Teorie o akumulatorze
Nie wiem jak fizycznie to wygląda w motocyklu, ale sprawdź masę regulatora i masę instalacji/akumulatora, czy masa regulatora jest spięta przewodem z akumulatorem?
Jest różnica między obciążeniem, a zwarciem, prawda? Przy zwarciu przewalasz przez układ maksymalny prąd i zazwyczaj się przepala.
Wygląda na ten tańszy z koreczkami gumowymi (bez katalizatora), na takich rozmiarów akumulator możesz spokojnie dolać po 5-7ml wody na celę. *destylowanej. Zakładając że ma kilka lat oczywiście. Po dolaniu podładować 1-2h, ładowanie powoduje migrację elektrolitu.
Szukaj uszkodzeń w połączeniu akumulatora do instalacji. Żarówka 21W na kablach i jedziesz od akumulatora w stronę instalacji, każdy punkt
daj linka do tych lamp, montowałem zarówno żarówki led jak i światła do jazdy dziennej i reflektory robocze i nie spotkałem cie że trzeba było robić jakieś kombinacje
Sprawdzałeś z innym akumulatorem?
Poszukaj w internecie jak wygląda przekaźnik rozrusznika w Twoim motocyklu, powinien być blisko akumulatora, idzie do niego gruby czerwony przewód od dodatniego bieguna akumulatora. Może być tak, że przekaźnik się uszkodził i cały czas zwiera, albo coś jest nie tak ze sterowaniem przekaźnika i coś trzyma go cały czas włączonego. rozepnij cienkie przewody...
Nie poprawiaj japończyków. Skoro jest miejsce na akumulator i sam wiesz że to ważna rzecz to nie rób eksperymentów.
Podłącza się do stacyjki - jak w samochodzie. Powinien być jeden styk, na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. Przewód może być grubszy od pozostałych za wyjątkiem przewodu łączącego stacyjkę z akumulatorem.
Sprawdź napięcie akumulatora podczas pracy rozrusznika. Gdy napięcie niskie, to podłącz na przewodach rozruchowych inny akumulator.
Zapłon DC-CDI wymagający akumulatora był stosowany w skuterach Yamaha od 2004 roku, a ten BWS to stary model z początku lat '90 który posiada zwykły zapłon CDI który nie wymaga akumulatora. Problem z odpalaniem na ciepłym może mieć kilka powodów. W starym statorze może zaczynać padać cewka zasilająca lub cewka WN skutkująca słabą iskrą (długość). Zużycie...
Z tego co widzę to standard. Warystor K14 i dioda GN 1M. Warystor dostępny na znanym portalu aukcyjnym CU4032K20G2 On jest na 20V, to jest napięcie wyższe niż oryginalny. Niestety dokładnie takiego samego trudno dostać. Jeśli masz miejsce (a tutaj wątpię) to można spróbować przylutować warystor w obudowie THT. Dioda GN 1M to zamiennik 1N4007. Na początek...
Prawdopodobnie jak w większości skuterów zasila kierunki , klakson i stop .
Czy masz zdjęte czerwone zabezpieczenie z rurki(wentyla) odpowietrzającej akumulator?
Podłącz duży (samochodowy) akumulator ,można też z samochodu kablami. Z testu wyjdzie co z twoim akumulatorem
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Prąd ucieka dalej.. stoi dwa dni nie jezdzony, a na akumulatorze 12.05V. Jak zrobić ten test obciążenia akumulatora?
Odłącz od instalacji i zmierz ale skoro piszesz że nowy to raczej nie to. Zmierz ładowanie z podłączonym akumulatorem.
No to musze najpierw kupic akumulator ?
Jaki jest sens tej przeróbki przy dzisiejszych cenach akumulatora?
Sprawdzić połaczenia masy (silnik ,rama ,akumulator,regulator)
Problem rozwiązał się sam wystarczyło wymienić akumulator na nowy Dodano po 38 Akumulator
Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Nie można mierzyć napięcia ładowania bez podłączonego akumulatora.
