Właśnie szukałem już różnych czujników. Ale jakiegoś dokładnego nie byłem w stanie znaleźć. Nigdy nie używałem takich czujników i nie mam wiedzy jaki byłby odpowiedni. Zależy mi na jakimś z wyświetlaczem, żeby studenci mogli sprawnie zapisywać aktualną prędkość na alternatorze. Widziałem jakieś z wyświetlaczem, ale jak na moje środki finansowe są zbyt...
Ja po wymontowaniu alternatora z pojazdu,biorę go na stanowisko do badania pod obciążeniem.Test taki wyklucza usterki w instalacji pojazdu,akumulatora,...Może ten alternator jest sprawny.Ileż to roboty przetestować go na stole probierczym.To trwa ok.5min.
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie tego urządzenia. [/code]
O stanowisku i badaniu: http://wat3.ely.pg.gda.pl/maszyny/miuews... Badanie alternatora A120: http://zme.iee.put.poznan.pl/lab/lab_bme... Dodano po 58 Stanowisko do badania alternatorów: http://www.autoelektronika.pl/stanowisko...
Wyczytałem ze to będzie coś podobnego do przetwornicy i można regulowac napięcie wyjściowe jak dobrze przeczytałem. a ten silnik to jaki by był dobry??? i podaj mi schematy tych wyświetlaczy?? Dodano po 4 takie coś http://www.sklep.avt.com.pl/p/pl/40187/a...
Każdy obrotomierz z samochodu z silnikiem diesla się nada, tylko będzie kwestia jego wyskalowania. Bez żarówki też będzie, ale dodatkowo masz kontrolę czy ładuje.
Witam.wyjmij alternator,zrób stanowisko do sprawdzania(prowizorka),dwa imadła plus silnik elektryczny,i za parę chwil wiesz co jest grane .Szybko i tanio.Pozdrawiam
Chciałbym sprawdzić alternator przed montażem na stanowisku wiertarką. Czy chodzi o sprawdzenie wytwarzania prądy, czy o pełną funkcjonalność układu ładowania? Jeśli to pierwsze to między zaciski 30 i 67 przyłączasz żarówkę np 21 W 12 V, napędzasz i mierzysz napięcie na zacisku 30 lub prąd płynący do akumulatora. Oczywiści akumulator ma być podłączony....
Mam pewne zagadnienie do rozwiązania i nie wiem, które z rozwiązan będzie lepsze. A dokładnie rzecz w tym, iż potrzebuję zrobić układ do obciążania silników (ma układ silnik induskcyjny + falownik i chcę prądnicą ew. alternatorem obićiążać silnik, aby dokonac paru pomiarów. Wpadłem na pomysł, aby obciążać poprzez alternator, zrobić zwarcie na wyjściu...
Chodzi mi o to że jeszcze nie widziałem takiego alternatora gdzie padło coś innego niż elektronika. Ciekawy jestem jak oni sprawdzą go na stole, on pełni funkcję alternatora lub silnika, trzeba mieć do niego odpowiednie stanowisko. Zresztą, pażyjom, uwidim.
Mam ten sam problem - ale musze przegazować do 3 tys obrotów - w oplu astrze z silnikiem isuzu - po spaleniu alternatorawymieniłem na nowy i mam problem - po wstawieniu alternatora na stanowisko wzbudza się po 09 tys obrotów - po wstawieniu do samochodu po 3 tys - na razie elektrycy nie wiedzą co to jest i gdzie przyczyna.
...alternator sprawdzony na stanowisku diagnostycznym - wynik "w pełni sprawny"...
Skoro alternatora na stanowisku daje poprawne odczyty, to czep się auta. Sprawdź spadki napięć na zasilaniu i MASIE. Naładuj akumulator, zrób bypassy z akumulatora na alternator nowymi przewodami i sprawdzaj, co się dzieje.
pojadę na diagnostykę komputera nic ci nie da uszkodzony regulator bo ponoć jest on sterowany przez komputer. ??? Ale skoro na próbę podpiął inny regulator i alternator na stanowisku prób zachowywał się normalnie do 14.4V. to wymień regulator
W samochodzie jest to ciężko sprawdzić . Potrzebowałbyś opornik o wartości ok. 0,18Ω i mocy 1000W Napięcie nie może spaść poniżej 13V. Najprościej wyjąć alternator i udać się do jakiegoś zakładu co zajmuje się naprawą i regeneracją alternatorów. Oni mają specjalne stanowiska do sprawdzania alternatorów pod obciążeniem.
