Regulator lub wirnik. Tak 50 na 50. Nie rozbierzesz, pomierzysz, to się nie dowiesz.
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
Od strony elektrycznej nie ma żadnych przeszkód żeby taki alternator pracował w T-25. Na pewno sobie poradzi.
Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem regulator napięcia z innej 700 i było to samo. Sprawdziłem uzwojenie na wirniku było w normie- 3,4Kom, sprawdziłem 3 fazy- nie ma przerwy opór w granicach 0,5oma (nie ma całkowitego zwarcia- wartości...
więc szukaj anomalii na drodze kontrolka->alternator.
5 dodatkowych amperów to jest nic dla tego alternatora.
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Drogi jest ten regulator? Bardziej martw się ceną akumulatora, bo gwarancję straciłeś w momencie jak alternator przestał poprawnie ładować.
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Alternator można naprawić, niekoniecznie wymieniać ale wybór należy do ciebie.
Tego nikt Tobie nie powie :) Chyba, że wróżka. Często pada alternator. Niestety problemy z odpaleniem auta musisz zdiagnozować. Alternator na ten czas możesz odłączyć. Unikniesz ewentualnego śmiecenia do instalacji auta.
Trochę klekocze ten silnik... Osłuchaj go. Jak nie masz stetoskopu, to kawałek twardej listewki lub rurki igelitowej. Przykładasz do kolejnych miejsc silnika i słuchasz wyizolowanego dźwięku. To, że alternator po regeneracji, nie znaczy, że nie może gwizdać...
Alternator mógł paść w związku z zerwaną masą. Masz zdaje się stary regulator, to go wstaw i sprawdź.
Wyklucz pierw uszczelkę na głowicy czy jest szczelna. Później można zając się grzaniem (zawalona chłodnica, nagrzewnica, pompa.. ) jak jest alternator blisko chłodnicy to sprawdź też poduchę pod skrznią- uszkodzona powoduje że cały silnik idzie do przodu. Być może komuś w przeszłości zerwał się pasek i jeździł do zagotowania silnika.
Nie wiem co pomoże w diagnozie WD40, ale to tylko elektroda, więc można sie spodziewać cudacznych porad. Równie dobrze może wyć stojan.
Było 1000 albo 2000 razy o akumulatorach, pojemnościach, ładowaniu. Szukajka nie gryzie.
Niestety nie mam ksiazki przy sobie ale opowiem z pamieci. Odkrecasz zderzak przedni, jesli masz nadkola plastikowe to najpierw je musisz odkrecic zeby dostac sie do srub zderzaka. nastepni luzujesz alternator i odkrecasz srube kola pasowego, zablokujesz ja wlaczajac 4 bieg(najwyzszy) potem podstawiasz jakies naczynie pod pokrywe, bo pocieknie niewielka...
rozmierem jest nawet mniejszy niż seryjny w cc tylko nie ma mocowań żadnych w okół siebie ... sam nie wiem co mam robić w tej kwestii... chyba ze jest jakaś możliwość podniesienia parametrów seryjnego alternatorka tak zeby np z 45 mial 60A
MA i to dużo akurat w tym przypadku. Slaba iskra moze miec przyczyne w slabym akumulatorze, natomiast akumulator jest w zlej kondycji przez popsuty alternator.
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Witajcie. Jaka powinna być prawidłowa rezystancja stojana i jego trzech uzwojeń? dokonując pomiaru w punkach pomiarowych zgodnie z instrukcją serwisową? Alternator Magneti Marelli fiat 900
Witam jakie wymiary mają łożyska do alternatora w Cinquecento 900 alternator jest firmy Magneti Marelli Pozdrawiam
Powiem tak. Miałem CC 700 z gaźnikiem. Takie objawy miałem jak został uszkodzony mechanicznie alternator
Jak wchodzę na Allegro to całe, nowe (regenerowane?) alternatory można kupić za mniej niż 200 zł, więc nie wiem skąd te Twoje ceny... kiedyś polecali wymieniać na alternator z Cinquecento Sporting, bo one nie puchły/pękały.
