Jedź na szrot i poszukaj identycznego alternatora ale o większych amperach.
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
A prąd jaki jest pobierany z alternatora?
Wymieni regulator bez wyciągania alternatora.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
Po co nowy regulator ? Założyć nowe szczotki, zamontować alternator powinien dawać 14V. Jakie radio posiadasz ? Czy jest podpięte tak że gra bez kluczyka ? Jeżeli tak to 100mA może pobierać. Moim zdaniem to tylko nowe szczotki i wszystko ma śmigać. I odłącz radio i sprawdź czy te 100mA dalej pobiera jeżeli nie to radio na stół.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Ja mogę napisać to co wiem na temat zakładania nie fabrycznego alternatora w A klasie. Odpuść bo ostatnio przerabiałem temat w VIANO to to samo co A klasa i ktoś tam założył alternator od benzyny do ropniaka. Ile tam było w...nia żeby to ustawić. Co jakiś czas nie wiadomo z jakiej przyczyny pasek spada wpada w kolo pasowe i jest do wyrzucenia. Założenie...
Oj chłopie... Typ alternatora z naklejki lub z dekla. Zdjęcie wnętrza tego czarnego czegoś ze szczotkami... Jeśli znajdziesz tam coś, co wyglądać może jak tranzystor w obudowie TO3 (może być inna), to jest to scalony regulator napięcia. Ta kostka na dole, to może być kondensator przeciwzakłóceniowy. To alternator od jakiegoś starego diesla dla ścisłości.
Jescze raz. Ten alternator nie moze miec wyłącznika wzbudzenia bo porostu nie ma cewki wzbudzenia. Jak sie kreci nie wolno go odlaczac ani od regulatora ani regulatora od akumulatora.
Nie pamiętam dobrze ale raczej od strony półosi prawej , nie wiem czy czasami nie trzeba jej wyciągać
Witam. Po odłączeniu przewodu 3 żółty z czerwonym kontrolka musi zgasnąć. Jeżeli nie gaśnie to znaczy że masz zwarcie tego przewodu do masy gdzieś po drodze do deski. Zastąp ten przewód żarówką 2W 12V do + akumulatora w szereg jak po rozruchu zgaśnie powinno ładować i regulator jest sprawny.
12 V, alternator 70 A. Diesel Deutz F3 M2011.
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
Dobry silnik rodowodem Isuzu podatny na podkręcanie softu, jedyny mankament to wymiana alternatora daje popalić.
Sprzęgiełko w kole pasowym alternatora ma zadanie wytłumić i uciszyć drgania paska wieloklinowego, powstałe przez montaż koła dwumasowego na wale korbowym.
Wyprowadź przewód z punktu połączenia 3-ch uzwojeń, tzw. środek gwiazdy.
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
1. Czujnik temperatury zewnetrznej 2. Czujnik braku plynu chlodzacego 3. Masa ze styku 31 przelacznika swiateł 4. Reset wskazan MFA 5. Masa – jak w pinie 3 6. Reset wskazan MFA 7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow 8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara 9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara 10.Syngal obrotomierza –...
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Np. Golf 2 1,6 D lub TD. Obrotomierz wymaga alternatora też od Golfa 2 Diesla oraz odpowiedniego przełożenia silnik:alternator. Bez tego zgrania wyniki będą tylko orientacyjne. Do tego potrzebne są właściwie kompletne zegary, też od wersji "na ropę" oraz ich zasilanie 12V. Czyli można taki zestaw wykonać, lecz to trochę pracy będzie.
Robisz od dołu , jak widać mało miejsca. Ale cóż dizle tak mają. Dodano po 1 Tylko jak wyciągniesz to zobacz czy masz wtyczkę 2 czy 4 pinową.
Jeśli pasek nie obraca się to również hamulce nie maja wspomagania , pompa vac jest na alternatorze.
Szczotki są nowe, pasek jest napięty poprawnie, pytanie się nasuwa-gdzie jest regulator napięcia? z alternatora wychodzi aż 5 przewodów więc chyba jest na zewnątrz ...
