Szybkie rozładowanie i małe napięcie po naładowaniu oznacza zasiarczenie akumulatora. Po naładowaniu dobrego napięcie powinno utrzymać się powyżej 13,42V.
Prawdopodobnie kilkukrotne rozładowania akumulatora zasiarczyło go i utracił pojemność. Być może dodatkowo kupiłeś jakiś leżak magazynowy.
Natomiast gdy akumulator jest już praktycznie w pełni naładowany napięcie skacze do nawet 15,7-15,8V i utrzymuje się dosyć długo. W zdrowym, sprawnym akumulatorze nie ma możliwości, by ładowarka sama weszła w tryb Recond. Skoro tak u ciebie się dzieje, to coś musi być nie tak z akumulatorem. Skrajne zasiarczenie lub zwarta cela.
Moje zdanie odnosi się do sytuacji gdy ktoś ma zbyt mało dutków by kupić większy i dobry akumulator A wiesz moze, czy akumulatory moga się różnic odpornością na zasiarczenie? Czy akumulator jednej marki ciągle niedoładowany zasiarczy sie szybciej niz innej w tych samych warunkach?
Dla aku mokrego ustawił bym : Float 13.6V Discharge STOP : 11.2V ( zostaw choćby 20% ładunku --wiadomo kiedy pojawi się dobre słońce ? ) Discharge reconnect : 12.6 to mało bo znowu zacznie doić nienaładowany akumulator szybko go zasiarczy : 13.5V
Jakie napięcie przy próbie rozruchu będzie oznaczać rozładowanie a jakim akumulator do wymiany(chyba że ciężko to określić po samym napięciu)? Napięcie poniżej 10V ale może oznaczać zarówno akumulator do wymiany (mocno zasiarczony) jak i rozładowany. Aby mieć pewność, akumulator przed rozruchem powinien być naładowany prostownikiem do minimum 14,5V...
Hmm... Czy jest na forum fryzjer, ewentualnie barber? Może by tak niektórym naszym przyjaciołom ogolić jajka i do przedszkola wysłać? :D V.
Witam Akumulator kwasowy (ołowiowy) a) schemat elektrochemiczny: +Pb, PbO2 |H2SO4| Pb- b) opis: Akumulator naładowany, tzn., że jest w stanie oddawać prąd, składa się z płyt siatkowych – ujemnych, pokrytych ołowiem (Pb) i dodatnich, pokrytych dwutlenkiem ołowiu (PbO2). Jeżeli płyt dodatnich jest n, to płyt ujemnych jest n+1. Płyty te umieszczone...
Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" Akumulator uległ zasiarczeniu i degradacji płyt. Trudno powiedzieć, czy dasz radę go uratować.
Zastanów się, co oznacza napięcie akumulatora? Oznacza ono stan naładowania. Obniżając progi załączenia i wyłączenia ładowarki powodujesz, że akumulator nie doładowuje się i samoczynnie rozładowuje głębiej. Takie warunki spowodują, że akumulator zasiarczy się jeszcze bardziej w krótszym okresie czasu niżby mógł. Szybkie samorozładowanie, spadek SEM...
gestosc powinna wynosić 1.28 spróbuj, akumulator chyba do wymiany Dodano po 16 transformator zwykły , ale nie dajesz mostka tylko diodę. Po przepuszczeniu przez nią prądu daje charakter połowy sinusoidy.I to żarówka zabiera moc nie ładując akumulatora. Ale powiem szczerze że po tym co napisałeś to ten akumulator chyba do lamusa. Ale próbuj.
Zasiarczysz cele
Nie znam do końca zasady działania akumulatora , ktoś tu napisał że długie ładowanie odsiarcza akumulator wątpie żeby to odsiarczało akumulator ale może w jakiś magiczny sposób przebija się po przez zasiarczenie.
Po kilku dniach by się tak zasiarczył ?
Witaj, możesz spróbować ale z tego co piszesz akumulator nie przyjmuje ładunku i jeszcze ten brak elektrolitu sugeruje śmierć akumulatora
Kolego zmierz prąd pobierany z akumulatora a nie sztukuj z żaróweczkami bo kolejny akumulator zasiarczysz.
