Ładowanie takie jest niezalecane ale możliwe. Po prostu trwa dłużej bo akumulator na skutek mrozu ma zwiększoną rezystancję wewnętrzną (gęstszy elektrolit, spowolnione reakcje chemiczne). Z drugiej strony podczas ładowania wydziela się na nim ciepło czyli podgrzewa się.
chyba każdy, nawet nowy, ma przymrużenie. Są przyrządy do sprawdzania realnej pojemności (sklep z akumulatorami?) Zima pokaże stan zużycia... Lepiej sprawdzić miernikiem niż kombinować na mrozie.
Rozrusznik do przeglądu.
Witam. Wg mojej skromnej oceny winny jest nieoryginalny rozrusznik i może słabe przewody, akumulator masz też 70Ah ale dziwi mnie że tylko cykał rozrusznik i nie kręcił tak jakby był rozładowany aku. lub coś z instalacją (hdi-ki są bardzo czułe zwłaszcza zimą na stan aku. jak i rozrusznika-odpowiednie obroty wytworzą na pompie min . ciśnienie dla wtrysków,...
Witam, mrozy w polsce? a o jakich mowimy? Mieszkam daleko na polnocy gdzie moj pierwszy samochod nie mial ogrzewania postojowego (chyba tak sie to nazywa po polsku). Na dobrym sprawnym akumulatorze bez wiekszego problemu zapalalem przy -25/30C, jezeli takich dni bylo pod rzad powiedzmy 10 (co nie jest dziwne) a auto malo jezdzone to poranne zapalanie...
Masa na silniku lub rozrusznik do naprawy.
Cześć! 2km do pracy i jeździsz samochodem :D? Świece żarowe sprawdź.
Lipofe4 dość dobrze radzą sobie na mrozie. Można kupić gotowy akumulator, lub go sobie zrobić.
Wydaje mi się, że tak zdarza się jak się naładuje akumulator na mrozie. Naładowałem akumulator i ponad 2 doby miał napięcie ponad 13V, a dokładnie od 13,25V i spadało 0,1V na dobę. Dopiero teraz, jak temperatura jest około 0 to napięcie jest 12,93 V. Wczoraj skończyłem ładować akumulator i dzisiaj po dobie bez ładowania tez ma ponad 13 V. Akumulator...
Właśnie wymieniłem Centrę Plus na nową. Stary akumulator wyzionął ducha na mrozie. Podobne wybrzuszenia na bocznych ściankach. Niestety nie cofnęły się po odtajaniu. Zrezygnowałem z dalszych prób reanimacji. Mam jakiś upływ prądu w aucie, amperomierz pokazywał ok 300mA napięciu akumulatora 7,5V (pomiar jeszcze przed wymontowaniem akumulatora z samochodu)....
Lepiej przetwornica i akumulatory najbliżej wiatraka. Jeszcze jakie są tam warunki? Akumulator stojący na mrozie lub w pełnym słońcu to nie jest najlepsze. Myślę, że akumulatory wraz z przetwornicą niech sobie stoją w domu i przewodem z alternatora wiatraka pociągnąć przewód do baterii akumulatorów. Nie mówimy o pracy w aucie, to będzie wiatrak. Więc...
Też mam już 3 letnie 2x 6V + alternator od żuka i nie ma żadnego problemu nawet w siarczyste mrozy. :D
Akumulatory nie lubią być ładowane na mrozie. Jedynie kwasowo ołowiowe jakoś to znoszą. Zasadowe i litowo jonowe muszą być ładowane temperaturach dodatnich. Taka przypadłość. Skrzynka na zewnątrz musi być ogrzewana. Rozładowanie akumulatorów litowo jonowych może być na mrozie.
Nie we wszystkich, i nie od temperatury otoczenia a samego regulatora, co nie ma większego sensu, bo regulator w gorącej komorze silnika a akumulator na mrozie i powinien dostać wtedy wyższe napięcie.
Znalazłem taki rejestrator https://allegro.pl/oferta/rejestrator-hi... Trochę badziewny: - nie obsługuje H265, czyli gorsza kompresja = do zapisania tej samej ilości materiału potrzeba większego dysku - sprzedawca wprowadza w błąd pisząc, że jest 2Mpx full HD; w rzeczywistości, max rozdzielczość zapisanego...