Na początek zamontuj sprawny akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nie odłączaj przewodów od akumulatora przy pracującym silniku.
Pozostaje pomiar miernikiem, podłącz do akumulatora na pomiar prądu i sprawdź ile pobiera , później odłączaj poszczególne odbiorniki prądu i zobaczysz kiedy pobór spadnie.
Jeśli masz trudności z ładowaniem akumulatora, to udaj się np. do "Elektronika", gdzie z pomocą sprzedawcy znajdziesz odpowiednie gniazdo, aby łatwo było podłączać posiadaną już ładowarkę. Wybierz odpowiednie miejsce zamocowania, poprawnie je podłącz, aby nie mylić biegunowości. Oryginalne gniazdo ładowania możesz pozostawić w pojeździe, na wypadek...
Napięcie to nie prąd, zmierz prąd spoczynkowy jaki pobiera z akumulatora po wyłączeniu stacyjki, albo prąd za duży albo akumulator złom.
Jaka jest jego wartość napięcia, sprawdzić miernikiem po tym jak się włącza przekaźnik. Może coś z przekaźnikiem nie tak skoro nie włącza rozrusznika. Jakie jest napięcie na aku? Sprawdzić czy sterowanie dochodzi do przekaźnika, doładować aku.
Poczyść klemy i styki od masy.
Akumulator dobry, rozrusznik dobry, przekaźnik wpół włączony cyka, a rozrusznik nie kręci.
Często zapali, jak akumulator dobrze doładowany po trasie Po to, aby maks. zmniejszyć wagę motocykla, zastosowano akumulator o braku nadmiaru pojemności. Wystarcza jedynie "na styk". Aby uruchomić motocykl, akumulator musi być w idealnym stanie. Rozwiązałem problem tak, że zainstalowałem załączanie świateł dopiero po uruchomieniu motocykla i utrzymuję...
Dzięki. To jest alternator 3 faz, ale jest jeszcze z boku, w prawdzie ucięta ale jest i wychodzą z niego 4 przewody które łączą się w 2 pary oporów, jeden około 500 omów, kolejna para tak jak w moim poście. Ten silnik daje się uruchomić bez akumulatora.
Ze stacyjki na przekaźnik do którego podpięty stały plus z akumulatora i dalej na oświetlenie. Stacyjka będzie jako dodatkowy "włącznik" który poprzez przekaźnik przekaże prąd bezpośrednio z akumulatora.
O filmiku nic ci nie powiem, bo aż tak biegły w angielskim nie jestem. Sama zmiana z AC na DC nic ci nie da. Bo to od biedy można załatwić 4rema diodami prostowniczymi na np 10A. Lutujesz to w mostek Gretza i gotowe, masz napięcie DC. Ważniejsze czy ty przypadkiem tam nie masz trójfazowego alternatora, jednak to mało prawdopodobne, bo alternator wymaga...
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
To załóż z powrotem stary regulator, weź jakiś woltomierz i sprawdź napięcie w instalacji - przed odpaleniem silnika - oraz po odpaleniu, przy dodawaniu gazu. :D
Akumulator, bezpieczniki ,napięcie przed i za stacyjką ,miernik ( próbnik z żaróweczką) w dłoń i sprawdzaj
A skąd wiesz, że nie zdążyło? Przecież wygotowanie elektrolitu tak aby napięcie na aku podeszło do 17V nie trwa sekundę. Pasowałoby sprawdzić wzrokowo i na węch uzwojenia prądnicy. A przynajmniej rezystancje i generowane napięcia. Najlepiej włożyć na podmiankę sprawny reg. i wtedy mamy pewność.
Są takie ale trzeba poszukać. Mnie było wszystko jedno. Dodano po 3 Może coś tańsze bez akumulatora w środku. Wiesz już czego szukać.
