Te Twoje przykładowe 50A to jest wartość prądu jaką maksymalnie może dać alternator przy tej określonej prędkości obrotowej. Charakterystyka mówi jaki pręd może "dać" alternator przy określonej prędkości obrotowej.
Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
Moc znamionową alternator osiąga przy kilku tysiącach obrotów - patrząc na charakterystyki różnych alternatorów to 5-6 tys. obr.
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
Po pierwsze alternator ma stałomocową charakterystykę, przy małych obrotach hamuje ogromnym momentem wraz ze wzrostem obrotów moment maleje O obroty bym się nie martwił , spokojnie wytrzymuje 12000obr i tylko łożyska sa ogramniczeniem. Sprawność alternatora to max 50% i tu jest problem.
Wymieniasz i powinno pasować, a na wolnych obrotach to jeden i drugi nie da rady, patrz charakterystyka.
Tak o takich myślę. Napedzić jeden silnikiem, śmigłem, wodą... i przez koła magnetyczne kilka innych. Z włożonych przykładowo 150W zrobić 600W. Zakres obrotów pracy ciągłej to gdzieś w charakterystykach alternatorów powinien być?
Może jedną - Wróc do swojej profesji wyszczególnionej w Avatarze. Najgorszy typ forumowicza. łatwiej zarejestrować się na forum, napisac posta niż wpisać w google szukaną frazę . No sorry. Tepperaturowy współczynnik rezystancji, schemat alternatora, charakterystyki alternatora (zależy jakie) sa na pierwszej pozycji w wyszukiwarce, mamy wklejać linki?...
Witam Na temat akumulatorów postów co nie miara. Jak masz kupić to kup większy, 40 Ah to do malucha a nie do samochodu napakowanego elektroniką i wszystkim na prąd. Alternatorem się nie przejmuj, i nie wiesz w psełdo opisy osób które nie mają pojęcia jak działa i jaką ma charakterystykę alternator samochodowy. Napewno naładuje nawet i 100 Ah, gdyż problem...
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
ładuje??? mówicie, że pisze głupoty. I co z tego, że ma 14V ale ile wtedy jest A na alternatorze zanim zaczniecie cokolwiek podważać radzę sprawdzić charakterystykę pracy alternatorów. Autobusy miejskie - charakterystyka silnika i alternatora, każdy pojazd ma swoją, w tym poście nikt "ciapków i Ikarusów" nie zamierza ładować. Maszyny rolnicze, ile tam...
Alternator ma moc 24 V*55 A=1320 VA=1320 W. Tobie potrzeba co najmniej 2x300 W=600 W. Nie wiadomo jaką charakterystykę ma Twój alternator, więc może być potrzebne 6 tys. obrotów, a może wystarczy 4 tys., amoże coś pomiędzy 4 a 5 tys? To jest tylko moc dla bieżącego zapobrzebowania silników. Powinien zostać zapas do ładowania akumulatorów, więc 6 tys....
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Przy niskich czy przy schodzących obrotach - tak tylko z ciekawości. Nie ma tam sprzęgiełka? Te 15V to morderstwo dla akumulatora na dłuższa metę. Ale z innej strony (słabo znam charakterystyki alternatorów) na małych obrotach alternator jest mniej wydajny więc...
Nie mam aktualnie żadnego auta z paskiem klinowym. Alternatory są zwykle napędzane przez pasek klinowy. Wykorzystanie tego w drugą stronę, czyli do napędzania silnika, w zasadzie kończy się przy pierwszej próbie zerwaniem paska. Zupełnie inne opory ruchu. Pasek nie da rady pociągnąć silnika. Zresztą, sama koło napędowe jest inne i nie zapewnia właściwego...
który działa jak normalna dioda w alternatorze. Nie calkiem tak. Bzdura. Nie znasz charakterystyk pradowo napieciowych akumulatorow. oraz specyfiki prądowo napięciowej alternatora z regulatorem, Sorry, szanowny Panie. Przeczytaj mnie dokładnie, starałem sie Pytającemu to wszystko możliwie krótko wyjaśnić, w oparciu o schemat.
1- w sumie kilka wolt i tylko na początku. I za każdym razem, kiedy maszyna będzie ruszać. 2. podłącz chociaż kondensator o dużej pojemności - ustabilizuje to system. 3. Moc alternatora (prąd x napięcie :) ), to nieco więcej niż będziesz potrzebował obciążać silnik. Sprawdź charakterystykę alternatora prąd/obroty i tak dobierz przekładnię. nie przesadź...
