Z pamięci piszę, czarny na światła, zwiera do masy przez cewkę w magnecie. Czerwony to ładowanie. Pomiary robisz z akumulatorem!
Robiliśmy kiedyś z kolegą pojazd na silniku od bartona e-max. On na 72V NIE POJEDZIE szybciej. Albo akumulator o wyższym napięciu albo przewinięcie silnika
Na początku sprawdź jakimi przewodami jest podłączony inwerter do akumulatora , mają być grube, najkrótsze i solidnie zamocowane przy akumulatorze i inwerterze . Na tych przewodach płynie wysoki prąd w chwili startu agregatu lodówki co powoduje pewnie spory spadek napięci na tych przewodach . Ma też znaczenie stan akumulatora. Jak masz czym możesz zmierzyć...
Rozkręć, zobacz, na jakich elementach, układach jest zbudowany prostownik. Wtedy będzie można dalej gdybać. Dokładanie przetwornic podwyższających/obniżających prawdopodobnie nie poprawi funkcji prostownika, o ile w ogóle będzie możliwe. Napięcie ładowania 14,2 V jest jak najbardziej prawidłowe. Pozostawienie na dłuższy czas podłączonego prostownika...
Masz miernik z TrueRMS? Jeśli nie to przez to Ci pokazuję 160V zamiast 230V bo z wyjścia akumulatora na gniazdo wychodzi modyfikowany sinus
Ja by się cieszył mimo wszystko
Witam. Zdecydowanie NIE . Stosując kondensatory tylko wygładzisz 12V (14,5V) napięcie z akumulatora. Dla uzyskania wyższego napięcia niezbędna jest przetwornica. Pzdr.
Kolego koki2 , z tego co na temat akumulatorów żelowych wyczytałem, że nie lubią być przeładowywane, czyli nie służy im napięcie ładowania wyższe niż 13.8V (o ile dobrze pamiętam - jest niższe niż przy zwykłych akumulatorach). Więc na miejscu kolegi sprawdziłbym jakie napięcie daje ten prostownik w trybie motocyklowym, bo to że napisane jest na nim...
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
Akumulatory w motocyklu jak najbardziej można naładować ładowarką 6V. Do ładowania akumulatora z samochodu musi być wyższe napięcie, bo tam bateria ładuje się do 14.5V. Zasilacz 15V ma zbyt wysokie napięcie do ładowania akumulatora żelowego. Kolega powinien szukać takiego o napięciu 13,8 - 14,5V.
Jak byś miał te akumulatory na wyższe napięcie to może by się coś stało, ale masz jedynie większą pojemność. Jeżeli akumulatory są ładowane z sieci, gdy nie są potrzebne, to ich ładowanie potrwa dłużej i tyle. Z większą pojemnością wiąze sięjedynie to, że UPS będzie mugł dłużej pracować, bo ma większy zapas energii w swojej dyspozycji.
Pomiar jak najzupełniej poprawny. Nieobciążony akumulator może mieć napięcie trochę wyższe niż znamionowe. Np. akumulator 12V może mieć napięcie 13,2V... A swojego miernika na pewno nie uszkodzisz.
Witam. Mam pytanie, czy będzie dobry generator wysokiego napięcia do akumulatorów 12V? Generator wysokiego napięcia Coga 12167 3-6V 400kV
Przeładowanie akumulatora wyższym napięciem niż 14,4V powoduje odparowanie wody z elektrolitu - wtedy robi się "gęstszy". Nie ma to jednak pozytywnego wpływu na pojemność akumulatora. Niedomiar wody jest szkodliwy dla akumulatora. Traktowanie gęstości elektrolitu w kategorii - im gęściej tym lepiej jest błędem powtarzanych przez youtuberów.
:arrow: anek - Na akumulatorze wyższe napięcie, niż w prostowniku?? To akumulator się rozładowuje. ;) A dlaczego się nie wyłącza - skoro dioda miga, to znaczy, że chwilami się wyłącza, tylko potem napięcie spada na tyle, że włącza się znowu - widocznie za mała jest różnica progów włączania i wyłączania. :arrow: konteno - A jakie to jest napięcie (w...
Może się przydać do ładowania baterii akumulatorów o wysokim napięciu i małej pojemności. Można też galwanizować jakieś drobiazgi. Można zasilić jakąś grzałeczkę, ewentualnie żarówkę o prądzie znamionowym 50 mA i napięciu z zakresu, jaki obsługuje zasilacz. Można podłączyć łańcuch żarówek 50 mA jako ciekawostkę. Powinny działać dłużej niż te zasilane...
