznie spada a w dłuższej przerwie konsekwentnie...
Mam takie dziadostwo 70MAI A500 Pro Plus 2 lata - zauważyłem ze słabo trzyma akumulator no to postanowiłem wymienić. Niby sprawa raczej prosta ale chyba nie aż tak to oryginalne w środku to jakiś gruby chińczyk HauHau coś tam niby 500mAh ale po zmierzeniu ledwo coś 150 mAh No nic wymiana ogniwo troszkę nietypowe bo w rozmiarze paluszka tj 1450 Ale zdobyłem...
Mam lepszy pomysł. Kupie akumulator normalny samochodowy 60Ah ... Nie piszesz dokładnie do czego Ci ten akumulator, ale akumulator rozruchowy to nie jest najlepsze rozwiązanie do zasilania urządzeń ciągle ładowanych i rozładowywanych (praca cykliczna), tak samo jak akumulator przeznaczony do systemów zasilania awaryjnego (te się lepiej sprawdzają)....
Dzień dobry. Używam wózka inwalidzkiego z dwoma akumulatorami żelowymi 12v. Niestety, ich pojemność systematycznie spada i po roku niezbyt intensywnej eksploatacji wynosi ok. 20-30% Elektryk samochodowy twierdzi, że jest to normalne przy pracy cyklicznej i raczej nie dostanę takich, które wytrzymałyby znacząco dłużej. Używałem już akumulatorów różnych...
Akumulatory typu AGM również? Te do pracy cyklicznej? Oczywiście. Proszę zapoznać się szczegółowo z zaleceniami firm Yuasa i Panasonic - wiodących wytwórców baterii w technologii AGM i żelowej. Jest to jeden z typowych trybów pracy tych akumulatorów! Inaczej rzecz się ma w zestawach do pracy trakcyjnej w systemach UPS. Szczególnie tych pracujących...
Takie oszacowania. Praca pompy 5h (2+3) * 0.8kW -> 4kWh Magazyn energii ok 3kWh - wiem 24V * 150Ah daje więcej ale rozładowanie 80% to już głębokie rozładowanie i akumulatory tego nie lubią - mają ograniczona liczbę cykli. Mam nadzieje, że nie myślisz o akumulatorach rozruchowych (samochodowych) tylko o dedykowanych do pracy cyklicznej. Tak więc cała...
Mały fragment instrukcji ładowania akumulatorów "YUASA" - myślę że producent lepiej wie jak ładować akumulatory niż genialne pomysły domorosłych fachowców Nadmierne Tętnienia (zawartość składowej zmiennej) 28. Tętnienia Napięcia Ładowania - Nadmierny poziom tętnień (składowej zmiennej napięcia) występujący w napięciu stałym (DV) podczas ładowania akumulatora...
Czytałem kiedyś artykuł o historii motoryzacji , w którym wspominano o najstarszym działającym akumulatorze samochodowym. Wyjaśniono, że akumulator ten pochodzi z początków XX w. i przetrwał sprawny do naszych czasów bo zgodnie z zaleceniem producenta był cyklicznie przebiegunowywany. Współczesne akumulatory ze względu na "unowocześnioną" konstrukcję...
Pozwolę sobie nie zgodzić z taką opcją, bo ona nie zapewnia pełnego naładowania akumulatora. Im większy nastawiony prąd ładowania tym gorszy stopień naładowania. Układ o którym pisze robi właśnie to. Ustawić może kolega na ile chce. prąd ładowania. Najbardziej optymalne rozwiązanie, to zasilacz stało-napięciowy, ustawiony na napięcie 13.8-14.4 V. Wtedy...
Pytam bo Różnica w cenie jest około 150zł, a pojemność niby ta sama tylko voltarz jest inny i dlatego chciałem się dowiedzieć. Różnica w gromadzonej energii jest dwukrotna - 6V x 100Ah - 600Wh, 12V x 100Ah = 1200Wh. Prawdopodobnie taki 12V jest też 2 x cięższy bo ma 6 cel 2V 100Ah a ten 6V to połowa tego - 3 cele 100Ah. Rozumiem, że to kwasowe akumulatory...
