17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Regulator lub wirnik. Tak 50 na 50. Nie rozbierzesz, pomierzysz, to się nie dowiesz.
Od strony elektrycznej nie ma żadnych przeszkód żeby taki alternator pracował w T-25. Na pewno sobie poradzi.
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
5 dodatkowych amperów to jest nic dla tego alternatora.
więc szukaj anomalii na drodze kontrolka->alternator.
Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem regulator napięcia z innej 700 i było to samo. Sprawdziłem uzwojenie na wirniku było w normie- 3,4Kom, sprawdziłem 3 fazy- nie ma przerwy opór w granicach 0,5oma (nie ma całkowitego zwarcia- wartości...
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Akurat na iskrzenie nie wplywa bo jest inaczej podlaczony. By szczotki nie iskrzyly muslial by byc wpiety miedzy szczotki, a jest wpiety w + zasilania. Duzo aut takie filtry ma do dzis. Kazdy bosch np taki filtr posiada. Stare mialy taka kosteczke na deklach przykrecana a te nowe (FOOM) maja go zintegrowanego w tym plastikowym dekielku ;)
To dopuszczalne ,ale sprawdź jak obciążysz alternator(włączone odbiorniki).
Witam jakie wymiary mają łożyska do alternatora w Cinquecento 900 alternator jest firmy Magneti Marelli Pozdrawiam
Albo w alternatorze padła jedna z trzech diod od wzbudzenia (małe), albo regulator napięcia chyba również zamontowany w alternatorze.
Drogi jest ten regulator? Bardziej martw się ceną akumulatora, bo gwarancję straciłeś w momencie jak alternator przestał poprawnie ładować.
silnik to 900, mam pytanie da radę wymienić diody bez demontażu alternatora
Powiem tak. Miałem CC 700 z gaźnikiem. Takie objawy miałem jak został uszkodzony mechanicznie alternator
MA i to dużo akurat w tym przypadku. Slaba iskra moze miec przyczyne w slabym akumulatorze, natomiast akumulator jest w zlej kondycji przez popsuty alternator.
Nie wiem co pomoże w diagnozie WD40, ale to tylko elektroda, więc można sie spodziewać cudacznych porad. Równie dobrze może wyć stojan.
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
No to alternator do sprawdzenia. Najprawdopodobmiej diody w mostku padly.
Alternator można naprawić, niekoniecznie wymieniać ale wybór należy do ciebie.
Ja bym wstawił coś od Poloneza, pozostawiając (dając stare do nowego altka) dotychczasowe kółeczko pasowe (CC ma pasek "10", polonez - "13"). Mocowanie to nie problem: kilka podkładek, w razie potrzeby jakiś gruby płaskownik budowlany - pogłówkować! A także poczytać dział "Rolnicze", o metodach, jak wstawia się w ciągniki różne typy alternatorów.
Było 1000 albo 2000 razy o akumulatorach, pojemnościach, ładowaniu. Szukajka nie gryzie.
Nie stacyjkę, a alternator.
A czy może być alternator z cinquecento bo akurat mogę taki tanio kupić?
Czy ty umiesz rozróżnić rozrusznik od alternatora.
Witajcie. Jaka powinna być prawidłowa rezystancja stojana i jego trzech uzwojeń? dokonując pomiaru w punkach pomiarowych zgodnie z instrukcją serwisową? Alternator Magneti Marelli fiat 900
Jak wchodzę na Allegro to całe, nowe (regenerowane?) alternatory można kupić za mniej niż 200 zł, więc nie wiem skąd te Twoje ceny... kiedyś polecali wymieniać na alternator z Cinquecento Sporting, bo one nie puchły/pękały.
