http://obrazki.elektroda.pl/7514146300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7514146300_1...
Jeżeli masz Mitsubishi to zależy jak wygląda reszta alternatora i co właściwie jest uszkodzone. Regulator z szczotkotrzymaczem jest w granicach 150 zł.P
Bez wpiętej wtyczki na alternatorze MUSI ładować - jeśli nie jw lub źle zrobiony alternator.
Sprawdź ładowanie akumulatora czyli alternator.
szukaj mocniejszego alternatora
Masz na kokpicie, na środku pod przyciskiem awaryjnych przycisk ryglowania drzwi (taki z kłódką)?
Naciąg paska ok ? Przewody alternator ok ?
Robiłeś adaptację EGR-a ? Bo masz "wartość nieznana" jakby błąd natury adaptacyjnej. Podpowiedź #4 sprawdź wiązkę, zasilanie komputera oraz EGR-a i przy okazji ładowanie alternatora.
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Kolega podłączyć kompa z programem serwisowym i przeprowadził procedurę adaptacji/naprawy alternatora.
Tylko że przed wymontowaniem alternatora z samochodu wszystko było ok",a co ma być na tym przewodzie jeżeli on wychodzi z BSI.Jeszcze jedno,dlaczego ten przewód jest podłączony do regulatora na pin który nie wzbudzi alternatora.
Odepnij alternator, ten gruby przewód.
Czy można gdzieś kupić taniej jak 50-80zł łożysko 47x15x18 ALternator mitsubischi Citroen XM V6.
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Załóż odpowiedni, sprawny alternator.
Wygląda to raczej na jakieś zwarcie.Sprawdź pewność połączeń w obwodzie alternatora
A może tak?
Wymiana alternatora pomogła
Wina leżała po stronie alternatora.
Tak nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć, tu nie ma sprzęgła alternatora tylko tak to ma wyglądać. Jeśli chcesz mieć tam sprzęgło musisz zainstalować inny alternator. 1.6/2.0 HDi mają identyczne alternatory.
Tu masz różne filmiki na ten temat: https://www.youtube.com/results?search_q...
Pomogła regeneracja alternatora
Dziękuje za cenna informację! ECU chroni wtryski przed zatarciem...? Diagnoskop dziś odpowiedział: "Błąd kalkulatora" "Błąd alternatora"
Spróbuj odłączyć wtyczkę z alternatora
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Cześć! Mam dwa problemy z samochodem Citroen C3 1.1 HFX 2007 z LPG (niefabryczne) A. Elektryka Szukam informacji jaki model alternatora był oryginalnie w Citroenie C3 1.1 z 2007 roku. Po VIN: https://obrazki.elektroda.pl/2690996400_...
Jesli nie ma luzow na osi to nie alternator a klima.
Brak wyjścia DFM z alternatora.
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
Masz nr z tego alternatora? Może koło pasowe za duże i za wolno kręci się alternator.
wygląda ze kończą ci się szczotki same szczotki to jakieś 15zł + robocizna ale najlepiej wyciagnać alternator na stół i sprawdzić przy odkręcaniu alternatora sprawdż czy przewody nie są zaśniedziałe bo czasem w nich jest przyczyna.
Wielkie dzięki jutro zabieram się za wymianę
Pierwsze co to zmierz napięcie ładowania.Potem obejrzyj stan przewodów.Naprawa takiego alternatora nie wymaga mega kosztów.
W nowych bsm od l05 faktycznie jest żółte.
sprawdzać gdy akumulator jest podłączony do alternatora ?
najczesciej nie wlasciwy alternator regulator. wentylator chodzi po to żeby chlodzic alternator.
Przekop wiązkę pomiędzy BSM a ECM - na wys. alternatora lubią się kable przecierać.
Ma być koło z wolnobiegiem na alternatorze.
może na początk skąd idzie sygnał do obrotomierza? Do tej pory miałem do czynienia z autami starszej konstrukcji i sygnał na obrotomerz szedł z alternatora
Witam, Niedawno w moim samochodzie Citroenie Xantii 1.8i z 1994r. padł alternator firmy Mitsubishi. Kupiłem więc na internecie używany alternator tej samej firmy, o tych samych parametrach. Zamontowałem i po przejechaniu ok. 1000-1500km powtórzył się problem. Mianowice: Podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Alternator wydaje...
problemem był alternator
georgesgr Za ładowanie odpowiada nie tylko alternator.
Na 98% usterka tkwi w alternatorze.
Odróżniasz komputer od alternatora?
Tak, to wina alternatora.
Można by się przyjżeć sprzęgiełku alternatora.
No to teraz diody sprawdź.
Albo uszkodzony alternator.
Podłączenie się do lamp nic nie da, żarówki się zapalą i tyle Można próbować włamać się pod maskę przez grill, albo pod samochód i podłączyć się pod rozrusznik/ alternator
kolo "sztywne" numery oem citroen: CITROËN 0515.V5 CITROËN 0515.V6 CITROËN 515.V5 CITROËN 515.V6 sprzęgło jednokierunkowe alternatora: CITROEN?PEUGEOT 5935 27 oczywiscie dla berlingo w/w
Udać się do wyzyskiwacza i wymienić mostek prostowniczy w alternatorze.