Witam Mnie jest tym bardziej przykro bo nie jestem teoretykiem, jak opacznie mnie oceniłeś, ale staram się łączyć teorię z praktyką. Tą nielubianą wykorzystuję na co dzień i każde nowe doświadczenie mnie w tym utwierdza. Charakterystyka alternatora była "pierwsza z brzegu" ale wynikała z pomiarów czyli praktyki. Bardzo proszę. Przełam swą niechęć i...
potem odpiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora na pracującym silniku. Na pracujacym silniku nie wolno tego robic. Za duzo kombinujesz i lamiesz podstawowe zasady podczas prac przy alternatorze. Obejrzyj szczotki alternatora, wymien regulator napiecia. Podlacz oscyloskop, porownaj amplitude z charakterystyka wzorcowa. Sprawdzisz w ten sposob czy wszystkie...
Poczytaj sobie charakterystyki alternatorów, żaden przy obrotach jałowych nie dostarcza 50% mocy.
Przeglądałem przed chwilą charakterystyki alternatora A 108-14V-35A oraz A 115-34b. Charakterystyka prądowo-prędkościowa tego drugiego jest bardziej stroma, tzn., że przy niższych prędkościach oddaje większą moc (przy 2000 obr/min - około 17A, a pierwszy tylko 13A). Dodatkową zaletą jest to, że ma regulator napięcia elektroniczny. Trzeba przeanalizować...
Witam Proponuje poszukać dobrej książki typu "sam naprawiam" może być np. od Poloneza i poszukać sobie charakterystyki wydajności alternatora (prąd w funkcji obrotów). Wykres taki da odpowiedź. 90A to jest maksymalne dopuszczalne obciążenie przy określonych obrotach (zapewne większych niż 2000RPM), wraz ze spadkiem obrotów wydajność alternatora gwałtownie...
Alternator warto przewinąć na klasę napięciową 230V. Nie ma takiej potrzeby. Wiatrak i tak najlepiej jak pracuje na magazyn. Napięcie zgodnie z nim wystarczy. Tak jak wyżej kolega (at)michals napisał, nie ma miejsca. Nawijanie drutem grubości wlosa sensu pozbawione jest. Dodano po 15 W sprawie śmigieł to zgłoś się do dobrego producenta Juz sama w sobie...
Witam, pierwszy raz jestem na forum, MEW interesuję się od dawna i chcę wybudować mały wiatrak. Chcę zbudować wiatrak z alternatorem samochodowym i przekładnią cierną na oponie. Wiem że rozwiązanie już było dyskutowane i nie jest najlepsze. Jednak postanowiłem się przyjżeć problemowi a szczególnie charakterystyce i sprawności alternatora. Jeżeli kogoś...
Alternator na 12V daje napięcie powyżej 12V przy obrotach powyżej 1200/min. Zmiana ze wzbudzenia cewką na wzbudzenie magnesami trwałymi nie spowoduje zmiany "początku" charakterystyki, chyba że magnesy dadzą słabszy strumień (ta konstrukcja nie była projektowana pod przypadkowe magnesy) - wówczas trzeba będzie wyższych obrotów. Moment obrotowy będzie...
Nawet jeśli wolne obroty będą ustawione na 800 to co to da w maluchu ,wtedy obroty alternatora przy nowym pasku klinowym będą 1200 i akumulator będzie rozładowywany w korku . Jeśli chodzi o alternatory to napisałem o obrotach „no” : , może lepiej byłoby tak „Charakterystyki alternatorów są bardzo podobne , jeśli chodzi o obroty „No”...
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Masz rację z tymi prądami wzbudzenia. Ja po prostu szukam kompromisu pomiędzy mocą a prędkością. W moim przypadku jest to niskiej sprawności transmisja złożona z przekładni ślimakowej i tutaj nie mogę sobie pozwolić na zbyt niski prąd wzbudzenia, nawet jak się pojazd rozpędzi. Dodano po 2 Nie mogę natomiast zrozumieć tego nagłego załamania charakterystyki...
Kolego nikusert - część wiadomości już masz - patrz post nr 3. Wartość napięcia regulatora może być pomocna ( czyli to co wychodzi na przewód żółty ) Tak się zastanawiam czy ten alternator nie ma "miękkiej charakterystyki " i być może w tym zastosowaniu się nie sprawdzi. Kolego autorze - jak jest podłączona kontrolka ładowania - bo to też może wpływać...
