Te dwie rzeczy się wykluczają, bo kontrolka normalnie świeci przy sprawnym alternatorze i gaśnie dopiero po wzbudzeniu alternatora, na diodach pomocniczych pojawia się napięcie, a lampka jest z drugiej strony wpięta do +, więc przestaje świecić, bo ma prawie ten sam potencjał na obu zaciskach. Zresztą autor tematu nie opisuje zbyt dokładnie swych pomiarów,...
pytanie jaki alternator? dobre pytanie, naklejka z typem alternatora starta, wiec ciężko bedzie
Najlepiej zapalić gromnicę w intencji... Ciężko wpaść samemu na myśl, że trzeba porządnie wyczyścić końcówki oczkowe, a jak to nic nie da, to je uciąć i zarobić od nowa? A jakbyś się jeszcze bardziej wytężył , to może wpadł byś na pomysł, by poprowadzić dodatkowy przewód łączący bezpośrednio alternator z akumulatorem.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
IGN do + akumulatora za kluczykiem, i ma ładować Tak ciężko to zrozumieć
Jak wziąłeś z akumulatora 5Ah, to przy prądzie ładowania 50A (całkiem realny) uzupełni to alternator w ciągu 6 min. Teraz pytanie dlaczego tak nie działają prostowniki ? Takie ładowanie nie jest "zdrowe" dla akumulatora. W technice wszystko jest kompromisem pomiędzy różnymi warunkami. Można by ładować prądem 5 A, ale co będziesz musiał czekać przez...
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Prądnica rowerowa - moc 3 W. Napięcie 6 V. Przetwornica - sprawność 70%. Z 3 W robi się 2,1 W po stronie 12 V. Przy tej mocy i napięciu prądu wyjdzie I = P/U. Może być mało do baterii 12 V/60 Ah, ale do baterii 5 Ah może być dobrze. Trzeba podnieść napięcie do 13,8 V, to prąd jeszcze bardziej spadnie. Do podtrzymania się nada. Do ładowania za słabe....
O co tak ciężko sprawdź obwód kontrolki. Tam nie ma BSI. Idzie prosto do deski. Zaraz się okaże że kontrolkę do W podlaczyłeś.
Czy mogę ładować akumulator lifepo4 za pomocą alternatora używając kontrolera solarnego mppt? Może głupie pytanie, ciężko mi znaleźć odpowiedź w internecie. Czy podczas jazdy mogę odpinać panele i wpinać akumulator samochodowy do mpt, zamiast używać osobnej ładowarki Dc to dc? Domyślam się, że nie, inni by tak robili, tylko dlaczego? Ciężko mi jest...
Kolego głęboko sie mylisz przeczytaj swój początek wątku ze zrozumieniem orginalny alternator działał ok miałeś awarię komunikat ładowania i brak ładowania założony, regualator zamiennik ,działa ale nie do końca dobrze czy ciężko wyciagnąć wnioski ,A teraz faktycznie możliwe że najtańszym rozwiązniem jest kupno używki oczywiście o tych samych numerach...
Spróbuj u innego elektryka ,Jeżeli wyjął alternator sprawdził i zrobił przegląd -naprawę i nie potrafi usunąc palącej kontrolki to coś jest nie tak z tym elektrykiem a nie samochodem.Chyba że było bum lub jest zwarcie na wiązce od alternatora ale to też powinien zlokalizować lub Ciebie o tym poinformować.Podejrzenie o próbę wyłudzenia kasy!? Więcej...
Akumulator należy ładowac prądem około 5.6 A przez okres 10 godzin aby uzyskał właściwe parametry podane przez producenta. To tylko sucha teoria. W praktyce ciężko jest uzyskać stały prąd ładowania, nie znany jest stopień rozładowania akumulatora, a także jego rzeczywista pojemność. Podłącz prostownik na wyższy zakres i poładuj kilka godzin. Resztę...
