Przede wszystkim - jaka moc cię interesuje? Ja używałem APC (350W) podpięty do baterii akumulatorów w sumie 200Ah - ale akumulatory były ładowane z wiatraka. No i trzeba pamiętać, że taki mały UPS jest przystosowany do pracy kilku/kilkunastominutowej. Ja dokładałem dodatkowe wentylatory.
hmm kiedys bylem w sklepie u typka ktory sprzedaje akumulatory i tylko akumulatory i powiedzial ze nie jest "zdrowo" wymieniac akumulator na wiekszy amperaż a jak juz to o 5Ah. PS: zobacz w katalogach na ile max moze pozwolic sobie twoj model auta
Możesz oczywiscie zrobić, działać będzie, ale LM317 ma wewnetrzne ograniczenie na 1,5A. Zmiana akumulatora na wiekszy pozwala na ładowanie wiekszym prądem, ale układ z linku nie zapewni wiekszego pradu, niż 1,5A, który również w tej chwili jest w granicach dopuszczalnosci dla Twojego akumulatora. Zrób jakikolwiek układ, zobacz jak działa i potem pomyśl,...
W tej chwili pojemności sa prawie jednakowe, ze wskazaniem na paluszki alkaliczne (mają trochę więcej), które niestety, są jednorazowe. Wadą akumulatorków jest samorozładowanie, ok. 1 - 1,5% na dobę (dla 2500mAh to jest ciagła "ucieczka" ok. 1,6mA), natomiast bateryjki tracą połowę pojemności w ciągu 5 lat, więc przy małych poborach prądu może się okazać,...
W " A Radio. Prakticka Elektronika №9 2014 " jest ładowarka UC3906 z MOSFETem na 10A. Myślę, że można dokonać małych korekt aby wycisnąć wiekszy prąd.
Głupotą jest ładowanie akumulatora co 3 miesiące czym mniejsza pojemnosc akumulatora i wiekszy prąd tym lepiej bo powinien być tanszy .
Witam. Jak producent zaleca 40ah to taki kup. Podobno mozna zamontowac wiekszy o 5czy10ah.
Czemu wiekszy?? Taki sam :)
Najlebsze ladowanie akumulatora jest pradem 20 krotnie mniejszym od pojemnosci /ktorej zaden producent nie pokazuje /,wiec tak podlacz by nie plynal do kazdego akumulatora wiekszy prad niz 2Ampery. Wczasie ladowania on bedzie malal az dojdzie do ok 16 V na akumulatorze przy formowaniu, a ok 15 V przy uzywanym. To jest normalne.
Tylko po co wstawiac wiekszy akumulator skoro producent przewidzial takich parametrach to powinien on spelniac swoja role w samochodzie, przynajmniej w takim w ktorym nie rozbudowujemy systemu audio. Wiekszy akumulator to wiekszy koszt zakupu. Tylko po co? Pozdrawiam.
Akumulator im wiekszy tym lepiej.jak bedzie miał duzą pojemnosc to bedzie dluzej trzymal.Musi napewno byc 12v
Najlepszy będzie 55 - 62Ah z jak największym pradem rozruchowym. Nie mniejszy bo go szybko wykończysz częstym rozłodownimi i nie za duzy bo bedzie niedoładowany co też skraca zywotność akumulatora. Prad rozruchowy zalezy od pojemnosci i typu (budowy) akumulatora, im wiekszy tym lepiej szczególnie w chłodne dni. Ale najlepiej jak sprawdzisz jaki zaleca...
Kup sobie wiekszy akumulator jak chcesz grać.
Witam, mam pytanie odnosnie ladowania akumulatora kwasowo - olowiowego. Zgodnie z tym, co przeczytalem to prad ladowania akumulatora prostownikiem jest tym wiekszy, im wieksza jest rezystancja wewnetrzna akumulatora. Jak mozna to porownac z na przyklad podlaczonym rownolegle rezystorem do prostownika gdzie im mniejsza rezystancja tym prad wiekszy?
