Musisz jeszcze doładować akumulator , najlepiej szeregowo przez żarówkę jak sugerowano . Akumulator powinien osiągnąć napięcie ok. 14 V i wtedy możesz go już włożyć do auta , a po uruchomieniu silnika instalacja będzie regulować go automatycznie .
Podłączyłem żarówkę samochodową H4 do prostownika na wyjściu przewodów. W jaki sposób podłączył Kolega tą żarówkę? na pewno równolegle do akumulatora. Aby ograniczyć prąd ładowania akumulatora bardzo starym sposobem jest szeregowe podlączenie żarówki z ładowanym akumulatorem. Można wtedy dobierać wielkość prądu ładowania dobierając odpowiednią moc...
Przez drugą taką samą żarówkę szeregowo?
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
Włącz początkowo szeregowo z akumulatorem dwie żarówki 100W/24V. Powinno być ok 2 - 5 amperów. Jak spadnie znacznie to zostaw jedną.
szeregowo żarówką
A tam nie ma jakiejś przetwornicy do zasilania świateł? Bo z tego co widzę to wszystkie akumulatory spięte szeregowo. Daje to napięcie 48V. Żarówki na takie napięcie są niezmiernie rzadko stosowane-prawie wyłącznie w elektrycznych wózkach widłowych.
Dokladne sprawdzenie jest możliwe tylko omomierzem cyfrowym, diody w kierunku przewodzenia mają około 1000 omów, a w drugą stronę - nieskończoność, Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję. Sprawdzenie w obwodzie: akumulator-dioda-żarówka (połączone szeregowo) pozwala tylko stwierdzić, czy dioda nie jest zwarta lub przepalona (pomiar...
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
W samochodzie nie ma automatu odłączajacego akumulator od alternatora po naładowaniu, prąd przestaje płynąć na zasadzie praw elektrotechniki. A wracając do tematu - jeżeli ustawisz prąd ładujący na 50 mA, to akumulatorowi nic się nie stanie, będzie ciągle doładowywany. Prąd można ograniczyć eksperymentalnie przez włączanie między prostownik i akumulator...
posobnik jest to opornik włączony szeregowo w tym przypadku do akumulatora żarówka 12V / 21W włączona równolegle ( czyli jako bocznik ) pobiera prąd około 1,75 A Ze względu na duże straty mocy (21W) takich układów praktycznie się nie stosuje
Zapewne budowany był z "przypadkowych" części. Nie było transformatora na 12V to użyte zostało to co było. Prostownik selenowy zrzuca sporo napięcia, do tego dochodzi żarówka w szeregu. To sprawia, że podczas ładowania akumulatorowi nic nie będzie. Natomiast problem się zaczyna wtedy, kiedy akumulator już się naładuje. Prąd spada i zarówno żarówka jak...
Ja w sytuacjach mocno rozładowanego akumulatora stosuję szeregowo żarówkę 12V 21W (samochodowy kierunkowskaz, hamulec). W tej sytuacji też się nada i zasilacz będzie trochę dłużej ładował małym prądem.
Witam Włącz szeregowo z prostownikiem i akumulatorem żarówkę samochodową 15 do 100 W - zaleźnie od potrzebnego prądu.
Żarówka w oprawce. Z oprawki dwa kable. Odłączasz jeden kabel ładowarki od akumualatora i pomiędzy ładowarkę a akumulator włączasz szeregowo żarówkę. Napięcie i moc żarówki ma znaczenie, poniważ P=U*I, gdzie P to moc w W (watach), U - napięcie w woltach, I - prąd w amperach. Wzór można przekształcić do postaci I=P/U, żeby sobie dobrać prąd ładowania...
Czy juz posiadasz przekaźniki, model.? Ile mocy na żarówke? Tak w skrócie.. https://obrazki.elektroda.pl/3162188600_... PIN 86 i 85 zasilanie z dojscia jak było do tej pory.Czyli za sterownikiem. Pin 87 - 30 to obwód równoległy z lampami i szeregowo z zasilaniem akumulatora. Oczywiscie po jednym przekaźniku na strone. Żarówki łączymy...
