Otwierasz obudowę alarmu - w środku zazwyczaj są dwa przekaźniki. Jeden do kierunkowskazów a drugi do odcinania obwodu - ten Cię interesuje. Patrzysz po ścieżkach na płycie które to przewody i je łączysz.
Już ci TU nie w kostce , kostkę odpinasz i po alarmie. Dla kosmetyki możesz potem usunąć okablowanie.
ta czarna puszka to sterownik od gazu musisz odpiąć zasilanie centralki od alarmu i zmostkować odcięcie zapłonu najlepiej dowiedz się co to za alarm wtedy można dokładnie napisać co zrobić
Podaj typ alarmu.
Możesz mieć problem z przekaźnikiem zapłonu 1, jego działaniem, lub przewodami z nim współpracującymi. Nie ma iskry, więc sprawdź zasilanie cewki na pinach wtyczki C (- czarny) i D (+ różowy), oraz jej i przekaźników masę G104, przykręconą do szpilki kolektora ssącego, pierwsza od strony skrzyni biegów :?: https://obrazki.elektroda.pl/9028773300_...
central będzie działał bez tej wypiętej centralki. pilota od kolegi możesz zaprogramować tylko tech 1 w serwisie i wtedy zadziała
Ogólnie to musisz namierzyć przekaźnik którym alarm odcina zapłon i tam przywrócić instalacje samochodu do seryjnego stanu. Resztę po prostu wywalasz.
Moim zdaniem ten alarm odcina zapłon , trzeba sprawdzić gdzie są przekaźniki w tym alarmie i jeden jest zapewne od odłączenia +12V
Sprawdź czy nie jest założone ocięcie zapłonu z tego alarmu albo dodatkowe urzeczenie odcinające zapłon?
Wiele na tych zdjęciach nie widać, może kolega zrobić zdjęcie kabli wchodzących do alarmu itp.?
Zależy jaki ten alarm. Często należy nie przejmować się wyjącą syreną i szybko po nałożeniu klemy włączyć zapłon i wówczas dopiero wyłączać alarm pilotem. Ale zapłon zawsze PO nałożeniu klemy, NIGDY przed nałożeniem klemy! Akumulator musi być przy tym naładowany, naturalnie :D
skoro na pych pali, to nie wina alarmu. Po podłączeniu aku, pilotem rozbroić alarm. W dalszej kolejności w razie potrzeby kliknąć pilotem plip, no i zapalić auto. Gdy nie ma zapłonu sprawdzić stan naładowania aku, kostkę stacyjki, masy i klemy. Co blokuje Ci ten dodatkowy alarm? Gdy jest zapłon a nie kręci rozrusznik to tam by trzeba zajrzeć.
Cięcie przewodów przy stacyjce nic nie daje W kabinie - czujnik hamulca :-)
Dobrze, czytaj daleko odcięty plus po stacyjce powinien sie sprawdzić, można kombinować z plusem po stacyjce kompa, można zasilanie cewek odciąć. W tym modelu nie powinno być kłopotów z kompem. IMMOBILISATION POINT 2 Inertial switch Cut both the BLACK/ORANGE wires in the wiring harness coming out of the relay marked “EFI” of the relay group...
Chyba znalazłeś syrenkę alarmu pod maską. centralka jest gdzieś w środku żeby wilgoci nie dostała. Ale po nitce do kłębka, więc jeżeli masz syrenkę to kabelki od niej idą do centralki :) Nie widzę nigdzie w necie schematu do takiego alarmu, więc musisz wyjąć centralkę i może na niej jest jakieś oznaczenie. Ściągniesz schemat to może odłączy się tylko...
załóż alarm ze wstrząsówką i ultradżwiękami,ale lepiej nie taki za 100zł[poczytaj forum i będziesz wiedział dlaczego],do alarmu polecam blokadę niedżwiedż lock-bez lawety czy motylka nie odjadą a w polo'94 fajnie wychodzi,zostaw ten ukryty wyłącznik na pompie a przez alarm odetnij zapłon i chyba powinno wystarczyć na przeciętnego złodziejaszka,bo raczej...