Bez przekładni się nie obejdzie, poniżej charakterystyka alternatora. Poniżej 1000 obrotów nie uzyskasz nic. 2/3 mocy uzyskasz po przekroczeniu 2000 obrotów. http://obrazki.elektroda.net/35_12796514...
Czy ty myślisz że moc alternatora zależnie od obrotów opisuje jakiś uniwersalny wzór? Takie parametry zależą od konstrukcji (kształt biegunów, rezystancja uzwojeń, szczelina powietrzna, prąd magnesujący, indukcyjność wzbudzenia itd.). Jeśli chcesz wiedzieć jakie będzie napięcie i prąd przy danych obrotach i obciążeniu, to musisz wykreślić charakterystykę...
bo silnik w c330 ma wolne obroty Silnik może sobie ''pyrkać'' na wolnych obrotach czyli 400 obrotów na minutę oryginalna prądnica zaczyna ładować od około 800 obrotów na minutę silnika i żeby alternator ładował to potrzebuje odpowiednich obrotów pogubiłem sie xD W samochodzie przełożenie kół pasowych jest 1 do 2 czyli obroty alternatora są około dwa...
Popatrz sobie na charakterystykę U=f(t) regulatora napięcia alternatora to znajdziesz odpowiedź.
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
Zastanowiła mnie jeszcze jedna sprawa. Dlaczego zasilanie wzbudzenia nie jest filtrowane jakimś np elektrolitem? Kondensator ładował by się do Vpp które jest znacznie większe niż Vsrednie co teoretycznie zwiększyło by prąd uzwojenia na niskich obrotach a co za tym idzie poprawiło charakterystykę alternatora ?
Nijak nie będą wyglądać. Tego się nie da obliczyć "na pałę", bo charakterystyka sprawności alternatora jest mocno zdeformowana, to trzeba zmierzyć albo znaleźć na wykresie danego alternatora. A skąd takie wykresy weźmiesz? Producenci z zasady nie udostępniają takich danych pospólstwu.
Napięcie ładowania spada wraz ze wzrostem temperatury. Także to całkiem normalny objaw. W załączeniu przykładowe charakterystyki alternatorów. http://obrazki.elektroda.pl/7174493700_1...
A co fizykę chcesz oszukać? Ze względu na słuch. ;) Jak alternator nie ma wydatku to schodzi z napięcia. Wyładuj w swoim aucie głęboko akumulator. Auto odpal z popychu bo z rozrusznika nie zapali i zobacz że alternator nie jest w stanie utrzymać normalnego napięcia. Bo brakuje mu mocy na biegu jałowym silnika. Spójrz na kartę charakterystyki alternator....
Mam nadzieje że uda mi się tak ustawić bieg jałowy by podgrzewacz mógł działać na zasadzie 1/0 , a jednocześnie by auto nie wyło jak głupie na jałowych. Elektronika wewnątrz podgrzewacza wtedy tylko załączała/wyłączała by tranzystory grzałek Przydał by się wykres charakterystyki alternatora dla danych obrotów
[syntax=basic4gl]jeszcze można spróbować odpalenia jak osobówka będzie "gazowana"[/syntax] A tego nie radzę jeśli nie chce się naprawiać alternatora. Wynika to z charakterystyki urządzenia, kiedy to przy wysokich obrotach urządzenie mogłoby wytworzyć moce znacznie przekraczające wytrzymałość diod. Jako, że napięcie na instalacji spadnie a regulator...
A po co ci aż tak dokładne dane? Jeśli się już upierasz, to najwięcej znajdziesz chyba o polskich alternatorach. I zawsze możesz zapytać ich producenta. W książce "Elektrotechnika samochodów polski fiat i polonez" wydawnictwa WKł, znajdziesz charakterystyki alternatorów stosowanych w fiatach, polonezach (starszych) i im podobnych pojazdach. Dane odczytasz...
Prąd dostarczany z alternatora również zależy od obrotów silnika. Wystarczy spojrzeć na charakterystyki I w funkcji n - dopiero w okoliczy 3000obr alternatory mają jakieś 90% znamionowego prądu.
