bak do pełna , ustawi sie wtedy
Mile widziany jakiś wskaźnik, by wiedzieć, kiedy naładować akumulator. Najprostszym wskaźnikiem będzie zwykły, analogowy woltomierz, podłączony za wyłącznikiem oświetlenia. Tego, jest pełno na portalach z ogłoszeniami, jeden rzut oka wystarczy, by wiedzieć, jakie ma napięcie. A jeszcze lepiej, jak naklei się rzucający się w oczy element w miejscu napięcia,...
Przede wszystkim: dla tak niskich napięć wejściowych i dużej rezystancji potencjometru wskaźnika poziomu paliwa, musiałbyś rozdzielić napięcie zasilające od mierzonego - układ zasilić z zewnętrznego źródła, czyli + i - podłączyć do akumulatora samochodu, a na wejście (tutaj katoda diody zenera) podawać sygnał z baku. Pierwsza dioda, aby reagować na...
Wskaźnik napięcia akumulatora 5 diodowy z Praktycznego Elektronika 3/93
Witam do wymiany jest potencjometr od regulowania prędkości spokojnie pasuje B20K, dostaniesz taki za parę groszy na allegro. Czy możesz mi udzielić informacji gdzie dostałeś akumulatory
Zadałeś bardzo wymagające pytanie. Popatrz sobie, jak zdecydujesz co dokładnie wybrałeś i pojawią sie pytania to podpowiemy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p...
Wskaźnik napięcia nie działa po podłączeniu do akumulatora – co sprawdzić? Podłączam wskaźnik do akumulatora i nie działa. Sprawdzić innym wskaźnikiem czy Twój wskaźnik jak i akumulator są sprawne... :)
Wskażniki diodowe powstały i rozwinęły się w czasach gdy woltomierze cyfrowe były duże, drogie i nie dostępne. Może zamiast męczyć się z wskażnikiem, zamontować takie coś: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Co to za model tego czujnika? Może tam będzie coś w specyfikacji?
Witam Zastosuj właściwą diodę Zenera DZ10V. Przesunięcie zakresu powinno zniknąć. Poza tym w tym układzie prąd diody zmienia się mocno przy poszczególnych napięciach (załączanie poszczególnych tranzystorów) i inna charakterystyka diody 9,1V może powodować złe działanie. Pozdrawiam
gdy spada poniżej 10V Nie piszesz, ile poniżej spada. Zenerka nie ma idealnej charakterystyki przełączającej w 10-ciu woltach. Np. diody 1n750 mają napięcie znamionowe 4,7V, czyli dwie w szergu powinny przełączać przy 9,4V, a jak widać na załączonym obrazku, robią to ponad wolt niżej (zielona linia). http://obrazki.elektroda.pl/1354151100_1...
Jeżeli pomiar ma być orientacyjny to wystarczy szeregowo w obwód włączyć diodę zenera 6,2V. Oczywiscie nie zmieni to zakresu pomiaru, który wynosi około 0,5 V. tak więc jeśli zakres pomiaru ma być 1V to musisz szeregowo połączyć DZ 6,2V + diodę 1N4007 zwieraną na czas pomiaru dolnego zakresu.
Czekaj - w pierwszym poście piszesz, że L1 i L2 świecą cały czas, teraz piszesz że L1 świeci w zakresie 11-13V... To jak w końcu jest?
Spróbuj na początek wymienić diodę zenera z 9,1V na 8,2, albo naet na 7,5V i dodatkową !N4148 w szereg z nią..
Witam, wiem jakie zasady panują w tym dziale - trzeba wstawić schemat zrobiony w eaglu, niestety ale w ogóle mi to nie wychodzi, elementy nie chcą mi się łączyć ze sobą, nie wiem czy mam jakiegoś złego eagla, czy po prostu tego nie mogę pojąć. Schemat jest bardzo prosty, więc myślę, że dla kogoś bardziej doświadczonego ode mnie jest to 3 min roboty....