Jedź do elektryka niech sprawdzi alternator bo niedoładowany akumulator zasiarczy się i zimą nie uruchomisz samochodu.
Przy napięciu 14,2V i ładowaniu przez kilkanaście godzin ma prawo gazować.Gazowanie zaraz po podłączeniu na prostownik rozładowanego akumulatora świadczyć może o jego zasiarczeniu.
Akumulator powinien być zabezpieczony przed "przeładowaniem", i zbyt głębokim rozładowaniem. Napięcie "konserwujące" dla temperatury 20-25°C powinno wynosić 13.65V (13.5-13.8V) dla baterii 12V. 13V jest wartością zbyt małą, spowoduje przedwczesne zużycie (zasiarczenie) akumulatora. Dobrym rozwiązaniem byłoby rozdzielenie toru zasilania podczas pracy...
Najlepszy do naprawy zasiarczonych akumulatorów A znasz dokładnie budowę akumulatora kwasowe? Zasiarczone akumulatory naprawia się tylko metodą wymiany płyt.
W samochodzie też są żarówki 12V, a napięcie ponad 14V. Żarówki i inne obwody są do tego przystosowane. Jak nie dostarczysz do akumulatora ponad 14 V to go szybko zniszczysz, zasiarczy się z powodu ciągłego niedoładowania.
Witam Jak masz kierownicę przekręconą o te 30 stopni w lewo,to napięcie spada (czy spadają obroty silnika?),co się dzieje jak koła skręcone w prawo.
Witam! Ten transformator nie nadaje się na prostownik, żeby naładować na 100% to musiałbyś mieć 2x18, ale to trafo wyjdzie słabo prądowo, te diody też bym podmienił na 10A, tak ogólnie albo zastosujesz trafo o dużo większej mocy, albo odpuść sobie ten układ, bo tylko akumulator zasiarczysz. Pozdrawiam
Odsiarczanie zasiarczonego akumulatora ołowiowego to miejski mit, który powstał w czasach, kiedy brakowało wszystkiego w sklepach, w tym akumulatorów. :lol: Zasiarczony akumulator można jedynie przetopić w hucie ołowiu na nowy i nic więcej. Jak nie wierzycie to spytajcie zawodowego chemika. :lol:
Przy tym napięciu nie powinno być efektu "grzania baterii". Taki efekt pojawia się przy akumulatorach zasiarczonych. Znaczny ubytek elektrolitu spowodował ich zasiarczenie.
Tak duże rozładowanie ,jest przysłowiowym gwoździem do trumny,skraca żywotność akumulatora,tym bardziej w tym przypadku należy go tak jak piszę wcześniej .Akumulator tak rozładowany ulega zasiarczeniu ,i aby go odsiarczyć powinno się ładować małym prądem.
No i fajnie :) Pamiętaj o przestrzeganiu zasad obsługi kwasowego akumulatora rozruchowego. Podstawowe: zasada 1- Nie dopuszczaj do głębokiego rozładowania. Jak auto nie odpala=akumulator jest rozładowany. Napięcie poniżej 10,5V (1.8V na celę). zasada 1a- natychmiast doładuj ten akumulator, zanim się zasiarczy. zasada 2- sprawdzaj poziom elektrolitu,...
Przy właczonych swiatlach mijania , napiecie 13,9 V prawie pokrywa pobor pradu przez te lampy , zaplon. Na ładowanie akumulatora nie ma prawiec nic , jak bedziesz tak jezdził zniszczysz sobie akumulator , zasiarczysz go . Sprawdz trzy diody wzbudzenia , albo wymien je , kosztuja grosze.
Prawdopodobnie z powodu braku wody akumulator sie zasiarczył. Można by spróbować go pomału ładować.
Zasiarczony akumulator można próbować ratować. Nowe akumulatory są tak liche, że zazwyczaj cierpią na tzw. spływ masy czynnej i nic im już nie pomoże poza wymianą płyt, więc na dobrą sprawę lepiej kupić nowe płyty w nowej obudowie, czyli nową baterię. Zasiarczone akumulatora można próbować reanimować tak [url=http://elektroonline.pl/a/721,Regen...
