Dobrze że zamontowane altereaktor, gdyż Prądnica to już przeżyjesz. Ma mniej mocy niż alternator, i jest bardziej awaryjna.Przy alternatorze można podłączyć więcej odbiorników (dodatkowe światła i.t.p).Jeżeli tylko ma się pieniądze (nie każdego czasem stać na taki wydatek ),to jestem na TAK , nie mieć kłopotów z odpaleniem, bo akumulatory niedoładowane,lub...
no to popatrz ile maja "A" i czy pasuje to Twojej fury zamontowac... A w poldkach to nie wiem co tam maja. Pozdro
PRzetłumacz to: "Widze ze takie światła nie mozna używać je podczas normalnych warunków atmosferycznych w czasie jazdy ze światłami mijania czy drogowymi" bo kilku rzeczytaniach nie ma pojęcia o co ci chodzi. Jak już wiesz są dostępne specjalne światła z zarówkami 21W/12V przeznaczone do jazdy dziennej. Podłącza się je tak, by działąły dopiero po włączeniu...
Witam .Alternator już naprawiony napięcie jest na zapalonym 14.4V bez obciążenia? Światła do jazdy dziennej masz na Ledach dodatkowe? To najprawdopodobniej przepalone ,może być uszkodzony sterownik centralnego zamka. I tak jak kolega (at)mihal2002 napisał sprawdzić sterownik klimatyzacji .
Uhh no tak, mialem o altku napisac, wlasnie co z alternatorem do tego? :)
A jak mogę sprawdzić sprawność alternatora i jaki mam zapas ? Normalnie włącz światła drogowe , dmuchawę na full i grzaną szybę i powinno być powyżej 14V na akumulatorze. Albo podaj jaki masz silnik lub typ alternatora.
Najprościej obciążyć instalację odbiornikami ( dmuchawa , ogrzewanie szyby i siedzeń , światła ) i kontrolować temperaturę klem w miejscu zaciśnięcia na przewodzie. Jak jest problem , to po 15 min jest bardzo gorące.
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
To możesz zapomnieć o dynamie w piaście. Na 6V 3W nie zaszalejesz, tym bardziej jak chcesz mieć światła długie i krótkie. pozostaje ci akumulator. A jak nie to kombinuj z tym alternatorem, może coś zdziałasz.
Tam jest dynamiczna kontrola napięcia. Nie ma potrzeby to silnik jest odciążony. Światła dodatkowe DRL zakłada się "pod zapłon" ;)
Hyundai Tucson 2017 2.0 CRDi 185 kon Problem z ikoną ładowania i światłami dziennymi, ogrzewaniem tylnej szyby po wymianie alternatora i akumulatora AI: Czy problemy z ikoną ładowania, światłami dziennymi i ogrzewaniem tylnej szyby pojawiły się od razu po wymianie alternatora i akumulatora, czy po jakimś czasie? Tak. Nawet klapa tylna nie chciała się...
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Witam.Mam VW T3 alternator 55A.Nie wiem czy oryginalnie taki był,spodziewam się że nie.Stanąłem przed koniecznością zakupienia nowego akumulatora .Oscyluję w granicch 70-72Ah.Czy taki alternator będzie dobry do takiego byka,czy raczej pomyśleć o mniejszym akumulatorze np.60A I 600EN,lub alternator 90Ah i aku 70?.W samochodzie standard.Bez bajerów elektrycznych.Za...
A czy można puścić kable po baterii samochodu do dodatkowego akumulatora, po drodze zainstalować separator, przepuścić to przez przetwornicę DC-DC step up/step down, o której pisałeś? Bateria będzie posiadała wbudowany Bluetooth, także mogę kontrolować, kiedy puścić lub odłączyć prąd z alternatora i pewnie używałbym alternatora jako dodatkowy sposób...
Alternator jest bardziej wydajny niż zastosowana prądnica.Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator).Trochę trzeba pokombinować z mocowaniem ,lecz masz dużo miejsca ,więc nie powinno być problemu.Zaletą podstawową jest większa moc ,co w tym przypadku ,dołożenie dodatkowych odbiorników prądu (dodatkowe światła i.t.p)nie...
