W sumie nawet nie wiedziałem, że same słupki pomiarowe są odkręcane. Z tego co widzę to dosyć dobrze "kombinujesz" Widać, że wiesz o co chodzi z tymi połączeniami. Pisząc w skrócie. Zasada powinna być taka, aby nie stworzyć zbyt dużych oporów bo w tym przypadku kilka omów już robi różnicę (można by też spróbować z innymi materiałami, na przykład z miedzią,...
W Renault są chyba takie właśnie klemy "szybkiego montażu", ze starego akumulatora ze słupka trzeba zdjąć ten element z gwintem. Jeśli na minusowym zostało to tak samo. Jeśli już go nie ma, zamontować nowe klemy.
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Prozaiczne sprawy sprawdzone? Spadki napięcia pomiędzy słupkiem akumulatora a zaciskiem plusowym alternatora, oraz masa, tak samo, słupek - alternator.
Jak do tego doszło? Spróbuj odpiąć kabel z alternatora.
Ładowanie prowadzi się poprzez klemy a nie przez "żelazo pod maską" . Zmieniona biegunowość prostownika lub pewnie niekontakt na żabkach prostownika. Co to jest guma na klemach akumulatora? Osłony słupków z plastiku?
Nawet przy zwartym rozruszniku a sprawnym akumulatorze napięcie nie spadło by do 2V. Jeżeli pomiar wykonujesz na słupkach akumulatora to ten akumulator nadaje się tylko na złom.
Też handluje akumulatorami ale tak skatowanych słupków to jeszcze nie widziałem. Nówka to nówka, nawet ryski nie ma prawa być.
Dokonałem pomiarów i wyszło tak: wolne obroty bez obciążenia: - plus między śrubą a słupkiem akumulatora 97,3-103,4mV -minus między obudową a słupkiem akumulatora 30,8mV wolne obroty z obciążeniem klimatyzacją, nawiew na maksa, podgrzewanie przedniej i tylnej szyby, podgrzewanie lusterek, podgrzewanie obu przednich foteli, ksenony ale bez drogowych:...
małe napięcie 7,3v Nie napisałeś gdzie jest takie napięcie, w całej instalacji czy tylko zasilanie ECU lub UCH ? Przy klemach są łączniki wszystkie zostały wyczyszczone ? Następnym razem jak mierzysz te niskie napięcie do nie dawaj miernika do budy auta tylko na słupek akumulatora i tak samo zmierz masę względem słupka plusa na akumulatorze oraz wszystkie...
czyli wychodzi że coś nie tak z połączeniem klem ze słupkami akumulatora. Wyczyść dokładnie słupki oraz klemy od wewnątrz.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Nie potrzeba ci tego wiedzieć ..... bezpiecznik Wyczyść słupek akumulatora i pozostałe zaciski i śruby, powinno pomóc
Jeżeli przy próbie odpalenia gasną wszystkie kontrolki to w większości przypadków wystarczy przeczyścić słupki akumulatora, klemy a także połączenie przewodu "-" z masą samochodu.
wyczyść dobrze klemy w środku i słupki na akumulatorze
Zdejmij i wyczyść klemy i słupki na akumulatorze z tlenków a potem je dokręć.
Witajcie koledzy zastanawiałem się gdzie umieścić ten post i uznałem że raczej w tym dziale. Moje pytanie brzmi, nie dokręcona była klema akumulatora co za skutkowało nadtopieniem słupka, macie jakieś patenty na nadlanie tego, dawniej to można było kupić baterię R20 wyciągałem z niego rdzeń grafitowy potem tuleja na słupek ścinki ołowiu do środka zasilanie...
Na wyciągniętym kluczyku mierzymy pobór prądu jałowy czyli miernik na amperomierz i w szereg z akumulatorem. A ładowanie na woltomierzu na słupkach akumulatora.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Pomiędzy skrzynią a rozrusznikiem zaśniedziało- masy brakowało? Klemy oraz słupki akumulatora wyczyszczone A kabel zaprasowany w klemie łączył?
Pewno rzeczywistość jest nieco inna niż twoje oceny.. Przyczyną takiego zachowania jest stan samego włącznika, czyli styków lub stan akumulatora. Po drodze oczywiście zaciski na słupkach akumulatora, przyłącze masowe przy silniku itp. A co do zabezpieczenia śruby to właściwie każdy smar jest dobry. Jeśli faktycznie stan śrub przyłączeniowych jest beznadziejny...
