Jedź na szrot i poszukaj identycznego alternatora ale o większych amperach.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Wymieni regulator bez wyciągania alternatora.
A prąd jaki jest pobierany z alternatora?
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Po co nowy regulator ? Założyć nowe szczotki, zamontować alternator powinien dawać 14V. Jakie radio posiadasz ? Czy jest podpięte tak że gra bez kluczyka ? Jeżeli tak to 100mA może pobierać. Moim zdaniem to tylko nowe szczotki i wszystko ma śmigać. I odłącz radio i sprawdź czy te 100mA dalej pobiera jeżeli nie to radio na stół.
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Ja mogę napisać to co wiem na temat zakładania nie fabrycznego alternatora w A klasie. Odpuść bo ostatnio przerabiałem temat w VIANO to to samo co A klasa i ktoś tam założył alternator od benzyny do ropniaka. Ile tam było w...nia żeby to ustawić. Co jakiś czas nie wiadomo z jakiej przyczyny pasek spada wpada w kolo pasowe i jest do wyrzucenia. Założenie...
Jescze raz. Ten alternator nie moze miec wyłącznika wzbudzenia bo porostu nie ma cewki wzbudzenia. Jak sie kreci nie wolno go odlaczac ani od regulatora ani regulatora od akumulatora.
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
Witam. Po odłączeniu przewodu 3 żółty z czerwonym kontrolka musi zgasnąć. Jeżeli nie gaśnie to znaczy że masz zwarcie tego przewodu do masy gdzieś po drodze do deski. Zastąp ten przewód żarówką 2W 12V do + akumulatora w szereg jak po rozruchu zgaśnie powinno ładować i regulator jest sprawny.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Nie pamiętam dobrze ale raczej od strony półosi prawej , nie wiem czy czasami nie trzeba jej wyciągać
12 V, alternator 70 A. Diesel Deutz F3 M2011.
Wyprowadź przewód z punktu połączenia 3-ch uzwojeń, tzw. środek gwiazdy.
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
Dobry silnik rodowodem Isuzu podatny na podkręcanie softu, jedyny mankament to wymiana alternatora daje popalić.
Powiedział ci, że uszkodzony wtrysk, bo albo cie nie słuchał, że na wyłączonym silniku, albo chce cię skroić na kasę. Tym bym sobie głowy nie zawracał tak generalnie, bo we wielu autach jest taki dźwięk. Gorzej, że auto nie przyspiesza, tutaj już diagnostyka się kłania.
Oj chłopie... Typ alternatora z naklejki lub z dekla. Zdjęcie wnętrza tego czarnego czegoś ze szczotkami... Jeśli znajdziesz tam coś, co wyglądać może jak tranzystor w obudowie TO3 (może być inna), to jest to scalony regulator napięcia. Ta kostka na dole, to może być kondensator przeciwzakłóceniowy. To alternator od jakiegoś starego diesla dla ścisłości.
Robisz od dołu , jak widać mało miejsca. Ale cóż dizle tak mają. Dodano po 1 Tylko jak wyciągniesz to zobacz czy masz wtyczkę 2 czy 4 pinową.
1. Czujnik temperatury zewnetrznej 2. Czujnik braku plynu chlodzacego 3. Masa ze styku 31 przelacznika swiateł 4. Reset wskazan MFA 5. Masa – jak w pinie 3 6. Reset wskazan MFA 7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow 8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara 9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara 10.Syngal obrotomierza –...
Jeśli pasek nie obraca się to również hamulce nie maja wspomagania , pompa vac jest na alternatorze.
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
Jasne że tak OK.P
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Masz 2 czujniki odłącz przewody weż żaróweczkę z przewodami Jeden koniec podlącz do plusa adrugim dotykaj czujników Na jednym ma świecić na drugim nie Uruchom silnik wolne obroty nie swieci na zadnym Dodaj gazu ok 2000 obr powinna świecić na drugim sprawdż przewód W na alternatorze
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Dayco - DAY10X0875 (dł. 875mm; szer. 10mm)
Wymiana alternatora pomogła
Demontuj alternator.
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Szczotki są nowe, pasek jest napięty poprawnie, pytanie się nasuwa-gdzie jest regulator napięcia? z alternatora wychodzi aż 5 przewodów więc chyba jest na zewnątrz ...
właśnie bardziej interesuje mnie podłaczenie obrotka tak jak w alternatorze diesla czyli przed mostkiem prostowniczym zrobić wyprowadzenie impulsów....czy można bezpośrednio pod te wyprowadzenie podłączyć obrotomierz??czy potrzebne jest jeszcze jakieś urządzenie np zliczające impulsy??? Pozdrawiam!