Wiec zaloz alternator klasy 15 (150 A) od peugeota 307 n.p. i bedzie plug-and-play. Pokusilbym sie tez o wiekszy akumulator jako bufor (wyciagarki uzywasz sporadycznie i krotkoterminowo, wiec nie musi liczyc tylko na alternator). Teraz pytanie, czy może mieć to skutki uboczne niepożądane... Nie, jesli dobrze zrobione mechanicznie. Mize poza trwaloscia...
Bez sensu to Ty piszesz. Popatrz w lustro, jak myślisz co jest łatwiej zamontować na szczycie góry, wiatrak czy wiekszy akumulator? więc nie ośmieszaj się więcej.
To znaczy ze np. alternator laduje 16v i wtedy akumulator "ciagnie" wiekszy prad?
265/12 = 22A ladowania . Regulator 20A MPPT bo 10 to ograniczy zestaw. Ale i akumulator tez dalbym wiekszy ( lodowka swoje bierze )
dzieki sprobuje jutro i zobacze czy to wina akumulatora. Ps. Wkladalem troche wiekszy akumulator z innego samochodu ktory dziala na tamtym i przenioslem do mojego noi nic nawet nie probowal sie odpalic...
Wiekszy akumulator ładowałbym zupelnie inna ladowarka, przeznaczona do wiekszych pojemnosci.
Bez problemu mozesz zalozyc akumulator o wiekszej pojemnosci. W moim aucie (golf 2) zalozylem akumulator sporo wiekszy od zalecanego i auto hula, a o ladowanie sie nie boj, alternator napewno wytrzyma
W aucie raczej nie bedzie bo kupil sobie nowego Zetora i chce sobie wstawic do ciągnika te radio. Tylko zastanwiam sie jeszcze nad akumulatorem (bo w zetorze jest wiekszy akumulator i nie wiem czy jest takie same napiecie)
ja na poczatek sprawdzilbym jalowy pobor pradu z akumulatora jesli jest wiekszy niz 150 mA moze byc mostek uszkodzony
Chyba dobry pomysl tyle,ze akumulator 10x wiekszy, opory w wodzie sa zdecydowanie wieksze, poza tym sposob napedu z definicji to polowa drogi jaka przebedziesz na ladzie.
Fanem skody nie jestem :) ale nie o to tu chodzi :) Fajnie by bylo jak bys cos powiedzial bardziej o alternatorze jaki ma bo to ma wiekszy wplyw. Chodzi o to czy alternator doladuje akumulator przy takim poborze pradu... bo mam nadzieje ze pradnicy tam nie ma bo by bylo cieniutko...
Po pierwsze primo 800gram na 1kWh Po drugie primo stopień zbierania baterii i akumulatorów musi byc wiekszy nioz 45% Większość państw członkowskich osiągnęła lub przekroczyła wyznaczony na 2012 r. poziom docelowy zbierania zużytych baterii przenośnych (wynoszący 25 %), ale zaledwie 14 państw członkowskich osiągnęło poziom docelowy wyznaczony na 2016...
problemu który mnie nurtował bo bez mojej aprobaty falownik tłukł można powiedzieć lewe kWh ale na zegar z ZE. To magazyn wiekszy rob zeby falownik z magazynu bral w ats sie nie baw
zadałem tylko pytanie czy to moze być wina akumulatora że ma wiekszy amperaż niż powinien mieć. No to musisz być strasznym laikiem w sprawach motoryzacji...Za mały akumulator może nie dać rady "kręcić" rozrusznikiem, ale większy w niczym nie przeszkadza, chyba, że nie zmieści się w miejsce dla niego przewidziane, choć i na to jest kilka sposobów.
hmmm a mi się zdaje ze tutaj pomoze tylko wiekszy akumulator albo mocniejszy alternator teraz wlasnie tez mam taki maly problemik 360W rms na pionku gm-7100m do tego subik ts-w306dvc wszystko mam zamiar zapakowac do matiza niestety wzmaczek na obrotach bierze od 30 do prawie 40 amperow a w matizie siedzi alternator 66 amperowy czyli wzmaczek zje polowe...
