Faktycznie coś ten wzór nieczytelny. Poniżej podaje algorytm wyznaczania liczb pierwszych w C (łatwo go przepisać na javę i zrozumieć). Wadą jest to, że algorytm zapamiętuje wszystkie znalezione liczby pierwsze w tablicy, co w Twoim zadaniu nie jest konieczne. #include <stdio.h> void main(){ int maxp=5000; // max ilosc liczb pierwszych...
oczywiscie mozesz samemu napisac wlasna arytmetyke, ale tu potrzebna jest znajomosc asm-a - bedzie latwiej, lub zapoznaj się z systemami bez resztowymi zadnego asma nie trzeba, w koncu dodawac mnozyc itp mozna jak na kartce papieru. a poza tym jest taka biblioteka jak miracl stworzona specjalnie w celu obslugi duzych liczb, warto pogooglowac http://www.google.pl/search?hl=pl&q=...
Witam, co bardzo ciekawe, u mnie na linuksie g++ kompiluje bez problemu (oczywisćie po wywaleniu getch), działa też dobrze (chyba). Zamień tę linijkę na bool *tablica = new bool[zakres]; Na koniec usuń delete [] tablica; Pozdrawiam, Krzysztof.
https://obrazki.elektroda.pl/8661538600_... Zainspirowany podcastami o historii komputerów (podcast #19 - Słowo o architekturze i słowniczek pojęć By lepiej zrozumieć zagadnienie pamięci, musimy najpierw poznać architekturę, a dokładniej to części składowe procesora. Nie będziemy zagłębiać się w tajniki najnowszych Ryzenów czy i9,...
http://obrazki.elektroda.pl/1888414200_1... W Brazylii właśnie padł rekord podkręcenia Raspberry Pi Zero. Zespołowi udało się osiągnąć częstotliwość taktowania równą 1600 MHz i przetestować tak ekstremalnie podkręcony komputer. Dało im to pierwsze miejsce w kwietniu w rankingu HWBOT dla SoC BCM2835, jaki znajduje się w RPi Zero. Całe...
Weź pod uwagę, że w kodzie powyżej jest prymitywny algorytm sprawdzania liczb pierwszych przez dzielenie modulo przez poprzednio znalezione. Szybkość sita też spada - ale ja pytam, jak te szybkości się porównują. do przedziału fib(46) - fib(47): 30 sekund / 3 godziny (tak z grubsza) Dodano po 1 Nieco szybsze od sita Eratostenesa jest sito liniowe. Przy...
mam jeszcze program ktory liczy tylko liczby pierwsze, zawiera ten fragment algorytmu sita erastotenesa i tyle, tez korzysta ze statycznej tablicy 8Mb i po skompilowaniu zajmuje 11 kilo ;) To chyba nie tu jest problem, choc moze sie myle. jesli dobrze rozumiem to po uruchomieniu programu tworzona jest w pamieci tablica 8Mb i nie ma to wiele wspolnego...
Witam, osobiście mam problem z takimi oto 2 zadankami: 1. Załóżmy, że dane są dwie n elementowe tablice A oraz B wypełnione losowo wartościami całkowitymi w porządku niemalejącym oraz dana jest liczba X. Zaproponować i zaimplementować algorytm sprawdzający czy istnieją dwie liczby a, b takie że a+b=X, przy czym liczba a znajduje się w tablicy A natomiast...
Algorytm z tamtej strony jest zbędny ponieważ zrobiłem to po swojemu tylko druga pętla nie chce zaskoczyć i dlatego pytam jak ją możnaby zapisać......
Witam! Na początek wstawiam kod: [syntax=pascal]Var tablica:array[1..10] of integer=(20,6,28,496,656,86,37,379,65,24... a:integer; b:integer; d:integer; j:integer; w:integer; begin j:=1; d:=2; for a:=1 to 10 do begin w:=(j+d)*d; if w=a then writeln('liczba ',a,' jest doskonala!') else j:=j+d; d:=d*2; end; readln; end. [/syntax] j to liczba 1, d to 2,...
\udało mi się znaleźć w temacie może kogoś zainteresuje... [url=http://www.univ.rzeszow.pl/studenci... do pobrania\ - KOMPUTERY KWANTOWE - W kluczowych momentach historii postęp cywilizacji wiązał się z odkryciem przez człowieka kolejnych sposobów wykorzystania natury. Gdy człowiek - myśliwy nauczył się uprawiać ziemie...
Algorytm znajdowania liczb pierwszych, rozwinięcia liczby pi
Po pierwsze, nie napisałeś, jak objawia się brak działania i czego oczekiwałeś. Po drugie, ten algorytm nie ma wiele wspólnego z obliczaniem liczb pierwszych. Po trzecie, pozbądź się goto, nie powinno się go używać w ogóle. Możesz to zastąpić pętlą while i ustawianiem/sprawdzaniem flagi (np. typu bool).