A czy może być alternator z cinquecento bo akurat mogę taki tanio kupić?
Nie będę zniechęcał tylko podzielę się własnymi doświadczeniami bo na sobie i swoich samochodach "przerobiłem" temat. 150W-zapomnij, to przynajmniej ze 4 razy za mało zatem odpada podłączenie do gniazda zapalniczki-tylko stałe podłączenie na własnym obwodzie. Wszystko zależy też oczywiście od powierzchni szyby więc zaczniemy od Fiata 126p. W moim Maluchu...
"Elektrit'' ale czy zmiana kierunku obrotu wirnika napewno nie spowoduje jakichś anomali z prądem..? Czy całość nie spali się itp?? A w Junaku probemów z chłodzeniem alternatora raczej by nie było nawet bez wentylatora z tego względu ze alternator jest na wierzchu bez żadnej obudowy więc podczas jazdy przepływ powietrza robi swoje.
Witam.Mam takie pytanie dotyczace alternatora: W cinquecento alternator jest 9 diodowy,wymienilem regulator napiecia i sprawa wyglada tak: prad ladowania to ok 12 V (wiem ze za maly) ale po odlaczeniu akumulatora silnik nie gasnie a przy podlaczonym akumultorze po 10 km juz nie jedzie (brakuje pradu).Czy to moze byc problem z któraś z diód czy raczej...
Mostek niekoniecznie musi być uwalony, ale należy to obowiązkowo sprawdzić! Trzeba sprawdzić, czy na wyłączonym silniku alternator nie pobiera prądu. Pewnie masz coś tam skorodowane/obluzowane/inne i jak pogrzebiesz, to kontakt się poprawia. Bezwzględny przegląd stanu okablowania, złącz i alternatora.
Akumulator to on i tak już chyba jakiś ma, jak inaczej wzbudził by się alternator ? Przetwornica 500W wystarczy. O alternator bym się nie martwił, byle cinquecento ma alternator 55A czyli 700W.
Witam! Akumulator przestal byc ladowany.Kontrolka ladowania nie swieci sie po przekreceiu kluczyka o jeden stopien. Przy rozruchu potrafi delikatnie zaswiecic..ale bardzo slabo. Do akumulatora podczas pracy silnika dochodzi 9V (tyle samo wychodzi z alternatora) Alternator posiada w sobie wbudowany stabilizator i prostownik. Co moze byc przyczyną ?
kolego jarosx9 to czym sie wzbudza ten alternator jak nie kontrolką ładowania ?
Sprawdż połączenia do alternatora cienkie przewody.
Rozjaśnię trochę sprawę :). Mam zamiar zbudować agregat prądotwórczy, z tym silnikiem, który ma napędzać alternator od cinquecento 700. Regulator chciałbym ustawić na stałe, ponieważ nie posiadam sprężyny oraz cięgna, a czytałem że ceny takiej sprężynki mogą wynosić 40zł :O. Ps. Jak wymienić krok po kroku simering (wydaje mi się, że na ten simering...
Witam mam problem z ładowaniem w CC 700 popierwsze widze że alternator podaje za duże napięcie a po drugie obciążenie alternatora jest takie że przy prawidłowym naciągu paska i tak piszczy z powodu ślizkania się na rolce alternatora jak zwiększe obroty pasek przestaje piszczeć ale ładowanie jest tak mocne że aż radio mi spaliło co to może być??
Miałem kiedyś cienkiego z 98 r. 704 cm³ i w oryginale miał H4 . Alternator spokojnie wydoła , były zakładane 55 A .