Dokładnie to Kolega ma gdzieś problem z zasilaniem a nie z żadnym zwarciem, dodatkowe obciążenie żarówkami stop lub wstecznego powoduje spadek napięcia i gaśnięcie silnika. Trzeba pod obciążeniem, żarówką np H4 sprawdzić wszystko od akumulatora zaczynając. Pamiętać należy, że zasilanie to nie tylko plus i sprawdzić na początek połączenie masy karoserii...
Należy przedewszystkim doprowadzić elektrykę samochodu do porządku, tak by nic nie "wariowało". Prąd upływu na postoju ma być jak najniższy 20-30mA, a napięcie po uruchomieniu mierzone na słupkach akumulatora 13,8V-14,5V.
Przy pracującym silniku miernik wariuje gdy mierzysz napięcie bezpośrednio na "słupkach" akumulatora?
a stan naładowania akumulatora ? oże trzeba czyszyścis słupki aku
Zdarza się, zwłaszcza w Oplach, że zły styk jest pomiędzy kablem a klemą a nie pomiędzy słupkiem akumulatora a nią, pomiar miernikiem pod obciążeniem wskazuje nawet 0,5V spadku napięcia, a klemy nie da się dotknąć ręką bo parzy
Na słupku akumulatora masz wybitą datę tylko jak widzę u ciebie już były nadlewane.
W pierwszej kolejności sprawdź czystość (stan klem i słupków )akumulatora, zwłaszcza klemy (+),gdyż często robi się skorupa.
Wydać 600pln na nowe akumulatory i kisić je nieużywane? Trzy razy do roku to odpaliłbym z kabli. A w tych akumulatorach sprawdzić poziom elektrolitu, uzupełnić wodą destylowaną i trzymać pod prostownikiem podtrzymującym. W samym ciągniku Wyczyścić klemy, słupki akumulatora, połączenie kabla przy rozruszniku i masy do nadwozia. Sam silnik też powinien...
tylko na słupkach akumulatora Tak jak napisał (at)aleksander01 Nawet nie na klemach. Dobrze jest przebić się sondą pomiarową do czystego ołowiu (zarysować słupek, a nie tylko dotknąć).
zostaw w spokoju tę żarówkę rurkową, wepnij amperomierz szeregowo między słupek akumulatora a odpiętą klemę i sprawdź jaki jest pobór po np. 15 minutach od podpięcia. Podaj wynik. Oczywiście bez kluczyka w stacyjce i z zamkniętymi wszystkimi drzwiami. A 5-cioletnich akumulatorów już kilka wymieniłem w tym sezonie, więc znowu aż tak nie wierz w jego...
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
Nic nie wiemy o akumulatorze i zastosowanym "prostowniku". Jednak coś pachnie to zużytym akumulatorem charakteryzującym się wysokim oporem wewnętrznym. Oczywiście, że elektrolit ma zakrywać płyty ale nieograniczone dolewanie wody niewiele poprawi. Warto ustalić przyczynę braku elektrolitu oraz ustalić jego gęstość. Tylko po pytaniu coś mie wygląda iż...
Rozrusznik nie może zakręcić wałem i przygasają kontrolki, następuje reset komputera godziny. Tym tropem bym szedł. Przewody do sprawdzenia. Od połączenia przewodów z klemami, bo tam we wnątrz, lubi być zielono, poprzez oczka na rozruszniku i masie pojazdu. Ewidentnie jest spadek napięcia, nie musi być on skutkiem awarii mechanicznej. Jaki jest prąd...
Wygląda na to że akumulator słaby lub kiepski styk klem ze słupkami akumulatora, piszesz że na słupkach akumulatora pojawia się śniedź w tym przypadku wystarczy polać to gorącą wodą (klemy również) i posmarować np. wazeliną i ponownie założyć klemy.
Zatem powinien dość żwawo kręcić. Masz problem z przewodami od akumulatora do masy i/lub zasilanie na rozrusznik. Zobacz czy w czasie rozruchu nie ma spadku napięcia pomiędzy zasilaniem rozrusznika a dodatnim słupkiem akumulatora, między ujemnym słupkiem akumulatora a masą karoserii i drugi pomiar masą silnika. Nie mierz na klemach tylko właśnie na...
