A drugie pytanie, jaki jest spadek mocy akumulatora uwzględniając temperaturę, czy mogę znaleźć jakieś konkretne przybliżone wartości? Pojemność akumulatora przy danej temperaturze otoczenia jest następująca: * 100% pojemności w temperaturze +25oC, * 80% pojemności w temperaturze 0oC, * 70% pojemności w temperaturze -10oC, * 60% pojemności w temperaturze...
Zepsuł się alternator. A że spadło napięcie to sterownik odciął elektryczne wspomnienie żebyś mógł zjechać na oparach z akumulatora.
Z praktyki serwisowej rzeczywiście od razu odrzucam radę Kolegi by ładować wprost akumulator z PV, absolutnie nie te parametry, może żel, wapniowy -bo tam napięcie może być wyższe, ale to jazda tyłkiem po brzytwie. Napewno odradzam "ładowanie" nowych akku wprost z PV! Możesz objaśnić? To nie jest takie złe wyjście jak wydajność prądowa PV nie jest...
Żeby stwierdzić czy akumulator jest w pełni naładowany ważny jest prąd i napięcie w końcowej fazie ładowania Dodano po 2 ...i nie ważne co wg mnie, ważne co mądrzejsze głowy stwierdziły, ja tylko powtarzam
Pierwsze próby na słabym akumulatorze , spadek napięcia w czasie kręcenia poniżej 9 V , wtedy elektronika wariuje. Sprawdzaj napiecie w czasie trudności z odpalaniem.
Na początku sprawdź jakimi przewodami jest podłączony inwerter do akumulatora , mają być grube, najkrótsze i solidnie zamocowane przy akumulatorze i inwerterze . Na tych przewodach płynie wysoki prąd w chwili startu agregatu lodówki co powoduje pewnie spory spadek napięci na tych przewodach . Ma też znaczenie stan akumulatora. Jak masz czym możesz zmierzyć...
Wtyk od akumulatora nie jest poprawnie osadzony. Sprawdź bezpiecznik, D101 i Q101.
Gotowce: https://elportal.pl/pdf/k07/04_02e.pdf https://serwis.avt.pl/manuals/AVT772.pdf https://sklep.avt.pl/avt1533.html
Normalne zjawisko, napięcie mierzone na klemach po odłączeniu prostownika zawsze jest niższe niż przy podłączonym prostowniku i powoli spada z upływem czasu aż się ustabilizuje. Naładowany akumulator (mierzony 30 min po po odłączeniu prostownika) ma napięcie w granicach 13,2-13,6 V
Powinno się ustabilizować na ~12,6V i tak trzymać. Akumulator nieuzywany 1 w miesiącu trzeba podładować.
Jeśli Kolega Autor , dołoży przewody po byku zarówno (+) , jak ,i solidną glebę między alternatorem i akumulatorem, to zapomni o spadku napięcia i doładowywaniu akumulatora . Pozdrawiam
Wymień przewód za przewód, ładowanie sprawdź na akumulatorach (spadki napięcia na instalacji). Dodano po 4 Lepiej niech kupi elekonomiczny, gdyż mechanidzie nie lubią drgań jakie występują w cognisku. Najlepiej pomiar zrobić tu i tu ,lecz istotne ile jest na akumulatoracz.
Po tych wszystkich poszukiwaniach złodzieja prądu chciałem odpalić samochód Doładuj akumulator prostownikiem lub wymień na sprawny (podobnej wielkości) z innego samochodu.
Cele akumulatora są już uszkodzone, był rozładowany poniżej bezpiecznej wartości więc dokonał żywota, podłączenie nawet niepodłączonym do sieci prostowniku powoduje obciążenie akumulatora i spadek napięcia.
Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem początkujący i być może w tym tkwi cały problem. Składam właśnie wykrywacz ze strony LucasLab, dawniej dostępny także w AVT jako AVT5196. Wlutowałem IC5, IC7, IC8, kondensatory C17 C15 C4, C14, C24, C18, C19, C20, C25, C16, C21, C22 oraz rezystory R31 i R30 oraz diody od D2 do D5. Przed podłączeniem do...
A tam się jeszcze podaje napięcie akumulatora, spadek napięcia na elementach półprzewodnikowych, oporność uzwojenia transformatora...