Nie tylko przez stacyjke , to jest jeszcze bardziej skomplikowane bo przechodzi przez włącznik świateł, kiedy włączasz światła zostają dołączone dodatkowe uzwojenia alternatora
Witam , częściowo ciągnik złożony odpalony , sprawa wygląda w taki sposlob ze pomylilem kontrolki zmylilo mnie to ze ten cienki kabel idzie w ogóle nie do tej kontrolki co trzeba (to jest kontrolka od świecy żarówej) zastanawiam sie tylko po co ktos tak to zrobił , a kontrolka do tego wzbudzenia działa tylko ze tam żarówka raz lapala raz nie lapala...
Sprawdz mase z silnikiem, karoseria, lub samym alternatorem. Najlepiej dolacz dodatkowe kable nmiedzy tymi elementami. Pozrdawaim.
Masz jakieś niefabryczne radio ? Zamontowany autoalarm, immobilizer, lokalizator GPS ? Syrenka alarmu z własnym zasilaniem ? Podświetlenie wnętrza schowka - uszkodzony wyłącznik ? Oświetlenie wnętrza bagażnika ? Dodatkowe światła do jazdy dziennej ? Sprawdziłeś alternator - może uszkodzona jedna dioda i kradnie prąd ? Zamontuj do testów inny akumulator....
Szczotki występują razem z modułem, koszt około 200zł (Renault Master) . Trzeba rozbierać cały alternator . Pewnego razu kolega pożyczał prądu innemu kierowcy i spalił uzwojenie, zabezpieczenie nie zadziałało. Powiedzmy że auto stoi 12h bez odpalania ,jest mróz tak jak dzisiaj –10. Odpalam silnik ładowane są dwa akumulatory + światła +podgrzewane...
1) ATtiny 13 w zupełności wystarczyłby na wykonanie zadania - zał/wył . Z ATmega 8 to , faktycznie spora rozrzutność :D 2) Załączenie światła powyżej 13,5V ??? , a jeśli niższe od 13,5V np. wolne obroty - to wyłączy automatycznie światła :D ?? Alternator dostarczający dodatkowe napięcie do instalacji samochodowej , przy niższych obrotach chyba nie będzie...
Witam , odnawiałem traktorek mtd jn 200 at- całą blacharkę , pewnie przez przypadek przy skręcaniu jakiś kabelek dostał po uszach , po sprawdzeniu miernikiem wykazuje brak ładowania , światła działają więc alternator jest dobry , moja prośba czy też pytanie jest taka- jak podpiąć dodatkowy przewód wychodzący z alternatora ( Dc output )(czerwony) i bezpośrednio...
Sprężarka stawia dość duży opór silnikowi, do tego dodatkowo alternator - pracujący wentylator skraplacza, wentylator wnętrza, światła i reszta odbiorników i już możemy mieć alternator pracujący w okolicach maksymalnej wydajności... Do tego bardzo gorące powietrze zasysane przez silnik też ma duży wpływ na moc silnika.
Witam! Rozumiem że ten sygnał DF jest dla podłączenia komputera i diagnostyki ładowania. Zamontowałem nowy regulator (bez lutowania tego kabelka) nastąpiła poprawa kontrolka gaśnie po odpaleniu auta, jednak na wolnych obrotach pod obciązeniem (światła ogrzewanie) zaczyna świecić. Czyli to chyba oznacza ze alternator nadaje sie do generalnego remontu?...
Spoko jutro puszczę dodatkową masę :) Pozdrawiam
Jestem ciekaw, skąd się wzięło to 0,5 l paliwa więcej? Nie pierwszy raz to słyszę. Załóżmy, że auto podczas jazdy potrzebuje średnio 15kW, oświetlenie to ok.150W, czyli 1% tego. Załóżmy, że alternator ma sprawność 50% - wychodzi 2% więcej mocy, czyli samochód, który spala 7,5l paliwa, zużyje o 0,15l więcej. Poza tym, można się zaopatrzyć w dodatkowe...
Witam, mam problem z golfem 2 1,3benzyna. Wygląda to tak że jakiś czas temu zaczął się problem z światłami które raz świeciły jaśniej i gasly, wycieraczki miały dziwne prędkości raz szybko wycieraja raz ruszaly się z prędkością żółwia(ledwo się ruszyly). Problem ustapil(światła świeciły mocno i wycieraczki z dużą predkoscia). W pewnym momencie spalił...
A jak zamontujesz jeszcze 2 dodatkowe alternatory?Bo ten w aucie daje na maxa 34 Ampery,a jeszcze na światła,zaplon musi wystarczyć?