Napiecie spada mo taka jest charakterystyka maluchowskiego alternatora (że o pradnicy nie wspomnę). Może byc wina regulatora bo przez jego zacisk jest porównywany potencjał na akumulatorze z tym na wyjściu alternatora (żarówka świeci się jak na akumulatorze jest wyższy potencjał)
Też myślałem na podobnym rozwiązaniem ale jest dużo "ale" co do tego rozwiązania. Chcąc pobrać 90A z alternatora potrzebujesz silnik o mocy minimum 1,5 kW żeby go napędzać. I jak policzysz to sprawność układu z przeniesieniem napędu, nie będzie za duża. Poza tym nie wiem jak wygląda charakterystyka przeciążeniowa alternatora, bo w ciężkich rozruchach...
Jeśli chodzi o generator to zamiast prądnicy lepiej użyć alternatora. Prądnica prądu stałego ma najczęściej wykorzystany korpus jako część obwodu magnetycznego i dlatego jest stalowy i ciężki. Alternatory mają lepszą charakterystykę (dają większe napięcie przy mniejszych obrotach) i najczęściej mają korpusy ze stopów lekkich. Ja używam obecnie alternatora...
Kontrolka jest potrzeba, ponieważ informuje mnie o stanie alternatora. Nie jest to prawda. Lampka informuje o różnicy napięcia między instalacją/akumulatorem a alternatorem / napięciem wytwarzanym. Proszę wziąć pod uwagę, że źródło ledowe może mieć charakterystykę kierunkową chociaż nie musi.
Tu są przykładowe charakterystyki kilku alternatorów: http://obrazki.elektroda.pl/4946996500_1... Jak widać, wymiana alternatora 63A na 72A może wcale nie przynieść poprawy wydajności prądowej dla 1500 obr/min - to wręcz katastrofa, natomiast zwiększenie obrotów KAŻDEGO alternatora daje przyrost wydajności prądowej.
Pisałem już. Po zrobieniu trófazowego alternatora i zbadaniu jego charakterystyki - stabilizator napięcia PWM na powiedzmy 14,5VDC na wyjściu i do akumulatora. (schematów na Elektrodzie cała masa) Wszystko wtedy zasilane z akumulatora, światła drogowe, stop, sygnał, kierunkowskazy itp. Rezystor, dioda Zenera i LED i masz kontrolkę ładowania :D
Przez analizę charakterystyki zewnętrznej alternatora można wyciągnąć wniosek, że nawet krótkotrwałe zwarcie na jego wyjściu powinien wytrzymać. Jeśli diody są prawidłowo dobrane z zapasem na prąd zwarcia. A przecież rozrusznik nie stanowi zwarcia więc szanse przeżycia rosną.
Witam! Umiesz liczyć? Chcesz "powiesić" na akumulatorze obciążenie ok. 1000W (sprawność jest ok. 70%, a suma mocy jest już 690W). To więcej, niż bierze rozrusznik. Jak myślisz, jak długo możesz jechać na rozruszniku, zanim akumulator padnie? A jaka jest rezerwa mocy w alternatorze? Wytrzymałość najsilnieszego łańcucha jest tylko taka, jak jego najsłabszego...
Owo cudo miało właśnie - wirnik w formie kilkubiegunowego magnesu stałego A skąd , on ma cewke wzvbuddzenia sprzężoną magnetycznie z wirnikiem. napięcie bardzo zależało od obrotów Na elektrodzie zamieściłem badanie charakterystyk alternatora, tak napięcie i wydajność prądowa silnie zależą od obrotówkażdego alternatora . ciekawe też jak rozwiązano regulator...
przedstawionym porównaniu prądnicy i alternatora czy nie: https://ck68.pl/th/sam/sam003.pdf Śmiech mnie ogarnia jak widze takie artykuły, w tym regulator rna jeżpola i i podobne dinozaury. Akurat o alternatorach to wiem conieco bo robiłem z nimi wszystko w tym zdejmowanie charakterystyk. Tak wydajnosc prądowa alternatora zalezy tylko od obrotów, prawie...
Witam Szukam charakterystyk obciazeniowych alternatorów samochodowych. Szczegolny nacisk kładę na alternatory bosch o zakresie pradu 100...140A. Potrzebuje wykresow charakterystyk obciazeniowych (pradowo-predkosciowych) Iobc=f(n). Czy ktos cos wie na ten temat ? Pozdrawiam
Jeśli chcesz poczytać: TU Jakby nie patrzyć gęstość przy chłodzeniu wymuszonym może być znacznie wyższa.