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Wyrzuć alternator, zastosuj zwykłą prądnicę rowerową. Alternator - aby dawać napięcie dla ładowania akumulatora - musi mieć ponad 1200 obrotów na minutę . Ponadto aby wystartować - alternator musi mieć wstępny prąd magnesujący wirnik, pobierany z akumulatora (pobór kilka - kilkanaście W). Człowiek ciężko pracując daje moc ok. 100W - wyczynowi sportowcy...
Jeżeli duże bezpieczniki są OK i żadne odcięcie nie wprowadza dodatkowej rezystancji to skłaniam się ku szukaniu problemu w alternatorze. Musze jednak zerknąć w schematy. Jaki jest model silnika w tej tigrze? Odpiszę dopiero wieczorem w niedz. Na wolnych obrotach, gdy nie świeci kontrolka ładowania powinno być już napięcie przekraczające 14V. Napięcie...
Jakieś pomysły co może być nie tak? Szczotki, regulator napiecia, prostownik, itp. Jak masz blisko (bardzo krótki czas dojazdu) to naładuj akumulator i podjedź do warsztatu naprawiającego alternatory. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? Zazwyczaj jest to normalne natężenie ładowania rozładowanego akumulatora od samochodu osobowego....
Sam alternator lekko się kręci, Pewnie że lekko. Tylko mu ciężko gdy pracuje (ładuje). Ktoś kiedyś pisał na Forum i ja to potwierdzam, że zakładanie używanych elementów gumowych i metalogumowych to wyrzut kasy w błoto.
Co do mocy altenatora to nie zależy ona od pojemności akumulatora lecz od poboru mocy (elektryczne wspomaganie, halogeny, żarówki HID, klima , wentylatory) i diesle mają większe bo mają większy pobór mocy zwłąszcza przez swiece żarowe które po odpaleniu silnika grzeją i mają pobór prądu ok 60A więc alternator musi być większy. I dlatego akumulatory...
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania. W astrze h to ciężko o tą kontrolkę do wzbudzenia...
Szukam sposobu ładowania akumulatora lifepo4 100ah z alternatora w trakcie jazdy. Będę montować na vanie panele słoneczne, ale chciałbym też czegoś na słabą pogodę. Najprostszym rozwiązaniem są ładowarki dc to dc, ale to jest cholernie drogie. Ciężko je znaleźć a jak już to za 1000 zł. Jakby jak bym miał wydać tyle na ładowarkę to już wolałbym dokupić...
świece nie grzały, było mierzone po rozgrzaniu silnika. Alternator nie jest na gumowych tulejach. Pomiar był robiony na stole oraz w czasie pracy przy akumulatorze. Nie było pomiaru przy alternatorze w aucie. ( ciężki dostęp.)
sprawdź poruszaj kablami przy alternatorze czy któryś nie jest poluzowany lub złamany. Zobacz też w nocy czy czasem lampka ładowania delikatnie się nie żarzy, czasem wbrew pozorom ciężko to zauważyć przy oświetlonej kabinie trzeba ręką przysłonić pole tej kontrolki
Masz za słabe ładowanie, sprawdź alternator, regulator napięcia. Skutkiem słabego ładowania są problemy z akumulatorem, jest nie doładowany i dlatego słabo kręci.
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Witam. W ursusie c330 zamontowano alternator Delco prawdopodobnie z jakiegoś samochodu. Żarzyła się lampka ładowania w całym zakresie prędkości obrotowych, ładowanie prawidłowe. Wymieniłem kostkę w której zalane były diody wzbudzenia. Zamiast kostki wlutowałem zwykłe diody prostownicze anody do 3 faz a katody razem i do regulatora. Po zmontowaniu wszystkiego...
Pojawiła się usterka po przyjechaniu jakieś 100 km, może 150 km po tym rozbieraniu. Po naładowaniu akumulatora prostownikiem napięcie stabilizuje się do około 12,5V i chyba jest ok — akumulator był sprawdzany niedawno. Po uruchomieniu nic nie wzrasta i stopniowo spada do około 10,9V po paru minutach jazdy. Napięcie na samym alternatorze postaram...
Z dwa lata temu szukałem miernika cęgowego do pomiaru prądu rozrusznika (ciężki rozruch). Kupiłem UNI-T UT204.
