Tak jak wspomniałem, może być opcja doładowywania akumulatorów za pomocą silnika spalinowego i tak jak mówisz chyba byłaby to najrozsądniejsza opcja. To Ty musisz wiedzieć, czego chcesz i jak ma to działać. projekt napędu hybrydowego Nie nazwałbym tego hybrydą, tylko napędem elektrycznym. odpada opcja z konstrukcją trzykołową To będziesz miał dość...
Taki układ pokazany na youtube jedyne co generuje to wyświetlenia i lajki ,które można przekonwertować na kasę.
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Witam, postanowiłem zbudować generator prądu z alternatora z Forda Mondeo MK3, niestety nie wiem który pin do czego służy. Jeśli ktoś wie byłbym wdzięczny za odpowiedź, na dole załączam zdjęcie gniazda w alternatorze
Mimo wszystko alternator podobnie jak każdy generator prądu wytwarza prąd. To, że natężenie prądu pobieranego z alternatora zależy w pewnym stopniu od liczby włączonych odbiorników to zrozumiałe.
Ja nie wiem. Nigdy nie robiłem transformacji Clarka. Ale z tego co wyczytałem to trzeba zmierzyć wszystkie 3 wartości. Dopiero miał być generator (alternator bo mówisz o prądzie wzbudzenia) a teraz mówisz że przetwornice. Zdecyduj się. Jak przetwornice to chyba nie trzeba transformacji Clarka. Mierzysz wartości skuteczne każdej przetwornicy i korygujesz....
Alternator to generator prądu zmiennego. Obrotomierz to miernik częstotliwości. Tak w skrócie
Generator to ogólnie każde urządzenie wytwarzające energię elektryczną a alternator to rodzaj generatora wytwarzającego prąd zmienny (zwykle trójfazowy).
Alternator to generator prądu zmiennego i tam nie ma czegos takiego jak minus. Można przybliżyć tak, że raz jest +, a raz - bo zmienia sie faza.
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
Regulator ma w sobie zabezpieczenie przed nadmiernym prądem ,powinien się wyłączyć a nie spalić.
Witam, Jestem informatykiem, nie elektronikiem/elektrykiem więc nie mam większego pojęcia o konstrukcji alternatora/generatora prądu. Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa alaktrowina wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc...
alternator jest niewidoczny, zamontowany na wale silnika, jest to właściwie alternator dwufazowy a regulator ma na zewnątrz Mnie sie wydaje że to nie alternator tylko generator prądu a regulator to nic innego jak opornica nadnapięciowa wiec klasyczny układ jak na kołach zamachowych. Winowajca jest właśnie prąd z generatora za mała częstotliwość.
Zlecę wykonanie regulatora wzbudzenia generatora (alternatora). Regulator ma regulować prąd wzbudzenia generatora (uzwojenia 24V, max. prąd wzbudzenia 1,5A). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam
denis lubie napisał: i pomyślałem aby wziąć silnik z pralki i jako prostownik było by to dobre ? Nie bardzo sobie wyobrażam jak chcesz to zrobić? Pewnie myślał o takim połączeniu - silnik jako napęd - alternator jako generator prądu - i tym "agregatem" ładować akumulator...
tu na wykresie jest widoczna zmiana polarazycji pradu wzbudzenia Wykres rzeczywiście to przedstawia, co wszyscy widzimy. Jednak alternator to generator synchroniczny i jeśli na wyjściu mamy niezmienne napięcie, to dla bardzo niskiego prądu obciążenia (bliskiego 0 A), przy wzrastającej prędkości obrotowej, prąd wzbudzenia powinien zmierzać do zera....
To chyba jakieś nowatorskie odkrycie w temacie układów RC, może Nobelka ? Obwód liniowy dodający harmoniczne do sinusoidy, niebywałe chyba nie będę mógł dzisiaj spać ! O ile dobrze się orientuję, to sam alternator jest trójfazowym generatorem prądu zmiennego, który na wyjściu posiada prostownik umożliwiający ładowanie akumulatora prądem stałym / dodatkowo...