Andrzej czy to ma być coś podobnego jak na obrazku poniżej. Jeśli tak to na jakiej zasadzie drut będzie łapał sól skoro ona się wytwarza ze słupka akumulatora a nie z przewodu klemy? http://obrazki.elektroda.pl/9783700100_1...
obcięcie tej kleimy nie bedzie takie proste bo kabel jest krótki. I może pózniej nie dostać do słupka akumulatora Obcinasz i zaprasujesz oczko M8 przykręcasz pod śrube w klemie. Nie masz dużej prasy poszukaj kto ma. np. http://obrazki.elektroda.pl/6271948200_1...
Oraz przeczyść słupki i klemy przy akumulatorze.
Pomiar rezystancji możesz sobie darować. Na początek podłącz szeregowo żarówkę reflektorową między słupek + akumulatora a klemę +( oczywiście przy zdjętej klemie) i obserwuj jak świeci przy inicjacji poszczególnych odbiorników tam gdzie świeci na ful to prawdopodobnie jest zwarcie , znajdź bezpiecznik tego obwodu . Wepnij żarówkę zamiast tego bezpiecznika...
Klema pirotechniczna jak każda klema jest przy akumulatorze. Na słupku plusowym.
Panowie nie przesadzajcie. Oczyszczone słupki akumulatora do tego wazelina techniczna i będzie dobrze
z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
Oczyść papierem ściernym. W sprzedaży są specjalne szczotki do czyszczenia. Tylko czy warto kupować do dwóch klem? Szczelinę popraw np piłką do metalu. Chodzi o ta, gdzie skręca się śrubą klemy. Najpierw wyjmij śrubę rozchyl czesci i popraw szczelinę. Teraz masz w ogóle za płytko założone klemy. Powinny wchodzić głębiej na słupki akumulatora. Tylko...
Podłącz sobie dodatkowy przewód uruchamiający automat rozrusznika, to ten najcieńszy przewód przy rozruszniku, na wsuwkę, lub przykręcany małą śrubką, tak abyś mógł dotknąć nim plusowego słupka akumulatora. Mnie czasem nawet on "na krótko" nie pomagał odpalić, ale że silnik padł, to straciłem zainteresowanie co mogłoby być rozrusznikowi. Podobnie się...
druga cały czas na bloku silnika A do czego ona ma służyć ? Amperomierz musisz wpiąć pomiędzy biegun z akumulatora (słupek), a jego klemę.
http://www.pelos.pl/img/p106/budowa.html na tej fotce po lewej masz plus a po prawej minus czyli opcja A. http://www.auto.pl/gielda/result.php?kod... "Jeżeli pomogłem kliknij Pomógł" Zamieszczanie w treści postu informacji nie związanych bezpośrednio z tematem: "Jeżeli pomogłem kliknij Pomógł" Koliduje to również z punktem...
To, że po wybuchu teoretycznie nie mają zwarcia wcale nie oznacza, że przed wybuchem również nie było zwarcia, które skutkowało nadprodukcją wodoru. Jak widać tak reklamowane metody zostawiania akumulatorów stale pod napięciem buforowym nie zawsze są bezpieczne. Wodór + iskra od podłączonego zasilacza (w piwnicy słupki akumulatora mogły zaśniedzieć...
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Nie rozumię jak po wyjęciu ustaje a po włożeniu spada? Ty masz mierzyć prąd a nie żadne napięcie. Wpinasz miernik pomiędzy plusowy słupek akumulatora a dodatnią klemę akumulatora, włączasz na pobór prądu i dopiero robisz testy.
Witam, jestem synem właściciela firmy, która posiada kilkanaście pojazdów i maszyn gdzie wykorzystywane są akumulatory. Problem polega na tym, że często poprzez nieuwagę kierowców upalają się słupki akumulatorów, jest osoba która zajmuje się nalewaniem słupków ale niestety słupki po nalaniu są słabe, tzn. szybko się upalają. Ta osoba(elektryk) używa...
Trzeba kolego odkręcić klemy od akumulatora i dobrze je wyczyścić tzn. w środku tą część którą nakladasz na slupek akumulatora. Wyczyść również słupki akumulatora podokrecaj wszystko na scislo i problem ustapi. Tylko nie wiem czy ci się radio nie zabkokuje po odlaczeniu akumulatora i trzeba będzie wpisac kod. Pozdr.
A nie 12mm2?? Standardowo taki był masa silnika obudowa podstawa akumulatora, od słupka akumulatora był nie izolowany do podstawy wewnątrz a w tym samym od zewnątrz szedł właśnie czarny do śruby szrzyni biegów, śruba to łącznik skrzyni z silnikiem zaraz koło tego okienka do ustawienia zapłonu nad...