Znalazłem rozwiązanie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic36... U mnie niestety jeden ślizgacz jest zjechany:-( - Zatem do wymiany wirnik, bo przetoczyć chyba będzie ciężko...
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
hehe, pewnie notoryczna usterka w tym samochodzie-przerwany kablel od kontolki ładowania, przez to alternator się ciężko wzbudza, bo kontrolka "podmagnesowuje" wirnik. Po kolei-w okolicy rozrusznika zobaczsz kostkę z czterema kablami ( zaraz w dół od akumulatora) , zobacz czy nie jest urwany cienki niebieski. Może iść dodatkowo w czarnej otulince. Ten...
Przebiegu jest niecałe 115 tyś, hmm problem jest tylko przy pierwszym odpalaniu każdego dnia, ładowanie non stop okej i alternator ładnie chodzi. Co do tego bendixa też ciężko powiedzieć, problem jest tylko rano, po prostu dłużej musi pokręcić żeby odpalił.
No właśnie od wirnika no ok a on zaatakował stojan? Oczywiście że tak. Przecież sama nazwa stojan, bo stoi i jest nieruchoma, a wirnik, bo wiruje. Wniosek - to wirnik zbliża się do stojanu, oczywiście przez uszkodzony koszyczek. Czy to tak ciężko zrozumieć ? Ale z autora tematu to gość.
JAK BYM PODŁĄCZYŁ DO ŚRUBY ŁADOWANIA NA DEKLU CZYLI PLUS , A JAK MAM PODŁĄCZYĆ DO OBUDOWY / NA KTÓREJ NIE MA ŚRUBKI DO PODŁĄCZENIA KABELKA MINUS? Przepraszam - czy kolega jest z PCK (pieronem ciężko kapujący) - to wpakuj śrubę w otwory mocowania dokręć nakrętką a potem drugą nakrętką przykręć oczko kabla "MINUS". W samochodzie jako jednego przewodu...
Jeśli ktoś robi krótkie odcinki, to warto zainwestować z światła do jazdy dziennej. Idealnym rozwiązaniem choć droższym są światełka na LEDach. Ale już zastosowanie 2x21W daje duże oszczędności prądu w porównaniu z np H4 2x55W. Alternator, szczególnie zimą ma ciężko z ładowaniem akumulatora tuż po rozruchu. Jeśli ktoś ma słabiej naciągnięty pasek, to...
w trakcie pracy podpinam tylko alternator to gaśnie, napięcie ładowania w normie, zamawiam używany alternator zobaczymy co będzie To samo. Silnik NIE DOSTAJE PALIWA dlatego delikatne obciążenie powoduje że nie ma siły się kręcić. Dokonaj pomiaru kompresji. Czy auto dymi jak uda się odpalić?
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
Ciężko będzie przez forum ,musisz podjechać do papraków i niech poprawią.Trzeba by odczytać błędy i podać opis lub numer ,skoro świeci check to powinno cos zarejestrować a nie wiemy co.Sprawdzić napięcie zasilania na sterowniku i jego masy jak i ładowanie.
Skąd takie pole magnetyczne przy braku wzbudzenia? A do tego wirnik stoi? Proszę wyjaśnij. Przecież autor pisze, że po podpięciu wzbudzenia blokuje się alternator, a to normalne, gdy go wzbudzisz to wtedy on jest obciążony by ładować i ciężko jest obracać. Na pewno wirnik nie "stoi" tylko jeśli podłączysz wzbudzenie, to nie da się lekko kręcić wirnikiem......
moglbys wytlumaczyc co to ten niebieski kabel bo ja mam prblem ze moj opel ma zerowe ladowanie po wymianie alternatora i akumulatora...
Rocznik 89, niestety ciężko znaleźć drugi alternator do tego samochodu , jestem ciekaw czy z innych mazd mogą pasować. To teraz pozostaje mi przegrzebanie kabli łącznie ze sprawdzeniem diody kontrolki.
styk oznaczony jako + łaczysz z kablem zakońconym kabeloczkiem.Podpinasz to do plusa zasilacza regulowanego.Masę zasilacza podpinasz do masy regulatora (tam gdzie się go przykręca).Na szczotki dajesz zaróweczkę 12V.Ustawiasz zasilacz na około 12V .Zarówka się swieci.Podkręcasz,i przy około 14-15 V zarówka gaśnie. Natomiast sprawdzić ten przerzutnik...