To chyba zła droga. Radzę przejrzeć ten temat i zapoznać się z pomysłami na generator: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... NA forum jest też trochę na temat zastosowania silników indukcyjnych jako generatorów prądu. Możesz też się rozejrzeć za jakąś przetwornicą dc/ac o odpowiedniej mocy.
(at)Art.B Moze i tak. Podałem Koledze na priv namiar na generator 24 V nowy, za 500 zl. Może jedzdzi tam, gdzie nie ma prądu i nie ma jak naładować akumulatorów ?
Brak obciążeń typu światła, nawiew itd.: 1. Peak prądu po dwukrotnym przekręceniu zapłonu: ok 65A na przewodzie świec 2. Spadek na Alternatorze w tym czasie 11,43V 3. Skok na kablu do świec podczas rozruchu 40-48A (skoki) 4. Spadek na alternatorze przy rozruchu silnika 9,16V Średnio na świecach prąd, który do nich dochodził podczas pracy silnika na...
Alternator Golf II jako generator prądu.. Jestem w trakcie budowy prostego generatora prądu z alternatora i mam problem z samoczynnym wzbudzeniem alternatora. Rozpędzam alternator wiertarką do ponad 2000 obr/min i alternator nie może zaskoczyć, dopiero jak przyłożę napięcie +12V do wirnika to zaczyna produkować prąd (linia przerywana na schemacie),...
W potocznym nazewnictwie, prądnice wytwarzają prąd stały, a generatory, alternatory - przemienny. Tak więc nauczycielka nie miała racji, ponieważ to nie to samo, ale Ty także jej nie miałeś, ponieważ prądnicą nie wytworzysz prądu przemiennego, tylko stały.
Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
Witam! Urządzenie ciśnieniowe - by działało - musi być czymś napędzane , wiec prościej jest do tego napędu wprost podłączyć generator prądu (z pominięciem "urządzeń ciśnieniowych"). Możesz też wykorzystać ciepło, które wytwarza się przy spalaniu Twojego oleju: należy zastosować ogniwa Peltiera, które przetwarzają różnicę temperatur na moc elektryczną....
Lepsza byłaby instalacja 24V potrzebuje 2 razy mniej prądu. Generator oblicza się na 120% zalączenia wszystkich odbiorników, czyli suma wszystkich odbiorników wynosi 150A to alternator w zupełności wystarczy 120 A Z opisu zastosowania podejrzewam że chodzi o jakąś chłodnię albo pracę dyplomową :D)))
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
Witam wszystkich specjalistow, Zastanawiam sie czy mozna taki wentylator z samochodu jak na zdjeciach przerobic jakos w turbine wiatrowa aby ladowala na łodzi akumulatory samochodowe ? Jesli ktos wie jak to zamienic i czy sie da to bd wdzieczny za wypowiedz i wzskazowki. Pozdrawiam, Tomasz Miotk Witaj Tomasz, Zadanie, które opisałeś, jest możliwe do...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Napatrzyłem się na filmiki, jak robią "prąd za darmo" i nie chodzi mi o oszczędność, co o brak prądu na działce. Czy masz jakiś pomysł lub link jak to rozwiązać?
a alternator to co to jest jak nie generator prądu zmiennego ! Wywal układ prostowniczy i masz AC
Kol. Slawogw w sprawie montowania jako generatora prądu , alternatora było i na pewno jest wiele zdań Przede wszystkim altek. zanim zacznie produkować większą ilość energi , to najpierw musi dużo jej zjeść. [chodzi o wzbudzenie] Dlatego tak uparcie wszyscy szukają innego wyjścia. Pozd.
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Jak każdy regulator jest zbudowany z rezystorów i innych podzespołów gdzie ich temperatura ma wpływ na końcowe napięcie. Nawet producenci to wiedzą że nie da się zrobić idealnego regulatora bo by musiał być zbudowany z "nadprzewodników" To oczywista oczywistość, tylko, że dawniej gdy regulator napięcia nie siedział w obudowie generatora prądu (alternatora,...
