Jedź na szrot i poszukaj identycznego alternatora ale o większych amperach.
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Oprócz wymiany regulatora warto pełny serwis zrobić : -kontrola łożysk -zmierzenie stojanu , wirnika ,przeszlifowanie komutatora -stan szczotek -jeżeli to z diesla to stan sprzęgiełka
Oj chłopie... Typ alternatora z naklejki lub z dekla. Zdjęcie wnętrza tego czarnego czegoś ze szczotkami... Jeśli znajdziesz tam coś, co wyglądać może jak tranzystor w obudowie TO3 (może być inna), to jest to scalony regulator napięcia. Ta kostka na dole, to może być kondensator przeciwzakłóceniowy. To alternator od jakiegoś starego diesla dla ścisłości.
Na chyba na przeciw wszystkim napisze pozytywnie o tym samochodzie. Co do testu łosia to nikt nie napisał że problem występował w pierwszych egzemplarzach bez ESP. Między innymi dla tego Mercedes dołożył ten system na standardzie. Teraz trochę o samym samochodzie. Dość wysoka pozycja za kierownicą każdy, kto wsiądzie jest zdziwiony, że tak wysoko się...
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
W fordzie w silnikach Diesla musisz dobierac alternator po VIN, wlozyz inny, ladowanie bedzie ok ale jest jeden minus, bedzie Ci sie swiecic non stop kontrolka ladowania na zegarach i nie zgasnie dopóki nie włożysz prawidlowego alternatora. Poprostu elektronika altka musi być zgrana z wyposarzeniem auta: el. podgrzewana szyba czołowa czy fotele itd....
Obawiam się kolego że każdym z nich będzie dwumas, w dieslu z pewnością. Z diesla wersję 1.6 odpuść sobie. Choć silnik oszczędny to jednak często pokazuje swoje złe strony. Ja już 5 rok jeżdżę 2litrową S40, ten sam silnik co w V50 i nie mogę narzekać. Choć gdybym dziś jeszcze raz wybierał to szukał bym wersji 2.4 D4 lub D5. Przy niewiele większym spalaniu...
P=U x I 700W 12 V czyli licząc czysto i wg.prawa ohma amperaz jaki pochłonie Ci sprzęt to 58.33 A zaokraglijmy to do 60 A i odejmijmy ze 10 A na zapas . Przy Twoim załozeniu powinienes przewidziec na zasilanie sprzetu audio średnio około 30-40 A (wiadomo ,ze cały czas nie bedziesz łupał na maxa) . Nie wiem czy taniej ... ale wg mnie bardziej "zdroworozsądkowo"...
To możesz mieć problem z o kablowaniem - jakie przewody masz od akumulatora do rozrusznika? Jakie do reszty? Jak podłączona masa? Albo z rozrusznikiem - sprawny? Sprawdzony? Ten silnik to w ogóle sprawny jest? Nie zatarty albo co? Akumulator z tego diesla to też nie stał przypadkiem dłuższy czas nieużywany? W tej chwili ogranicz się do minimum podłączeń...
Obecnie jestem na etapie przekładki podobnej do Twojej, tylko u mnie jest Jetta mk1 z 1.3B na 1.5D. 1.3 z mk1, mk2 z tego co mi wiadomo to bliźniacza konstrukcja do 1.4 mk3. U mnie półosie pasowały z benzyny, zawieszenia tez nie musiałem wymieniać, aż sam byłem zdziwiony, że Jetta trzyma wysokość. Wydech zostawiam z benzyny, tylko bede musiał spasowac...
tlumik tez mozna wlozyc do wody :D
Wyjęcie przekaźnika niestety nic nie zmieniło. Pewnie to wina samego 40 letniego obrotomierza. To był obrotek od "benzyny" (nie wiem jak pracowal) a ja zamieniłem płytkę na "diesla" bo jest prawie niedostępny. Altek też nie jest oryginalny. Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/1615834700_... taka jest płytka do obrotka diesla (zdjęcie...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne.Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz.Zrobi ze dwa obroty i odpali. Sam też napisałeś że da większego kopa,czyli pobierze więcej prądu. To jest jednak mało istotne,bo różnice są bardzo niewielkie ,a nawet jeśli to te kilka amperogodzin...
