Bez przeglądu - diagnostyki trudno wydać opinię. Sprawdź jakim stanie są połączenia, stan akumulatora, szczotki silnika.
W wielu miejscach jest ostrzeżenie o 2 wersjach nie kompatybilnych. UWAGA: Jeśli Twój obecny przełącznik nie ma żółtego przewodu, jak na zdjęciu, będziesz musiał wymienić zacisk akumulatora, uchwyt szczotki i obudowę, aby ten przełącznik działał. Części te będą się różnić w zależności od modelu posiadanej maszyny. Zapoznaj się z poniższą listą, aby...
A czy ja ci każe demontować szczotki i sprawdzać zachowanie diody???Sprawdź ich stan
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Akumulator jest z grudnia, nie wiem dzisiaj ładowałem go z 10 razy bo ta szlifierka tak szybko go wykańcza. Łącznie to max 14/15 naładowań ma... Ale to musi być wina małego akumulatora, szczotki by przecież ciągle robiły problem a nie tylko jak jest naładowany aku.
Na każdym uzwojeniu pokazuje 0, a brzęczyk piszczy na każdym. Dlaczego, gdy podłączam akumulator pod szczotki, robi się zwarcie? Czy to normalne? Jak je dotykam, też brzęczyk piszczy.
Sprawdzane były masy ?
Plus akumulatora pod srube M6 i do szczotki, minus do obudowy. I ma dzialac. Wtedy na plastikowym terminalu pojawi sie napiecie
Wymieniłam akumulator i szczotki rozrusznika
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
Sprawdź szczotki.
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Urządzeniem zamachowo-kinetycznym ostukać (z wyczuciem!) rozrusznik. Wygląda faktycznie na szczotki. Jak odpali, rozrusznik do regeneracji.
U mnie nie w Skodzie są podobne, szczególnie te pod obciążeniem. Ale są dopuszczalne. Dopuszczalne, ale tak w dolnej granicy. U mnie w prawie pełnym obciążeniu, prawie w pełnym. Jest własnie około 13,8V Ale te 13,8V wystarczy aby ładowało akumulator. Zmieniałem szczotki w alternatorze, ale dużo to nie pomogło. Prawdopodobnie, aby było lepiej musiałbym...
Odepnij regulator od szczotek i od uzwojenia stojana, z którego jest zasilany. Podaj napięcie 12-14V bezpośrednio na szczotki z akumulatora (zachowaj biegunowość). Na wyjściu powinieneś uzyskać ok 60-70V napięcia zmiennego międzyfazowego.Jeżeli tak będzie to uszkodzeniu uległ sam regulator i pozostaje zakup nowego.A jeszcze jedno po podaniu napięcia...
Mogły "się skończyć" szczotki, uszkodzony regulator. Alternator do przeglądu/naprawy bądź wymiany.
Witam, mam problem z peugeot 208 z 2015 roku. Brak odpowiedniego ładowania. Wymieniłem już akumulator, bo myślałem, że to jego wina. Później został sprawdzony alternator i zostały wymienione szczotki, ale problem niestety nie zniknął. Prąd ładowania ok 12V. Po odpięciu kostki od alternatora, zaczyna ładować normalnie. Czy ktoś miał taki problem z tym...
Tulejki rozrusznika, akumulator, szczotki. Proponuję zmierzyć napięcie akumulatora W CZASIE porannego kręcenia, prawdopodobnie aku "nie trzyma prądu" i rano go brak. Rozgrzany silnik = niedawne ładowanie akumulatora więc prądzik jest. Kolejny pomiar to pobór prądu na wyłączonej stacyjce - może coś rozładowuje akumulator przez noc.
Witam. Alternator pracuje bez obciążenia i dlatego wszystko będzie ok. oprócz ładowania. Sprawdź czy na alternatorze jest połączenie z akumulatorem, a zwłaszcza na połączeniu akumulator-rozrusznik-alternator.
Po pierwsze to od czego ona jest ? Od dekoracji ? Po drugie byłem w garażu sprawdzałem przewód po przewodzie, są sprawne aż do akumulatora. Pozostają szczotki lub cały alternator.
Minus z akumulatora nie powinienem dać na obudowę prądnicy? Oczywiście, że tak -akumulatora do obudowy prądnicy, czyli szczotki - oraz do zacisku DF, +akumulatora do zacisku D+ (szczotki izolowanej oraz drugiego końca uzwojenia stojana). Wymuś kierunek wirowania prądnicy np. wkrętarką, jak nie będzie chciała się sama kręcić we właściwym kierunku to...