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Dzień dobry, proszę o pomoc w lokalizacji usterki. Samochód to Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 KM. Problem tkwi i w ładowaniu a dokładniej w jego falowaniu. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika, następuje dość powolny wzrost napięcia na słupkach akumulatora, do tego dochodzi dość późne wzbudzenie alternatora. Napięcie wzrasta, od około 11,5V do 14.45V. Gdy...
Kolego sprawa jest prozaicznie prosta z samopoziomowaniem lub masakrycznie trudna. Jeżeli nie masz schematu kompletnego do takiej instalacji to sobie odpuść. Jeżeli masz problemy z oświetleniem drogi to zacznij od podstaw.Zmierz napięcie na żarówkach i sprawdź stan odbłyśników i szkieł w reflektorach. Jeżeli nie potrafisz tego ocenić to jedź na stację...
Coś kiepskie pomiary poszły, bo bezpiecznik na wspomaganie to 80A, na wentylator 30A. Aby skutecznie pokonać problem: -nowy akumulator -regeneracja alternatora (zwłaszcza połączenenie diód prostowniczych z masą) -nowe klemy (zwłaszcza PLUS) -montaż dodatkowego kabla b+ z alternatora na klemę. Zacznij od końca listy.
Zawsze możesz zregenerować ten alternator i wzmocnić go (wymiana diód prostowniczych na mocniejsze), każdy lepszy elektryk naprawiający alternatory ma dostęp do takich części, po za tym polecam włożyć aku 50 Ah z większym prądem rozruchowym, standartowy 34Ah może być zbyt słaby i dlatego masz takie problemy. Nawet standartowy alternator doładuje ten...
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania), oraz przewód od amperomierza. Między alternatorem,...
Na wstępie drobne sprostowanie: komutator składa się z wycinków, występuje w prądnicach prądu stałegi i silnikach. W alternatorze są dwa pełne pierścienie, po których ślizgają się szczotki. Jeżeli chodzi o usterkę - prąd stały na wyjściu z alternatora otrzymuje się z prądu trójfazowego, może nie pracować jedna z faz. Usterki należy szukać w uzwojeniach...
Witam,czy wartości poniżej są prawidłowe?mam problem z odpaleniem silnika po nocnym postoju rozrusznik jak by się przycinał przy pierwszym obrocie, wymieniłem na inny używany jest lepiej ale jeszcze nie dobrze pomyślałem ze może akumulator i zmierzyłem napięcie VAGiem w bloku 016. 12,24V-przy włączonym zapłonie 14,30V-na wolnych obrotach 11,32V-zapłon,...
No ok Panowie! przejście na bezpiecznikach do masy to normalna rzecz w każdym aucie,akumulator był zmieniony na nowy,każdy obwód bezpiecznika sprawdziłem osobno na pobór prądu przy uruchomionym silniku,wszystko w normie.Ale teraz!! włączam światła, nadmuch kabiny, ogrzewanie szyby! Co powstaje? Momentalne nagrzewanie się alternatora do takiej temperatury,...
Lekko przesadzasz z możliwościami alternatora na biegu jałowym. żarówki , na max to tył 100W , przód 4x55W dodatkowe, krótkie + pozycje 130W. Odbiorniki, ogrzewanie tylnej/przedniej szyby, ogrzewanie spryskiwaczy, foteli..., wycieraczki, dmuchawa , spryskiwacze - 3 silniki .... "Ni" ma bata alternator nie wydoli ;-) przy biegu jałowym
A nie lepiej zostawić tak jak było w oryginale? Tzn. 2 cewki na zasilanie przedniego reflektora (34/40W), jedna mała zasilająca przez prostownik selenowy akumulator, z niego z kolei brane zasilanie tylnej lampy, postojówek i klaksonu? Wszelkie dorabiania jakichkolwiek regulatorów stratnych są z góry skazane na porażkę, ze względu na małą wydajność tej...
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Dzisiaj zrobiłem dodatkowe pomiary. Wszystkie połączenia plusowe są czyste, i masy też. Wymiana sprzęgła, więc zadbałem żeby czysto było :) Różnica napięcia to: między zaciskami 12.64, między masą na zacisku a + na alternatorze, 12.62, masa na alternatorze i + na zacisku tyle samo 12.62. Czyli spadek napięcia jest 0,02V wg wskazań multimetru. Po odpaleniu...
Coś masz źle podłączone. Światło przednie jest zasilane z alternatora. Światła pozycyjne są zasilane z akumulatora. Ładowanie jest z cewki bezmasowej, przez mostek selenowy i pozbawione żadnego regulatora. Niestety to ma jedną wadę, ponieważ wydajność cewki ładowania jest zbyt mała aby pociągnąć wszystkie żarówki pozycyjne (4x 5W) plus jeszcze dodatkowe...