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie.
Ja proponuję wymontować alternator i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Przebadamy alternator w pełnym zakresie.Jeśli nie będzie osiągał parametrów,należy sprawdzić poszczególne części (regulator.prostownik,wirnik,stojan).
Dziękuje za poradę, ale Ja nie twierdzę, że firma naprawiła nieprawidłowo alternator, tylko że naprawiła nieprawidłowo , poprzez niezachowanie konkretnych wymiarów ustalających położenie wirnika względem obudowy. Przed wysłaniem takiej wiadomości proponuję poświęcić chwilę na zastanowienie się nad jej treścią. Przykro mi, ale to jest wypowiedź wewnętrznie...
Trzeba wymontować alternator z samochodu i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Test ten okaże nam sprawność alternatora w 100%.
Proponuję wymontować alternator i sprawdzić na stanowisku do badania alternatorów.Taki test to ok.5min. Te objawy wskazują na uszkodzony regulator.
Wszystkie wyżej porady u mnie nie działają. Wyjęty alternator z samochodu u elektryka na stanowisku do sprawdzania alternatorów daje 14,4 V, a włożony do mojego pojazdu 13,1 V. Akumulator ciągle nie doładowany, po tygodniu jazdy po mieście teraz cięzko odpalić. Akumulator główny ma 6 miesięcy, mam jeszcze 2 dodatkowe, i na wszystkich to samo. Czy przypadkiem...
Głównych bezpieczników nie sprawdzałem alternator został sprawdzony na odpowiednim stanowisku wszystko jest ok , masy jeszcze nie sprawdzałem, Poczyściłem jedynie plus od alternatora do rozrusznika, akumulatora i klemy Rozrusznik nie kreci Bezpieczniki koło akumulatora???
masz wszystko powyżej napisane jak nie dajesz rady to wybudować alternator i do fachowca ze stanowiskiem prób:D
Buduję sobie stanowisko do testowania alternatorów i ostatnim przystankiem jest sposób obciążania altka w teście. Z czego ten element zbudować -obciążenie powiedzmy regulowane do 100A, tak żeby nie wydać fortuny i element był możliwie mały? Pozdrawiam
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
W stanowiskach do badania alternatorów stosuje się napędy osiągające np. 6000obr/min może być nawet 960obr/m
Sam i tak nie bedziesz tego robił, chyba, że masz stanowisko do badania alternatorów, tokarkę do przetoczenia komutatora itp. To, że ładuje nie znaczy że jest wpełni sprawny. Michał
A czy idzie jeszcze szybciej bez rozbierania??? Po co Tracic czas? POZDRAWIAM I DZIEKUJE Dlaczego tracić, sprawdzisz wszystko i będziesz pewny jego działania, nie prościej to teraz od razu zrobić, niż póżniej z nerwami ponownie go demontować. Oryginalnie do tego celu jest specjalne stanowisko pomiarowe, ale to nie dla amatorów :P
To że przy ściąganiu klemy może pociągnąć łuk jest wielce prawdopodobnym, Jasne. wstawię 10 filmów że nic takiego się nie dzieje. Wstaw jeden, byle z własnym autem w roli głownej. Bez obrazy ale widzę że jesteś godnym dyskutantem. a potem doczytaj, jak działa obcowzbudna synchroniczna prądnica trójfazowa, jaką jest alternator. Wzbudzenie nie jest regulowane...
Witaj! Sprawdź szczotki i połączenie./Wirnik posiada uzwojenie zakończone pierścieniem.Jeden koniec uzwojenia jest na masie a drygi dostaje napięcie z regulatora./ Alternator to nie prądnica samowzbudna. Alternator posiada trzy cewki połączone diodami,które prostują napięcie zmienne na stałe. Wirnik za pomocą regulatora i odpowiedniego napięcia tworzy...