Tak też myślałem, ale właśnie szukam kogoś, kto walczył z podobnym problemem, zresztą już tylko dla własnej satysfakcji, bo właściciel widząc problemy dał sobie spokój i zostawił mi zabawkę na pamiątkę, więc może ktoś dysponuje schematem? Dziękuję za zainteresowanie
Żeby test był miarodajny, trzeba użyć napięć pomiarowych bliskich napięciu akumulatora (wyższych niż to napięcie). Jest też metoda, która wykorzystuje napięcie akumulatora. Gdzieś coś kiedyś czytałem w sieci o tym.
To rezystor ograniczający prąd ładowania. Uszkodzony akumulator, za wysokie napięcie, za długi czas podłączenia.
Różnica między tymi dwoma schematami jest taka, że w pierwszym przypadku akumulatory są najpierw połączone szeregowo tworząc baterie o napięciu dwukrotnie wyższym niż jeden akumulator, ale o pojemności takiej jak jeden. Dopiero potem są takie dwa zestawy połączone równolegle w celu podwojenia pojemności. Drugi schemat przedstawia układ akumulatorów...
Czy zużyty akumulator może być przyczyną tego typu usterki? Prędzej przeciążał by zasilacz na płycie centrali.
Kolego czy ogarnąłeś temat bo przerabiam ten sam problem i nie wiem jak to ogarnąć.
W zimie przy -10°C temperatury akumulatora powinno się ładować napięciem około 15V albo jeszcze wyższym. Bardzo mnie to ciekawi dlaczego powinno się ładować akumulator wyższym napięciem ? Proszę o wyjaśnienie ? Reakcje chemiczne tak już mają że w niskiej temperaturze zachodzą wolniej, więc tutaj trzeba im pomóc wyższym napięciem.
Nie rozumiesz o czym mówię. Aku zostaje naładowany i regulator przechodzi do fazy float ~27v. Załącza się przekaźnik który włącza przetwornice. Regulator widzi zwiększony pobór prądu na instalacji i odbiera to jako potrzebę doładowania Aku. Przechodzi w tryb bulk 29v i podaje na naładowany akumulator wysokie napięcie przez cały czas co może znacząco...
Już się nie zbalansuje jeśli pod dodatkową ładowarką nie osiąga wyższego napięcia. Szukaj akumulatorów o takich oznaczeniach jak te, które już masz w baterii.
Druga wersja zadziała. Regulator zajmuje się ładowaniem i utrzymywaniem stanu naładowania akumulatora i nie obchodzi go pobór. Będziesz mierzył napięcie ładowania akumulatora. Jest ono nieco wyższe, niż napięcie akumulatora nawet pewien czas po zaprzestaniu ładowania. Ja tak mam i działa. MPPT daje Ci szeroką możliwość dopasowania panelu napięciowo...
podłącz go przez diodę prostowniczą, ale ten dodatkowy akumulator będzie doładowywany tylko wówczas gdy napięcie w instalacji minus spadek napięcia na diodzie będzie wyższe od napięcia na dodatkowym akumulatorze, co przeważnie będzie spełnione
Ale dziwne wydaje mi się, że zasilacz jest 8v a wejście odkurzacza 3.6v. Dlaczego? To napięcie 3.6V odnosi się do napięcia użytych akumulatorów w odkurzaczu. Wejście nadal jest 8V, elektronika w odkurzaczu potrzebuje wyższego napięcia aby te akumulatory naładować.
Wartość średnia napięcia spadnie, wartość skuteczna również, wartość szczytowa wykończy akumulator.
Zbyt duże napięcie na ładowaniu akumulatora, proponuję odesłać centralę do autoryzowanego serwisu a nie eksperymentować samemu.
Aby następowało ładowanie, napięcie zasilacza musi być wyższe niż w ładowanym ogniwie. W samochodzie 12V akumulator ładowany jest napięciem 14,3V, więc o jakieś 8% wyższym, czyli podobnie jak w Twoim przypadku.
Sprawdź czy sygnał jest podawany na cewki. Do tego nie trzeba oscyloskopu. Fałszywe błędy mogą powodować zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie akumulatora.