Mi też się tak wydaje. Jeśli chodzi o pomysł z akumulatorem to akumulator samochodowy spokojnie powinien zasilić twoje 6 żarówek jeśli każda będzie na 12V i wszystkie będą podłączone równolegle, albo możesz podłączyć szeregowo 6 żarówek na 2V. A jak akumulator się rozładuje odłącz żarówki i podłącz do ładowania, bo inaczej niema sensu.
Można by obciążyć accu żarówkami samochodowymi 2 żarówki połączone szeregowo i kontrolować napięcie.
Woltomierz podłączasz równolegle do akumulatora i mierzysz napięcie w stanie bez obciążenia i później pod obciążeniem w trakcie rozładowania. Amperomierz włączasz szeregowo pomiędzy akumulatory a obciążenie. Obciążeniem od biedy może być żarówka lub opornik. Nie gwarantują one jednakowego prądu w czasie rozładowania, bo będzie malało napięcie akumulatora...
Odkręć kabel od akumulatora, wepnij szeregowo żarówkę 12V 55W i jazda.
Znaleźć omomierzem rezystancję między dwoma stykami wynoszącą około 300 omów sprawdzając każdą końcówkę z każdą. Później podłączyć pod tę rezystancję zasilacz 12V. Można sprawdzić samym omomierzem czy jest przejście pomiędzy pozostałymi dwoma stykami ale takie sprawdzenie nie daje nam informacji o stanie zużycia przekaźnika. Żeby sprawdzić jego stan...
Szanowni koledzy zapomnieli chyba o najprostszym rozwiązaniu stabilizacji prądu ładowania... Włączona szeregowo żarówka. Zmienna rezystancja jej włókna w funkcji poboru prądu przez obciążenie... :idea:
Tyrystor 2N6399 12A/800V , najprościej będzie jak podłączysz go szeregowo z żarówką np. 12V do akumulatora 12V lub zasilacza . Po podłączeniu żarówka nie powinna świecić , następnie opornikiem ok. 50Ω połącz chwilowo anodę tyrystora z bramką , jak się żarówka zaświeci to tyrystor masz ok. :D
I czy teraz zasilając pięcioma akumulatorkami żarówkę 5V oraz 10-cioma akumulatorkami żarówkę 12V, aku połączone szeregowo w obydwu przypadkach rozładują się w tym samym czasie ?? Dokładnie tak :) Liczy się prąd, jakim rozładowujesz pakiet, w przypadku połączenia szeregowego prąd każdego ogniwka jest taki sam. Pzdr.
Regulator ładowania jest zbędny, wystarczy układ odłączający ładowanie , gdy będzie osiągnięte 13.8 ... 14,4V (dla akumulatora 12V), lub 27,6 ... 28,8V (dla aku. 24V). Można ew. dołączyć szeregową żarówkę między panel a akumulator - będziesz widział, że się ładuje. Nie jest zbędny bo przy znacznym rozładowaniu akumulatora panele nie mogą osiągnąć punktu...
Witam - napięcie całego pakietu wynosi 18,35V to napięcie jest mierzone na zaciskach akumulatora ,które łączą się z wkrętarką , proszę pod te zaciski akumulatora podłączyć dwie żarówki (żarowe ) połączone szeregowo i zobaczyć czy się zaświecą ?
Jakiego typu są te akumulatorki? Czy były one po prostu połaczone szeregowo? Czy sprawdzałeś je miernikiem czy jakąś żarówką?
Kolego, adziozone2! Jeśli twój zasilacz ma na wyjściu ustabilizowane napięcie 15V to on już sam zabezpiecza obronę akumulatora 12V przez przeładowaniem! Jeśli chcesz ograniczyć napięcie ładowania na poziomie 14.3-14.4V to szeregowo z akumulatorem włącz diodę, na którym otrzymasz obniżenie napięcia ładowania do 15 - 0.6( 0.7) = 14.4(14.3) V. Kiedy napięcie...