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Alternator FORD FIESTA 1.8 Diesel Czy można zamontować alternator do fiesty 1.8 diesel 2000r. od Focusa 1.8 Różnią się gniazdem przewodu elektrycznego (fiesta-2, focus-3)[/b]
Hej! Co do Twojego pytania to widziałem kilka alternatorów z diesla i nie było wyjścia W. Ogólnie tam są podpięte obrotomierze które pracują jako woltomierz. Mam benzyniaka i obrotomierz z diesla. Sam szukam miejsca gdzie by podpiąć sygnał do obrotomierza z alternatora. Myślałem że jak będę miał alternator z diesla to tylko wepnę kabel i będzie działać,...
na 3tyś +90A Co ci pobiera 90A???? potrafią się uśliznać pod obciążeniem t NIesposób nie poczuć spalonej gumy....... Dodano po 2 Jaki masz nr alternatora/...?
Sprzęgiełko w kole pasowym alternatora ma zadanie wytłumić i uciszyć drgania paska wieloklinowego, powstałe przez montaż koła dwumasowego na wale korbowym.
Np. Golf 2 1,6 D lub TD. Obrotomierz wymaga alternatora też od Golfa 2 Diesla oraz odpowiedniego przełożenia silnik:alternator. Bez tego zgrania wyniki będą tylko orientacyjne. Do tego potrzebne są właściwie kompletne zegary, też od wersji "na ropę" oraz ich zasilanie 12V. Czyli można taki zestaw wykonać, lecz to trochę pracy będzie.
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
CS8190 to w zasadzie przetwornik f/U i powinien dać się zaadaptować pod wyjście "W" alternatora w dieslu. Muszą być spełnione warunki: - maksymalne napięcie doprowadzone do wejścia układu nie powinno przekraczać jego napięcia zasilania - maksymalna częstotliwość sygnału przetwarzanego to 20 kHz Musi być zachowana liniowość częstotliwości wyjścia "W"...
Taki jest oryginalny w tym modelu i nie powinno być problemu,jak ładowanie będzie rzędu powyżej 14V .P
COM masa DFM + wzbudzenia .Czy to możne diesel 1.9 z 96 r ??
Myślisz że przez miesiąc jeszcze jedzie?
Może być ze się tylko zawisiły .Sprawdz kabel z alternatora do aku./zwłaszcza poł. z oczkiem przy alternatorze.
prawdopodobnie do alternatora przynajmniej tak to jest rozwiązane we fordzie
DOdaj przewód od alternatora do akumulatora i dodatkowy masowy z alternatora wprost. ALternator od diesla z jak najmniejszym kółkiem pasowym.
Diesel, alternator wodą chłodzony?
Sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze sprawdzone?
Koszty to 3m przewodu elektrycznego-linki 0,75mm², jeden konektorek, jeden browarek - to wszystko pod warunkiem, że jest na altku wyjście W , wspomniane przez Kolegę Carot ; a powinno być, jeśli nikt alternatora nie ruszał, bo do Diesli VW wkładał takie przygotowane do zegarów z obrotkiem.
Kolega podłączyć kompa z programem serwisowym i przeprowadził procedurę adaptacji/naprawy alternatora.
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
A jak inne cuda? Alternator,jak diesel to co z awaryjną pompą wtryskową?
Witam, Zmieniłem silnik z 6 cylindrowego, na 4 cylindrowy. Zegary zostały stare. Oba silniki dają sygnał na obrotomierz z alternatora (diesel). Co zrobić, aby wskazania obrotomierza były prawidłowe? Aktualnie je zaniża. Obrotomierz VDO z nissana patrola y60 2.8td. Zmieniałeś tylko silnik czy alternator też?
Akumulator służy do zasilania odbiorników wówczas kiedy nie pracuje prądnica/alternator a nie do ładowania. Tak więc to właśnie alternator musi pokryć zapotrzebowanie na moc pobieraną oraz utrzymanie w dobrym stanie akumulatora. Z pewnością alternator utrzyma akumulator w dobrym stanie i pozostaje pytanie jakie obciążenie można podłączyć dla właściwej...
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Wcześniej był podłączony do cefki zaplonowej silnika bezynowego, teraz do alternatora silnika diesla
W dieslach , przeważnie pod alternator.
Alternator ma bezpiecznik i z niego jest też inne zasilanie którego brakuje.P
Regenerować. Pasuje także od mk3 diesel. Jeszcze jedno pytanie: masz koło jednokierunkowe na alternatorze?
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Jeśli chodzi o silnik - na samej górze jest 1.8 16V benzyna - czyli Zetec. Poza tym alternator do Diesla ma inny numer.
Coś ci się pokickało z tym 150A, tyle to nie mają nawet alternatory w dieslach z grzałkami nurnikowymi.
Musisz szukać na jakimś forum czy ktoś coś takiego zrobił. Ale widzę że aku masz spory więc pewnie altek też jest duży. Jaki masz motor? Jak diesel to tam na pewno będzie większy alternator. Jak benzyna to można wstawić altek z diesla :) Ale najpierw bym podłączył i wtedy się okaże. Warto też zrobić BIG3 (znajdziesz spokojnie informację w internecie...
Brak ładowania z alternatora, gaśnie kontrolka ładowania przy zapalaniu. Auto pobiera prąd tylko z akumulatora napięcie na zaciskach akumulatora. Po naładowaniu obniża się w czasie pracy silnika i silnik gaśnie. Opel Astra II Diesel r2002 silnik Isuzu, alternator z pompą. Bezpieczniki sprawdzone.
