Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
A czemu nie alternatorowe? Niedostępne? Jak w elektronicznych nie ma, to szukaj w zaopatrzeniu rolnictwa. Albo z rozwalonego alternatora. Możesz szukać moduł prostowniczy do migomatu. Na alledrogo wpisz" mostek prostowniczy" i z w filtrze wybierz "przemysł" , mi sie pojawiły 80A po 70zet a za stówę 160A. Od migomatów właśnie. I czytaj parametr : prąd...
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: W Twoim silniku, przebiegi czasowe napięć indukowanych o częstotliwości znacznie większej niż sieciowa (50Hz)...
Panowie mam problem z alternatorem bo pali mi cały czas bezpiecznik od razu po jego włożeniu. Zrobiłem test żarówki i się zapaliła-> zwarcie w alternatorze. po rozebraniu alternatora i wymontowaniu mostka prostowniczego pomierzyłem diody bez ich wymontowania. Pomiary jakie otrzymywałem wahały się od 0.468v do 0.474v. Żadna z nich nie przewodziła w drugą...
Zgadzam się z Motronic, robiłem już kilka alternatorów z felicji i w każdym były uszkodzone Diody z mostka prostowniczego. Najtańszym rozwiązaniem było zakupienie całej płytki na giełdzie
Panowie, rozmawiacie o radiu samochodowym, radio samochodowe jest przeważnie zasilone z 12V ewentualnie 14,4V w czasie ładowania alternatorem. Dioda pewnie spaliła się od prądu a nie napięcia. Autor wątku powinien jeszcze powiedzieć w jakim miejscu znajduje się ta dioda, stawiam że jest to dioda zaraz na zasilaniu. Jeśli tak jest to z powodzeniem można...
Powiem szczerze zmorą tych alternatorów są diody prostownicze. W 90% uszkodzeń są to diody. Ja osobiście wstawiam do tych mostków prostowniczych diody Boscha o większej mocy i problem mam z głowy. Kto regenerował takie mostki to wie że zamienne diody chińskie o podobnym wyglądzie są gów..... warte, na szczęście w tych mostkach jest sporo miejsca więc...
A mocne i Tanie są np diody wyciągnięte ze starego alternatora lub kupione nowe diody "alternatorowe"
Myślę, że w takim zastosowaniu zdecydowanie najprościej i najtaniej będzie zastosować jednak diody Schottky. Sterowanie MOSFETów musi odbywać się dość ściśle synchronicznie. O ile w przypadku przetwornicy nie stanowi to problemu (dodatkowe uzwojenie w najgorszym przypadku), to w przypadku alternatora jest tylko kłopot. Na dokładkę koncentrujesz się...
Cześć wszystkim! Mam pytanie czy jakiś elektro mechanik wlutuje mi diody z drugiego alternatora do mojego od mitsubishi bo ulegly uszkodzeniu a zanim zamowie to kilka dni minie a pilnie samochod mi potrzebny. A mam drugi alternator sprawny tyle że nie pasuje do mojego auta.
Witam . Te trzy diody rozlutowane to raczej diody wzbudzenia,do sprawdzenia, (być może się mylę,gdyż dawno temu miałem do czynienia z tymi alternatorami).Diody prostownicze były od strony koła pasowego na takich aluminiowych radiatorach .Gdy zamontowałeś nowy regulator ,to ma on taki ząbek ,by zamontować go w jednej pozycji.Jednak przy wymianie na nowy...
Proponuję sprawdzić trzy diody w alternatorze, które występują oprócz prostowniczych pełniąc funkcję kontrolną każdej z faz alternatora/ Pozdrawiam.
Nie.Ten drugi wyglada jak tak samo jak ten na zdjeciach ktore dolaczylem,tylko ma 6 diod
Francuzy to nie Japończyki, wszystko można naprawić, jak się chce. W alternatorze jest płytka prostownicza (z diodami) i płytka regulatora. Zanieś alternator do warsztatu elektrycznego, oni zdiagnozują co jest uszkodzone i wymienią lub powiedzą Ci co poleciało i samemu kupisz i wymienisz.