Ładowanie musi się odbywać zawyżonym napięciem 30 – 40 V najlepiej przez opornik tak żeby prąd nie przekroczył 0,1C ( jednej dziesiątej pojemności np. dla akumulatora 7Ah opornik powinien wynosić około 50 – 60 om i kilkanaście watów ostatecznie żarówka 230V 100W lub kilka szeregowo 12V 5W albo 24V 10W ) . Tylko tak można zmusić akumulator...
No i na tym zakresie, a właściwie na teście ciągłości i przewodności diod, powinieneś mierzyć diody i cewki. Przy pomiarze diody w jedną stronę powinien być odczyt o wartości 1. W drugą stronę 600-700. W razie czego można taką diodę połączyć szeregowo z żarówką i akumulatorem. W jedną stronę żarówka zaświeci, w drugą nie, jeśli dioda jest sprawna. Zwarta...
Nie może. Każdy obcięty kawałek pobiera 100mA i może to kolega zmierzyć przy zasilaniu 12V. To jak z dwoma żarówkami podłączonymi do akumulatora. Połączone równolegle pobierają swoje 100mA. Gdy połączysz je szeregowo to każda z nich dalej pobiera 100mA (w układzie szeregowym prąd jest jednakowy dla obu elementów) ale na każdej żarówce odłoży się 12V...
Wiele firm (np. Ford, Nissan, Volvo) stosuje taki "ersatz" - po odpaleniu silnika włókna żarówek przednich świateł są połączone szeregowo (czyli na każdej z nich jest połowa napięcia) natomiast w nocy włączamy sobie wyłącznikiem światła i mamy pełną moc na każdej z żarówek. Problem jest troszeczkę inny: włókno żarówki H4 wymaga odpowiedniej temperatury...
Ok więc zrobiłem tak. Do DF przy alternatorze połączyłem + z akumulatora łączac żarówkę szeregowo 12 V 5 W. Przewody d+ z 51 połączyłem ze sobą przed regulatorem i zaczęło ładować, więc prądnica sprawna. Podejrzewam regulator. Sprawdziłem jeszcze czy na styku 61 jest napięcie z kontrolki ładowania i jest 0,8 V na włączonym zapłonie, a 2 V na pracującym...
Tak robiłem, jak już go wydostałem z auta to zawsze stał ok 2-3 dni pod tym małym prostownikiem. A z tymi żarówkami to trochę źle się wyraziłem. Chodziło mi właśnie o ograniczenie prądu ładowania. Czyli na mój rozum to wygląda tak że bez tej żarówki można by było np. wyciągnąć prąd ładowania 10A aby duży akumulator naładować, a z żarówką , oby ograniczyć...
Collego, RedWork_898! Aby ograniczyć prąd na poziomie 7,5-8А między akumulatorem a wyjściem prostownika włącz szeregowo żarówkę 12V 100W.
Zmierz pobór prądu przez żarówkę. Wyrzuć przetwornicę i diody prostownicze. Zasil z akumulatora naładowanego, dobierz opór szeregowy/zacznij od 100 omów/ aby prąd pobierany był identyczny. Uwaga na polaryzację zasilania. Nie wolno zasilać bez opornika !!!!!
i sukcesywnie spada do 1 A, gdy napięcie osiągnie wartość 14 V. Tak jak napisałem wcześniej, jest to normalne i w dużym stopniu prąd ładowania zależy od kondycji i stopnia naładowania akumulatora. Co do różnicy napięć, to zapewne uda się osiągnąć, bo na jednym wyjściu prostownik podaje 16,3-16,5 V, Ale to wciąż za mało, aby dokładać przetwornicę. Aby...
Akumulatory 4,5Ah należy ładować prądem około 0,5A. Żelowe na ogół nieco większym, i to zwykle jest na nich napisane (mam wrażenie, że tam napisano, że początkowy prąd ładowania nie powinien przekraczać 1,15A). Do ograniczenia prądu można użyć żarówki - zaletą jest mały wpływ napięcia na prąd - pewnie do tych akumulatorów połączonych szeregowo i zasilacza,...
Witam. Włącz szeregowo żarówkę 12V/21W lub 12V/45W. Pozdrawiam.