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
Błażej Po co ludzie wymyślili agregaty, żeby napędzać nie w 100% sprawnym silnikiem, nie w 100% sprawną prądnicę i zasilać nie w 100% sprawne urządzenia. Trochę pojechałeś.... Kolega chce sobie zrobić doświadczenie albo stanowisko testów alternatora, to jak ma zrobić ?
Co to jest: dodatkowe ładowanie? Jak to ma działać? Czy były sprawdzane: szczotki, regulator, uzwojenia alternatora? Czy alternator był sprawdzany na stanowisku pomiarowym? Ile kilometrów dziennie jeździsz i w jakim trybie (miasto/trasa)? Ile lat ma akumulator? Jakiej jest firmy? Co to za japoński silnik?
Dzięki! Teraz za bardzo nie mam czasu sie z tym bawić bo robię pracę dyplomową. Moją pracą dyplomową będzie właśnie stanowisko do badania alternatorów, więc gdzieś w lutym lub marcu będę mógł go zbadać. Przy okazji sprawdzę jednak jak to wygląda z dobrze naładowanym akumulatorem. Pozdrawiam! (jak nie zapomnę to napiszę co było)
To jest naturalny objaw. Załóżmy że masz alternator 60A (tyle maksymalnie wyprodukuje alternator przy odpowiednio wysokich obrotach), w 126p chyba 45A. Oblicz teraz bilans mocy. Światła - 2x55W (przód) +2x10 (tył) +kilka amper pompa paliwowa (jeśli to nie maluch) i układ zapłonowy + ok10A ogrzewanie szyby + radyjko na ful ok5A co pewnie w sumie zamknie...
Też dobry sposób, kolego polo . Muszę kiedyś go wypróbować. W moim poście miałem na myśli alternator z zewnętrznym regulatorem, tak jak opisał to autor tematu, więc regulator można symulować, podpinając zasilacz przy pomocy aplikacji układu. Wtedy będziemy wiedzieć, czy regulator pracuje, czy nie. Z drugiej strony, nie ma możliwości dokładnego zbadania...
Widzę panie Błażeju szanowny moderatorze jak sie zwiesz jesteś pewnie mechanikiem w warsztacie i jedyne rady jakie potraficie dawać to iść do warsztatu - tam naprawią. Moje pytanie było konkretne - czy ktoś zna zamiennik - jeśli i takie coś chce pan wrzucać do kosza - proszę bardzo. Do kosza z takim moderatorem. Biorąc się za naprawę jakiegoś urządzenia...
Witam, Panowie przecież wyraźnie było napisane, że: 1. W całym zakresie obrotów mam ok. 14,2 V; 2. Alternator był sprawdzony na stanowisku diagnostycznym i tam wszystko było ok!; 3. Brak składowej przemiennej - to przecież wyklucza uszkodzenie mostka prostowniczego (chyba, że jest przerwa a nie zwarcie); Ostatnio coraz częściej zapala się i gaśnie....
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Podłącz to w ten sposób, a będzie ok. http://obrazki.elektroda.pl/8881930200_1... a i jeszcze jedno odnośnie rysunku, przekrój kabla, który idzie od B+ do rozrusznika musi mieć przekrój minimum 6mm Jeśli chcesz kupić alternator, najlepiej idź na szrot, tam już za 60 zł można coś niezłego kupić. Od razu też niech ci go sprawdzą na stanowisku...
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Czyli, że mowa o regulatorze stratnym a zatem nie jest to urządzenie obcowzbudne. Autora pytania prosimy o stanowisko.
Witam. Miałem ten silnik w Vectrze A i też miałem problemy z alternatorem. U mnie niestety nie wiadomo czemu spalił się stojan z mostkiem prostowniczym i regulatorem napięcia. Po wymianie wszystkiego okazało się, że kontrolka od ładowania nie gaśnie. Przyczyną było brak napięcia do wzbudzania alternatora i spalony przekaźnik ładowania. Dobrym rozwiązaniem...
Mam problem z alternatorem - ładowaniem w oplu astrze z silnikiem izuzu 1,7TD - alternator (hitachi) wzbudza się po przekroczeniu 3 tys obrotów - ale po wymontowaniu na stanowisku wzbudza się od 1 tys obrotów więc problem gdzieś w samochodzie. Alternator dostaje ładowanie 12V zasilające.