Może padł komputer.... sprawdz diode z immobilizera (w Matizie gdzies na srodku deski) jesli sie swieci tzn. ze musisz szukać w immo....
szarpie na tych obrotach-100% nastawnik,a najlepiej zadzwon 692012639 z tym alarmem pomoge,odcinasz czarny ze stacyjki i auto gasnie i niema błedow
Wyglada to na seo Dolphine.Aby właczyć zamykanie włacz zapłon przytrzymaj duży przycisk na pilocie az alarm kliknie 6 razy.Wyłacz zapłon To samo trzeba zrobić aby ją wyłaczyć.
bardzo wątpię wto żeby ktos odłączał alarmem świece żarowe , no chyba że montował to jakis "magic" sprawdż bezpiecznik od świec żarowych może byc wytopione gnazdo i wtedy nie łączy, albo uwalony przekażnik pozdrawiam
Witam. W Audi b5 93 rok mam zamontowany alarm Hella na dole jego fotka. Jedyny pilot jaki do niego posiadam ledwo żyje dlatego chcę zlikwidować odcięcie zapłonu. Znalazłem dwa czarne przewody odpowiadające za odcięcie, złączyłem ze sobą i połowiczny sukces jest. Rozrusznik kręci nawet przy włączonym alarmie ale silnik nadal nie odpala, czyli gdzieś...
Moduł pilota pobiera 6mA, cała reszta jest wyłączona. Przekaźnik można podłączyć pod syrenę, w momencie włączenia alarmu odetnie zapłon.
To EGR i nie ma nic do palenia. Migają ci kierunki bo aktywował ci się jakiś alarm i blokuje zapłon. A po co chciałeś tam sprawdzać napięcia jak nawet nie wiesz, co to jest???:D
To najpierw włącz alarm a później zapłon. To zabezpieczenie na włączenie zapłonu.
Pod maską, po stronie pasażera, czarna skrzynka bezpiecznikowo-przekaźnikowa, grubszy fioletowy lub fioletowo-biały. Pin 13 w czarnym 14-to pinowym złączu MR1. Robiłem osobiście, również benzynę ściągniętą ze Stanów. Przejście pod maskę pod schowkiem. Generalnie bajka do roboty, tylko wygląda bardzo groźnie. Odcięcia szukałem intuicyjnie, ale jest to...
Idź po wiązce tego alarmu, a dojdziesz do zewnętrznego przekaźnika który odcina zapłon. Tam zwierasz styki 30 z 87 i po problemie.
podobne to to do pursuita montowanego kiedyś w sieci prestiga.poszukam może mam gdzieś instrukcję obsługi a mozesz dokladniej powiedziec moze gdzies w sieci toto jest dostepne montowane to bylo w gdansku podejrzewam bo poprzednia wlascicielka jest stamtad
zapłon czarny w wiązce stacyjki,pompa czerwono-niebieski w boczku-progu.
Szukam schematu tego auta, chociaż tej części, gdzie mogę podłączyć auto-alarm - zapłon, kierunkowskazy. Najlepszy byłby schemat listwy z bezpiecznikami.
Odetnij czarny, tylko za miejscem podpięcia stacyjki z alarmu i będzie dobrze.
Witam piszę z problemem włączającego się alarmu po przekręceniu kluczyka na zapłon czy wie ktoś jak to naprawić żeby alarm nie załączał się podczas pozycji zapłonowej?
Tak, wszystkie kontrolki po przekręceniu zapłonu się prawidłowo włączają. Objawy faktycznie zgadzają się z sugestią kolegi Mazi0000 - jakby alarm zapłon odłączył.
Na pierścieniu stacyjki w syrence są dwie kropki: zielona i czerwona. Ustaw zieloną. Można spróbować uzbroić alarm siedząc na fotelu samochodu i albo poruszać się we wnętrzu albo przekręcić stacyjkę w pozycję zapłon. Jeżeli syrenka będzie dobrze ustawiona, to wyzwoli się alarm, jeżeli źle, to tylko włączą się awaryjne.
no dobrze, jednak jak otwieram ręcznie kluczem przekręcając w zamku to nie powinien się zapłon załączyć? Czy jak otwierasz kluczem ręcznie to po otwarciu drzwi lub przekręceniu klucza w stacyjce alarm piszczy czy nie. Jeżeli piszczy to tak jak napisałem uprzednio, jeżeli nie piszczy a zapłon jest blokowany to nie wiem co się dzieje. O ile pamiętam...
przewód fioletowo-pomarańczowy w progu to pompa paliwa do odcięcia.