Witam Może ten 22 post Ci pomoże. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... PozdrawiaM.
Witam, jeśli chodzi o taki układ to najlepszym i zarazem najprostszym układem byłby dzielnik napięcia i pomiar tego przez jakiś maly mikrokontroler i do tego dołączone 3 diody które by się zapalały przy wybranych przez pana wartościach napięcia akumulatorów. W sprawie schematu i programu mogę pomoc. Jak coś to zapraszam gg:23384642
W wielu tematach pojawia się kwestia nieświecącej diody, kontrolki czy jak tam zwał tak zwał tego wskaźnika na niektórych akumulatorach. Jest to nic innego jak mini areometr, który monitoruje gęstość elektrolitu w jednej, jedynej celi i daje bardzo ogólny obraz stanu całego akumulatora. Po prostu odpowiednio dobrana wagowo kuleczka w zielonym kolorze...
Próbowałeś "filtrować" te szpilki? - układ RC o odpowiedniej stałej czasowej, ewentualnie w szereg z diodą powinno dać dobre efekty. Jeśli koniecznie chcesz na tym "buforze" z regulowanym czasem - to uC idealnie do tego się nadaje. Bez uC - można tu myśleć o wykorzystaniu "retrygerowalnego" uniwibratora - np. 74HC123 sterowanego sygnałem z komparatora,...
Może by tak coś na tranzystorku? Wolał bym żeby jednak czerwona paliła się cały czas do nap. 13V i gasła przy wyższym a zielona od 12V w górę. wtedy obie między12 a 13V. Sorry że przynudzam ale tylko wy możecie mi pomóc. --------------- Pzdr. Pobaw się z czymś takim. Oczywiście jak każdy układ analogowy wymaga doregulowania paramertami (wartościami)...
Witam. Schemat wygląda na prawidłowy, jeśli projekt płytki jest błędny - to ją popraw (nie jest do tego potrzebna żadna pomoc i porada). Sposób dobierania progów napięć jest opisany. Można tylko dodać, że różnice mogą wynikać z rozrzutu napięć diod Zenera (trzeba dobierać). Pozdrawiam.
Witam mam taki problem zbudowałem prostownik na trafie 60Amax jest regulowany za pomocą regulatora mocy więc napięcie i prąd teoretycznie mam płynne od 3 do 28V ale nie mam żadnego wskaźnika czy i jaki prąd pobiera łądowany akku. Czy jest jakas opcja zrobienia takiego układu ale na różne napięcia 6,12,24V? Wiem że najprościej było by dac amperomierz...
Możesz ten układ zaadaptować: http://www.elektroda.net/samochod/mini_w... Powodzenia................
Patrzyłeś ecu ? Może komputer ci siada ? Jakie błędy pokazuje ?
Diody, zenera po przekroczeniu pewnego napięcia zaczynają przewodzić prąd w kierunku zaporowym. Robią to dość gwałtownie. Niewielkie przyrosty napięcia na niej, powodują duże przyrosty prądu. Jej charakterystyka prądowo-napięciowa i zasada działania jest tutaj: http://www.edw.com.pl/ea/diody.html Oczywiście, że można ją tak zastosować w układzie, że...
Chyba za bardzo kombinujesz, układ ten (zgodnie z dokumentacją do której ZAWSZE warto zajrzeć) może pracować jako sterownik linijki ledowej przy czym dostępne są dwa podstawowe tryby: -> świeci się jedna dioda, wskazująca aktualną wartość sygnału wejściowego -> świeci się dioda wskazująca aktualna wartość sygnału wejściowego + wszystkie "poprzednie"...
Witaj Sprawdż diodę Zenera.D6
A czy nie lepiej zwykły ("nie zwykły") woltomierz do samochodu? Dużo prościej, dużo pewniej, dużo większy pożytek z takiego woltomierza, niż ze wskażnika diodowego. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic61...