Dzięki za odpowiedź. Czy to by wyjaśniało też brak kontrolki ładowania ? Na razie rozważam zakup regenerowanego za 350 zł Alternator do tego modelu jest ciężko dostępny w używkach. Dodano po 26 To mostek czy stojan ? :) Jak sprawdzić te elementy ?
Z danymi alternatora będzie ciężko kupiłem używany. Mam miernik jak by co. Udało się raz odpalić i wtedy na klemach z aku było 8 volt i tam obok gniazda zapalniczki jest kontrolka ładowania
Alternator mitsubishi zapewne dwa kable do alternatora czyli czerowny plus po zapłonie oraz niebieski L, ale też będzie tam prąd. Diody albo stojan albo słaba masa, ciężko powiedzieć osobiście ciężko się z tym walczy. Najlepiej dać alternator na stół pobierczy i tak go kompleksowo pomierzyć.
No tak, a czy można dokładniej sprecyzować? Czy to normalne, że normalnie pracujący silnik nawet jeżeli nie ma ładowania, poprostu gaśnie, jak przycisnę gazu to bardzo ciężko mu idzie, aż w końcu gaśnie do końca...
Mi się wydaje ze ten sam pasek bo kiedyś jak mi pękł to zaświeciła się kontrolka akumulatora ze nie ma ładowania bo to pasek od alternatora pękł i nie było też wspomagania kierownicy i się ciężko krecilo
Goldwinger, przewinęli mi alternator do Infiniti Q45, właśnie nieco grubszym drutem, przewijacz powiedział, że weszło o jeden zwój mniej do żłobka, efekt był taki, że zaczynał ładować prawidłowo dopiero po przekroczeniu 2000 obrotów przez silnik. Ponieważ w tym aucie jest 4,5l na automacie, w mieście ciężko jest przekroczyć takie obroty podczas jazdy...
Ja, mając Mereę to koło na wale wymieniałem 3 albo i 4 razy. Rozlatywalo mi się ono. Coś tam pewnie było na rzeczy, ale po prostu wymieniałem i jeździło znów z 1,5 roku, czasem ze 2 lata. Ale co chciałem napisać, to to, że jak się rozleciało to faktycznie ładowania nie było, choć reszta działała i nawet auto jechało. Różnica taka, że moja była z 2001...
Sprawdź jeszcze koło pasowe na wale czy się nie rozpadło, chociaż z drugiej strony powinieneś wtedy czuć swąd palonej gumy. Jeśli koło będzie sprawne to bez wykręcenia alternatora ciężko będzie stwierdzić co jest nie tak, mogą to być po prostu zużyte szczotki bądź komutator.
Hej. Mam pytanie do bardziej wtajemniczonywch w temacie. Dostalem od znajomego ciągnik MTD z silnikiem tecumseh formula 12,5hp do naprawy. Okazało się, że oderwały sie magnesy (wewnetrzne) w kole zamachowm przez co uszkodził sie alternator(ten zespół cewek od ładowania pod kołem zamachowym). Jak wiadomo ciężko jest z doborem części a natrafiam tylko...
witam wszystkich i dzięki za pomoc Salwador mam pytanie za 100 punktów naprawisz ten mój nie szczęsny złom za 350zł jak byłem w serwisie reno to powiedzieli że za 100zł to go wyciągną z auta potem zobaczymy co dalej pomijam fakt że długie terminy czekania a poza tym przy małym i chorym dziecku ciężko jest odłożyć cokolwiek ale dzięki za rady
ale ładowałeś go prostownikiem a alternator może ma słabsze ładowanie i z każdą chwilą bateria traci prąd
Mam kawałek poletka u rodzinki więc rozmiary to nie problem. Grunt by dizałało :) Wracając do sprawy. Alternator np star 200. Każdy alternator ma 3 wyjścia. Do akumulatora, masa i do ładowania. Czyli pewnie + - i masa czy jakoś tak... ale mogę się mylić. Jak dużo potrzebuje na wzbudzenie? Jak się ustrzec rozładowania akumulatora w takiej sytuacji? Czy...