Może też być za bogata mieszanka , wkręt od strony dzwigni gazu w rurce po lewej stronie Dodano po 1 Z uszczelką Dodano po 2 pierwszy przelot od strony alternatora.
witam Mam dość nietypowy problem z alternatorem Cinquecento 700 firmy Magneti Mirelli Odrazu pisze że z elektryki nigdy nie byłem jakimś orłem dlatego sprawa mnie zainteresowała. Alternetor ten mam mieć zainstalowany w moim Junaku nie jest duży dodatkowo samowzbudny co jest dużym plusem tylko mam problem z kierunkiem obrotu tegoż alternatora. Strzałka...
Łapa nie będzie pasować, ponadto ten silnik ma szerszy pasek rozrządu i koło zmiennych faz na wałku rozrządu. Pasek osprzętu w związku z tym jest odsunięty od płaszczyzny bloku silnika, będzie problem z mocowaniem starszego alternatora
regulator napiecia w alternatorze moze miec zuzyte szczotki
Trochę klekocze ten silnik... Osłuchaj go. Jak nie masz stetoskopu, to kawałek twardej listewki lub rurki igelitowej. Przykładasz do kolejnych miejsc silnika i słuchasz wyizolowanego dźwięku. To, że alternator po regeneracji, nie znaczy, że nie może gwizdać...
Tego nikt Tobie nie powie :) Chyba, że wróżka. Często pada alternator. Niestety problemy z odpaleniem auta musisz zdiagnozować. Alternator na ten czas możesz odłączyć. Unikniesz ewentualnego śmiecenia do instalacji auta.
Ciężko określić gdzie dokładnie on może być. Wg schematu ten przewód zasilający idzie od alternatora do stacyjki ale ja bym szukał tego przekaźnika pod kierownicą za bezpiecznikami.
Witam.Mam takie pytanie dotyczace alternatora: W cinquecento alternator jest 9 diodowy,wymienilem regulator napiecia i sprawa wyglada tak: prad ladowania to ok 12 V (wiem ze za maly) ale po odlaczeniu akumulatora silnik nie gasnie a przy podlaczonym akumultorze po 10 km juz nie jedzie (brakuje pradu).Czy to moze byc problem z któraś z diód czy raczej...
Mi się wydaje, że własnie amperomierz z zerem na środku jest najlepszy, bo pokazuje czy prąd idzie do akumulatora czy z niego. A z tego co wiem to taki amperomierz najlepiej wstawić w ten gruby, czerwony kabel co do alternatora idzie.
Panowie, a nie wiecie czasem jaki sterownik zrobić do 2 tyrystorów T142-80? Czy nie przeszkadza, że jeden jest na 800V, a drugi na 1000? Macie może jakieś informacje o nich? Np, prąd załączenia, którego nie mogę znaleźć, a nie wiem, jaki sterownik przez to? Czy układ z pierwszej strony nadawałby się do sterowania tymi tyrystorami? Można sterować obydwa...
Akumulator to on i tak już chyba jakiś ma, jak inaczej wzbudził by się alternator ? Przetwornica 500W wystarczy. O alternator bym się nie martwił, byle cinquecento ma alternator 55A czyli 700W.
Kabelek wygląda na D+ alternatora, lampka ładowania się zapala ? Sprawdź czujnik temperatury, ale nie ten widoczny na zdjęciu, tylko z 2 pinową niebieską kostką
Czerwony jest switchem kontrolki. I jest z sc900 po lewej stronie silnika nad alternatorem.
Zbyt krótkie lub zawieszone szczotki alternatora
Rozjaśnię trochę sprawę :). Mam zamiar zbudować agregat prądotwórczy, z tym silnikiem, który ma napędzać alternator od cinquecento 700. Regulator chciałbym ustawić na stałe, ponieważ nie posiadam sprężyny oraz cięgna, a czytałem że ceny takiej sprężynki mogą wynosić 40zł :O. Ps. Jak wymienić krok po kroku simering (wydaje mi się, że na ten simering...
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
kolego jarosx9 to czym sie wzbudza ten alternator jak nie kontrolką ładowania ?