Witam, najprostszy kod obciążający procesor: for(;;); PHP jest w miarę podobne do C, więc przeportowanie algorytmu znajdowania liczb pierwszych nie powinno być specjalnie trudne, wystarczy czytać manual. Pozdrawiam, Krzysztof.
Po pierwsze powinieneś działać w zakresie 0-7. Po drugie Rnd losuje liczby według algorytmu pseudolosowego - warto na starcie załadować generator jakimś seedem. Po trzecie nie lepiej: PORTD = Rnd(255) PORTB = Rnd(255)
Po obejrzeniu wykładu "dlaczego komputer kwantowy wciąż nie działa" https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... niewiele więcej rozumiem xD, w każdym razie był tam podany przykład, że przy użyciu komputerów kwantowych, można by próbować łamać RSA, który to algorytm polega na 'łatwości' mnożenia liczb (pierwszych) i 'trudności'...
Jeśli użyjesz mikrokontrolera, to proponuję zastosować algorytm liniowego generatora pseudolosowego. Opisać go można uproszczonym wzorem: Xn+1 = a * Xn + c (modulo m) gdzie a - liczba pierwsza, c można przyjąć 1, zaś m powinno też być odpowienio wysoką liczbą pierwszą. Warto przechowywać bierzącą wartość X w eepromie, żeby ciąg liczb pseudolosowych...
To sprawa oczywista, dłuższy czas pracy programu wynika z większej ilości obliczeń. Jedyne co może sprawić, że czas obliczeń będzie krótszy to zmiana algorytmu szukania tych liczb.
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
Jest to smart card. W zależności od tego ile posiadasz kluczy, tak głęboko możesz kopiować - zapewne posiadasz PIN i PIN2 - karta taka, np: SIM może posiadać dodatkowo PIN3 i PIN4 - bez nich nie skopiujesz ewentualnie wszystkich danych. Poza tym taka karta może posiadać zmodyfikowane oprogramowanie, które bez magicznych technik z wykorzystaniem wyrzucania...
Pytanie pierwsze brzmi: czy to możliwe, że operacja pobrania liczby losowej może oczekiwać na zmianę zegara systemowego, aby ją wygenerować? Liczby pseudolosowe można generować w ten sposób, że jest to reszta z dzielenia przez jakąś liczbę (od tego zależy zakres liczb) liczby sekund jakie upłynęły od 1 stycznia 1970 roku. Tę liczbę sekund można także...
chodzi o takie coś... np liczba 553 jest liczbą pierwszą bo kończy się na 3, tak samo jest z liczbą 7, zadanie podyktowane przez nauczyciela, ma przyspieszyć proces wyświetlenia liczby pierwszej... A 33 też jest pierwszą, bo kończy się na 3? Myślę, że najpierw powinieneś poznać cechy podzielności i cechy liczb pierwszych, a dopiero później algorytm...
// w tym miejscu stoję, wymyśliłem pewien algorytm ,że liczba pierwsza to taka która (a mod 2) będzie <> 0 oraz ,że liczba a nie jest podzielna przez żadną z liczb aż do a-1.. Pomyślałem ,żeby zwiększać i=i+1 i znowu sprawdzić czy a mod i=0 Ten pomysł jest dobry, sprawdź taki kod (spróbuj to dokładnie zrozumieć): readln(n); a:=2;...
Sam algorytm spoko; bierzesz pierwszą klasę, układasz po kolei w planie(umieszczasz godziny przewidziane wg założeń), a następne klasy jakby sprawdzają czy jest wolne miejsce; bierzesz sobie pierwszą godzinę z wymagań kolejnej klasy i przechodzisz po całym planie, sprawdzając czy jest wolne miejsce. Cały algorytm zachłanny: po prostu lokalnie wyszukujesz...
Zastąp mnożenie wielokrotnym sumowaniem. Ma to wyglądać dokładnie jak mnożenie w słupku na kartce tyle że na liczbach binarnych tj: jeśli na danej pozycji w drugiej liczbie jest 1 to musisz wykonać dodawanie. oczywiście pierwsza liczba musi być proporcjonalnie do bitu przesunięta w lewo. 1101 x 1010 --------------- 1 x 1100 0 x ---- 1 x 1100 0 x -----...
Już kilka razy pisano Ci powyżej, że problem leży w tym, że wynik mnożenia dwóch liczb 16-bitowych na AVR ma 16 bitów, i że wystarczy napisać: suma+= (uint32_t) tab[indeks]*tab[indeks]; żeby iloczyn miał 32 bity, to po pierwsze. Po drugie - algorytm, który przyjąłeś, jest zabójczy dla 8-bitowego AVR. Co chwila zmieniasz założenia, a kompletnego kodu...