Witam! Ostatecznie, jeśli nie będziesz ładował akumulatora od tzw. "zera", możesz, dla zmniejszenia napięcia, użyć szeregowo włączonej żarówki, o napięciu np. 12V lub 24V i mocy takiej, żeby przy prądzie odpowiadającym, w przybliżeniu, nominalnemu prądowi ładowania akumulatora, była jeszcze ciemna lub dopiero zaczynała się jarzyć. Dokładnie musiałbyś...
Zajrzyj na złom i wypruj taką instalację z jakiegoś motocykla/skutera. W skrócie wygląda to tak: akumulator przerywacz przełącznik żarówki akumulator. wszystko jest połączone szeregowo a przełącznikiem wybierasz którymi żarówkami chcesz zamknąć obwód.
Prawdopodobnie, pierwszy z lewej 230V pozostałe na przełącznik i do 230,pierwsze podłączenie szeregowo przez żarówkę 100W zabezpieczy przed bummm.
czy mogę to podłączyć bezpośrednio pod 230v???? Wszystko na to wskazuje. Dla bezpieczeństwa przy pierwszym podłączeniu, daj szeregowo żarówkę 230V/10-15 W.
Pomiar rezystancji możesz sobie darować. Na początek podłącz szeregowo żarówkę reflektorową między słupek + akumulatora a klemę +( oczywiście przy zdjętej klemie) i obserwuj jak świeci przy inicjacji poszczególnych odbiorników tam gdzie świeci na ful to prawdopodobnie jest zwarcie , znajdź bezpiecznik tego obwodu . Wepnij żarówkę zamiast tego bezpiecznika...
Szeregowo z akumulatorem włącz żarówkę 12V 10W dla akumulatora 8A/h i 12V 60W dla akumulatora 60A/h. Odwinąć uzwojenie nie należy, utracisz możliwość zwiększenia prądu ładowania akumulatorów dużej pojemności. Można szeregowo z akumulatorem włączać opór, lecz lepszy sposób - użycie żarówki, opór nici której ma nie liniowy charakter zależnie od temperatury...
Podłącz akumulator przez żarówkę reflektorową (szeregowo), ale prędzej bedzie z plusem na masie.
Witam Pewnie zaraz mnie tutaj zjedzą, ale ja bym zrobił tak: pomiędzy ładowarkę a akumulator podłączył bym szeregowo żarówkę od np kierunkowskazu lub jak będzie za duże ładowanie mniejszą i po bólu i tanio. Jerzy
Ano. Żeby kolega szukać nie musiał podpowiem - odlutować uzwojenia i przelecieć po diodach głównych żarówką H4 połączoną szeregowo z akumulatorem, mało tego - każda dioda kilkanaśie sekund w kierunku przewodzenia i dopiero małą probówką w kierunku zaporowym - jak się podgrzeje to cuda potrafi robić. Diody wzbudzenia probóweczką bo słabe. Zrozumiał kolega?
Mówiąc w skrócie, żarówka ograniczy Ci prąd ładowania akumulatora. Tak kiedyś robiło się prostowniki do ładowania akumulatorów.
zostaw w spokoju tę żarówkę rurkową, wepnij amperomierz szeregowo między słupek akumulatora a odpiętą klemę i sprawdź jaki jest pobór po np. 15 minutach od podpięcia. Podaj wynik. Oczywiście bez kluczyka w stacyjce i z zamkniętymi wszystkimi drzwiami. A 5-cioletnich akumulatorów już kilka wymieniłem w tym sezonie, więc znowu aż tak nie wierz w jego...
W klasycznym układzie, regulator napięcia jest zasilany z dodatkowego prostownika oraz szeregowo przez kontrolkę ładowania z + po kluczyku. Ponadto w kilku starszych VW w tym Passacie B4 alternator był połączony z rozrusznikiem, wiem że to głupie pytanie,ale może warto. więc gdzie rozpinałeś kable jak Ci spadło do 0,02? No i czy jak wyjmiesz ten alternator...
Można wszystko... Podłącz szeregowo z akumulatorem żarówkę 12V 10W i śmiało podłączaj twój prostownik.
