W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
PostWysłany: 10 Paź 2013 16:07 Temat postu: Re: Fiat Grande Punto - 1,4 8V awaria alternatora Sprawa załatwiona wymontowałem regulator z oryginalnego alternatora regulator magnetti marelli i alternator działa lampka wyłącza się prawidłowo więc dziękuje wszystkim za pomoc!!! Problemem był regulator napięcia z PRCh . A powodem częstych uszkodzeń alternatorów...
Odwróć jeszcze spływ z podszybia, by woda z niego nie leciała na alternator. Nie pamiętam które spływy ma Grande Punto, ale w większości Fiatów woda leci równo na alternator. Jak masz długie spływy w kształcie "L" to zamontuj go odwrotnie. Jeśli masz te króciutkie wypustki to poszukaj np na Allegro tych w kształcie "L" Była kiedyś na to dla jakiegoś...
Wymienię również szczotki, Typ JX42 http://www.mada-czesci.pl/oferta.html?pa...
Który rocznik tego Fiata , masz długi czy krótki odpływ z podszybia. Przy krótkim woda leje się wprost na alternator.
fiacik srejcento przewód hamulcowy metalowy od pompki do koła prawy przedni ma długość 180cm w takim kurduplu.... Tydzień temu nie potrafiłem tego uzmysłowić klientowi, cóż... Ja po dzisiejszej przygodzie dodałbym alternator w Grande Punto i niesamowicie pomysłową górną śrubę pod sprężarką klimy...
Skoro wyskoczyła kontrolka ładowania to i tak czeka cię wymiana alternatora.
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
Przewody od alternatora dobrze pozakładane, raz widziałem jak gość przy wymianie silnika przykręcił masę na plusowy przewód alternatora w grande punto, auto martwe a po włączeniu zapłonu mrugał prawy stop albo postojowka.
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
Sprawdzić szczotki i diody w alternatorze. Licznik przebiegu nie miga?
Tu częściej pada czujnik momentu siły skrętu kierownicy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Diagnostyka Cię nakieruje na właściwy trop. Czasem to kwestia napięcia zasilania (alternator lub połączenie masy).
Po przekręceniu kluczyka prąd ponownie zaczyna być pobierany Alternator dostaje wzbudzenie.
Zabieg okoliczności z tymi kluczykami. Na początku sprawdź napięcia ładowania akumulatora. Z twojego opisu wynika że alternator kończy żywot. Częsty przypadek w fiacie benzyna.
11,5V widziałem , a mechanik powiedział,że prąd 150A - poleciał dymek z tych oporników / nie wiem jaką one mają oporność /. Nie cały rok temu miałem wymieniany alternator bo pękła obudowa.
Dobrze że części tanie.Regenerowany altek 150zł.😂 Postarałem się nagrać ten dziwny świst z okolic alternatora. 898596
Też miałem taki problem, okazało się, że winny jest alternator - pęknięty w dwóch miejscach, zrobił się owalny. Wina to lejąca się woda z podszybia na alternator, no i wiek swoje zrobił. W takim przypadku chyba kupno nowego będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem.
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, to kup takie z automatem. Podłączasz do akumulatora i zaświecają się jak alternator zacznie ładować, czyli po uruchomieniu silnika.
Witam.Mam Fiata GP 1.4 8v z 2006 roku.Zauważyłem,że jak włączę kilka odbiorników na raz(halogeny,ogrzewanie szyby,nadmuch),to nie ma alternator ładowania.Na samych światłach mijania ma 13,86 v.To za mało.Co trzeba sprawdzić w alternatorze najpierw przy tych objawach?
Ja miałem problem z zakłóceniami od alternatora autko w miarę nowe 2 letnie fiat grande punto, CB alan 78+ i antena hustler ic-100, antenę zestroiłem, a zakłóceń pozbyłem się przez montaż filtra ( na kablu od zasilania + ) kupionego za 12 zł w sklepie elektronicznym i po kłopocie radyjko ładnie ciągnie i dobrze mnie słychać. Już zamówiłem lepszą antenkę...
Silnik 1.9 JTD jest nie do zajechania, ale cuda się zdarzają. Droższy w eksploatacji benzyniak, ale spokojniejszy podczas serwisowania. Fiaty lubią korodowac na progach, ponadto alternatory jakoś dosyć często im się psują. Poza tym łatwo dostępne, tanie części.
więc nigdy nie kupuj: chevrolet aveo (stare- t250 lub t255: silnik 1,4) lub lacceti (tu lepiej silnik 1,6. i oczywiście lpg ;) Tak jak wyżej suzuki swift, hyundai getz, mazda 2 lub picanto. Najmniejsze godne uwagi suzuki alto, aygo, 107 lub C1 dlaczego? czyżbyś miał z nimi do czynienia? i żle trafiłeś? sam mam aveo którym przejechałem już niecałe 150...
Rzeczywiście wymiana czujnika nie pomogła. Co do alternatora na pewno ładuję, a napięcie sprawdzę jutro. Jeśli napięcie będzie inne niż podałeś to będzie znaczyło, że akumulator do wymiany ?
Witaj. To zależy na jakie zadania trafisz. Ja osobiście dostałem rozrusznik do naprawy z volvo, alternator do wyciągnięcia i naprawy z grande punto, naprawę instalacji świateł mijania w lupo i tam jakieś inne pierdoły typu klima sprawdzanie instalacji świec. Przy każdej naprawie jest przy Tobie jakiś pracownik, który kontroluje to co robisz, żyby nie...
