Chociażby tutaj masz sposób podłączenia które jest identyczne w bizonie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Do sprawdzenia na pewno regulator jak i całe okablowanie. Jak i reszta alternatora, czyli wirnik.
Jak podłączyć alternator bizon zo56 https://obrazki.elektroda.pl/1044350300_...
Tak czy siak sterowanie j.w. kontrolka gaszona przekaznikiem sterowanym ze złacza plastikowego na alternatora
Kolego, dwa podstawowe pytania: - czy na regulator napięcia przychodzi napięcie z instalacji? - czy z regulatora wychodzi na alternator?
Regulator Ra2 24V od Bizona powinien załatwić sprawę. Swoją drogą alternator super bo nie ma szczotek.
O ile awaria wskaźnika ładowania ma coś wspólnego z brakiem ładowania, to wskaźnik stanu paliwa nie ma nic z tym wspólnego Masz więc chyba dwie usterki (i sporo czasu do przyszłorocznych żniw ;-) )
Z tym amperomierzem jest taki motyw że chociaż alternator robi 14,4 V to poprzez ten długi kabek do amperomierza traci czasami nawet 2V. A zacisk + na rozruszniku jest tak blisko. :( Dobre rozwiązanie jest w kombajnie bizon. Tam jest bocznik zaraz przy alternatorze i nic sie nie traci. Sprawdz uwagi kol.wpsowa692 może pierscienie nie łączą.
Ciekawy regulator nabyłeś. z twego opisu zrozumiałem, że reguluje zarówno 12 V jak i 24 V. Chyba coś nie zgadza się. Ponadto nie wiemy z jakim alternatorem mamy do czynienia. Rozumiem jednak, że instalacja w tej maszynie to 24 V i takiego regulatora należy się spodziewać bowiem dość dawno zrezygnowano z rozwiązań przełączania akumulatorów na czas rozruchu....
Alternator od stara,bizona(kombajnu) A120E 28V40A powinien dać radę (no i trochę przeróbki,dłuższe paski).
Kolego tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę,z tym że z plusem na masę zazwyczaj były koloru niebieskiego.Alternatory te zawsze były 6 diodowe,a wyjście obok szczotek jest na przekaźnik.Taki sam alternator mają Bizony tylko z 28V.
sprawdz czy niema tam kontrolki ładowania bo jak ci zarówka się spaliła to tesz nie bedzie ładować bo alternator niema wzbudzenia albo przewud do kontrolki najlepiej jakis prubnik i wzbudzic bezposrednio przy alternatorze
Witam, Mam problem z brakiem ładowania w bizonie 86rok. Alternator dobry(sprawdzony u fachowca), regulator nowy,kable biegnące do bezpieczników i od nich ok, gdzie jeszcze może być problem? Proszę o pomoc znawców tego sprzętu.
150mm średnicy ma taki od Stara ,Bizona Autosana
Jakie powinno byc napiecie na styku 15 i 67 na rekulatorze? Mi przy wysokich obrotach pokazuje az 32 to chyba za duzo a przy niskich za mało i nie doładowywuje akumulatorów... skąd ogólnie idzie prad z alternatora ? ze szczotek?
star,autosan,zdaje sie kombajn rolniczy bizon też
Od strony alternatora.
ładowanie akumulatora idzie od alternatora przez całą maszynę do kabiny na bocznik i wraca do baterii. No i co z tego? Czasami bocznik jest przy alternatorze a czasami woltomierz.
To zależy jaki wentylator zamontowany jest w alternatorze. Np. w alternatorze A2 montowanym w Bizonie łopatki są umieszczone promieniowo i kierunek obrotów nie ma znaczenia. Natomiast np. w A 124 łopatki są pod kątem i przy zmianie kierunku obrotów nie będzie chłodzenia.
Panowie, dziwna sprawa. Wczoraj na szrocie kupiłem alternator Magneti Marelli z tego względu, że pasuje bez żadnych przeróbek do 30, no i po zamontowaniu ta sama sytuacja, czyli takie same parametry 14,6 bez obciążenia i około 14,4 z obciążeniem. To raczej nie możliwe aby ten alternator był uszkodzony. Myślę ,że "Bizon" ma rację, ciągnik ładuje tylko...