Napewno Valeo, ale jaki model... Na tą chwilę ciężko mi powiedzieć
Kolego „Mirek71” jeździłem maluchem 9lat. Co najmniej kilku moich kolegów miało a kilku nadal ma malucha , byłem dla nich elektrykiem samochodowym. Alternator jest tak prostym urządzeniem że ciężko nie wiedzieć jak on działa. Żarówka w kontrolce ładowania ma prawo się żarzyć tylko na wolnych obrotach , niewielki wzrost obrotów musi spowodować...
Witam, wykonałem prostownik według schematu na początku tematu z trzy zakresową regulacją prądową i doszedłem do pewnych wniosków: 1 Wydaje mi się, że napięcie wyłączenia 14,4v na akumulatorze to trochę za dużo. Alternator samochodowy daje napięcie 14,4V więc akumulator w samochodzie praktycznie nigdy nie jest ładowany do takiego napięcia. Zauważyłem...
Witam serdecznie Mam taki problem w Toyocie d4d rocznik 2005 1,4 90 KM wysiadł mi alternator Denso 27060-33071 100A. Alternator się bardzo grzał nie miał ładowania. Pojechałem do jakiegoś majstra do garażu wymienił mi diodę i było ok.. Po założeniu alternatora ładowanie 13,98V bez włączonych świateł alternator strasznie gorący po 2 km ciężko go było...
ciężko coś podpowiedzieć, z opisu wynika że jednak sam alternator będzie do roboty - koniec szczotek, alternator Mitsubishi. Gdy zapali się kontrolka alternatora stuknij w niego kijem od szczotki - gdy silnik odrazu zmieni prace i napięcie skoczy będzie odpowiedź.
Konkretne informacje, dziękuje wam Panowie :) Młodemu rolnikowi niestety ciężko , fajnie że są ludzie którzy potrafią pomóc :) Co do alternatora wydaje mi się, że jest całkiem okej czyli po prostu muszę jakiś regulator podłączyć w ten obieg i powinno być ok? Macie jakieś pomysły od czego zapożyczyć regulator ? :) Spokojnie - dopiero dzisiaj podłączyłem...
W książce serwisowej jaką przysłali mi z serwisu we Włoszech jest napisane tak i tu zaskoczenie będzie:) ładowanie w temperaturze roboczej ( dla rozgrzanego silnika) dla tego auta to 13,5-14V Ale gdy jest zimno bardzo, może być podniesione aż do 15V... Co ciekawe przepływomierz uszkodzony powoduje miedzy innymi taka sytuację. Komputer z niego pobiera...
Nie wiem czy to ważne, ale obudowa w alternatorach Fiata jest delikatnie mówiąc badziewna, ciężko powiedzieć czy pęka od wjechania w kałużę ( w końcu to nie szkło), czy od drgań i naprężeń mechanicznych. Napięcie 13,8V na wolnych obrotach moim zdaniem jest niskie, jeśli po włączeniu dodatkowych odbiorników spada to już świadczy o niesprawności układu...
Sprawdziłem teraz i tym razem włączone światła, nawiew na max, klima, grzana przednia szyba i tylna wyszło min 12.7V na wolnych obrotach przy 2000 pokazywało 13.9-14.0V, tyle samo też mam cały czas podczas jazdy. Jednak dzisiaj też pierwszy raz od poniedziałku z rana po odpaleniu potrafiła się włączyć kontrolka ładowania przy tylko włączonych światłach...
Bez wspomagania ciężko będzie. Mam assistance, więc wezmę i zamówię. Mechanik mówił, że na alternator mam 2 lata gwarancji. Zobaczymy. Pewnie skończy się na zmianie mechanika. Dziękuję za porady. Jak ogarnę temat i będzie po wszystkim, to napiszę. Tymczasem.