- ładować prądem max 0,1C bo inaczej akumulator ulegnie uszkodzeniu VS prąd ładowania może być wiekszy bo alternator w aucie potrafi ładować prądami rzędu dziesiątek amperów. Akumulator samochodowy utrzymywany jest przez większość czasu w stanie pełnego naładowania i to jest dla niego optymalne, w takim przypadku wysokie prądy płyną przez kilkadziesiąt...
Tak, naładujesz, ale to wymaga trochę cierpliwości. Samorozładowanie akumulatora to ok. 1% pojemności na dobę, co dla pojemności 55Ah oznacza utratę 0,55Ah/24 godziny, więc każdy prąd wiekszy, niż 23mA będzie zwiększał ładunek w akumulatorze. Twój miernik nie jest wyskalowany w mAh, tylko albo w A albo w mA (raczej w A). Ze wzgledu na to, że normalnie...
Ja zabiore glos na temat kabla. Do 225 watow przy 13 voltach spokojnie starczy kabel 10mm^2. Nie musi byc tego samego przekroju co masa, nie wiem skad to sie wzielo.... Moze crazy chodzilo o to zeby nie dac jakiejs cienizny na masie. Liczy sie suma spadkow napiecia na kazdym odcinku kabla... ale mniejsza z tym - poprostu daj plus i mase nie ciensza...
a jeszcze jedno pytanie ale na inny temat czy jak zmienie akumulator na wiekszy z 35ah na 45 ah to alternator naladuje go Naładuje - użyj wyszukiwarki, było o tym sto razy i ciągle usuwam nowe pytania na ten temat.
Dodajac szeregowy rezystor np do zwyklego zasilacza wtyczkowego mozesz zrobic ladowarke. Ale zeby wiedziec czy aku dobrze zostana naladowane to musisz znac prad ladowania i z niego obliczyc maksymalny czas ladowania. Oczywiscie aku do ladowarki musisz wtedy wlozyc rozladowane. Akumulatorki mozesz ladowac szybko ale musisz dysponowac ladowarka/zasilaczem...
jak bedziesz juz mial 2 alternatory to musisz kupic wiekszy akumulator aby ten nie byl przeladowywany co moze grozic jego szybkim zniszczeniem
ale motacie:) kupic akumulatory i podlaczyc ledy i to wszystko. albo jakis wiekszy akumulator . moze od motora. i tak to bedzie dzialac sporadycznie jak sadze. bo bez sesu jest palenie tego gdy nikogo nie ma i nikt tego nie widzi. akumulator sie wyladuje no to pach do ladowarki lub pod prostowniczek i jest. proste bezpieczne skuteczne. jak duzo tanio...
Czy może być spowodowana taka różnica prądu? Stopień wyładowania akumulatora. Im bardziej wyładowany tym wiekszy prąd pobiera przy ładowaniu stałym napięciem. Prąd ten będzie spadał w miarę doładowania akumulatora.
Dodaj do tego urządzenie odłączające alternatory podczas przyspieszania, a załączające podczas hamowaniai masz system KERS. Oszczędnośc paliwa i bardziej dynamiczny samochód jeseli mozna to tak nazwać. Dobrze by było w tym wypadku dać wiekszy akumulator.
Witam. kolego jezeli nie jest to obojetne jaki wlozy sie akumulator to jak bys mogl to wytlumaczyc??? Ja wiem jedno czym wiekszy tym lepszy, poniewaz ma wiekszy zapas energi i wiekszy prad rozruchowy.
elektryka zajmuje sie nacodzien = kup wiekszy ale niema sensu wiekszy niz 55Ah jesli chodzi o firme to polecam z doswiadczenia centre (wrazie czego brak problemów z reklamacja) a pozatym made in poland , naprawde dobre akumulatory
Dzieki za info o bezpiecznikach. ;) Dopoki nie wymienie akumulatora na jakies 60ah to nie wstawiam wiekszego bo przeciez nie moze byc wiekszy niz akumulator ;) Docelowo dam jakies 50A bezpiecznik aby był maly zapas dla aku.