Hasło dla ciebie - NALEWANIE SŁUPKA AKUMULATORA. Przyjemnej lektury.
Jw. Zaraz będzie " a co to jest klema ? " Instrukcja dla mądrych inaczej :) "Klema" inaczej zwana "zaciskiem akumulatora" to taki pierścień z grubym kabelkiem lub kilkoma kabelkami, który zakłada się na wystające z w/w akumulatora słupki ze znaczkami + i -. Jaśniej nie umiem :D
Witaj! Oczyść dokładnie klemy i wyjścia z akumulatora/słupki ołowiane/. Po oczyszczeniu nasmaruj wazeliną. Zasilanie instalacji ciągnika,która jest połączona z klemą + wstaw Amperomierz. Typowy jakie są w ciągnikach.Będziesz widział jaki płynie prąd. Następna sprawa to mogą być tulejki w rozruszniku.Po rozgrzaniu silnika rozrusznik ma większe obciążenie.Wirnik...
Hyundai ix35 z tego co wiem to ma taką przypadłość, że pobiera nierelatywnie dużo prądu jak stoi. To info pochodzi od dzieci neo, on wie że pobiera ale nie wie co pobiera. Bierzesz multimetr, ustawiasz na ampery lub mili ampery, wpinasz się między klemę a słupek akumulatora (obojętnie który). Wskazania miernika powinny być jak najmniejsze, wartości...
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
Piszesz też: Nawet nie tyle co podłączone co próba To dotknąłeś, (obydwoma) przewodami obu słupków akumulatora czy nie?
Jaki rozrusznik, szybkoobrotowy z reduktorem? Napięcie spada na akumulatorach do jakiej wartości jak odpalasz, mierzyłeś? Jak masz drogie akumulatory to kup może prostownik automatyczny z funkcją odsiarczania i konserwacji akumulatorów. Wszystkie połączenia słupków z klemami trzeba czyścić i konserwować. Jak palisz kontrolki przygasają do zera? Daj...
Ta jest bezpiecznik od rozruchu, więc sprawdź go (przynajmniej w scenicu II jest). Faktycznie na słupku akumulatora są bezpieczniki ten największy jest od rozrusznika ale myślę że przy jego przepaleniu wcale by nie startował. Prędzej spodziewał bym się że sam przekaźnik od rozrusznika nie kontaktuje co jakiś czas lecz cewka odzywa się za każdym razem.
To jeszcze poproszę o napięcie z akumulatora w czasie próby rozruchu. Dodatkowo wartości spadku napięcia na przewodzie zasilającym rozrusznik i słupku dodatnim akumulatora, drugie między słupkiem ujemnym akumulatora a masą rozrusznika. Zwróć uwagę, że piszę o napięciach na słupkach akumulatora a nie na klemach do nich przymocowanych!
O ile napięcie mierzysz na słupkach akumulatora to masz zbyt małej mocy akumulator lub uszkodzony. Pochwal się jaki masz ten akumulator.
Sprawdź przy akumulatorze i przy słupku.
Gdzie mierzone było napięcie ze wyszło 14,5 V na kablach klemach od akumulatora czy na samym akumulatorze ? . Kolega mierzł mi napięcie i pokazywało na samym akumulatorze 14,0 V , a na kablach klem 14,3 V , Po oczyszczeniu słupków akumulatora sie poprawiło i było 14,3 V na słupkach akumulatora . Na uruchomionym silniku
Czy tutaj nie mogła zaistnieć zupełnie prozaiczna przyczyna całego zamieszania: słaby styk żabek ze słupkami akumulatora albo zaśniedzenie w miejscu styku i w następstwie utrudnienie w przepływie prądu?
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
czarno-szary i czarno-niebieski to są przewody do silniczka zamka, daj tam napięcie z akumulatora na te przewody, przewody te znajdziesz w słupku gdzie idzie wiązka do drzwi, zobacz co się będzie działo, oczywiście masz dwie możliwości podpięcia "prądu"
Kolego ,jeśli kontrolki wygasają to zacznij od sprawdzenia akumulatora i jego połączenia z instalacją.Wyczyść słupki akumulatora i klemy wewnątrz ,dalej masę silnika,rozrusznik.
Witam został wymieniony akumulator jak tylko na chwilę podłącze prostownik z rozruchem to pali na strzała Z prostownika, kable zakładasz na klemy, które są założone na akumulator. Czy klemy są wyczyszczone w środku? Czy mają dobry styk między słupkami akumulatora? I jak wyżej - pytania Kolegi kindlar . PozdrawiaM.