Cieszę się, ze pomogłem Wodniakowi, może to Kolega rozpropagować. Z łódkę i akumulatorem na niej, jest jeszcze jeden problem. Małe obciążenie instalacji. Jakie Kolega posiada na swej łódce odbiorniki energii elektrycznej obciążające alternator silnika podczas pracy ? Mam Suzuki 120hp, akumulator 45Ah i pracuje zawsze GPS, echosonda, kilka światel, prawie...
A czy może kolega podać link do takiego regulatora? ceny oryginalnych są wręcz zapororowe. W skrócie potrzebny jest regulator króry wyprostuje napięcie przemienne 30-100 V i da na wyjściu 13.5-14 VDC do ładowania akumulatora.
Masz schemat? Jest nawet na forum. Tam masz osobno ogranicznik napięcia, a następnie prostownik, tak? To musisz sprawdzić czy któryś z tych elementów nie jest przebity.Odłącz od modułu przewód czarno biały i sprawdź, czy wtedy po odpięciu akumulatora dalej gaśnie.
Wiam mam mianowicie taki problem że po podłączeniu akumulatora w motorze nie ma iskry a jak odłącze to iskra co ciekawe nie jest stała tylko błyśnie raz i puźniej nic kompletnie jest jeden taki kabelek brązowy który idzie do modułu zapłonowego i on daje impuls na moduł gdy sie kręci silnik a jak podłącze akumulator to jest tam staly prąd Weś ktoś coś...
Akumulator oczywiście już podmieniłeś na inny, by wykluczyć usterkę tego?
Witam. Posiadam Yamahę Aerox YQ 50 i akumulator w nim mam kwasowy. Czy mogę do niego dać akumulator żelowy 12v i wszystko będzie ładnie chodzić? Może jednak nie można dać do mojej Yamahy akumulatora żelowego?
Z czujnika wychodzą dwa przewody i do czujnika przychodzi wtyk do kostki 2 przewody , zielony i czarny . - zielony do złącza licznika - czarny do - akumulatora https://obrazki.elektroda.pl/7672056800_...
Jest iskra, świeca mokra?
Można próbować z kondesatorami im większa pojemność tym lepiej (min. 2~3tys mikroF) napięcie min.25V. Z reflektorem trzeba mieć LEDy na prąd zmienny lub dołożyć prostownik.Fabrycznie są żarówki 2x35W. Nie wiadomo jak na Twoje przeróbki zareguje regulator napiecia. Nie powinien pracować bez akumulatora (grozi uszkodzeniem)
W w/w modelu alternator gotuje wodę w akumlatorze .Przyczyna oczywiście za duże napięcie ładowania tylko teraz pytanie co jest uszkodzone poszukuję schematu tego motocykla albo przynajmniej samego układu ładowania .Jeżeli ktoś może podzielic sie jakimiś doświadczeniami będę wdzięczny.
Sprawdź połączenia masy (-). Na próbe możesz podłączyć masę prosto z akumulatora do tylnej lampy oddzielnym przewodem i zbaczyć czy jest różnica. Mozna też pomierzyć spadki masy akumulator - odbiorniki końcowe.
Skuter Yamaha X MAX 125 rocznik 2006. Cisza przy rozruchu. Przekręcam kluczyk zaciskam hamulec, kontrolki zaświecają się i gasną. Wciskam starter i cisza żadnej reakcji nic. Miesiąc temu wymieniłem przekaźnik, jest nowy rozrusznik, starter też niedawno podmieniłem, akumulator naładowany. Proszę o poradę z góry dzięki za info.
Weź miernik i sprawdź polaryzację akumulatora.
Boję się że będzie to za malo na moje zapotrzebowanie😅 Mam lekką wadę wzroku gorzej widzę w ciemności.A jeśli byłby z tym problem to ile mógłbym max takich żarówek 6v podpiąć żeby to śmigało???