Akumulator zawsze jak największy A jak się przesadzi to alternator nie naładuje i wraz lipa bo na mrozie padnie niedoładowany
W dodatku używana na mrozie zaniżała prąd ładowania co akurat było mało praktyczne. Ładowanie na mrozie to trochę na granicy. Pojemność wszystkich rodzajów akumulatorów na mrozie spada, w zależności od temperatury nawet do zera. Nowa ładowarka będzie się pod tym względem zachowywać podobnie, ponieważ to zjawisko wynika z właściwości chemicznych źródeł...
Jakieś sugestie ?. Tak dokładnie jedna, zmierz napięcie ładowania.
Jeśli problemem są mrozy, to raczej akumulator i trzeba go sprawdzić. Uszkodzony rozrusznik nie działałby i przy mrozach i przy normalnej temperaturze.
Samochód co prawda ładuje akumulator nawet przy minus 20 stopniach. Naładuje nawet akumulator całkowicie rozładowany przy rozruchu. Oczywiście nie do 100% swojej pojemności ale proces ładowania będzie zachodził. Można też podładowywać akumulator z prostownika na mrozie. Problem w naładowaniu akumulatora może być jedynie w przypadku jeśli akumulator...
Rozrusznik R11 przeżyje dwa takie z przekładnią U mnie jeden akumulator 90Ah i na mrozie kręci jak dziki Dodano po 1 Jak kupiłeś nowe szczotki to tez 2 masz z koszulką ochroną i dwie nie izolowane
A czymże jest ten "bank"??? Poza głupią i chwytliwą jak widać nazwą, jest to bateria akumulatorów obłożona może ładowarką, może przetwornicą dającą napięcie do zasilania urządzeń USB. Pojemność 240 mAh to licha pojemność. Nic konkretnego tym nie zasilisz. Opisy akumulatorów - czy mogą być ładowane na mrozie, czy nie mogą - są do znalezienia. Akumulatory...
Ja zakupiłem Westa Force. Na razie kręci. Zobaczymy ile jest wart jak przyjdą mrozy.
Zwykłych żarówek nie stosuj, bo w mig wysysają akumulator. Tylko LED. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Owszem, robi.
Najłatwiej jest samemu sprawdzić czy akumulatorek przeżył mróz. Bo w końcu go znalazłeś. I przy okazji możesz się później podzielić tą informacją na forum. Bo gdybać to można, nie wiadomo jaka była temperatura i jak długo akumulatorek w niej przebywał. Mróz zaczyna się już od temperatury nieco poniżej zera.
Akumulator nadal żyje, miał problemy przy większych mrozach, ale przyczyną nie był sam akumulator tylko uszkodzone świece żarowe, po wymianie świec i naładowaniu akumulatora problem z odpalaniem nawet na mrozie nie występuje, a akumulator po 2 doładowaniach i dolaniu wody nadal działa bez problemu.
Sprawny akumulator nawet na mrozie kręci i nie wymaga żadnych protez. Albo masz sprawny albo tak się zdaje. Oczywiście warto mieć takie urządzenie, ale trzeba pamiętać, że może dojść do przekroczenia dopuszczalnych napięć w instalacji a nowe auta tego nie lubią. Znacznie bezpieczniej jest dołączyć drugi akumulator (oczywiście awaryjnie) a ewentualnie...
Jakiś czas temu szukałem informacji na temat przechowania akumulatorów litowo-jonowych na mrozie. Przy okazji dowiedziałem się, że na mrozie można je rozładowywać. Nie można ich na mrozie ładować. To znaczy można, ale bardzo małym prądem i specjalną ładowarką. Akumulatorów NiMH też nie można ładować na mrozie.
Komunikacja z zasilaczem odbywa się tylko wtedy gdy urządzenie obsługuje standard Power Delivery. Głupie urządzenia pobierające prądy wyższe niż 0,5 A obsługują różne sposoby pobierania informacji o maksymalnym prądzie zasilacza. Podkreślam zasilacza, bo ładowarka jest i musi być wbudowana w kamerę. Masz tam 3 źródła zasilania z czego 2 mogą służyć...