Witam Mam problem z ładowaniem w Bizonie. Chodzi o alternator i regulator ładowania. Instalacja jest połączona zgodnie z rysunkiem https://obrazki.elektroda.pl/4921468500_... . Alternator to A120E 6 diodowy, regulator wibracyjny RC1/28. Sprawa wygląda następująco, gdy mam wypięty wtyk 18 z alternatora mam napięcie na przewodzie z regulatora...
Ładowanie sprawdzałem miernikiem i wynosi 28V. Natomiast na woltomierzu pokazuje na max, wskazówka po włożeniu klucza w stacyjke przechodzi po za 30V, po prostu do oporu i przy zapalonym silniku tak samo. Gdzie ten woltomierz jest podłączony, do regulatora, alternatora czy może jeszcze gdzie indziej?
Po przyłożeniu przewodu do masy kontrolka powinna świecić przy włączonej stacyjce .---------------------------------------... czytaj ze zrozumieniem .Pozdrawiam
Koło alternatora jest bocznik prądowy sprawdz go czy żyje.
Były wentylatory z prostymi łopatkami. Np od Stara 200 lub bizona pełny aluminiowy, od prądnic pełny żeliwny razem z kołem pasowym. Ale to już zabytki i trudno znaleźć by taki dopasować.
To nie jest czasami alternator do instalacji 24V ? No, brawo! Nikt wcześniej tego nie zauwarzył , a nawet (po obróbce zdjęcia) widać odlany napis 28V/40A. Jest od Bizona. Czyli nie nadaje się. Czemu mieliśmy gotować ten alternator? (warzyć - staropolskie "gotować", jakby ktoś nie mógł się domyślić).
Włącznik samoczynny z samochodowego regulatora napięcia prądnicy lub z kombajnu Bizon załatwi sprawę. Napięcie alternatora osiągnie żądany poziom, włącznik samoczynny połączy alternator z resztą układu. Od strony elktronicznej jarek_lnx dobrze to przedstawił. Potrzebny jest przerzutnik wykrywający poziom napięcia alternatora i włączający przekaźnik...
Jeżeli to jest alternator obcowzbudny to wyczyść styki bezpiecznika i zmień bezpiecznik na ceramiczny z duzymi główkami z nierdzewki.
Nie założy, za małe wcięcie w deklu, dekle nie były zamienne, poznać było po tym że miał jeszcze otwory pod regulator. No chyba, że podpiłuje.... Wlezie, sam praktykowałem. Tylko jest małe ale - przyjżeliście się temu rysunkowi od góry? Obudowa ( trzy mocowania) wskazuje że to altek używany min. w Bizonach, czyli 24V. !2 woltowych w tym wykonaniu nie...
To ostatanie z samochodu to bylo by najleprze bo skąd ja wezme 1kW bym musiał dać alternator jak wiadro to w tedy moze by co było ale to za drogie i instalacja w Bizonie jest na 24V :arrow:
Pracuję na wsi i widzę jaki syf się robi, bez obaw. Pasek który się nie klinuje szmaci się w oczach. Kupuje się kółka od czegokolwiek - byle średnicą pasowało na oś alternatora i było na szeroki pasek. Czyli w Agromie - Zetor, Bizon, duże Ursusy, czy na złomowisku Żuk/Nysa/Tarpan i multum innych. Po co robić sztukę na chwilę? Bo tanio?
Witam Nie jestem w stanie ustalić pod ilu diodowy alternator są te elektroniczne regulatory napięcia od SUMRY Są to regulatory rzemieślnicze od Polskiego producenta z Opalenicy. Ale nigdzie nie podaje on żadnych danych technicznych. Pytałem sprzedawców - nikt nie wie. Pisałem do producenta na jakiegoś starego maila - bez odzewu Były dwie wersje 14V...
a dlaczego ma się niby nie udać? chyba proste ze jak pociągnę kabel od jednego aku to mam 12v. zresztą już mam jeden kabel pociągnięty do kabiny i podłączone wentylatory na 12v. zakuć węże żaden problem. parownik zostanie w orginalnej obudowie nagrzewnicy. alternator spokojnie da sobie radę. zresztą widziałem już kilka bizonów które maja założoną klimę...