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Masz 2 czujniki odłącz przewody weż żaróweczkę z przewodami Jeden koniec podlącz do plusa adrugim dotykaj czujników Na jednym ma świecić na drugim nie Uruchom silnik wolne obroty nie swieci na zadnym Dodaj gazu ok 2000 obr powinna świecić na drugim sprawdż przewód W na alternatorze
Wymiana alternatora pomogła
właśnie bardziej interesuje mnie podłaczenie obrotka tak jak w alternatorze diesla czyli przed mostkiem prostowniczym zrobić wyprowadzenie impulsów....czy można bezpośrednio pod te wyprowadzenie podłączyć obrotomierz??czy potrzebne jest jeszcze jakieś urządzenie np zliczające impulsy??? Pozdrawiam!
Demontuj alternator.
Dayco - DAY10X0875 (dł. 875mm; szer. 10mm)
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Jasne że tak OK.P
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
Hej! Co do Twojego pytania to widziałem kilka alternatorów z diesla i nie było wyjścia W. Ogólnie tam są podpięte obrotomierze które pracują jako woltomierz. Mam benzyniaka i obrotomierz z diesla. Sam szukam miejsca gdzie by podpiąć sygnał do obrotomierza z alternatora. Myślałem że jak będę miał alternator z diesla to tylko wepnę kabel i będzie działać,...
Powiedział ci, że uszkodzony wtrysk, bo albo cie nie słuchał, że na wyłączonym silniku, albo chce cię skroić na kasę. Tym bym sobie głowy nie zawracał tak generalnie, bo we wielu autach jest taki dźwięk. Gorzej, że auto nie przyspiesza, tutaj już diagnostyka się kłania.
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
CS8190 to w zasadzie przetwornik f/U i powinien dać się zaadaptować pod wyjście "W" alternatora w dieslu. Muszą być spełnione warunki: - maksymalne napięcie doprowadzone do wejścia układu nie powinno przekraczać jego napięcia zasilania - maksymalna częstotliwość sygnału przetwarzanego to 20 kHz Musi być zachowana liniowość częstotliwości wyjścia "W"...
Po co ci sprzegło? W dieslach to pasek nie drga jak jest sprzegło
DOdaj przewód od alternatora do akumulatora i dodatkowy masowy z alternatora wprost. ALternator od diesla z jak najmniejszym kółkiem pasowym.
Alternator FORD FIESTA 1.8 Diesel Czy można zamontować alternator do fiesty 1.8 diesel 2000r. od Focusa 1.8 Różnią się gniazdem przewodu elektrycznego (fiesta-2, focus-3)[/b]
Wcześniej był podłączony do cefki zaplonowej silnika bezynowego, teraz do alternatora silnika diesla
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Coś ci się pokickało z tym 150A, tyle to nie mają nawet alternatory w dieslach z grzałkami nurnikowymi.
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
Nie będzie jakichś dużych opiłków, tylko po prostu olej czarny jak z diesla. Kompresor nowy, skraplacz nowy, reszta do płukania.
Diesel, alternator wodą chłodzony?
Jeśli chodzi o silnik - na samej górze jest 1.8 16V benzyna - czyli Zetec. Poza tym alternator do Diesla ma inny numer.
A jak inne cuda? Alternator,jak diesel to co z awaryjną pompą wtryskową?
Taki jest oryginalny w tym modelu i nie powinno być problemu,jak ładowanie będzie rzędu powyżej 14V .P
W dieslach , przeważnie pod alternator.
Witam. Planuję w swojej audi a4 b5 1.6 ADP 94r. Zbudować car audio I po oględzinach zauważyłem że mam alternator 70 A i planuję go wymienić na większy i znalazłem 120 A też od audi też a4 b5 tylko od diesla 1.9 z turbiną i ty pojawią się pytanie. Czy nowy alternator od diesla podejdzie bez problemu na fabryczne miejsca mocowania alternatora czy trzeba...
Sygnał z alternatora stosuje się w silnikach diesla a sygnał z cewki może uszkodzić licznik bo występuje tam przepięcie. Podaj mi typ silnika jaki masz bo były dwa czy nawet trzy rodzaje. Sprawdzałeś licznik czy pytasz teoretycznie bo tak jak mówiłem nie mam pewności czy sygnał nie jest doprowadzony fabrycznie.