Może jeden z akumulatorów ma wyższe napięcie? Może ładowarka jest zepsuta i za wcześnie kończy ładowanie?
Ten regulator jest MPPT i dopuszcza napięcie PV do 200V. Do 144V pracuje w trybie MPPT. Ja bym połączył moduły szeregowe chyba, że dokładne dane pokazują gorszą sprawność dla napięcia ok 120V i akumulatora 12V. Jeżeli instalacja ma pracować tylko z przetwornicą to wyższe napięcie akumulatora jest wskazane ale jak ma być też część DC to najłatwiej o...
bo 15V to jedna za dużo Producent się myli? https://obrazki.elektroda.pl/6507705000_... Nie, nie myli się, jednak skoro podaje pewien zakres to znaczy że ten zakres jest od czegoś uzależniony. W akumulatorach się przyjęło, że ten zakres jest uzależniony od temperatury jaką ma akumulator. Wyższe napięcie stosuje się w niskich temperaturach.
Chyba troszkę za wysokie, napięcie na akumulatorze nie powinno przekroczyć 14,4V.
Naładowany akumulator ma zwykle napięcie wyższe niż 12 V nawet gdy nie jest akurat ładowany. Ładowarki i przetwornice 12 V są przystosowane do prawidłowej pracy do przynajmniej 15 V.
Tak łączyć akumulatorów nie można.Zasad łączenia równoległego to równość napięć akumulatorów.Przy takim połączeniu akumulator o mniejszym napięciu będzie odbiornikiem do akumulatora o wyższym napięciu. Inaczej mówiąc akumulator o mniejszym napięciu będzie odbierał energię zamiast oddawać. Włączenie diod w szereg z akumulatorami spowoduje odseparowanie...
Jak masz mocno naładowany akumulator którego 5s temu odłączyłeś od prostownika to też przy wysokim napięciu akumulatora pokaże dość wysokie RW. Swoją drogą mam też miernik RW muszę kiedyś porównać parametry przy róznych stanach naładowania.
Mam ja manipulator stołokulotoczny zasilany jednym akumulatorem lub ogniwem R6. Manipulator pracuje do napięcia 0,9V lub nieco poniżej. To jest dobre napięcie dla akumulatorów NiCd i ogniw alkalicznych oraz cynkowo węglowych. Akumulatory NiMh nie lubią tak głębokiego rozładowania i pownno ono się zakończyć przy napięci 1 lub 1,1V. W zasadzie poniżej...
Piszesz o panelu PV na dachu ale nic o jego parametrach. Nie da się dobrać ładowarki bez tych danych. XL6009 to przetwornica podwyższająca - byłaby dobra w przypadku gdy zasilanie jest niższe niż napięcie akumulatora (np. inny akumulator). Są takie gotowe moduły DC-DC step down z regulacją napięcia i prądu - takie rozwiązanie byłoby bardzo dobre pod...
Możliwe że wcześniejszy akumulator miał wyższe napięcie.
Piszę wyraźnie że na 12V potrzeba jeden akumulator, może być używany a na wyższe napięcia potrzebujemy akumulatorów o jednakowych parametrach. I tu są te koszty.
Może napięcie przy ładowaniu może przekraczać napięcie maksymalne sumy akumulatorów. Lub wyższe napięcie nie szkodzi, jeżeli jest niski prąd ładowania. A może piszę bzdury. Sprawdzałem na innych ładowarkach i to się nie dzieje. Napięcie na akumulatorze w trakcie ładowania powoli rośnie i nie przekracza napięcia sumy np. 3 akumulatorów. Powoli rośnie...
Po kilku minutach "zabawy" wysokim napięciem napiecie na akumulatorze spadło do 10V, A czy tranzystory zaopatrzyłeś w odpowiednie radiatory, pofatygowałeś się o kontrolę ich temperatury? Moc strat przy niepełnym zasilaniu mogła być jeszcze odpowiednia(szczególnie jak to 10V było dla nieobciążonego akumulatora), przy wyższym zasilaniu już nie.
Prawdopodobnie akumulator o wyższym napięciu ma mniejszą pojemność. Ten 13V jeszcze będzie się ładował podczas gdy drugi będzie już naładowany i dojdzie w nim do gazowania elektrolitu. Przy równoległym połączeniu akumulatory miały równe napięcia, ale prądy ładujące były różne dla każdego z nich. Przy połączeniu szeregowym prąd ładowania jest jednakowy,...