Tak, Nie powinien od razu jechać do połowy, a po za tym pewnie szybko się naładował .. Pozdr. J..
To prawie to samo co napisałem. Ale jest małe ale. Napisałeś że napięcie nie może wzrosnąć. A ono właśnie może wzrosnąć. Wzrośnie, tyle że niewiele. Wzrośnie na tyle żeby pokryć spadek napięcia na rezystancji wewnętrznej akumulatora (plus spadek napięcia na przewodach połączeniowych).
Te parametry mówią tylko, że ładowanie ok. Podjechać do sklepu gdzie sprzedają akumulatory.Powinni mieć tester, fachowo wykonany test jest miarodajny. Jeżeli koniecznie chcesz sam to zmierz spadek napięcia w czasie pracy rozrusznika. Taki pomiar może wykazać usterkę akumulatora , rozrusznika lub niepewny styk w ich obwodzie.
Witam. Takie obliczenie jest możliwe i często występuje jako szkolne zadanie. Proszę wpisać w GOOGLE np. "obliczenie SEM i napięcia akumulatora." Pozdrawiam.
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
(at)rexman Hasło: Przekaźnik. Zasilanie po stacyjce na cewkę, styki robocze załączają stałe zasilanie na gniazdo. Lodówek i zasilaczy do laptopów nie podłącza się przez rozgałęziacze.
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Kolega policzy prąd na akumulatorze.
Sklepy często posiadają testery akumulatorów, które pokazują nie tylko aktualną kondycję akumulatora ale też czy nie ma problemów z ładowaniem co jest ważne dla kondycji akumulatora.
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Akumulatory sprawdzone, spadki napięcia na przewodach w akumulatorze znikome. BMS-y montowałem trzy, jeden z tego akumulatora z poprzedniego posta i dwa 2S 10 A. Na każdym była ta sama historia Spadki napięcia sprawdzałeś pod obciążeniem? Twoje urządzenia powinny razem pobierać ok. 2,3 A. Mierzyłeś napięcie na akumulatorze i obciążeniu, multimetrem?...
Sprawdź skrzynkę bezpieczników na akumulatorze - najprawdopodobniej masz tam wypalone i spadki napięcia.
- mierzyłem napięcie bezpośrednio na AKumulatorze, Alternatorze, spadek napięcia pomiędzy tymi urządzeniami. Wynik jest nieznacznie różny. (setne części V) Oznacza to, że nie masz nadmiernego spadku napięcia na przewodach. - Jeśli miałbym napięcie na akumulatorze ok 12 a z alternatora wychodziłoby 14,2V to uznałbym, że coś to napięcie zużywa, lub jest...
Sprawdź regulator napięcia. Sprawdź połączenia masy akumalatory-rama-silnik-kabina. Sprawdź przewody prądowe akumulatory-rozrusznik-alternator-kabina...
Wszystko jest raczej ok. Nie będziesz miał przecież 13v stale.
Jaki pobór prądu - w jakim stanie aku?
To prawda ,wszystko to też widać w blokach pomiarowych.
Bez obciążenia nie powinno być spadku napięcia akumulatora wraz ze spadkiem jego temperatury. Zmiany napięcia są przeciwne do zmiany temperatury, czyli ze wzrostem temperatury o 1 stopień Celsjusza napięcie jednego ogniwa spada o 3.9mV, co daje 23,4 mV na całą baterię o napięciu 12,6V. Ze spadkiem temperatury powinien być wzrost napięcia o podobną wartość....
13,8 - 14,3 V to przedział napięcia, jakie powinno być na zacisku alternatora. Jeśli napięcie zmierzone zawiera się w tym przedziale, to jest dobrze. Teraz trzeba tylko sprawdzić, w którym miejscu między alternatorem a akumulatorem jest spadek napięcia. Jeśli różnica napięcia między alternatorem a akumulatorem wynosi 0,1 - 0,2 V to jest dobrze. Jeśli...
Więc to nie wina akumulatora tylko niedbałego połączenia okablowania lub uszkodzony sterownik ogrzewania.
Po co Ci drugi aku do jednej maszyny :?: Bo do tego to się sprowadza. UPSy są do blaszaków, by w razie zaniku napięcia można było spokojnie zamknąć system. W lapie masz to z automatu. Miałem już około 10 lapów i opiekowałem się pewnie z 50 innych. W żadnym nie było kłopotów mimo pracy na "szybkozmiennym" zasilaniu 110/230/12/aku.
