1N4007 wystarczą, w granicach 1 Ampera
powinna być żarówka 12V 4W Nie powinna. Alternator wzbudzi się nawet na 0,5W żarówce. Przez co na 2W alternator dawał max prąd 12,9V Moc żarówki kontrolnej nie jest wyznacznikiem napięcia alternatora. Po wzbudzeniu może nawet jej tam nie być, a alternator będzie miał prawidłowe napięcie wyjściowe. prąd 12,9V Poza tym prąd podajemy w amperach...
Praktycznie regulator moze uszkodzic tylko niesprawny wirnik, nie moze pobierac wiecej niz 3 ampery pradu. Pozdr.
Szukam informacji o wielkości prądu ładowania przez alternator mego samochodu. Mam Poloneza Caro Plus GLI 1.6 z wtryskiem jednopunktowym wyprodukowanego w 2000 roku. Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Może ktoś z kolegów dokonywał takiego pomiaru i może podać mi ile amperów przy pracy silnika podaje na akumulator alternator? Pozdrawiam
Naukowo czy skrótowo? Skótowo to diabli wezmą diody w alternatorze, potem wszelkie podłączone urządzenia lub żarówki. A tak bardziej rozwijając, to alternator zaprojektowany jest do układów ładowania z podłączonym akumulatroem, jest generatorem z samoograniczeniem prądu. Jeśli Kolega odepnie mu akumulator, w skutek dość skomplikowanych zjawisk, nastąpi...
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora. Nie chwytam tego ,tą śrubą M6 połączony jest alternator ze wszystkimi odbiornikami prądu w samochodzie ,czyli przy jej korozji nadpalało by się miejsce niedostacznego styku ze sobą.(...
Witam. Posiadam Alternator chyba z poloneza. 9-diodowy A124n nie wiem o jakim amperarzu . I jak mozna to sprawdzic ile ma amperów? Moje pytanie jest nastepujące jaki można zastosować regulator napiecia? Da rade z wbudowanym szczotkotrzymacze? Słyszałem że może byc ten od malucha tylko trzeba zmnienic szczotkotrzymacz żeby nie była jedna szczotka podłącona...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Fabrycznie był elmot A133-80p czyli 80 amper a ja mam A127IR-100A z alfy romeo. Łożyska pracują cichutko tylko napięcie po nagrzaniu silnika wzrasta, żadnych innych usterek nie ma
Witam, Odświeżyłem w moim władku instalację elektryczną, ponaprawiałem co trzeba bo była kasza i wymieniłem alternator na polonezowski. Ładowanie piękne, wszystko działa jak należy tylko mam jedno pytanie: Czy powinienem zmienić amperomierz na większy? Teraz jest oryginalny(-30-0+30), a gdzieś czytałem, że ten alternator wymaga amperomierza 90A. Jak...
Po pierwsze trzeba zacząć od tego że wartość prądu podana na alternatorze określa jego wydajność, nie jest to informacja ile prądu płynie z alternatora. Jest to jedynie informacja, że do obciążenia maksymalnego X amper, alternator zachowa napięcie znamionowe 14,4V. To ile amper popłynie z alternatora, zależy od tego ile amper potrzebują podłączone do...
balonik wróć do szkoły. Im większa bateria tym mniejszy opór , tym większy prąd ładowania i spadające napięcie . Jak będziesz to powiększał w niesończoność to będziesz miał coraz bliżej do obciążenia którego alternator nie wytrzyma . Geniuszu widać że nie skończyłeś szkoły podstawowej więc kogo chcesz wysyłać do szkoły? Wyładowane akumulator o pojemności...
ie mam pojęcia co było uszkodzone w alternatorze, został wymieniony w całości razem z regulatorem i całą resztą. Po wymianie wszystko jest ok w samochodzie. Niby cię interesuje elektronika, a uszkodzonego alternatora nie wziąłeś. z warsztatu. Dlaczego? Ja bym wziął, aby zaspokoic ciekawość ( i przekonać się, czy alternator nie jest od Poloneza). On...
Dziękuję za wszystkie informacje, czuję się usatysfakcjonowany:) Zamykam temat
Ja u siebie mam alternator z 125P w oryginale był 6 diodowy ale przerobiłem na 9 i władowałem regulator od 126p Niestety po roku padła dioda wzbudzenia wymieniłem wszystkie za pół roku znowu aż się wkurzyłem i wsadziłem 5 amper i wreszcie mam spokój Koło pasowe na początku było od silnika frani lecz potem wsadziłem nitowane duże z 125p ale alternator...