Samochód: Fiat Cinquecento 899 cm^3 1995r. Alternator: Magneti Marelli 63320094 AA125R-14V-55A Łożyska jakie znalazłem w środku to 6201 2Z/C3 w obudowie i 6203 Z od strony koła pasowego. Czy to prawidłowe łożyska? Spodziewałem się, po po przeczytaniu forum, jakichś ...RS C3. Potrzebny jeszcze komutator i szczotki. Czy trzeba szczotki kupic razem z regulatorem...
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
Podlacze sie pod temat. U siebie do 330 zalozylem alternator z cinquecento, czy nie jest troche za slaby? W sumie uzywam ciagnika z tym altkiem ok 5 lat i nie mialem problemow ale teraz aku padly i musze kupic nowe i tu pytanie czy ten altek daje rade? doladuje akumulatory? Zastanawiam sie tez nad zmiana akumulatora na 12v (z przyczyn ekonomicznych...
Witam! Czy moglby ktos mi objasnic jak przerobic alternator z cinquecento na pradnice. Wyczytalem cos w tym temacie, ze nalezy zamienic magnesy... ale jestem laikiem w tych sprawach i potrzebuje nieco dokladniejszych informacji. Chodzi o to ze posianam taki alt. ale on potrzebuje pradu wzbudzenia wiec rozladowuje aku przy bezwietrznej pogodzie. Oczywiscie...
Powiem Ci tak: kolega kiedyś kupił wspomniane E36 i od samego początku miał problemy: z kopceniem, z zapalaniem, z szarpaniem itp. Wyłożyło się na tym aucie 3 "mechaników". Dopiero czwarty auto wziął (grzecznościowo, po znajomości bo na co dzień zajmuje się poważniejszymi silnikami i pojazdami) i naprawił. Kazał kupić parę części i skrzynkę wódki i...
przy diodzie ok.3v opornik ok.650-1000 ohm w zależności od diody. Dodano po 8 możesz też dać samomrugającą diodę 12v,ale trzeba dać jakiś niewielki opornik bo napięcie w instalacji samochodu podczas pracy alternatora wynosi prawie 14v,co prawda twoja dioda będzie pracować raczej przy zamknietym samochodzie.
Ja bym jeszcze poprawił przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika i z rozrusznika na alternator, masę pomiędzy akumulatorem a karoserią i akumulatorem a silnikiem. Może alternator JESZCZE będzie OK.
Wyklucz pierw uszczelkę na głowicy czy jest szczelna. Później można zając się grzaniem (zawalona chłodnica, nagrzewnica, pompa.. ) jak jest alternator blisko chłodnicy to sprawdź też poduchę pod skrznią- uszkodzona powoduje że cały silnik idzie do przodu. Być może komuś w przeszłości zerwał się pasek i jeździł do zagotowania silnika.
Alternator -szczotki,regulator napięcia Gaźnik - pompka przyspieszajaca ,dysze
To zobacz czy nie masz urwanej masy od silnika jest nad alternatorem i co znaczy na krótko jest ok.P
da się sprawdzić miernikiem ale alternator na stół trzeba wygrzebać z auta
Poprawnie skonstruowany regulator jest zazwyczaj kompensowany temperaturowo. [url=https://www.google.pl/search?q=alte... Nawet w Cinquecento przy minus 20 napięcie wskakiwało na 15V ;)
Miałem kiedyś cienkiego z 98 r. 704 cm³ i w oryginale miał H4 . Alternator spokojnie wydoła , były zakładane 55 A .
a jaki tam alternator siedzi (ile amperowy)
Tak trafiłem tu trochę późno, ale jest ciekawie: może za krótko żyję ale nie widziałem jeszcze silnika który by kręcił się w lewą stronę. Polecam więc do obejrzenia: Fiat Cinquecento 700.