Musiałbyś zastosować dodatkowy układ sterujący, który wykorzystuje sygnał kontrolki ładowania z alternatora lub kontrolki ciśnienia oleju z czujnika. Były kiedyś w sprzedaży automaty dla starszych samochodów, włączające światła mijania po uruchomieniu silnika.
Pomijając kwestię ortodoksyjnego podejścia do przepisów rozwiązanie to ma jednak "ręce i nogi". Gdy zatrzyma mnie policjant powiem że miałem włączone światła mijania i po sprawie. Oszczędność energii jest spora a skuteczność jest też zachowana. Światła drogowe swiecą na wprost, a więc w oczy nadjeżdżającym z przeciwka i zmniejszenie ich jasności jest...
Uszkodzenie regulatora alternatora i nic ponadto. Napięcie troche za wysokie, bo typowo podczas ładowania, bez włączonych dodatkowych odbiorników (np. światła, dmuchawa etc.) nie powinno przekraczać 14,2 V.Typowo 13,8 - 13,9V.
kolego skoro to wersja skandynawska jak piszesz nie znam tej wersji nie chcę wprowadzić w bład więc nie rozbieraj wszystkiego po kolei , zerknij na początek do alternatora powinieć mieć dodatkowy przewód który dostaje impuls napięciowy podczas pracy i to on załącza światła to jest sugestia sądze że trafna.pozdro.
W alternatorach przy silnikach Isuzu występuje ładowanie rzędu do 14.7 V,dlatego po dogrzewaniu jest czym uzupełnić akumulator nawet na krótszych odcinkach.Twoje ładowanie rzędu 14V wystarczało jak sam piszesz bez dodatkowych odbiorników, ale wystarczyło zapalić światła i prądu brakuje. Jeżeli na alternatorze jest takie napięcie jak na akumulatorze...
Wszystkie wyżej porady u mnie nie działają. Wyjęty alternator z samochodu u elektryka na stanowisku do sprawdzania alternatorów daje 14,4 V, a włożony do mojego pojazdu 13,1 V. Akumulator ciągle nie doładowany, po tygodniu jazdy po mieście teraz cięzko odpalić. Akumulator główny ma 6 miesięcy, mam jeszcze 2 dodatkowe, i na wszystkich to samo. Czy przypadkiem...
W TZR50 jest fabrycznie alternator Yamahy, z modułem zapłonowym DC-CDI Moric. Zapłon Ducati Energia był stosowany w pozostałych pojazdach z silnikiem AM6. Nie rozumiem sensu przekładki zapłonu, ale powiedzmy że to działa. Po pierwsze, zapłon DE trzeba dostosować do tego, aby było ładowanie akumulatora. Uzwojenie jest przeznaczone głównie do zasilania...
To nie tak. Alternator w samochodzie ma moc obliczoną - dostosowaną do odbiorników - światła, dmuchawa, wycieraczki etc, i cześć energii do ładowania akumulatora. Ty zaś mu dodajesz ekstra z ćwierc kilowata dodatkowego obciążenia.. Przemyśl sobie to. Kondensator nie zmienia tu niczego. Służy jedynie do zniwelowania spadków napięć na rezystancji przewodów...
Przepraszam ze w sumie piszę sam post pod postem ale miałem okazję podmienić alternator na inny, nowy. ;) Efekt? Po zagrzaniu się silnika do 70 stopni (wyłączenie świec żarowych) silnik zaczyna delikatnie falować. Po włączeniu świateł mijania faluje jeszcze mocniej. Włącze dodatkowo światła drogowe - falowanie się zmniejsza. Dodatkowo ustawie nawiew...
Chociaż wątpię bo on ma za małą pojemność więc chyba jest tylko filtrem .... Ten kondestor słyży właśnie jako taki filtr. Może niemasz "dobrej" masy na alternatorze. Kiedyś co prawda nie samochodzie, ale problem miałem podobny na akumulatorku było 18 i nawet rosło. Przyczyną tego był brak masy przy regulatorze napięcia. U siebie masz regulator razem...