Co do zasady wyższe napięcie zmniejsza trwałość, ale istnieją akumulatory fabrycznie przystosowane do 4,3 V lub 4,35 V. Czy producentom udało się poprawić je aż tak, żeby mimo wyższego napięcia były samo trwałe jak starsze 4,2 V, czy może przyjęli, że mogą się szybciej zepsuć, nie mam pojęcia.
To jest podobnie jak z przelewaniem wody z naczynia gdzie jest jej więcej tam gdzie jest jej mniej.
Prąd ładowania ograniczają te dwa oporniki 10 om/10 W. Ale lepsze są do tego żarówki, bo prąd opornika jest proporcjonalny do napięcia, a prąd żarówki przy wzroście napięcia rośnie dużo wolniej - w rezultacie z opornikami prąd jest proporcjonalny do różnicy napięć transformatora i akumulatora, a z żarówką prawie nie zależy od nich. Regulacja prądu ładowania...
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Najłatwiej jest zasilać białego LEDa 1W z pojedynczego akumulatora LiIon przez AMC7135 który daje 350mA, napięcie akumulatora jest trochę wyższe od napięcia LEDa więc banalnie prosty układ liniowy, jeszcze ma sens i straty nie są duże. To rozwiązanie jest popularne w latarkach. Zamiast pojedynczego LiIon można by dać trzy NiMh szeregowo.
Co może być tego przyczyną? Na ślepo, ale warto sprawdzić - jakie jest napięcie ładowania akumulatora? Przy zbyt wysokim napięciu (np. 17 V), radia m.in. Sonego wyłączają się i nie dają się włączyć, dopóki napięcie nie opadnie. Ale pewnie mowa o fabrycznym radio?
Jest mnóstwo typów akumulatorów, musisz sam dobrać według pojemności, masy itp. W internecie znajdziesz mnóstwo informacji. Przetwornica najlepiej w postaci gotowego modułu np. [url=https://botland.com.pl/przetwornice... Musisz tylko zwrócić uwagę...
Możesz spróbować impulsami ale najlepiej z drugiego akumulatora a nie z prostownika, do momentu aż zacznie pobierać chociaż minimalny prąd. Mnie się tak udało ale mój akumulator stał koło roku. Niektórzy podobno traktują taki akumulator wysokim napięciem ale ja nie próbowałem.
Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Niezupełnie. Alternator i akumulator połączone są równolegle, występuje na nich takie samo napięcie. Akumulator jest ładowany jeżeli napięcie jest równe lub wyższe niż 13,8V.
Akumulator w dobrym stanie, przy naładowaniu 80%, powinien przy napięciu 2.4V/ogniwo (czyli 14.4V dla 12-woltowego) przyjmować prąd powyżej C/10; przy naładowaniu 100% - prąd C/36; przy naładowaniu 70% nie powinno się dać uzyskać napięcia 2.4V/ogniwo bez prądu powodującego uszkodzenie akumulatora. Wyższe napięcie oznacza, że jest zasiarczony.
Tutaj chodzi o wydajność prądową źródła. Instalacja domowa (230V/400V) dysponuje dość dużym prądem, którego przepływ ogranicza jedynie rezystancja ciała człowieka. Paralizator natomiast dysponuje stosunkowo niskim prądem (dobranym tak aby skutecznie obezwładnić, ale nie zabić) i wysokim napięciem. Na podobnej zasadzie można wytłumaczyć dlaczego czujesz...
:arrow: p.mlo Akumulator ma dużo wyższe napięcie niż zasilacz więc taki prosty układ nie działa. :arrow: mirekk36 Już narysowałem schemacik, może będzie trzeba dać jeszcze jakieś małe obciążenie na zasilacz jak przez diodę schottky będzie się cofać mały prąd. http://obrazki.elektroda.net/62_11594683... Chyba podłączyłem odwrotnie akumulator, ale...
Ładowarki modelarskie mają możliwość zasilania z akumulatora (np taka imax b6: 10.5-18V) i ładowania różnych typów ogniw, w tym ołowiowych (nie ma problemu z napięciem wyższym niż napięcie zasilania). Tylko ta cena.