Ile jeszcze można rozwijać ten temat ?,alternator no nie najnowszy wynalazek techniki (pomijając to że na forum takich tematów było już do przesady)jejku ,sprawdzić dobrze mase ,kabel między alternatorem (plusowy)a akumulatorem ,szczotki ,regulator napięcia ,lub miernik do ręki i posprawdzać :wirnik,stojan,no i diody i po sprawie,pozdrawiam
Szwankuje automat połacz na krótko 2 styki robocze automatu ma krecić ewentualnie szczotki.
Kolego podepnij osobną kontrolkę 5W prosto pod alternator,gruby przewód i szczotki.Następnie akumulator i szczotki,jeśli dalej to samo to alternator.W alternatorze płyta diodowa lub słabo przylutowane uzwojenie,naprawa bez wyjmowania.
Ja bym sprawdził stan szczotek i czy nie ma bicia pierścieni po których szczotki "chodzą".
Akumulator i szczotki sprawdzone i zmierzone? http://obrazki.elektroda.pl/1827859500_1...
Po tylu km alternator nadaje się do regeneracji, najczęściej zużywają się szczotki i ślizgi przez co na akumulator podawane jest zbyt małe napięcie i jest chronicznie niedoładowany. Jak sprawdzić pokazane jest na filmie, miernik kosztuje około 20 zł w marketach. https://www.youtube.com/watch?v=uqTD1vPn... https://www.youtube.com/watch?v=yTq52EF7...
Jeśli chcesz tanio, to szczotki można przelutować. Chyba, że dostaniesz sam szczotkotrzymacz. Regulator od poldka/malucha też można podstawić.
Przede wszystkim to sprawdź magnesy na wirniku, są 2 małe prostokątne magnesy umieszczone na wirniku, często pękają i nie ma napięcia wzbudzającego, co potwierdza fakt że po podłączeniu akumulatora pod szczotki otrzymałeś 200V (zwiększając obroty silnika zwiększy się napięcie). Jeśli magnesy są ok, do wymiany regulator.
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
Witam mam problem z rozrusznikiem , nie kreci robi tylko"pstryk". Wymieniłem akumulator,klem,plecionkę (-),świece oraz szczotki teraz pstryka bardzo głośn :D prosze o odzew. Pozdrawiam
Lutowałem elektryczną i gazową, czymś podobnym do tej na zdjęciu. Grunt, to żeby miała jako grot grubszy kawałek miedzi jako swego rodzaju akumulator ciepła. Szczotki do rozrusznika też taką polutujesz, tylko najpierw trzeba ładnie pobielić miejsce lutowania i trzymać plecionkę od szczotki kombinerkami, żeby cyny nie zaciągnęła. https://obrazki.elektroda.pl/9152546300_...
Tylko tam się normalnie wymienia cały silnik. [url=https://gtxservice.com/pl/silnik-kp... do kupna oryginalnego silnika Bo wymiana jest problematyczna. Silnik jest składany przez zagniatanie a szczotki to kawałki węgla przygrzane do blaszek. Można to zrobić. Ale wtedy przekładałem cały szczotko-trzymacz z tylną tulejką i obudową....
Daj na szczotki 12V z akumulatora i zmierz czy działa.
Ok, sprawdź ładowanie, bo na 99% uwalony regulator lub szczotki się skończyły.
nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
To już masz element do sprawdzenia. Najpierw sprawdź połączenie przewodów akumulator-rozrusznik. Być może uszkodzeniu uległ bendiks, tulejki, szczotki, wirnik. Bez wykręcenia rozrusznika i jego sprawdzeniu nic więcej na tę chwilę nie wymyślimy.
Przestał działać, może szczotki padły. Podłączyłem bezpośrednio pod akumulator i też nie działa.
Szczotki się skończyły, bieżnie pewnie też. Alternator do wyjęcia i regeneracji
dzięki ale myślisz że w silnikach mogą być szczotki nie wymienne ?
Na krótko działa - z kabli akumulatora.
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
slaby akumulator lub zawieszone szczotki rozrusznika.
Okej, więc spróbuję mu dać 12 V z akumulatora na szczotki i zobaczę czy to pomoże. Najpierw muszę wyczyścić gaźnik i sprawdzić czujnik oleju, gdyż ciężko go odpalić nawet z rozrusznika, dziś mi go zalało aż było czuć benzynę.