Wiadomość do wszystkich użytkowników samochodów. Gdy po zapaleniu samochodu kontrolka ładowania zgaśnie nie świadczy to pełnym ładowaniu alternatora (to tyczy również prądnicy).W zależności od alternatora (np Polonez - ok1000 obr/min) początek ładowania następuje na troche wyższych obrotach niż obroty biegu jałowego (choć są wyjątki) np. gdy silnik...
Dzięki za zainteresowanie tematem ale niestety nie udało mi się z tym zawalczyć, stan tego regulatora jest zbyt kiepski i jednak będę musiał wrzucić tam alternator z poloneza, nie ma sensu dalej się z tym szarpać.
Praktycznie każdy alternator 12v zdolny jest wytworzyć 24 v to tylko kwestia regulatora napięcia. Przy podłączeniu wirnika bezpośrednio do"+"z ominięciem regulatora napięcie wytwarzane mieści się w granicach 50-70 volt. mimo że sam alternator,jego uzwojenie wirnika,stojana i diody prostownicze są fabrycznie 12 voltowe. Należy pamiętać jedynie że alternator...
Czy ladujac np akumulator samochodowy mniejszym pradem przez duzszy czas wydluzamy jego zywotnosc? Kiedyś było zalecenie ładowania akumulatora prądem tzw 1/10 (czyli np 45 Ah - 4.5A) Oczywiście alternatory pojazdowe nic sobie z tego nie robiły (np w FSO1500 czy Polonez) i ładowały baterie prądem kilkadziesiąt amper szczególnie po uruchomieniu. W tym...
Mam problem też z Władkiem t25A, z tego co już tu się naczytałem i rozkręciłem (chyba niepotrzebnie) to wiem już że mam 6cio diodowy alternator 400W z wyjściami 3+2 edit: już wiem co jest walnięte. W alternatorze upalił się na styku pod śrubą kabelek idący do mostka diodowego (ruskie B), czyli podający wyprostowany prąd. Upalił się ładnie bo musiał...
Jeśli pomiary są dobre (a widzę, że całkiem nieźle Ci to idzie), t To mi wygląda na uszkodzenie, a w zasadzie początek końca alternatora. Myślę tak, bo napięcie nie dobija do 14,4V i jest zależne od obciążenia. 30 mili amper to jest prawie tyle, co nic więc to nie problem (chyba, że coś się załącza gdzieś "po nocach") i jeśli dobrze myślę, to możesz...
Podłączyłem tak jak radził przedmówca. Kontrolka zaświeciła, jak odpaliłem to lekko przygasła ale nie zgasła całkowicie(myślę, że pasek się ślizga, po szajba się nagrzała, jutro poprawie). Jednak stała się rzecz dziwna: amperomierz przestał cokolwiek wskazywać. Dlaczego? Silnik zgaszony, włączam światła i amperomierz stoi na 0, odpalam silnik, kontrolka...
zwykle 1-dno amperówki
Zgadzam się. Od malucha alternator się nie nadaje, nie wspominając o mocowaniu nie ten amperaż. Tak jak kolega wyżej polecam poloneza ja mam ten bez regulatora. Dokupiłem elektroniczny regulator 9 diodowy, zamocowałem w miejsce starego i już. A mocowanie łatwizna albo dajesz drut gwintowany, kawałek rurki i kilka podkładek, albo tak jak ja tniesz jedno...
jeśli dobrze zrozumiałem to podłanczasz amperomierz w szereg między alternator a akumulator (6 śróba na alternatorze) to napewno ma kt u raś dioda w alternatorze upływność jeśli tak to słu rz ę pomocą ; pytaj
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Siedemdziesiątka z Caro Plus. A może jeszcze coś równie konkretnego z amperażu 100 A ?
witam wszystkich wczoraj odpisywałem ale nie wiem czemu znikneło to co pisałem albo moze nie wysłałem :) dziekuje za odpowiedz na moje pytanie. Czytałem sporo na tym forum ale jednak ma pytanie mam stary alternator 24v nie wiem ile amper. Był wyjety z kamaza starego wiec i lata ma swoje. Chce rozbic wirnik wyjac cewke i wstawic w niego magnes neodymowy....