Oby nie doszło do uszkodzenia Modułu Komfortu. Zacząłeś naprawę od błędu czyli nie odłączyłeś akumulatora na czas naprawy. To już fakt, niestety. Odłącz na jakiś czas klemę minusową akku /ok. 30 minut/ a potem spróbuj od nowa zaprogramować pilota. Kiedyś w pośpiechu nacisnąłem dwa przyciski pilota, ten duży i mniejszy, włączyła się syrena i nie mogłem...
Okazało się że było przebicie z cewki zapłonowej i od tego wariował mi też alarm :/ Dziękuje za szybką podpowiedz wroc.
jak znaleźć cokolwiek co wskazuje,że ten alarm jest. Zamknij samochód pilotem a następnie otwórz "kluczykiem" i włącz zapłon. Alarm powinien się uaktywnić.
Witam, jestem nowy na forum, prosze o przeniesienie tematu na odpowiednie forum jesli wybralem bledne. Mam Forda mondeo mk3 2000r. 1.8 benzyna 125KM niedawno zakupiony. Moj problem polega na tym iz samochod nie chce odpalic, czytalem juz ze to moze byc wina ukladu paliwowego lecz nie sadze poniewaz problem pojawia sie nieregularnie niezaleznie od temperatury...
czy owy sterownik ma jakieś połączenie z zapłonem Sprawdź - poniżej masz dokumentację systemu alarmowego Audi
Dokładnie musisz mieć przekażnik ze stykami normalnie zwartymi i wtedy po załączeniu alarm podaje mase na przekaznik i styki zostaną rozwarte i auto nie odpali ale jak masz LPG odetnij zapłon.
przytrzymj wyłacznik serwisowy, przekręc zapłon i na pilocie przytrzymaj przycisk nutke ( zał, wył po cichu alarmu)
Najpewniej alarm odciął zapłon. Najczęściej puszka z alarmem jest za licznikiem. Należy usunąć ten alarm i zmontować odcięcie zapłonu.
Dostępny z fotela kierowcy
Wydawało by się jasne, że należy usunąć przyczynę działania alarmu.
W jednym wystarczy zasilanie, w innym zapłon a jeszcze innym zapłon i otwarte drzwi na przykład. Nie kojarzę tego alarmu, jest jakaś naklejka ?
Niestety nie znam się na alarmach wogóle. Byłbym wdzięczny za wskazówki jak wyłączyć lub zresetować do ustawień fabrycznych ten alarm.
Autor nie napisał jakie model, rocznik, silnik?? Czy ma dodatkowe odcięcie czy alarm? Takie wróżenie....
Dzięki koledze zlym udało się ustalić procedurkę dla tego alarmu. Wpis pilota wygląda następująco: 1. Załączyć zapłon (żółty przewód) i nacisnąć przycisk serwisowy. Alarm wejdzie w tryb serwisowy (potwierdzi to syreną, dioda LED zaświeci na stałe) 2. Wyłączyć zapłon (żółty przewód) 3. W ciągu 5 sek. 4 razy podać +12V na przewód szary (zapłon ACC) i...
Rozrusznik: przewód czerwono/czarny(2,5mm2) w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym, lub przy kostce stacyjki; Zapłon: przewód czarny w kostce stacyjki lub w skrzynce bezpiecznikowej w złączu 10 polowym. Raczej czujnika neutralnego położenia dźwigni biegów nieznajdziesz. Pozostaje ci podłączenie do czujnika ręcznego. Pozdrawiam
mam pytanie: czy jak wyłączasz zapłon to czy ten alarm automatycznie otwiera ci zamki? nawet jak są otwarte to on i tak wysyła sygnał na otwarcie, czyli bezsens. Ale chcę się upewnić czy tylko mój SPY ma jakiś błąd czy wszystkie tak mają.
Alarm fabryczny, czy dokładka, fabryczny pamieć ostatnich alarmów odczytujesz testerem diagnostycznym. Alarm dokładany też powinien mieć sygnalizację wyzwolenia alarmu, np ilość mrugnięć diody led po rozbrojeniu alarmu np zapłon 1 mrugnięcie, krańcówki drzwi 2 mrugnięcia, wstrząsówka 3, ultradżwięki 4, itp, zależy od producenta.