Jakie napięcia i prądu masz na wyjściu z tego generatora? Bo może się okazać że regulator nie jest ci do niczego potrzebny (wygeneruje tylko straty).
Dołożenie drugiego akumulatora nie zmieni obciążenia alternatora, w przypadku, kiedy ten akumulator będzie naładowany. Podczas pracy silnika prąd pobierany jest z alternatora, nie z akumulatora (akumulator w tym czasie również pobiera mały prąd - ładowania). Twoja instalacja dalej będzie obciążać alternator.
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
A może chodzi o układ w którym alternator zainstalowany na silniku spalinowym ładuje akumulator a z akumulatora przetwornica wytwarza 230V...
Panowie, nie uważacie że tradycyjne teleskopy hydrauliczne to WIELKIE marnotrawstwo energii ? Jeśli by zamiast nich zastosować generatory prądu (jakiś stały magnes pracujący wewnątrz cewek) , można by odciążyć alternator (oszczędność paliwa) , zasilać ogrzewanie w elektrycznych autach itp. Może już ktoś to robi?
Mozna zmienic funkcje turba, aby zamiast tloczyc powietrze, zasilalo dodatkowy alternator.
Zdaje sobie sprawę z oporów tarcia i strat energii z tym związanych. Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Zdaje się, że nie rozumiesz skąd bierze się prąd w alternatorze i że opory tarcia można pominąć bo nie one są najważniejsze. nie chce tym generatorem zasilać całego...
To czemu bierzesz udział w dyskusji ze swoimi przemyśleniami, co to niby mają rozwiązać temat. Dodano po 6 Zgoda ale alternator to nie prądnica, spadek napięcie na wolnych obrotach jest niewielki. Bez znaczenia czy alternator czy prądnica liczy się bilans energetyczny jeżeli zapotrzebowanie odbiorników jest większe niż możliwości generatora to brakującą...
Silnik od kosy to ten większy 52 cm3 i ok 3 KM. Alternator 24 V, 80 A, a silnik taki jak ze zdjęcia. Spodziewałem się że układ mógłby zadziałać, ponieważ silnik prawdopodobnie pobiera tyle, ile wynika z tabliczki znamionowej przy zasilaniu napięciem znamionowym i kiedy jest obciążony dopuszczalnym ładunkiem na widłach. Niższe napięcie zasilania to teoretycznie...
Więc rozchodzi ci się o pracę generatora prądu a nie alternatora, który ładuje akumulator? Generator ma wbudowane amperomierze oparte na przekładnikach. Jeżeli chcesz mierzyć dorywczo w polu to amperomierz cęgowy do 1000A wystarczy. Do zrobienia dodatkowej tablicy pomiarowej dajesz przekładniki i amperomierz z przełącznikiem lub amperomierze. Generator...
Każdy asynchron może być generatorem, wystarczy przyjrzeć się ch-ce. Musisz "dopędzić" taki silnik ponad zero poślizgu i już masz generator. Częstotliwość jest stała ponieważ sieć jest sztywna. A kondziolki służą do mocy biernej. Tak jak napisał Jerzy Bartnicki żeby dawał prąd sam z siebie to się nie da, można też przerobić silnik wg Marek-Pe - będziesz...
Ale dalej mnie nie rozumiecie :) Powiedzmy, że potrzeba 1,3MW. Ja pytam JAK TO ROBI UKŁAD REGULACJI PRĄDU WZBUDZENIA, ŻE Z GENERATORA PŁYNIE 1MW A Z TRAFOKA 0,3MW? Bo niby dlaczego nie ma być odwrotnie? Rozumuję tak, że na generatorze jest troszeczkę wyższe napięcie (regulowane prądem wzbudzenia) niż na transformatorze (przez analogię np. do alternatora...
Ps. Mam gdzieś w gratach alternator od poloneza, zrobię mu wykres SEM i prądu w funkcji rpm. Zobaczę jakie to ma możliwości. Tylko jakiś obrotomierz trzeba ulepić. Dodano po 1 co oznacza równomierność na obwodzie :p Czy na całym obwodzie wirnika jest taka sama szczelina. Dwa mm to dużo. W prawdziwym generatorze jest szczelina na grubość kartki papieru.