(at)ArturAVS ma dobre, praktyczne pomysły. Chce pomóc i pomaga, mimo że nie doprosił się danych. W dobrym tonie byłoby mu podziękować i wysłać, o co poprosił. Natężenie nie będzie rosło w nieskończoność ze względu na napięcie maksymalne i impedancję akumulatorów. Jedyną metodą utrzymania stałego prądu (a nie tylko ograniczenia) jest przetwornica prądu...
Ten alternator z linku to raczej niewiele ma wspólnego ze standardowym obcowzbudnym alternatorem zauważ z charakterystyki od jakich obrotów ładuje i jakim prądem. Pozatym to jest bezszczotkowy hmmm ma wśrodku magnesy albo na wirniku wewnętrznym albo zewnętrznym i interesujący nas regulator taki jak nam potrzeba. Jak ma neodymy to pewnie jest droższy...
Jak widać trudno o konkretne informacje. Temat mam także mało rozpoznany ale jest to tak, że sygnał o obrotach może być pobierany z alternatora. Chodzi tutaj o obwód samoziaslania (regulatora wewnętrznego) gdzie występuje prąd zmienny sinusoidalny. a więc dzielnik może być. jest jednak inny problem. Mianowicie obrotomierz musi być dostosowany do układu...
Wszystko zalezy jakie zapotrzebowanie na prad bedzie miec Twoj sprzet. Nastepna sprawa a zarazem priorytetowa to przy projektowaniu instalacji zasilajacej pod katem CA powinno sie uwzglednic kilka kwestii: - bilans mocy w samochodzie bez żadnych modyfikacji. To znaczy chodzi o przeliczenie ile energii wydziela alternator przy jakich obrotach ( charakterystyka...
Freddy Nigdy się w to nie zagłębiałem ale jest przecież czujnik temperatury zewnętrznej lub dają czujnik na klemę? Jak w prostownikach z kompensacja temperatury. Owszem zauważyłem, że w megance i corolli przy zimnym silniku i alternatorze napięcie ładowania jest wyższe - ok. 14.2-14.4V i w miarę jak się nagrzewa alternator spada do ok. 13.8-14.0V....
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
1. Na alternatorze od malucha jest zamontowany regler, on zapewnia, żeby akumulator był ładowany właściwym napięciem. Sprawdź, czy regler jest, jak nie - to za butelkę piwa dostaniesz na "szrocie". 2. Aby alternator dawał 350W trzeba go dość dobrze kręcić, jakieś 3000 obr/min, wiatrak bezpośrednio tyle nie da, potrzebna jest przekładnia. Tu masz charakterystyki...
Nie porównuj prądnicy do alternatora! To maszyny elektryczne o całkowicie odmiennych charakterystykach. Że przy prądnicy brakować będzie prądu, to normalne, ale alternator po wzbudzeniu będzie już oddawać energię. Co do pakietu, to tak, jak napisałem - musisz się dowiedzieć, czy te akumulatory zniosą pracę w cyklu - ładowanie nie do końca rozładowanych,...
Pamiętaj że baterie żelowe ładuje się prostownikiem elektronicznym gdzie jest specjalna do żelówek charakterystyka ładowania. A jak założę je do swojego motocykla lub auta to co ? Alternator z regulatorem napięcia zacznie ładować aku. specjalną charakterystyką czy tak jak dotychczas .
Mała "żelówka"? Czyli ile amperogodzin? Akumulator 12V/120Ah ma zgromadzoną energię 1440Wh - obciążając go mocą 2kW masz prąd na mniej, niż 1/2 godziny (pojemność 120Ah jest przy obciążeniu prądem 10-godzinnym, czyli mocą 144W). "Mała żelówka" jest kolejnym wyrzucaniem pieniędzy w błoto. A alternator da Ci 100A czy 120A dopiero na pełnych obrotach silnika...
jak sprawdzali ci anlternator to lukneli ci charakterystyki.? ten alternator wzbudza sie sam na nie podpietej wtyczece i laduje z regulatora wychodza/wchodza 3 przewody ACC, i dwa ida do PCM. standardowa usterka w fordach jest ze zaraz za wtyczka lamia sie przewody aczkolwiek raz sotkalem sie z uwalonym pcm z nie sterowal regulatory tez awaryjne. raz...