Noc ci poświęci. Jak dasz się połączyć szeregowo to lepiej. Równoległe to przetwornica, więc kolejna strata. A i zabezpieczenie akumulatora przed nadmiernym rozładowaniem trzeba mieć.
Te odkurzacze przepadają za popełnianiem błędów ??? więc należy sprawdzić czy akumulatory są faktycznie zużyte. Odlutuj + od płytki rozepnij wtyk z przewodami kontrolnymi przy pomocy dwóch żarówek 12V połączonych szeregowo (będzie to zestaw 24V) rozładuj bezpośrednio pakiet o parę dziesiątych V (żeby się nie połapał) sprawdzając czy któryś akumulator...
Wymień , sprawdź wszystkie elementy po stronie pierwotniej i jak będziesz uruchamiał to podłącz szeregowo z zasilanie AC230V żarówkę starego typu żarnikową i najlepiej zasil z transformatora regulowanego obserwując co się dzieje, najlepiej oscyloskopem.
Hm... nie wiem, czy tam jest sieć - skoro tyle się zasila z akumulatorów, to może dlatego, że sieci nie ma? Jak nie ma sieci to doładować z pozostałych, zastępując drugi akumulator w szeregowej parze żarówką, kontrolując na bieżąco napięcie. Można też zapewne pożyczyć agregat prądotwórczy.
bo nei mam jak sprawdzić To do sprawdzenia użyj np akumulatora na 12 V i żarówki z 5 wat szeregowo między żarówkę a akumulator wpinasz diodę raz jedną raz drugą stroną i będziesz wiedział czy przewodzi. Test rób krótko.
te drugie są prawdopodobnie sprawne. Po "przeładowaniu" szlag trafił elektrody i trzymając napięcie, nie magazynują prądu. Naładowane powinny mieć około 6,5-6,8V. Podłącz "naładowane" akumulatory szeregowo i do nich żarówkę 12V/21W. Jak akumulatory sprawne, to około dwóch godzin powinna świecić (najprostszy test pojemności).
Wepnij szeregowo z ładowanym akumulatorem żarówkę samochodową 50W i obserwuj co się będzie działo pod koniec ładowania, powinna stopniowo przygasać bo naładowany akumulator powinien pobierać coraz mniejszy prąd. Przy okazji ograniczysz prąd co powinno zabezpieczyć także przetwornicę DC-DC.
Jak powyżej napisał kol. BC109B , sprawdź bezpiecznik 5A. Szeregowo z akumulatorem włącz żarówkę o mocy 40-55W. Do napięcia ca. 11V ładuj przez żarówkę, powyżej tego napięcia ładuj normalnie (bez żarówki). Żarówka pełni rolę ogranicznika prądu ładowania, głęboko rozładowany akumulator stanowi zwarcie dla prostownika i powoduje "palenie" bezpiecznika.
Włącz szeregowo z akumulatorem żarówkę samochodową, ograniczy prąd ładowania. Stracisz czas, nie jest pewne czy odratujesz akumulator (dawnej sprawności nie odzyskasz) a nowy kosztuje 30zł.
Żarówka to dość specyficzne obciążenie. Jeśli przyjąć, że użyłeś włókna świateł mijania (nie pamiętam wyprowadzeń) zakładam, że 55W to ustalony prąd osiąga wartość nieco ponad 4,5A. Niestety, rezystancja zimnego włókna jest blisko 11 krotnie mniejsza od ustalonej. Z tego wniosek, że obciążyłeś akumulator prądem blisko 50A. Trochę dużo jak na taki akumulator....
Żarówka 12V 10W szeregowo z akumulatorem.
Akumulator jest za bardzo rozładowany i pobiera bardzo dużo prądu i dlatego przepala bezpieczniki. Podłącz prostownik szeregowo z żarówką samochodową (np od świateł mijania) i ładuj tak przez ok godzinę. Później możesz wyjąć żarówkę i ładować już normalnie.