Łączone na ścianie grodziowej . 0,4V to kosmos. Albo to stanowisko do d.. W benie nic nie żre tyle amper.
Nie no perpetum mobile nie ma. Jak wkładasz mechanicznie 100W to możesz przy idealnych warunkach tak z 90 % (90W) energii elektrycznej idzie wyciągnąć. Tu bardziej chodzi o to żeby właśnie złapać balans i akurat odbierać tyle ile daje. Prądnica czy alternator sam do tego dąży ale przy przekroczeniu pewnej mocy wykładniczo rosną straty. Ma to dwie poważne...
Żarzy się nieznacznie-prawie niewidocznie lampka smarowania i otwarcia drzwi-oczywiście na postoju i przy wyłączonej stacyjce.Zjawisko zaczęło się około dwa tygodnie temu i ma charakter zmienny tzn.czasami jest czasami wszystko jest jak należy.Kiedy żarzy się ta lampka działają również kierunki bez stacyjki.W aucie zostało dokładnie sprawdzone: -wymontowany...
Zmajstrowałem na szybko stanowisko do testowania alternatora. Zrobiłem pierwszy próbny regulator napięcia. https://obrazki.elektroda.pl/1876979000_... https://obrazki.elektroda.pl/2582323800_... https://obrazki.elektroda.pl/3483107800_... https://obrazki.elektroda.pl/4441670000_...
kupie tester do regulatorów wszystkich typów com lin pd pwm bss może być uzywany . Potrzebuje go do stanowiska testowego alternatorów
Sprawdzam go na jałowo i podaje mu dwanaście z prostownika wzbudam i zamiast utrzymywać 14,4 to obciąża prostownik napięciespada do 7 volt i alternator zaczyna hamować silnik którym go napędzam. Sprawdzam go narazie na takim stanowisku do sprawdzania bez obciążenia. Od kilku lat tak robię i po zrobieniu jak sprawdzam to ma jakieś 14,4. Na jałowo alternator...
Kupiłem używany alternator, oznaczenia te same, rocznik też. I ten ładuje po niespełna 3 sekundach od zgaśnięcia kontrolki, co sprawdziłem w pomiarach na stole "laboratoryjnym" - na zdjęciu zrobione na szybko stanowisko pomiarowe, podłączony stary akumulator stąd niskie napięcie. Tak więc wymieniam alternator. Pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/4743303100_...
Może łaskawie powiesz do czego? Pewnie alternator... Diody sprawdzisz miernikiem po wylutowaniu a regulatora napięcia nie sprawdzisz bez stanowiska prób. Najlepiej sprawdzić go mierząc napięcie ładowania w samochodzie.
witam, mam dafa xf 95.430 z 2001, w czasie jazdy zaswiecila kontrolka ze nie laduje, sprawdzilem regulator i wymienilem chcoc byl dobry i nadal to samo, bylem w serwisie i stwierdzili ze alternator to wymienilem na nowy 80A bo taki ma byc i jest to taki typ jak mialem ale nadal nie laduje.Do alternatora jest podlaczona masa B-, plus na B+ i cienki kabelek...
Witam. Mercedes 814 eco power silnik 4,2 rocznik 96. Mam zapytanie do Kolegów elektryków.Chodzi o to,że po włączeniu zapłonu(zapaleniu się kontrolek) kontrolka ładowania lekko się żarzy.Po odpaleniu silnika kontrolka ładowania nadal się źarzy ale po 3 sekundach zapala się również kontrolka FMR.Ładowania brak.Po wprowadzeniu silnika na wysokie obroty...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Coś ze wzbudzeniem altka po mojemu... Początkowo pracuje jak silnik elektryczny. Albo odpalany z agregatów rozruchowych i popaliło diody. Wyjąć i sprawdzić na stanowisku pomiarowym co się z nim dzieje.
sprawdziłem miernikem pradu na aku to pokazywało 5.05 Ten akumulator wymieniłeś na nowy czy doładowałeś prostownikiem? po doładowaniu trzymał jakies prawidłowe parametry (pomiar napięcia pod obciązeniem)? wiec wymontowałem alternator i dałem go do elektronika . powiedział mi ze to regulator napięcia i go wymienił , no i super . zamontowałem go a tu...