Dzięki za odpowiedzi. Lepiej zastosować alternator z diesla? Przy mniejszych obrotach może szybciej ładować? Czy to niema znaczenia?
COM masa DFM + wzbudzenia .Czy to możne diesel 1.9 z 96 r ??
jeśli deska od diesla to tak sygnał jest brany z alternatora deska od bezyny i TDI niestety nie
Witam, Zmieniłem silnik z 6 cylindrowego, na 4 cylindrowy. Zegary zostały stare. Oba silniki dają sygnał na obrotomierz z alternatora (diesel). Co zrobić, aby wskazania obrotomierza były prawidłowe? Aktualnie je zaniża. Obrotomierz VDO z nissana patrola y60 2.8td. Zmieniałeś tylko silnik czy alternator też?
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
na 3tyś +90A Co ci pobiera 90A???? potrafią się uśliznać pod obciążeniem t NIesposób nie poczuć spalonej gumy....... Dodano po 2 Jaki masz nr alternatora/...?
Musisz szukać na jakimś forum czy ktoś coś takiego zrobił. Ale widzę że aku masz spory więc pewnie altek też jest duży. Jaki masz motor? Jak diesel to tam na pewno będzie większy alternator. Jak benzyna to można wstawić altek z diesla :) Ale najpierw bym podłączył i wtedy się okaże. Warto też zrobić BIG3 (znajdziesz spokojnie informację w internecie...
Sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze sprawdzone?
Może być ze się tylko zawisiły .Sprawdz kabel z alternatora do aku./zwłaszcza poł. z oczkiem przy alternatorze.
A jak chcesz elektryczną, to musisz się rozglądac za sprzętem medycznym z demobilu. w niektórych urządzeniach są pompki membranowe. Pompę wirnikową można też znaleźć na szrocie. Były stosowane w klksonach wielotonowych. Wprawdzie ona duchała, ale jak znajdziesz wlot powietrza i usuniesz "pozytywkę" to będzie zasysać. Pomkę znajdziesz też w pneumatycznym...
Ciągniesz 100A z akumulatora i dziwisz się że albo nie ładuje, albo się pali alternator? Wywal te hi-fi, albo szukaj alternatora 120-150A z diesla.
W fordzie w silnikach Diesla musisz dobierac alternator po VIN, wlozyz inny, ladowanie bedzie ok ale jest jeden minus, bedzie Ci sie swiecic non stop kontrolka ladowania na zegarach i nie zgasnie dopóki nie włożysz prawidlowego alternatora. Poprostu elektronika altka musi być zgrana z wyposarzeniem auta: el. podgrzewana szyba czołowa czy fotele itd....
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
Kolego pisze jeszcze raz Alternatory od diesli w dieslach mają dużą wydajność na jałowych obrotach . Z racji tego że mają większą wydajność prądową niż benzyniaki i mają wyższą prędkość obrotową z racji wielkośći kół pasowych. I przełożenie takiego alternatora z diesla do benzyniaka powoduję że znikają problemy z prądem. Polecam 150A i 180A . Są tanie...
Kolega podłączyć kompa z programem serwisowym i przeprowadził procedurę adaptacji/naprawy alternatora.
Regenerować. Pasuje także od mk3 diesel. Jeszcze jedno pytanie: masz koło jednokierunkowe na alternatorze?
Oprócz wymiany regulatora warto pełny serwis zrobić : -kontrola łożysk -zmierzenie stojanu , wirnika ,przeszlifowanie komutatora -stan szczotek -jeżeli to z diesla to stan sprzęgiełka
prawdopodobnie do alternatora przynajmniej tak to jest rozwiązane we fordzie
Koszty to 3m przewodu elektrycznego-linki 0,75mm², jeden konektorek, jeden browarek - to wszystko pod warunkiem, że jest na altku wyjście W , wspomniane przez Kolegę Carot ; a powinno być, jeśli nikt alternatora nie ruszał, bo do Diesli VW wkładał takie przygotowane do zegarów z obrotkiem.