Możesz ładować prostownikiem "samochodowym", ale takim z elektroniczną kontrolą napięcia ładowania. cyklicznie 14,4-15V
Napięcie 14,4V może być przekraczane w akumulatorach "otwartych", czyli starego typu, gdzie jednym ze standardowych zabiegów było regularne uzupełnianie poziomu elektrolitu przez dolewanie wody destylowanej, a jedną z oznak naładowania było "bulgotanie" akumulatora. Produceni nowoczesnych akumulatorów BEZOBSŁUGOWYCH kładą nacisk na to, by nie dopuścić...
W danej chwili mam 10 szt aku 120ah. Czy to starczy na magazyn? Zakładając, że przeciętnie akumulator jest rozumiany jako bateria akumulatorów o napięciu 12V bo takie są powszechne w pojazdach czy w wersji AGM lub GEL/ŻEL to mamy magazyn około 12kWh. Czy jest wystarczający? Nie wiem ale obawiam się, że nie. Jakie to akumulatory? Samochodowe czyli rozruchowe,...
(...) Atmega połączona z CANem (można wykorzystać fejs KKL, były takie tez na RS232) i wysyłająca zapytanie do ECU o konkretne wielkości (...) W CAN'ie nie wysyła się zapytań, chyba, że masz na myśli zdalną ramkę. Wszystkie wiadomości maja swój ID i są wysyłane cyklicznie. Pozdro.
Będzie pracować z aku AGM 100Ah, samochodowym, bo taki akurat mam luźny (oczywiście już tych 100Ah raczej nie ma), obciążenie- dwie pompki pracujące na pierwszym biegu (2x 30W), cyklicznie. Trochę powinno pochodzić. Ile akumulatorów można awaryjnie podłączyć do takiego UPS? Czy nie zaszkodzi UPS-owi , zakładając idealne równe parametry i nowe Aku.
Panowie dajcie sobie spokój z ups-ami typu offline czy line-interactive. To są przestarzałe zasilacze , jak kupować ups to tylko w topologii on-line i z czystym sinusoidalnym wyjściem przy pracy na accu. upsy on-line całkowicie odizolowują prąd wejścia od wyjścia , ponieważ prąd z sieci służy tylko do zasilania układu prostowniczego o dużej mocy , natomiast...
czy taką ładowarkę z napięciem wyjściowym 15v mógłbym podłączyć bezpośrenio do akumulatorów agm? Nie całkiem. Te akumulatory wymagają ograniczania zarówno prądu ładowania, jak i napięcia. Mają przewidziane dwa tryby pracy: cykliczny i buforowy, dla każdego podano napięcie ładowania (pewnie jest na nich napisane). Cykliczny wymaga odłączenia po naładowaniu,...
Jedyne co w nim znalazłem to moduł sterujący na którym widnieje 70 Amp jak na zdjęciu. Teraz pytanie na logikę czy te 70 Amp oznacza że np. Muszę kupić dwie baterie 12v 70ah czy dwie baterie 35ah? Każda podpowiedź się przyda. Pozdrawiam Wygląda to na na dość popularny kontroler firmy Dynamics Rhino, stosowany typowo do zasilania silnika elektrycznego...
Wiele osób w tym wątku pisze kompletne BZDURY. Nie rozumie co to jest praca buforowa, praca cykliczna i ŁADOWANIE akumulatora. Praca buforowa akumulatora ołowiowo-kwasowego to napięcie końcowe ładowania 13,6 V -13,8 V utrzymywane przez układ ładowania w sposób ciągły nawet przez kilka lat - np UPS. Praca cykliczna to taka jak w samochodzinie - trochę...