Zecik : 65Ah to za mało ( pompa 550W + przetwornica 80% sprawności = 660W poboru z akumulatora a to jest 660/12 = 55Amper czyli prawie 1Q pojemności układ wystarczy na około 1 godzine pracy bez ładowania z bardzo mocnym obciążeniem akumulatora skracającym jego żywotność. Ok w dobry dzień mając panel 260W system z 20A MPPT da odciążenie w postaci około...
Zwykły akumulator kwasoso-ołowiowy. Co do pojemności zależało mi na policzeniu minimalnej. Aczkolwiek powinien byc conajmiej 2 krotnie wiekszy.
Witam We wzmaku masz bezpiecznik 75A ( 3 x 25A ) główny bezpiecznik przy akumulatorze musi być wiekszy np. 80A , ile kosztował ten twój wzmacniacz i gdzie kupiłeś? Podaj pełną nazwę i symbol. Pozdrawiam
Witam! Rzeczywiście, w schemacie ładowarki jest błąd, ale dane napieciowe zawarte w opisie sa prawidłowe. Tu daje Ci "konkurencyjną" ładowarkę, w której tylko musisz sobie ustawić napięcie końcowe ładowania (potencjometr): dla 12V jest to 14,4V, a dla 2 aku połączonych szeregowo - 28,8V. http://obrazki.elektroda.net/23_11897146... Napięcie zasilania...
wiesz co moze to malo wazne ale sprobuj dac mu wiekszy akumulator np 75 i zobacz wtedy czy zapali na cieplym mialem ten sam problem i u mnie byl to alternator nie doladowywal akumulatora i mial za maly prad wiec przetestuj sobie z wiekszym aku pozdrawiam
Witam, dolacze sie do dyskusji, juz kilka razy dyskutowalem na identyczny temat, troszke to sie mija z fizyka i tym co studiowalem. Czy koledzy zdaja sobie sprawde z wartosi numerkow o jakich tu rozmawiamy? Nawet te 4x70W w kabinie samochodu o kubaturze paru m3 to pomylka (zakladam wykozystanie tych 70W blisko 100%), parametry pomieszczenia a taka moc...
Kondensator jest zbędny przy takich mocach. Akumulator nie zaciekawy a jaki masz alternator ? jezeli wiekszy niz 50-60A to powinno być ok.
witam. mam pytanie do szanownych grupowiczow. do samochodu mercedes beczka 123 o pojemnosci 2.4 diesel nieuczciwy sprzedawca wcisnal mi akumulator 61 Ah. przy pierwszych mrozach po prostu słabo kręci - odpala ale zimny olej i duza kompresja powodują za duze opory, odpala cudem z trudem. Sprzedawca nie chce wymienic akumulatora na wiekszy z doplata....
NO podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry , testem programowo jest. Tak jak mówisz jutro postaram sie podłaczyć jakiś wiekszy akumulator moze to coś zmieni. A mase tez dawałem bezpośrednio z minusa aku przewodem rozruchowym na silnik.
18 V ok ale z tym akumulatory 1,3 mógł by być choć jeden wiekszy
A mierzyłeś to napięcie przy podłączonym wentylatorze? Jeśli przy 12V wentylator na 12V kręci się wolno, to znaczy, że ten typ wentylatora tak ma lub jest uszkodzony. Oznaczenie na akumulatorze jest po to, że jeśli będziesz ciągnął wiekszy prąd skrócisz żywotność akumulatora, a nawet możesz go uszkodzić.
Masz większe ogniwa w aku 6volt i co za tym idzie wiekszy amperaż
witam mialem ten sam problem wymienilem pierscienie i nic dalej to samo dopiero gdy zalozylem zaworek zwrptny i wiekszy akumulator problem znikl sam.Wydaje mi sie ze pompa moze nie trzymac i paliwo sie cofa a druga rzecz to ten silnik potrzebuje uderzenia
myśle niedługo o zakupie innego samochodu byc moze wiekszego i dlatego chce kupić wiekszy akumulator i pożądny żeby go potem tam przełożyć; Przecież akumulatory są w ciągłej sprzedaży ,po co kupować na zapas ? Potem jest problem że plus nie po tej stronie albo że za duży i się nie mieści w podstawie .