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu Dla wersji benzynowej jest sterowanie z ECU. Dla diesla faktycznie nie ma.
Offgrid - doładowywanie magazynu energii z agregatu przez falownik Dom jednorodzinny 150 m², a w nim zużycie energii elektrycznej około pięciu kWh dziennie. Instalacja fotowoltaiczna 8,5 kW piki. Falownik Anenji 6,2 I, magazyn energii 48 V LiFePO4 15 kW. Od stycznia do października/listopada kompletnie samodzielnie, bez używania sieci. Potrzebne mi...
OK Artur jak by dało radę ruszyć to w oyginale jak piszesz chodzi o diesla alternator da sę zregenerować wiecie koledzy przemyślałem to bo SB raczej nie wstanie na nogi w oryginale przez swój wiek za dużo tam się zadziało moja propozycja rozpiąć całą jnstalację do pracy w trybie mrożenia potrebne jest tylko silnik elektryczny zawór trójdrożny i silnik...
Zrobiliśmy prosty układ przekaźnikowy i wózek jeździ. Mam pytanie. Dlaczego jak wyłączę wzbudzenie silnika a wzbudzenie prądnicy będzie włączone to silnik diesla od razu gaśnie. To samo jak jak zamienimy + i - na prądnicy, silnik Diesla nawet nie odpali. Na wzbudzenie prądnicy daliśmy 12V a znamionowe jest 24V ale prądnica działa. Alternator na 12V.
Witajcie, to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Mam na łódce mały, jednocylindrowy silnik diesla o mocy ok 7 KM, który nie miał fabrycznie alternatora, ale ja ten alternator mu dołożyłem. Jest to mały, prosty 20A alternator od jakiegoś małego traktorka + zewnętrzny regulator napięcia. Chcę mu założyć wyłącznik wzbudzenia....
Temat o kozaku, ale też ogólnie o wszystkim co wykańcza i konserwuje akumulatory. Dzisiaj zrobiłem test przy użuciu przystawki VC-511 mierzącej prąd DC do 400A.Po pomiarach zacząłem myśleć.Kolega mówi, że jak ja myślę to zaczyna się robić niebezpiecznie :D .Do rzeczy. Podczas kręcenia rozrusznikiem (silnik był ciepły) pobór prądu przez moment był 270A.Przez...
Ja osobiście "kupuję" taki schemat. https://obrazki.elektroda.pl/4454714500_... Czyli ładowanie przez przekaźnik , z tą różnicą że w nowszych autach jest EPC itp.. czyli regulacja prądu wzbudzenia jest nadzorowana przez jakiś komputerek. Żeby tam nie mieszać pod maską przy alternatorze to kupujemy taki wynalazek. Przekaźnik sterowany...
Witam wszystkich. Mam ogrzewacz D5WZ analogowy (kostka na 6 pinów a w zasadzie 5 bo jeden jest pusty) z Forda Mondeo chyba 2004r. Przerobiłem go na ogrzewanie postojowe podłączając "+" pod czujnik tem.zew.(+15) i alternator (D+) i fajnie chodzi. Ma to jednak pewny minus a mianowicie nie ma sterowania mocą grzania i cały czas chodzi na 100%. Czy da się...
2b. Mam silnik diesla 1.7. Mógłbym zamontować zamiast klimatyzacji i standardowego alternatora 2x alternator 1.5-2KW 24V od ciężarówki. Zespawać do tego ramę. Można by było tym zasilać akumulatory falownika hybrydowego jak zimą będzie brakować prądu. Ciepło które się wygeneruje można wykorzystać do ogrzewania. W takim układzie zasugeruję alternatory...
Stary diesel: 1. rozrusznik - minus obudowa - plus gruby na śrubę automatu - plus cienki na cewkę automatu 2. alternator - minus obudowa - plus cienki wzbudzenie - plus na śrubę do aku - niebieski cienki przewód do obrotomierza pin W 3. plus czerwony świece 4. plus na zawór pompy wtryskowej 5. dochodzą przekaźniki, plus z aku stacyjka. 6. plus z aku...