Alternator -szczotki,regulator napięcia Gaźnik - pompka przyspieszajaca ,dysze
Witam! Czy moglby ktos mi objasnic jak przerobic alternator z cinquecento na pradnice. Wyczytalem cos w tym temacie, ze nalezy zamienic magnesy... ale jestem laikiem w tych sprawach i potrzebuje nieco dokladniejszych informacji. Chodzi o to ze posianam taki alt. ale on potrzebuje pradu wzbudzenia wiec rozladowuje aku przy bezwietrznej pogodzie. Oczywiscie...
Ja bym jeszcze poprawił przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika i z rozrusznika na alternator, masę pomiędzy akumulatorem a karoserią i akumulatorem a silnikiem. Może alternator JESZCZE będzie OK.
a jaki masz silnik? wymien alternator i bedzie git:). w fiatach to narma.pzdr
a jaki tam alternator siedzi (ile amperowy)
widzi mi się ten kotek haha, fajny gośc..... a amperomierz wstawia sę na wyjsciu z akumulatora, omijając gruby przewód od rozrusznika, no i alternator trzeba tez podpiąć pod niego
da się sprawdzić miernikiem ale alternator na stół trzeba wygrzebać z auta
Tak trafiłem tu trochę późno, ale jest ciekawie: może za krótko żyję ale nie widziałem jeszcze silnika który by kręcił się w lewą stronę. Polecam więc do obejrzenia: Fiat Cinquecento 700.
Alternator do sc900 - 55A Pasuje do następujących modeli FIAT : CINQUECENTO 0,9dm3, 29kW, 1991.07 do 1998.01 CINQUECENTO 0,9dm3, 30kW, 1991.07 do 1993.12 PANDA 0,9dm3, 29kW 1992.04 do 1996.12 SEICENTO 0,9dm3, 29kW, od 1998.01 Zamienniki: BOSCH 0986039501 BOSCH 3950 FIAT/MARELLI 46231650 FIAT/MARELLI 46472225 FIAT/MARELLI 63320094 FIAT/MARELLI 63320097...
Wnioskuje z twojej wypowiedzi: W zwiazku z tym, ze pasek jest za luzny (prawdopodobnie), naciagniecie go nie dopusci do takich sytuacji. Ale przy tym stanie rzeczy juz nie przywroci poprawnej pracy alternatora? Pewnie sprzedali mi "odswiezony" alternator grrrr! A wygladal jak nowy. Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/9189701300_1...
Oczywiście że można to samemu wykonać:) Musisz znaleźć alternator następnie poluzować śruby mocujące, naciągnąć pasek no i dokręcić śruby:]
Witam, wygląda to na uszkodzenie regulatora napięcia alternatora. Alternator zaczyna pracować wtedy "na full", rośnie znacznie napięcie, a co za tym idzie prąd w instalacji co powoduje większe obiążenie alternatora, a za tym zwiększone obciążenie słabiutkiego bądź co bądź silnika.
nie jeżdże CC od paru lat więc trochę zapomniałem ;) ale spróbuję: na szjbce która napędza alternator jest umocowany mały magnes. Widać go odróżnia się od reszty metalu. Ten magnes kręcąc się śmiga w odległości kilku milimetrów od czujnika. Teraz tylko dopiąć się di kabli które od niego wychodzą. Miałem CC rocznik 1993 ale pewnie młodsze mają podobne...
Nie wiem czy tak moge ale nie chce znowu zakładać tematu więc zapytam tutaj: Czy alternator musi być odpowiednio kręcony aby ładował tak jak ma ładować. Bo mam silnik Andoria S-15 i wydaje mi się że może mieć trochę małe obroty. Doszedłem do informacji że przy tym silniku kiedyś pracował alternator i nawet udało mi się go dostać. Mam ten stary alternator...
cinquecento alternator alternator fiata cinquecento półoś cinquecento cinquecento
megane termostat zdjąć obudowę pieca junkers brzeg kartki
wzmacniacz ws315 interfejs diagbox
Maszyna stolarska nie działa po zmianie napięcia 3x400V Różnice między stabilizatorami LT i LM