Moc silnika - 5,2 KM Zacznij od tego że 5.2KM to są luźne wodze fantazji sprzedawców chińskich zabawek. Najmocniejsze kosy mają silniki 3.8KM, cena takiej kosy 4000-5000PLN, a nie 300PLN. Tak pi x drzwi sobie policzymy sprawność nieco optymistycznie, że moc mechaniczna oddana na sprzęgle to około 3,5 KM czyli około 2,60 kW Bzdury. Katalogowa moc to...
Tak tylko ze charakterystyka pradnicy bldc i pradnicy Dc są bardzo odmienne, pradnica dc nie ma czegos takiego jak mppt. Najpewniej alternator 24v i direct ladowac baterie trakcyjna.
W alternatorze jest regulator prądu ładowania który utrzymuje wydajność alternatora od zapotrzebowania na energię. Oczywiście jak obroty są za małe a pobór prądu za duży to energii nie ma z czego pobać. Ale może być tak ze regulator za słabo reguluje.Półprzewodniki pod wpływem temperatury zmieniają swoją charakterystykę. Jeżeli alternator był sprawdzany...
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
Trochę bez sensu ta moja dyskusja ale jeszcze raz odezwę się. Kolego forestx. Jeśli mamy różnicę potencjałów (napięć) między źródłami to musi nastąpić wyrównanie ich po połączeniu. A jeśli przepływ to prąd (natężenie). Z definicji najprostszej U * I = P. Ponieważ jak sam napisałeś różnica będzie występowała ciągle dzięki działaniu regulatorów to P nie...
Większość alternatorów wzbudza się przy około 1000obr/min a pełną swoją moc uzyskuje przy 2000-2,5000 obr/min. Mówię tu o obrotach wałka alternatora a nie silnika. W samochodach jest większe przełożenie wał-alternator (wystarczy porównać średnicę koła pasowego na wale a "szajbkę" alternatora). Tu też proponował bym zastosować przełożenie chociażby...
Panowie napiszcie gdzie są takie diody dobrze opisane, np. z charakterystykami, itp. Może ktoś poleci lekturę dobrą. No widzę że nikt więcej mi nie pomoże. Ciekaw jestem czy to wynika z braku chęci czy z braku wiedzy na ten temat? (może w złym miejscu umieściłem temat).
Byłem w serwisie autoryzowanym citroena w Opolu. (chyba mają lexię) Mam nadzieje, ze wiedzieli co robią, tym bardziej, ze przesunęli mi wizyte ze względu na nieobecność ich najlepszego elektryka. Tylko jeden błąd się pojawia podczas odczytu. Dali mi wydruk na którym pisze usterka spójności pomiędzy obrotami silnika i obrotami alternatora i szacunkowy...
A charakterystyka ładowania akumulatora? Alternator ładuje stałym napięciem a nie stałym prądem.Te 20 A to max. wydajność alternatora. Akumulator będzie pobierał prąd co raz mniejszy w miare ładowania.Na początku będzie 20A ale ten prąd bardzo szybko spadnie i koncówka ładowania będzie prądem paru Amperów. I tak w końcu, średni prąd ładowania wyjdzie...
Papier jest cierpliwy ... Moc maksymalna 2x600W to razem 1200W, co przy sprawności 100% (nie ma tyle, prawda?) wymaga poboru prądu z akumulatora ok. 100A. W tym miejscu podstawowe pytanie: a na ile jest bezpiecznik? Jeśli na 30A, to mamy przypadek "lipy kwitnącej". Następne pytanie: a ile jest w stanie oddać akumulator? Zwykle rozrusznik ma moc ok....
W takim razie postaram się zrobić: Gdybym ja to robił - zaryzykowałbym flybacka ze względu na jego odporność na zwarcia i przeciążenia i charakterystykę bardzo bliską charakterystyce alternatora. mam nadzieję że to się uda i działać będzie. Ja postaram się w wolnym czasie podszkolić w budowie tego typu zasilacza. A Was proszę o podanie jakiś informacji...
Nie jest to duża cena ... - zwłaszcza, że nie liczysz akumulatorów (też bym chciał mieć je za darmo), choć będą one znacznie cięższe i droższe od tego silnika, a ich trwałość w takim użytkowaniu to 1 sezon. ... cisza ... - ? Czyżby? Bo silnik samochodu pracujący dla doładowania Twoich akumulatorów też nie będzie na wolnych obrotach (zobacz do charakterystyk,...