Witam. Zakłucenia to: -alternator(gwizdanie w głośnikach wraz ze wzrostem obrotów silnika) -rozrusznik(dźwięki przy odpalaniu) -wycieraczki -spryskiwacze szyby -dmuchawa... generalnie wszystko co elektryczne i się porusza może być słyszalne w głośnikach. Dobre przewody sygnałowe z porządnym ekranem powinny wyeliminować zakłucenia ale niekiedy jest to...
Urywał się kabel od czujnika, czujnik jest poniżej alternatora, jak wychodzi wąż z pompy wody.
Nie wiem czy tak moge ale nie chce znowu zakładać tematu więc zapytam tutaj: Czy alternator musi być odpowiednio kręcony aby ładował tak jak ma ładować. Bo mam silnik Andoria S-15 i wydaje mi się że może mieć trochę małe obroty. Doszedłem do informacji że przy tym silniku kiedyś pracował alternator i nawet udało mi się go dostać. Mam ten stary alternator...
jeszcze spróbuję pogrzebac w alternatorze ... jednak mimo to bardzo bym prosiła o jakieś wskazówki.... z góry dziękuję :) sama chcesz to zrobić? to zajęcie raczej dla męszczyzny -z całym szacunkiem dla kobiet, ale pewnie, zawsze można spróbować odłącz napięcie od alternatora i zobacz, czy uspokoi się lampka i wskazówka
Pomacaj pasek napędu alternatora, czy czasem nie jest gorący
Oczywiście że można to samemu wykonać:) Musisz znaleźć alternator następnie poluzować śruby mocujące, naciągnąć pasek no i dokręcić śruby:]
Witam, wygląda to na uszkodzenie regulatora napięcia alternatora. Alternator zaczyna pracować wtedy "na full", rośnie znacznie napięcie, a co za tym idzie prąd w instalacji co powoduje większe obiążenie alternatora, a za tym zwiększone obciążenie słabiutkiego bądź co bądź silnika.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Nie ma wyjścia, trzeba próbować dobrać mocniejszy alternator. Wymiana aku na większy nic nie da, będzie ciągle niedoładowany.
Może warto zastanowić się w jakich warunkach zanika ładowanie? Czy pod dużym obciążęniem, czy zależnie od obrotów, a może gdy alternator jest zimny. U mnie się też tak dzieje w Cinquecento. 900-ka - więc podobna budowa układu. Mam założony woltomierz więc dokładnie mogłem zaobserwować mój defekt. Alternator kręcił się jałowo po wjechaniu w kałużę, pomimo...
Zawsze jak czytam o tuningu takich samochodów jak CC, czy maluch, doznaję napadu śmiechu. Wspaniale mieć taki samochód, dasz mocniej po garach i podwozie odjeżdża szybciej niż karoseria. :) Często widuję młodocianych kierowców takich cacek, a raczej bardziej słyszę. Jak ktoś nie wie o czym piszę, podam przykład: sportowy tłumik, siedzenia kubkowe w...
Byłeś blisko! Na stacyjkę czerpany jest prąd z elektrowni samochodowej - na postoju z akumulatora w czasie pracy silnika z alternatora! Czy specjalizacja "komputery" , to reklamujesz je banerami , piszesz na klawiaturze posty na elektrodę , czy je zestawiasz?
Wg mnie aku z bmw stracił pojemność (zasiarczenie) z powodu notorycznego stałego niedoładowania. 100 kilometrowa trasa raz na tydzień przy takim napięciu (alternatora) nigdy nie spowoduje pełnego naładowania akumulatora. Przy takim trybie korzystania z samochodu, niestety, ale akumulator należy okresowo doładowywać. A tak z ciekawości. Jak wygląda to...
Gdyby pompa potrzebowała 50 KM, to ileby zostało do napędu samochodu? Pompa z reguły jest napędzana paskiem, tym samym co alternator. Czasami może być na zębatkach od wału korbowego.