Minimum 60Ah znanej firmy . ok 300 zł. Wbrew opiniom "fachowców" dobrze jest mieć wiekszy aku niż podaje producent . Aby odpowiadał gabarytami . Przy alternatorze sprawnie działjącym napewno będzie doładowany . pozdrawiam
Trzeba zainwestować w akumulatory Li-Ion .Prawdopodobnie one- powszechnie- zastąpią kwasowe akumulatory. Maja wiekszą pojemność .
Nie jestem elektrykiem itp. więc pytam o taką banalną rzecz. Mówi się że prąd ładowania akumulatora to 5% jego pojemnosci. W jaki sposób jest ustalany ten prąd, tzn czy za to odpowiada prostownik czy to akumulator ma takie parametry że nie popłynie wiekszy prad, bo przeciez różne akumulatory ładuje się tym samym prostownikiem???
nikt nie był łaskawy policzyć lub zmierzyć jak na tym fimiku kilka postów wyżej jaki duzy jest wpływ rezystancji Tego nie trzeba mierzyć, to wynika z prawa Ohma... dlatego prosiłem kogoś bardziej ogarnietego ode mnie w tej materii o wyliczenie czasu ładowania takiej samej ilosci energii przy różnych pojemnosciach lub choćby wplywu na czas ładowania...
Albo podaj jakie sa objawy ze chcesz 2gi akumulator. Na postoju gra za krotko? Za duze spadki na zasilaniu wzmacniacza? Za duze spadki na instalacji calego nawet pracujacego auta? Bo na kazdy z tych objawow sa inne rozwiazania, a kazdy mysli od razu o 2gim aku :P IMHO lepiej zastosowac jeden wiekszy akumulator, i zrobic poprawnie instalacje ;)
Dziekuję. A czy istnieje ryzyko uszkodzenia transformatora, ładując akumulator np. 190Ah mocno rozładowany. Czy przez transformator może prejść wiekszy prąd niż ten, który jest napisany na jego "obudowie".
Witam juz pisałem w podobnym poscie na CAR-AUDIO i nikt niemógł mi pomóc wiec moze tu sie dowiem jaki moge dac max.wielki akumulator pod alternator 90A?Chodzi mi o sprzet car-audio zastanawiałem sie własnie na wymiana aku na wiekszy lub dodanie drugiego na forum car-audio doradzali mi zeby dac 2 aku ale o jakiej pojemnosci?Teraz mam alternator 90A i...
Sprawdz czy nie upływa Ci prąd gdzies w aucie , jesli nie to wywal akumulator na nowy , polecam nasz polski centra plus 40 Ah , przy tej samej pojemności ma duzo wiekszy prad.
Pokazalem Ci tylko przyklad akumulatora samochodowego. Do swoich potrzeb musisz swoje wartosci ustawiac. Do pomiaru pradu wsadz sobie amperomierz szeregowo z R4 troche zmieni to rezystancje ale chyba nie zaburzy pracy. Prad ladowania ,dokladnie jakiego wielkosc, decyduje jak szybko zaladujesz akumulator im wiekszy tym szybciej ale to nie jest wskazane....
czy wie ktos jak zrobic jakies awaryjne zasilanie do pompki i sterownika c. o.? wiem ze sa jakies przetwornice ale czy to uciagnie przynajmniej 2 godz? a jesli sa to jakie-gdzie cos takiego znalezc? jestem zielony z elektroniki. czy ups od komputera dalby rade gdybym podlaczyl do niego wiekszy akumulator? prosze o pomoc
W zasadzie to sprobuje pozyczyc wiekszy akumulator na probe od sasiada, tak tylko zeby sie upewnic. Moze niepotrzebnie kombinuje, no zobaczymy, jutro sie okaze. W koncu to diesel i jednak sporo wiecej ciagnie przy rozruchu niz benzyna. A jak nic nie da to kupie ten aukumulatorek, tylko jak z ladowaniem go, cos trzeba, czy tak rownolegle z zasilaniem...
do ladowania akumulatora na uzwojenie wturne max3A moze byc wiekszy
z grubsza to ciezko powiedzec w sumie. narazie mam dopiero ogolny zarys, mysle ze niewielki. zawsze mozna to chyba podpiac pod jakis wzmacniacz jak sie okaze ze trzeba wiekszy?