Z fusów nikt ci nie wywróży. Zobacz połączenia, sprawdź, czy akumulator jest dobrze podpięty. Może jakiś kabel przepalił? Może przekaźnik?
Kupilem pare dni temu yamahe tzr wszystko chodziło ladnie, zrobilem nia ponad 200 kilometrów i nagle przestala odpalac, przy odpalaniu nic nie kreci slychac tylko ,,cyk,, za kazdym razem. Dodam również ze nie odpala nawet na popych, a akumulator sprawdzalem i dziala :/ Pilnie prosze o pomoc.
Regulator napięcia do sprawdzenia, połączenia alternatora i masy z akumulatorem.
Próbowałeś odpiąć akumulator? Może być tak, jak z większością samochodów, iż układ nie zapamiętuje poprzednich ustawień ?
Witam, mam problem z ładowaniem akumulatora w skuterze yamaha axis 50. Po odłączeniu akumulatora, na kablach które do niego były podłączone jest napięcie ok. 6-7V, takie samo jak mierzone na wyjściu stabilizatora względem masy z niego. A pomiędzy tą masą na wejściami do stabilizatora jest napięcie zmienne na jednym ok. 13V, na drugim ok. 17V. Stabilizator...
Jeden koniec do (-)akumulatora ,drugi koniec korpus silnika. Drugi przewód,jeden koniec do (+) akumulatora ,drugi koniec zacisk zasilający rozrusznik.
Witam wszystkich z gory przepraszam jesli wybralem zly dzial przerabiam yamaha virago xv 920 z roku 82 na caferacer. Jestem zmuszony zmienic akumulator na mniejszy gabarytem . W danych techniczny znalazlem ze powinien miec 12v 14ah a aktualnie mam zalozony 12v 19ah . Chcialbym go zastopic akumulatorem 12v 10ah prąd rozruchowy 175a ( jest to akumulator...
Nie ma tam nic brakuje napięcie Ampery moc, a jest obr.min rpm procenty akumulatora dystans całkowity i ten obecny. Batavus yamaha 2235-5 ten model rowera. Dalo by się zwiększyć moc napędową niezależnie od prędkości jazdy? Bo im bliżej 25km/h tym znika napęd. Przepisy ustawy roweru i motoroweru dwa światy...
Koło akumulatora powinien być przerywacz, a instalacja do naprawy, schematy w sieci.
Witam, mam problem z Yamaha, popaliło mi wszystkie żarówki i teraz już wcale nie ma napięcia w gniazdach żarówek, do tego napięcie na akumulatorze skacze do 30V. Wymieniłem regulator ale to nic nie pomogło. Sprawdziłemn miernikiem i jestbprzecie z żółto-czerwonego na masę i z białego na masę. Czy to będzie uszkodzony stator? Zdj statora poniżej https://obrazki.elektroda.pl/5058863900_...
Dodam, że jestem zielony w sprawach elektryki. Więc musisz stać się ... mniej zielony. Znajdź schemat i zamieść go w poście. Poczytaj o problemach z ładowaniem i zrób podstawowe pomiary. Jak nie przekroczysz bariery dźwięku" to nie ma szans naprawić motocykla "przez internet".
Witam. Posiadam motocykl yamaha xt 600 , model lc4 z 1984r. Potrzebuje uproszczony schemat instalacji elektrycznej :podpięcie przewodów do lamp-przód i tył oraz wyłącznik motocykla. Mam moduł, regulator napięcia oraz cewkę (od iskry). Chciałbym to podłączyć najlepiej bez akumulatora. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Jeżeli nie spada poniżej 12V to jest ok, może nie mieć pełnej pojemności.
Jakie tam te cewki są to nie wiem bo tam nie zaglądałem pod magneto. I jak ten regulator tam podłączyć?