DOdaj przewód od alternatora do akumulatora i dodatkowy masowy z alternatora wprost. ALternator od diesla z jak najmniejszym kółkiem pasowym.
Witam. Planuję w swojej audi a4 b5 1.6 ADP 94r. Zbudować car audio I po oględzinach zauważyłem że mam alternator 70 A i planuję go wymienić na większy i znalazłem 120 A też od audi też a4 b5 tylko od diesla 1.9 z turbiną i ty pojawią się pytanie. Czy nowy alternator od diesla podejdzie bez problemu na fabryczne miejsca mocowania alternatora czy trzeba...
Zgadzam się z twoją wypowiedzią, kiedyś szacowałem, że akumulator powinien się doładować po przejechaniu 12-15 km a praktyce okazało się, że nawet po przejechaniu 30 km nie był w pełni doładowany choć nie wymagał doładowywania prostownikiem. Zastanawiam się jak to oszacowałeś. Bo wiadomo że choćbyś i 100km przejechał to przy napięciu 14,4V alternatora...
Najprościej byłoby odłączyć alternator i sprawdzić czy miganie ustało. Problem z tym, że nie możesz odłączyć alternatora "elektrycznie" bo go uszkodzisz a zdjęcie paska napędowego to nie taka prosta sprawa. Co prawda jest jeszcze możliwość, że migotanie jest wynikiem jakiegoś cyklicznego chwilowego poboru prądu ale w przypadku diesla nie przychodzi...
Teraz sie zastanawiam czy ten proces "oczyszcza" system czy brac sie za rozkrecanie wtryskow. Rozkręć. Albo od razu wywal na złom. Roboty sobie oszczędzisz. Pomyśl... Stanowisko do testowania i naprawy wtryskiwaczy CR kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotówek. Dlaczego? Po wyjeciu wtrysku chcialbym zobaczyc ze wtryski dzialaja. Jak wyżej. Przypuszczam...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Tylko mostek prostowniczy? Mostek prostowniczy jest wbudowany w alternator. Rozumiem, że chcesz napędzać ten alternator silnikiem pompy. Jeżeli alternator jest sprawny to musisz "tylko" zadbać o to by alternator obracał się z odpowiednią prędkością (dokładniej > w odpowiednim zakresie prędkości) czyli tak jak w samochodzie zapewnić odpowiednie przełożenie...
W dzisiejszych Autkach alternatory mają prądy od 60A w góre. I pomijając porażki fabryczne alternatorów jak w nissanach ON to kto widział żeby akumulator był łądowany prądem 30A ciąłym a drugie 30A na odbiiorniki. Alternatorem 45A dołąduje akumulator 165Ah Diesla i koniec. Ukłąd alternator akumulator ciągle jest mitem. I na koniec podsumowując : jak...
To ciekawe, bo dieslach są takie podgrzewcze płynu chłodzącego o mocy nawet 900W, a w niektórych autach np. Renault Scenic są grzałki elektryczne do szybkiego podgrzewania kabiny o mocy 1800W. Oczywiście trzeba pamiętać, aby podczas dogrzewania reduktora nie załączać inny dużych pożeraczy prądu jak ogrzewanie szyb itp... Ważna też jest wydajność i pojemność...
Przy wymianie doczytaj po internecie czy bedą ci pasowały mocowania alternatora do obecnego alternatora i bloku silnika. Najoptymalniej byłoby wsadzić alternator z diesla z astry . Ale nie jestem pewien czy mocowania są takie same . Podpytaj mechanika który by to przekładał .
Już tylko gwoli uzupełnienia: styk W to wyjście na obrotomierz, rozwiązanie stosowane w silnikach Diesla VW z lat 80- i 90-tych.
Hej! Co do Twojego pytania to widziałem kilka alternatorów z diesla i nie było wyjścia W. Ogólnie tam są podpięte obrotomierze które pracują jako woltomierz. Mam benzyniaka i obrotomierz z diesla. Sam szukam miejsca gdzie by podpiąć sygnał do obrotomierza z alternatora. Myślałem że jak będę miał alternator z diesla to tylko wepnę kabel i będzie działać,...