Kiedyś zostawiłem akumulator pod napięciem 13,8 V i po naładowaniu wszystkie cele leciutko gazowały. Albo elektrolit był mocno ciepły albo czymś zanieczyszczony ewentualnie jakieś nowe dodatki do płyt. W normalnych warunkach (w klasycznym akumulatorze) przy tym napięciu nie ma możliwości aby gazowały wszystkie cele. Możliwe jest gazowanie jednej lub...
Dużo mniejsze prawdopodobieństwo zasiarczenia płyt. Stale niedoładowany akumulator jest na to podatny. Takie pełne ładowanie to też regeneracja płyt ( o ile nie są już mocno zasiarczone ).
I taką taktykę powinien kolega przyjąć w przypadku samochodu używanego na krótkich odcinkach - doładowywać jak najczęściej, żeby akumulator nie zasiarczył się szybko w sposób trwały. Można trzymać akumulator pod napięciem 14,4V symulując długotrwałą jazdę. Można ładować do wyższego napięcia ryzykując spływ masy czynnej o czym uprzedza instrukcja obsługi....
Niby wszystko ok - od 2 h ładuje. Ale... Prostownik podczas ładowania zaraz po podłączeniu pokazywał ok 3A ale już po chwili (mniej więcej 10-15 minut) było 0A i tak jest cały czas. Jak jednak przyłożę ucho do akumulatora to słyszę charakterystyczne "bulgotanie". Pytanie więc brzmi: czy to ustrojstwo się w ogóle ładuje? Najbardziej prawdopodobne zjawisko...
Odpowiem tak, osobiście ładuje akumulator 95Ah ładowarką Sena i jest Ok coś takiego. Jednak nie należy z tego co wiem dopuścić do całkowitego rozładowania akumulatora przez dłuższy czas bo się zasiarczy a później ładować dużym prądem by szybko naładować i powyginać płyty. Myślę że żeby go może uratować ładuj kilkakrotnie ładowarką mikroprocesorową z...
Akumulatory najprawdopodobniej się zasiarczyły. Są metody na przywrócenie akumulatora do stanu używalności, ale są to metody nie zawsze skuteczne. http://www.youtube.com/watch?v=q5jvbj2SV... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Float voltage - Ładowarka utrzymuje określone napięcie na akumulatorach, zwane „napięciem pływakowym”. To napięcie ładowania jest idealne do przedłużenia żywotności baterii. Gdy do akumulatora zostanie przyłożone „napięcie podtrzymujące”, w akumulatorze generowany jest „prąd podtrzymujący”, dokładnie kompensujący...
Akumulator się psuje głównie wtedy, jak jest rozładowany. Płukanie wodą to bardziej przy zasiarczeniu. Jeżeli nie dopuściłeś do głębokiego rozładowania na dłuższy czas, to nie jest zasiarczony. Pamiętaj o naładowaniu przed zlaniem elektrolitu.
Akumulator wymaga przegladu w warsztacie. W domu nie radzę tego robić ponieważ kwas wypali i podziurawi co tylko się da. Prawdopodobnie elektrolit zawiera cząsteczki przewodzące które po odstaniu elektrolitu (po zakończeniu ładowania) opadaja na dno zwierając elektrody. Jeśli elektrody nie są jeszcze zasiarczone akumulator jest do odzyskania poprzez...
-> _jta_ Sposób ktory opisałeś napewno jest zdrowszy dla akumulatora oraz jest dobry na zasiarczone akumulatory, ale ma jedną wadę - wydłuża proces ładowania. pozdrawiam!
Sprawdź czy ładowarka ładuje prawidłowo. Przy podłączeniu ładowarki napięcie na akumulatorze powinno wynosić 6,9-7,2 V. Jeżeli tak jest to myślę, że akumulator może być uszkodzony - zasiarczony. Zabawka za długo przebywała w dystrybucji bez okresowej konserwacji akumulatora i on się przez to zasiarczył trwale.