W niektóych alternatorach jako diody prostownicze są diody zenera na 32V, poz tym wcale nie musiał byc to prąd zwrotny diod, a tak obciązył kondensatorek elektrolityczny jaki jest zamontowany na mostku.
Witam, takie diody były kiedyś w sklepach elektronicznych, możesz zastąpić je diodami 30A z alternatora ale diody w tych mostkach są łączone równolegle (w tym po dwie) i należy wymienić obie.
Witam. Chcę zlutować prostownik do mz-tki i mam pytania: Jakie parametry powinien mieć mostek trójfazowy i diody prostownicze aby było małe ryzyko awarii? Czy 100V 50A wystarczy? I jakie diody byście polecili do tego? Motor ma instalcję 12V i wydajność alternatora 180W.
To zależy . W współczesnych alternatorach diody prostownicze pełnią też rolę zabezpieczenia w stanie zaporowym , żeby nie przekroczyć pewnego ustalonego napięcia bezpieczeństwa w razie awarii regulatora napięcia . Takiej diody dyskwalifikuje użycie w prostowniku . Druga sprawa , one są przewidziane do wymuszonego obiegu powietrza inaczej ich ugotujesz...
Mam problem z alternatorem Lucas - oczywiście nie ładuje. Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć takiego modelu mostka prostowniczego (nr z mostka: 83633A i 4579) Ktoś już w nim grzebał i zamontował regulator 15RAa 14V. Wszystko podłączone jest według schematu (zaznaczyłem na czerwono diody, których końcówki są "odlutowane" w tym jedna z nich wyrwana):...
Były te diody w mostkach prostowniczych w migmag montowane sa w alternatorach .
sprawdż zasilanie 30 z alternatora lub dioda w układzie prostowniczym acha pasek chyba nie ślizga???????????
zamawiaj w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz
Dla zainteresowanych to były diody : mostek prostowniczy ~~100zl mając lutownice klucz 8 da rade samemu zrobić.
kombajn to rekord ( ale nie wiem czy alternator jest fabryczny). Może kolega mi przybliżyć jak zbadać diody wzbudzające ? Prostownicze to wiem - test z żarówką. No i jak sprawdzić regulator ?
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie kazdego alternatora na dodatkowa funkcje spawania....
Kupiłem sobie szczotki i łudziłem się nadzieją, że będzie działał. Rezystancja na stojanie wynosi 0.7 ohm. Wirnik jak pisałem 4 ohm. Przypatrzyłem sie głębiej alternatorowi i dostrzegłem 3 diody (przypuszczam wzbudzenia). I teraz moje jest takie pytanie czy stojan i wirnik jest dobry. Postaram się rozlutować i dokładnie sprawdzić wszystkie diody prostownicze....
Wydaje się, że spadek 0,3 V na połączeniach technicznych może być dopuszczalny (zależy jeszcze od poboru energii). Natomiast nawet całkowity brak masy na którymkolwiek elemenci pojazdu nie moze być przyczyną grzania się alternatora. Natomist skłaniałbym się do uszkodzenia diody w mostku prostowniczym albo zwarć wewnętrznych na uzwojeniach. Tylko nie...
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam miernik,najlepiej wskazówkowy na zak.2V pr.stałego i ręką poruszam...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
sprawdź diody prostownicze. Miałem taki problem w vectrze A 1,7 isuzu 82km, lecz po czasie kompletnie przestał ładować. Przyczyna były diody. Pozdrawiam
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Koledzy przeglądam forum w poszukiwaniu info na temat wyciągnięcia alternatora z forda transita silnik 2,5D rok 1988. Problem mój polega na tym iż świeci mi lampka akumulatora cały czas nawet jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki. Natomiast na wolnych obrotach jak jadę to się tylko żarzy a jak jest odpalone na postoju to nie świeci dopóki się nie włączy...
Rozebrałem mostek jak kazałeś sprawdziłem diody. 4 przewodzą prąd od radiatora do diod a 4 od diod do radiatora. Musze wyjechać za pół godziny dodam konkretne zdjęcia z cyfrówki. Widziałem już nie jeden mostek prostowniczy od alternatora, ale ten mnie zdziwił 6 połączeniami przewodów z uzwojenia do mostka i 8 diodami. Dodano po 47 Dodano po 2 Dodano...