W trybie buforowym lepiej ograniczyć napięcie ładowania akumulatora na poziomie 13.5-13.7V, a w trybie cyklicznym napięcie ładowania wybieramy na poziomie 14.4-14.6 V . Ale po odłączeniu akumulatora od ładowarki napięcie akumulatora szybko spada do 13.2-13.5 V. W Twoim schematu poziom maksymalnego napięcia na wyjściu LM350 ustawiony na 13.7 V przez...
Takie postępowanie grozi mandatem. Postój samochodu z pracującym silnikiem nie może trwać dłużej niż 1 min. Należy co 59s przesunąć samochód. 10cm wystarczy. :)
Powinno się dać wykonać taką płytkę w warunkach domowych metodą termotransferu. Ewentualnie można zmniejszyć szerokość tej ścieżki, ale to nie najlepsze rozwiązanie. Inne rozwiązanie to zamiana między sobą wzmacniaczy układu LM324 - funkcja Gateswap w edytorze schematów i od nowa poprowadzić ścieżki.
Wyszukiwarki masz zablokowane? Wpisz w Google LM3914 i masz tysiące aplikacji.
http://obrazki.elektroda.pl/3000465400_1... Witam. Jak wiadomo lato się kończy, zacznie się niedługo jesień i według prognoz synoptyków bardzo szybko zima. W okresie właśnie zimowym akumulatory bardzo mocno dostają w kość, często odmawiając posłuszeństwa. Poprzedniej zimy miałem okazję się o tym przekonać, kiedy to moje cztery kółka...
Spróbuj z R5=1k8 i R3=9k1-10k.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witaj - a ja Ci dam super układ : wskaźnik nie doładowywania,przeładowywania oraz normalnej pracy ładowania akumulatora -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... -> przeczytaj posta od Marian B :!: - serdecznie pozdrawiam
Chyba nie warto lutować samodzielnie, za kilkanascie złotych w sklepach motoryzacyjnych można kupić gotowe uklady i to 4-5 ledowe, pokazujące dokładniej niż uklady 3 diodowe, części do samodzielnego montażu będą kosztowały wprawdzie tylko kilka złotych no i jeszcze satysfakcja z pracy - wybór należy do Ciebie. Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Mam JAWE 350 6V więc postanowiłem coś takiego sklecić. Na początek pod twój żelowy akumulator. Dioda czerwona zapala się za każdym razem jeśli napięcie na zasilaniu będzie mniejsze od 5,5V powyżej tego napięcia dioda czerwona zaczyna przygasać a zapala się zielona gdyż dioda zenera polaryzuje T2. Prąd IB na T1 dzieli się i T1 przestaje przewodzić. Wynikiem...
Myślałem że to niewielka przeróbka byłaby konieczna, odpowiednie rezystory ,czy dzielniki albo diody, bo sam wskaźnik mam. Wiem że jeśli trzeba by to rozbudować to rzeczywiście nie ma sensu, a jeśli tylko rezystory i odpowiednie połączenie to będzie to groszowa sprawa. Dlatego zapytałem. pozdrawiam ------------------ dobra, kupiłem na szrocie wskaźnik,...
Przeczytaj. Zmontuj. Eksperymentuj. Schemat i opis w załączniku. http://obrazki.elektroda.pl/2100688700_1...
Bez obrazy ale, polutowałeś układ fatalnie. Luty do poprawienia, dużo cyny wcale nie oznacza brak "zimnych lutów". Sprawdź miernikiem, czy w miejscach łączeń poszczególnych elementów, nie ma przerw. Co do sprawdzenia schematu czy jest zgodny z wykonaną przez Ciebie płytką, to graniczy z cudem.
To może coś takiego?
