Witam, Mam problem z napieciem ladowania w Seacie alhambra 1.9tdi. Ale moze od poczatku: Zaczelo sie od tego ze przy diagnostyce vagiem wyrzucilo blad poduszek "za niskie napiecie zasilajace". Ok zaczalem sprawdzac. Znalazlem ze na kablu + od alternatora jest spadek napiecia od 0.3 do 0.6V w zaleznosci od obrotow (co przy pradzie rzedu 100A daje 60W...
Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
Napisz jaki przekrój ma Twój przewód. Nic nie uszkodzisz stosując taki przewód. Problemem może być jedynie podąłczenie przewodu o dużym przekroju do śruby, która jest wyjściem alternatora.
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Jaki jest kierunek przepływu prądu- do czy od akumulatora? Jeśli do to alternator ładuje akumulator i nic w tym dziwnego dopóki napięcie na klemach nie jest za wysokie. Jeśli przepływ prądu jest od akumulatora to coś mocno obciąża- grzenie świec/grzanie plynu/rozrusznik lub nawet uszkodzony alternator. Kabel przy alternatorze ten gruby też się grzeje?...
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
Wypadkowa 2omy lub 0,5 oma, znalezienie wzmaka o mocy rzędu 3kw rms, nadającego sie do słuchania w zaproponowanej kwocie to cud, Hifonics Svenson ma 8kw(at)1om, jest wielki i kosztuje majątek, jeżeli sprzęt ma byc do słuchania to 5000zł na 2 aku, nowy alternator i sporo grubych kabli, DD chodzi na 0,5 oma ale musi mieć dobre zasilanie.
Jeżeli kontrolka po włączeniu zapłonu się pali i po zapaleniu gaśnie to prawdopodobnie albo spalony pasek i słaby naciąg albo spalony bezpiecznik głównego zasilania alternatora/ gruby kabel/.P
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
jest nowoczesna, jest zbudowana jak każdy zwykły współczesny samochód :) teraz jest tylko dowalone bezsensowny ogrom elektroniki, ale technicznie to jest praktycznie to samo to nie męcz już tych komputerów takim ładowaniem puki jeszcze żyją.... albo odkręć ten gruby kabel od alternatora i wtedy sobie odpalaj do alternatora idzie tylko gruby kabel -...
Od razu po odpaleniu czy po jakimś czasie. Na alternatorze plus (gruby kabel) minus obudowa alternatora np tak? Na wyjściu musi mieć 14 ponad tak ? A obroty na ile czy bez dodawania gazu
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
Grube blaszki odpowiadają śrubie M6 Cienka blaszka to śrubka czwórka.
Kable z klemami akumulatora, kabel masy karoserii, kable dochodzące do alternatora, gruby kabel na rozruszniku - całe, nie ma "zielonego nalotu" ? W takim razie wykluczyłeś wszystkie usterki "widoczne gołym okiem". Teraz pozostaje zrobić diagnostykę.
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Przewód główny od alternatora do rozrusznika daj w miarę gruby. Do kontrolki 2,5mm² wystarczy. Dodano po 35 Ewentualnie zostaw jeden kabel od prądnicy, o ile miałeś ją wcześniej.
proponuję sprawdzić straty na kablach oraz czy świece żarowe nie grzeją "na stałe" sprecyzuj co oznacza odłączony - na chodzącym silniku odłączyłeś gruby kabel + (B+)? Jeżeli tak to nie dziw się że alternator "pokazał kolano"
raczej wątpię, skoro nic nie działa znaczy że się przepalił jakiś główny zabezpieczający bezpiecznik, no chyba że jednak cośkolwiek działa? lampka sufitowa czy cokolwiek mógł się też upalić mostek w akumulatorze, bo zapewne zwarliście główny plus (od rozrusznika/alternatora) taki gruby kabel do masy
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
Wlasnie dziwi mnie kwestia tego gdy nie ma ladowania po odpaleniu to czemu mi nie zalacza sie kontrolka akumulatora?? Raz tylko mialo to miejsce po przejechaniu 2km(kontrolka zadzialala) kolejne razy to odpalenie bez ladowania(zmierzone miernikiem) kontrolki brak na wyswietlaczu. Dzisiaj o dziwo rano zadzialalo ladowanie odrazu po odpaleniu. A kontrolka...
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
Przeprowadziłem test zaproponowany przez złowrogi_boncur. Mianowicie odłączyłem od alternatora gruby kabel plusowy, następnie uruchomiłem samochód. Na wolnych obrotach napięcie mierzone na wyjściu z alternatora to 0,15V, przy 3 tys. obrotach 0,7-0,8 V. Jest chyba tak jak mówi Andrzej20001. W momencie pomiaru akumulator miał 11,6V. W związku z marnym...
dzisiaj miałem ten problem na trasie 60 km bez postojów, światła sciemniały. Wyniki pomiarów: Wyłączony silnik pomiar na stykach akumulatora 11.63 Włączony silnik wyłączone światła na alternatorze gruby kabel i obudowa 14.16 tak jak poprzednio tylko światła włączone 11.86
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Mam pytanie odnośnie połączenia tych dwóch podzespołów. Do rozrusznika dochodzą 3 przewody: - cienki (zacisk 50 - stacyjka) - gruby od alternatora do rozrusznika - najgrubszy (bezpośredni plus z aku) Jaką role spełnia przewód łączący alternator z rozrusznikiem? Rozumiem, że na cienkim przewodzie pojawia sie napięcie po przkręceniu stacyjki (probie uruchomienia...