Albo wina regulatora, jest on bardzo słabej jakości, z czasem spada napięcie ładowania co jest związane z wyrobieniem układu w regulatorze. Napięcie ładowania można w nim wyregulować aczkolwiek zbyt długo taki stan nie potrwa. Oczywiście może się rozregulować w drugą stronę co swego czasu było skutkiem bardzo wielu pożarów w kombajnach Bizon. Polecam...
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
Witam wszystkich, na początku pragnę zaznaczyć że jest to mój pierwszy post na elektroda.pl i jeżeli coś pomyliłem to przepraszam... Mój problem to podłączenie alternatora w kombajnie zbożowym (fortschritt e-512), alternator był u elektromechanika który stwierdził, że jest dobry i kazał mi kupić regulator napięcia od bizona tj. RC1/28 tak też uczyniłem....
Jak już trzeci akumulator, to dostawić na silniku alternator od osobówki i jest niezależne, mocne 12v To byłoby najlepsze ale nie jest takie proste. O ile w Bizonach z silnikami Andorii da się to zamontować to nie jestem pewien czy będzie tak łatwo w zagranicznych kombajnach. Można wrócić do pierwotnego pomysłu z przetwornicą 24/12V zasilającą całość...
Witam! W zespolonym zegarze jest miernik obciążenia/ładowania (pośrodku 0) niebardzo wiem jak go podłączyć bez schematu instalacji. Przejrzałem posty na forum i doczytałem się że należy taki miernik podłączyć (pin 1 miernika) z akumulatora po stacyjce przed odbiornikami i alternatorem (pin 2 miernika) Jak to się ma do bezpieczników, nie wiem dokładnie...
Witam Mam problem z ładowaniem BIZON Z56 , Jak wspomniałem w poście ładowanie jest na poziomie 30V. Regulator napięcia RE 28V alternator 24V 40A . Po zdjęciu osłony regulatora okazało się że jest spalony rezystor, zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/3988748500_1... Mam 2 pytania 1 jeśli ktoś wie jaki to rezystor proszę o odpowiedź, albo...
Z drugiej strony wytłumacz to rolnikowi. Nie przesadzajcie. Przypomnijcie sobie FSO1500 z silnikiem 115C - alternator pod kolektorem, opasany "portkami" i jeszcze przeważnie cieknący olej spod dekla - jakoś to działało, czasem tylko uzwojenia stojana się paliły. W ciągnikach, w których jest fabrycznie zamontowany, jest pod osłoną, nie ma ani potrzeby,...
Ja tam o tym ciągniku nie mam pojęcia, ale dla przykładu Ursus 385, 912, 1014 miały dwa akumulatory 6 V 195 Ah i jakoś dawały radę. Alternator chyba może być byle jaki, do Ursusa 360 ładowali alternator od Poloneza lub dużego Fiata, to wszystko zależy, jakie masz lampy robocze. Ja w Ursusie 912 miałem 4 lampy LED 45 W i alternator dawał radę. Co do...
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
Witam po przerwie. Już po kłopocie. Zgodnie z radą jednego z Kolegów nabyłem regulator 24 V od BIZONA. Podłączyłem go nieco nietypowo i działa. Z uwagi na cewkę wzbudzenia połączoną z plusem alternatora, drugi jej koniec, wyprowadzony na złącze altka połączyłem z zaciskiem 68 regulatora, zaś jego zacisk 15 - z masą. Regulator zamontowałem na izolacyjnej...
W bizonie 052 jest bocznik do pomiaru prądu ładowania. I ci nie trzeba wpinać cęgówki DC drogawej z deka . A jak chce sobie pooglądać jak krzywe równoległe, oscylują to na necie jest pełno stron z tym.
(at)rico37p całkowicie Cię popieram. Co do problemu to tak jak koledzy pisali przyczyny mogą być dwie: uszkodzony regulator lub spadki napięcia w obwodzie wzbudzania, przez co regulator błędnie "odczytuje" napięcie w instalacji. Ja proponuję zamontować 3 diody 1N4007 i przerobić alternator na 9-cio diodowy. Wtedy nawet na mechanicznym regulatorze powinien...
Nie napisałeś modelu/roku produkcji tego samochodu. Dedukuję, że to auto ze starszych serii, więc pod maską będzie silnik SW 680 (polska wersja licencyjnego Leylanda 0.680). Taki silnik był montowany w ciężarówkach Jelcz, autobusach tej marki, jak również kombajnach Bizon i sieczkarniach. Poszukaj w internecie informacji na temat uruchamiania tego silnika...