Ok, więc co może być przyczyną ? :) Dodam, że tydzien temu robiony był rozrząd, wymieniane świece, napinacz i pasek alternatora
Zprawdzić nadajnik paliwoskazu,no i styk obrotomierza na alternatorze
Myślę,że te spadki napięcia to grzejące świece.Cztery świece mają spory pobór.Jaki masz tam alternator?
Ale panowie co to, co piszecie, ma wspólnego z tym, że dmuchawa zmienia obroty? Ja bym stawiał na na coś z alternatorem.
Jak do tej pory nie było problemów, więc moge stwierdzić, że pomogła naprawa/wymiana alternatora.
Witam! W Citroenie C4 MK1 nie ma kontrolki ładowania :-) W przypadku gdy zerwie się pasek od alternatora pojawi się kontrolka SERVICE i komunikat na komputerze pokładowym informującym o braku ładowania :-) Pozdrawiam.
Szczotki w alternatorze pewnie się kończą
Kolego właśnie tam jest druga szpilka . po podłączeniu przewodu na chwile kontrolka zgasła potem ponownie się zapaliła ? Jest to mozliwe aby alternator był bez wzbudzeni ! tutaj w sklepie tez jest oznaczenie tylko B+ http://www.rollco.pl/alternator-citroen-...
właśnie sprawdzałem już ten przekaźnik wczoraj i nie dochodzi do niego sygnał z wzbudzenia. pozostaje sprawdzenie przewodu z alternatora.
Z tego co widzę ten nr błędu nie ma nic wspólnego z alternatorem. System start/stop żeby zadziałał musi mieć spełnione dosyć sporo warunków na pewno nie może być lub istnieć żaden błąd w sterowniku sinika. Tobie pali sie serwis który nawet nie jest uzależniony od usterki w sterowniku sinika (może być nie skasowana inspekcja np)no i przede wszystkim...
Około 13,8-14,2 lub nawet 14,5V.Na tych dwóch wyjściach powinno być jednakowe.Różnica jedynie 0,5V ,gdy jest więcej ,świadczy o uszkodzeniu alternatora.
Rozumiem, A czy istnieje jakieś zagrożenie, że będę nadal jeździł z odpiętym kablem wzbudzania alternatora? Coś się może stać?
Stuka pierwsza panewka główna (od strony rozrządu) , problem ten pojawia sie w ZX , Berlingo, Xsara. W serwisach ASO Citroena problem ten jest znany od dawna i nawet z Francji serwisy otrzymały noty techniczne jak krok poi kroku usuwać tę wadę w tych silnikach. W każdym bądz razie należy wymienić panewkę ( panewki ) na nadwymiar. Pozdrawiam P.S. I kup...
Pracą alternatora zarządza sterownik silnika (to coś przy przegrodzie przedniej ze złączem do góry). Natomiast sygnalizacja to już sprawa BSI. I przyznaję, że zgubiłem się, czy problem z sygnalizacją, czy wadliwą pracą alternatora.
problem polega na tym że to BSI decyduje o zapaleniu lub zgaszeniu kontrolki poprzez komparator napięcia , tylko koncer PSA wpadł na tak genialny pomysł diagnozowania alternatora.
Możliwe iż moduł dostaje za wysokie napięcie -do kontroli alternator .
WJY - czyli DW8B 71 KM - ale to po nr VIN. A ten silnik inaczej wygląda jak ten w aucie. W załączniku masz info gdzie jest kod silnika.
Po naprawie urwanej wiązki ładowanie alternatora wróciło. pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
O ile dobrze pamiętam w tych autach can idzie przez ABS, gdy zaczyna się sypać ABS to wychodzą różne kwiatki. Owszem, ale też właśnie ABS "zaczyna się sypać" (tzn. wyrzuca kontrolkę usterki na deskę) kiedy mamy problemy w skrzyni, silniku lub zasilaniu elektrycznym. Jeżeli usterka wystąpiła parę kilometrów po wymianie alternatora to dziwne by było...
Alternator został wymieniony, dlatego że poprzedni się bardzo zużył. Dziękuję za odpowiedzi :)
A sprawdziles miernikiem lub żarówka połączenie od klemy do alternatora i rozrusznika? A nie ma tam przypadkiem podobnego rozwiązania jak w renault z bezpiecznikiem na klemie? Bo na logikę jak nie masz zasilania na alternatorze i rozruszniku to najprościej podpiąć choćby kabel rozruchowy bezpośrednio z akumulatora do alternatora
Jaki napiecie na alternatorze? Na akumulatorze? Przed głównym modułem?
Jezusie Chrystusie nazareński ale lipa na tym forum. Numerów nie ma i beczy jak przedszkolak. Po co ci numery, masz go wyjętego? Tam były trzy typy alternatorów- Bosch, Valeo i Mitsubishi. Poznasz go bez trudu po ogólnych cechach konstrukcyjnych i każdy z nich łatwo i z palcem w d*pie się regeneruje. Poza tym wymiana na inny typ nie jest taka oczywista,...