DObra koniec bzdetów. Podaj typ alternatora. Środek gwiazdy idzie przez diody po to żeby upalona dioda na przerwę nie zachwiała za bardzo symetrii i generator nadal pracował. Najważniejsze jest to by diody były o odpowiednim prądzie w tym mostku.
Niech mi ktos łopatologicznie wyjaśni dlaczego mierzy się napięcie alternatora i prawidłowe to 14-14,4V a nie mierzy się ile daje alternator prądu A do akumulatora i czy w ogole można to w jakis sposób zmierzyć Można. Kiedyś był to bardzo często kontrolowany parametr w samochodzie bo dawał jaką taką informację o stanie baterii, generatora i bilansu...
Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Czy jesteś pewny tego co napisałeś? Jeśli tak to gdzie tu sens?
Na działce doprowadzili prąd. Zamykam
Nie warto po mojemu. Bo takie typy zachowują się jak hamownia i hamulec okropny. Wał ukręci jak obciazone dasz nagle. Badałem różne silniki i alternator hamownia jak nigdy. Pod obciążeniem spokojnie zgasi silnik i stanie wiatrak albo połamie pióra łopaty. Lepiej jest dać zwykle prądnice prawdziwe a nie z silnika i alternatora. Nooo alternator jeszcze...
Mając podstawową wiedzę można coś zbudować działającego, ale marnie - do pokazu, że działa, a nie do praktycznego zastosowania. Jakby ktoś chciał zbudować coś sensownie działającego, to warto zapoznać się z opisem alternatora - najpierw z Wikipedii, potem z instrukcji serwisowej.
zestaw generatora prądu do zamontowania na silniku. http://www.sklep.unipower.pl/index.php?p...
Znalezione w internecie Jak zrobić BEZPŁATNY generator ENERGII z ALTERNATOREM SAMOCHODOWYM https://www.youtube.com/watch?v=-ftPmhYA... https://www.youtube.com/watch?v=B3eHvkzn...
Wyłącznik prądu zwrotnego jak nazwa wskazuje zabezpiecza przed przepływem prądu w drugą stronę, czyli od akumulatora do pradnicy (to może być przyczyna uszkodzenia prądnicy, bo jak wiadomo zacznie wtedy ona działać jak silnik elektryczny). Rola wył. prą. zw. nie polega na włączaniu lampki kontrolnej ładowania. To że na wolnych obrotach prądnica prądu...
A skąd bierze się prad w kontrolerze napieć? Może tak: ułamek energii (kilka procent) generowanej przez maszynę elektrycznyą tracą do niej jako prąd wzbudzenia. Czasami w niektórych przypadkach - na przykład lokomotywy spalinowe z przekładnią elektryczną czy w elektrowniach - do wytwarzania energii wzbudzenia stosuje się mały, pomocniczniczy generator...
Wiesz po co aż tak kombinować, weź alternator, tpo nic innego jak 3-fazowa prądnica, czy generator prądu, i to zmiennego. czyli byle transformator i juz masz ile chcesz napięcia. a i moc nie mała.
Jeśli chodzi o generator to zamiast prądnicy lepiej użyć alternatora. Prądnica prądu stałego ma najczęściej wykorzystany korpus jako część obwodu magnetycznego i dlatego jest stalowy i ciężki. Alternatory mają lepszą charakterystykę (dają większe napięcie przy mniejszych obrotach) i najczęściej mają korpusy ze stopów lekkich. Ja używam obecnie alternatora...
Przypominam że ten alternator o nazwie Unipower Power-Tek można obejrzeć na tym linku http://www.unipower.pl/index.htm Unipower Polska Trzeba jedynie na tej stronce kliknąć "Produkty" i gotowe. Skoro nie umiem opisać tych danych tech. to sami zajżyjcie na tę stronkę.Bo to właśnie to urządzenie wielofunkcyjne chcę napędzać i mieć z niego tę moc. Więc...