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
tez mam felicie 1,3 i niemam probemu z niedołądowanym aku, a auto jezdzi na odcinkach do 5km oczywiscie na swiatłach. Ja u siebie wymieniałem regulator, ale z tego powodu ze sie szczotki skończyły. Może jednak problemem jest akumulator
W tym quadzie nie ma czegoś takiego, jest tylko gaszenie poprzez stacyjkę To sprawdź czy przewód gaszenia nie jest aby zwarty stale do masy (złe podłączenie przy stacyjce, konektor który spadł, przetarta gdzieś izolacja tego przewodu). Mam nadzieję że to czy jest zasilanie 12V to sprawdziłeś, a pozostałych przewodów (impulsator, cewka zapłonowa, masa)...
Sprawdż w samochodzie przewody z alternatora do akumulatora mogą być zaśniedziałe, a także szczotki w alternatorze.
Wg mnie masz słaby kontakt na mostku (stąd tak duża ilość ciepła). Jeżeli to 90 A to tylko motek do wymiany, jeżeli masz inną 90 to śmiało podstawiaj. Pasek luzujesz napinaczem, klucz 15 i napierasz w prawo. Zobacz też stan pierścieni na wirniku oraz szczotki.
Oczyścić połączenia masowe (akumulator-nadwozie i nadwozie-silnik), klemy oraz sprawdzić alternator (mogą kończyć się szczotki).
Ile przepracowała ta pompka od nowości ?? Zobacz na szczotki i komutator.
Jak klemy mogły znajdować się w wodzie? Chyba że samochód utopiony. Prawdopodobnie są problemy z rozrusznikiem. Czyli albo brak zasilenia przewodem z akumulatora, albo zanikło połączenie masowe, albo uszkodzony przewód zasilania elektromagnesu, albo wreszcie skończyły się szczotki. Ale skoro był jakiś problem z kontrolkami to być może i z ładowaniem...
Jeśli chodzi o kontrolke z symbolem akumulatora to prawdopodobnie szczotki w alternatorze są do wymiany.
Witam Miałem taki sam problem jak Państwo z robotem sprzątającym Tefal z tą różnicą ze to seria 40. Po kilkunastu sekundach pracy robot zatrzymywał się. Wyczyszczone szczotki, kółko przednie wyjęte wyczyszczone, nowy akumulator i bez zmian. Rozkręciłem odkurzacz i sprawdziłem czy silniki poszczególnych podzespołów pracują zasilane z poza płyty. Silni...
Witam Klemy łączą dobrze a co do masy z nią też jest wszystko OK! W takim razie zostaje alternator - regulator napięcia, szczotki lub coś mechanicznego (raczej wątpię). Jakie masz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku? Pozdrawiam Janek.
Ja obstawiam rozrusznik. Miałem bardzo podobny przypadek w oplu. Zrobiło się chłodno i też tak kręcił ciężko,słabo jak by miał rozładowany akumulator. Okazało się że szczotki już były słabe. Po wymianie szczotek odpalał na strzał.
a to że kontrolka od ładowania akumulatora nie świeciła w czasie jazdy To właśnie dlatego że szczotki nie łączyły na wirniku.P
Za 80 może być następny złom. Plus wysyłka wyjdzie 100. Wymień szczotki i sprawdz. Jak umiesz to mostek zmierz żarówką 55W pod obciążeniem.
Witam.Musisz sprawdzić czy poprzekręceniu kluczka do pozycji odpalanie silnika dochodzi napięcie do elektromagnesu jeżeli nie należy zlokalizować przerwę być może wstacyjce.Jeśli to napięcie dochodzi do elektromagnesu i nie słychać charakterystycznego 'klikania" to przyczyną jest elektomagnes.Sprawdź także szczotki
Jak wypniesz przewód niebieskobiały z alternatora to ta to ta "kontrolka masy" powinna zgasnąć. Jak silnik pracuje i połączysz innym przewodem to wyprowadzenie altrnatora gdzie był niebieskożółty przewód z tym grubym żółtym to musi ładować mocno. Jak nie zaiskrzy przy podłączaniu i nie będzie ładowało to sprawdź szczotki. wykręć wkręta i wyjmij szczotki...
Jeżeli akumulator jest naładowany i nic się nie dzieje to sprawdź szczotki
1. Sprawdź przekaźnik do zasilania rozrusznika, to taki element bezpośrednio połączony z akumulatorem i stacyjką. Zdemontuj, otwórz, sprawdź styki czy nie zaśniedziały, przepaliły itp. 2. Sprawdź włącznik elektromagnetyczny tzw. bendix w rozruszniku; niestety trzeba zdemontować rozrusznik i sprawdzić szczotki, czy wszystko czyste, nie zaśniedziałe....
Zrobić test wyjść ? . Jeżeli nie zakręci wentylatorami to pewnie dojdą jeszcze szczotki do wymiany ?