To jak to jest...? Zwykły kwasiak nie AGM wytrzymuje mi na aucie 6 lat i nadal nei widac oznak zużycia, dodam zeby nie było tak różowo że kilka razy sie zdarzyło ze moje dzieciaki bawiąc sie w aucie wlączyły swiatła na kilka godzin...co rozładowało aku i ja myslałęm ze to juz bedzie trup ale nic z tych rzeczy ...a AGM-y padają jak muchy ? Ktoś umie...
realme 12 PRO PLUS 5G zainstalowany ACCU BATTERY PRO. Po wyjęciu z pudełka w kwietniu, rozładowanie do kilku procent i ładowanie na full. Pojemność 109% deklarowanej przez producenta (w dniu dzisiejszym 5046mAh) . Bo jest wartość deklarowana i wartość znamionowa. Spójrz tutaj: https://obrazki.elektroda.pl/7314898800_... Na samej baterii...
Podejrzewam słabą "wydolność" zasilacza. Najprościej podłącz swój napęd do akumulatora samochodowego ( oczywiście zabezpiecz obwód zasilania bezpiecznikiem ). Powinno ruszyć bez problemu. A i jeszcze mały drobiazg - przewody lepiej zwiększyć na co najmniej 2,5 mm lub nawet 4,0 mm ( jeśli mają być dłuższe )
(at)vodiczka Nie używaj hebla do przerywania ładowania, poza sytuacjami awaryjnym a jeżeli już go używasz to ładuj akumulator możliwie często. latem również jeśli nie korzystam z piecyka? wlasnie jak jest elektronika to ładuje non stop w akumulator napięcie takie jak na rozruchowy czy np w czasie braku poboru jak np latem na dodatkowy idzie 13.8V bo...
Na grafice ten ostatni akumulator ma 1300 Wh. Jeśli koszt prądu wynosi 0,4295 zł/kWh to 1kWh ma 1000Wh ro naładowanie takiego akumulatora wielgachnego kosztuje (sam prąd) niecały 1zł???? Muszę źle to obliczać... Generalnie dobrze liczysz bo takie są pojemności akumulatorów. Z punktu widzenia podstawowej chemii ogniwa to akumulator kwasowy ołowiowy...
Nie każdy ma taką ładowarkę jak Ty. Większość dostępnych w handlu to liche transformatory liczone bardziej na okresowe doładowanie niż awaryjne ładowanie od zera pojemności. Ty użyłeś opornik po stronie pierwotnej. Amatorowi łatwiej użyć żarówkę samochodową po stronie wtórnej. Ja robiłem ładowarkę tak, że ona nie spali się, bo ma termostat, który ją...
Mam pytanie w podobnym temacie. Wykonałem ładowarkę do akumulatora o pojemności 7 Ah, zastosowałem prąd ładowania 0,6 A bez obciążenia na wyjściu ładowarki mam 15 V - czy nie jest to za dużo ?? po podpięciu do akumulatora napięcie wynosi 12,65 V i bardzo powoli rośnie . Czy jest wszystko Ok, czy nie uszkodzę akumulatora ?? 7Ah to prawdopodobnie żelowy?...
Przy takiej pracy powinny być akumulatory trakcyjne. Trakcyjne czy AGMy - nie ma między nimi tak dużej różnicy w odporności na rozładowanie jak w przypadku akumulatorów rozruchowych – te "samochodowe" rzeczywiście nienawidzą pracy cyklicznej i ona szybko je zniszczy. AGMy dają radę przy tym trybie pracy nie gorzej niż trakcyjne – zresztą...
Zgadzam się z Tobą, że tak może być bo widzę, że mamy do czynienia z realizacją maksymy Klausa Schwaba. Mam do Ciebie prośbę, jeśli oczywiście nie jest to problemem bo np lubisz poprzeglądać neta i zobaczysz jeszcze jakiś inwerter, który byłby warty kupna i ciekawy cenowo to podaj proszę link. Na ten moment nic innego ciekawego nie znam ALE możesz...
A co za problem pożyczyć od kogoś tudzież dać piątala u elektryka samochodowego żeby nam wykonał taki pomiar? Z tym łądowaniem akumulatorów to od zawsze były dyskusje, są dyskusje i będą dyskusje.... To samo z ładowarkami do aku. Nie ma co lać wody i się tu ścierać. Trafo odpowiedniej mocy i napięcia + odpowiedni mostek prostowniczy z odpowiednim radiatorem....