A nie dotyczy to alternatorów samowzbudnych? Podobnie jak układ dziewięciodiodowy? Jaki tam jest schemat układu? Inna rzecz- wiedzieliście, że Bosch (przynajmniej w starszych alternatorach) w mostkach prostowniczych stosował diody Zenera? Ciekawe jak teraz? Jak w załączniku z [url=]posta V.
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie ). Teraz...
Czołem, dziękuję serdecznie za pomoc w naprawie alternatora. Winowajcą okazał się regulator napięcia. Kupiłem zamiennik. Auto jeździ bez problemu. Jeżeli ktoś będzie chciał pomocy przy alternatorze - Toyota Yaris II d4d proszę pisać.
NIe rozbierałem tego alternatora ,i nie wiem jak dokłądnie wyglada w nim mostek. Generalnie masz 9 diód. 6 prostowniczych na duży amperarz i 3 od wzbudzenia alternatora . Te prostownicze są drogie. Natomiast te od wzbudzenia z powodzeniem możesz wymienić. Usterka wygląda własnie na to że coś jest z nimi nie tak. Wszystko jednak musisz sprawdzić multimetrem...
mam pytanie Jakie były napiecia przed wymianą diody, a jakie po wymianie? Pytam, bo wydaje mi sie , że w moim punto mam za niskie napiecie 14V bez obciążenia, a po zapaleniu swiateł i włączeniu wentylatora spada do 13,4V. Od czerwca mam nowy akumulator, który w ostatnich dniach padł. Szukając przyczyny znalazłem pobór w stanie spoczynku - 0,4A Okazało...
Prostownik składa się z jednej diody prostowniczej. Pamietaj o spadku napięcia o 0,6V na diodzie. Na wyjściu preferowane jest napięcie 14,4V
Witam, prosze o pomoc w ogarnieciu tematu alternatorow Denso 120A i 150A montowanych w Focusach II z silnikami PSA(francuzy) 1,6 i 2,0 TDCI. Sa takze montowane w Mazdach i Volvo. Cena tych urzadzen jest kosmiczna, a dostepnosc podzespolow mizerna. Padaja jak muchy po malych przebiegach. Sprawe dodatkowo komplikuje zastosowanie multiregulatora('gada'...
Dzięki za odpowiedź.Za co dokładnie on odpowiada?Mam problem w swoim alternatorze taki iż wytwarza za małe napięcie.ok 13,5 v .Diody ,układ prostowniczy z regulatorem oraz wirnik stojan i szczotki sprawne.Czy ten kondensator może być powodem zbyt małego napięcia?Pozdrawiam i czekam na dalsze podpowiedzi
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) Jest to alternator...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
Ciekawa rzecz dzieje się w samochodzie opel omega (silnik benzynowy). Po jednym, dwóch dniach jazdy uszkadza się alternator i nie ma ładowania akumulatora. Po naprawie znowu dzień, dwa i znowu brak ładowania. Po wymianie całego alternatora na inny sprawny, znowu po dwóch dniach uszkodził się. Co może być przyczyną ciągłego uszkadzania się alternatora?...
Witam mam problem z podłączeniem tego alternatora ze zdjęcia. Jest to jakiś wynalazek mitsubishi. Jeśli ktoś wie jak to zrobić prosze o pomoc. Dodam ze w środku ma diody prostownicze.
Oczywiście trzeba jeszcze wziąć pod uwagę diody prostownicze. Diody mają pewien zapas, ale najlepiej sprawdzić w danych na ile można prąd zwiększyć. Praktycznie niewiele jak 10-20 % prądu znamionowego uda się zwiększyć zmianą przekroju drutu. Więcej i tak nie da się upchać w stojan.
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Witam mam problem z tym alternatorem a mianowicie zapaliła się kontrolka aku.i kontrolka hamulca i nie ładował, po wymianie mostka prostowniczego dwie diody miały zwarcie w starym, nadal świecą kontrolki od aku.i hamulca. Ładowanie jest na wysokich obrotach dochodzi do 13,60 nie jest to rewelacja ale jakoś ładuje i tylko na wysokich obrotach i co dalej.