Wielkie dzięki.Po regulacji obrotów pokrętłem od regulacji obrotów przyspieszonego biegu jałowego samochód dzisiaj odpalił "na dotyk".Zobaczymy jak będzie jutro ale już dzisiaj zauważyłem wyraźną poprawę.Mam jeszcze problem z alternatorem,gdzie żarzy się kontrolka mimo wymienionego regulatora ze szczotkotrzymaczem.Ładowanie jest ok.Ale to temat na inny...
Dane podałem za knigą: Fiat Cinquecento (ale się tego q naszukałem :) ) z wydawnictwa WKŁ. A tam na stronie 263 jest rysunek alternatorów z różnych wersji cc i podpisane: A - silnik 110 i B - silniki 700 oraz 900 Rysunek obudowy dla tych silników jest ten sam. Różne są koła pasowe, bo różne są wymiary pasków. Dane alternatorów też z tej książki.
Mam jeszcze jedno pytanie, bo mam zdolności manualne i cierpliwość... Ech... Czy aby wymontować ten alternator, musze rozkręcić przedni pas? Bo z tego co widzę jest tam trudne dojście. Dziękuję i pozdrawiam. I jednak szczotki do wymiany... Już zrobione. Pozdrawiam.
Sprawdź zasilanie - przewody masowe, przewód plusowy między alternatorem, rozrusznikiem i akumulatorem, masowanie silnika. Czy w trakcie kręcenia rozrusznikiem w ogóle jest komunikacja, widzi np. zmiany kąta otwarcia przepustnicy jak dodajesz gazu?
Panowie,nie badzcie tacy...Skoro gosc prosi o porade na tym forum,to pewnie chodzi mu o to,na co ma zwrocic uwage pod katem elektryki.A wiec: -posprawdzaj czy swieca wszystkie swiatelka zewnetrzne(pozycyjne z przodu i z tylu,mijania,drogowe,oswietlenie tablicy rejestracyjnej,stop,kierunkowskazy przednie,tylne i boczne,swiatla cofania.Posprawdzaj tez...
Ładnie to wkomponowałeś. Najważniejsza funkcjonalność i estetyka. :D W swoim golfie 3 też swego czasu chciałem wymienić zegary i tam też sygnały były z alternatora. Ja jestem na etapie wymiany zegarów w Cinquecento 900SPI z CC sportinga. Dostałem je w prezencie to czemu nie zrobić z nich użytku. Podpiąłem też czujnik temperatury by wskazywał temperaturę....
witam jeśli mogę się dołączyć ten alternator był seryjnie montowany to prawda w starszych modelach cc ale bez problemu można go zastąpić gdyż jest ciężko z częściami do tego modelu alternatora ten będzie pasował na 99% za dobrą kasę http://moto.allegro.pl/item514024260_alt...
Witajcie, mój problem polega na tym ze wymieniony przeze mnie rozrusznik nadal w ogóle nie kręci ,był on przełożony z innego maluszka i tam działał bez zarzutów.Z niewiadomych mi przyczyn rozładował się też akumulator w kilka dni bez jego używania. Po przełożeniu rozrusznika postanowiliśmy podłączyć się pod akumulator kolegi cinquecento ,nagle kłęby...
Alternator do sc900 - 55A Pasuje do następujących modeli FIAT : CINQUECENTO 0,9dm3, 29kW, 1991.07 do 1998.01 CINQUECENTO 0,9dm3, 30kW, 1991.07 do 1993.12 PANDA 0,9dm3, 29kW 1992.04 do 1996.12 SEICENTO 0,9dm3, 29kW, od 1998.01 Zamienniki: BOSCH 0986039501 BOSCH 3950 FIAT/MARELLI 46231650 FIAT/MARELLI 46472225 FIAT/MARELLI 63320094 FIAT/MARELLI 63320097...