Typowy zasilacz AT :). Wcześniej podpinałem pod niego inne wzmacniacze samochodowe i wszystko było w porządku. W pobliżu nie ma żadnych urządzeń cyklicznie się załączających. Spróbuję odpalić wzmacniacz z akumulatora w takim razie. Dodam, że wymieniłem kondensator 2200uF na 4700uF i jest lepiej, trzask występuje z mniejszą częstotliwością. Zauważyłem,...
Możesz teraz odłączyć prostownik i sprawdzić te styki, ale jeśli dzieje się to cyklicznie to raczej bym te brudne styki wykluczył. Napięcie na akumulatorze rośnie więc jest wszystko ok, po prostu trzeba czekać bo ładowanie trochę potrwa. Ładuj aż akumulator osiągnie ok 14.4V. I myślę że odkręciłeś korki w akumulatorze?
Witam, Pragnę podłączyć wzmacniacz basowy 80W na ulicy. Wymyśliłem sobie że do tego użyję akumulatora samochodowego i przetwornicy 12/230v. Nie wiem jaki kupić akumulator. Chciałbym mieć możliwość grania z 5 godzin, czyli jeśli dobrze obliczyłem powinien być minimum ~~36Ah. (12*36 432/80) W internecie przeczytałem że powinien być odporny na ładowanie...
https://obrazki.elektroda.pl/2252946700_... Akumulator kwasowo-ołowiowy, samochodowy lub inny z elektrolitem ciekłym ew. wykonany jako VRLA AGM/GEL wymaga odpowiedniej ładowarki. Automatyka ładowania ogranicza prąd ładowania, oraz maksymalne napięcie jakie może pojawić się na zaciskach akumulatora. W procesie ładowania możemy uwzględniać...
Wyliczyłem że 5-watowa żarówka przy naładowanym do pełna aku powinna świecić ok. 17 godzin. Zgadza się? Rachunkowo tak, ale w praktyce znacznie krócej. Wydaje mi się że taki prostownik, ze względu na napięcie ładowania ok. 14V, nadaje się do ładowania akumulatora przy pracy buforowej, ale nie zda egzaminu przy pracy cyklicznej (gdzie napięcie ładowania...
Akumulator 12 V ładujesz 16V ? Z reguły akumulatory żelowe są hermetyczne. Kiedyś będziesz miłą huk i rety. :-) Napięcie ładowania buforowego w którym akumulator może być podpięty przez cały czas to 13.8-14V. Natomiast ładowanie pełne, cykliczne to 14.3 do 15V max przy prądzie 1/10 C. Maksymalne napięcie rozładowania 10.6 V. Nie powinno ono spaść poniżej...
np. podłącz żarówkę samochodową i zmierz czy stabilizuje napięcie. Przy ładowaniu "na stałe" napięcie nie powinno być wyższe od 14V. 14.9V to napięcie maksymalne przy ładowaniu cyklicznym - po naładowaniu należy ładowarkę odłączyć.
Dałem aku żelowe, bo UPS, ze względu na rodzaj pracy doładowuje baterie tylko do 13,8V Na pewno? Bo mi się zdaje, że UPS-y stosują ładowanie cykliczne z podtrzymaniem. Czyli najpierw ładują pusty aku do pełna (14,4 V) a potem przechodzą do stanu pracy buforowej (13,8V). Żelowy akumulator ładowany tylko do 13,8 V także się nie naładuje do pełna - co...
Napięcie 14,4 V jest idealnym napięciem ładowania akumulatora tego typu przy pracy cyklicznej. Trzeba tylko dodać że te 14,4V jest na pracującym silniku w aucie przy sprawnym układzie ładowania. A co z ograniczeniem prądu ładowania i sygnalizacją stanu naładowania "do pełna"? Wystarczy w szereg dodać dobraną żarówkę samochodową i oba tematy masz załatwione.