Kolego SAWEK 101 krótko żyjesz,polski alternator A1 14V 50A max75A miał plus na masę.Wyglądał jak dzisiejszy A2 od bizona.C330 miały plus na masę,C330M miały już minus na masę.
Najlepiej alternator napędzić trój fazowo Równie dobrze można by zaproponować silnik od odkurzacza plus przetwornica. Straty kolego, straty wynikłe z przetransformowania energii, zaś taką prądnicę lub silnik prądu stałego wykorzysta i jako napęd i jako odzysk energii podczas jazdy z góry lub hamowania.
Nie ogarniam w tym schemacie tego bocznika typu AS-2, który podpięty jest do woltomierza i do niego idą przewody z alternatora i akumulatora oraz z niego wychodzi kabel do stacyjki. Gdzie on się dokładnie znajduje w kombajnie? Jak on wygląda? Po co on wogóle jest i jak on działa? Nie można było po prostu przewodu, który idzie z alternatora podłączyć...
Witam. Kolego jestem w posiadaniu takiego agregatu (ZE 400/24), od listopada 2013. Jak na razie działa bez problemów. Kompresor elektryczny, (śrubowy) o mocy 30kW mam podpięty pod niego i daje sobie radę. Agregat spala 10L ON/ h przy ciągłej pracy i obciążeniu 30kW. A o to opis jaki znalazłem w sieci do tego agregatu, który posiadam. -Agregat z prądnicą...
Po pierwsze, to wcale nie napisałem że bez bezpieczników. A po drugie piszesz że nagle wspomniałem o drugim obwodzie. To teraz się zastanów jaki był by sens stosowania przekaźnika, jeżeli dało by się go na tym samym obwodzie. To policz. Przekaźnik to dodatkowy obwód. Za darmo nie pracuje. Co prawda jest pomijalnie mały, ale jednak. Próbujesz oszczędzać...
Czyli jednak winne było zbyt małe przełożenie (zbyt mała różnica silnik:alternator) by ładnie się wzbudzał i pracował. Robiłem często eksperymenty ze zmiana przełożenia, pisałem na elektrodzie o tym. Raz w swym 126p i byłoby pięknie, lecz z alternatorem jest tam i wiatrak chłodzący i tylko dlatego nie całkiem było to fajne - za duże chłodzenie. Inne...
Witam! Przewrtowałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu jednak znalazłem tylko jeden, który nie wiele mi pomógł dlatego postanowiłem napisać nowy. Planuje w swoim Bizon ZO58 zamontować klimatyzacje, kabinę już uszczelniłem bardzo dokładnie, dodatkowo pod dachem dołożyłem styrodur 5 cm aby odizolować ilość ciepła, która wytwarza się gdy dach się nagrzeje....
robokop Co innego nim pracować, a co innego być właścicielem i nim pracować Dodano po 45 slonko3103 10HA można przez kilka lat kosić bezawaryjnie to jest jeden dzień pracy . Odme masz przy alternatorze jako rurka lub sitko , które trzeba zdiąć by sprawdzić odme . Może trochę dmuchać ale nie może pluć olejem [w końcu nie jest to nowy silnik] . Kombajnista...
Fajny traktorek, przynajmniej taniej wychodzi niż jakiś fabryczny. Ile razem wyszło za wszystkie elementy? Z turem, kompletną hydrauliką, oświetleniem i okablowaniem wcale nie wychodzi tak tanio. Sama hydraulika to dobre parę złotych. Podstawową wersję do ciągania przyczepek czyli bez hydrauliki, oświetlenia, czyli tylko hak z tyłu to ulepisz za kwotę...
Witam, Jako,że to mój pierwszy post na tym forum pragnę się przywitać, a więc Ahoj wszystkim. Teraz do rzeczy. http://obrazki.elektroda.pl/3415961200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2929020000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6875526900_1... http://obrazki.elektroda.pl/2802296900_1...
Gimp_92 Kontrolka nie świecie wcale w pozycji zapłonu, zapala się na chwile przy rozruchu, mignie na chwile. MARIUSZ R Nie wiem jaki to typ alternatora. Jest to od ruskiego nadający sie do 60. Przy instalacji nikt nie grzebał. bizon_126 Zarówka nie moze być spalona, bo przy rozruchu na chwile świeci.