W jakim wieku jest auto?, możliwe że kończą się szczotki, lub regulator napięcia ładowania akumulatora.
Witam, auto jak wyżej, ładowanie 14,5V przy włączonych światłach. Delikatnie świeci kontrolka akumulatora na pulpicie. Szczotki, regulator? Jak się do tego zabrać? Z góry dzięki za odp
Szczotki się skończyły, albo ten cienki przewód z alternatora odpadł.
a czy sprawdzałeś czy jest alternator 200A ?? Bo obecnie ewidentnie jest niedobór mocy i wydaje mi się że właśnie to zniszczyło szczotki w altku.
Dziwne podejście masz miernik i uzwojeń nie mierzysz. Na szczotki podaj 12v z akumulatora i sprawdź. Gdzie tam masz szczotki to inwerter?
Ale to mierzyłeś prąd który płynie z baterii do szczotki czy prąd zwarcia?
Ale te napięcie na postoju 12,2V przy dobrym ładowaniu (a jest dobre) to też trochę skąpo. Powinno być powyżej 12,5V przy naładowanym w pełni akumulatorze. Rozrusznik warto rozebrać bo tak jak koledzy pisali wcześniej tulejki do wymiany pewnie (przy okazji warto też i szczotki wymienić). No i sprawdź jeszcze masę między karoserią a silnikiem.
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Witaj! Sprawdź oczyść klemy,sprawdź połączenia masowe.Silnik z nadwoziem,akumulator z nadwoziem.Jak to nie pomoże to szczotki w alrernatorze.Przy okazji sprawdzisz łożyska/tuleje w rozruszniku,/ Pozdrawiam Miro.Nasz Dodano po 4 Witaj! Przepraszam-pomyliłem-napisałem w alternatorze a powinno być w rozruszniku,Tulejki są tylko w rozruszniku. Przepraszam...
Tam regulator jest razem z szczotkami. Przy wymianie zobacz - czy wirnik nie jest zużyty (te miedziane pierścienie, po których "ślizgają" się szczotki). Często jest tak, że szczotka się "podwiesi", odbiera "iskrowo" i pierścień na wirniku jest fioletowy. Wystarczy przetrzeć drobnym !! papierem ściernym.
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Awaria szczotki bocznej, sprawdź czy nie nawinęły się nią włosy. Możliwe też, że akumulatory masz do wymiany. Opis błędów jest w instrukcji obsługi, strona 54... https://obrazki.elektroda.pl/6919571400_...
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Być może wytarte szczotki silnika.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Ale to w automacie słychać to klikanie... Rozrusznik ok, szczotki też dobre. Akumulator jak najbardziej dobry.
Widze Denso. Jak nie pękł , zmień szczotki
Zasil obniżonym napięciem np 24V i to co trzeba zobaczysz a będzie to bezpieczniejsze jak 230V. Używam prostownika do ładowania akumulatorów. Jak szczotki są krótkie to wymień. A czy są krótkie wystarczy odkręcić cały szczotkotrzymacz i popatrzyć ile szczotki się wysuną. Co do całej pralki będzie dużo przeciwników tej metody- co jakiś czas kupuję ocet...
osobiście bym doładował akumulator i sprawdził szczotki w alternatorze.. a, i klemy obowiązkowo trzeba wyczyścić... (więcej pomysłów nie mam)
Jeśli masz sprawny Akumulator to rozrusznk do naprawy zazwyczaj przy takim opisiej jak u ciebie i przy sprawnym akumulatorze sa zawieszone szczotki badź uszkodzony elektrowłacznik
Nie strasz kolegi, wszystko wygląda na spadek napięcia akumulatora, najpewniej padł alternator - może tylko szczotki trzeba wymienić, następnie naładować akumulator i to wszystko..
A akumulator w pierwszej kolejności sprawdziłeś? Miałem tak samo kiedyś, były to szczotki, ale sprawdź akumulator. Napięcie przy rozruchu nie może spaść poniżej 10-9V.
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Jeżeli wykonałeś "obsługę " alternatora , o której piszesz i naciąg paska prawidłowy , to; źle przetoczone pierścienie , jeszcze nieukształtowane szczotki , akumulator niedoładowywany.
Dziękuję za odpowiedź. Teraz mam inny problem , posiadam szlifierkę makite dga452, w której spalił się kontroler ,i czy mogę podłączyć zasilanie z akumulatora bezpośrednio pod włącznik i szczotki tak aby pominąć ten sterownik.?
W jaki sposób szczotki rozładują akumulator skoro elektromagnes ma otwarty styk?