Witam Styk NC – ogólny symbol styku normalnie zamkniętego; styk rozwierny. Uruchomienie napędu rozwiera styk i nie ma przejścia między przyłączami Styk NO – ogólny SYMBOL styku normalnie otwartego; styk zwierny. Uruchomienie napędu (np, przyciskiem, cewką) zwiera styk i jest przejście między przyłączami Styk COM -wspólny Trzeba znaleść przewód...
Witam Miałem podobną sytuację po wymianie akumulatora była to kwestia alarmu. Większość alarmów ma procedurę resetu po zdjęciu zasilania z klem. np przekręcenie kluczyka na zapłon n razy.Należy ją wykonać ponieważ alarm może może odcinać wtryskiwacze lub dopływ paliwa.Spróbuj wyjąć bezpiecznik od alarmu.
Mylisz pojęcie położenia klucza w pozycji zapłon (+15) i pozycji ACC. Masz ograniczony czas na wykonanie tych siedmiu impulsów. Droga dłuższa, ale pewniejsza, to zrobienie tego na wtyczce centralki, po odłączeniu przewodu "zapłon".
Zajżyj za zegary, pewnie tam siedzi
Nie podajesz jaki silnik i rocznik ??????Zakładam że benzyna iproponuję odciąć pompę paliwa.Wyjmij skrzynkę bezpieczników.Kabel od bezpiecznika F-1(czerwony z niebieskim) to kabel od pompy paliwa.Wdislu proponuję odciąć rozrusznik przewód czarny z czerwonym.Przewód ten przecinamy jak najdalej od stacyjki.Jest on w wiązce od stacyjki dostęp równiesz...
Niestety, nie ma reakcji. Nie można przekręcić w pozycję zapłon. :(
Z alarmu podłączasz brązowy(acc) do przewodu ze stacyjki na którym pojawia się +12 po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon i nie zanika przy rozruchu.Blokada zapłonu jest realizowana na przekaźniku. Z alarmu wychodzi przewód biały który służy do wysterowania przekaźnika. Wybór obwodu który chcesz zablokować zależy od ciebie.
Drogi CameR, mam nadzieję, że możesz mi pomóc. Kupiłem starego Mercedesa, który ma zamontowany alarm MAT1800. Mam instrukcję obsługi, ale nie mogę go dezaktywować. Za każdym razem, gdy uruchamiam zapłon, włącza się syrena, a migacz świeci. Niezależnie od tego, czy naciskam ukryty przycisk, czy 18 razy włączam zapłon, alarm się nie wyłącza. Mam nadzieję,...
Witam. Dolphin po rozcięciu szarego przewodu i zaprogramowaniu kidnappera zatrzyma samochód, bez stosowania dodatkowego przekaźnika. Oczywiście pod warunkiem, że rozcięty będzie obwód elektryczny odpowiedzialny za pracę silnika (zapłon, pompa paliwa, etc). Oczywiście jest to niezgodne z przepisami unijnymi i instalator robi to na własną odpowiedzialność
Z tym dotykanie to pewnie chodzi o ukryty przycisk serwisowy, co do bezpiecznika to zależy od sposobu w jaki alarm odłącza zapłon.
Alarm blokuje zapłon pewnie przerywa obwód i bez jego rozbrojenia nie odpalisz. Można zobaczyć co to za alarm i znaleźć przewody którymi przerywa odbwód i je zawrzeć.
Naprawiają oraz budują nowe w ELserwis http://firmy.pkt.pl/firma/elserwis__zakl... http://katalog.pf.pl/Ostro%C5%82%C4%99ka... Jesteś pewny, że padł moduł, a nie np. cewka WN? Sprawdziłeś wyłącznik zapłonu, stacyjkę,...
Przypadkiem jak nie chce zapalić nie świeci się żółta kontrolka świec żarowych? Do tego tam był chyba fabryczny alarm, odcinający "zapłon".
Siemka wszystkim użytkownikom na forum. Na forum znalazłem podobny problem (dokładnie nie taki sam), jednak nikt nie napisał rozwiązania co by rozwiązał problem, liczę że jakaś miłą osobą, która zna się na autoalarmach pomoże mi. Mam pytanie odnośnie alarmu clifford Logic Can i ODIS w ford focus mk2 (rok 2007, 1.6benzyna), problem jest taki że nie mogę...