Kolego Viper, chyba mialeś racje z tymi diodami. Otóż głębiej zbadałem sprawem i tak: Chociaż na zaciskach aku/alternatora napięcie jest ok (14,2), to o tyle napięcie między konektorem wzbudzenia na alternatorze (tym cienkim kabelkiem) a minusem na akumulatorze wynosi coś koło 11,V. I chyba stąd jest ta różnica potencjałów z której bierze sie świecenie...
(at)lizzard A dlaczego nie pomyślisz o wykorzystaniu dużego alternatora samochodowego? Można mu przyłożyć stałe napięcie na uzwojenie wirnika, albo nawet zamienić je na porządny neodymowy magnes pierścieniowy o stosownych wymiarach, usunąć diody, dodać hallotrony oraz sterownik. Masz wtedy duży, niskonapięciowy silnik BLDC małym kosztem. :D z wszystkimi...
W Cinquecento fabrycznie miałem łożyska FŁT które wytrzymały 180 000km. Może i Ty za nimi się rozejrzyj? Chociaż nie są już produkowane można je jeszcze dostać.
Niestety nie mam ksiazki przy sobie ale opowiem z pamieci. Odkrecasz zderzak przedni, jesli masz nadkola plastikowe to najpierw je musisz odkrecic zeby dostac sie do srub zderzaka. nastepni luzujesz alternator i odkrecasz srube kola pasowego, zablokujesz ja wlaczajac 4 bieg(najwyzszy) potem podstawiasz jakies naczynie pod pokrywe, bo pocieknie niewielka...
Pasek rozrządu przeskoczył o około 5 zębów w/g mechanika. Sam nie wie jak to się stało bo pasek podobno dużych luzów nie miał. Wymienił pasek + rolke napinającą + pasek alternatora. Powiedział, że sonda lambda umarła w moim samochodzie bo wyszło to na komputerze. Mam pytanie: na allegro można kupić nowa za około 100 zł będzie jączytał komputer ??
jasne, też zawsze zakładam największy jaki się da upchnąć, z tą różnicą, że ja nigdy nowego akumulatora nie kupiłem, tylko zawsze na złomie wymieniam zdechły za niezbyt zdechły (sprawdzam opornicą stan akumulatora), więc tym bardziej im większy tym dłużej podziała :) Regulator napięcia w alternatorze jest po to, aby ładował akumulator do odpowiedniego...
Mam problem z moim Fiatem CC otóż, zauważyłem że spada radykalnie napięcie ładowania akumulatora po włączeniu np. świateł lub dmuchawy. Bez ładowania napiecie wynosi około 12,5 V, na biegu jałowym jest ok 14,4 V przy samych światłach napięcie spada do 13,8 a dmuchawy 13,5 jeżeli dmuchawa i światła działają jednocześnie napięcie spada do ok 12,8 - 13...
Witam, mam poważny problem z autem. Odpaliłem silnik normalnie, lekko pulsowała kontrolka ładowania, a gdy zwiększyłem obroty to zgasła całkowicie. Jadę dosyć długo i w pewnym momencie siada mi radio, światła słabiej świecą, kontrolki przygasły, ta od ładowania nie świeciła. W końcu po chwili auto zgasło. Akumulator padł. Podejrzewam, że nie działa...
Wskaźnik analogowy pewno da się skorygować, jednak licznik motogodzin może wykorzystywać impulsy, dla dokładnych wskazań będą ważne- tam są dzielniki, liczniki i żadną podkówką nic nie zrobisz z reguły- ale też bywają proste liczniki MTG działające w oparciu o czas pracy (Podanie napięcia stałego). Prądnica ma na kole kilka magnesów, dlatego mczapski...