Bo może spadać napięcie na akumulatorze zasilające inne układy niezbędne do odpalenia silnika. Rozrusznik jest chyba największym konsumentem energii w samochodzie, bez niego napięcie nie przysiada, i na pych "normalnie" pali - np dla uzmysłowienia, 100A poboru prądu przez rozrusznik razy 12V robi nam 1200W. Akumulator nie ma nieograniczonych możliwości......
Witam Panowie Świeżutkie pomiary robione na szybko i z zaskoczenia więc akumulator nie był podładowywany. Napięcie akumulatora bez obciążenia- 12,85 V Pomiary napięć na rozruchu bez odprężnika: Napięcie na słupkach- 6,44 V Na klemach akumulatora-6,3 V Na plusie rozrusznika i obudowie rozrusznika- 4,4 V Na plusie rozrusznika i obudowie silnika- 4,5 V...
Jest to słupek akumulatora, trzeba mieć formy opowiadające danemu słupkowi i grafit z baterii np.4.5V. Ale to wszystko za mało jak nie wiesz jak to zrobić .P
Do pomiaru spadki napięć między alternatorem a akumulatorem (bezpośrednio na słupkach akumulatora), pomiędzy minusem akumulatora i masą karoserii, pomiędzy głównymi zasilaniami i plusem akumulatora.
Witam, można podłączyć akumulator do ładowania w bagażniku? Pod maską ktoś wyciął słupek + 🤯
Witam Jaka może być przyczyna tak niskiego napięcia ? A jakie napięcie jest na akumulatorze w trakcie pracy wzmacniacza? W jakim stanie jest akumulator? Jakimi przewodami (przekrój) doprowadzone jest zasilanie do wzmacniacza? Jak dołączone są przewody do akumulatora? Czy słupki akumulatora są czyste? Jaki zakres ładowania ustawiony jest na prostowniku?...
czyli klapie rozrusznik (i kręci na pół obrotu wału). Szaleje deska, czyli skacze obrotomierz. Ale tak się dzieje nie zawsze. Tego efektu nie ma jeżeli zbocznikuje się przekaźnik rozrusznika w UEC; kręci jak oszalały. Jedyne wytłumaczenie dziwnej pracy rozrusznika to spadek napięcia zasilania. Zmierz na słupkach akumulatora, bo może tam jest diabeł...
Sprawdzić zaciski/klemy na kablu łączącym akumulatory, nie tylko części zaciskane na słupkach akumulatorów. W jakim stanie w ogóle jest sam kabel? Brak dobrego przewodzenia powoduje nagrzewanie się. Ponadto stan kabla masowego, w ogóle wszystkich połączeń. Pomierzyć spadki napięć na każdym akumulatorze podczas próby rozruchu. Może któryś aku siadł....
... i klemy na słupkach akumulatora!
Witam. Problem z Iveco daily 2010r. 3.0 diesel. Po odpaleniu mignie kontrolka abs, ręcznego i kontroli trakcji. Na wyświetlaczu pokazuje SERVICE: ABS FAILURE. Po czym kontrolki gasną. Brak błędu w abs, silniku etc. Wyczyszczone wszystkie masy od aku do ramy, silnika. Dołożona masa pod silnik z grubego kabla spawalniczego, wyczyszczone i sprawdzone wszystkie...
Mam wrzuconą dodatkową masę między (-) Aku a blokiem silnika i z bloku na karoserię. Różnica w pomiarach ładowania na alternatorze i akumulatorze to 0,16 V. Spadek napięcia między obudową altka a (-) Aku to 0,08 V. Natomiast złącze B a plusowy słupek akumulatora to niecałe 100 mV. Wiesz może, z jakiego punktu wczytywane jest napięcie, które pokazuje...
To teraz zmierz na słupkach akumulatora . Gdy będzie niższe / 14,6V to przy jakich obrotach silnika?/ , oczyść klemy i słupki oraz sprawdź przewód PLUSOWY z aku do alternatora.
Dokręć klemy na słupkach akumulatora.
Zmierz napięcie na słupkach akumulatora w czasie rozruchu, możesz też podmienić akumulator.
No ale to nie od wymienionej instalacji spada ci napięcie na słupkach akumulatorów do 5V. Widzę, że pojawiają się nowe dane. I coraz więcej rzeczy do sprawdzenia w związku z tym. Co jeszcze masz na sumieniu?