I teraz moje pytanie; kiedy akumulator będzie cały czas podłączony do UPS a być musi aby wszystko zadziałało w przypadku braku zasilania prądu, to czy prąd ładowania 5 lub 10 A nie wpłynie negatywnie na proces ładowania i stan techniczny akumulatora. Nie znalazłem żadnego UPS aby miał możliwość nastawienia mniejszego prądu ładowania. Te 5 A i 10 A...
Jak widać wszystkim umknęło to: Napięcie w instalacji mam dokładnie 13,83V. To już zbyt niska wartość dla akumulatora pracującego cyklicznie, a jak w szereg da diodę to napięcie spadnie do 13,5 V - na pewno aku nie zostanie naładowany do pełna - co najwyżej "podładowany".
:arrow: wektor1981 Jeśli chcesz zasilać to z akumulatora samochodowego, to musisz obniżyć napięcie przetwornicą - w tym wypadku wystarczy MC34063 - szkoda energii na grzanie powietrza. LTC4054 pracuje cyklicznie - nie rozpocznie ładowania dopóki napięcie nie spadnie poniżej 4.05V, podładowuje i znów się wyłącza. Rozwiązania o pracy ciągłej wymagają...
Witaj Może zacznę od tego że proponowany przez ciebie akumulator samochodowy (kwasowy) za długo nie popracuje w takim układzie niestety ale nie jest przystosowany do pracy cyklicznej i po jakimś czasie będzie do wyrzucenia wiec proponuje akumulatory żelowe które są do tego przeznaczone. Co do prawa nie masz co sie martwić bo nie jesteś podłączony do...
pol032: Trochę uogólniasz. Zależy od tego czy aku ładowany jest dorywczo czy w buforze. Jak cyklicznie to można ciągnąć do ok. 16V bez szkody dla akumulatora. ureczek: Zmierz napięcie AC na trafo, pomnóż x1,41 i odejmij 1,3V straty na mostku. Do tego napięcia będzie ładować się akumulator. Zrobiłeś dobry prostownik -choć prosty. Te 10A przy samochodowych...
Może źle się wyraziłem po rozkładzie na tlen i wodór jeszcze mają szanse się połączyć tak działa ''recykling'' w akumulatorach żelowych, kiedy gazy opuszczą wnętrze akumulatora to już "po ptokach'' Kolego mówimy o akumulatorach VRLA czy klasycznych? Bo ładowanie do 15,8 V dotyczy akumulatorów o konstrukcji klasycznej (płynny elektrolit, wbudowane odpowietrzniki)....
Mniejsza o to, już zaopatrzyłem się w porządną ładowarkę i ogniwa sanyo, ponoć oryginalne. Powiedz mi proszę, jak to w końcu jest z tymi temperaturami? Bo przykładowo, akumulator samochodowy na mrozie wszyscy wiemy jak się zachowuje :D I tak, wiem że to zupełnie inny rodzaj ogniw, stąd też moje pytanie. Czy taki akumulator litowo-jonowy, obciążony prądem...
Pytania: 1. Jak zwiększyć prąd ładowania? 2. Jak zwiększyć napięcie ładowania aby z układu do pracy buforowej zrobić układ do pracy cyklicznej? Jacek Prąd ładowania, tak samo jak przy ładowaniu prostownikiem wzrośnie proporcjonalnie do rozładowania akumulatorów. Co do zwiększania prądu, niestety nie posiadam takiej wiedzy, aczkolwiek po przejrzeniu...
Akumulatory żelowe powinno sie ładować trochę inaczej niż zwykłe samochodowe. (aczkolwiek ładowanie prądem 0,1C przez 12 godzin ich od razu nie zabije). Na akumulatorze czasem sa podane trzy parametry: Cycle use - napięcie ładowania cyklicznego (np 14,5-15V) Stndby use - napięcie ładowania "non stop" (np 13,5-13,8V) Initial curent - maksymalny prąd...
Nic bardziej mylnego. Instrukcja obsługi EXIDE strona 5: A jak się to ma do warunków gwarancji ze str. 3? Czytaj starannie. Co innego stałe napięcie ładowania w samochodzie a co innego okresowe doładowywanie dla uzupełnienia ładunku. Samochód może jechać np. przez całą dobę z Warszawy do Neapolu. Wtedy nie możesz na nim utrzymywać stale napięcia 16,8...