Ja bym wybrał drugi sposób, bo wtedy potrzebny będzie tylko jeden balanser. Dzięki za odpowiedź. Czy mógłbyś mi podpowiedzieć jakiego typu balanser byś zastosował do takiego układu? Każde z 24 ogniw ma 6,8kwh energii, więc sumarycznie pojemność będzie dość znacząca.
Myślę że można ustawić napięcie rozładowania akumulatora gdy dostępna jest sieć .Ustaw wysokie napięcie np 13,6v i nie będzie katować akumulatora ,Tylko będzie pobierać energię z sieci.
Sam akumulator ładuje się wyższym napięciem a jak pobiera się z niego prąd to napięcie siada i to sporo. Dlatego Chinczycy kochają podawać ile to Ah napchali/naładowali do akumulatora a nie standardowy test rozładowania prądem znamioniowym ( po wcześniejszym naładowaniu do max) i do napięcia dolnego granicznego.
Jest szansa, że zadziała, ale licz się z tym, że 4,2 V na ogniwo, jak liczysz, to jest napięcie ładowania. Jak po chwili na pojedynczych ogniwach spadnie do ok. 3,90 V, to już wychodzi Ci nieco ponad 11,5 V, sumarycznie, także zależy jakie to urządzenie, ale nie pakowałbym 11,5 V do urządzenia, które pracuje na wyższym napięciu. Poszukaj akumulatorów,...
Akumulatory Li-ion, Li-poly mają specyficzne wymagania co do techniki ładowania, i o ile nie jest do nich dołączony układ, który zapewnia ich spełnienie, muszą one być spełnione przez układ ładujący urządzenia używanego do ich ładowania. Istotne jest napięcie końcowe (przekroczenie tego napięcia może spowodować wybuch) - ono bywa różne, w zależności...
Taki zasilacz średnio się nadaje do ładowania tego akumulatora. Napięcie w nim jest niestabilizowane i prawdopodobnie za mostkiem będzie za wysokie. Ten zasilacz ma po prostu odczepy na transformatorze podawane na mostek i jakiś kondensator. Jego maksymalne napięcie po wyprostowaniu może być za wysokie. Taki akumulator powinien być ładowany stałym napięciem...
Im wyższe napięcie tym akumulator zgromadzi większy ładunek. Tyle że ilość cykli pracy czyli trwałość leci w dół. To samo z ogniwami litowymi. Można je ładować do wyższego napięcia i zyskują na zgromadzonej energii. Ale trwałość leci w dół.
Co mu to da jeżeli ładowarka daje tylko 12V?Autor musi zrozumieć ze ładowanie następuje tylko jeżeli napięcie ładowania jest równe lub wyższe od napięcia akumulatora .
Skoro w baterii nie ma żadnej elektroniki to za wysokie napięci zasilacza mogłoby co najwyżej spowodować przeładowanie/eksplozję ogniw. Napięcie nie spada bo akumulator nie ma połączenia z ładowarką, bądź jest uszkodzony (na przerwę) i nie obciąża zasilacza.
W takim wypadku ustawia się napięcie końcowe 14.4 V. Nie wolno dopuścić do tego, żeby akumulator miał wyższe napięcie niż zasilacz, bo ten może się zepsuć.
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Zastosuj komparator na akumulatorach i zrób odcięcie przewodu od PV przy za wysokim napięciu. Możesz również zastosować komparator i jak ma za wysokie napięcie akumulator dać jakiś 300-600W halogen do przetwornicy i skutecznie obniży napięcie. Albo kupić jakiegoś epevera AN one mają regulację napięcia podawanego na akumulator podczas ładowania, rozwiązań...
Sprawdź proszę czy masz możliwość regulacji napięcia odcięcia na prostowniku dla naładowanego akumulatora. Być może po naprawie transformator ma za wysokie napięcie, jak wspomniał kolega eurotips , a tym samym dzielnik ustala napięcie odcięcia na wyższym poziomie, stąd elektroliza wody w postaci gazowania.
Witam. Czy jest jakieś rozwiązanie aby włączyć automatycznie urządzenie 230V gdy napięcie na akumulatorze dostanie wyższe napięcia? Przykładowo, aby włączyło się zasilanie automatycznie, gdy wartość napięcia akumulatora będzie 25V. Jaki do tego potrzebny jest mechanizm/urządzenie, najlepiej proste lub gotowe, stycznik automatyczny, albo coś, bo nie...