Mam pare altków i chciałbym to posprawdzać w prosty sposób bez zakładania na silnik bo każdy ma inne uchwyty i jest problem . Nie ma metody technicznego sprawdzenia alternatora bez nadania wirnikowi odpowiednich obrotów. Służą do tego celu specjalne stanowiska pomiarowe wyposażone w odpowiedni napęd (silnik elektryczny z regulacją obrotów), zestaw...
Piszesz że inteligentne ładowanie się włacza i chroni alternator przed spaleniem --- nie może tak być -- komputer nie dostaje żadnej informacji od alternatora o jego aktualnej temperaturze. Kolego, komputer o tym nie jest w ogóle informowany. Cała sprawa rozgrywa się między alternatorem, a regulatorem napięcia - regulator napięcia reaguje na temperaturę...
Sprawdzany był na stole u dobrego znanego elektryka i wszystko było w porządku Alternatora nie da się sprawdzić na stole, no chyba że chodzi o stanowisko do testowania. Wiesz co, albo ten elektryka był taki owaki albo jedź tym autem do babki do Orli co uroki odczynia, bo tu najwyraźniej jakieś cuda się dzieją.
Witam. Zakupiłem niedawno Peugeota 206 z silnikiem 1.4 75 km. Z 1999r. Pojawił się problem z masą tak mi się wydaje, że z masą a mianowicie. Po przekręceniu stacyjki powinna się świecić kontrolka ładowania lecz się nie świeci. Po odpaleniu samochodu alternator nie ładuje od razu, bo zwiększeniu obrotów zaczyna ładować i od razu na przykład zaczyna świecić...
Najprościej byłoby użyć alternator samochodowy z obciążeniem np w postaci żarówek samochodowych, ale nie napisałeś w jakim zakresie obrotów będziesz obciążał silniki (zwłaszcza że piszesz że będą to silniki z przekładniami). Alternator potrzebuje odpowiednio wysokich obrotów żeby robił za prądnicę, więc pewnie trzeba będzie dorobić do tego układu przekładnię.
....czy to coś .... wygląda jak jaki tranzystor, albo prostopadłościan, zwane potocznie regulatormem napięcia, to stabilizator, czy tranzystor? Gdyby "to coś" było stabilizatorem lub tranzystorem to nikt tego nie nazywał (nawet potocznie) regulatorem napięcia. Jest to regulator napięcia alternatora i bardziej fachowej nazwy na "to coś" nie znajdziesz....
diody w mostku sprawdzic pomiar na przebicie uzwojenia do masy wirnik sprawdzic regulator napiecia najlepiej było by miec stanowisko do prób albo skozystac z usługi takiego warsztatu który zajmuje sie remontem alternatorów np wybudowany alternator wieziesz do warsztatu gdzie to remontuja i na miejscu robią albo daja na wymiane gotowy bo szkoda experymentować...
Również walczę z tym problemem.. auto dostanie 90° i odcina pompę. Pompa nowa Alternator nowy Komp nic nie pokazuje Reg. 3.1.15. Publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz...
Witam Chce zbudować prądnice z alternatora samochodowego do wiatraka . I Mam pytanie jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik . Nadmieniam iż regulator napięcia chce wyrzucić gdyż napięcie wyjściowe będę regulował poprzez większy pobór mocy . Grzałki przystosuje do napięcia wyjściowego i styczniki będą w miarę zwiększania napięcia załączać...
Witam. Zlecę opracowanie poniższego schematu stanowiska: falownik z wbudowanym sterowaniem -> tutaj po drodze między falownikiem a silnikiem elektrycznym, aby uzyskać zmienną prędkość obrotową jak w silnikach spalinowych , nałożymy częstotliwość drgań z wykresu rys.1, taką interferencję, czy generator między falownikiem, a silnikiem -> następnie silnik...
Witam. Badania diagnostyczne alternatorów wykonuje się na dwa sposoby, są to badania wraz z regulatorem. Pierwszy sposób są to badania wyrywkowe. Są one wykonywane przy mniejszej mocy zainstalowanego w stole silnika i obrotach do 4000 obr/ min. Są to badania uproszczone ponieważ niejednokrotnie nie stanowią one nawet obrotów znamionowych badanego alternatora....