10÷10,5V to nieprzekraczalne (w dół) prawidłowe napięcie w czasie pracy rozrusznika. Nic nie ma tu do tego typ i rodzaj pojazdu - od tego jest projektant, by dobrać pojemność akumulatora czy rodzaj (np z przekładnią) rozrusznika. Przy większych spadkach należy sprawdzić pojazd; tematów o tym mnóstwo i nie miejsce tu by te wiadomości ponownie pisać.
Można próbować tak: https://obrazki.elektroda.pl/7763483000_... Dzielnik R1/R6 może wymagać korekty, R7 dobrać aby ustawić histerezę - a przy poborze 3A (domyślam się że z ogniwa 18650) wahania napięcia będą dość spore. Tyle, że sam z tym raczej nie podołasz. Aha, TLV431 i FDS6574A kupisz w TME.
Dokładnie akumulator do wymiany lub naprawy. Żeby rozumieć i zrozumieć trzeba niestety skończyć szkołę podstawową. Tam fizyka i matematyka nic więcej nie potrzeba.
Witam. Koniec ładowania 14,4V , napięcie spoczynkowe powinno się utrzymywać na poziomie 12,6V. Spodek napięcia przy rozruchu nie mniejsze niż 10,5V,w inny przypadku akumulator do wymiany. Pozdrawiam
Podłącz jak na załączonym rysunku. Rezystor dobierz tak aby właśnie przekaźnik wyłączał sie przy wymaganym przez Ciebie napięciu. Pierw należałoby sprawdzić przy jakim napięciu wyłączy się sam przekaźnik (bez rezystora). Później sprawdzać z rezystorami o wartościach zmienianych np o ok. 0.1 (jednej dziesiątej) oporności cewki. W tym schemacie po rozłączeniu...
Nic się nie stało, jeszcze liczy się czas w jakim akumulator przebywał poniżej 10,8V. Tak czy inaczej odsiarcz akumulator, a na pewno będzie lepiej niż przed odsiarczaniem.
To jest regulowane źródło prądowe. Bez obciążenia stara się wymusić ustawiony prąd (dokładniej natężenie prądu). więc wystawia maksymalne napięcie jakie może. Prawdopodobnie przy maksymalnym obciążeniu nie wyda więcej niż 12V i dlatego jest podana taka wartość. A i w zwykłym prostowniku nie może pokazywać 12 bo by nie łądował musi być ponad 14,5 V No...
Zależy też gdzie mierzysz napięcie i jaki prąd płynie. Spadki napięcia robią swoje.
Nie znasz rezystancji wewnętrznej akumulatora. Spadek napięcia można zmierzyć przed i w trakcie rozruchu.
Jest to akumulator żelowy, Jeżeli nie trzyma to znaczy że jest suchy i już go nie naprawisz.
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
teraz schemat masz poprawnie , oczywiście możesz mieć dwa zasilania przy jednym przecież nie ma żadnego problemu z doborem napięcia dla silników , stabilizator LM7805 zapewnia napięcie 5V , napięciem przed stabilizatorem zasilasz stopień mocy mostka H a więc silniki jedyny warunek dla serii LM78XX to napięcie wejściowe musi być wyższe o ok 2-2,5V od...
I sam sobie odpowiedziałeś, kiepski akumulator, duży spadek napięcia przy niskich temperaturach i efekt końcowy jaki jest sam widzisz, najlepiej zrobić sobie akumulator z li-ion, lekki, duża odporność na niskie temperatury i długa żywotność akumulatora.
Czy ładowarka nie ładuje akumulatorów w odkurzaczu, czy akumulatory są niedoładowane, że chcesz poprawić ładowarkę? Może się okazać, że 20V jest wystarczające do naładowania akumulatorów w odkurzaczu. I po przeróbce ładowarki może nastąpić uszkodzenie akumulatorów.
Mogą to być uszkodzone ogniwa w akumulatorze. Przy pełnej mocy występuje zbyt duży spadek napięcia i elektronika odcina akumulator.
Może instalacja nie wydala. Dwa panele po 130W to pewnie tylko w pełnym słońcu. A trzeba jeszcze zasilić lodówkę i naładować akumulatory...