Witam! Mam małą 'zagwostkę' dotyczacą ładowania akumulatora w quadzie model quada to Yamaha Timber Wolf o pojemności 290cmm, napędzie 2x4 i rok 95. Zacznę od histori tego pojazdu. Quad jeździł, odpalał, w końcu maszyna odmowiła ładowania aku, w sumie to bez akumulatora sie jeździło do konca, nie wiem, bo znajomy mi go dał do zrobienia. Dziś chciałem...
czyli zmostkuj przewody ,które odcinają plusa na cewke ,moduł podający iskrę,komputer pokładowy itp.powinno być łatwe jak masz instrukcje.
Witam Chciałbym do niedawno zakupionego quada kupić uniwersalny licznik elektroniczny ale wymaga on zasilania pradem stałym 7-18 V natomiast quad nie posiada akumaulatora a alternator (magnesy + cewki) ma dwie cewki jedna zasila zapłon zaś druga oświetlenie czy wystarczy tylko mostek+ dioda Zenera czy też inny układ przy poborze kilkudziesięciumiliamperów...
Prośba o pomoc: mam problem z uruchomieniem quada Yamaha Grizzly 660 , po wymianie akumulatora, nie kręci rozrusznik, coś pyka pod siedzeniem, i grzeje się przewód "masa"
Jakiego koloru przewody wychodzą z silnika ? Bez silnika wszystkie odbiorniki w instalacji (kierunkowskazy, światło stop i pozycyjne) maja działać z akumulatora.
Witam, pacjent to Yamaha Pw 80 bez akumulatora oryginalnie bez żadnego oświetlenia (rocznik nie jest mi znany) chciałem założyć lampę led do oświetlania drogi.Przy sprawdzaniu prądu w kablach po dotknięciu próbówką do kabla w którym jest prąd motocykl gaśnie. Próbówka zapięta za masę motoru. Sprawdziłem we wszystkich kablach w których jest prąd się...
Akumulator Zacznijmy od akumulatora, trzeba sprawdzać dość często stan jego naładowania, w motocyklach są małe akumulatorki w porównaniu do samochodowych. Maja średnio od 10 do 14 Ah pojemności i gdy często robimy krótkie trasy i często odpalamy motocykl, to alternator nie zdoła nam naładować akumulatora by zrównoważyć stratę prądu, którą rozrusznik...
1. Regulator oryginał, czy zamiennik? 2. Skoro to już drugi regulator, to podejrzewam, że usterka leży poza nim. Do sprawdzenia alternator. Jaki jest stan akumulatora i instalacji elektrycznej?
Sprawdź miernikiem jakie masz napięcie w instalacji (na akumulatorze) przy wyższych obrotach. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia i przy zwiększaniu obrotów napięcie sporo wzrasta. Możesz nawet uszkodzić akumulator i inny osprzęt.
Rozumiem ale wcześniej nie miał aż tak drastycznego spadku. Miałem dziś ten kulometr podłączyć lecz zabrakło czasu. Zamontowałem dodatkowy 12.6ah od hulajnogi tylko nie wiem jakie tam ogniwa mogą być i jeszcze nim nie jeździłem. Mam też rower Giant E+1pro z silnikiem Yamaha 250w wspomaganie do 45km. z akumulatorem 625wh tam na maxa ustawione i nie ma...
Jeśli słyszysz "cyknięcie", to znaczy, że przekaźnik rozrusznika działa, więc sprawdź, czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Gdy wynik sprawdzenia będzie pozytywny należy skupić uwagę na samym rozruszniku, może szczotki się zawiesiły. Na początek spróbuj (o ile na wierzchu jest rozrusznik) stuknąć w niego małym młotkiem i jeśli nadal nie zadziała trzeba...
Przełamany przewód. W pierwszej kolejności do sprawdzenia przewody od stacyjki, a w kolejnej od przełączników. Posiadasz tam moduł DC-CDI więc bez zasilania z akumulatora nie będzie chodził.