Rafael trochę pojechałeś po bandzie. Norberts miał rację ze zwrócił ci uwagę sam byłem zainteresowany tym tematem i znalazłem w starych postach to co chciałem. Zanim coś napiszesz na forum to pomyśl. Trochę własnej inicjatywy i nie będziesz krytykowany. mam nadzieję ,że potraktujesz to jako konstruktywną krytykę.
Wyłączyć zapłon, alarm powinien być rozbrojony. Jeśli nie pali to znajdź centralkę i odłącz ją.
Jak wyjmiesz przekaźnik z podstawki to będziesz miał opisane wyprowadzenia. Zrób tak jak pisałem i zobaczysz czy auto zapali.
Odetnij pompę paliwa i już :) bodajże różowy w progu o ile dobrze pamiętam. pozdr
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu na zacisku 15 cewki masz napięcie(≈napięcie akumulatora).Jeżeli nie to padł moduł. Jak masz napięcie to przewód WN od cewki do rozdzielacza odłącz od rozdzielacza i zewrzyj do masy. Następnie podłaczdo zacisków cewki 1 i 15 lampke kontrolną. Przy kręceniu rozrusznikiem lampka musi migać. Jeżeli nie miga to czujnik...
Witam. Mialem podobny przypadek w Renówce,po wyłaczeniu alarmu i otwarciu drzwi , n ie odpalał. Okazało sie, ze alarm odcinał zapłon i pompę. Po podstawieniu drugiego alarmu ,pracuje prawidlowo. Pozdrawiam.
Sprawdź co odcina ci ten alarm, bo może się okazać, że masz uszkodzoną kostkę elektryczną stacyjki lub jakiś luźny wtyk. Jeśli nie chcesz rozbierać auta to zamknij drzwi a następnie zasymuluj włamanie i podczas alarmowania przekręć kluczykiem stacyjkę jeśli zaświecą się kontrolki na desce to pewnie odcina paliwo albo rozrusznik i wtedy alarm raczej...
Młotek zadziała ale tylko wtedy gdy kluczyk będzie w pozycji zapłon.
dzieki ale jednak wina była alarmu odcinał zapłon :)
Witam! "co znaczy "przycisk zderzeniowy w bagażniku jest wciśnięty" to znaczy ze w tym modelu jest wylacznik odcinajacy ktory dziala przy udertzeniu.Czesto sa one powodem roznych niespodzianek.Do prob nalezy go jednak zmostkowac.Pozdrawiam.Stefan.
Elektroniczny zapłon nie jest od tego żeby nie "kopać". Z resztą w charcie taki zapłon chyba juz jest.
Drogi kolego na 100% masz go w trybie serwisowym -dlatego ciągle świeci dioda. Podaj który to rok i miesiąc fortecy bo były dwa sposoby na wyjście z tego trybu (date masz na blombie gwarancyjnej na obudowie) Z tego co piszesz wńoskuje że masz nowszy model więc robi się to tak: -włącz zapłon albo najlepiej uruchom silnik (na kablu różowym w alarmie ACC...
Podejrzewam że alarm zaczyna odłączać pompę paliwa lub zapłon. To źle podejrzewasz oryginalny alarm odcina jedynie rozrusznik. Znam te alarmy, wiec nie ma jak ci pomóc. Mam podejrzenie że wcale nie piszesz o oryginalnym alarmie. Tylko masz "mixa" dla potwierdzenia oryginalny alarm był na pilota tylko IRDA masz czytniki na słupkach bocznych? https://obrazki.elektroda.pl/2254320700_...
Witam. Mam problem z centralką alarmu w samochodzie jak w tytule. Otóż zepsuł się pilot i nie mogłem uruchomić silnika, ponieważ centralka alarmu blokowała zapłon, a alarm można wyłączyć tylko otwierając zamek pilotem. Mam jeszcze jeden zapasowy pilot, ale wymontowałem centralkę, bo jak się zepsuje ten drugi pilot, to będzie duży problem. Czy można...
ten typ tak ma . blokada w tym alarmie jest spoczynkowo zwarta.niestety
przy Reno alarm rozłącza zapłon możne baterie w pilocie
problem w tym że mam również imobilajzer i to wszystko jest ze sobą powiazane jak odłączam alarm to mi zapłon nie dziala
Pilot już sprawdziłem, nawet nowe baterie wkładałem, widać że kontrolka alarmu w samochodzie, reaguje na przycisk w pilocie, tylko nie otwiera samochodu, i nie wyłącza alarmu, a także jest odcięty zapłon.