Zanik świecenia się lampki wskażnika ładowania oznacza że obroty silnika a zarazem prądnicy co ma miejsce już przy średnich obrotach i napięcie na prądnicy jest wyższe od napięcia akumulatora i następuje ładowanie akumulatora.Przy obrotach jałowych silnika nie ma możliwości ładowania gdyż elektromagnes nie ściągnie kotwicy wyłącznika prądu zwrotnego...
Ile roczków liczy akumulator?
hamerg Konieczne jest jeszcze zabezpieczenie akumulatora przed wysokim napięciem,tak jak napisał kolega Greenpeace.
Przy drugim podłączeniu jeden akumulator będzie rozładowywał drugi. Lepiej napisać, ze akumulator bardziej naładowany będzie przekazywał część energii mniej naładowanemu. Przekazywanie energii z akumulatorów o wyższym napięciu występuje też przy pierwszym schemacie. Schemat drugi jest bardziej korzystny, zapewnia wyrównanie napięć akumulatora górnego...
Na wartość napięcia na zaciskach akumulatora ma wpływ pewność połączenia zacisku "masowego" regulatora z masą pojazdu. Przy słabym połączeniu powstaje na nim (na połączeniu) spadek napięcia i dodaje się on do napięcia regulatora, w efekcie na zacisku akumulatora masz wyższe napięcie. Połącz tymczasowo dodatkowym przewodem wyprowadzenie masowe regulatora...
Z tego co mi się udało dowiedzieć, jeden gość znający się na rzeczy mówił (nie mam tego potwierdzonego) że w fordach nawet dopuszczalne jest napięcie 16V i dlatego powinny być stosowane specjalne akumulatory które wytrzymują wyższe napięcie. Gość prowadzi naprawę sterowników i ma ciągły kontakt z autoryzowanymi serwisami więc jego słowa wydają się być...
Czyli chcąc otrzymać moc jak na akumulatorze 12v 100Ah mogę zastosować 2x12v 50Ah szeregowo co daje moc ze wzoru 1200W w obu przypadkach (U*I). Dość zawiłe rozumowanie, ale domyślam, się, że stosując akumulator o wyższym napięciu planujesz magazynować tą samą ilość energii i tak to w tym przypadku będzie działać. Nic nie jest za darmo-akumulator 50Ah...
14,4V nie naładuje dostatecznie aklumulatora, zwłaszcza Ca-Ca. Gęstośc elektolitu nie osiągnie pożądanej wartości. Wyprowadź regulację napięcia na pulpit. Najlpeij zakres nawet 13,8-16V. Potencjometr lub przełączzniki 13,8 (żelowe); 14,4;14,8; 15,2. Napięcia 15-16V najlepiej z timerem/ ograniczeniem prądowym. Dla świadomego usera. Wtedy jest sens robienia...
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy wyższych obrotach, rzędu 5–7 kRPM, przy wyłączonych światłach. Jeżeli napięcie wzrasta znacznie ponad 14.5 V, to oznacza że regulator napięcia nie działa prawidłowo (brak działania ogranicznika napięcia). Jeżeli napięcie zatrzymuje się na określonym poziomie, a napięcie zwiększa się po włączeniu świateł, oznacza...
Zawsze może kolega na koniec włączyć tryb 4 - akumulator będzie miał trochę wyższe napięcie. Akumulator jest bezobsługowy czy można do niego dolać wodę?
Z pustego nawet Salomon nie naleje, żeby naładować niższym napięcie akumulator o wyższym napięciu najpierw musisz zastosować układ podwyższający napięcie przetwornicę/powielacz a potem dopiero właściwy regulator prądu ładowania. Chyba że źle zrozumiałem pytanie
Exide ładowanie mam max 13.85V jak wszystkie odbiornik są wyłączone. Mam go drugi rok i jak na razie nie narzekam. Gdzie się naczytałeś że akumulator potrzebuje tak wysokiego napięcia?
(at)terminux A co to da Gdy akumulator ma wyższe napięcie lub niższe niż 12V ? nie da nic ;)
Akumulatory obecnie produkowane Ca-Ca wymagaja koncowego napiecia 16.2 i pradu w okolicach 1-1.5A, wtedy nastepuje wysycenie i zrobi sie gestosc elektrolitu, dawniej aku w technologi antymonowej zadowalaly sie napieciem 14.5V ale mialy wysokie samorozladowanie i tak zwana utrate "wody"
Jak mierzyłeś pierwszy raz to akumulator był już rozładowany po rannych próbach więc takie napięcie to nic dziwnego szczególnie przy -10. Potem jak zapalił trochę już akumulator się podładował więc napięcie było wyższe. To też normalne. Warto by się tylko zastanowić dlaczego nie zapalił rano. To może być rozrusznik, styki akumulatora, zużyte świece,...