Najpierw rozbierz ten alternator aż zobaczysz moduł regulatora napięcia. Potem się zobaczy. Dioda pod obciążeniem daje trochę większy spadek napięcia niż wynika z pomiaru miernikiem. Trzeba to dobrać. Taki regulator dobrze jest zabrać sobie na stanowisko testowe złożone z zasilacza z płynną regulacją napięcia, miernika i np. żarówki 21W/12V jako obciążenie...
Ciągle jest szansa że po wymianie tablicy nic się nie zmieni bo cały czas nie wiadomo co konkretnie w tej tablicy mogłoby być popsute. Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Cały czas twierdzę że jest niewłaściwy...
przymocuj sobie uzwojenie do wirnika po wymianie piercsieni napewno tego nie zrobili i teraz na maszynie jest ok a w samochodzie tylko na wolnych bo sila odsrodkowa powoduje wyginanie sie tych drutow od wirnika i gdzies robia zwarcie a maszyna ma zamale obroty zeby to sprawdzic przecież on na wolnych nie ma ładowania. Na stanowisku do badania by to...
Witam, robie stanowisko w szkole, podlaczenie silnika 3-fazowego, ladowanie, obciazenie itp. Chce dolaczyc do tego pradnice lub alternator na pasku klinowym w celu obciazenia silnika 3-fazowego. Alternator ma zbyt duza wydajnosc zeby go obciazyc, co myslicie o pradnicy i z jakiego samochodu bylaby najlepsza? Zalezy mi na tym aby pradnica/alternator...
Rosjanin przerabia prądnicę G414 na alternator. Wypowie się na ten ktoś kto czai więcej ? Może to działać? W teorii może działać, nieco deprymuje brak pokazanego testu mimo zestawionego stanowiska testowego. Nadto autor pomysłu nie wpadł na to ze uzwoić może też więcej żłobków (czyli dołożyć jeszcze jedną lub dwie pary cewek wewnątrz tych które wykonał)....
U mnie w mieście jest jeden punkt gdzie sprawdzają altki i inne takie tam,prowadzą też sklep więc mają od razu na wymianę podzespoły.Sprawdzenie zajmuje kilka minut na stanowisku badawczym i kosztuje niewiele(nie warto czasem rozbierać całego na kawałki,żeby znaleźć,a wiadomo czas tu jest najważniejszy).Kilka razy zdarzyło się,że ktoś się upierał,że...
Witaj! Kabel o którym pisałem to ten AKUmulator.-ALternator. Zazwyczaj przy utlenieniu się przewodu z klemą zjawisko jest odwrotne.Napięcie zazwyczaj jest zaniżone a efekt taki,że akumulator jest nie doładowany.Napięcie utrzymuje się w granicach 13v. Zjawisko jakie występuje w Twoim przypadku to wygląda tak jak by w momencie wystąpienia napięcia powyżej...
Witam! Z GÓRY PRZEPRASZAM WSZYSTKICH, KTÓRYM WZRASTA CIŚNIENIE KIEDY WIDZĄ, ŻE TEMAT NIE JEST ZWIAZANY Z DZIAŁEM! MÓJ POST Z DZIAŁU DOTYCZĄCEGO NAPRAW SAMOCHODÓW ZOSTAŁ USUNIĘTY ZARAZ PO UMIESZCZENIU(BĄDŹ CO BĄDŹ TEMAT DOTYCZĄCY ALTERNATORA MOIM ZDANIEM TAM POWINIEN SIE ZNAJDOWAĆ)MAM NADZIEJĘ ZE TU MOZE ON SIĘ ZNAJDOWAĆ SKORO DZIAŁ NAZYWA SIĘ INNE....
Moim zdaniem niesłusznie. Trochę skromności , nie lepiej by brzmiało "moim skromnym zdaniem niesłusznie", mało tego , należałoby wyjaśnić dlaczego niesłusznie. Tylko proszę nie pisać "niesłusznie bo tak uważam". Koła, świece i jeszcze parę rzeczy dokręcam kluczem dynamometrycznym, ale zwykłą rajbetkę lub sprzęgiełko alternatora to jadę pneumatykiem....