Do Twojego silnika ma być alternator "z oczkiem", taki jak miałeś.
(at)Bieda z nędzą jeżeli zajmujesz się samochodami, a nie wiesz co to CPH to się nie wypowiadaj. Zajmij się Vieśwagenem i spokój będzie. A tak jak kolega (at)waljo napisałe, że ma bezpiecznik na obwodzie kontrolki ładowania. Ale skoro ona gaśnie i zapala się, to raczej przypuszczam że wina leży po stronie alternatora.
Dzień dobry Stanąłem przed koniecznością wymiany alternatora w pojeździe marki Citroen, model C8, rp 2004, silnik EW10J4. Alternator został sponiewierany przebiegiem niemal 500 000 km, a ostateczny cios zadałem wczoraj wjeżdżając w głeboką kałużę. Zimna woda zalała silnik oraz alternator. Uzwojenia zmieniły kolor, zablokowało wirnik, pasek PK uległ...
Alternator suchy. To nie to.
Tak też zrobie i dam znać co dalej w temacie. Dodano po 3 Problem rozwiązany! Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Wszystko działa prawidłowo. Temat do zamknięcia. Dodano po 9 Regulator napięcia alternatora wymieniony.
A czy przez stłuczkę nie zostały wyrwane lub ucięte przewody w pobliżu alternatora i rozrusznika?
To nie jest alternator do xm-a
Powiem tylko że mam dostęp do (dawcy) układu klimy za ok 700 złotych nie wiem tylko ile może kosztować samo założenie u mechanika Jeśli ten sam silnik to ok. Wiesz ze łapa na silnik inna, alternator, wentylatory i chłodnice , montaż ok 1200zł.
Nowy nie z rozbitka http://allegro.pl/alternator-nowy-citroe...
Nie wiem który to hdi ale zobacz między alternatorem a dpf/katalizator.
Brzmi mi to na zatarte sprzęgiełko alternatora. Spójrz na pasek, czyt sobie radośnie nie podskakuje w rytm tego stukania. szczególnie na odcinku od alternatora w "dół".
I wspomagania przy przyspieszaniu. Znaczy co ? Te 5V przerabia na energię którą zużywa alternator do pracy jako silnik elektryczny ?
Podłączam się do tematu bo Mam AX 1,1 1992r mono jetronic strasznie mułowaty i dużo pali i błędy 21 33 przeczyściłem TPS i nic, dopiero po odpięciu złącza silnika krokowego samochód ożywa i trzyma wolne obroty, z wpiętym krokowym falują i gaśnie . Nie wiem gdzie jest czujnik temperatury? Odpięcie wszystkich przewodów podciśnieniowych nic nie zmienia...
Myślisz że przez miesiąc jeszcze jedzie?
To źle stawiasz. Obroty nie spadają. Poza tym to auto nie ma jednej cewki. Alternator będę jutro sprawdzać.
Witam, może tutaj ktoś mi pomoże. Citroen C 3 1.1benzyna 2003r. problem z ładowaniem. Wymieniony akumulator i alternator, przy dodawaniu gazu spadek ładowania. Nie możemy ustalić przyczyny, może ktoś miał podobny problem?
Witam mam problem z citroenem c 5 2004 r benzyna rano odpalił po przejechaniu 25 km. Zgasiłam silnik na 10 min ponownie odpaliłem i zgasł mi podczas cofania już nie odpali rozrusznik kręci nie świeca żadne kontrolki i nie odpala sprawdziłem bezpieczniki i alternator ok
Silnik rozgrzany, ogrzewanie wyłączone? Jakie obciążenie alternatora pokazuje w parametrach?
narazie nie ma wogle bo likwiduje system start stop i robie na zwkly , cena alternatora zwaliła mnie z nóg (sprzedawce jak sprawdził też)
A napisz łaskawie od czego to alternator, od renault czy WV/peugeot/citroen?
Działa, ładowanie jest ? Tak może być.
Dzięki za pomoc, problem rozwiązany, padł alternator. Temat zamykam
Jeżeli masz sprawną instalację to wystarczy taki alternator.
Prawidłowo . Tak ma być
No nie wiem.Żeby urwać przewody wirnika przy wymianie łożyska to trzeba wyć wyjątkowo uzdolnionym.To bardziej niechlujna robota przy wymianie komutatora.Jak mu ładuje przy kręceniu wiertarką to po co to rozbierać?Być może to alternator z COM i coś w aucie popsute?
Zniknął efekt przygasania świateł podczas powołanej jazdy. To wina alternatora, niczego innego.
citroen alternator citroen uszkodzony alternator wymiana alternator citroen
schemat elektryczny urządzenie oddam radio piekarnik spadek temperatury
ws304 schemat rowenta rozebrać
Skoda Fabia Ambition 2021 – samodzielna wymiana akumulatora EFB/AGM, kodowanie BMS Nokia 3210 nie akceptuje karty SIM - przyczyny i rozwiązania