Kolega Gerri przytoczył moje wypowiedzi i bardzo naukowo z nimi polemizował i odniosłem wrażenie poddawał w wątpliwość moje spostrzeżenia tylko nie wiem po co.Wszystko to prawda ja opisałem tylko moje spostrzeżenia o doświadczenia z akumulatorami i w dalszym ciągu twierdze że zabawa nie ma sensu.Mam tu na myśli głównie akumulatory zasiarczone podczas...
Kolego jeśli autko ci niechce palić i masz łądowanie poza zakrese to sprawdz czy ci sie akumulator nie zasiarczył już. I jedź i wymień to chińskie g.... na normalną używke.
Panowie, dziękuję za odpowiedzi. Niestety, nie da się (według mojej wiedzy) zmierzyć gęstości tego elektrolitu - bo go tam nie widzę w postaci ciekłej. Wydaje mi się, że akumulator raczej nie jest zalewany w całości kwasem (bo buteleczki z H2SO4 raczej miały mniejszą pojemność, niż cele akumulatora). Czy to jakaś dziwna odmiana akumulatora, który trzyma...
Nie kupuj zbyt dużego, bo będzie systematycznie niedoładowywany i się zasiarczy. Taki do 50 Ah w zupełności wystarczy.
To spytam konkretnie i na temat: ile razy można regenerować padnięty zasiarczony akumulator i na jak długo to wystarcza jeśli ktoś zamierza kupić ładowarkę za 1000-1200zł? 1. Możesz regenerować ile razy zechcesz. 2. Wystarcza na krótko. Zasiarczonego trwale akumulator nie da się w ogóle zregenerować inaczej niż poprzez stosowną hutę.
Wniosek mocno zasiarczone płyty i coraz mniejsza pojemność tych akumulatorów w związku z postępującym zasiarczaniem i brakiem okresowej obsługi. Do tego dochodzi większe samowyładowanie. Samowyładowanie zwiększa się z upływem czasu eksploatacji akumulatora. Przyczyną takiego stanu są zanieczyszczenia, które w czasie użytkowania dostały się do elektrolitu....
Nie powinno się rozładowywać akumulatora do zera! Może się zasiarczyć i straci swoje właściwości
Bo według producentów akumulatorów nie należy przekraczać napięcia ładowania 14,4V. Dalsze podwyższanie napięcia powoduje niepotrzebne gazowanie akumulatora i w efekcie jego zasiarczenie. A to prowadzi do zmniejszena pojemości i szybszego zużycia a nawet zniszczenia. Szersze dane na stronach producentów akumulatorów np CENTRA i ZAP.
Dzisiaj miałem możliwość i podłączyłem ten AGM pod prostownik, dosłownie po minucie-dwóch jak podłaczę prostownik to napięcie szybko rośnie do poziomu 15,2V i wyświetlają się wszystkie kreski i napis full Więc wychodzi że ten akumulator jest całkowicie naładowany, Taki opis odczytuję, jako opis akumulatora zasiarczonego.
No bo jak zjechał do tak niskiego napięcie to czy mogło go zasiarczyć. Zasiarczony jest na pewno. Krótko mówiąc akumulator poddany takiemu rozładowaniu to trup i reanimacja go nie ma żadnego sensu. ale pytam bo po prostu to auto jest na sprzedaż i nie chce mi się w niego zbytnio inwestować Wybierz się zatem do marketu i kup najtańszy akumulator no-name...
Prąd 7A jest maksymalnym, którego nie powinieneś przekraczać. Kontroluj napiecie, jeżeli na zaciskach akumulatora napięcie zbliża się do 14,4 to spróbuj (jesli możesz) zmniejszyć prąd. Ładowanie akumulatorów o bezobsługowej konstrukcji (a ten jest taki) nie dopuszcza gazowania , ktore było "standardem" w akumulatorach z płynnym elektrolitem (który można...
Teraz to musztarda po obiedzie, jak się wyspowiadał że popełnił szkolny błąd to wiadome że górny akumulator został przeładowany i się zasiarczył, dolny można doładować. Teraz wymiana akumulatorów i przetwornica 24/230v.