Witam, Ja również mam Peugeota 307 2.0 HDI i pewnego dnia, po nocy gdzie temperatura spadłą do -22 C, nie mogłem odpalić. Samochód całkowita padaczka. Kręci rozrusznik aż nie rozładuje się akumulator. Nie wyskakują żadne komunikaty na wyświetlaczu, no może teraz Economic Mode Active. Zajrzałem pod maskę i wypatrzyłem dwa wiszące wężyki. Jeden jak mniemam...
Chyba najgorsza sytuacja to pozostawienie na mrozie całkowicie rozładowanego akumulatora - przez 2 lata nosiłem na działkę naładowane akumulatory do podtrzymania alarmu na dziki, nie było żadnych problemów nawet przy dużych mrozach (a na pewno akumulator miał wtedy ujemną temperaturę) o ile się całkowicie nie rozładował. Kiedy to nastąpiło, bywało że...
a ma coś rozrusznik do rozładowania akumulatora w mrozy? w lato wszystko jest ok.
to jestem pewny ze po upgarde pojadę na 100% free po wpakowaniu kilku tyś PLN w wątpliwej jakości akumulatory, trzymane poza domem na mrozie/upale...taaaa, już to widzę... znaczy się tak będzie ale w pełni słoneczny marcowy dzień ;p notorycznie w okresie jesienno-zimowym niedoładowywane bo raczej nie tymi 2,5 kWp w panelach
Poczytaj o akumulatorach LiFePO4
. Za mało żeby się świece mogły spalić? To już chyba za dużo, żeby mogły się spalić. 100 tys/rocznie, to auto praktycznie nie gaszone i cały czas ciepłe, świece praktycznie nieużywane. Co do głównego zagadnienia - paliwo się cofa najprawdopodobniej. Zanim pompa uzupełni ciśnienie w railu i wypchnie powietrze, to chwila jej się zejdzie. Aczkolwiek te...
4 lata to i tak dobrze, za duży prąd ładowania plus mrozy.
Jeśli jak pisałeś Twój układ jest autonomiczny i startuje bez akumulatorów, to proponowałbym Ci prosty trik z komparatorem i przekaźnikiem odłączającym pakiet od falownika i pewne ze napięcie zostanie zachowane w akumulatorach przy mrozie. I koniecznie przestaw to 20V na w miarę bezpieczne 23V w falowniku. Rozumiem, że jako drugie zabezpieczenie. Przekaźnik...
Pierwszą podstawową czynnością jest naładowanie akumulatora prostownikiem i sprawdzenie napięcia ładowania akumulatora przez alternator. Dopiero później można się zastanawiać co dalej.
Ten twój ruski sprzęt nie nadaje się do tego, auto może spłonąć od tego sprzętu Dlaczego się nie nadaje? Jaka przyczyna zapłonu i spalenia auta? Przyjmijmy, że w aucie jest akumulator 70 Ah, to jakim prądem musi być ładowany akumulator żeby miało to jakikolwiek efekt i wpływ na akumulator na mrozie?
Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
Witam. Mam podobny problem. Scenic 2 2007 dotąd garażowany min temp -1 w zimie. Od paru dniu stał na mrozie. Wczoraj po uruchomieniu silnika pojawił się komunikat CODE i musiałem wprowadzić kod, aby go uruchomić. Dzisiaj już radio wcale się na uruchamia. Na wyświetlaczu ciągle świeci się godzina i temp. W radiu nie ma nawet podświetlania przycisków.
masz paragon-zwróć na gwarancje-bo wygląda na znikomą pojemność w akumulatorze-motocykl stał wpięty na mrozie może??? odpal go kablami z auta z wpiętym akumulatorem z moto i powyłączaj obciążenie -światła itp... wypnij potem kable od auta i wepnij w to miernik i obserwuj czy spada napięcie jeżeli masz jakąś zapasową żarówkę na 12V to wepnij ja w wypięty...
U mnie w Kodaku coś takiego występuje przy próbach zdjęć na mrozie, jak oziębiony akumulatorek nie ma odpowiedniej wydajności prądowej.
Od kiedy się ładuje akumulator na mrozie, weź go do pomieszczenia i ogrzej a wtedy jeśli jest dobry na pewno podejmie pracę , chyba że jest skończony?