Witam, Mam takie pytanie, czy za pomocą ładowarki jak niżej można ładować - jednocześnie - dwa akumulatory żelowe o różnych pojemnościach (100ah i 7,5ah) - podłączone równolegle? Robie zabudowe auta - warsztatową - jeden z akumulatorów (100ah) bedzie zasilal mi urzadzenia wewnatrz auta, drugi bedzie zasilal urzadzenie wyjmowane z auta. Aku 7,5ah bede...
Zasilacz już jest na płytce. Wystarczy zmienić R4 (albo R3) na odrobinę wiekszy (mam na myśli rezystancję, ale rozmiar pewnie też z uwagi na moc) i można "świecić" z kontaktu. Bez zmiany (albo dodania) rezystora też będzie działać, tylko raczej krótko z uwagi na zbyt duży prąd na diodach świecących.
"zauwazylem jeszcze, ze gdy podepne sam wzmacniacz w aucie pod akumulator ktory jest wiekszy od mojego (pod 120Ah, a moj w samochodzie ma 40Ah) to wzmacniacz gra normalnie" wymieniłes swój aku na 120ah ,czy podpiąłeś sam wzmacniacz bez głosników np. w innym aucie ? Na jakich kablach podpinałeś prostownik (długość i grubość )?Jak zachowuje się wzmacniacz...
Witam. Kolego "prusak" czym wiekszy zapas energi tym lepiej:) Pozdrawiam.
Akumulatory wysokoprądowe są wykonane bardziej "pancernie" aby wytrzymywać duże prądy, czyli niektóre ich elementy zostały pogrubione lub maja wiekszą objętość aby obniżyć rezystancję wewnetrzną i z tego powodu mają mniejszą pojemność . Jeżeli w danej objętości obudowy można zmieścić max 3000mAh o wydajności 10 A to aby była wydajność 20 A to pojemność...
Laduje taka ładowarka rozne aku zrobiłem ze starego aku metabo 9.6 V taka przejscówke co by mozna było włozyc do gniazda ładowarki i kablem do gniazda własciwego aku jak pomylisz bieguny mozna uszkodzic ładowarke !! termistor 6,8 k masz w oryginalnym aku metabo -jak tez w innych tego typu - podłaczony miedzy minusem bat a 3 stykiem srodkowym ma on reagowac...
Dodanie dodatkowch ogniw spowoduje że będziesz potrzebował odpowiedniej ładowarki do naładowania takiego zestawu. Urządzenia mają wbudowane układy kontrolujace proces ładowania - czy większa ilość akumulatorów nie spowoduje uszkodzenia układów ładowania jak i kontroli ładowania / przeciążenie prądowe/. Dodać możesz akumulatory , ale musisz ładować je...
witam Was wszystkich.jestem nowy na forum.mam na imie Adam. ostatnio zrodził sie w mojej glowie pomysl rozbudowy mego systemu car-audio. a mianowicie o daoatkowe wzmacniacze i subwoofery.moje pytanie brzmi. skad brac na to wszystko prad.? czy lepiej dac aku żelowy? czy poprostu dac wiekszy akumulator. wzmaki beda 3. jedna 4-kanalowka o mocy jakies 4...
zelowy wstawic mozesz zawsze. wstaw o takiej samej pojemnosci i bedzie ale lepszy bedzie wiekszy.