Jeśli chodzi o silnik - na samej górze jest 1.8 16V benzyna - czyli Zetec. Poza tym alternator do Diesla ma inny numer.
Witam Prosze o pomoc w tym temacie (przeróbka obrotomierza z 24 na 12v) Mam obrotomierz pochodzący od ciężarówki Mercedes z instalacją 24v. Obrotomierz jest podłączany do złączki W na alternatorze (jest na obrotomierzu odpowiednie oznaczenie W). W silniku diesla (też od Mercedesa ale w115) jest alternator 12v. Jak to połączyć i co trzeba przerobić,...
To raczej kierunek w lepsze ładowanie, wiekszy alternator i regulator. I moze dodatkowy aku.
zamysł mam taki aby sygnał do odpalenia grzałki pochodził od własnego czujnika temperatury powiedzmy od 0 do 60 stopni od nagrzewnicy ale tylko w przypadku gdy jest włączana dmuchawa, i tutaj nie wiem czy taki sygnał 1V odpali taki zwykły samochodowy przekaźnik, czyli na pierwszej stopniu prędkości dmuchawy czyli jeden główny przekaźnik do odpalenia...
marek-cho w którym miejscu do alternatora to podłączyłeś? Alternator był przystosowany? Bo u mnie dalej nie chce działaść, załatwiłem nawet do sprawdzenai sprawny obrotomierz od diesla i mi nic nie pokazuje. Pewnie cos zle w alternatorze podlaczylem. Narazie zadowolilbym sie jakby mi cokolwiek ten obrotomierz pokazał. Pozdrawiam
Kolego pisze jeszcze raz Alternatory od diesli w dieslach mają dużą wydajność na jałowych obrotach . Z racji tego że mają większą wydajność prądową niż benzyniaki i mają wyższą prędkość obrotową z racji wielkośći kół pasowych. I przełożenie takiego alternatora z diesla do benzyniaka powoduję że znikają problemy z prądem. Polecam 150A i 180A . Są tanie...
Problemem może być tylko nieodpowiedni regulator napięcia, np. od wersji benzynowej który ma zaprogramowaną większą prędkość obrotową startu ładowania. Jeśli masz stare alternatory to posprawdzaj jakie nr. kat. regulatorów napięcia w nich siedziały. Spróbuj podmienić regulator, chyba że one fizycznie nie pasują. Przemyśl temat... Autor przełożył kompletny...
Sytuacja prawdziwa: Znajomy przez kilka miesięcy dociekał dlaczego regularnie co 2 tygodnie nie może odpalić Astry z silnikiem Isuzu. W tym przypadku alternator obciążony świecami żarowymi nie wyrabiał z produkcją prądu poniżej 2tys rpm (jeśli w ogóle). Po długiej obserwacji znajomy doszedł że Astra musi jechać co majmniej 8min żeby aku się nie rozładowywał....
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
To jest normalne. Tylko w moim starym gazolocie tez trzeba było trochę na benzynie pojechać bo inaczej jak sie go za szybko zrzuciło na gaz to sie zalewał na jałowym. Parownik za zimny i uszczelki za twarde. A tu chodzi o to zeby odrazu chodził na gazie. Polecam BLOSa jako rozwiązanie dla prostych instalacji. Działa super i nawet na gazie idzie odpalić....
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Uwaga przy rozruchu Diesla akumulator daje setki amper więc obniżenie elektroniczne na akumulatorze raczej odpada ze względu na prądy. Podczas rozruchu alternator nie ładuje akumulatora (zbyt niskie obroty), więc tutaj troszkę "pobłądziłeś". Jak najprościej i najtaniej być pewnym że napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora nie przekroczy...
Może i odpali od strzała ale nie w polskich warunkach. Kiedy najczęściej potrzeba nam takiego powerbanku? Zimą lub jesienią przy ujemnej temperaurze, gdy silnik zimny a olej gęsty jak miód. I wtedy okazuje się że ta szpilka prądowa będzie trwała nie 0,3s a 3s. Napięcie nie ma prawa przysiąść bo każdy jego spadek powoduje ograniczenie momentu obrotowego...