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Ja proponuje wykonać pomiar napięcia na rozruszniku w chwili rozruchu, jeżeli spadnie poniżej 9 woltów to obstawiam akumulator. Na wszelki wypadek proponuje wpiąć jeszcze jeden akumulator rozruchowy i sprawdzić. Pozdrawiam.
Podpięty multimetr pod akumulator po przekręceniu kluczyka wystarczyło i napięcie mu spadało z 12.6 na 5/6v
Jak się go reguluje?
i napraw instalację, moja yamaha 920 pomimo 42 lat kręci jak szalona i zapala zawsze za pierwszym razem, nawet po zimowaniu.
Moto nie pali ani na pych ani na rozrusznik. Akumulator jest nowy, zakupiony w sobotę.
to moze jakis maly akumulatorek zelowy.
Tzr 50 1998 do 2000 miała Zapłon DE. Jest przelacznik świateł na prawej manetce. Cewka podpięta jest pod regulator i stamtąd kabel rozdziela się na prostownik do akumulatora oraz na kabel do świateł
Zastanawia mnie co to było to cykanie a teraz tego nie ma po naładowaniu aku
Normalne że stator pływa w oleju silnikowym. Standardowo do sprawdzenia regulator napięcia, stator (elektrycznie i wizualnie na przegrzania), jeżeli akumulator jest wadliwy to napięcie ładowania będzie zaniżone albo spadać na wysokich obrotach.
Jakieś pomysły? Ktokolwiek?
Czyli pewnie zostaje tak jak chciałeś na początku: cewka>prostownik>akumulator odczep>regulator>przełącznik>światła
A gdzie plus(+)? podłączyłem tak jak piszesz i dałem (+) na zielony. Wskaźnik poszedł na full ale nie reaguje na ruchy ramienia pływaka. Cały czas jest na full. To uniearsalny pływak i wskaźnik, Typ motocykla i insgalacji nie ma tu większego znaczenia ale montuję w Yamaha DragStar 1100.
to do motora(yamaha as3)lepiej kupić żelowy czy kwasowy?
Witam. Posiadam, Telewizor SAMSUNG QE55Q70A QLED 4K SMART HDR 120Hz, Amplituner Yamaha R-N301 i komputer stacjonarny i akumulatory HAZE żelowe po 80Ah, bo chcę podłączyć te 3 urządzenie pod akumulatory. Będę potrzebował paneli fotowoltaicznych ile i o jakiej mocy, zamiast agregatu ? Średni pobór prądu, 170 Wat. Max 560 Wat.
Generalnie powinny Ci zgasnąc kontrolki przy naciśnięciu przycisku ,,Start" w przypadku rozładowanego akumulatora, a o takim efekcie nie wspomniałeś.
Te wszystkie z linków powyżej grają MAX godzinę i to tak na pół gwizdka. Pod korek grając może 20min - głośne to to jest i dudni bas ale akumulator zdecydowanie za słaby. Kiedyś grałem wesele i na dworze stała na dogłośnienie Yamaha S115IV (15" Eminence i psd2002 w środku) i przełazili jacyż żeglarze z taką Ibizą i w sumie jak o spl różnicy nie wyczułem...
Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
jeżeli dałoby to z akumulatora i cewki
Może być też zużyty akumulator, podczas kręcenia rozrusznikiem zbyt mocno spada napięcie i sterownik wtrysku odczytuje błędne parametry, o ile nie wykryje niskiego napięcia zasilania. Podładowany po jeździe akumulator ma trochę lepsze parametry. Sprawdź czy po ładowaniu prostownikiem silnik lepiej zapala na zimnym.
skuter yamaha akumulator yamaha ładować akumulator yamaha przedni yamaha panel
bezpiecznik awaryjnych samoczynny restart biosu nagrzewnica power
Schemat kostki drzwi VW Eos - szczegóły i lokalizacja Beretta Mynute Boiler Green 25 B.S.i - Wzrost ciśnienia na manometrze