Witam, mam problem z kontrolką w postaci klucza na wyświetlaczu, zapaliła się po awari alternatora i rozładowaniu pojazdu, alternator wymieniony, a kontrolka jest dalej, jak jej się pozbyć? prawdopodobnie taka kontrolka zapala się, też np. jak jest czas wymiany oleju etc..
Witam ,posiadam fiata grande punto z silnikiem 1.2 8v 65km 2008r. Silniczek już swoje najechał bo ma prawie 550 tyś przelotu :) wiem , wiem ciężko w to uwierzyć . Każdy ma z tym problem . A Ja mam w związku z tym do was pytanie , ponieważ nie chce remontować silnika bo wiadomo jak to jest jak się zacznie dłubać .Do głowy przyszedł Mi taki mały pomysł...
Jest już okey. Podłączyłem czerwony pod zapalniczkę i żółty do kostki z auta gdzie jest stale +12vGaśnie po kluczyku radio i wzmacniacz też, podłączony pod kabel,,remote"w radiu. Radio JVC KDR avx-22. Zrobiłem może 6km i zaświeciła cała deska wraz z ładowaniem i przestało grać. Dodam że jest dołożony kondensator 1f. Alternator teraz nie wyrabia?przed...
Nie wiem jak jest w tym modelu ale nie odczytasz kodu z radia. Trzeba zgrać pamięć programatorem i wtedy wyliczyć kod. Jeżeli nie masz kodu a radio może go wołać po odłączeniu zasilania to weź kogoś do pomocy i wymień akumulator mając podłączony prostownik pod klemy czy alternator lub podłącz kable rozruchowe do drugiego auta. Uważaj żebyś nie zwarł...
Problem ze stabilizacją temperatury w samochodzie marki Fiat Grande Punto 2007 1.3 Multijet 75 hp. Sytuacja wygląda następująco (z natężeniem czym niższa temperatura otoczenia tym gorzej): samochód z trudem się rozgrzewa. Obecnie wygląda to tak, że jadąc 15 km z pracy lub do pracy nie ma szans na złapanie 87 lub 90 stopni. Chyba, że miałbym pół trasy...
Kolego jeśli autko ma prawdziwe 80tyś, to nie wierzę że padł tłumik drgań. W tym samochodzie moze juz paść wszystko, mam punto grande 2006 70kkm benzyna. Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy), pompa wody ciekła, obudowa termostatu z przeciekami, kazdy wąż od chłodnicy przy króćcach ciekł i miał...
Witam. Od pewnego czasu mam problem z Fiacikiem. Mianowicie nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju po przekręceniu stacyjki dodatkowo dochodzi palenie się na środku deski żółtego trój konta ostrzegawczego z wykrzyknikiem. FES pokazuje błąd P0520 - styk ciśnienia oleju. Czujnik oczywiście sprawny. Kolejnym problemem jest nie gaśniecie kontrolki...
Witam - postanowiłem założyc nowy temat ponieważ podobny już był ale sporo czasu temu, a pisząc pod tamtym nie uzyskałem odpowiedzi. Przypomnę: 08 Lut 2015 14:24 ktoś napisał: Witam Problem dotyczy Fiata Grande Punto 2008r. 1.3 JTD 75 KM Na biegach od 1 do 5 samochód nie odpala. Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki, wszystkie oprócz grzania...
Witam, chcę kupić żonie nowe auto. Do tej pory mamy Grande Punto 1.4 8v, które ma już 10 lat, stało się ciut za małe i trochę mnie denerwuje z racji na swoje fiatowskie natręctwa (tu alternator, tu brak styku, tu "znikający olej", tu rdza na podwoziu, itp.). Samochód przynajmniej na razie będzie użytkowany głównie na bardzo krótkich kilku-kilometrowych...
zepsuty czujnik spalania stukowego Nie. Wzrośnie spalanie i spadnie moc. czujnik położenia wału korbowego To by nie szarpało. Auto nie odpalałoby, a jakby odpaliło, to spora szansa, że zaraz znowu by zgasło. No i w 99% przypadków dostałbyś "checkiem" po twarzy. Autem mocno trzęsie na wolnych obrotach i rzuca silnikiem. Tylko na jałowym, czy podczas...
Koledzy, a miał któryś z was do czynienia z tym stilo, które tak mocno polecacie? To chyba jakieś żarty... I faktycznie zbyt wiele km. rocznie nie będzie jeździło, to nie ma sensu diesla kupować (ale to moje prywatne zdanie). Czemu żarty?? Z tym silnikiem 1.4 95Km mam i Stilo, i Grande Punto. Obydwa z 2006 roku. W Stilo nie dzieje się dosłownie nic,...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
Silnik 1.2 16V 80KM w Stilo jest dość wysiloną jednostką, co nie wpływa dobrze na jego "gazo-przyjazność". Oczywiście setki takich aut są "zagazowane" i jakoś jeżdżą. Sam mam Grande Punto z silnikiem 1.3MJ 90KM i brakuje mi mocy, niby 90KM i 210Nm, turbina VNT ale to wciąż malutki silniczek 1.3 i to czuć. Silnik 1.2 16V jest 10KM słabszy, ma dużo wyżej...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
grande punto alternator punto grande punto grande wiązka
sterowanie zaworami hydraulicznymi mercedes stacyjki sprinter staż elektryk
spawarka inwertorowa przekaźnik vestel 17mb170 firmware
Lokalizacja sterownika asystenta w Mercedes W213 200d Czy domofon w bloku musi być podłączony do licznika prądu?