W isuzu problemem były diody prostownicze. A obrotomierz nie jest podpięty pod alternator?
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
Po co mnie prowokujesz? Diody i izolacja stojana wykonane z... Jakiekolwiek obciążenie bliskie mocy maksymalnej, powoduje brak przewodzenia mostka prostowniczego. Do tego moc całości przy tych gabarytach też zostawia sporo do życzenia. Ogólnie całość produkcji firmy Pal, z tamtego okresu to bardzo delikatne elementy. Dosyć często zastępowałem je polskimi...
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Możesz mieć uszkodzone diody wzbudzenia. Tam siedzą 1N4004 / nie jestem do końca pewien.Ostatni , taki altek naprawiałem bardzo dawno. Poza tym, przy wyłączonym silniku podłącz amperomierz do akumulatora, tak jak wspomniał kolega Dr.master. W ten sposób można sprawdzić czy alternator nie ma przebicia na diodach prostowniczych.One i tak czasami dostają...
Na początku, do czasu rozruchu, nie może płynąć duży prąd wzbudzenia, bo szybko rozładowałby się akumulator. Aku jest ciągle podpięty do alternatora. Jakby były oddzielne diody dla wzbudzenia to rozumiem, a tak... A tak to regulator bierze "info" z dowolnej fazy, diodę ma w sobie. Są takie alternatory że bez zewnętrznego wzbudzenia nie będą działały,...
Jeśli pomiar miernikiem cęgowym nie wykaże przeciążeń alternatora to sprawdziłbym dokładnie ten gruby kabel na odcinku między plusem alternatora a skrzynką bezpiecznikową pod kątem przetarć/uszkodzeń izolacji i potencjalnych zwarć gdzieś do masy. Może tam gdzieś jest słaby punkt powodujący krótkotrwałe zwarcia w wyniku na przykład drgań silnika i zanim...
Napiszę Ci co swego czasu zrobiłem i jak się zachował alternator. 1. Zwarłem tak jak piszesz wyjście prądowe do masy 2. Dałem pełne 12V na wzbudzenie Ręką usiłowałem obrócic koło pasowe i dostałem bardzo duży opór ale nie równomierny, tylko koło przeskakiwało o pewien kąt i znowu duży opór. Poza tym jeśli zewrzesz wyjście alternatora i go napędzisz...
robiłem dzisiaj tipo 1,6 napięcie ład pod obciążeniem 13,7V jałowo 14,0V żarzyła się gościowi kontrolka ładowania na wysokich obrotach przyczyny były dwie; 1:spadek napięcia na przewodzie alternator akumulator wahał się w granicach 0,4V /skorodowana końcówka kabla przy rozruszniku /po usunięciu usterki napięcie wzrosło do 14,0V pod obciążeniem 14,3...
Napiencie W to jest wyjście na obrotomierz . A pobieane jest z jednej fazy uzwojenia stojana omijając diody prostownicze. No nie do końca, diody ujemne zamykają obwód do masy :)
to zostają te chinche i alternator. Regulator napięcia albo diody prostownicze w alternatorze są przegrzane i są źródłem zakłóceń. Spróbuj jeszcze połączyć masę radia osobnym przewodem z masą wzmacniacza. Sprawdź czy antena do radia ma masę. Miałem podobny problem w Kadecie ale zanim go rozwiązałem to sprzedałem ten samochód. Może Tobie sie uda. Powodzenia!
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Objawy wskazują na uszkodzony regulator i popsutą diodę prostowniczą. Należy wymienić regulator ze szczotkotrzymaczem oraz radiator z diodami .Za chwilkę dojdą łożyska i korozja uzwojeń. Najlepiej kupić nowy alternator.
Sprawdź diody prostownicze.Jeśli alternator wydaje dziwne dźwięki, to zwarcie na diodach, w uzwojeniu alternatora lub poza nim - w instalacji. Sprawdź także łożyska. Jak za małe napięcie to do wymiany regulator napięcia.
Te jednostki ?/1447/ , to LED - a lub dwie szeregowe diody prostownicze.