Aleksander ale dokładnie o co chodzi? Jak wezmę z prawym plusem, to muszę obrócić tyłem akumulator.. (po prawej stronie mam obejmę minusową) Tak, ale dalej od siebie. Przecież słupki nie są umieszczone symetrycznie. Weź aku od poldka i zamontuj np. w renówce a zobaczysz o czym piszę.
Kolego grala 1 -- Dlaczego bezsens ??Przecież można sprawdzić (a nawet trzeba) jak wielkie i czy w ogóle mają rozbieżności pomiarowe. A co do jego opisu to sory -- rzeczywiście nie dodałem że trzeba ustalić właśnie Twoim sposobem po której stronie są te spadki - jeśli występują, Jeśli będzie słaby styk elektryczny pomiędzy słupkiem akumulatora a klemą...
No chwile po tym jak tutaj posta napisałam, to znalazłam ten sam obrazek gdzieś w czeluściach niemieckiego netu :D ciekawi mnie tylko czy ta naklejka jest oryginalna ? A właściwie to zastanawia mnie czy na ujemnym słupku akumulatora może być data wybita ?
Pomiar napięcia na słupkach akumulatora dał wynik 12.9V. Pomiędzy słupkiem minusowym a przewodem plusowym ~10.2V które dość mocno falowało w granicach 10V -11.5V. W tym samym czasie zauważyłem anomalię w komputerze pokładowym który samoistnie na wskutek spadku i wzrostu napięcia włączał się i wyłączał wraz z radiem. Zmostkowałem na krótko słupek bezpośrednio...
Zakładam, że rozrusznik sprawny, akumulator również, masa silnika ok. Weź miernik i sprawdź napięcie na akumulatorze w czasie pracy rozrusznika a potem czy w tym czasie nie powstaje napięcie między korpusem silnika a ujemnym słupkiem akumulatora.
Zmierz napięcie na zacisku prądowym rozrusznika i jego masie i drugi raz na SŁUPKACH akumulatora. Oba napięcia zmierz w trakcie kręcenia na gorącym silniku. Jak będą podobne wyniki to instalacja jest ok. Prawdopodobnie nie będą.
Akumulator odradzam bo próbowałem i przy zczepieniu sie z materiałem elektrody(drutu) słupek akumulatora odparowuje.
Jakie napięcie pokazuje miernik podłączony do słupków akumulatora w chwili próby rozruchu?
To jak zapalił , klemy zasyfione i słupki akumulatora ,a rozebrał pół samochodu.
Kiedyś sprawdzałem uszkodzony rozrusznik od C330 na akumulatorze od samochodu (44Ah). Ledwo obracał, a kable rozruchowe na których sprawdzałem zrobiły się ciepłe. Na drugi dzień chciałem odpalić samochód i kontrolki zgasły. Okazało się że upalił się w akumulatorze w środku dodatni słupek.
Mierząc napięcie na rozruszniku przy przekrecaniu kluczyka napięcie spada do 6V To zmierz jeszcze na akumulatorze, dotykając słupków. Jeśli to samo podepnij sprawny akumulator, jeśli nie ma spadku napięcia do przeglądu kable, klemy, zaciski do rozrusznika. Skoro rozrusznik po remoncie i działa na stole to jest sprawny.
Dzień dobry. Posiadam prostownik LADEFIX GL-8-E12-6/6,3Bu. Wg danych technicznych powinien ładować prądem 6,3A, a przy wyładowanym do 12V akumulatorze maksymalny prąd jaki zarejestrowałem miernikiem cęgowym to 2,7A przy podłączonym prostowniku do słupków akumulatora przy napięciu ładowania ok. 12,6V. Prąd ładowania cały czas malał i przy 15,8V wynosił...
Woltomierz na słupki akumulatora i masz wynik.
Napięcie było mierzone na słupkach biegunów akumulatora?
ściągasz minus akumulatora . w to miejsce między słupek akumulatora a klemę wtykasz miernik ustawiony na 10A . końcówki miernika w pozycji COM oraz 10ADC .końcówka COM do minusa akumulatora druga do klemy .miernik przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinien pokazać 0.03-0,07A wszstkie wskazania powyżj świadcza o poborze prądu przez włączony jakiś...
słupki betonowe excel słupki słupki zabudowa
vailant czujnik pompa panasonic ciepła drukarka samsung drukuje czarne
smart battery wysokie napięcie trafopowielacz
Cieknąca woda z obudowy zaworu AquaStop w zmywarce Bosch Brak osi Y w prasie krawędziowej Gasparini