Na Zenerkach bardzo trudno uzyskać zamierzone progi, poszukaj innego schematu na LM324 gdzie napięcie odniesienia uzyskuje się z TL431. Takie rozwiązanie na wzmacniaczach operacyjnych działa pewnie i jest dość dokładne. Dodatkowo możesz te progi regulować (kalibrować) bez konieczności wymiany elementów.
No i... jak to zrobić? http://www.vetus.com/electricity-on-boar... http://obrazki.elektroda.pl/5504981600_1...
Problem w tym, że aby układ ograniczał prąd, to na R4 musi być ok. 1,2 ... 1,4V (2xUbe). Dla prądu 1A trzeba, aby R4 miał ok. 1,2 ... 1,5Ω a na wejściu powinno być ok. 6,5 ... 8V.
US $1.03 20%OFF | 1S 2S 3S 4S 6S 7S Lithium Battery Capacity Indicator Module Meter Tester Display 4.2V 8.4V 12.6V 16.8V 25.2V 29.4V Power Level https://s.click.aliexpress.com/e/b6J71d0...
Cześć. LED-y tak, najlepiej różne kolory. Pozdr.
Ja bym wolał wiedzieć czy akumulator jest dobrze ładowany, tego twój układ nie wskazuje. Co mi da informacja że napięcie jest mniejsze jak 12 V, jak przy każdym rozruchu nawet na sprawny akumulatorze napięcie spada poniżej 12V.
Witam, skoro nie gaśnie D2 to T3 jej nie zwiera i tu szukaj problemu, daj rezystory w bazach PNP po 10k Pozdrawiam
Ten układ LM3914 ma napięcie wejściowe 0-5V na schemacie. Wystarczy dobrać tam rezystor żeby pokazywał od 11V? Tak mozesz dobrać dowolny zakres, masz tutaj gotowy schemat takiego wskaźnika http://www.edw.com.pl/pdf/k01/02_08.pdf
No to masz schemacik ;) Dobierz diode zenera w przedziale od 3.3V do 4.2V http://obrazki.elektroda.net/43_12072467...
Nie powinno. Ciekawe wykonana płytka. Jaka to technika?
Zastosuj prosty układ z LM3914, temat był już na Elektrodzie wielokrotnie! Można zrobic w wersji z zapalaniem się linijki (raczej nie polecam), lub "wędrujacego punktu" - wtedy dla napięcia "dozwolonego" nie dasz diody, wiec nic się nie świeci, a dla napięć za wysokich dasz diody LED czerwone, a dla zbyt niskich - zielone lub żółte. Układ jest banalnie...
Napięcie 1,1V nie zaświeci LED-a, musiał byś ten LED zasilać z innego źródła. Można zasilić LED poprzez przetwornicę, która może być zasilana niższym napięciem, ale wtedy pobierasz prąd z wyładowanego akumulatorka - jak długo on jeszcze pociągnie? Nie wiesz wtedy, czy brak świecenia oznacza, że akumulatorek jest jeszcze OK, czy już całkiem "zdechł"....
Czy ten akumulator ma wbudowany diodowy wskaźnik naładowania i, ewentualnie, co tenże wskaźnik pokazuje?
Są to napięcia z wzorca jakim jest dioda zenera D1 o napięciu 5,6 V (w pewnym stopniu regulowane pr-kiem ale nie większe niż 5,6V). A takie a nie inne stopniowanie napięć w dzielniku zapewne wyliczył autor projektu chcąc uzyskać odpowiednie progi działania komparatorów (i zaświecanie LED).
W starszych samochodach, były takie analogowe wskaźniki. Wskazówka wychylała się w lewo gdy akumulator był źródłem energii a w prawo gdy akumulator był ładowany. Wpisz frazę "wskaźnik ładowania" w dziale motoryzacja na Allegro.
Ano tylko między minusem akumulatora i fizyczną masą. W tym przypadku kolor żółty wskaźnika do akumulatora. Czerwony oczywiście do plusa.