Po 1. W tym modelu ustawienie pompy ma znaczenie. Sygnał wałka jest brany z kola pompy. Sprawdzic ustawienie rozrzadu i czy nie scielo klina na kole wałka. 2. Lejace wtryski maja znaczenie. Ale skoro pali na pych, to przyjzał bym sie cisnieniu w momencie kręcenia. 3. Stan rozrusznika, akumulatora, masy, spadki napięcia podczas kręcenia.
Ta LED będzie świecić kiedy przez rezystor podłączony równolegle do niej będzie płynął prąd ładowania akumulatora. Spadek napięcia na tym rezystorze pozwoli LED zaświecić.
Zobacz [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... do ładowania akumulatorów (auto) i poszukaj tam mojego programu na wyliczanie prostownika do ładowania akumulatorów. Do spadku napięcia na półprzewodnikach (mostek prostujący, stabilizator) dolicz jeszcze tętnienia na kondensatorze filtrującym (prąd/(pojemność*100/sek), dla pojemności...
Mam pytanie czy wstawiając taka przetwornice Zasilacz przetwornica DC/DC CC step down 300W tez naładuje akumulator Niby naładuje ale prąd jednokierunkowy, sam mostek prostowniczy jest zdrowszy dla akumulatora, niż jakieś wynalazki przetwornice.
Dlaczego akurat powerbank a nie akumulator?
Za przejście w tryb wspomagania rozruchu odpowiada tranzystor VT12 - jego zablokowanie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej określonego parametrami diody Zenera VD15. Napięcie sterujące tyrystorami pochodzi wówczas z prostownika VD5-8. Sprawdź VD15. PS. Przejście na rozruch następuje przy spadku napięcia akumulatora do 6V. Podobny temat i instrukcja...
No właśnie "ogromne prądy" - a one powodują spadki napięć!!! Radzę trafo wtórne i pierwotne nawiąć tak grubym drutem jakim się da (na ile jest miejsca) i napięcie jak najwyższe ale nie przekraczać about 15 - 16 (max) V, bo lampki typu kontrolka przepalą sie, no i akumulator zagotuje sie (jeżeli będzie). Ostrzegam (rozruch bez akumulatora), że spadek...
A może pojazd posiada zabezpieczenie że przy niskim napięciu wyłączy webasto. Każde ogrzewanie ma wbudowane zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora. Mierzy napięcie akumulatora, i albo się nie włączy, albo po spadku napięcia wyłączy. Jak akumulator jest ok. to spokojnie uruchomisz auto.
Czyli GND trzeba połączyć z CHARGE-, a nie z minusem zasilacza...
Masz słaby akumulator.
Witam, czy może ktoś domyśla się, dlaczego zasilacz z laptopa o napięciu 15V i prądzie 5,6A nie chce ładować zwykłego akumulatora samochodowego? Napięcie skacze od 13,24V do 13,42V, a prąd od 0,73A do 1,50A. Na innym akumulatorze też skacze. Kiedy podłączę amperomierz (multimetr), wszystko się stabilizuje i jest 14,48V(na akumulatorze spadek napięcia...
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
Jeżeli sprawdzasz akumulatory, to tylko gdy je ładujesz lub rozładowujesz, wtedy wychwycisz który akumulator lub sekcja jest niesprawna.
Nowy aku.
Wydaje mi się, że rzecz w tym, że ten bezpiecznik strzeli dopiero, kiedy regulator będzie uszkodzony, więc kwestia podłączenia paneli bez akumulatora nie będzie tak ważna, jak niedoprowadzenie do przeładowania/uszkodzenia akumulatora.
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Próbuję dalej. Ustawiłem V min. 12,6. V max. 16,8. Tak ustawiony moduł przerywał ładowanie przy 16V według multimetru. Nie wiem jaki w tym czasie był aktualny prąd pobierany, a właściwie tłoczony do akumulatora. Gdybyś zmniejszył prąd, to przerywanie ładowania zaczęłoby występować przy wyższym napięciu. Wynika to z tego, że napięcie mierzone przez...
Może słaby akumulator,spadek napięcia przy rozruchu.