Żarówki te 100 w chyba nie są oryginalne hehe., bez świateł będzie pewnie tak jak przykazano czyli 14.4V Wydaje mi się, że mogą się zawieszać szczotki podczas jazdy dlatego pali się kontrolka. Przy tych żarówkach 100w napięcie na akumulatorze oraz w instalacji ma za małą wartość stąd wariacje. Pisałeś, że gdy wyłączysz światła przy zapalonej kontrolce...
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Regularne sekundowe cykle... Głupi pomysł ale wiele głupich już mi się sprawdziło... Odłącz przerywacz kierunkowskazów :) Z uśmieszkiem, nie pamietam alternatora w xj ale w yamahach często regler ma dodatkowy przewód informujący o zwiększonym obciążeniu - światła, kierunki, stop. Jak pisałem wyjmij na próbę przerywacz, jeśli nie pomoże opisz mi kolory...
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
Czy migająca "lampka kontrolna układu elektronicznego silnika" http://obrazki.elektroda.net/10_12475220... oznacza uszkodzony immobilizer ? Zaczęła mi migać po całkowitym rozładowaniu akumulatora. Naładowałem go i obecnie podczas przekręcenia kluczyka w pozycje I. na desce rozdzielczej oprócz braku ładowania, smarowania zaczęła mi migać wcześniej...
(...) Podczas jazdy kiedy akumulator sie naładuje po momencie nie płynie przez niego żaden prąd po za tym wywołanym tętnieniami jak w kondensatorze filtrującym w prostowniku. Samochód raczej ma zabezpieczenia w postaci kondensatorów w środku. Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Alternator jest głównym źródłem energii w samochodzie podczas...
Co do trzymania przekaźnika to tak zgadzam się z Tobą, ale jednak nie ma to nic wspólnego z "pulsowaniem" zasilania w instalacji samochodu związanego z niedomaganiem alternatora :). Co za tym idzie nie ma wpływu na światła które zasilanie dostają jednak przez przekaźnik bezpośrednio z instalacji samochodu. Ale ogólnie jako rozwiązanie dla sterowania...
Niegdyś w ś.p. maluchu zrobiłem myk z przekaźnikami i nową wiązka wprost z alternatora było cudnie dodam ze podniosłem napięcie do 15V przez rok czasu spaliła się jedna żarówka świateł mijania W zeszłym roku zrobiłem ojcu w cc 700 poleciałem kablem 6 mm2 od skrzynki bezpieczników gdzie umieściłem 2 przekaźniki wprost do alternatora bo mi było wygodniej...
Witam! Troche wydaje się to dziwne ale gdy włączam światła krótkie lub długie z pod maski dochodzi dodatkowy rzęchot. Gdy światła wyłącze rzęchot ustaje i tak za każdym razem.Co to może być? Cieżko mi zidentyfikować skąd dochodzi ten dźwięk,ale są to okolice akumulatora,alternatora... Co to moze kurcze być ?
skrzynia bez hydra shift - biegi ciężko wchodzą, tzn czuję opór podczas włączania biegu, czasem nie idzie wyłączyć, zastanawiam się czy nie jest to problem ze sprzęgłem (ciągnik ma 9000 mtg), jeśli dobrze koajrzę to w czasie jazddy chyba lepiej, ale jakbyć mógł opisać ewentualne różnice w uszkodzeniach to był bym wdzięczny - hydraulika wzmocniona -...
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Nie można oczekiwać, że alternator da powiedzmy nominalne 70A, jeśli nie ma poboru prądu: co taki "Ciapek" pobiera? Jedynie uzupełnianie akumulatora po rozruchu. We Fabii wyniki są większe, bo i elektryka samochodów jest rozbudowana. Kontrolny pomiar wydajności musiałby Kolega przeprowadzić podłączając obciążenie takie, by alternator mógł się "wykazać"....
Moim zdaniem to jest wina akumulatora... Skoro tak duże jest napięcie ładowania to ja bym pożyczył od kogoś akumulator i zobaczył co się dzieje. To samo się będzie działo, alternator ma taką moc ze bez trudu zasila wszystkie odbiorniki w aucie i dodatkowo jeszcze ładuje akumulator. Jesli światła powoli zaczynają się ściemniać, ładowania nie ma.
Przekaźniki mam, i na światła mijania i drogowe oraz na halogeny z przodu :) Zasilanie z miejsca gdzie schodzi się przewód od alternatora i akunulatora. Bezpiecznik 15A. Na halogeny na tył również dam przekaźnik, i oczywiście osobny bezpiecznik.