Można spokojnie założyc mniejszy akumulator . Najwyżej nie odpali na dużym mrozie. Innych efektów nie będzie
Słyszałem coś kiedyś , o jakimś urządzeniu które właśnie zapobiega takiemu czemuś , lecz nie pamiętam jak to się nazywało. Kondensator. :) Zauważ jeszcze że mamy -20 c. Sam mam akumulator może półroczny i na tym mrozie wytrzymał nie cały tydzień.
Jeżeli poprzednio odpalało prawidłowo , to wygląda że akumulator kiepski . Na mrozie znacznie spada wydajność akumulatora . Podładuj aku w ciepłym pomieszczeniu to odpalisz .
Mam zamiar zbudować taki układ, ale chciałbym się najpierw poradzić bardziej doświadczonych użytkowników w tym temacie. Nie używam samochodu codziennie, a akumulator niestety cały czas zasila różne układy auta, powoli ulegając rozładowaniu. W lecie to nie problem, bo na tylnej odchylanej półce bagażnika zamontowałem ogniwo słoneczne, dające 0.3A, co...
o zapomniałem o tym wspomnieć,lekko już przymarzało przy korkach ,jednak cały czas nie daje mi to spokoju dlaczego napięcie akumulatora na mrozie wzrosło do 13,3V po całej nocy
Interpretacja kolegi rzeszutek1 jest jak najbardziej racjionalna, że akumulator który na mrozie stracił wydajność prądową z racji dużego oporu wewnętrznego i nie można uruchomić samochodu, podłączony do prostownika z tego samego powodu nie mógł przyjąć prądu jakiego byśmy się spodziewali. Prąd ładowania zaczął wzrastać jak to kolega zauważył wraz z...
Uprzedzając kolejne pytania: czy ktoś wie z doświadczenia ile da się wycianąc zimą z panela powiedzmy 100W ? Co z akumulatorem w mrozy?
akumulatory litowo jonowe mogą być rozładowywane na mrozie. Na mrozie nie mogą być ładowane. Do ładowania akumulatora litowo jonowego trzeba dokupić ładowarkę, bo ta od telefonu to tylko zasilacz 5V/1A, czyli pół ładowarki. Może to być TP4056, TP4057 na płytce z gniazdem USB, do którego podłączamy półładowarkę telefonu, czyli zasilacz 5V1A lub komputer,...
...minus 20 stopni. Dodam że stał dwa tygodnie nie odpalany Czy dobrze uważam że to wina akumulatora? W takim przypadku jak najbardziej.
Już ci pisałem że to nie korek a zawór. Kiedyś akumulatory służyły długo bo raz na tydzień się do kościoła jeździło. A dzisiaj to nawet do sklepu który jest 50 m dalej trzeba auto odpalić. Inna sprawa że akumulator tej wielkości kosztował trochę ponad średnią krajową. Więc jak dzisiaj kupisz akumulator za 4000 zł to też ci potrzeba tyle samo. Ewentualnie...
Co do Centry, to również polecam.. Posiadam akumulator Centra Plus 44Ah, wyprodukowany był w 2010r, do dziś służy bezawaryjnie i nie straszne mu żadne mrozy :)
jeśli dadzą radę przez minimum 4 lata to już będę zadowolony. Producent chwali się że te Aku które posiadam mają 3razy większą ilość cykli od ich innych akumulatorów Teoria vs praktyka.. 4ry lata to 1500 cykli. Nie ma takich aku kwasowych które osiągają 1500 cykli przy DOD 70% i więcej, a niestety w zimie tak będzie. Akumulatory trakcyjne byłyby pewnie...
Może trochę dookoła, ale... działa. Akumulatory najlepiej przechowywać w ogrzewanym pomieszczeniu. Ja mam w skrzynce narzędziowej, którą zabieram do domu. Zimą, na wszelkie roboty na zewnątrz, owijam akumulatory pianką montażową pod panele lub folią bąbelkową. Sprawdza się świetnie, a ochrona przez zimnem wystarcza praktycznie na całą dniówkę. No i...