Akumulator ma na ta chwilę 13,2 V. Więc nie wiem czy wtedy prąd nie jest pobierany mniejszy niż gdy by akumulator był rozładowany. Zapewne tak. A z czego ma pobierać, skoro napięcie wyjściowe "prostownika" jest niższe od napięcia akumulatora? Ten wskaźnik działa jako "amperomierz". Im większy prąd ładowanie, tym więcej diod LED się świeci. 4A - 4 LED....
Ogniwa alkaliczne cechują się napięciem pracy od 1.5V w stanie pełnego naładowania do 1V w stanie rozładowania. Akumulatory niklowo metalowo wodorkowe mają napięcie od 1,3V (tuż po naładowaniu 1,45V) w stanie naładowania do 1V w stanie rozładowania. W związku z tym w początkowej fazie rozładowania wszelkie wskaźniki wyskalowane dla ogniw alkalicznych...
Zobacz jeden pin z czujnika podpinasz do minusa akumulatora. Drugi do T we wskazniku. Minus na wskazniku podpinasz do minusaTEGO SAMEGO akumulatora. A plus wskaźnika do PLUSA TEGO SAMEGO akumulatora. Ale jak pisałem wyżej nie ponosze odpowiedzialnosci za nieudany test.
Więc tak wymieniłem podzespoły odsyłając do rometa i podobno są dobre. Wysłałem ładowarkę i converter, podobno ingerowałem w nie, gdzie to bzdura. Proszę więc wysłać to do wszystkich, że romet, aby nie wymienić części, wmawia ingerencję w części, w które nie były ingerowane.
Po teście tego wskaźnika; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... , trafił do mnie podobny ale już przygotowany do montażu na/w obudowie; https://obrazki.elektroda.pl/4862963300_... Jest to wersja nieco bardziej rozbudowana w stosunku do poprzednika, wyposażona w pięć diod LED oraz "kawałek" obudowy umożliwiającej zabudowę...
1. Poszukać schematu wskaźnika naładowania akumulatora. 2. Zgromadzić części 3. Wykonać/kupić płytkę drukowaną. 4. Zmontować układ. 5. Uruchomić wskaźnik.
wszystko zalezy od charakterystyki czujnika, czyli jego oporności przy temperaturze 20*C (tą wartość podaje się jako nominalną) i nachylenia krzywej spadku oporności w zależności od temperatury. A jak chcesz mieć czujnik temperatury, to przejdź się na szrot, namierz jakąś skode z okrągłymi zegarami i zdemontuj wskaźnik temperatury wody (jest do 120*C)...
Na ładowanie mocno "wydojonego" akumulatora. Początkowy prąd może być duży. Przy sprawnym akumulatorze wychylenie tego wskaźnika jest niewielkie. Przy czym 66A to jest chyba max. wydajność alternatora.
Witam serdecznie. Dotarło do mnie skromne pudełko zawierające trochę różnych przydatnych lub nie "zabawek" nadesłane przez Kamila (at)gulson , w celu oceny ich potencjalnej przydatności i testów. W tym artykule przedstawię prosty wskaźnika naładowania ogniwa Li-Ion. Zrzut ekranu z aukcji; https://obrazki.elektroda.pl/1748515100_...
Witam Mam takie 2 małoskomplikowane schemaciki, jeden na 2 tranzystorkach 2 LED, drugi bez na 3 LED. Podaj maila na PW, to prześlę. PS.Schemaciki wysłano.
Jeżeli skuter jest prawie nowy to trzeba zwrócić się do sprzedawcy o interwencje w tym zakresie. Wymiana aku z jakich na jakie?
Czyli przy naładowanym (takim akumulatorze) wskaźnik pokaże 100%? nie pokaże mniej?
Oczywiście że tak, to tylko dwa układy scalone, kilkanaście rezystorów i kondensatorów no i diody led oczywiście. Zapoznaj się z aplikacja układu bq2085 i bq29330. Pracują w komplecie.