Zaczynasz wprowadzanie znaków od najstarszych pozycji, nie? Jeśli zaczniesz od 0, to będziesz miał (na starcie) liczba = 0 liczba = 0*2 + '0' - '0' // kody ascii objaśnił Łuk_F czyli liczba się nie zmieni, ciągle będzie wartość 0. Gdy trafisz na pierwszą jedynkę dostaniesz liczba = 0*2 + '1' - '0' czyli w liczbie pojawi się 1. Kolejna jedynka liczba...
sry, nie zwróciłem uwagi bomber999 , nie bardzo rozumiem ten algorytm twój...
Cecha EA = -22 Cecha E6 = -26 wg algorytmu który podałem w moim pierwszym poście 0100 0000 0000 0000 0000 0000 * 2^(-22) 01,00 0000 0000 0000 0000 0000 = 1.0 kg -1kg 1100 0000 0000 0000 0000 0000 * 2^(-22) wniosek: najstarszy bit określa znak liczby, 1 - ujemna, 0 - dodatnia 0.1 kg 0110 0110 0110 0110 0110 0110 * 2 ^ (-26) 0,00011001100110011001100110...
Algorytm jest wzięty prosto z "kartki". Pierwsze co musisz określić to liczbę bajtów. Ten algorytm dla uproszczenia mnoży czynniki o tej samej długości. Czyli jeżeli jeden jest 2 a drugi 1 bajtowy to trzeba wybrać ten dłuższy.
No, to już można stwierdzić, że to nie jest CRC z wielomianu w arytmetyce modulo 2 - jak wziąłem wszystkie dane, i przeliczyłem, to na końcu było: 00000006 => 1502 (5DE) 00000005 => 0173 (0AD) 00000004 => 1895 (767) 00000003 => 1865 (749) 00000002 => 1831 (727) 00000001 => 1716 (6B4) Gdyby to było takie CRC z wartością początkową, to exclusive-or (operator...
mam prosty program ktory liczy liczby pierwsze na podstawie algorytm Euklidesa. Program powinien umożliwiać oszacowanie maksymalnego czasu trwania obliczeń. tak brzmi tekst tego co mam zrobic. wrzuce tu moj programik i moze ktos wpadnie. //--------------------------------------... #pragma hdrstop #include <stdio.h>...
(at)ElektrodaBot Niestety nadal jest źle: gdy pierwsze 5 liczb są takie same no 100) to szósta nie wpływa na wynik. Zawsze jest zero. Jednak tak być nie może.
(at)damianmax To proste, rozwiązanie stanowią 3 liczby. Pierwsza to pozycja pierwszej litery miesiąca w alfabecie, czyli A=1, B=2, C=3 ...S=19. Druga liczba to kolejny numer miesiąca: January - 1, February - 2, więc wrzesień to 9. Trzecia to liczba liter nazwy miesiąca po angielsku: May - 3, July - 4, September - 9. Generalnie jest tak, że mózg odkryje...
Poza tym pobieżnie przejżałem DS ATTiny i nie widzę instrukcji analogicznej do DIV w 8051?? Jak w nim dzielić liczby?? A czy znalazłeś MUL? ;) Do takich obliczeń niestety trzeba pisać własne funkcje. Można mnożyć i dzielić poprzez wielokrotne dodawanie lub odejmowanie danej liczby, ale to jest oczywiście dosyć mało optymalna metoda. Oczywiście mnożenie...
No tak, ale wydaje mi się że algorytm jest poprawny.
A nie można użyć własnego algorytmu do losowania. Trochę tego jest, głównie oparte o liczby pierwsze. Sam generator może już zapewnić wylosowanie bez powtórzeń.
Dziękuję za naprowadzenie. :D Taki sposób oceny i eliminacji niespełniającego kryterium przez porównanie dwóch pierwszych liczb, po posortowaniu jest bardzo dobra i na pewno bardzo przyspieszy program. Myślałem też o porównywaniu sum, ale samo takie porównanie nie wystarczy. W Totolotku raczej granie sposobem 'najczęściej losowane "5" ' raczej nie jest...
Panowie z tym systemem antykolizyjnym to nie taka straszna historia. Nieprawdą jest, że systemy nie potrafią czytać wielu tagów na raz. Nawet te najprostsze potrafią. Producenci najnowszych tagów strzegą swoich tajemnic (odczyt ok kilku tysięcy tagów w ciągu sekundy). W takich zastosowaniach prostszych, powiedzmy kilkanaście, kilkadziesiąt tagów naraz...