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Witam.. Bardzo ciekawy sposób.W związku z tym mam parę pytań. Jakie zadanie spełnia ta chyba dioda ? I co się stanie jeśli się z czasem spali (pewnie nie będzie w ogóle ładowania i może można by wstawić diodę która świecąc sygnalizowałaby że się ładuje chociaż może na desce się zapali kontrolka o braku ładowania jeśli by się spaliła ta dioda) I jeszcze...
Jeśli chodzi o napięcie na instalacji to niby jakie miałoby być jeśli nie nominalne? Wielkość napięcia wyniknie z bilansu energetycznego, czyli poniekąd stanu akumulatora. Z racji, że diody krzemowe z tego mostka mają mniejszą oporność niż płytki selenowe to napięcie odrobinę podwyższy się. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej...
Witam. Zapomniałem zamknąć temat. Powodem były padnięte dwie diody w mostku prostowniczym w alternatorze. Zamykam temat.
Wiec jezeli dla pojedynczej diody spadek napiecia 0.5V jest prawidlowy to jak to wyglada z pomiarem calego mostka, caly mostek sprawdzalem przed rozbiorka alternatora podlaczajac miernik pomiedzy obudowe alternatora i kolejno zacisk B+ i D+. Przy wszystkich pomiarach wynik - spadek napiecia 0.5V. Zasadniczo mierzac mostek diodowy pomiedzy obudowa a...
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi Mostek prostowniczy. Układ diod dzięki którym mamy prąd stały, a nie zmienny jaki generuje alternator.
Nawinąłem trafo 14,7 wolt 50A . wystarczyło to do rozruchu samochodów do których jest wykonany. Zastosował em uzwojenie z linki 4mm². Chodzi mi o motory 1.4 i 1.6. Wiem, że gotowy mostek typu gretza nie da rady. Chce kupić diody 100A ponieważ musi być jakiś zapas. Nie chcę po szrotach kupować alternator. Chodzi mi o 4 diody żeby je połączyć w mostek.
Jak uzwojenie, diody i regulator do wymiany to rozumiem że cały alternator? Można wiedzieć na przyszłość skąd takie wnioski? Układ prostowniczy wydaje się być sprawny.
Na oporność diod z alternatora nie patrz, większość diod ma ten sam opór. Te z alternatora mają za mały prąd przewodzenia, mogą się spalić. Udało Ci się wyjąć chociaż jedną? - pokaż. Muszą mieć jakieś liczby lub litery na obudowie. Pasek na diodzie - w przypadku diod prostowniczych - (po jej obwodzie bliżej którejś krawędzi oznacza minus potocznie mówiąc)...
Mam poloneza z fabrycznym alternatorem A125 55 i teraz dokupiłem sobie alternatorek od BMW E34 115A bo mam niestety klime i chłodnice od Diesla 1,9 a skraplacz klimy zasłania całą chłodnice silnika i wentylator silnika prawie non stop chodzi a wkorku to i drugi się włącza a wentylator klimy chodzi non stop po jej włączeniu !.A w zimie swiatła i wentylator...
zacisk B+ jak pisałem to wyjście alternatora. od razu na + akumulatora B- to masa w poście napisałeś DE a powinno być DF. to jest wzbudzenie wirnika. napięcie pobierasz z regulatora Mo to kontrolka wyprowadzona z gwiazdy stojana. zamyka ona obwód cewki przekaźnika jest jeszcze zacisk 54. połaczony poprzez diodę prostownicza. katodą do zacisku DF a anoda...
dioda LED to nie jest dioda prostownicza! (diody prostownicze sa w alternatorze-zamienia prad zmienny na staly-odwraca dolna polowke sinusoidy-przeplyw pulsacyjny wystepuje=prad staly=>akumulator))LED czyli dajaca swiatlo-zamienia energie elektr. na energie swietlna do diody przylutuj opornik-rezystor ok 500ohm , mniejszego nie bo bedzie sie grzal troszke...
Witam wszystkich! Posiadam Astre 95r. 1.7 TD Isuzu oraz alternator Hitachi 70A z wyjściem na 2 piny, symbol alternatora: LR 170-511 Elektryk sprawdził alternator i stwierdził że padły diody. Potrzebuję cały mostek prostowniczy do tego altka, gdzie dostanę tą część najlepiej w sprzedaży wysyłkowej?? A swoją drogą co sądzicie o nowych altkach np z allegro,...