Z tego powodu nie nadaje się za bardzo do wiatraka i wody. A kto każe obciążać zwarciowo alternator, można także przerobić regulator aby miał inna charakterystykę - mniejsze wzbudzenie to i mniejszy prąd i mniejszy moment hamujący. I to jeszcze taki silnik co ma na luzie ponad 100Nm siły na wale No to ciekawe - czyli alternatory są tylko w silnikach...
Wprawdzie tego nie napisałeś ale myślę, że hamownia bez żadnej regulacji jest mało przydatna, tak więc trzeba będzie jakoś regulować oporność tego obciążenia żeby dopasować hamujący moment obrotowy do prędkości obrotowej z uwzględnieniem charakterystyki użytych prądnic czy też alternatorów. Ta regulacja może być nawet ręczna, grunt żeby jednak była,...
Skoro alternator ładuje poprawnie to diody odpadają. Też dobre! Nowoczesne alternatory mają na tyle dużą wydajność, że samo zmierzenie napięcia miernikiem z "marketu" nic nie powie; może z powodzeniem być "padnięta" jedna z faz (najczęściej poprzez uszkodzenie diody wzbudzenia) co da efekt żarzenia lampki, przy - czy raczej mimo - osiągania założonego...
To był tylko przykład, zerknij na charakterystykę jakiegokolwiek alternatora, wytworzenie maksymalnego prądu np. 70A potrzebuje odpowiednich obrotów, ale dla alternatora jest to ok. +/- 2000 obrotów, przy 1500 osiągniesz np. 35A(tj. połowa maksymalnej mocy), a przy 1000 przykładowo 15A. Dlatego ważny jest dobór kół pasowych. Za duże obroty mogą spowodować...
jestem zdania, że jeśli jest opcja to trzeba śmiało zakładać większy alternator. Pisałem o tym powyżej: sporo "sprawnych" alternatorów z uwagi na słabą charakterystykę regulatora napięcia pracuje z niepełną mocą - pomimo właściwego napięcia "odcięcia" regulatora. Taki wykresik zrobiłem - proporcje nie są zachowane, chodzi o samą obserwację: https://obrazki.elektroda.pl/4252290200_...
No cóż powiem tylko, że najważniejszy dla takiego agregatu jest właściwy dobór kół pasowych, tak aby trafić w odpowiednie miejsce charakterystyk silnika i alternatora. Jest tu też kwestia sterowania mocą - dla alternatora stałe obroty nie są konieczne ale i tak powinny mieścić się w jakimś optymalnym zakresie. Należy też zadbać o to by nie zadusić silnika...
Błażej ! Nie przeciążamy magneśnicy! Magneśnica jest najbardziej obciążona dla najniższych obrotów, dla których regulator puszcza na nią maksymalny prąd (który zawsze można ograniczyć szeregowym opornikiem), aby wykrzesać" z alternatora napięcie. Bez regulatora alternator generuje napięcie wprost proporcjonalne do obrotów. Wyższe napięcie uzyskujemy...
Chyba niewiele można tu zrobić. Prawdopodobnie przyczyna leży w konstrukcji wirnika i ilości jego biegunów ( dlatego wyje ta cała rodzina alternatorów ). Żeby utrzymać wymagane napięcie regulator włącza i wyłącza prąd wirnika z taką częstotliwością że powielona w stojanie jest już w zakresie akustycznym. Można próbować kombinacji z regulatorem - zmienić...
Witam! Standardowy prąd ładowania akumulatora to "C/10", czyli dla 85Ah to jest prąd 8,5A, a dla 100Ah - prąd 10A. Taki prąd powinien być dostarczany bez problemu z mniejszego alternatora, ale pod warunkiem, że jeździsz z obrotami silnika powyżej 1/3 obrotów maksymalnych (a więc np. 2000 dla benzyniaka). Jeśli możesz - poszukaj w sieci charakterystyki...
18Ah... u mnie AGM 10Ah kręci litrowym V, więc myślę, że jakikolwiek akumulator motocyklowy da radę. Prawidłowa regulacja napięcia ładowania to już inna sprawa. Ciekawe jaką charakterystykę prąd-napięcie ma ten alternator. Może bez regulatora nie będzie przeładowywać na samym prostowniku jednopołówkowym?