Jakie napięcie miałby ten generator z magnesami trwałymi? Dla 3KW potrzebne byłoby co najmniej 24V. Zakładam również, że użyłbyś alternatora zamiast generatora (z odpowiednimi prostownikami?) Bezpośrednie podłączenie byłoby bardzo złym pomysłem, nawet gdyby się udało. Ten silnik/generator będzie działał częściowo jako źródło prądu, a ponieważ jest urządzeniem...
Ładując akumulator/y obciążenie na pedałach będzie wynikało z dobranego przełożenia i prądu ładowania itd. A jak dobrać prąd ładowania? Mam go sobie ograniczać jakimś rezystorem? PS. Tak z ciekawości spytam. W samochodach, alternatory to prądnice synchroniczne?
Odnośnie prostowników z rozruchem, to z tego co się orientuję, to gdy napięcie wzrośnie (samochód odpali) następuje automatycznie odłączenie tego prądu rozruchowego. Po prostu jest kontrola napięcia, która to steruje bramkami tyrystorów. Przy niskim są one załączone a przy wyższym (np. 12,5V) zostają odłączone. Nie zmienia to faktu, że po rozruchu,...
Witam jeżeli masz silnik spalinowy to możesz zbudować sobię sam wolnoobrotową prądnicę 70 Volt i mocy 4 Kw która wytworzy Tobie napięcie http://homepages.enterprise.net/hugh0pig... Zwiększając ilość zwoji w tej prądnicy możesz uzyskać 220 Volt prądu zmiennego
Wykonanie własnego oddzielnego wzbudzenia dla generatora jest bardzo łatwe. Jestem bratem Mariusza, otóż tak, odłączony był przewód plusowy od alternatora i nagle klemy przy akumulatorze są zimne, ogólnie całe przewody są zimne nic się nie grzeje, jest wzorowo a gdy podłącza się plus do alternatora problem powraca ale nie zawsze. Akumulator był podstawiony...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Ja mam na myśli wtrysk benzynowy. Nie bardzo mam pomysł jak w prosty sposób sterować właśnie wtryskiem od diesla - choć materiałowo byłby on najlepszy. Sterowanie wypełnieniem impulsów. Zwróciłeś uwagę na bardzo ważną rzecz która tu jak widzę u wielu kolegów pozostaje niezauważona. Ta turbina super się sprawdzi w celach poznawczych i dydaktycznych....
Tego konkretnie nie wiem w jakich pojazdach może występować, ale powinien występować we wszystkich tych gdzie są akumulatory, a ich ładowanie odbywa się z generatora działającego podobnie do jak dynamo w rowerze (cewka i ruchomy magnes stały). Regulacja napięcia w takim regulatorze polega na tym ze jest on obciążeniem regulowanym dla w/w generatora,...
Podczas kręcenia rozrusznikiem (silnik był ciepły) pobór prądu przez moment był 270A.Przez te powiedzmy 2 sekundy prąd pobierany był tylko z akumulatora ponieważ alternator nie zaczął jeszcze doładowywać akumaulatora(teoretycznie). Dobrze auto odpalone silnik pracuje na wolnych obrotach wlączyłem nawet światła drogowe, podgrzewanie tylnej szyby,lusterek,podgrzewanie...
W silniku asynchronicznym musi być poślizg, bo inaczej taki silnik by nie mógł działać. Wirujące pole magnetyczne przecina pręty klatki wirnika, co powoduje powstanie siły elektromotorycznej. Gdyby wirnik obracał się równo z wirującym polem, to nie następowałoby przecinanie linii i siła elektromotoryczna wynosiłaby 0. Inaczej jest w silniku synchronicznym,...
I mało wydajne/sprawne jako generatory. Niestety generacja z racji ze indukcja prądu wymaga zmiany pola magnetycznego w którym jest dana cewka to też z tego powodu generujemy prąd zmienny. Można go mechanicznie zmienić na prąd jednokierunkowy ( wahania napięcia i tak zostaną np stosując komutator) lub elektronicznie np stosując układ Greatza. Najlepiej...