Dobrze kolega prawi, z wyjątkiem tego: Czyli czyli 2,2V ogniwo + 0,2V ładowanie =2,4V x6 ogniw mamy 14,4V na akumulator. W nowszych instalacjach samochodowych napięcie nie rzadko jest obniżone do rzędu 13,8-14V I tej wartości nie należy przekraczać. Sznajder zaleca napięcie końcowe ładowania na poziomie 2,7V/ogniwo, Centra 2,6V/ogniwo przy ładowaniu...
Witam, ZAstanawiam się czy rozładowanie akumulatora po zalaniu elektroliten i naładowaniu nie zasiarczy go
Jak sprawdzić czy się zasiarczył? gdy potrzęsę akumulatorem słychać płyn w środku. Akumulator jest oryginalny VW,eja 780A
Nie wiem dokładnie, jak wyglądałoby to gdyby cały czas prąd ładowania wynosiłby powiedzmy 300 mA przy tak dużym akumulatorze. To może zapobiegnie, albo mocno spowolni samorozładowanie się akumulatora, ale nie wiem czy na przykład zapobiegnie zasiarczeniu akumulatora. Trochę nieprecyzyjnie to ująłem. Powinienem napisać o ładowaniu prądem od 0 do 300...
Dzięki za podzielenie się rozwiązaniem! W sumie, jak ktoś ma 20 zabytkowych samochodów to może być ciekawe rozwiązanie, aby przypilnować akumulatorów. Raz, że chodzi o nie doprowadzenie akumulatora do zasiarczenia, a dwa, aby zawsze nasz zabytek był gotowy do zapewnienia nam frajdy. W sumie ciekawy pomysł na startup ;) Jak podasz Paczkomat, to wyślę...
wyczyść ją z tego całego szajsu i wrzuć do wrzątku (czasami trzeba kilka razy) - sama się oczyści z siarczków i powinno być już dobrze chyba że aku jest już stary i gazuje to zasmaruj ją jakimś smarem a nie wazeliną - powinno starczyć na dłużej oczywiście poprzednia rada obowiązuje
Regulator sobie pokazuje co pokazuje ... samo to ze z pięciu kresek pokazuje 3 przy 13,1V to trochę komiczne :) Faktycznie pięć kresek powinien pokazywać przy 12,9V w 100% naładowanym akumulatorze AGM. Tak jak piszesz ze masz 12,6V to masz akumulator naładowany ~90% i nie ma co panikować. Akumulatora nie dopuścić do napięcia 11,5V... 10,5V zasiarczenie....
To nie jest wata szklana. To efekt zasiarczonego akumulatora, braku elektrolitu i długiego okresu bez ładowania.
Jeżeli chodzi o akumulatory samochodowe nie warto się teraz bawić w te klocki. Nigdy nie osiągnie się zadowalającej poprawy pojemności akumulatora zasiarczonego. W każdym przypadku bardziej opłacalny jest zakup nowego akumulatora.
Podejrzewałbym niekontakt (duży opór połączenia), lub zasiarczenie akumulatora. Jak zachowuje się napięcie na akumulatorze po tym, jak prostownik się wyłącza?
Ten alarm pasuje plug&play do typowego chińczyka, ale niestety Ty masz zapłon DC-CDI i z tego powodu trzeba robić kombinacje z przekaźnikami. Nie jestem zwolennikiem chińskich alarmów do skuterów, największy problem to pobór prądu rzędu kilku do kilkunastu miliamperów, co przy małej pojemności akumulatorach motocyklowych powoduje skuteczne zasiarczenie...
Jak pobierał 2 A to dobry znak(ma mu się na życie) ale nie ładuj tak dużym prądem. Akumulatory żelowe ładuje się prądem 1/10C czyli w twoim przypadku 0,4 A. Przy rozładowaniu akumulatora poniżej 10.5V prąd trzeba ograniczyć jeszcze bardziej. Ja bym uściślił - jeśli napięcie w wyniku samorozładowania spadło tak bardzo, to wtedy jest to złom absolutny...