Zdaje mi sie ze karoseria oczywiscie , wiadomo dobrze podpieta mawiekszy o ile moge to tak okreslic wiekszy przekroj ....pozdr wszystkich
A mianowicie mam pytanie bo nasunela mi sie mysl jak by zrobic smaochodzik rc z aparatury z samochozika ze sklepu za 30 zl. W tym samochodziku jest silniczek jako naped taki na 4V 6.000 obr\min a ja bym chcial wstawic taki na np. 7V 13.000 no i w ten sposob spalila by sie aparatura bo i trzeba by bylo zalozyc wiekszy akumulator prosze o pomoc
No ale jak zaloze sam wiekszy akumulator o prawie podwojonej pojemnosci to bedzie on niedoladowany przez jeden standardowy alternator 70A ktory ładuje akumulator 50Ah. Mysle ze dobrym i chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie podlaczenie drugiego identycznego alternatora 70A ale stworzenia z nim osobnego układu ładowania przeznaczonego tylko i wylaczenie...
m&c skad ta cena? czujnik skretu mozna kupic bez magla trzeba tylko dlugie torxy i wykrecasz 2 srubki a czujnik s aso kosztujawal pol roku temu 730pln a z tymi swiatlami to wszyscy placza taki urok mozna wiekszy akumulator ale.... ....jak mi kiedys klient skodziarz powiedzial "skoda to nie mercedes ale i tak sie ciesze ze lepsza od alfy " a co do czujnika...
Napisałem ci juz nieco wczesniej : wepnij szeregowo jakąs żarówkę samochodową np. 75 W lub 35 W aby prąd po podłaczeniu akumulatora do ładowania nie byl wiekszy niż 8 A. Inną metodą jest odwinięcie kilku zwojów z transformatora.
Firmowe wzmacniacze wylaczaja sie (cicho) ponizej 10V co zabezpiecza pzerd rozladowaniem akumulatora i daje wiekszy prad na rozrusznik jak jest slaby aku. Stosuje sie jeszcze kilka dodatkowych ukladow jak zabezpieczenie DC, termiczne, pradowe, nadnapieciowe itp. U ciebie jest tylko modulator pwm z miekkim startem i stabilizacja jednej polowki napiecia...
Ups ma ograniczenie czasowe pracy z akumulatora do 60 min. czy jest możliwość wyłączyc to zabezpieczenie . wiekszy akumulator nic nie da 40 wat obciążenia ruter+ laptop. Większość ups eaton ,APC posiada takie zabezpieczenie którego z programu które oferują na płycie nie da się wyłączyć pozdrawiam
predzej by mu kieszen rozwalilo... owszem pewnie potrzebny bedize kondzior choc nie na 'MUS' ale przesadzil... poprostu chcial zarobic.. aku rzeczywisice przydalby sie wiekszy.. tak chociaz 65
Tylko ten regulator elektromechaniczny odlacza ladowanie akumulatora jesli napiecie pradnicy spadnie ponizej okreslonej wartosci lub prad wsteczny bedzi wiekszy niz 6A. W tym przypadku jesli nie bedzie wogole akumulatora w pojezdzie, przy niskich obrotach silnika beda sie wylaczaly swiatla.
Taki maly przykladzik... Masz akumlator 20Ah i zaluzmy ze gdy jest rozladowany prad ladowania wyniesie 2A Ale jezeli podlaczymy 2 takie akumlatory to prad z ladowarki wyniesie 4A Wiec im wieksza pojemnosc tym wiekszy prad... Pozdrawiam...
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
na a przez tranzystor nie bedzie lepiej.. mniejsze zyzycie pradu.. itp. a przekaznik.. znowy bedzie slychac jak styka.. i gabarytomo moze jest wiekszy.
dwa oporniki i dwie zenerki. I z czym ty masz wiekszy problem??
Tu sie zgodzę, że aby robić taki pomiar dokładnie, nalezałoby przybliżyć rzeczywiste warunki zasilania wzmacniacza. Ale nie musisz być taki tajemniczy i mówić szyframi: czy naprawdę potrzebny jest nam zasilacz impulsowy? Ja bym jako zasilania użył akumulatora z podpiętym prostownikiem. Moim zdaniem największy wpływ bedzie miała rezystancja przewodów...