PCM, który teraz nowomodnie nazywany jest BMS, ma za zadanie odciąć akumulator gdy jego napięcie jest zbyt niskie lub zbyt wysokie. Nowe, naładowane akumulatory mają właściwe napięcie, więc PCM nie ma powodu ich odcinać. Nawet jeśli nowe akumulatory mają własne zabezpieczenia, to nie powinny one mieć wpływu na zabezpieczenie w lampce. Masz czym sprawdzić...
kod błędu 03 (wysokie napięcie z akumulatora).
To napięcie nominalne silnika. Zwykle musisz mu zapewnić napięcie wyższe, bo w czasie pracy wydajność ogniw spada i razem z nimi napięcie. Poza tym, silniki szczotkowe mają sporą tolerancję na przewoltowanie. Silniki 7,2V "pójdą" nawet i na 9V. Więc tolerancja jest znaczna. Regulator zadba o sterowanie silnikiem. Ważne, żeby obsługiwał źródło napięcia...
Przy pracy bez akumulatora diody padają od zbyt wysokiego napięcia a nie żadnego przeciążenia.
Najpierw musisz określić w jakim trybie chcesz ładować akumulator. Z tego co piszesz wynika, że jest to praca buforowa. To jest ważne, bo akumulator ładuje się napięciem wyższym niż jego napięcie znamionowe, co da się obserwować w samochodach spalinowych z akumulatorem 12V.
Polecam raczej ten akumulator: http://bit.ly/obv4hQ Ten, o którym piszesz może mieć trochę za wysokie napięcie. Akumulatory LiFePo4 są w zasadzie niezniszczalne i najlepsze tam, gdzie trzeba pobierać duże prądy i szybko ładować. Do tego najpopularniejsza ładowarka: http://bit.ly/oU72dt Ładowarka dobrze działa z zasilaczem komputerowym. Za 250 PLN (z...
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
czyli wg Ciebie naładują się w tym samym czasie z powrotem do napięcia 12.5V gdyż pojemniejszy akumulator startuje z wyższego napięcia(bo mniejszy procent pojemności stracił podczas uruchomienia silnika) i będzie ładowany mniejszym natężeniem, natomiast mniej pojemny akumulator będzie startował z niższego napięcia ale będzie większym natężeniem ładowany...
W skuterach nie ma prądnic takich jak w CZ 175. Na początek sprawdź, czy nie świeci Ci się cały czas światło STOP, bo moc żarówki przekracza moc ładowania akumulatora. Żarówki nie przepalają się przy mniejszej mocy obciążenia (np. na światłach pozycyjnych)? Wymieniałeś ostatnio regulator napięcia? Niestety jakość zamienników w ostatnich latach mocno...
Aby nastąpił poprawny proces ładowania, napięcie źródła musi być wyższe niż napięcie akumulatora. Dodano po 17 Aby nastąpił poprawny proces ładowania, napięcie źródła musi być wyższe niż napięcie akumulatora.
Poniżej test akumulatorów Li-ion Xtar, 1,5V: Test super ale czy to ustrojstwo można nazywać akumulatorem? Zamiast akumulatora Ni-MH zastosowano jednak Li-ion połączony ze stabilizatorem, przetwornicą step down. Tak aby na wyjściu cały czas było napięcie 1,5V. To raczej zasilacz 1.5V DC czerpiący prąd z akumulatora o wyższym napięciu.
A w razie reklamacji producent uzna, że akumulator zepsuł się przez ładowanie do zbyt wysokiego napięcia. Akumulator powinien osiągnąć końcowe napięcie ładowania takie, jak zaleca producent. Informację tę można znaleźć w instrukcji obsługi akumulatora.
napiąć przewód wysoki napiąć wysoki napiąć niski napiąć wyłącznik wysoki napiąć
mercedes actros błędy hamulce prostownik dławik myszki logitech
uniden ubc125xlt m890g schemat
Schemat mikroamperomierza: galwanometr i bocznik Zamienniki tranzystora 50T65FD1: IGBT i MOSFET