Fajna konstrukcja ale przydałby się woltomierz, żeby nie przesadzić z napięciem, bo jak pisze kolega EAndrzej można szybko zasiarczyć akumulator. Ja ostatnio odmłodziłem prostownik z płytkami selenowymi - sprawuje się bardzo dobrze.
Witam Zalecany prąd ładowania dla tego typu akumulatorów i tej pojemności nie powinien być większy od 2.1 Amp, natomiast nie należy rozładowywać poniżej 10.8 V. Ładowarki impulsowe jak najbardziej powinny się nadawać. Z doświadczenia proponuję: 1. Ładowanie takich akumulatorów prądem ok.1 A (im mniejszy prąd ładowania akumulatorów kwasowych/żelowych...
Lepiej nie dolac ? No tak nie twoj akumulator to niech sie zasiarczy a co tam ... Trzeba przewidywać wszystkie sytuacje i nie bawić sie w rozladowanie tylko do 12V ( tak tak miales akumulatory i co ty tu teraz komu próbujesz wcisnać ? A moze regulatorów z za duża ilością paneli też nie miałeś ( co nie tylko ja na forum uznałem za niebezpieczne )
Jezeli mam być szczery, to zasiarczenie akumulatora aktualnie nie przytrafia się. No chyba, że ktoś zostawi kompletnie rozładowany na dłuższy okres czasu. Gro awarii akumulatorów to opad masy czynnej z płyt i na to nie pomoże nic.
To chwyt marketingowy. Dawno temu kryształy siarczanu ołowiu były wytrząchiwane z płyt przy pomocy impulsów prądu. Obecnie produkowane akumulatory są na to bardzo wrażliwe i takie procedury wytrząchną masę czynną, skoro szkodzi jej ładowanie baterii do napięcia powyżej 14,4V - stare ładowane były prądem 10 godzinnym do napięcia 15,9-16,1V! Nowe ładowarki...
tych 15.8 co niby ustawili wyłączy się prostownik? Za dużo. Zasiarczysz akumulator. Poczytaj o tym. Max nap było podane przez kolegę.
Silny zapach siarkowodoru podczas ładowania jest równoznaczny z problemem z samym akumulatorem i to może być : .zasiarczone cele .oberwana cela .zły elektrolit .brak ładowania Moja propozycja : wyjmij akumulator , wylej z niego elektrolit , zalej wodą destylowaną i podłącz pod ładowanie (inteligentne) po 24h sprawdź elektrolit ,jeżeli jest wszystko...
gdzie czytałem i coraz wiecej czytam ze akumulator powinno ładować sie 16,5 v a nawet do 16,8V co dwa miesiące trzeba zadać sobie pytanie czy czasem niedoładowany akumulator bardziej się zasiarczy niż taki pożadnie naładowany .
Jeśli akumulator miał 1 V i był zamarznięty to nic go już nie uratuje. Jest zasiarczony.
Zużycie akumulatora, to zasiarczenie, czyli powstanie dużych kryształów siarczku ołowiu, plus/albo opad masy czynnej z płyt, na dno celi. O ile z pierwszym można sobie poradzić względnie skutecznie, o tyle drugie jest już nie do odwrócenia. Więc jaki sens inwestowania dla uzyskania skuteczności 10% i to na chwilę?
Najpierw napisz, na jakiej podstawie stwierdziłeś zasiarczenie akumulatora? Na płytach było widać kryształki? Jeśli nie, to zapewne wystarczyło go porządnie naładować.
Steryd3 I ile V po nocy powinno być? 12,15V jest ok? W starym 7letnim aku tyle mam a w nowym 12,85V Jest OK Steryd3 no ale czemu nowy ma rano 12,8 a inny 12,1V tylko? Jeżeli to jest ten siedmioletni to ma prawo tyle mieć. Napięcie "po nocy" maleje z wiekiem akumulatora z powodu zasiarczenia i wzrostu prądu upływu.