Wpinam amperomiez w szereg w przewód plusowy czy minusowy.Bo to sie dzieje jak pisałem na roałaczonej stacyjce.Na zsaniu gasiłem i nie pomaga ale nastepnego dnia pali jak zegarek.Tu jest akumulator 45 Ah czy jest wlasciwa moc czy powinien byc wiekszy Dzieki za podpowiedz.[/i]
witam kolego zdecydowanie wiekszy niz zaleca procedura gdy zalozysz mniejszy niby bedzie naladowany na max ale podczas duzych mrozow sie okaze ze braklo mocy przy rozruchu (najczesciej diesel)
co do silników spalinowych mają one oczywiscie jeden wielki plus, mianowicie nie kłopotliwe zasilanie, ale nają również szereg wad takich jak emisja spalin, mała sprawność czy chałas jaki wytwarzają jak by akumulatory miały wiekszą gestosć energi i byly lrzejsze, przy czym jeszcze czas ładowania był by zblizony do czasu tankowania auta... było by pieknie;)
Ok Panowie sprawa rozwiazana.relacje o objawach mialem zdawane zdalnie kiedy byłem w pracy.dzis wrocilem podpiąłem inny delikatnie wiekszy akumulatorek bo taki mialem pod reka i agragat pali jak zloto.czyli nie czeka mnie nic wiecej jak wycieczka po nowa baterię.dziekuje Wam za udzielenie sie w tym temacie i chec pomocy.pozdrawiam wszystkich;)
Ciekawe jak to jest rozwiazane w autach ktore maja fabrycznie zainstalowany drugi aku do Webasto? No i dobrze, ze sie nie wypowiesz, bo wyglada na to, ze zbyt wiele do powiedzenia w tej kwestii nie masz. Ma tej zasadzie mozna by sadzic, ze cale to forum to demagogia, bo mozna podac wiele przykladow "smieszniejszych" tematow ktore rozwijaly sie do niebotycznych...
Kabel ma 6,7mm. Mam bezpiecznik z voltomierzem i przy odpaleniu na zimnym silniku wskazuje 14,2V. Ciepły 14,0V. Po włączeniu wszystkiego co tylko jest możliwe (światła, audio, ogrzewanie szyby, nawiew itd) spada do 13,9V. Wzmacniacz nie jest jakimś potworem bo to poprostu Crunch GTX 2600 na mostku podłączony. Jednak gdy głośnosc ustawie na 35-40 (max...
Greg-si ma racje zastosowanie dwoch oddzielnych alternatorow bylo by dobrym rozwiazaniem. Oczywiscie oba nie ladowaly by jednego akumulatora, ale byly by dwoma oddzielnymi instalacjami ktore nie mialy by nic wspolnego ze soba. Wtedy seryjny alternator napedzal by akumulator i cala instalacje w aucje a drugi sluzyl by tylko i wylacznie do ladowania akumulatora...
Witam!!! Zamierzam podlaczyc wzmacniacz w aucie i mam pytanie: czy jak dam wiekszy bezpiecznik zaraz przy akumulatorze to bedzie dobrze czy nie??? moze tak byc?? Ma to jakis wplyw na cos?? sory ze zadaje takie glupie pytanie ale jestem zupelnie zielony w tych sprawach> licze na pomoc. POZDRAWIAM
Czy jesli radio jest podpiete i zasilane po stacyjne czyli po przekreceniu kluczyka to czy takie podlaczenie jest bezpieczniejsze niz bezposrednio pod akumulator? Zwykle autko potrzebuje wiecej pradu przy starcie bo prad pobierany jest z akumulatora i zalecane jest wtedy nie wlaczanie odbiornika nawet jak jest podlaczony po stacyjce. Czy jesli odbiornik...
wiekszy akumulator wiekszy transformator wiekszy kondensator
czujnik krancowy podłączyc kondensator silnika iskra komputer
elektrolux esl46510r elektrolux esl46510r
MRC GD3N B60SD - Przetwornica ksenonowa, specyfikacja Schemat podłączenia GateBox Pro z napędem Nice Alto 100