Odłącz akumulatory, podłącz żarówkę 24V (lub dwie żarówki po 12V połączone szeregowo) zamiast akumulatorów i wtedy zmierz napięcie. Żarówki powinny się zaświecić i powinienes mieć min. 26V. Dopiero wtedy będziesz wiedział, czy zasilacz daje prąd i napięcie na akumulatory.
Między plusem akumulatora a kolektorem żarówka szeregowo a emiter do minusa i żarówka się żarzy a po podanie napięcia dodatniego na bazę żarówka swieci pełnym światłem bo tranzystor się otwiera czyli dobrze ale bez podania napięcia na bazę dziwne ze się żarzy dlatego pytam czy może być jakieś przebicie ?
Ładowarka z postu 11 nadaje się do ładowania, na początek podłącz szeregowo z jednym włóknem żarówki 50W.
Nie wystarczy. Żarówka nie zaświeci się pełną mocą. Sama żarówka 10W pobierze w granicach 800mA. Należy doliczyć silnik, sądzę, że będziesz go używał z pewnym obciążeniem (bo jaki sens stosowania silnika, bez używania go do jakiegoś celu). Według mnie zasilacz musi mieć MINIMUM 3-4A aby wydolić prądowo. Najlepiej zamontuj silniczek przy tym, przy czym...
Witam. kolego ""logicznie"" to moi poprzednicy wytłumaczyli Ci to dokładnie. najprościej wez kabel połącz masę minus czy jak to nazywasz, żarówki(kabel czarny,brązowy) z minusem na akumulatorze. powinno świecic prawidłowo(jasno) włącznik zostaw na sam koniec tego szukania. jesli podłączysz dwie żarówki 12 volt szeregowo to masz 24volt,przy napięciu...
Chociaż piszą w necie, że ma problem z ładowaniem akumulatora bardzo mocno rozładowanego. A jakby podpiąć żarówkę szeregowo ?
Witam. Jeśli jest to kondensator powietrzny, wylutuj go z układu, połącz szeregowo np. z żarówką samochodową 21W i wydajnym prądowo zasilaczem 12V (może być akumulator). Kręcąc rotorem, iskrzenie wskaże Ci miejce lub miejsca zwarć w kondensatorze. Powodzenia.
Aby uciąć niepotrzebne dywagacje, szeregowe połączenie: ogniw, akumulatorów, żarówek, czy czegokolwiek powoduje jednakowy przepływ prądu w dowolnym miejscu obwodu. I jeszcze jedno, rozładowanie akumulatora do 9.6V to bardzo zły pomysł.
Prądem 3A akumulatora 2,3Ah zdecydowanie nie należy ładować. Można spróbować włączyć żarówkę (np. 12V 5W) szeregowo z akumulatorem jako ograniczenie prądu.
Tak musisz go naładować. Wpinasz szeregowo żaróweczkę (szeregowo pomiędzy dodatnim biegunem akumulatora i dodatnią końcówką kondensatora). Jak zgaśnie żarówka to znaczy że napięcie na kondensatorze jest takie samo jak na akumulatorze. Dodano po 1 Osobiście wątpię w choć połowę deklarowanej pojemności alpierda :| No masz rację. Jakieś 0.5-0.7 F. W niemczech...
1. Mierzyłeś wartość skuteczną wyprostowanego napięcia pulsującego. 6,8V Gdybyś dołączył kondensator na wyjście prostownika to naładuje się on do wartości szczytowej napięcia, czyli 6,8V*1.41=9,56V Miej więc świadomość, że ładujesz akumulator napięciem szczytowym 9,56V pomniejszonym o spadki napięcia na diodach prostowniczych (spadek napięcia zależny...
Masm pytanie czy w tym samochodzie była instalacja 24V fabryczna. Bo mam takie coś i alternator 12v a żarówki 24V akumulatory połączone szeregowo.
Taka regulacja na żarówkę jest nie porównywalna do tego badziewia na triaku. Były podobne rozwiązania z rezystorami zamiast żarówki, np. M.W. Wojciechowscy "Moje hobby. 24 proste układy do samodzielnego wykonania" WKiŁ Warszawa 1987 Transformator TS 80/6 plus drabinka rezystorów (8x330Ω 2W) w obwodzie pierwotnym trafa, pozwalająca na uzyskanie...