Ta była na stronie, tam gdzie kupiłeś ładowarkę. AGMy to też akumulatory kwasowo-ołowiowe, tyle ze że sztywniejszymi regułami ładowania - ograniczenie prądu i napięcia. Zwykłe akumulatory na mrozie też możesz spróbować tak ładować, nic im nie będzie, a może się naładuje.
Prawidłowe napięcie to 2,1V na cele. Jest ich 6, więc 12,6V to wartość książkowa. Nigdy nie zalany może stać długo, bo nie zachodzi w nim reakcja chemiczna, więc się nie zużywa. Mam taki akumulator o pojemności 77Ah w Passacie 1,9 TDI i już drugą zimę spisuje się rewelacyjnie. Samochód co prawda odpala "od kopa", ale nawet w największe mrozy rozrusznik...
+ może jescze filtr paliwa ( napewno nie zaszkodzi) a pozatym u mnie 2 tygodnie temu golf(1.9tdi 9Okm) nie chciał zapalić tzn. kręcił kręcił ale nie chciał załapać został założony zawór zwrotny i było wszystko ok... aż do wczoraj samochód kręcił ale nie chciał zapalić ( taj jakby nie dostawał paliwa ) co może być przyczyną? filtr paliwa nowy, świece...
Witam Przy wspomaganym rozruchu bardzo ważny jest odpowiedni przekrój i długość kabli do akumulatora.Przy długich kablach występuje duży spadek napięcie co przy prądach powyżej 100A ma ogromne, decydujące znaczenie.Lepiej jest zamienić akumulatory i ewentualnie trochę wspomóć akumulatorem rozładowanym bo prąd i spadek napięcia będzie mniejszy. Często...
gęstość może być za niska z powodu zasiarczanienia płyt które dość łatwo jest spowodować zostawiając chociażby rozładowany akumulator na jedną noc na mrozie...
Najlepiej weź akumulator do domu i podładuj Akumulator na mrozie traci energię i napięcie na mrozie spada do około 11v Najlepiej przechowuj go w ciepłym pomieszczeniu gdzie temperatura nie spada poniżej +10 stopni O zasiarczeniu płyt już nie mówię Pamiętaj że akumulator sam z siebie się rozładowuje
ale tyle ma stac w temp pokojowe czy na mrozie ???
Witam Mam problem z odpaleniem mojego Pick up D22 2,5tdi 2002r Jak ciepły pali na dotyk ale rano nie chce zagadać nawet jak podłączę mu ładowanie grzeję misę dmucham ciepłym pow na pompę i może odpali po 2h Zawsze palił w największe mrozy -akumulator naładowany -świece sprawdzałem grzeją -filtr paliwa nowy Pomóżcie
Trochę mały ten akumulator.
Akumulator się sam nie rozładował albo mrozy i już padł ze starości albo brak ładowania. Prostownik dobry jest w cenie akumulatora.
??
Regeneracja rozrusznika . Sprawdź do ilu spada napięcia na akumulatorze przy pierwszym rozruchu mirnikiem .
I akumulator wychłostany na mrozie. Po drugie, to co masz na tabliczce nie znaczy, że dany alternator jest w stanie tyle prądu oddawać w trybie ciągłym.
Silnik na wtrysku czy gaźniku? Jeśli na gaźniku to masz kranik mechaniczny czy podciśnieniowy? Jeśli podciśnieniowy to muszą być wyższe obroty by wytworzyć podciśnienie i kranik mógł się otworzyć. Taki akumulator ma bardzo niską sprawność na mrozie i generalnie ten sprzęt nie jest jest przystosowany do niskich temperatur. Po dłuższym postoju możesz...
To że świece są sprawne elektrycznie nie znaczy, że dobrze grzeją. Czasem końcówki nie grzeją i odpalanie to katastrofa. Jeśli te świece są leciwe, to proponowałbym od nich zacząć. Możesz wykręcić i (jeśli tam są na 12V) podłączyć do akumulatora. Będzie widać czy grzeje końcówka, czy środek się robi czerwony.
Chwalą się prądem rozruchowym 400A z ogniw litowo-jonowych Niektóre ogniwa nowej generacji tyle mają, ale tanie nie są. Nie warto sobie zaprzątać tym głowy, Popieram. , lepiej odłożyć i kupić prostownik z funkcją rozruchu. No, porządny prostownik z rozruchem to wydatek ponad 1000 PLN a i tak stosowanie tego w czymś bardziej zaawansowanym od VW Golf...