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
No nie wiem niby cela uszkodzona a napięcie 12,56v po całej nocy na mrozie, podczas odpalania około 9V , odpalony z dodatkowym obciążeniem : światła długie , radio, dmuchawa, awaryjne 2tys obrotów wynik : 14,57V czyli alternator ok , trochę za wysokie te wykresy jak na uszkodzoną cele !!! z racji że to jest diesel podejrzewam że na benzynie nie było...
Witam. Zastanawiam się czy alternator 55A będzie wystarczający do wzmacniacza Sinuslive 1x300W 4ohm. Akumulator ma 45AH. Nie posiadam żadnych dodatkowych urządzeń pobierających prąd, prócz standardowych (światła, oświetlenie: deski rozdzielczej, tablic rejestracyjnych, komputer pokładowy i radio). Jaką maksymalnie może mieć moc wzmacniacz żeby akumulator...
Tak więc tak: Dopiero teraz wykonałem instalację w aucie i dokonałem pomiarów. Silnik odpalony 14,6V włączone światła w aucie 14,4V podpięta przyczepa, obciążenie 10A 13,6V przyczepa podpięta, obciążenie 20A 13.6V Po zwiększeniu obrotów, z maksymalnym obciążeniem dodatkowym (20A) 14,3V Co Wy na takie pomiary? Można coś z tego wywnioskować?
przy włączonym silniku i większym basie światła ci będą wyraźnie przygasać. TO nawet przy 150A będą przygasać bo prąd w impulsie jest ogromny. Przy 300W alpine tak się dzieje jak i przy Mmatsie i poborze 110A. Przygasanie świateł nie jest wyznacznikiem. Wcale takiego impulsu nie ma - bo już częściowo przez kondensatory we wzmacniaczu jest wygładzony....
Witam Więc zrobiliśmy instalację od nowa bo za dużo zamieszania było z tą poprzednią. Okazało się, że połowa kabli pod deską była zbędna. Przyszedł nowy przerywacz kierunkowskazów, alternator z wewnętrznym regulatorem, halogeny LED, dodatkowe przekaźniki. Mam pytanie o obwody, które powinny mieć zasilanie po włączeniu głównego włącznika prądu. Według...
Chyba w polonezie czy maluchu. W obecnych samochodach alternatory są na wydajność 80 czy 120A. Przelicz sobie bilans odbiorników i tak zawsze zostaje Około 40A. Taki standard przy dzisiejszej pogodzie po nocy: świece, el podgrzewacz, szyba, światła, radio... już mi zbrakło te 100A a co jak sobie jeszcze z żoną fotele podgrzejemy? Dodatkowo alternatory...
Mam problem z instalacją w aucie. Próbuję zainstalować radio z kamerką cofania - niestety jest problem z detekcją biegu wstecznego (na podstawie sygnału świateł wstecznych). Przy wyłączonym alternatorze wszystko jest ok, bo zarówno radio jak i światła działają na ~12V Po rozruchu radio działa na ~14.8V, a w światłach tylnych mam 11.8V (co swoją drogą...
Wczoraj zaobserwowałem. Mam ulepszoną instalację świateł mijania, tzn. przełaczanie za pomocą osobnych przekaźników pomiędzy oryginalnym zasilaniem (12,4V na żarówkach), a zasilaniem bezpośrednio z alternatora przez dodatkowe bezpieczniki (13,7V na żarówkach). W momencie przełączania z 13,7V na 12V temometr się resetuje (???). Gdy światła zewnętrzne...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Może niezbyt dobrze zrozumiałem wywód. Ale przyjmij, że alternator 24 V podaje na instalację właśnie do 28 V. Więc dlaczego nie odpowiada tobie 27 V? I znów jeśli dobrze zrozumiałem to tzw środek gwiazdy (wyprowadzenie) służyło do uruchamiania przekaźnika "lampki ładowania". A więc podłączanie tam zasilania nie ma sensu. Za mało szczegułów ale coś mi...