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Witam Z powodu braku ładowania rozebrałem alternator by sprawdzić czy diody prostownicze działają. Okazało się że tak, więc kupiłem nowy regulator tylko zajęło mi to troszkę czasu i nie pamiętam już jak złożyć ten sprzęt. Prosiłbym o schemat jak połączyć przewody wewnątrz alternatora. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
[url=]Alternator jak w temacie, generalnie nie trzyma napięcia. Kiedy auto zimne, ładuje 14.2 lecz po przejechaniu powiedzmy 20 km napięcie ładowania spada do 13.6v a kiedy się zatrzymam, silnik pracuje to po mocnym nagrzaniu do 13.3, wyniki bez obciążenia, na światłach dziennych i powiedzmy wentylator w kabinie na 2 biegu. Alternator był już trzy razy...
No fakt. Oczywiście chodzi o stronę wtórna transformatora. Idea wypowiedzi jednak została zrozumiana. Przepraszam. No i oczywiście szeregowo.... tak. Gdzie fakt faktem, te diody to dość niespotykany model. Nie wiem kto wpadł na pomysł, aby budować mostek z diod samochodowych, stosowanych w alternatorach. Są to diody 35A 400V, ale to jakiś chiński wynalazek....
Witam. Posiadam światła DRL M-tech 507se. Niestety kilka diod padło prawdopodobnie przez napięcie prawie 14V z alternatora. Po naprawie z pewnością dołożę w szereg jakąś diodę prostowniczą, żeby ograniczyć napięcie zasilania. Czy ktoś pomógłby mi w identyfikacji diody? Dioda ma wymiar 3x3mm, napięcie zasilania zdaje się 12V, gdyż po podaniu takiego...
Jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Ostatnio kupiłem alternator 75 A/14 V i chciałbym go najprościej, jak się da, przerobić na silnik elektryczny (do szlifierki taśmowej). Usunąłem układ prostowniczy i wszystkie diody. Ze szczotek wychodzą 2 kable, na które daję zasilanie 6 V/1 A, a ze stojana 3. Jak podłączyć stojan? Są to 3 fazy? Jeśli 3 fazy,...
Zamowilem regulator o ktorym wspominal Kolega tj., ARE0002 AS. Z tego co widze alternayor ma 6x diody prostownicze typowo alternatorowe + 3 diody prostownicze (dosc leciwe bez oznaczen ale wygladaja na nie, widoczne na foto) Niestety sam regulator ma zupelnie inny rozmiar. Musze poszukac innych numerow. Zalacze zdjecia moze ktos cos doradzi.
Kolego prawdopodobnie uszkodzony mostek prostowniczy ,diody.
Chodzi o diody prostownicze, takie jakie są w prostownikach i alternatorach.
To iż tak mówili to wynika z ich niewiedzy, komutator może zamieniać prąd zmienny na stały i odwrotnie zaś pierścienie ślizgowe nie i dlatego jest potrzebny układ diod prostowniczych. Pierścienie mają stały kontakt ze szczotkami zaś styki komutatora mają styczność ze szczotkami naprzemiennie. W linku artykuł wyjaśniający różnicę miedzy komutatorem i...
Alternator wymieniony-wszystko działa. Jak znajdę czas wylutuję mostem prostowniczy ze starego i sprawdzę diody.
Niech autor pokręci na dobry początek dwa dynama rowerowe przez jakiś prostowniczek czy diodę ładujące aku 6V, te najnormalniejsze - po próbie wysiłkowej opisze wrażenia. Dodano po 3 Albo nawet jedno dynamo na początek, co już da pojęcie o problemie. Z resztą takie czy podobne eksperymenty były opisywane, nawet tutaj na Elektrodzie, trzeba poszukać...
Nigdy ,przenigdy w polonezie nie bylo alternatora 6d.Widziałeś kiedy w polonezie przekaźnik lampki ładowania? W polonezie początkow był stosowany alternator A124M ,mostek diod prostownika głównego zabudowany na podkowie aluminowej,diod prostownika pomocniczego na plastiku.Alternator tem miał prad wyjąsciowy 42A,później ewoluował do 55A-została zmieniona...