Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
Jaki jest kierunek przepływu prądu- do czy od akumulatora? Jeśli do to alternator ładuje akumulator i nic w tym dziwnego dopóki napięcie na klemach nie jest za wysokie. Jeśli przepływ prądu jest od akumulatora to coś mocno obciąża- grzenie świec/grzanie plynu/rozrusznik lub nawet uszkodzony alternator. Kabel przy alternatorze ten gruby też się grzeje?...
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Jeżeli kontrolka po włączeniu zapłonu się pali i po zapaleniu gaśnie to prawdopodobnie albo spalony pasek i słaby naciąg albo spalony bezpiecznik głównego zasilania alternatora/ gruby kabel/.P
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
Od razu po odpaleniu czy po jakimś czasie. Na alternatorze plus (gruby kabel) minus obudowa alternatora np tak? Na wyjściu musi mieć 14 ponad tak ? A obroty na ile czy bez dodawania gazu
Wypadkowa 2omy lub 0,5 oma, znalezienie wzmaka o mocy rzędu 3kw rms, nadającego sie do słuchania w zaproponowanej kwocie to cud, Hifonics Svenson ma 8kw(at)1om, jest wielki i kosztuje majątek, jeżeli sprzęt ma byc do słuchania to 5000zł na 2 aku, nowy alternator i sporo grubych kabli, DD chodzi na 0,5 oma ale musi mieć dobre zasilanie.
jest nowoczesna, jest zbudowana jak każdy zwykły współczesny samochód :) teraz jest tylko dowalone bezsensowny ogrom elektroniki, ale technicznie to jest praktycznie to samo to nie męcz już tych komputerów takim ładowaniem puki jeszcze żyją.... albo odkręć ten gruby kabel od alternatora i wtedy sobie odpalaj do alternatora idzie tylko gruby kabel -...
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Kable z klemami akumulatora, kabel masy karoserii, kable dochodzące do alternatora, gruby kabel na rozruszniku - całe, nie ma "zielonego nalotu" ? W takim razie wykluczyłeś wszystkie usterki "widoczne gołym okiem". Teraz pozostaje zrobić diagnostykę.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
raczej wątpię, skoro nic nie działa znaczy że się przepalił jakiś główny zabezpieczający bezpiecznik, no chyba że jednak cośkolwiek działa? lampka sufitowa czy cokolwiek mógł się też upalić mostek w akumulatorze, bo zapewne zwarliście główny plus (od rozrusznika/alternatora) taki gruby kabel do masy
Przeprowadziłem test zaproponowany przez złowrogi_boncur. Mianowicie odłączyłem od alternatora gruby kabel plusowy, następnie uruchomiłem samochód. Na wolnych obrotach napięcie mierzone na wyjściu z alternatora to 0,15V, przy 3 tys. obrotach 0,7-0,8 V. Jest chyba tak jak mówi Andrzej20001. W momencie pomiaru akumulator miał 11,6V. W związku z marnym...
dzisiaj miałem ten problem na trasie 60 km bez postojów, światła sciemniały. Wyniki pomiarów: Wyłączony silnik pomiar na stykach akumulatora 11.63 Włączony silnik wyłączone światła na alternatorze gruby kabel i obudowa 14.16 tak jak poprzednio tylko światła włączone 11.86
Napisz jaki przekrój ma Twój przewód. Nic nie uszkodzisz stosując taki przewód. Problemem może być jedynie podąłczenie przewodu o dużym przekroju do śruby, która jest wyjściem alternatora.
Wlasnie dziwi mnie kwestia tego gdy nie ma ladowania po odpaleniu to czemu mi nie zalacza sie kontrolka akumulatora?? Raz tylko mialo to miejsce po przejechaniu 2km(kontrolka zadzialala) kolejne razy to odpalenie bez ladowania(zmierzone miernikiem) kontrolki brak na wyswietlaczu. Dzisiaj o dziwo rano zadzialalo ladowanie odrazu po odpaleniu. A kontrolka...
Witam Jeżeli masz podłączoną kontrolkę ładowania ,to podłączyłbym alternator(wyjście,gruby kabel) bezpośrednio pod rozrusznik .Będą mniejsze spadki napięcia.Koło pasowe jeżeli zbyt duże to wiadomo problem z ładowaniem na niskich obrotach.
Grube blaszki odpowiadają śrubie M6 Cienka blaszka to śrubka czwórka.