Witam, Samochód Peugeot 407 2.0 hdi 135. Dwa tygodnie temu podczas jazdy pojawił się czerwony ekran z kontrolką akumulatora. Następnie wyłączyło się abs, esp, autmoatyczna skrzynia itd. Diagnoza - alternator. Dałem alternator do firmy zajmującej się naprawą i stwierdzili że regulator napięcia. Wymienili regulator i alternator sprawny - ma 14 V bo był...
witam aby doładować akumulator po rozruchu przyjęte jest pokonanie 20 do 30 km i to bez dodatkowych obciążeń typu światła i inne odbiorniki, wiecznie niedoładowany akumulator będzie się zasiarczał a akumulator o zwiększonej pojemności też nie będzie doładowany bo regulator lub alternator nie wydoli
Od lampki ładowania nie ma sensu, lampką steruje sterownik silnika. Napięcie ładowania po około 20 sekundach osiąga wartość 14,35 - 14,55 i nie wychodzi poza ten zakres nawet jak mocno go obciążę urządzeniami zamontowanymi fabrycznie (podgrzewanie tylnej szyby, dmuchawa, światła) dołączałem nawet dwie świece to dodatkowe 45A, alternator stawia wtedy...
Ford Focus MK1 1.6 zetec 2003r + lpg stag gofast Witam, Od początku przygody z autem mam problem z przygasaniem świateł/podświetlenia przy zwiększonym poborze prądu (np. włączanie się sprężarki, podgrzewanie tylnej szyby, podnoszenie szyb itd.). Światła przygasają na około 1-2 sekundy i wracają do siebie po tym czasie. -Akumulator wymieniony (nowy,...
Przewody są OK, podłączone były dodatkowe przewody od alternatora bezpośrednio do akumulatora. Wzrost w granicach 0,2. A więc to eliminujemy. A jak było przedtem to nie mam pojęcia, bo nigdy nie zaglądałem do alternatora i nie robiłem takich pomiarów. Nie było takiej potrzeby przez ponad 2 lata. chyba nic już nie pozostało do sprawdzenia... i co z tym...
Witam, Post będzie trochę długi, ale chce opisać problem dokładnie bo jest dość dziwny. Szukałem podobnych tematów, ale nigdzie nie był opisany identyczny problem jaki mam. Samochód Golf 4 1.4 16V 2001 rok. Problem z ładowaniem występuje tylko na biegu jałowym przy bardzo dużym obciążeniu odbiornikami. Napięcie mierzone zawsze na alternatorze. W porównaniu...
Alternator to podstawa choćby dlatego że wydłuża żywotność akumulatora doładowany dłużej wytrzymuje. Dwa lampy LED nie są takie złe czego nie można powiedzieć o obecnych żarówkach a jakość światła ,mniej się grzeją no i pobór mocy dwie 16 W lampy LED to potęga w c360 wiem bo mam Ori R4 z przodu to przy nich kaganki.
Potrzebujesz zupełnie innego alternatora, bo oryginalnego zapłonu za bardzo nie przerobisz. Jeśli przerobisz zapłon na samo ładowanie akumulatora i światła zasilane z akumulatora, to zapłon nie da rady akumulatora naładować. Jeśli potrzebujesz ładowania akumulatora do dodatkowego oświetlenia (np. kierunkowskazy), to można je zrealizować również za pomocą...
Z upływem czasu temat nabiera mocy. Po błędnym kole wzrostu cen energii, drugie to wzrost temperatury powodowany przez każdy dodatkowy milimetr asfaltu, betonu i zniszczony liść. W telewizji mówią, że południe Europy wyschło, rzeki nie płyną, z Kanady dotarł dym z palących się lasów. Występują tornada i powodzie, bo zwiększone parowanie powoduje zmagazynowanie...
Ja stawiam na diody wzbudzenia to samo miałem w skodzie felicji na niskich obrotach przy wyłączonych odbiornikach dodatkowych ładowanie 14V a wystarczyło włączyć tylko światła odrazu przestał ładować po dodaniu gazu ładowanie wróciło. Wymieniłem diody wzbudzenia i wszystko wróciło do normy.
Diody dodatkowe to "zwykłe" diody prostownicze, chyba 1A/100V. Mam po 1 szt. diody SY171/1 (czerwony napis - katoda na obudowie) i SY170/1 (czarny napis - anoda na obudowie). Jeśli diody są sprawne nie musisz ich wymieniać... jeśli migają Ci światła na wolnych obrotach załóż regulator napięcia o pracy ciągłej (miałem coś takiego w swoim Wartburgu),...
Możesz kupić dodatkowo kondensator jak światła przygasają. Tak pewnie, może od razu 10 Faradowy? Jak Ci światła przygasają to wina elektryki auta, za słaby aku i mało wydajny alternator, kabelki też jakieś porządne powinieneś dać. Oczywiście możesz posłuchać kolegi i wyrzucić kasę w błoto a światła i tak będą przygasały... Tylko po co?