Witam Proszę przeanalizować taką sytuację do awaryjnego zasilania domu (piec CO, lodówka, oświetlenie) chciałbym użyć przetwornicy wytwarzającej pełen sinus o mocy znamionowej 2000 W (moc szczytowa 3000W do 10 sek) Średni pobór mocy będzie wynosił 800-1000W czyli po przeliczeniu na napięcie 12V i założeniu sprawności ok 90% prąd pobierany z akumulatora...
Mam obrotomierz cyfrowy do diesla który podłączamy do wyjścia w w alternatorze. Tylko że u mnie brak takiego wyjścia na altku. Mam samochód peugeot 406 z silnikiem 1.9tdi. Alternator firmy valeo. Czekam na wskazówki i schematy. Pomóżcie. Pozdrawiam
Nie da się tak jechać, konieczna jest naprawa na miejscu. Na pewno w Szwecji można kupić nowy alternator lub sam regulator, ewentualnie do soboty można wysłać cześć z Polski. Teoretycznie można zdjąć pasek napędu alternatora i silnik diesla będzie jechał dopóki będzie napięcie na elektrozaworze pompy, ale to nieco ryzykowne.
Należy wymienić prostownik w alternatorze Są tam trzy małe diody ,które obsługują kontrolkę a z prostownika jest wyprowadzony przewód do obrotomierza jeśli jest to alternator do diesla
IG - Ignition - zapłon - plus po stacyjce L - Light - lampka - kontrolka ładowania (druga noga żaróweczki do plusa po stacyjce) PS: Od Tico jest praktycznie taki sam alternator ale jeszcze ciut mniejszy i ma mniejsze koło pasowe więc lepiej będzie się nadawał do diesla (będzie lepsze ładowanie na niskich obrotach) no i jest tańszy :) kable takie same
B - ładowanie D - kontrolka ładowania w - obroty w silniku diesla
[Trzeba przemyśleć ile tak naprawdę potrzebujemy prądu i ciepła. Nie ma sensu produkować więcej jak potrzeba choć prąd jest w praktyce odpadowy. I nie ma sensu produkować ciepła którego nie potrzeba. Kolejna kwestia to tryb pracy pewnie lepiej było by w trybie ciągłym. Przy benzyniaku w grę wchodzi jeszcze LPG. Pytanie czy potrzeba więcej prądu czy...
Myślę, że kluczowy jest tu parametr f, przyjąłeś, że ma on wartość 100 (6krpm/60s). Jak z tym, że alternator po uwzględnieniu przekładni pasowej pomiędzy wałem silnika, a jego kołem osiąga max 6000rpm mógłbym się jeszcze zgodzić, tak już z taką częstotliwością jaką przyjąłeś absolutnie nie ! Zobacz jak zbudowany jest wirnik alternatora, ile mają "zębów"...
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Tak akumulator to kwasówka. Myślałem też o ogniwach słonecznych ale wydawało mi się to drogie i ogniwa te nie działają przecież o zmroku, a najczęściej będe potrzebował podładować akumulator wieczorami. Myślałem też o drugim jego zastosowaniu jako rozruch w okresie zimowym samochodu. Alternator będzie od diesla 150A ale jeżeli uzyskałbym z niego 50A...
Raczej nic nie jest uszkodzone! to jest normane zachowanie się alternatora, jeśli diesla zapalasz bez gazu to alternator zaczyna ładować ale aby lammpka kontrolna zgasła , wystarczy lekko dodać gazu i rozpoczyna się ładowanie. Po uruchomieniu silnika napięcie z alternatora musi przewyższyć napięcie akumulatora i dopiero kontrolka zgaśnie. Odbywa się...
Witam, odpowiedź na pytanie : 2.Benzynowe można odpalać z akumulatora przy włączonym silniku (ale z głową - nie 30-60sek non-stop) 3.NIE WOLNO ODPALAĆ DIESLA Z KABLI od innego pojazdu na włączonym silniku bo alternator do naprawy O ile alternator benzyniaka wytrzyma krótkie przeciążenia podczas odpalania z kabli innego benzyniaka, to alternator nie...