Tak też zrobiłem. Akumulator ma rok. Na mrozie -10 nie chciał już kręcić rozrusznikiem. Napięcie na mrozie miał coś koło 12,05V jak się ogrzał wzrosło chyba do 12,18V
może akumulator padł, na takim mrozie nie trudno o to....
Ja podejrzewam że (at)borsuke planuje to wsadzić do auta i zasilić na stałe z akumulatora samochodu. Tylko problem będzie jak auto postoi parę dni na mrozie i akumulator wydoi do zera :-)
Zaprowadz do mechanika zanim go spalisz.
To też już zrobiłem , masa jest ok . akumulator trzyma, w mrozy też kręcił jak trzeba Wiec nie wiem co jest grane
niecałe 3/100 na sekundy rozrusznik zrobi taką rozgrzewkę akumulatora No i właśnie w tym jest problem. Akumulator to nie "wiadro z prądem" tylko reaktor elektrochemiczny, a do zachodzenia tej reakcji potrzeba odpowiednich warunków i te kilka-kilkanaście sekund niewielkiego poboru mocy (100-150 W) wystarczy, aby te warunki stworzyć. Zastany na mrozie...
Na kablu połączonym masa - silnik to samo, brak jakiegokolwiek efektu, kontrolka akumulatora ledwo co świeci, czy mógł sie zawiesić rozrusznik lub jakiś jego element i to tez powodowało rozładowanie akumulatora?
Mam problemy z odpaleniem ale tylko w mróz. Napewno to nie jest akumulator ani rozrusznik, alternator też jest sprawny.Jakiś układ rozładowuje akumulator, tylko w mrozy. Wystarczy że go odpale co jakieś 8h i nie ma wtedy większego problemu. Zdażały się takie usterki w tego typu autach? Dodano po 8 Z góry dziekuje za wszystkie podpowiedzi. Robert
Nie lepiej odpalać klasycznie od kabli ? Takie połączenie skróci żywotność pierwszego akumulatora. Jeśli jednak chcesz zrealizować projekt to drogi akumulator najlepiej aby był jak najbliżej tego pierwszego aby zmniejszyć opór. Myślę że bezpiecznik w układzie raczej nie będzie potrzebny bo w układzie rozruchowym też nie ma żadnego bezpiecznika poza...
Szczerze to nigdy nie zauważyłam żeby w ogóle się świeciły jak je zostawiłam a parę razy się zdarzyło ... Więc chciałam się dowiedzieć czy mogło to wpłynąć na to że padł ten akumulator jak dodatkowo teraz mrozy są.
Linia powrotna wtrysku nie idzie do dna baku więc jak wyciągnie z przewodów benzynę to się zapowietrzy. Pisałem o modelu pieca wyposażonego w zbiornik przelewowy 0,5 paliwa, są to piece typu BW50/DW50. Zbiornik przelewowy jest uzupełniany z linii powrotnej z wtrysku, pół litra paliwa starczy na ok.godzinę pracy pieca, co jest więcej niż wystarczające...
Jeżeli na tej szóstej celi zatopiony jest areometr ,to jest zwarcie w tej celi.Wtym przypadku jak pisze kolega wyżej akumulator do wymiany.
Ja bym się w hybrydy nie bawił w Polsce. Tym bardziej jeśli jak piszesz nie masz garażu. Akumulatory na mrozie, szczególnie te rozładowane tracą swoje właściwości, a jak wiadomo nowe akumulatory dużej pojemności to niemały koszt. Swoją drogą trochę to dziwne, że twój TD ma problemy zimą, no chyba, że jest to VW to bardzo możliwe. Dobry diesel nie ma...
Zerknij również na wentyl od akumulatora powietrza lubi na mrozie pękać.