A o czym tutaj myśleć? Opornik jest obciążeniem źródła napięcia. Gdy napięcie transformatora wyprostowane diodami jest dość duże, to zasila opornik i akumulator. Gdy napięcie spada tak, że prąd z transformatora nie płynie do akumulatora, to opornik jest zasilany z akumulatora rozładowując go trochę. Ma to za zadanie zmniejszyć zasiarczenie akumulatora....
Jak możesz podłączyć akumulator na długi czas do ładowania małym prądem, to sprawdzaj co jakiś czas, czy gęstość elektrolitu pozostaje stała, czy po trochu rośnie. Zasiarczenie, to wytworzenie siarczanu ołowiu kosztem kwasu z elektrolitu.
Dobry jeden i drugi. Ale bym proponował zaopatrzyć się w woltomierz. Dobrze czasami napięcie ładowania w pojazdach zmierzyć. Zbyt małe może spowodować szybkie zasiarczenie akumulatora.
Tak, za dużo. Tak, to przez to akumulatory umierają (niedoładowanie- zasiarczenie) Prawidłowo do ~50mA na postoju. po zamknięciu, zazbrojeniu alarmu itp.
Żeby go odsiarczyć musisz bardzo długo (dni, tygodnie - nie wiem) ładować go utrzymując delikatne gazowane. Gazowane z kolei powoduje opad masy czynnej. Prawdopodobnie któreś ogniwo dostanie zwarcia zanim odsiarczysz go w stopniu umożliwiającym eksploatację. Jeśli robisz to w celach innych niż eksperymentalne to mija się z celem. Tak nawiasem mówiąc...
Napraw auto i wymieñ akumulator Teraz nie mam do tego warunków, ale w 2024 to zrobie. Akumulatora wymieniać nie muszę, bo odpala na strzała, jeździ, nie ma żadnych problemów na razie. Jedyny problem to spadek pojemności, ale może to być tylko zasiarczenie.
Ze zdjęć wynika że to prostownik połówkowy, jeśli będziesz stosował zamienniki musisz pamiętać aby dobrać oba jednakowe inaczej słabszy będzie się grzał i nie wytrzyma. Swego czasu stosowane były prostowniki selenowe dwufazowe. Były mocniejsze w ładowaniu i odporniejsze na zwarcia. Chodziła taka fama że nawet zasiarczone akumulatory potrafił podnieść.
To prawda. Jednak trzeba powiedzieć, że strata siarczanu przy każdym ładowaniu jest znikoma, w granicach błędu pomiarowego. I o ten własnie błąd pomiarowy idzie - to postępujące zużycie akumulatora. Nawet jeśli różnica w rekombinacji związku jest rzędu promila, to zauważ że te promile się akumulują - prowadząc finalnie do zużycia akumulatora, poprzez...
Kolejność wyłączania opisałeś prawidłowo. Inna kolejność może spowodować zaiskrzenie w atmosferze mieszaniny piorunującej, jaka powstaje w czasie ładowania - niebezpieczeństwo wybuchu. Pojemość można sprawdzić podłączając żarówkę 45W - ok. 4A. Gdy świecenie osłabnie pomnożyć czas od początku próby przez prąd żarówki - Otrzymasz pojemność w amperogodzinach....
Zasiarczenie jest pewne, dolewać wody nie ma potrzeby, bo ubytki w nich są znikome. Wszystko zależy od tego, czy akumulator zamarzał w takim, rozładowanym stanie. Jeżeli tak, to już nic z niego nie będzie.
www.solaris.polbox.pl Bateria pokryta jest specjalną soczewką, która zbiera światło słoneczne z całego zakresu 360o. Znakomity sposób na... zmniejszenie efektywności fotoogniwa. Im większy jest kąt, z którego zbiera się światło, tym słabsze oświetlenie się uzyskuje. gdy w wyniku rozładowania akumulatora przez odbiorniki nastąpi przekroczenie minimalnego...