Porownajcie sobie wielkosc alternatora w benzyniaku i dieslu. Ja zauwazylem, ze te w dieslu sa wieksze. Poza tym po wlozenu akumulatora z diesla do benzyniaka alternator strasznie sie grzeje. I jeszcze jedno; po co producenci robili by 15 rodzajow alternatorow i 6 pojemnosci akumulatorow skoro mozna by zakladac te z dowolnymi parametrami? przeciez wyprodukowanie...
Może ja podzielę się moimi obserwacjami. W firmie transportowej jeżdziło m.in. kilka Żuków i Nys. Alternator jest taki sam jak w polonezie czy pf125p, akumulator fabryczny to 60 Ah. W dawniejszych czasach z braku takich akumulatorów zakładało się 120Ah, 135Ah, czasem nawet 160Ah. Autka śmigały na nich po kilka lat i nie było żadnych problemów. Sam miałem...
Jeśli już to spiąć silnik skutera z alternatorem z diesla (regulator, układ wzbudzenia). Jakiś akumulator w drugim obwodzie do startu nawet można zrobić automat że powiedzmy przy 11V silnik odpala i ładuje do spadku prądu ładowania do 1A. Według speców od motoryzacji całkowicie rozładowany akumulator ładuje się po 15 minutach jazdy. Przetwarzanie na...
Bez akumulatora , to można odpalić diesla S60 - na korbę.
Pytam bo myślałem że alternator może być przeciążony
Jesli po wymianie kondensatora sie nie poprawi... To jesli te autko na benzyne jest To mozna alternator od diesla wstawic :D Moj kolega tak robil i mowil ze lepiej laduje i jest poprawa ;D
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
jeszcze świece żarowe które około 60A pobierają przed rozuchem przez 10 sek i podczas kręcenia silnikiem o sprężu 20:1 teżnie nie gasną, akumulator pewnie też prosto z sklepu nie jest, a ładowanie alternatorem zapewnia doładowanie max 90% pojemności, awaryjne pracują w cyklu 50 na 50, ale przy rozruchu obwodu 100watowego też sa straty. radio może ma...
Jeśli akumulator w dobrym stanie Jak pali na popych to aku i alternator sprawny. Akumulator nie może być padłem ani rozładowany, bo diesel nie zaklekocze. Poza tym odpalanie diesla na popych to ostateczność, albo idiotyzm. W benzynie jest to "względnie" bezpieczne, w dieslu masz groźbę, że przeskoczy rozrząd i pieniążki postanowią wydostać się z portfela....
dziękuje za szybką i konkretną odpowiedź. w temacie nie chodzi mi o zrobienie urządzenia z którego będe mógł odpalić dużego diesla bez jego baterii tylko o urządzenie wspomagające czyli pracujące około 10 min jeśli okaże sie ze bateria nie wystarczy, do tej pory urzywałem prostownika 6 A ale czas doładowania akku jest zbyt duzy. co do silnika nie ma...
Idź na szrot i wymontuja z jakiegoś diesla mocniejszy altek około 100A
ESR ok ale jw to już mikroohmy dla superkondensatorów a dopuszczalne prądy rozładowania idą w setki A. Dwa układy z 6 czy 12 super kondensatorami działają w samochodach. Da się odpalić i działa wada jest taką że prąd spoczynkowy (auto pobiera te 20-50 mA ) powoduje że po kilku dniach rozładuje superkondesatory i nie odpalisz. Niestety obecność klasycznego...
Podłącz drugi naładowany akumulator i spróbuj odpalić (jak akku jest wyładowane to na byle jakie kable diesla nie odpalisz), a jak odpali to zmierz czy jest ładowanie bo to wygląda na padnięty alternator ...
A ja mam pytanie, może niezbyt mądre, ale jednak mnie nurtuje. Wyjąłem alternator i mam na nim klemy oznaczone D+, +, - ...przy czym do "-" nic nie było podłączone. Czyli - to W ? Alternator z Opla Kadetta diesla (razem z silnikiem jeździ teraz w Asconie), co ciekawe wyprodukowany przez francuską firmę Delco Remy.