A może jakaś żarówka (12 V, kilka W) szeregowo z akumulatorem jako ograniczenie prądu? Tylko to może zakłócić działanie ładowarki...
Tak ma iskrzyć bo tam ładuje kondensatory, podłącz to z żarówką 21W szeregowo żarówka powinna błysnąć i zgasić się gdy nie ma obciążenia, czyli gdy nie grają głosniki, jak nie zgaśnie to prawdopodobnie uszkodzony scalak.
Teoretycznie można by ładować np 19 szt akumulatorów samochodowych, a później połączyć je szeregowo. Są urządzenia domowe które nie wymagają prądu zmiennego jak np. zwykłe żarówki, grzałki (ale tu potrzeba dużego prądu). Praktycznie taka zabawa jest nierealna. Pozdrawiam
Łączy się szeregowo akumulatory i standartem po 12 V jest 24 V, 3 V, 48 V i 0 V. Automatycznie prąd płynący zmienia się z 100 A na np. 40 A lub mniej. i zwiękasza się czas działania. Coś mi to fałszywie brzmi z tym zwiększaniem się czasu działania. Zróbmy eksperyment myślowy: Mam dwa akumulatory na 12 V / 1Ah (tz. ważące tyle samo) każdy oraz dwie...
A może tak: szeregowo z akumulatorem żarówka do ograniczenia prądu i tranzystor mocy; tranzystor ma być włączony, dopóki akumulator się nie naładuje np. do 7.35V, i potem ma się wyłączyć, i pozostać wyłączony, dopóki napięcie na akumulatorze nie spadnie poniżej np. 6.60V, wtedy ma się włączyć znowu. Potrzebny jest do tego układ regulacji z histerezą.
Tak jak na obrazku, to jak przełącznik będzie w prawo, to owszem, będzie 12V, ale jak przełącznik będzie w lewo, to na "żarówkę" pójdzie 24V.
Nie wiadomo, czy zaświeci - jeśli LED-y są połączone szeregowo i taki szereg może zacząć świecić np. od 20 V... No cóż, wypada spróbować. Poza tym, ona pewnie ma przetwornicę i nie wiadomo, jak zmieni się jej działanie przy niższym napięciu zasilania - może gdzieś popłynie większy prąd (żeby pobrać taką samą moc przy niższym napięciu zasilania), może...
No to musisz znależć kolegę który ma zasilacz by wstępnie podładował te akumulatorki lub mając dwa akumulatory samochodowe połączone szeregowo czyli 24V i żarówka 20W szeregowo.
zrobiłem tak mówicie, nie bawić się w liczenie brać i podłączać akumulator przez żarówkę samochodową szeregowo, tak też zrobiłem tylko co jakichś czas badałem napięcie na zaciskach, trochę długo się ładowało (wina 2,15A zasilacza), ale się naładowało :) dzięki za pomoc
Witam podłącz żarówkę 12 V 5W szeregowo między krokodylkiem a akumulatorem
Ten prostownik co prawda niezbyt się nadaje do bezpośredniego ładowania akumulatora, ale możesz go użyć z wpiętą szeregowo żarówką 15-20 W.
Sam rezystor nie rozwiąże sprawy kontroli końcowego napięcia ładowania. Ale jeśli chodzi o doraźne, awaryjne naładowanie akumulatora to najprostszym rozwiązaniem jest włączenia szeregowo z ładowanym akumulatorem 6V żarówki samochodowej 12V . Zaletą takiego rozwiązania jest wykorzystanie nieliniowej charakterystyki rezystancji włókna wolframowego żarówki,...
Tylko z zasilaczami impulsowymi musisz uważać na zabezpieczenie przez przeciążeniem. Teoretycznie do ładowania akumulatorów potrzeba źródła stałoprądowego. Chodzi o to, że jak masz zasilacz powiedzmy max 10 A i podłączysz do pustych aku, które na początku będą chciały wziąć 20 A (ogólnie więcej) to jest szansa, że typowy zasilacz się zabezpieczy i wyłączy. Natomiast...