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Z opisu wynika,że chodzi o ten plastikowy mostek diod wzbudzenia.Diody wzbudzenia często ulegają uszkodzeniu.Ja wycinam w mostku te trzy diody i wstawiam nowe o większym amperażu (typu 1N5408,BY255-diody o prądzie 3A). Przy zwartym wirniku regulator napięcia ulegał by uszkodzeniu,a nie diody wzbudzenia.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
http://obrazki.elektroda.pl/3523485600_1... Nominalny prąd alternator będzie oddawał przy obrotach na jego wale na poziomie kilku tysięcy na minutę. Po za tym wstaw sobie amperomierz i woltomierz w instalację, będziesz wiedział co się dzieje. Pytanie jaki masz alternator - oznaczenie z tyłu, będzie wiadomo jaki prąd, moc, może dawać...
Dlatego najlepiej by było zamiast akumulatora 45Ah założyć 200Ah wówczas taki akumulator w małym samochodzie benzynowym byłby ładowany prądem 30A co by nie powodowało negatywnych skutków. :D Problem z filmiku to ładowanie zbyt dużym prądem co narobiło więcej zamieszania niż pożytku. A tak na serio to mam znajomego co w puncie 1,2 75KM ma 2 akumulatory...
szczerze to poprostu mam alternatory od innych modeli fiata i poprostu chciałbym sie dowiedziec czy bedzie pasował ale chyba widze ze tak więc bede próbował Dodano po 3 A jakiej mocy powinien być ten alternator? ile watów? albo ilu amperowy powinien być?
no napewno to nie maluch z rachitycznym alternatorem 34-ro amperowym. Większośc modeli ma alternator od 45A wzwyż,no chyba że to stara skoda 105 z archaicznym 35-cio amperowcem. Prosze zwrócic uwagę że polonez miał alt 42A,zaś akumulator był montowany o pojemności 60Ah,i nic niepokojącego się nie działo. Wnioski nasuwają sie same.
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez. A o czym ja piszę? Przecież to łatwo sprawdzić, bez rozbierania. Miernik, jedna końcówka na złącze 15, druga na jedną ze śrub mocujących wyprowadzenia faz. Jak okolo 0Ω...
Podłącz amperomierz i wyjmuj kolejno bezpieczniki, stwierdzisz w którym obwodzie jest pobór. Jeśli po wyjęciu wszystkich bezpieczników prad nadal popłynie to alternator albo rozrusznik.
A może faktycznie to zwarcie gdzieś w aucie. Jeśli alternator ładuje, to nawet uszkodzony akumulator nie powinien tak obniżać napięcia. Poza tym gdyby to był padnięty aku, to raczej nie zakręciło by rozrusznikiem. Przerwa altek - aku też nie, bo widziałem elektryków magików, co to ładowanie sprawdzali odczepiając klemę przy włączonym silniku i patrzyli...
Witam. Trochę odświeżę temat. Mam problem z ładowaniem akumulatorów w t25. chodzi o to ze(jak wyżej kolega napisał) uruchomieniu silnika amperomierz Przez chwilę pokazuje ładowanie( ok 10 sekund), po czym wskazówka ustawia się na zero. Kontrolka ładowania nie swieci,Alternator jest od poloneza ze wbudowanym regulatorem. Oryginalnie miałem zamontowany...
Witam, mam prośbę w sprawie alternatora. Posiadam C-330M z prądnicą, mam zamiar wymienić na alternator. Jaki polecacie szukać na szrotach? Czy od poloneza lub o fiata 125 będzie dobry i jak z mocowaniami dużo kombinacji? Ilu amperowy alternator czy jak będzie np 70A to nie będzie zbytnio "grzał" akumulatorów i nie będą przeładowane? O co chodzi z 6-cioma...
Witam ! Odgrzebuje temat , gdyz mam rowniez problem z ladowaniem w takim samochodzie . Dzisiaj, gasze silnik , i zapala mi sie kontrolka ladowania (na zgaszonym silniku).Odpalam, po przekreceniu w pozycje zpalon kontrolka gasnie , po zapaleniu silnika tez sie nie swieci. Po jakichs pol godziny z odpietym aku ,mam problem z zapaleniem samochodu, rozrusznik...