Mercedes W211 2,7 diesel, automat, 2003 rok. Mam problem. Jak podłączyć rozrusznik? Bo są tam dwa grube kable, które skręcały się razem do miedzianej śruby na 13? Rozkręciłem i nie pamiętam. Jeden jest na 10, więc tego nie da się pomylić. Proszę o pomoc. AI: Czy możesz opisać lub wrzucić zdjęcie, skąd dokładnie wychodzą te dwa grube kable (np. z akumulatora,...
Witam Szukałem w szukajce i na google, ale nie znalazłem sadysfakcjonującej mnie odpowiedzi, mianowicie jakiej grubości ma byc kabel łączący alternator od malucha z akumulatorem? (bezpośrednio, z pominięciem rozrusznika)? Czytałem też że na forach piszą ze powinien być bezpiecznik w szeregu, czy to prawda? Rozchodzi się o instalkę w samie :) Pozdrawiam
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
Witam Jeżeli masz podłączoną kontrolkę ładowania ,to podłączyłbym alternator(wyjście,gruby kabel) bezpośrednio pod rozrusznik .Będą mniejsze spadki napięcia.Koło pasowe jeżeli zbyt duże to wiadomo problem z ładowaniem na niskich obrotach.
Bez podpinania tego przewodu masz ładowanie? Do rozrusznika powinieneś mieć ogólnie masę (z silnika), gruby plus i cienki kabel do tego plusa ze stacyjki i tyle.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Załóżmy że ten twój elektryk wie co robi ,to problem masz w aucie.Sprawdź dokładnie ten gruby kabel od alternatora do akumulatora.Wszystkie masy i grube połączenia prądowe.
Sprawdziłem i po podłączeniu żarówki w czasie rozruchu zero prądu dopiero jak silnik pracuje jest prąd, miernik po przekreceniu stacyjki pokazuje 0,7V w czasie rozruchu dalej 0,7 no i jak silnik pracuje już 14,4 Druga sprawa z podłączeniem kabelka niebieskiego od wtyczki do akumulatora + I zapaleniu silnika dalej mamy żółty akumulatorek na kompie. Jakieś...
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Co do lokalizacji przelotki to są dwa przeważnie miejsca . Koło bezpieczników na ścianie grodziowej od strony kierowcy i okolice nóg pasażera. Ew będą jakieś gumowe zaślepki w ścianie grodziowej. Ostatecznie poszukac orginalnej wiązki elektrycznej i tam próbować przejśćz kablem plusowym. Poruszę tu jeszcze kwestię kabla masowego czyli minusa. Są dwie...
Jest to kabel od alternatora
A i zaczyna iść prąd po tej lince tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem(który nie daje rady obrócić bo aku rozładowany) daj nową mase do karoserii!!!!!!!!!!!!!!! nie rozładowany tylko linka podaje mase-obcizenie -wielki prąd!!! podaj nową mase nie szukaj nic innego!!!!!! nie ruszaj alternatora -bo to nie to!!!!!!!!!! wyrzyć taśmę daj nowa lub dobry...
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ... Jeśli nie trzymała by klema to i tak alternator trzymał by napięcie ewentualnie zawyżył je ... Trzeba sprawdzić szczególnie grube kable które idą od akumulatora do rozrusznika oraz wszystkie grube kable + co idą do alternatora, przekażnika świec,...
Kolego Rzuuf - rozrusznik ma 3kW mocy - pytanie jak duży prąd płynie w czasie rozruchu? Moim zdaniem za duży jak na amperomierz o zakresie powiedzmy +- 30 lub 50A. Amperomierz należy włączyć pomiędzy akumulator a alternator. Zrobiłbym to tak - amperomierz między stacyjkę a akumulator. Wyjście alternatora do stacyjki zamiast do grubego kabla przy rozruszniku....
powiem tak jak masz dobry akumulator i chcesz to dobrze zrobic to rob ;) ale na zasilanie wzmacniacza daj grube kable najlepiej + i - z akumulatora i daj kondensator poprawia dzwiek i szybkosc basu :) nawet w zwykłych głosnikach a co do zapasu mocy to napewno jest bo alternator ma doładowac jeszcze akumulator zapewnic dostawe pradu do wszystkiego co...
To normalne, że miałem do alternatora podłączone 2 kable (gruby przewód +, mały -), żadnego wzbudzenia nie powinno być ani nic takiego ----------------------------------------... Gruby przewód do alternatora to + ,cienki to wzbudzenie a NIE MINUS. Uzwojenie najlepiej sprawdzisz po wylutowaniu tak samo diody.
Nie, kabel (żółto niebieski) idzie gdzieś koło prawej lampy. Oczywiście z alternatora wychodzi gruby czerwony i cienki niebieski
alternator ma 2 przewody - gruby to ładowanie -> do plusa akumulatora cienki to kontrolka która służy do wzbudzenia -> do żaróweczki której drugi kabel do plusa po stacyjce moduł cut-off ma za zadanie wyłączać zaworek w gaźniku przy hamowaniu silnikiem dla oszczędności paliwa, w praktyce to nic to nie zmienia ;) także zaworek w gaźniku też pod...
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
grubo kabel internetowy grubo izolacja kabel kabel zasila grubo kabel
wgrywać patch tranzystor tesla kd503 junkers gasnąć zapalać
wzmacniacz antenowy wzmacniacz antenowy
Schemat podłączenia instalacji elektrycznej silnika Alpina ST 350 – rozruch i zapłon Samoczynna zmiana trybu w BenQ GH650 - przyczyny i rozwiązania