Centrala zarówno zgłasza potrzebę wymiany akumulatora (to na podstawie pomiaru napięcia akumulatora podczas systemowych przerw w jego doładowywaniu), jak i wyłącza - tak, jak już Kolega wyżej napisał - przy spadku napięcia akumulatora poniżej ok. 10V przy braku zasilania. Ma to dwa podstawowe cele: zapobiega uszkodzeniu akumulatora przez jego głębokie...
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Witam. Napięcie ładowania 13,8V to troszkę za mało , prawidłowe napięcie zawiera się w przedziale 13,9 - 14,4V. Proponuję na początek sprawdzić stan połączeń przewodu prowadzącego od alternatora do akumulatora.
Kolega kupił miernik za 12 zł? Jak po przekręceniu kluczyka po nocy jest dźwięk: nie, nie, nie, nie- to czas na wymianę akumulatora.
Kiedyś ładował do 15v a teraz po chwili ładowania lampki gasną na prostowniku i jakby nie ładował. Jakby nie ładował czy nie ładuje? Stan akumulatora?
Mierzyłeś napięcie na alternatorze czy na akumulatorze?
Mam taki zamontowany powiem, że jest pomocny jak chcę zobaczyć napięcie na akumulatorze lub spadek napięcia na nim przy grzaniu świec lub uruchamianiu silnka przycisk na jeden, jak chcę naładować zestaw głośnomówiący przycisk na dwa.Podczas jazdy można podejrzeć w każdej chwili napięcie ładowania alternatora. https://obrazki.elektroda.pl/5610126000_...
Jedyne możliwości moim zdaniem to: - wadliwe połączenie wyjścia alternatora z akumulatorem (spadek napięcia). Nie znam na pamięć schematu tego motorka ale przy tych objawach to możliwe tylko gdyby ten woltomierz mierzył napięcie bliżej alternatora, przed miejscem spadku. Mierzyłes napięcie bezpośrednio na aku w czasie jazdy ? - wadliwy akumulator
Wideorejestratory zazwyczaj same zmieniają tryby pracy między normalnym i parkingowym. Osobiście używam innego, ale podejrzewam, że ten MiVue ma podobnie. Zwracam uwagę jednak na inną kwestię - podpięcie na stałe do akumulatora (obwodu BATT) zasilacza, który nie odcina zasilania po spadku napięcia akumulatora poniżej pewnego progu grozi nadmiernym rozładowaniem...
Jak rozwiązałeś problem akumulatora, czy wykonałeś test, który sugerowałem? Proponuję ostatni test - zaraz po zgaszeniu silnika, odłączasz akumulator /wystarczy jedną klemę/ a rano sprawdzasz napięcie. Przekonasz się czy za spadek napięcia do 11,7V odpowiada instalacja elektryczna czy sam akumulator.
Na syrence alarmu, (tam gdzie wyje) jest stacyjka. Dedykowanym kluczykiem trzeba ją wyłączyć. Ma ona swoje zasilanie i reaguje na spadek napięcia akumulatora. Powinieneś mieć taki kluczyk.
Załóżmy, że bateria laptopa jest sprawna i naładowana w 100% Załóżmy, że laptop pobierze ok 1.3A 1.3*19 ~=25W zalozmy ze sprawnosc przetwornicy 12V to 80% ~= 30W 30/12=2.5A - takim prądem będziesz rozładowywał akumulator poszukaj charakterystyki spadku napięcia od prądu rozładowywania akumulatora w czasie przetwornice samochodowe maja chyba zabezpieczenie...
Za wolne obroty wału korbowego przyczyna to uszkodzony rozrusznik, zaśniedziałe przewody lub klemy, słaby akumulator nie dający odpowiedniej mocy rozruchowej, uszkodzona hydraulika trzymająca silnik. Przyłóż obrotomierz i podaj obroty wału korbowego i pomierz spadki napięci, jakie występują podczas rozruchu na akumulatorze i rozruszniku, cengi na przewód...