Jeżeli przewód alternator idzie do klemy a nie do rozrusznika to możesz go odpiąć. Swój drogą czym mierzysz bo akumulator jest sporym obciążeniem i raczej ciężko uzyskać przy sprawnym akumulatorze te 18V.
Naturalnie:-) Minusik na masę. Wkrzua mnie to, bo już nie wiem w czym szukać. Może poprostu tak ma być? Ale dziwnie trochę. Ale napięcie łądowania jest super i to mnie dziwi. Regulator elektroniczny jest nowiutki - chyba, że jakiś wadliwy... Mam jeszcze jeden mechaniczny, ale na nim też nie gaśnie, a napięcie jest za wysokie: 15,6-16V. Dodano po 7 Znalazłem...
Witam. Ciężko mi powiedzieć jaki alternator ponieważ to jest taka przeróbka nissana patrola z silnikiem 3.3 model bodajże k 160 ale raczej oryginalny a pojemność aku muszę zobaczyć bo nie pamiętam instalacja na pewno 24V a aku dwie sztuki po 12V Pozdrawiam.
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
IBS chyba wszedł w 2013 roku... Mam swojego "złoma" w dobrym stanie z 2003 i akumulator jest w wewnątrz samochodu, więc używam tylko AGM... i ostatni raz wymieniłem go po 7 latach, bo kręcić kręcił, ale spadek napięcia miał przy rozruchu do 9,5V. A w drugim wytrzymał AGM prawie 14 lat i poszedł na złom razem z samochodem, więc... Jeśli tłuczesz tysiące...
Witam znawców tematu ładowania :) Mam problem z moim alternatorem w Volvo. Posiadam alternator Bosch 0 120 489 490. Miałem bardzo słabe ładowanie na poziomie 13.4V, wiec standardowo zakupiłem nowy regulator. Ciężko było znaleźć odpowiedni, udało mi się znaleźć informacje, że powinien pasować 1 197 311 028. Taki więc zamówiłem i... nie mam ładowania...
Kolego "nom" - tester pokazuje brak ładowania.... i tak sobie można dumać bez końca. A jakieś pomiary na alternatorze i regulatorze wykonałeś? Wiesz, bez schematu to ciężko coś powiedzieć a do fabii to chyba nie znajdziesz na sieci. Ja próbuję sobie od pół roku zrobić automatyczny włącznik świateł po uruchomieniu silnika i na razie mam tylko koncepcję...
Zacznij od pomierzenia napięcia alternatora z odpiętym regulatorem (żółte przewody). Masz mieć od kilkunastu V na biegu jałowym do 50-80V przy wysokich obrotach. Napięcia międzyfazowe mają być równe (lub przynajmniej prawie równe). Względem masy ma być zero (alternator nawinięty w gwiazdę bez uziemionego środka). Potem wrzuć zdjęcie kostki regulatora...
Przecież ci napisałem, kabel kontrolki do masy, tak ciężko wypiąc wtyczkę z alternatora i probierką ( dla bezpieczeństwa) przywalić do masy? Co mogę jeszcze dla ciebie zrobić, nakręcic filmik jak to zrobić i na jutub wrzucić?
Bez sprawdzenia innych części alternatora nie ma to sensu. Bez znajomości podstawowych pomiarów i metod sprawdzania poszczególnych części maszyn będzie ciężko cokolwiek naprawić. Trzeba troszeczkę poczytać.
Jeszcze nie wiemy czy napięcie ładowania jest za wysokie czy za niskie - niech to najpierw sie wyjaśni. Troche ciężko z tym odpinaniem diod, ile trwa odpięcie jednej, poskładanie alternatora , odpalenie i pomiar. Jeżeli napięcie jest za wysokie to nie trzeba oscyl. a jeżeli za niskie to mierzymy na alternatorze ( wykluczając wszystko, co po drodze),...
Witam planuje do auta wmontować drugi akumulator żelowy 12v 18ah podtrzymujący elektronikę. czytałem trochę postów ale ciężko mi wybrać coś sensownego. Potrzebuję zrobić jakiś zasilacz buforowy zasilany z alternatora, który będzie ładował akumulator nie przekraczając napięcia i prądu bezpiecznego ładowania. Jednocześnie podając 5A na urządzenia. Chodzi...