Te żarówki nie świeciłyby się skoro mówisz, że na wyjściu jest max 4A, więc ich trwałość zależy jedynie od uszkodzeń mechanicznych. Zresztą zamiast żarówek można dać coś innego. Kwestia stabilizacji prądu zmiennego rozwiązuje się samoczynnie. Po prostu prądnica będzie prawie zwarta. To samo dzieje się przy podłączonym akumulatorze bo różnica miedzy...
Zajrzyj do wnętrza i od razu będziesz wiedział, czy to prądnica, czy alternator. Może zacznij od tego, jaki prąd potrzebujesz uzyskać z tego generatora. Miejsca masz tam chyba na tyle dużo, by wstawić w zasadzie każdy, a zaplecze warsztatowe takie, że dorobienie ewentualnego wspornika nie będzie problemem.
Nie widzę raczej tego. Prądnica już jest generatorem prądu stałego a obrotomierze bazujące na alternatorze wykorzystują impulsy pradu zmiennego i o małej stosunkowo częstotliwości (3/obrót). W prądnicy tego nie ma. Gdzieś były też obrotomierze oparte na dodatkowej prądniczce tylko dla obrotomierza; czytałem gdzieś o tym w książce elektrotechn. z lat...
To jakaś zmasowana promocja tych filmów - w ostatnim tygodniu chyba 4 raz ktoś je przywołuje: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Był jeszcze jeden ale może poszedł do kosza. Poza podstawowym pytaniem - jakie jest pochodzenie energii napędzającej ten układ?...
buko06 napisał: samochód Diesel Akumulator 65Ah 680A Może więcej szczegółów na temat samochodu? Jakby włożyć 45Ah do Diesla to też pewnie pojedzie do pewnego czasu. buko06 napisał: Posiadam akumulator 65Ah 600A i ten już ledwo co wchodzi. Z tego co wiem to 75 Ah ma takie same rozmiary jak 65 Ah ale są różni producenci. Poszukaj takiego który ci wejdzie...
Witam. Czy temat umarł? Sam jestem bardzo zainteresowany zbudowaniem kogeneratora. Z chęcią posłuchałbym rad od poprzedników. Posiadam silnik benzynowy o mocy 100 KM i zastanawiam się, jaki generator prądu/napięcia byłby optymalny. Jako że to projekt hobbystyczny edukacyjny, budżet powinien być niski. Magazyn energii na razie na kwasach, sterowanie...
Ale konstrukcją godna pochwały i naśladownictwa zmienił bym tylko zespół prądnicy na inny silnik indukcyjny po przeróbce od pralki większa prądnica to znaczy liczba par cewek .Może nawet alternator po przeróbce pozwolił by na uzyskanie większej mocy .Tylko należało by zastosować ,przekładnię zwiększające prędkość obrotowa przy małym wietrze mała sprawność...
Te regulatory są raczej do prądnic (i to prądu zmiennego, może alternatorów - zauważ 'Generator', gdzie byś to podłączył?), nie do prostownika z transformatorem. Skąd je wziąłeś? Na forum jest sporo układów prostowników do ładowania akumulatorów - chociażby projekt jozefg - ale on jest na 12V, na 6V trzeba by sporo pozmieniać (pewnie nie tylko diodę...
Witam Musiałbyś też sprawdzić czy prądnica jest wstanie naładować taki akumulator . Nie wiem co kolega miał w zamyśle ale alternator to prądnica tyle że asynchroniczna ,a nazwa alternator jest nazwą zwyczajową tak jak generator prądu jest też prądnicą , ale nie będę polemizował Co do wielkości akumulatora to jest bez znaczenia jeśli tylko jest możliwy...
A już 2A na wzbudzenie generatora to by się rotor ugotował. To zostaw auto na zapłonie na godzinę i dotknij alternatora.
Ale tu mówimy do samym alternatorze. A nie o całokształcie konwersji energii wraz z tym co się dzieje poza alternatorem. Sprawność samego alternatora jak najbardziej wzrośnie. I wcale nie odbywa się to za darmo. Wzrost sprawności wynika z konkretnych zmian konstrukcyjnych. Równie dobrze można by użyć argumentacji "Nie ma nic za darmo." w odwrotnej sytuacji....