Witam napisalem dwa programiki do obliczania liczb pierwszych. (tak juz slysze te glosy - "ale to juz bylo setki razy na forum"":p) ja chcialem to zrobic bardzo po swojemy bez zadnego sita itd.... pierwszy jest programikiem dla potomnych bo dziala i sprawdza czy liczba jest pierwsza na podstawie ilosci dzielnikow. 2 dzielniki oznaczaja liczbe pierwsza....
napisałeś bardzo ciekawy artykuł o liczbie π, jeden fragment przyciągnął moją uwagę szczególnie, napisałeś że π wykorzystane jest w szyfrowaniu i deszyfrowaniu czyli kryptografii, nie znam zastosowania liczby PI w kryptografii czy możesz bardziej szczegółowo opisać w jakich metodach i algorytmach kryptograficznych wykorzystywana jest liczba PI? Przepraszam...
Dopiero zaczynam swoją zabawę z 8051 i od kilku dni próbuje rozwiązać problem z porównaniem dwóch liczb 16 bitowych na procesorze 8 bitowym, załóżmy jeśli pierwsza liczba jest mniejsza do drugiej to ma się wykonać skok w określone miejsce. W R0 = starsza cześć pierwszej liczby, R1 = młodsza część pierwszej liczby R2 = starsza cześć drugiej liczby, R3...
http://lux.dmcs.p.lodz.pl/archkomp/index... zobacz pierwszą pozycje w materiałach do wykładu.
Dokładność pomiaru czego? Obiektywnymi danymi uzyskiwanymi w procesie GPS są położenie geograficzne i (do pewnego stopnia) wysokość - wiele urządzeń np klasy nawigacja piesza tej liczby nie pozyskuje, musi naładać X,Y na mapę. Tym niemniej prędkość ani przyśpieszenie nie są takimi danymi. Prędkość jest pierwszą pochodną położenia (~różnicą w czasie)...
co to robi: int foo(uint32_t a) { a = a ^ (a >> 16); a = a ^ (a >> 8); a = a ^ (a >> 4); a = a ^ (a >> 2); a = a ^ (a >> 1); return a & 1; } Wstępna ocena dostępnych informacji Przedstawiony kod to funkcja `foo`, która przyjmuje jako argument 32-bitową liczbę bez znaku `a` (`uint32_t`). Funkcja wykonuje szereg operacji bitowych na tej liczbie i zwraca...
Mała sugestia odnośnie pomiaru i wahania odczytów. Nie tak dawno robiłem odczyt z czujnika temperatury (termistora 5%), irytowała mnie strasznie szalejąca wartość pomiaru. W pierwszej chwili zrobiłem na szybko uśrednianie na podstawie zwykłej średniej arytmetycznej postaci: wynik = (N_0+N_1+...N_n)/n, ale nie dało mi to zadowalającego efektu. Aby w...
Algorytm służy do sprawdzania, czy liczba jest liczbą pierwszą. Złożoność jest liniowa - O(n)=n. Co do dokładnej liczby operacji, to moim zdaniem pętla kręci się co najwyżej (n-2) razy i do tego dochodzi jedno porównanie na wyjście; jeśli pomijamy inicjację p=2, to wychodzi Tn=(n-2)*3+1 - przy założeniu n>=2, bo dla n=1 pętla nigdy się nie skończy.
Witam. Jeżeli potrzebujesz dużej dokładności, zapomnij o GetTickCount - ma dokładność około 10ms. Wystarczy użyć dwóch funkcji. Po pierwsze: QueryPerformanceFrequency(LARGE_INTEGER *lpFrequency) po jej wywołaniu pod adresem lpFrequency siedzi częstotliwość zegara wysokiej rozdzielczości, w tyknięciach na sekundę. następnie QueryPerformanceCounter(LARGE_INTEGER...
Prawdopodobnie chodzi o generator liczb pseudolosowych (chyba opis wykonal niedoinformowany dziennikarz), ktory jest zdecydowanie bardziej przydatny do szyfrowania niz zupelnie przypadkowy losowy generator , generatory calkowicie losowe znane sa od bardzo dawna i sa bardzo proste , gorzej jesli szyfrowanie ma byc wg pewnych algorytmow wtedy takie generatory...
a próbowałeś zaimplementować jakiś algorytm służący jako kenerator liczb losowych? zobacz: http://www.google.pl/search?num=20&hl=pl... już na pierwszej pozycji masz pdf z opisem kilku różnych algorytmów.
liczb pierwszych generator liczb pierwszych algorytm średnia liczb
naprawić zmywarkę amica restart instalki przesunięte kolory projektor
piekarnik electrolux piekarnik electrolux
Toyota Verso 2009 diesel – brak napięcia w kostce radia, bezpieczniki sprawne Volkswagen Golf Plus 2008 – opis pinów zamka tylne lewe drzwi, schemat, kolory