Dlatego nic ci nie radziłem, bo zakładałem z góry że miejsce i wymiary bada ograniczone. Ja bym kupił dwa zestawy akumulatorów po 6V i gdy pojawią się pierwsze oznaki rozładowania, wymieniał na drugi zestaw. Nie pozwalaj na głębokkie ich rozładowanie, bo to przede wszystkim ich zabija poprzez zasiarczenie.
Zgadzam się z kolegą GIMAK, końcowe napięcie ładowania powinno osiągnąć 16,2V a prąd do 0,5A przez kilka godzin. W innym przypadku nie nastąpi wysycenie elektrolitu i akumulator będzie niedoładowany co spowoduje zasiarczenie. Ładowanie do napięcia 14.4V nie spowoduje naładowanie akumulatora tylko uspokojenie naszego sumienia że mamy (naładowany akumulator).
A jeszcze takie długotrwałe rozładowanie akumulatora rozruchowego małym prądem ( nie trakcyjnego czy deep cycle) prowadzi do jego zasiarczenia i znaczącego skrócenia żywota... Pozdr. J. ps Instalujemy m in GPS-y w pojazdach budowlanych, one potrafią stać miesiąc i akumulatory umierają.
Wykresy są są dostępne. Dla wspomnianej Hondy to ponad 300g/kWh przy mocy maxymalnej. Tak jak pisałem experyment zrobiłem to wiem. Po ograniczeniu napięcia do 14V nie widziałem żadnych zgubnyc skutków. Grzały się tylko uszkodzone,zasiarczenie akumulatory.
To jest możliwe, tylko że masz większy problem. Jak akumulatory postały rozładowane do takiego poziomu (3v) przez dłuższy czas to nadają się tylko do wymiany. (najzwyczajniej w świecie zasiarczyły się) akumulatory trzeba co jakiś czas doładowywać nawet jak nie używasz.
Myślę,że proces odsiarczania zmierza do końca.Jeśli zalejesz elektrolitem i naładujesz i będzie"trzymał " prąd ,to się operacja udała. Oprócz pilnowania poziomu elektrolitu, ważne jest, by akumulator był zawsze naładowany, bo to jest główna przyczyna zasiarczenia. Jedną z usterek, jest zwarcie miedzy płytami, a to niestety jest, w domowych warunkach...
Mi tez się "udało" nawet 4 razy rozładować akumulator. I jak wiadomo, takie rozładowanie powoduje jego zasiarczenie. Co sadzicie koledzy o pomyśle jego odsiarczenia po kilku takich rozładowaniach?
Moderator podstawowym objawem niesprawności jest zbyt wysokie napięcie ładowania, co w efekcie prowadzi do uszkodzenia akumulatora przez zasiarczenie, i znaczne przyspieszenie zużycia odbiorników pradu. co do innych pytań, marka pojazdu ,Talbot Horizon'' 1,3 benzyna, alternator 40A sterowany plusem, nie mierzyłem napięcia na diodach z kontroli, ale...
Jazda na krótkich dystansach przy takim ładowaniu szybko rozładuje akumulator. Tak jak mówi kolega sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku. Niezdrowe jest dla akumulatora jeśli stoi rozładowany, szybko się zasiarczy.
Akumulator od kilku dni stania nie zasiarczy się do tego stopnia żeby nie trzymał 12V po ładowaniu, jest ewidentnie zwarta cela i tyle. Płukanie pomoże jak "kroplówka na raka". Zasiarczony akumulator prądu jako takiego nie da ale napięcie będzie trzymał wręcz książkowe.
Zasiarczenie?, czy masa opadła?
Praktycznie wszystkie baterie lepiej przechowywać w stanie naładowanym. Tak samo jak akumulator samochodowy nie wolno przechowywać rozładowanego, bo może ulec całkowitemu zasiarczeniu.
zasiarczyć akumulator ładować akumulator zasiarczyć akumulator zasiarczyć klema
schemat podłączenia włącznika światła podłączenie komputer honda accord z18xe wymiana silnika
pralka bosch schemat elektryczny
Steinhof hak – brak świateł pozycyjnych i obrysowych po zwarciu, reszta działa TCL 32S615 MT21X7 LCD TV COF or Display Short Circuit Diagnosis