Kolego, xdiax! Zadowalam twój interes! Na zdjęciu post#3 fragment schematu przemysłowego prostownika БА- 2 . Przy napięciu АC 19V napięcie po mostku będzie składało (19х0, 9) -1.5V=15.6V. Po podłaczaniu akumulatora wezbierze spadek napięcia na diodach mostku i oporze wtórnego uzwojenia transformatora. Przy maksymalnie rozładowanym...
podłącz go przez diodę prostowniczą, ale ten dodatkowy akumulator będzie doładowywany tylko wówczas gdy napięcie w instalacji minus spadek napięcia na diodzie będzie wyższe od napięcia na dodatkowym akumulatorze, co przeważnie będzie spełnione
A ja bym pierwsze co to naładował akumulator i oddał do sprawdzenia. Spadek napięcia do 5V na akumulatorze sprawnym bez żadnego dymu raczej niemożliwy. Wszystko wygląda na uszkodzony akumulator a co do rozładowania to oddaj auto do kogoś kto ogarnie to i wie jak szukać takiej usterki jeśli ona występuje.
Czy to jest normalne ?? Jak najbardziej normalne.. Po odłączeniu od zasilania każdy kondensator się rozładowuje. W końcu to kondensator - nie akumulator..
To, że kręcą jak mogą to jest jasne, ale co innego mróz -20, a co innego aku który nie daje rady obrucić silnika przy -7 stopniach... no nic, zobaczymy, pismo złożyłem, wysyłają aku do poznania do centry i niech sprawdzają, chociaż mam dziwne przeczucie, że okaże się, że wszystko jest niby w porządku.
Wydaje mi się, że potrzebna jest do tego charakterystyka rozładowania akumulatora. Moim zdaniem akumulator w zależności od producenta będzie miał inną charakterystykę. Tak więc chyba doświadczalnie najszybciej i najdokładniej można to ustalić.
Ładuj z mocą wodospadu... Ładowarka wykrywa spadek napięcia akumulator? Chodzi o tzw. minus delta V. Jeśli tak to ustaw większy prąd ładowania czyli 1A. 100mA to za mało.
"Szeregowe włączenie żarówki spowoduje ze odłoży się na niej napięcie proporcjonalne do przepływającego prądu co spowoduje spadek napięcia ładowania akumulatora." "spadek napięcia ładowania akumulatora", dalej nie kumam, kojarzy mi się to z tym jakbym mógł ładować akumulator 12 V, 1 A prostownikiem który podaje 6 V 2 A.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Chciałbym przedłużyć przewody niskiego napięcia. 1) wtedy nie ryzykuję, że dzieci uszkodzą przewód 220V i coś im się stanie. Z jednej strony należałoby się kierować punktem 1) traktując go jako priorytetowy - bezpieczeństwo. Leżący swobodnie przewód narażony jest na różne urazy mechaniczne. Potem sam stanowi zagrożenie. Z drugiej zaś strony: Dane dla...
Sprawdź masy, prądy czy nie ma spadku napięcia, ewentualnie akumulator a jak jest OK to rozrusznik prześwietlić.
sprawdź proszę na samym alternatorze. Często problem tkwi w przewodzie pomiedzy alternatorem, rozrusznikiem i akumulatorem.
Spadek napięcia na rezystancji wewnętrznej transformatora i prostowniku. Nie podałeś mocy (typu) transformatora. Zakładając że transformator ma min. 50VA, "toto" będzie ładować, ale czas ładowania może być wydłużony - jeśli moc (wydajność prądowa) transformatora jest niska. Napięcie ładowania w chwili włączenia wiele nie mówi, gdyż to akumulator je...
Nie ,może opaść do 9,8V jeśli jest inaczej to jest coś uszkodzone,rozrusznik przewody (masy) lub akumulator .
Podłącz mu jakieś obciążenie i wtedy zmierz bo wystąpi wtedy spadek napięcia. Na akumulatorze w samochodzie pisze 12V a ma blisko 14V ale tam spadek jest nieduży bo ma sporą moc.
Proponuję dodać drugą masę między alternatorem , a nadwoziem , a nawet na (- ) akumulatora . Kabel zamocowany do korpusu alternatora i klemy (-) .Pozdrawiam P.S. Dobrze byłoby też ruszyć nakrętki na kablu (+)na alternatorze , oraz na bezpieczniku bodajże 110A na akumulatorze .
spadek napiąć akumulator spadek napiąć ładować akumulator alarm spadek napiąć akumulator
cisco access pointa wodomierz magnes podstawowy narzędzie lutowniczy
Jak uprzejmie zwrócić uwagę na głośne pisanie na klawiaturze? Najlepsze słuchawki z ANC do pracy biurowej