Dzięki za odpowiedzi. Lepiej zastosować alternator z diesla? Przy mniejszych obrotach może szybciej ładować? Czy to niema znaczenia?
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
Tego "skasowania " nie wyjaśniłeś , reszta wiadoma!
Sygnał z alternatora stosuje się w silnikach diesla a sygnał z cewki może uszkodzić licznik bo występuje tam przepięcie. Podaj mi typ silnika jaki masz bo były dwa czy nawet trzy rodzaje. Sprawdzałeś licznik czy pytasz teoretycznie bo tak jak mówiłem nie mam pewności czy sygnał nie jest doprowadzony fabrycznie.
Trzeba jednak zrobić ten alternator.
Wina leżała po stronie alternatora.
Witam, mam problem z palącą się kontrolą ładowania w wózku widłowym BT diesel. Alternator był w warsztacie na sprawdzeniu i jest sprawny. Jeszcze kiedy nic się nie działo z kontrolką, ale podczas odkręcania alternatora doszło do zwarcia (kluczem) przewodu tego grubego, pewnie plusa z masą. Pytanie, czy ta świecąca kontrolka to przyczyna tego zwarcia,...
A czy każdy diesel na alternatorze ma złącze "W"?
Witam! jestem w trakcie robienia cyfrowego obrotomierza do Volkswagena T4 Diesel. Układ ma zliczać impulsy z zacisku W alternatora i wyświetlać wynik na wyświetlaczu LCD. Mam już zrobiony układ na ATMEGA32 zliczający impulsy sinusoidalne lub prostokątne z karty dźwiękowej. Po podłączeniu do samochodu zaczęły się schody: Przy zwiększaniu obrotów od min...
jeśli deska od diesla to tak sygnał jest brany z alternatora deska od bezyny i TDI niestety nie
A jak chcesz elektryczną, to musisz się rozglądac za sprzętem medycznym z demobilu. w niektórych urządzeniach są pompki membranowe. Pompę wirnikową można też znaleźć na szrocie. Były stosowane w klksonach wielotonowych. Wprawdzie ona duchała, ale jak znajdziesz wlot powietrza i usuniesz "pozytywkę" to będzie zasysać. Pomkę znajdziesz też w pneumatycznym...
przyczyn może byc dużo, nawet zaolejony lub zalany paliwem alternator, w dieslu kapie na niego ropa z pompy
Ciągniesz 100A z akumulatora i dziwisz się że albo nie ładuje, albo się pali alternator? Wywal te hi-fi, albo szukaj alternatora 120-150A z diesla.
Witam. Planuję w swojej audi a4 b5 1.6 ADP 94r. Zbudować car audio I po oględzinach zauważyłem że mam alternator 70 A i planuję go wymienić na większy i znalazłem 120 A też od audi też a4 b5 tylko od diesla 1.9 z turbiną i ty pojawią się pytanie. Czy nowy alternator od diesla podejdzie bez problemu na fabryczne miejsca mocowania alternatora czy trzeba...
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
przy zmianie akumulator patrz na zalecenia producenta do danego auta w którym chcesz zmieniać,ważna rzecz to taka żeby alternator doładował i żeby miał odpowiednią moc rozruchową(szczególnie diesel)
Po co ci sprzegło? W dieslach to pasek nie drga jak jest sprzegło
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Witam! Mam tą sama usterkę w Vectra 2005r 1.9 CDTI 150 KM. Bład jest taki: Obwód sterujący L lampką alternatora - usterka P0621. Czym to może być spowodowane i jak to mozna usunąc? Ładowanie 14.20, pod pełnym obciażeniem nawet po zapaleniu sie kontrolki ładowania.
może być parę przyczyn 1 za duża pojemność akumulatora alternator go nie doładowuje 2 regulator 3 alternator
Duża szansa że brak ładowania (usterka alternatora).
dokładnie, ten kabel idzie bezpośrednio z akumlatora ,najpierw do rozrusznika i dalej do alternatora.
Nie jestem pewien ale w mk2 sygnał do obrotomierza chyba jest podawany z alternatora (w dieslu)
Witam Jak masz mierniczek to w rączkę i patrzymy napięcie na zaciskach aku przy włączonym silniku i swiatłach. Trochę gazu i powinno być około 14,6V(w zależności od regulatyora napięcia). Jak mniej to brak ładowania. Sprawdz na początek naciąg paska od alternatora:) Póżniej podłączenie przewodów(akumulator, alternator). Jeżeli ok to wygląda na padnięty...
alternator diesel benzyna mercedes diesel alternator podłączyć alternator diesel
wylać wodę zmywarki czujnik ciśnienie ibiza głośnik pierdzi samsung
pralka elektroluks kondensator iphone
Młynek do kawy Bosch CTL636EB1/04 nie działa Windows Media Creation Tool dla Windows 7 - Alternatywy