Masz tam diody z alternatora podłącz to do kupy, szeregowo z akumulatorem zależnie jak szybko chcesz naładować, ale także jaka pojemność, żarówka do świateł długich lub razem z krótkimi.
Witam Myślę że najlepiej będzie jak Pan się skontaktuje z jakimś elektrykiem. Problem nie jest skomplikowany. Ja bym wymienił wszystko. Ale do rzeczy: Sprawdzenie: przewód który idzie na masę oraz do akumulatora zostaw nie podłączony, dwa pozostałe przewody podłącz do akumulatora dobrze by było gdybyś dla bezpieczeństwa na jednym z tych przewodów zamontował...
Witam. Posiadam dwa jednakowe akumulatory 18650 i trzy 14650 (dwa takie same i jeden inny) wszystkie to laptopówki. Potrzebuje połączyć je szeregowo aby uzyskać mniej więcej 12V, 3*3.7=11.1, do zasilenia żarówki 12V 20W. Teraz pytanie czy szeregowo można połączyć różne akumulatory o takim samym napięciu ale innej pojemności? Zakładając że łączę szeregowo...
Zrobiłem kilka pomiarów BSM75GD120DN2 z dołączonym transilem między bramkę a emiter. Po dodaniu trzech połączonych szeregowo 1.5KE6.8CA, bramka prawie natychmiast się rozładowuje (jeżeli odłączymy plus od bramki). Natomiast po podłączeniu dwóch szeregowo 1.5KE27CA złącze kolektor-emiter blokuje się całkowicie po ok. 19 sekundach (podobnie jak MG150Q2YS40)....
Planuję go ładować zasilaczem od TP-linka 12v1A - jutro podłączę. To nie powinno grozić gazowaniem - o ile zasilacz naprawdę daje 12V, a nie np. 15V, i akumulator ma wszystkie cele w takim samym stanie (bo jak ma ze 2 zwarte, to będzie gazować już poniżej 12V). Na wypadek, gdyby w akumulatorze było zwarcie, włącz szeregowo żarówkę - nie wiem, czy ten...
Zlokalizuj bezpiecznik na którym jest urządzenie pobierające prąd na postoju. Podepnij szeregowo amperomierz w obwód akumulatora (zdjęta klema). Pobór prądu powinien być do 6mA. Jeśli jest dużo większy wyjmuj kolejno bezpieczniki aż namierzysz winowajcę. Może jest to żarówka w bagażniku lub kabinie , która nie gaśnie, alarm albo regulator alternatora....
proszę napisać (ew. narysować) jak podłączyć szeregowo prostownik, akumulator i żarówkę np. 12 V 21 W - dokładnie co do czego i jak :) Akumulator rozładował się do 1.98, prostownik nie czyta go i wyczytałem w necie tylko tyle że można go podładować w ten właśnie sposób. proszę o pomoc. pozdro
Ładuję akumulator, który ostatnie parę miesięcy był nieużywany. Podłączyłem do prostownika 12V 5A bez regulacji. Podłącz ten podejrzany akumulator do prostownika szeregowo z żarówką np. 45W 12V i poładuj go z 48 godzin , może mu trochę pomoże taka prymitywna reanimacja . Żarówka ograniczy Ci znacznie prąd ładowania . :D Pozdrawiam .
Pamiętaj że napięcie z regulatora bez obciążenia może być sporo wyższe. Spróbuj pomiędzy akumulator a regulator napięcia wpiąć szeregowo jakąś żarówkę (oczywiście na przewodzie +). Np 10W mocy. I powtórz pomiar, skoki już nie powinny występować ;) .
Regulator jest na 12 V i żarówki też. Akumulator 6 V czyli 2 szt szeregowo.
żarówka szeregowo zasilanie żarówka szeregowo bezpiecznika szeregowo wpięta żarówka
odbiornik janeczek urządzenie tranzystor unipolarny z18xe wymiana silnika
Nieregularne działanie prawego tylnego światła Audi Q7 Kody błędów DTC w Hondzie Civic VIII gen