Dodaj do tego urządzenie odłączające alternatory podczas przyspieszania, a załączające podczas hamowaniai masz system KERS. Oszczędnośc paliwa i bardziej dynamiczny samochód jeseli mozna to tak nazwać. Dobrze by było w tym wypadku dać wiekszy akumulator. A po co ten większy akumulator? Nie dość że nie ma go gdzie upchnąć, to swoje waży. Nie da rady...
Sam fakt posiadania padniętego akumulatora dyskwalifikuje sensowność sprawdzania ładowania i dalszego grzebania w nim. Ładowanie będzie głupieć. Akumulator musi być w pełni sprawny, o niskiej rezystancji wewnętrznej przy ładowaniu i naładowany w 100%. Tylko takie warunki spowodują że ujrzysz po chwili napięcie w granicach 14.4V na akumulatorze. Z instalacją...
Ten moduł na kablu w Philipsach i MyCarr to: -"czujnik" pracy alternatora - skoku napięcia w instalacji -automatyczny wyłącznik po podaniu dodatkowego plusa (z postojowych) -przetwornica podnosząca napięcie (w autach dających 14,4V) oraz obniżająca ( w autach 24V) dla zasilania diod. Diody w Philipsach są połączone szeregowo i trzeba na nie dać około...
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Dzięki za odpowiedź. Co do przewodów to spadek napięcia na nich jest w normie. Sprawdzałem ile powinien wynosić, a moje wartości to: Spadek na + 0.05v, 0.014 spadek na - Co do akumulatora to ma 7 lat. Byłem w sklepie/serwisie z akumulatorami i specjalnym urządzeniem został sprawdzony. Jego pojemność to 75% oryginalnej, stan urządzenie oceniło na dobry...
Paneli na dachu już więcej nie zmieszczę (i tak dużo weszło). Dodatkowy generator spalinowy zajmuje miejsce, wagę no i wymaga obsługi. Dlatego pomyślałem o dwóch ładowarkach DC-DC (jedna będzie na pewno). Na postoju (wolnych obrotach) wszystkie prądożerne odbiorniki w samochodzie (światła, klima) byłyby wyłączone, ale alternator na wolnych obrotach...
Sprawdziłem wczoraj ładowanie w golfie 2 1,3+lpg samochód inny ale alternator o tej samej mocy czyli 55A przy okazji sprawdziłem czy zwiększenie obrotów ma wpływ na wydajność alternatora silnik rozgrzany wolne obroty bez obciążenia 13,71V zwiększenie obrotów nic nie daje włączone światła+radio na wolnych obrotach 13,5V zwiększenie obrotów nić nie daje....
W niemieckich przełącznikach 12/24 jakie są stosowane w mtz-tach nie ma żadnego rezystora. Zmiana instalacji częściowo to co możliwe na 24V też sprawy nie rozwiąże bo i tak urządzeniami które będą podłączone na 12V obciąża się jeden akumulator. Jeżdżę bardzo dużo w nocy. Mam przełącznik 12/24, włączone światła, dwa wentylatory, radio, kogut, halogeny....
Wiesz ile prądu zużywają światła? Całe 130W. A wiesz ile to jest w porównaniu do mocy którą generuje silnik przy 2000 obrotów w 1.9tdi? Jest to 0,25% mocy silnika, który generuje wtedy około 70KM. Dodatkowo wtedy 120kW mocy ulatuje jako ciepło. 100W panel nie odciąży w żadnym stopniu silnika który generuje 50000W. 100 W panel nie odciąży nawet alternatora...
Witam, pacjent C330, instalacja z alternatorem (brak oznaczeń modelu) i osobnym regulatorem (brak regulatora na altku) i pojedynczym aku 12V, do tej pory działał i ładował poprawnie akumulator ale był taki bałagan w przewodach i brak jakichkolwiek świateł że postanowiłem że wszystko podpinam, wymienię stacyjkę, skrzynkę bezpieczników i podłączę z powrotem....
308 HATCHBACK 5DRZW 1.6 THP 16v 150 BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)11488 89 1 0852 Data Początku Gwarancji29.05.2008 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*00 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA...
dodatkowe światła dalekosiężne dodatkowe światła drogowe podłączyć dodatkowe światła
instrukcja navigon voyager przewód paliwa pralka indesit wgd934tx
amica pbp2vq203f amica pbp2vq203f
Zasilacz ZD-68-(G)F - co oznacza to oznaczenie? Amplituner Onkyo - problem z jedną kolumną