Pod kolumną kierownicy. Dwupinowy konektor. Koloru nie pamiętam, ale łatwo sprawdzić probówką.
Kupiłem alarm, który ma odcięcie zapłonu i mam pytanie jaki prąd płynie przez ostatni przewód w stacyjce tzn. przez zapłon bo alarm na odcięciu ma prąd max 15A. (auto Opel Calibra).
Włącz zapłon, 7 razy w czasie nie dłuższym niż 10 sekund naciśnij przycisk autoryzacji.
mam pomysł na zamontowanie laptopa w samochodzie, który (poza odtwarzaniem mp3) bedzie sterował tez elementami elektryki (światła, syrenka alarmu, zapłon itp). jakich przekaźników powiniennem użyć? zakładam wykorzystanie lpt. nie znam sie na tym za bardzo, wiec prosiłbym o podanie konkretnego modelu (wraz ze schematem, jesli konieczne jest coś wiecej...
odłącz złącze wieloprzewodowe i połącz od strony instalacji 2 grube szare przewody
a podłączyłeś tzw. plusa po zapłonie? Wejdź do auta zamknij drzwi, uzbrój alarm i włącz zapłon i zobacz co się dzieje.
Czy proba uruchomienia auta przy pomocy boostera w sytuacji, kiedy alarm jest aktywny, jest w ogole mozliwa To wszystko zależy czy alarm jest fabryczny czy dodatkowy. Fabryczny nie blokuje zapłonu - tylko uruchamia sygnał dźwiękowy a funkcję unieruchamiania spełnia fabryczny immobiliser. Alarm dodatkowy może przekaźnikiem blokować zapłon - wszystko...
A może kolega metodą prób i błędów włoczył funkcję immo w alarmie(zaznaczam,że sobie gdybam i nie znam tego alarmu)Załącz zapłon i naciśnij przycisk w pilocie.Zobaczymy co się stanie.A tak swoją drogą to ktoś kto się na tym zna zrobi to szybka a ty...no właśnie.
Nie kręci rozrusznik bo chowy naprawiacz. Żadne immo w tym padle nie odcina rozrusznika. Leci prosto ze stacyjki, a to co ci tyka na rozruchu to zapewne przekaźnik alarmu, rozcinający zapłon. No ale my się tu nie znamy.
włącz zapłon , naciśnij przycisk awaryjny i naciśnij przycisk wyłączojący alarm /mały ,kłódka otwarta/ następnie powyłączaj to wszystko i ...już masz
Z tego co pamiętam to w golfie IV te wyłączniki są w mechnizmach zamka musisz czukać przewodu w przepustach do dzwi
te dwa u góry czarne to odcięcie zapłonu
Witam mam ten sam alarm matador LX i po przekręceniu stacyjki na zapłon alarm mi raz pika. natomiast po uzbrojeniu pika i mruga kierunkami 4 razy? Może ktoś wie co to znaczy? Do tej pory wszystko było dobrze.
Może Kolega ma alarm odcinający "zapłon" (stąd to cykanie)? Może luźne są konektory w kostce stacyjki (to miałem w Ticu ostatnio)?
Witam zamontowałem w motocyklu alarm firmy stig chciałem skorzystać z funkcji zdalnego odpalania lecz podłączenie wg schematu niedaje rezultatu motocykl po wysterowaniu pilotem od alarmu -zapłon włącza się kontrolki się palą rozrusznik kręci lecz nie odpala -gdy kluczyk przełącze w pozycje zapłon i wysteruje zdalne odpalenie pilotem motocykl odpali....
To sprawdź rozrusznik na krótko (luz, zaciągnięty ręczny, włączony zapłon) Alarm miał odcięcie rozrusznika? Pozdrawiam. Alarm miał odcięcie zapłonu ...
alarm uzbrajać zapłon zapłon włącza alarm alarm odcina zapłon
radio alpine schemat dźwięk jednej słuchawce lenovo światło dyskotekowe
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Płytka antenowa SWA-9001: Wzmocnienie i odbiór w zalesionym terenie Brak ikon regulacji głośności w NewCar BT