Ja u siebie w c 360 mam alternator bosch 100A pochodzący z opla 2,0D Napędza go jeden pasek 17 -nie zauważyłem aby się ślizgał Możesz mieć nawet 200A. Obciąż go takim prądem to zobaczysz co się dzieje. Przełączniki 12/24 były w min. starych ursusach np. 1224, działało to bez większych cudów Fabrycznie siedział tam alternator z poloneza bodaj 44A i...
bizon_126 napisał: bez świateł 14,2 na alternatorze ze światłami juz znacznie gorzej Jeśli na alternatorze masz taki spadek napięcia to najpierw dokręć dolną nakrętkę na wyjściu B+ alternatora.
Na początku powinno być "0"(zero) nie "U". Słuszna uwaga. Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł Dzięki wielkie właśnie o to mi chodziło :) Jeszcze tylko szczoteczek brakuje, ale już sobie poradzę ;) Idziesz z tymi oznaczeniem do sklepu i na pewno dobiorą ci regulator...
Niegdyś w ś.p. maluchu zrobiłem myk z przekaźnikami i nową wiązka wprost z alternatora było cudnie dodam ze podniosłem napięcie do 15V Krótko - ABSURD! Przede wszystkim bliżej jest akumulator, bo z przodu. A jedyne co, to wystarczyło zadbać o porządne połączenie na rozruszniku. A 15V to już za dużo. W zeszłym roku zrobiłem ojcu w cc 700 poleciałem...
Kolego bizon_126 ja też sugerowałem że lepszym rozwiązaniem bedzie regulator eletroniczny z wielu powodów. Przynajmniej usiłowałem tak napisać że lepszy :D
wg. mnie 3 diody+ 3 diody - 3 diody wzbudzenia te malutkie a zrub doswiadczenie zapal traktor włącz swiatla i sciagnij klemę tylko nie wyłanczaj świateł Dodano po 36 mam podobny problem z alternatorem od żuka 6 diod chciałbym załozyc do niego mostek 9 diod ma zmasowaną szczotke czy mozna ją odizolowac poprzez załozenie innego szczotko trzymacza w celu...
Tylko dalej nie wiemy czy chodzi o zamianę prądnicy na alternator i co ten C-330 ma na masie (+) czy (-) . To jak nie wiecie, to po co zabieracie głos? Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V będą ciągle niedoładowane, ale za to trzeba będzie mniej wody dolewać i częściej je zmieniać. Jeszcze lepiej. Pasuje bez większych...
Ja u siebie zamiast ekranowanego mam zwykły i działa Tak, ale czasami lubiał zbierać zakłócenia z alternatora lub ze świec.
krzysiek7 napisał: Regulator od alternatora 6-cio diodowego, jeśli to był komplet to alternator pewnie też. W życiu. To 9d jest. Tak mówisz? A jaką literę masz w symbolu tego regulatora? Dodano po 4 Chcąc podłączyć ten RNC12 musisz zmienić szczotko trzymacz na inny-izolowany A diody wzbudzenia tam są? Przy alternatorze za pomocą opasek jest przymocowany...
Do c 330 koło pasowe wsadziłem od silnika od pralki frani-aluminiowe Hm, 30 i 60 miała pasek siedemnastkę...
Ja z prądnicami mam złe doświadczenia Ja nie lepsze - dokąd miałem prądnice w ciapku to akumulator wytrzymywały mi najwyżej 2 sezony. Po wymianie na alternator z akumulatorem mam już spokój 5 lat i nic nie wskazuje aby aku miał się szybko skończyć. nie twierdze że nie doładuje jednak trochę to potrwa A ja nie mówię, że jest inaczej. Ale wiem, że się...
orbitrol bizona silnik bizona schemat bizona
kabel ampery tauron bilansowanie skuter elektryczny instalacja
czujnik cisnienia zmywarka bosch schemat
Peugeot 508 – nieregularne działanie czujnika zamknięcia drzwi, mikrowyłącznik, wiązka, BSI Ardo lodówka – gorący agregat, częste włączanie, brak chłodzenia – przyczyny i diagnostyka