Witam. Mam problem z ciągnikiem Władimircem T25A2. Mianowicie Dzisiaj rano chciałem odpalić maszynę, włączyłem prąd i nie zaświeciła się kontrolka ładowania, następnie przekręcam kluczyk i nie działa rozrusznik. Tak więc wziąłem i na krótko odpaliłem. Jak już uruchomiłem silnik, sprawdzam ładowanie - i niestety nie ładuje, amperomierz stoi w miejscu...
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
Mam taki dziwny problem albo sobie sam go stwarzam. Pomóżcie mi to określić. Auto jeździ średnio 40 km na tydzień( raz, dwa w tygodniu jeżdżone). Akumulator w aucie jest nowy Fiam 100Ah. Alternator 150A. Co dwa, trzy tyg doładowuję akumulator bo widać już mu ciężko kręcić i podczas odpalania przygasa wszystko. Pobór prądu po zgaszeniu auta i zamknięciu...
Robiłem kilka podejrzanych eksperymentów w kierunku pomiaru prądu ładowania akumulatora. Ciężko będzie jednoznacznie określić wartość w km. Przede wszystkim nie napisałeś jaki to akumulator i jaki samochód. Osobiście uważam (mogę się mylić oczywiście) że instalacja samochodowa (czytaj alternator) traktuje nasz akumulator po macoszemu, bo regulator utrzymuje...
Przecież to kosztuje kilka dych nowe na allegro... Z twoim podejściem będzie ciężko na sensowną naprawę. Daj to lepiej do regeneracji, dłużej pochodzi. wiem, masz rację, ale ja mam cały garaż takich różnych " zostaw, nie wyrzucaj, przyda się" nie chodzi o kasę, i kilka zł, ale o zasadę, o ekoleogię, o planete, a poza tym lubię majsterkować i improwizować...
Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów,...
Ostatnio wymieniałem koledze diody wzbudzenia ale on w c-360 ma 70A elmot [bodajże od poloneza atu] wszystko pięknie ładnie tylko problem z kołem pasowym ogólnie można założyć od każdego auta akurat od żuka pasuje idealnie Wbrew opini i te magneton-y tez nie są takie wspaniałe bo kumplowi w wakacje walnęła dioda i zanim wrócił z trasy zetorem to stojan...
Ja mam pytanie, tydzień temu zostawiłem w samochodzie zapalone światła. Dzisiaj musiałem go używać i niespodzianka. I co mam teraz zrobić: czy kabelki rozruchowe i podładować przez 5,10min z innego samochodu, później odpalić i na dmuchawie i ogrzewaniu tylnej szyby podładować z alternatora? Czy wymontować ten akumulator i pod prostownik (z wymontowanie...
Szczerze mówiąc, to już sobie poradziłem. Pociagnąłem osobny kabel od alternatora przez kabinę do kostki w liczniku i jest już dobrze. Tylko chyba regulator napięcia mi padł, bo przy jałowej pracy silnika ładuje napięciem 12,4V, natomiast przy zwiększaniu prędkości, wartość napięcia wzrasta proporcjonalnie do wartosci 13,6V(przy wyłączonych odbiornikach...
Zauważyłem w Audicy kolegi, że po uruchomieniu motorka nie gaśnie lampka ładowania. Gaśnie dopiero po krótkim wciśnięciu pedału(przepraszam kochających inaczej) gazu. Alternator(Bosch) nawet po krótkiej jeździe nagrzewa się do temperatury przy której ciężko utrzymać na nim rękę. Podejrzewam zwarcie którejś diody i zasugerowałem wizytę u elektryka, ponieważ...
Bardzo możliwe, że była tam dioda prostownicza do ładowania akumulatora. Jeżeli nie ma elektronicznego regulatora napięcia to nawet pewne, że ta dioda była. Odłącz ten kabelek i sprawdź czy nadal przepala bezpiecznik, jeżeli nie to masz zawarcie w alternatorze.