Rozumiem że zastosuje aż układ szeregowo równoległy. Dwa pakiety po 4 akumulatory połączone szeregowo. Więc napięcie końcowe powinno być 14,8V. Bardziej potrzebujesz mppt. Ustawionego na charakterystykę tych ogniw.
Głos zza burty: nie lubię dyskusji bez konkretów. Oto przykładowa charakterystyka alternatora i pradnicy prądu stałego: http://obrazki.elektroda.net/16_12344785... Przyglądałem się BARDZO, ale nie widzę spadku mocy z częstotliwością (obrotami), co stwierdza JacekTorun w poście z 11 Lut 2009 18:33. Czyżby się pomylił? Niemożliwe! Chyba, że "robi...
Bitters - wpisz w google ; diody krzemowe i ich charakterystyka. Na niej sporawdz zależność temperaturowo - prądową. Pózniej zadawaj takie pytania.
Nie rozumiem tej waszej teorii spiskowej - autor ma na ciepłym silniku 13,8V na wolnych obrotach co jest wynikiem nawet nie prawidłowym a bardzo dobrym, bo napięcie na wolnych obrotach może być niższe. 13,8V jest całkowicie prawidłową wartością, wyższe groziło by przeładowaniem akumulatora. Regulator napięcia oczywiście się nagrzewa w wyniku pracy (tranzystor...
A jednak prawda, alternator ma ograniczenie napięcia do 14,5V, ale utrzymuje to napięcie tylko powyżej określonych obrotów i do określonej wartości prądu. To jest prądnica o mocy i prądzie maksymalnym zależnym od obrotów. Jeżeli obciążenie jest większe niż jej możliwości to napięcie spadnie. Na tabliczce znamionowej podawane są wartości nominalne dla...
Pierwsza diagnoza to alternator założyć na stół do badania alternatorów i wtedy wszystko można o nim powiedzieć. Wyznaczymy jego charakterystykę obroty- napięcie, natężenie. Obroty przy jakich wygasza kontrolkę ładowania. Obroty przy jakich zaczyna oddawać prąd, jaki prąd wzbudzenia pobiera wirnik. Jeśli alternator na stole przejdzie pozytywnie test...
Witam Pacjent to Mondeo mk3 03r 2.0 tdci. W samochodzie podczas pracy migało oświetlenie diagnoza padła na regulator napięcia ok. Po rozebraniu altka założone zostały nowe łożyska regulator komutator szczotki. Po złożeniu i zamontowaniu oświetlenie już nie miga, alternator ładował 14,6v trochę za dużo ale zostało to zignorowane. Po pierwszej nocce samochód...
Przydatny byłby schemat według którego podłączona została instalacja elektryczna z zapłonem VAPE. Przeglądając różne przykłady schematów w internecie można zauważyć pewne nietypowe i niezbyt dobre rozwiązania. Dla przykładu jeden ze schematów sugeruje podłączenie przewodu masowego regulatora napięcia bezpośrednio pod akumulator, co może stanowić ominięcie...
Popraw połączenia elektryczne tego alternatora który masz i instalacji - i nie pisz więcej bzdur. Standartowo akumulator 72Ah 640A to stanowczo za mało. Wrzuciłem więc akumulator 80Ah 720A, poprawiły się rzeczy takie jak odpalanie po dłuższym postoju itd. ale akumulator nie jest doładowywany, no nic dziwnego przy 55A i słabej charakterystyce pracy alternatora....
Tego typu alternator wzbudza się przy około 1000-1200 obr/min na swoim wałku, pełną wydajność osiąga przy 4500-5000 rpm. Jeśli silnik samochodu ma małą moc lepiej żeby przełożenie było duże, przy większych obrotach alternator stawia mniejszy moment. Alternatory z "azjatyckich" samochodów mogą śmiało się kręcić do 18000 obr/min. Jeśli coś ci to pomoże...
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
Witam Poszukuje danych alternatorów aut osobowych takich jak Fiat, VW, Opel, Ford. Chodzi mi o takie dane jak charakterystyki wydajnopsci pradowej w zaleznosci od obrotów wirnika. Pozdrawiam
charakterystyka alternator charakterystyka zewnętrzny alternator charakterystyka wyzwalać
zmienic angielski polski saeco ustawienia rozkręcić laptop lenovo
czujnik zmierzchu zmywarka amica
Regulator tyrystorowy: Zasada działania i zastosowania Sztuczne obciążenie zamiast kolumn głośnikowych - zastosowanie i rodzaje