Nabyłem alternator od poloneza. Kupiłem regulator RNA-2 9d 14V4 JEZPOL Jutro będę testował, najpierw na moim stanowisku, potem już przy ciągniczku. Tylko tak właściwie to w którą stronę on ma chodzić ? Coś mi się wydaje że będzie on chodził nie w tą stronę co ma być, ale muszę jeszcze dokładniej sprawdzić. Alternator może chodzić w obydwie strony ?...
OK. Wszystko to prawda. Ale szczegóły ? Tych mi trzeba. Paweł.ko podał adres strony i tam jest oferta na takie prądnice, ale ceny (buuuu) Głównie brakuje mi powiązania prawa Faradaya i realiów :-) Np mam magnes znam jego parametry oraz trochę drutu. Co mogę z tego wycisnąć ? :-) Pozostanie zrobić stanowisko prób... A może ktoś miał "w szkole" coś konkretniejszego...
Witam, Mam taki problem: dzieje się to tylko na falach FM (odtwarzanie z CD - OK) i kiedy silnik pracuje. Dodam że ostatnio popsuł mi się alternator (łożyska), później samochodzik trafił do lakiernika (spawanie + lakierowanie). Po lakierniku znowu strzelił alternator (prawdopodobnie dioda). Od tamtej pory są właśnie takie objawy z tym radyjkiem. Gdy...
Witam, Mam Nissana 300 zx z32 z 1990 r. twinturbo. Z dodatkowych odbiorników mam zainstalowane ksenony + wzmacniacz Problem występuje gdy włącze światła lub też dmuchawę. Silnikiem zaczyna szarpac i czasem gaśnie , często obroty idą na ponad 1200. Jednak gdy wyłącze w/w odbiorniki to silniczek momentalnie zaczyna pracowac poprawnie ,wraca na poprawne...
Witam! Myślę nad rozwiązaniem konstrukcyjnym stanowiska do badania silników. Chcę badać niewielkie silniki spalinowe tłokowe (wręcz silniczki:) Ich moc to ok 1 kW. Chcę zrobić hamownie z alternatora 90 A, i tu pojawia się moje pytanie. Alternator wraz ze zwiększeniem obrotów zwiększa swoje natężenie. Mnożąc natęrzenie przez napięcie otrzymamy moc. Teraz...
Właściciel tego elektrycznego pojazdu Chevy Bolt zrobił to, czego do tej pory nie zrobił żaden producent pojazdów elektrycznych. Coś zupełnie logicznego. Zawsze zastanawiałem się, dlaczego te pojazdy nie zostały zaprojektowane do użycia energii, którą powoduje obrót kół do ładowania akumulatorów pojazdu. Ten człowiek zrobił to w swoim domu. To co widzisz...
Regulatory też się reguluje tak aby regulowały odpowiednio do potrzeb i zastosowania. Potrzeba do tego mieć stanowisko diagnostyczne. Bez tego zabiegu odradzam kombinatorstwa. Trzeba udać się do stacji obsługi. Poza tym wydaje mi się taki akumulator zbyt mały do junaka, ale to zależy jak jest rozbudowana instalacja elektryczna, bo jeśli skromnie to...
Jak sobie zepsułem to i naprawie. Alternator jest ok Pomocne były by podpowiedzi, jeżeli ktoś miał styczność z tak ubitą hondą. Nie wiem co, nie wiem jak, nie mam czym - ale zrobię! Może zacznij budować latający talerz od razu? Po pierwsze - skąd wiadomo że alternator jest dobry? Bo ładnie wygląda, czy był wyjmowany i sprawdzany na stanowisku pomiarowym?...
No widzę że wreszczie odezwali się fachowcy od motorów- mogę przejść na stanowisko obserwatora tematu....... Pozdr.J. Ps z pobieżnej analizy dostępnych schematów wygląda że klasyczny zapłon ma w tym motorze dwa przerywacze i dwie cewki zapłonowe i dwa kondensatory. I wyczytałem jeszcze że ma alternator a nie prądnicę.....
Kolega Ci podał odpowiednie przekroje przewodów po stronie 12 [V] a teraz pozostaje Ci sprawa ładowania tych akumulatorów. Im mocniejszy prostownik tym krótszy czas ładowania. Taką baterię 2 połączonych równolegle akumulatorów możesz ładować prądem od 8-!6 [A] bez większej szkodliwości dla ich stanu w przyszłości o ile są one Twoje. Ważne aby nie przekroczyć...