Witam! potrzebuję pomocy w ustaleniu diagnozy. w samochodzie rozładowuje się akumulator. mrozy, etc. moze akumulator padł, ale zamieniłam z drugim samochodem, akumulator działa ok. natomiast drugi akumulator niestety tez się rozładowuje. wygląda to tak. odpalam samochód bez problemu kilkanaście razy za pierwszym razem, podjeżdżam pod sklep lub stację...
dorzuce moje 2 grosze wiec widze ze problem z ładowaniem przez auto akumulatora w mrozy ale moim zdaniem auto sie rozgrzewa i akumulator też , także -10 jak zrobi sie 10 km to napewno auto sie rozgrzeje warto poczekać chwile (np.godzine) i znowu pojezdzic autem moim zdaniem akumulator powinien sie naładować no chyba ze mowa o mrozach np. -20 C.
koledze zapewne chodzi o coś co czasami mają zimą na parkingach. (wspomaganie akumulatora przy duzym mrozie) u mnie na parkingu nazywają to o ile pamietam "BESTER".
Nie, wymieniałem ostatnio moduł świec żarowych (jakiś tydzień temu) i został odłączony akumulator. Zapala na mrozie ok także z prądem jest ok
Również proponuje VARTĘ, w moim Golfie (TD) służy już 3rok. W najgorsze mrozy mnie nie zawiódł.
No przecież już 2 razy pisałem - jeden dla całej baterii ogniw wystarczy. Przy połączeniu równoległym ogniw pierwotnych/wtórnych napięcie baterii jest takie samo jak napięcie ogniw. Prądy rozładowania są różne i zależą od oporu wewnętrznego ogniwa i jego SEM oraz oporu obciążenia i połączeń. Przy ładowaniu w grę wchodzą opory połączeń, opory wewnętrzne...
Jak wyregulować? Jeśli to ma dawać 15A, to przy całkowicie rozładowanej baterii akumulatorów (10,5V) należy ustawić maksymalny prąd 15A. Maksymalne napięcie albo 14,4V na lato, albo 14,8V na zimę gdy ładowane są zimne akumulatory na zewnątrz domu, na mrozie.
Czy mogę odłączyć akumulator w Octavi 1,9 TDI bez obawy o elektronikę auta pozostawioną bez zasilania. Auto ma stać nie ruszane w najbliższe mrozy a akumulator bym zabrał do domu.
Sęk w tym, że trzymanie akumulatora pod napięciem 13.8V wymaga baardzo długiego czasu, żeby go naładować w 100%. Cykliczne ładowanie do 14.5 V nie ładuje akumulatora w 100%! Po odłączeniu od ładowarki napięcie spada do 12.6 V, co oznacza że jest naładowany w ok. 80%. Po 2 tygodniach pod napięciem 14.4 V akumulator się naładuje, ale straci trochę wody....
Moim zdaniem nie wpływa to na trwałość w takim stopniu jak na przykład zbyt wysoki prąd ładowania czy siarczyste mrozy w których przychodzi nieraz przebywać akumulatorom. Przykładowo w starszych modelach Simsona nie było regulatora napięcia (później weszły ELBY, zbudowane na tyrystorze który regulował dopływ pradu do akumulatora zależnie od stanu jego...
po pięciu godzinach chciałem odpalić i tak jakby akumulator był całkiem pusty Może ktoś ci ten akumulator zajumał :) Sprawdziłeś przynajmniej czy jest na swoim miejscu ? :) Tak serio to coś sprawdziłeś , stan akumulatora , połączenie klem , ładowanie??
Jeśli nie uda się znaleźć dobrego elektryka, to może uda się samochód naprawić zdalnie z pomocą fachowców z elektrody. Zdalnie naprawić się nie da ale można podpowiedzieć właścicielowi jak samemu sprawdzić w jakiej ilości prąd ucieka, czyli jak zmierzyć pobór prądu po uśpieniu komputera. Problem występuję od momentu zakupu półrocznego auta, nie odpalił...
Dzięki za wrzutkę ! Będę musiał sprawdzić przy kolejnym ładowaniu, tym razem - jak zrozumiałem z tej instrukcji - nie odpinając prostownika. Póki co, oba akumulatory działają mi bez problemu, jak też działały w mrozy -25 zeszłej zimy.
gaśnie mrozie mróz mrozie radio mrozie
podswietlenie przyciskow radia silnik krokowy civic wykrywac metali
Samsung HT-X250: Podłączenie czerwonych przewodów Ustawianie rozmiaru papieru w Epson XP-245