To może alternator z pompką podciśnienia od jakiegoś diesla da się założyć?
Ten alternator jest oryginalny z tej maszyny.Nie gra roli czy zakładasz altenator z benzyny czy diesla bo regulator i tak wyreguluje napiecie.Nie wstawiaj amperomierza tylko kontrolke ładowania.
no to co by nie było alternator do roboty jak naprawisz alternator to wtedy zobacz co z obrotomierzem bo masz diesla a tam impuls d oobrotomierza jest z alternatora więc to ma związek
A prąd jaki jest pobierany z alternatora?
Wymieni regulator bez wyciągania alternatora.
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
no ok ale żeby aż uszkodziło alternator dawcy ? chyba że ktoś odpala diesla 2.7 od corsy 1.2benz
Jeździsz trasy czy tylko po mieście (częste rozruchy)? Może akumulator niedoładowany i regulator podbija napięcie żeby go ładować czym obciąża silnik i ten wchodzi na wyższe obroty. Albo masz jakąś nagrzewnicę elektryczną (o której nie wiesz) i ogrzewanie ustawione na maksa - ona ciągnie sporo prądu więc ECU podkręca obroty silnika bo alternator go...
Witam posiadam wózek Still R70-16 z 1999 roku silnik diesla napędza generator a ten silnik elektryczny na przedniej osi wózek miał zepsuty rozrusznik, wiec wymieniłem go na inny (od bmw) i problem rozrusznika znikł - silnik zapala po kilku przejazdach pojawił się na wyświetlaczu komunikat ALTERNATOR i teraz wozek nie jedzie ani do przodu ani w tył zmierzyłem...
Zrobiłem kilka pomiarów a mianowicie: 1. Wymieniłem żaróweczkę z 1.2W na 2W(z żuka) oraz na 4W(z żuka). Zarówno żarówka 2 jak i 4W cały czas świeciły w pełnym zakresie obrotów. 2. Wykonałem pomiary przy deczko rozładowanym akumulatorze (częste rozruchy silnika) oraz przy żarówce 1.2W Oto efekty: a) Przy zgaszonym silniku ale uruchomionym zapłonie: Napięcie...
Najprościej będzie wsadzić 1.7 isuzu. Dtl nie jest jakoś szczególnie udany. Wkladajac ten silnik pasuje wszystko p&p. Nawet wysprzeglik z twojej skrzyni pasuje pod tarczę sprzęgłową. Silnik ten jest na pompie mechanicznej tak, że elektryka to dosłownie kilka kabelków (pompa 2, alternator 3, i grzanie świec).Problem może być z łapą od strony rozrządu...
troszkę odgrzebiemy , ja załalem swojego olejem z ciezarówki 10W-40 juz któryś raz z kolei , wymiana raz w roku ponieważ duzo mgh nie robi ale nie ma problemu z motorem , pamietam zawsze zima na superolu był problem zeby zapalic , teraz tego problemu nie ma , jeden aku 90Ah malo nie wyrwie tak rozrusznik kręci , oczywiście zamiana prądnicy na alternator...
Silnik pracuje głośniej bo musi pokonać dodatkowe opory alternatora przy generowaniu energii elektrycznej. Cewki w alternatorza buczą podczas pracy i jest to normalne w każdym samochodzie. Tym bardziej buczą im większy prąd wzbudzenia. Akumulator po rozruchu a zwłaszcza diesla jest nieco nadszarpnięty energetycznie.
Witam. Tak jak w temacie, interesuje mnie zmiana alternatora w silniku 1.8 w A4 B5 2000R. Chodzi głównie o to by założyć alternator o jak największej wydajności. Myślałem o wersji z któregoś Diesla i byłoby miło gdyby alternator pasował do fabrycznego mocowania. Podkreślam liczy się jak największa wydajność alternatora związana z rozbudowanym Car Audio.
U mnie z przyjęciem wyższego napięcia przez instalację samochodu nie było problemu, bo to Opel z silnikiem diesla z 1993 roku na pompie mechanicznej, w którym seryjnie najbardziej skomplikowanym układem elektronicznym pył przerywacz kierunkowskazów. :) W twoim przypadku jeżeli planujesz instalację Car Audio o napięciu powyżej 15V to powinieneś rozdzielić...