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. Spadek na złączach ok.0,2V, tak więc na akum. do w miarę bezpiecznego 15V sporo brakuje. 15V nie jest bezpieczne. Co innego praca cykliczna, a co innego buforowa. W samochodzie...
http://obrazki.elektroda.pl/8020414600_1... Mimo, iż sezon na prostowniki się kończy, postanowiłem przedstawić moją konstrukcję sprzed 5 lat. Urządzenie powstało w 2 dni w lutym 2006, użyłem tego co miałem pod ręką. Trafo to TS 70/5 wymontowane z radia Amator 2. Odwinąłem uzwojenia wtórne i nawinąłem na nowo: 13V - około 50 zwojów,...
Wyszło mi że akumulatory muszą przeżyć ok 4 lata aby wyjsć na 0 no moze 3lata bo nie wiem ile 120kg aku kosztuje w skupie na złomie Moje Ni-Cd mają 10 lat i żyją i na inne nie zmienię, w sumie 40 sztuk 500 kg. Zwróciły się po 2.5 latach kupiłem jako złom. Przedtem miałem samochodowe to była masakra,wytrzymywały 2, 3 lata. Potwierdzam tanie rozruchowe...
A akumulator masz w 100% sprawny? Sprawdzałeś go przyrządem który obciąża akumulator w czasie sprawdzania (np. PAS-XX) czy tylko miernikiem napięcie na luzie? Areometrem sprawdzałeś elektrolit? Poza tym, skoro na aku uzyskasz 14,3V i ładowarka się wyłącza, to czego od niej jeszcze wymagasz? Przecież naładowała dobrze. Ładowarka działa tak jak ma działać....
Tutaj daję najprostszy całkowicie automatyczny prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych 12V. Układ z tyrystorem jest zasilany z prostownika 1 lub 2 połówkowego (1 , 2 lub 4 diody). Na anode tyrystora podawane jest napiecie tetniące - to warunek prawidłowej pracy układu! Na bramkę tyrystora podawane jest napięcie 15V. Dopóki na katodzie tyrystora...
Czytam Panowie wasze wywody i nie mogę się nadziwić bezsensownej rozmowie o wszystkim i o niczym. Zahaczyliśmy już tu o rozwiązania kosmiczne nie jeden raz. Podstawowa sprawa to kwestia konkretnego precyzyjnego określenia urządzenia a dopiero następnie jego projektowanie. Znaczną winę ponosi tu sam autor tematu . Jedyny konkretny chyba post na temat...
Dzień Dobry. Jest sobie auto typu minivan, na co dzień zwykłe auto, na urlop służy jako noclegownia. Posiadam w nim drugi akumulator (kwasiak, do pracy cyklicznej). Drugi akumulator służy do zasilania lodówki na postoju, przetwornicy dc/ac, zasila też ogrzewanie postojowe. Na postoju doładowywany jest przez panel słoneczny umieszczony na boksie dachowym....
A więc tak: - zasilacz ma otwory wentylacyjne na dole - długie paski i na gorze w obudowie. 4 wentylatory tworzą jakby tunel powietrzny a ponieważ w drugim trybie pracują przy 14V ich wydajność jest naprawdę duża. Przy zamkniętej obudowie lądowałem akumulator samochodowy przy 12 V prądem 6A i cyklicznie co jakiś czas tylko włączały się wyższe obroty...
akumulator cykliczny akumulator praca cykliczny akumulator ładować cykliczny
spawarka castolin dioda schottky anoda czytać schemat elektryczny
transformator unitra zatra nrf24l01 czujnik temperatury
Volkswagen Caddy, Toyota ProAce City, Ford Transit Connect czy Mercedes Citan – który mniejszy od Vito trzyma wartość? Toyota Yaris 2014 1.33 Dual VVT-i z kamerą cofania – realna wartość rynkowa, ceny, wyposażenie