Słuchaj-weź miernik,i sprawdź różnicę potencjałów pomiędzy korpusem alternatora a silnikem.W oplach altek jest na simmerblokach,a więc odizolowany od silnika,masowanie zapewnia kabel pod śrubą mocującą.W 99% przypadków to masowanie jest niewystarczające. von Jurecki, czy tak ciężko napisać "alternator" zgodnie ze standardami www.elektroda.pl ? Wydaje...
A ja bym poparł kolegę Oprysk Stonki lepiej dołożyć parę PLN i zrobić stary alternator pospawać zrobić stojan na wiekszy luz i na pewno dłużej po służy niż ze szrotu czy nowy. Nowy często nawet jak pochodzi z rok to potem nawet drobnych napraw ciężko zrobić bo taka super dokładność że ręce opadają:) Taka mała dygresja jak byłem na szkoleniu i Pan zaczął...
Pakiet 3S to nie za mało? Czy czasem nie dojdzie do przekroczenia bezpiecznego napięcie 4.2V na ogniwach po odpaleniu i uruchomieniu alternatora. Też mnie to trapi. Dołączam się do pytania. Sytuację mogłyby poprawić ogniwa tzw. LI HV (napięcie ładowania 4,35V), ale ciężko o takie z odzysku. Z drugiej strony jak damy 4S to przy pełnym naładowaniu można...
Żeby wymienić pierścionki należy usunąć stare jak nie da się inaczej to rozciąć bo czasami ciężko schodzą , wcisnąć nowe z zachowaniem położenia (odległości od wirnika jeżeli jest możliwa zmiana ) aby pokrywały się ze szczotkami i wtedy lutujemy kabelki i gotowe
Zgadza się ona wzbudza alternator. Ale gdy nie ma włożonego przekaźnika pompy gdy jest to siada na niej napięcie i przygasa. Wydaje mi się ze pompa działa na stykach 30-87A zasilana prze te styki ze stacyjki ST gdy jest rozruch. Gdy pojawi się napięcie na D+ alternator ładuje to cewka powinna załączyć styki 30 -87 i wtedy jest zasilana ze stacyjki ze...
Problem rozwiązany. Podmieniłem 3 wtryski bo tyle udało mi się załatwić i samochód jeździ. ma moc, o wiele ciszej chodzi. jest odczuwalny podczas jazdy ten jeden wtrysk ale już przynajmniej wiadomo co trzeba robić. problem z paleniem to wtryski a także słabe zasilanie z akumulatora gdyż alternator ładował 13.6V a teraz już nic nie ładuje. Pozdrawiam...
będziesz miał problem gdyż 24V to znacznie za dużo i ciężko będzie zmiejszyć napięcie Dodano po 3 dodatkowo musisz mieć jakiś regulator lub automat do ładowania bo na akumulator nie możesz podać prądu ot tak, musi być on określony
Buduje niewielki pojazd który ma napęd elektryczny. Pojazd ma 4 silniki elektryczne 24V/180W każdy. Tak więc zasilać je będą 2 akumulatory żelowe 12V (pojemność jeszcze nie ustalona). Dodatkowo na pokładzie będzie silnik spalinowy z kosiarki (około 5.5KM) który będzie pełnił role napędu osprzętu ale przy okazji chciałbym aby ładował mi owe 2 akumulatory....
Kupiłem nówkę alternator pod 2101 Założyłem i to samo. (niewielka strata bo i tak po 42 latach mógł się rozlecieć w trasie) Zastosowałem poradę faradeka Podanie plusa wprost z akumulatora na zacisk 30 alternatora nic nie dało. Ale gdy podałem plusa z aku pod zacisk 15 regulatora, nagle pulsowanie zanikło, a przekaźnik bez obciążenia oświetleniem przestał...
wartość ładowania alternator alternator ładowania corsa alternator układ ładowania
wymiana kostka stacyjki nagrzewnica power instrukcje pralek gorenje
silnik napędu bramy układ separator akumulatorów
Spadek napięcia akumulatora Skoda Octavia 2 1.6 MPI Łącznik przyciskowy WP 20 Elwat 8047699 do piekarnika Amica - gdzie kupić?