Jak już o historii... Produkowano nadajniki radiowe, z generatorem mechanicznym (alternatorem), o mocach do kilkudziesięciu KW (i więcej). Alternator wytwarzał prąd zmienny o częstotliwości rzędu ~10kHz, częstotliwość była powielana na transformatorze będącym powielaczem magnetycznym, aż do częstotliwości rzędu ~1MHz. Czysta mechanika - czyż to nie...
z tego co pisałem chciałeś zastosować jakiś generator prądu, więc wnioskowałem że to autko spalinowe. Skoro jest zasilane elektrycznie to po co alternator energię można przecież pobierać z akumulatorów zasilających silnik... a tak na marginesie podczas hamowania można generować prąd, takie coś nazywa się hamowanie odzyskowe ale w modelu to raczej przerost...
energie można by było przesyłać na wiele sposobów np. -podobnej zasadzie jak w alternatorze bez szczotkowym -lub oś wirnika jako GND a wysokie napięcie z transformatora do pierścienia na obudowie zewnętrznej iskrowo . ogólnie myślałem nad skonstruowaniem generatora , który pozyskuje energie z różnicy czasu przy okazji można by było udowodnić istnienie...
Po pierwsze, to serwosilnik. Synchroniczny silnik z magnesami trwałymi, z enkoderem który może być zasilany i sterowany wyłącznie przez dedykowany serwowzmacniacz. Po drugie, niektóre falowniki mają możliwość sterowania silnikami PMSM bez enkodera. Ja się bawiłem falownikiem Omron MX-2. Dało się sprawić że silnik się kręcił bez obciążenia, jednak zmiany...
Moim zdaniem bezsens, prąd magnesowania silnika 5,5kW jest znaczny na biegu jałowym. Bo dużo żelaza. Już lepiej weź jakiś silnik prądu stałego, lub prądnice lub alternator. Pozatym jak będziesz miał maszt to se coś tam zamontujesz, nie widzę takiego byka 5,5kW + jakiś generator do tego.
myślałem by samemu tą przekładnię zbudować dlatego kupiłem największy jaki znalazłem albo co najwyżej skanibalizować ją z jakiejś starej zabawki. Kupiłem 3 silniczki bo nie chciałem się zamykać z jedną koncepcją schematu. Do prototypu chce użyć silniczka 12V o maksymalnych obrotach 3500 obr. Wiem, że nawet jak zbuduje przekładnię to nie uzyskam maksymalnego...
Wpisuję w Google "prądnica 230V" lub "prądnica 230V cena" i już na pierwszej stronie mam linki do Allegro czy Tablicy, w szczególności są to prądnice wolnoobrotowe do elektrowni wiatrowych. Z kolei pod frazą "alternator 230V" wyskakuje multum alternatorów na Alibabie (tyle że większość chyba z elektroniką), na dalszych stronach nie chciało mi się szukać,...
http://obrazki.elektroda.pl/8266147600_1... Z archiwum elektroniki - Elektromechaniczny nadajnik VLF Czy prądnica może nadawać? Nadawać może antena wypromieniowując w postaci fal elektromagnetycznych energię w.cz dostarczaną przez nadajnik. Sygnał wyjściowy nadajnika można modulować zarówno w zakresie amplitudy, jak również częstotliwości,...
Niestety ale nie da się. Policz sobie pobór prądu przez przetwornicę przy mocy wyjściowej 800W. Biorąc nawet 100% sprawność to masz prawie 60A przy zasilaniu 12V. Przy tych akumulatorach wystarczy na ok. 2 h Chyba nie tędy droga. Można próbować podnieść pierwotne napięcie zasilania do 48V ale z kolei wymaga to poszukania alternatora o takim napieciu...
Te nominalne wartości prądu, "z naklejki", są osiągane od pewnych, dość wysokich obrotów - silnik samochodu ma już te kilka tysięcy obrotów (w zależności od przełożenia). Ponieważ dużą, coraz większą część drogi pokonuje się w mieście, w korkach - to w takich warunkach elektryka nie może sobie "dobierać" prądu z akumulatora. Tymczasem na wolnych obrotach...