Witam co do przeładowania akumlatora to proponuje sprawdzi regler przy alternatorze (połączenia czy nie zaśniedziały ). Jak równierz czy nie przeładowywuje akumlatora. Co do akumlatora to czasem tak bywa że nagle pada ( zwarcie w celce i po nim), zdarzyło mi się to z rocznym akumlatorem. Jeśli aternator przeładowywuje akumlator to w szybkim tępie będzie...
nie jeżdże CC od paru lat więc trochę zapomniałem ;) ale spróbuję: na szjbce która napędza alternator jest umocowany mały magnes. Widać go odróżnia się od reszty metalu. Ten magnes kręcąc się śmiga w odległości kilku milimetrów od czujnika. Teraz tylko dopiąć się di kabli które od niego wychodzą. Miałem CC rocznik 1993 ale pewnie młodsze mają podobne...
Witam wszystkich. Podlacze sie pod ten watek bo jest on najblizszy temu co wystepuje u mnie. Fiat cinquecento 700 - i wszystko jasne (choć kocham to auto) od jakiegos czasu odpalam auto na pych ponieważ rozrusznik nie kręci w ogole, tzn po wlozeniu kluczyka i przekreceniu na pozycje 1 - swiatla sie zapalaja, zegarek podswietla slowem elektryka sprawana...
Witam Od jakiegoś czasu mam problem z moim "bolidem" - Cinquecento 700 aisan. Wszystko zaczęło się od tego, że w dni deszczowe cienias zaczął mieć problemy z odpalaniem rozładowywał się od dwóch prób akumulator, jakiś czas później po prostu w takie dni akumulator sam z siebie się rozładowywał. Wymieniłem rozrusznik i alternator ale problem się utrzymywał...
Mialem cos takiego w polonezie, juz nawet kupilem nowe diody do alternatora (koszt jakies 15, oczywiscie zabudowanie w obudowie do altka) zabieram sie za wymienie ale cos mi nie pasuje z tym nowym mostkiem, wiec ide oddac, skrecam na nowo wszystkie kable i problem znika!!! popraw styki i polacznia.
Witam, jest jeszcze do wyjecia alternator, reflektory itd, a kol sławomir zamiast uczyć sie na błedach czytaj co piszą postowicze ,kol Paweł napisał że aku poszło spać a kol zico podał sposoba na szybką diagnoze drugie aku ale!!! :D lubimy sobie utrudnić życie bo proste rozwiazania nas nie interesują jak aku, powodzenia
wymień alternator i załóż kondensator na akumlator bo 2*150W to nie przelewki a i jeszcze dobra wentylacja wokół radia żartowałem pamiętaj o polaryzacji bo jak sie pomylisz to nawet może niezdązyć bezpiecznik zadziałać to o co pytasz jest banalne weż miernik radio kup kostki albo jak niektórzy na szkota i pokombinuj powiem ci tyle że do podróbek raczej...
Wszystko pięknie ładnie tylko radził bym się zastanowić bo już 300wat rms w cenki to przesada nie ze względów dźwiękowych ,a a raczej z czego to zasilić bo może mnie ktoś oświeci jaki tam jest ogromny akumulator, alternator i kable;p Pamiętaj że oprócz tego pudełka z basem którego nie nazywaj tubą bo to walec a nie tuba masz jeszcze radio i światła...
Witam. Posiadam Fiata Cinquecento 704ccm 1997r. W aucie 2/3 miesiące temu zmieniałem silnik z powodu uszkodzenia pierścieni tłokowych. Zamontowałem silnik 704ccm z roku 1993 z przebiegiem 88tyś km. Kosztował mnie 300zł, przywiózł go gość z Zawiercia, miał być w 100% sprawny. Od razu po odpaleniu zaczął stukać, po kilku minutach mu przeszło i pracował...
półoś cinquecento cinquecento cinquecento chłodzić alarm cinquecento
pralka przycisk kodowanie 00001 wykorzystać wyświetlacz radia
Jak podłączyć Gatebox Pro z napędem Nice Alto 100? Hulajnoga Blaupunkt - Modele, Cechy, Problemy