Nie mówię ,że jestem expertem i nie wiem jak we wszystkich innych akumulatorach ale w motorcraftach na pewno nie ma białego koloru i dlatego pewnie się koledze przemkrzych nigdy ono nie zapaliło. Kolor czerwony sygnalizuje właśnie częściowe, ale dość mocne wyładowanie. 1-zielony OK 2-czerwony -do naładowania 3-czarny- akumulator całkowicie wyładowany...
Jest tam również zdanie "Oczywiście nie można wykluczyć również wady magicznego oczka (zaczopowanie pływaka)" . Być może nastąpiło to u Ciebie, jeśli gęstość elektrolitu jest w porządku i akumulator trzyma napięcie, to raczej to powinno być wskaźnikiem dobrej pracy akumulatora
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
Wskaźnik pokazuje maksymalnie naładowany akumulator. Przeczytałeś instrukcję???
(at)domasia Akumulator najlepiej ładować z użyciem zewnętrznej ładowarki. Ile to trwa pisałem już [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... poście #14, jest tam też wzmianka o sygnalizowaniu przez lampę rozładowania akumulatora. Wskaźnik poziomu naładowania akumulatora to 4 diody informujące o 25%, 50%, 75% lub 100%...
By naładować ten akumulator musisz ustawić go na zakres 5. Poza tym na wskaźniku pokazuje prąd A (ampery) a nie V (volty).
"+" wskaźnika do "+" akumulatora,"-" wskaźnika do "-" akumulatora i przewód z czujnika do trzeciego,nieoznakowanego zacisku wskaźnika.Sam czujnik musisz również podpiąć pod "-" akumulatora.
zenerkę na 10V trzeba zastąpić zenerką na 5,1V, chyba szeregową D7 trzeba będzie wywalić i powinno działać na 6V
Zbliża się zima, najbardziej znienawidzona pora dla kierowców. Ostatnia zima spowodowała unieruchomienie dużej ilości samochodów poprzez wyładowanie akumulatora. Zaprezentowany układ pozwala na ciągłe monitorowanie stanu napięcia akumulatora. Dzięki niemu wykryjemy wszystkie uszkodzenia związane z brakiem ładowania lub nie doładowaniem akumulatora....
Witam serdecznie daj zdjęcie starego akumulatora i wymiary.
Ja wpadłem na pomysł bez używania jakichkolwiek diod zenera a w dodatku na prostej matematyce elementów. Całość mieści się na płytce o wym:15mm na 10mm. Zakreślone szare pole to dwukolorowa LEDa. Zakres napięciowy jest w normie a uklad wytrzymuje nawet 15V. http://obrazki.elektroda.net/42_12816442...
Tedij moze najpierw bys sprawdzil zanim glupote napiszesz!? Ze wszystkich wyprowadzen napiec zasilacza ATX pard moze wyplywac a przy podlaczeniu miedzy 5V a 12V prad musialby wplywac do 5V a to nie mozliwe! Bo napiecie to sie podniesie i pewnie zasilacz wylaczy jak nie uszkodzi. Mozliwe ze takie podlaczenie by dzialalo ale tylko wtedy gdy 5V bedzie...
Nie wiem co tam masz w tym ciągniku,zasilanie powinno iść z akumulatora do amperomierza(wskaźnika na desce)przez amperomierz do alternatora.Kontrolka z amperomierza do żarówki z żarówki do alternatora.Powinny być 3 puszki wypnij i wyrzuć a będzie większe dojście.
Bezpiecznik od wentylatora jest na akumulatorze
Podejrzewam że to będą dwie oddzielne usterki. Problem z zatankowaniem może powodować wielozawór, pływak w zbiorniku mógł się zawiesić, można spróbować uderzyć kawałkiem drewnianego kołka, byle by nie zwykłym młotkiem, w butle w okolicy wielozaworu. Co do wskaźnika to trzeba sprawdzić czy bezpiecznik od instalacji, zazwyczaj jest montowany na przewodzie...