Sam alternator jest tak naprawdę generatorem "szpilek" uśrednianych do wartości znamionowej 14.4V - wzbudzenie nie jest w żaden sposób "regulowane" - działa dwustanowo - włączone/wyłaczone. Stąd i efekt popalonych żarówek i elektroniki, po odpięciu akumulatora przy pracującym silniku. Uzwojenie wzbudzenia jest sterowane w sposób "ciągły". Cudzysłowie...
Tak jest to prąd uśredniony i nie przeszkadza mi to, tak to było pomyślane od początku. Podłączając w szereg multimetr mam pomiar taki sam jak na wyświetlaczu. Potencjometrem precyzyjnym robię kalibrację prądu i mam dokładność która jest wystająca do ładowania akumulatora. Jak ktoś potrzebuje większej dokładności to ok. Kalibracja jednopunktowa. Proszę...
Aby nieco ostudzić zapał na turbiny pionowe, jest taka fajna strona www. http://elektrownia.pb.edu.pl/ Już wcześniej ktoś ją podawał w innym wątku. W każdym razie można tam zobaczyć ile energii produkuje turbina pozioma i pionowa o porownywalnej mocy. Jako pionowa turbina to może sens mieć turbina Pawlaka. Nie widziałem gotowych w sprzedaży, natomiast...
Witam, Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa elaktrownia wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc może jakoś je złożę razem) tak więc mam kilka pytań. Każda odpowiedź przydatna. Generator/alternator - - Czy warto zrobić z...
Naukowo czy skrótowo? Skótowo to diabli wezmą diody w alternatorze, potem wszelkie podłączone urządzenia lub żarówki. A tak bardziej rozwijając, to alternator zaprojektowany jest do układów ładowania z podłączonym akumulatroem, jest generatorem z samoograniczeniem prądu. Jeśli Kolega odepnie mu akumulator, w skutek dość skomplikowanych zjawisk, nastąpi...
Zerwanie pasków klinowych kompletnie nic nie wnosi chyba że odczyt prędkości bierze się z alternatora lub w ogóle jakoś z paska. Wydaje mi się to niemożliwe. Ale gdyby jednak, to np. za słabo naciągnięty pasek mogły powodować problem, podobnie zużyte koła pasowe, lub zacierające się łożysko alternatora. Nie chodziło mi o pomylone fazy tylko sam prąd...
Ten alternator z linku to raczej niewiele ma wspólnego ze standardowym obcowzbudnym alternatorem zauważ z charakterystyki od jakich obrotów ładuje i jakim prądem. Pozatym to jest bezszczotkowy hmmm ma wśrodku magnesy albo na wirniku wewnętrznym albo zewnętrznym i interesujący nas regulator taki jak nam potrzeba. Jak ma neodymy to pewnie jest droższy...
Możesz pohakować. Tu masz wątek jak to się robi w BLDC rowerów holenderskich: Dodano po 6 Jeżeli mogę jeszcze pomóc szukaj maszyn od MHEV, współczesnych miękkich hybryd. Ten co kolega podał ma fatalną sprawność (oś odciętych - znacznik eff 75%). Przykład takiego na neodymach + reluktancja to 25 kW przy pojemności 0,79 litra/1,51 kg --- Jak widzisz maszyna...
A od kiedy to 70 volt daje alternator? Normalne w generatorze z magnesami stałymi. Podłączam alternator do regulatora i na wolnych 9V do 10V prądu zmiennego na tych samych przewodach. Nie wiem, dlaczego. Normalne, po podłączeniu regulatora napięcie jest mocno odkształcone, nie ma jak tego mierzyć zwykłym miernikiem. Na wyjściu z regulatora do obwodu...
generator prądu alternator generator alternator alternator generator
pralka uszkodzony sterownik samsung p2470hd schemat jonizator powietrza
stacja lutownicza stacja lutownicza
VSA i TSA zapalają się po wciśnięciu hamulca Brak oświetlenia deski, świateł tył i klaksonu w Dacia Duster