Kondensator "powera" nie wytworzy przecież z energii kosmicznej ;) Ja bym sobie odpuścił ten plan bo jeśli "eFce" dołożysz tyle basu na karoserię co planujesz, to idę o zakład, że ze względu na rudego na podłużnicach (tylnia prawa na bank ma dziury) zaczniesz skręcać nadwozie i popękają szyby z przeciążeń skrętnych. Pomijam całkowicie czy szyby wytrzymają...
Witam Jak mówiłem musi być coś nie tak . Na 100 % jest źle spisany numer bo takiego nie ma w bazie . Jest natomiast taki 3M5T-10300-PD . Jest to alternator 120A do C-maxa od 26-03-2007 i pasuje do np Diesla 1,6 tci 110 ps. pozdrawiam
Nie bardzo, musisz przerobic elektronikę, poza tym obrotomierz do diesla ma inny zakres obrotów, a podpina się go pod alternator ( musi być wyjście, najczęściej oznaczone W )
zastanawiam się ostatnio po co w aucie montowane są alternatory po 100A i więcej. Nawet zakładając że mamy diesla gdzie akumulator jest dużej pojemności powiedzmy 70Ah to i tak do jego ładowania potrzebuje 7A (tak wyczytałem że ładuje się 10% z wartości pojemności). A zatem gdzie ucieka reszta prądu? Nigdzie nie ucieka. 100A to maksymalny prąd oddawany...
Tak ale przecież kolega dostał już parę razy odpowiedź że musiałby wtedy pracować silnik samochodu aby ładować akumulator na bieżąco. To chyba jest już oczywiste? Jaką wydajność "nadmiarową" (do ładowania akumulatora) ma alternator na wolnych obrotach - 15-20 A to max., czyli akumulator będzie rozładowywany. Jak się dostatecznie rozładuje, to silnik...
Jak kupilem samochod mialem aku 44Ah, wymagal wymiany bo byl slaby pod starym wzmacniaczem za jedyne 59.90 z allegro;) padal. zalozylem bosha silver 74Ah problem z glowy aku trzyma 12.4V przy odpalonym samochodzie laduje 14.4 nie wiem jak to bedzie z drugim aku. Ps. Rozmawialem z bratem i bede miec alternator od diesla podobno mocniejszy bo standardowo...
Witam! szukam alternator do Opla Astry z silnikiem diesla z wyjściem na obrotomierz astra 1,7 D z silnikiemX17DTL Z1995 R
do kolegi enauto sory się ja pomyliłem jednak z golfa II pasuje, napisałeś że mam włożyć regulator Boscha, taki jak do Golfa II. Ja sprawdzałem z golfa II diesla (chyba ma mocniejszy alternator i przez to jest większy) i nie mieściło się to w obudowie mojego alternatora, ale z golfa benzyniaka pasuje, tylko szczotki muszą być trochę zużyte bo inaczej...
na 100% masz zegary od bezyniaka alternator jest orginalny od diesla bo w bezyniakach wyjscie w jest nie potrzebne i nie ma go zazwyczaj a zwlaszcza w audi musisz kobinowac zeby zrobic jakis uklad zmieniajacy czestotliwosc. przezutnik przez 4 i sprawa zalatwiona
czytając cały temat pojawiły sie chyba wszystkie możliwości , osobiście uważam że najprostszym pod względem montażowym jest typowy układ stosowany powszechnie w samochodach tzn na kole pasowym silnika magnes , na korpusie zamocowany halotron lub cewka autor powrócił do wykorzystania alternatora , oczywiście jest to możliwe tylko wymaga wprowadzenia...
tuning diesla usterki diesla przebieg diesla
ariva obrazu zasilanie wycieraczki wtryskiwacz motronic
regulacja obrotów podajnika migomatu diagnostyczny hyundai
Iveco Trakker - zrywanie regulatorów hamulców Jak ustawić hamulce w hulajnodze Blinkee?