Akumulatory są w porządku, baza ładuje drugą słuchawkę, wskaźnik ładowania na wyświetlaczu mruga a nie ładuje. Wyjmuję aku i ładuję w ładowarce. Nie rozbierałem słuchawki.[/i][/b][/u]
1. Z tego co zrozumiałem oglądając i czytając, to gdy dobierze się odpowiednie trafo, to nawet regulacji żadnej nie potrzeba - gdyż samo trafo odpowiednio dobrane stanowi regulację i nie przekroczy ono ani prądu, ani napięcia (16,5V) w trakcie ładowania. Tak to prawda. Ja takim prostownikiem posługiwałem się przez kilkadziesiąt lat. Zrobiłem...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Nie lepiej użyć ładowarki, która wystawia odpowiednie sygnały ? Do wykrywania stanu naładowania akumulatora Li-Ion trzeba zastosować wskaźnik, który wykrywa zmianę napięcia podczas ładowania Sama detekcja napięcia niestety nie wystarczy.
Ale jaki to model wkretarki ? Tak jak w makicie (akumulator w rekojesci) ? Bo jak nie to potrzebujesz bms-a.
Moduł wymaga zasilania napięciem stałym, prostownik dostarcza pulsujące. Jeśli prostownik ma służyć do ładowania akumulatora, po jego podłączeniu wskaźnik zacznie działać. Jeśli do zasilania jakichś urządzeń - musisz dodać kondensator(y) filtrujące.
DANE TECHNICZNE: zasilanie: 230V AC napięcie wyjściowe: 12/24V napięcie wyjściowe bez obciążenia: 13,8V początkowe napięcie minimalne: >2V prąd wyjściowy: 12 V 8 A, 24 V 4 A moc pod obciążeniem maks.: 130W moc bez obciążenia: 3,2W chłodzenie powietrzem (wentylator) wskaźnik poziomu naładowania akumulatora wskaźnik napięcia oraz natężenia ładowania...
Mimo , że baterie lion nie mają efektu pamięciowego , to co kilka cykli rozładowanie do minimalnego napięcia baterii i naładowanie do pełna nie zaszkodzi , a według moich obserwacji trochę pomaga . Rozładować należy telefonem do momentu wyłączenia się , chyba że po wyłączeniu można znów włączyć telefon i miernik baterii pokaże że bateria jest naładowana...
Ciekawy układ i bardzo prosty. Można by go zastosować do motoru, aby sprawdzał rozładowanie akumulatora.
(at)603mariusz Odpuść sobie takie wynalazki, kup analogowe wskaźniki, są dokładniejsze lepsze pod każdym względem.
To będzie to albo bardzo podbne. Zobacz czy pasuje :D Pozdrawiam
1) regulowany stabilizator napięcia na lm317 2) wskaźnik naładowania akumulatora (na 3 diodach) A tak w ogóle to przejrzyj układy do samodzielnego montażu np avt to na pewno jakiś pomysł Ci się spodoba
Niedziałający wskaźnik baterii spowodowany jest nieodczytywaniem statusu akumulatora po linii SWI , lub uszkodzony akumulator. Jak ,masz możliwość to podmień baterie i bedziesz wiedział czy pomogło czy nie.
Nie ten mi nie za bardzo pasuje chodzi mi o to żeby był taki jak układ wysterowania i żeby diody zapalały się po dodaniu gazu manetką [
wskaźnik akumulator akumulator wskaźnik napiąć wskaźnik naładować akumulator
soczewki reflektorach potencjometr klimatyzacji sygnał video sygnal video
skoda octavia schemat elektryczny konica minolta c250i
Ustawienie rozrządu w silniku Nissan YD25 Silnik zaburtowy szarpie na biegu jałowym - przyczyny i rozwiązania