Moim zdaniem nie ma jednoznacznej odpowiedzi (to bedzie TO) proponuje w tekiej sytuacji (po przejażdżce po deszczu) wypiąc kleme - właczyć w obwód miernik/amperomierz (powyłączać odbirniki / radio inne) i sprawdzić pobór prądu - powinien byc minimalny rzędu mA - jeśli bedzie większy to znaczy ze jest przyczyna w instalacji i trzeba ją sprawdzić - można...
Częśc informacji z mojej strony www ( temat - alternator): Objawami uszkodzenia są: 1. brak prądu ładowania - ciągłe świecenie lampki kontrolnej lub wskazania "na minus" amperomierza niezależnie od prędkości obrotowej silnika; 2. niedoładowanie akumulatora - gaśnięcie lampki lub wskazania "na plus" amperomierza przy dużych prędkościach obrotowych silnika....
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
Witam ! Jeśli alternator ma wbudowany regulator sprawa podłączenia jest prosta obudowa musi mieć dobre połączenie z masą pojazdu jeśli akumulator ma plus na masę to trzeba dostosować do alternatora plus z do akumulatora ,w ciągnikach rozrusznika , oraz ze stacyjki przewód do regulatora z reguły przez żarówkę kontrolną .Styki muszą być czyste bo może...
To zmienia postać rzeczy.W tym wypadku musisz mieć gdzieś słabe połączenie.Alternator wygląda jak z Jelcza ,lub przerobiona 12-tka z Fiata lub Poloneza.Sprawdzałeś czy masz dobrą masę na alternatorze?.Gdzie idzie przewód (+30) zasilający alternator?,musisz to stwierdzić gdzie jest spadek napięcia,czy masz amperomierz?.Jeżeli tak ,to tam może być coś...
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Ale co dokładnie potrzebujesz? Na tym schemacie jest wszystko jasne. Poza tym tak jak napisałem, wersji jest od pyty. Z woltomierzem lub z amperomierzem, z zapłonem elektronicznym lub tradycyjnym, alternatorem 6 lub 9 diodowym, z awaryjnym dorabianymi z poloneza czy z Nysy a może muz fabryczny? UAZ to jest tak prosty wóz, że żadnej filozofii tam nie...
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :) Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania. Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego Kagera na Bosch 53Ah 450A). Muszę tu też zaznaczyć,...
Na oryginalne uzwojenie pierwotne nawijasz około 45 zw drutu 3mm na każdy karkas i łączysz równolegle. Dalej wiadome, mostek z diod alternatora poloneza lub innych 30 amperówek. Zamiast drutu można dać płaskownik. Pisałem o tym wcześniej, więc po co pytasz?
romoo napisał: Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają. No właśnie, gdzie tu myślenie? Jeżeli jest taki prąd zwarciowy jak napisałeś...
ajanek9 ten trzeci link jest dość dobry, można się skusić i coś posprawdzać według tego opisu. Napiszę, że jestem byłym kierowca zawodowym i co nieco znam się na rzeczy. Sobie np. w ciągniku C 355 zamontowałem altek od Fiata 125, starego typu (nie dawałem przekaźnika tylko na zegar- amperomierz) Szwagrowi też założyłem od Lady i też dałem amperomierz....
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Wybaczcie Panowie, że wtrącę parę swoich groszy. Grzegorz zapomniałeś wspomnieć, aby grzebiąc w regulatorze najlepiej odłączyć klemy, bo prądnica może już nigdy nie zagadać :!: Nie da się wyczyścić styków nie robiąc zwarcia na styku od ładowania. Kolego Maczapski - my nie chowamy wiedzy do szuflady, więc lojalnie trza napisać, co wyżej następuje. Jeśli...
Witam. Mam pewne doświadczenie, związane z tematem, przedstawię je tutaj może komuś się przyda. Mianowicie: Sąsiad kupił sobie nowy akumulator do ciągnika, Centra Plus 80Ah 700A Wszystko by było ok., z tym tylko, że prądnica była zepsuta, nie dość, że nie było ładowania to podczas postoju pobierała prąd 2,5A, jako że było lato akumulator nowy, więc...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
alternator amper amper alternator alternator pobierać amper
pointer siemens wharfedale titan skrzypi amortyzatory
posiada konto nierówna praca silnika benzyna
Kod błędu C14 A3 w kserokopiarce Dialta Di151 - jak naprawić? Problemy z tunerem DVB-T2 USB: artefakty i brak dźwięku