Witam ... Układ ma zliczać impulsy z zacisku W alternatora i wyświetlać wynik na wyświetlaczu LCD. Mam już zrobiony układ na ATMEGA32 zliczający impulsy sinusoidalne lub prostokątne z karty dźwiękowej. Po podłączeniu do samochodu zaczęły się schody... Te schody prowadzą do ... nikąd. Znam temat, bo skonstruowałem kiedys urządzenie do pomiaru obrotow...
Więc tak, nie wiem co tam robi jakiś rezystor oraz gdzie on dokładnie się znajduję więc zacznij od opisania gdzie on jest zamontowany. Druga sprawa to fakt że "wolny" pin na którym jest 7V to nic innego jak pin "W" stosowany w alternatorach diesla do odczytywania prędkości obrotowej silnika. Regulator nie ma żadnego "kalendarza"... W twoim przypadku...
przyczyn może byc dużo, nawet zaolejony lub zalany paliwem alternator, w dieslu kapie na niego ropa z pompy
Myślisz że przez miesiąc jeszcze jedzie?
Akumulator służy do zasilania odbiorników wówczas kiedy nie pracuje prądnica/alternator a nie do ładowania. Tak więc to właśnie alternator musi pokryć zapotrzebowanie na moc pobieraną oraz utrzymanie w dobrym stanie akumulatora. Z pewnością alternator utrzyma akumulator w dobrym stanie i pozostaje pytanie jakie obciążenie można podłączyć dla właściwej...
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Nie jestem pewien ale w mk2 sygnał do obrotomierza chyba jest podawany z alternatora (w dieslu)
kolego śmiało możesz montować moduł z diesla, to element niekodowany jedynie ustawia sie tam typ alternatora
Brak ładowania z alternatora, gaśnie kontrolka ładowania przy zapalaniu. Auto pobiera prąd tylko z akumulatora napięcie na zaciskach akumulatora. Po naładowaniu obniża się w czasie pracy silnika i silnik gaśnie. Opel Astra II Diesel r2002 silnik Isuzu, alternator z pompą. Bezpieczniki sprawdzone.
Kolego Arek460 , Możesz śmiało ładować akumulator w ten sposób, nic złego się nie stanie. Regulator alternatora ograniczy napięcie do wartości nieprzekraczającej 14.5V, domyślam się że chodzi o akumulatory kwasowe, nie żelówki. W samochodzie alternator w zasadzie często jest obciążony prawie samym akumulatorem - diesel z dołożonymi światłami do jazdy...
A czy każdy diesel na alternatorze ma złącze "W"?
Trzeba jednak zrobić ten alternator.
Witam! Jestem szczesliwym posiadaczem golfa diesla i nie dawno kupiłem licznik z obrotomierzem do niego. Problem tkwi jednak w tym ze nie mam wyjscia z alternatora do obrotomierza:( w poprzednim poscie wyczytalem, ze kolega mial ten sam problem tylko, że on ma alternator Motoroli a u mnie zamontowany jest firmy Bosh. Czy tobedzie takie same wyprowadzenie?...
Tego "skasowania " nie wyjaśniłeś , reszta wiadoma!
nie niemożliwe to jest schematyczne narysowane. autodata nie ma bardzo dokładnych schematów elektrycznych. francuzy biorą sygnał obrotów z cewki zapłonowej w benzynie lub alternatora w dieslach. w clio jeszcze deski nie wymieniałem osobiście wg mnie 35 styk ecu ale zobacz na układ wejscia na obrotomierz czy jest wysokonapięciowy / bedą elementy kondesatory,...
Wina leżała po stronie alternatora.
A sprawdziłes, jaki prąd jest pobierany z alternatora? Jak diesel to pewnie śwece żrą multum prądy, aku pewnie też rozładowany.
tuning diesla przebieg diesla usterki diesla
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot grubo drutu nawojowego zmiana napisów
pralka samsung ecobubble suszarka samsung dv90m5200qw
Sony STR-11L vs STR-414L – różnice, moc, funkcje, parametry, tuner, wejścia Kruger & Matz Live 11 – jak znaleźć zgubiony telefon przez Google Find My Device?