:ok: takie właśnie wypowiedzi budują moje rozeznanie w temacie i pomagają zająć własne stanowisko, dzięki!! do podładowywania w cywilizowanych warunkach (220v) kupiłem sprytny mały prostownik i producent na moją prośbę podwyższył właśnie max napięcie ładowania z 14,8 bodajże, do 15,77v- elektrololit jeszcze nie bulgocze a akku napakowane "pod korek"...
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
Witam. No to nie za pięknie. nie chciałbym ci wprowadzić w błąd - z tego co pamiętam to około 100V - PP . Zwykły voltomierz pokaże napięcie skuteczne - mniejsze . Ale - na odpowiednich obrotach . Mieliśmy zrobiony odpowiednie stanowisko do tego celu . Sprawdź czy cewka nie ociera o wirnik ( koło magnesowe ) . Może zapodaj pytanie w dziale samochody/motocykle...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Witam! Mam Żuczka którym robimy różne trasy, chciałbym wykonać komputer pokładowy który będzie wskazywał i alarmował o różnych rzeczach. Mianowicie: Temperatura silnika Ciśnienie oleju Obroty silnika Prędkość pojazdu (gps?) Nie koniecznie.. Stan paliwa Napięcie akumulatora Temperatura wewnątrz i na zewnątrz pojazdu Godzina Alerty o zbyt wysokiej temp,zbyt...
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). W takim razie lampka kontrolna ma niewiele wspólnego ze wzbudzeniem i chyba zachowuje się poprawnie skoro napięcie na instalacji nie przekracza 12,7 V. Trochę trudno radzić na odległość skoro elektryk (jak rozumiem samochodowy) poddał się. A...
to może Łaskawca mi pomoże i nakieruje - jak nie to dziękuję Panu za pomoc, można udzielać się w innym miejscu. po to jest forum aby zadawać pytania nikt się alfą i omega nie urodził. To teraz Ty posłuchaj, to że sobie składasz TYPE-R to Twoja prywatna sprawa, ale nie udzielając informacji co robisz i z czym, masz: 3.1.15. Zabronione jest publikowanie...
Natomiast zgadzam się ze stanowiskiem kolegi: georgesgr napisał: Pytanie generuje inne pytanie: po co? Ja bym zbudował prosty układ wskazujący czy akumulator jest ładowany czy rozładowany, bez pomiaru prądu. Z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć ile prądu aktualnie jest "wpompowywane" w akumulator, ile pobierają aktualnie odbiorniki, ot właśnie po...
zazwyczaj podstawowy problem w podlaczeniach radia to dobre odklocenie napiecia zasilania, robi sie to poprzez filtrujace kondensatory podlaczane juz od alternatora i na drodze przed radiem. Zalozyc nalezy ,ze radio fabycznie podlaczone ma takie filty, wiec znajac problemy z Oplem, czapialabym sie samego radia,zazwyczaj czesc filtrujacych kondensatorow...
Twoje stanowisko nieco niewyraźne. Przecież wystarczy zrealizować schemat, który nam przedstawiłeś. Daj spokój tym trzem diodom dodatkowym. W oryginalnym rozwiązaniu są one podłączone do regulatora wbudowanego. Tutaj skoro stosujesz regulator zewnętrzny są bez znaczenia, czyli pozostają niewykorzystane, ale też przewód od nich musi być zaizolowany (niepodłączony)....
Autorze. Akumulator pada i co? Ładujesz go i znowu można jeździć 3-4 tygodnie czy się nie daje naładować o trzeba go wymienić? W pierwszym przypadku ma utleniona wiązkę i wystarczy dać nowe przewody od alternatora do akumulatora. W drugim masz wadliwe akumulatory. Nie, nie trzeba go wymieniać, wystraczy naładować, te 3 akumulatory wymienione nie w...
synchronizacja alternatorów schematy alternatorów schemat alternatorów
yamaha filtr paliwo epson ecotank papier wiertła widiowe
Jak wyłączyć tryb demo w piekarniku Ariston FZ 1002 C.1 IX? Pobór mocy falowników Sofar Solar KTLX w nocy