Prawdopodobnie problem z ładowaniem. Opiszę objawy. Czasami podczas jazdy w samochodzie nagle przygasają kontrolki i światła mijania świecą jak pozycyjne. Po krótkiej jeździe w takich warunkach i wyłączeniu zapłonu samochód nawet nie zakręci. Tak jakby nagle alternator przestawał ładować i silnik kożystał z akumulatora. Szczotki w alternatorze są ok....
Ma teraz lepszą kompresję to trudniej obrócić wał. Przyczyna może być w rozruszniku, przewodach akumulatorze. Tulejki szczotki itd. Jak już odpali to ma moc i nie dzwoni przy przeciążeniu (na ciepłym silniku) ? To by oznaczało za wczesny zapłon i trudności z rozruchem są wtedy zrozumiałe. Czy czujnik jest kompatybilny nie wiem, po co wymieniać jak stary...
Opel Astra silnik 1.4 rok '93 pełen wtrysk. Przy wysokich obrotach stopniowo przygasa całe oświetlenie. Jest nowy akumulator nowe szczotki alternator podobno jest dobry. Na małych obrotach po pewnym czasie wszystko wraca do normy. Czy ktoś może powiedzieć mi co dziejesię z tym samochodem????
Zawsze możesz podłączyć zasilanie z akumulatora pod szczotki przez małą żarówkę i diodę, co da ci początkowe namagnesowanie za każdym razem przy starcie generatora. Lub same diody na obydwu przewodach i podłączenie do rozrusznika. Rozrusznik kręci prądnica dostaje wzbudzenie i się magnesuje. To powinno pozwoli uniknąć ci problemów, o których piszesz.
No to trzeba sprawdzić czy to faktycznie alternator. Patrz pomiar napięcia ładowania. Wymiana na jaki Nowy/regenerowany/Używany? Może warto zrobić sekcję zwłok poprzedniemu albo obecnemu alternatorowi (jak jest uszkodzony) co w nim padło (wirnik, diody, regulator, szczotki regulatora).
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
Witaj! W alternatorze zacisk/bolec nagwintowany M6 od izolowany w kostce, podłączasz- kabel od akumulatora /gruby/ Szczotki alternatora /kabelek cienki / do regulatora DF w regulatorze. W regulatorze D+ do stacyjki.Prąd ma być po przekręceniu stacyjki. D-regulatora do kontrolki,która jest w tablicy. Jeśli masz amperomierz w pojeździe to on jest połączony...
Witam. Posiadam seata ibizę 1,4 2000r. Mam problem, podczas jazdy zapala się kontrolka od smarowania, a po ułamku sekundy gaśnie samochód. Później mam problem z jego odpaleniem. Wymienione zostały: szczotki, akumulator i cewka zapłonowa. Myślę, żeby wymienić czujnik położenia wału korbowego, ale jest podstawowy problem, nie mogę zlokalizować go w samochodzie....
zwracając uwagę na szczotki (nie tyko długość szczotek ale i jakośc sprężynek dociskowych ) Naprawiałem już taki alternator w którym było pęknięcie sprężyny dociskowej szczotki - objaw był podobny, jak mierzyłem napięcie to było dobrze, jednak akumulator nie był dostatecznie ładowany, lampka ładowania żarzyła !!!
Problem dotyczy ładowania akumulatorka wewnątrz tej szczotki. Akumulator jest zamknięty w rączce - na dole otwór do włożenia wyjścia z ładowarki. W momencie podłączenia do sieci zapala się czerwona dioda obok wejścia do ładowarki. Po godzinie, 2 - czerwona dioda zamienia się w zieloną. W instrukcji ( tylko po angielsku) nie znalazłem słowa o tych diodach....
Regulator jest na alternatorze, pod osłoną z tworzywa sztucznego, do której zdjęcia należy wykręcić trzy wkręty i odłączyć przewody (po uprzednim zdjęciu klemy z akumulatora). Regulator wraz ze szczotkami mocują dwie śruby - po ich wykręceniu zobaczysz, ile wystają szczotki i czy przylegają do pierścieni ślizgowych, niepoprawnie zwanych komutatorem....
wkrętarka szczotki szczotki szczotki silnika szczotki odkurzacza odwrotnie szczotki
ogrzewanie elektryczne projekt versa podłączenie sygnalizatora serwis konica minolta
projekt mojej bramy garażowej projekt mojej bramy garażowej
Nissan Qashqai J11 – optymalny rozmiar felg aluminiowych, homologacja, komfort, PCD 5x114,3 Mercedes W221, W212, C216 – przedni radar 24 GHz zamiast 76 GHz, modele i zastosowanie