Kolego Rzuuf - rozrusznik ma 3kW mocy - pytanie jak duży prąd płynie w czasie rozruchu? Moim zdaniem za duży jak na amperomierz o zakresie powiedzmy +- 30 lub 50A. Amperomierz należy włączyć pomiędzy akumulator a alternator. Zrobiłbym to tak - amperomierz między stacyjkę a akumulator. Wyjście alternatora do stacyjki zamiast do grubego kabla przy rozruszniku....
najprawdopodobniej diabli wzieli alternator odłącz wszystkie kable od niego(oprócz grubego) i wtedy sprawdź
Załóżmy że ten twój elektryk wie co robi ,to problem masz w aucie.Sprawdź dokładnie ten gruby kabel od alternatora do akumulatora.Wszystkie masy i grube połączenia prądowe.
Jest to kabel od alternatora
Sprawdziłem i po podłączeniu żarówki w czasie rozruchu zero prądu dopiero jak silnik pracuje jest prąd, miernik po przekreceniu stacyjki pokazuje 0,7V w czasie rozruchu dalej 0,7 no i jak silnik pracuje już 14,4 Druga sprawa z podłączeniem kabelka niebieskiego od wtyczki do akumulatora + I zapaleniu silnika dalej mamy żółty akumulatorek na kompie. Jakieś...
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
Dziękuję bardzo za podpowiedz ,mam zagadkę dlatego gdyż obecnie do alternatora podłączony jest gruby kabel bezpośrednio z Plusa akumulatora w tym samym miejscu jest też podłączony kabel gruby rozrusznika . Cienki Kabelek wiem z nim sobie poradzę tylko po co jest tak że akumulator + alternator i alternator +rozrusznik CHYBA coś tego za duzo
proponuję sprawdzić straty na kablach oraz czy świece żarowe nie grzeją "na stałe" sprecyzuj co oznacza odłączony - na chodzącym silniku odłączyłeś gruby kabel + (B+)? Jeżeli tak to nie dziw się że alternator "pokazał kolano"
Przewód główny od alternatora do rozrusznika daj w miarę gruby. Do kontrolki 2,5mm² wystarczy. Dodano po 35 Ewentualnie zostaw jeden kabel od prądnicy, o ile miałeś ją wcześniej.
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ... Jeśli nie trzymała by klema to i tak alternator trzymał by napięcie ewentualnie zawyżył je ... Trzeba sprawdzić szczególnie grube kable które idą od akumulatora do rozrusznika oraz wszystkie grube kable + co idą do alternatora, przekażnika świec,...
Troche sie ruszy w momencie zapalania traktora czy w momencie załączania wom-u? Robi tylko 2-3 obroty? Napiecie na najdalszym od grubego kablu alternatora jest?
do alternatora dochodzi gruby kabel od akumulatora i 2 cienkie, jeden idzie do kontrolki a drugi do plusa. to sprzwdziłemi nieznalazłem usterki, masa silnika też wydaje się być ok. Czyli zostaje alterantor. kupiłem drugi urzywany ale jest chyba padnięty bo jak go zamontuje i podłącze to wogóle niemam ani kontrolki ani ładowania.
Co do lokalizacji przelotki to są dwa przeważnie miejsca . Koło bezpieczników na ścianie grodziowej od strony kierowcy i okolice nóg pasażera. Ew będą jakieś gumowe zaślepki w ścianie grodziowej. Ostatecznie poszukac orginalnej wiązki elektrycznej i tam próbować przejśćz kablem plusowym. Poruszę tu jeszcze kwestię kabla masowego czyli minusa. Są dwie...
alternator jest bosch na tym grubym kablu od alternatora jest napiecie 4 z czymś a na tej kostsce co sa 2 cienkie kable to na obydwóch jest 12v ? to chyba na tym jest gdzie zwarcie . a ten bezpiecznik to jest z przodu na widoku chyba co pózniej zobacze dzieki za odp
Który to jest przewód wzbudzenia alternatora? Tam jest gruby plusowy kabel i drugi do kontrolki z tego co mi się wydaje a silnik porusza alternatorem w sposób ciągły czy tak? Jakby nie było to żadnych kabli nie przepinałem, działało nie dawno normalnie.
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Nie, kabel (żółto niebieski) idzie gdzieś koło prawej lampy. Oczywiście z alternatora wychodzi gruby czerwony i cienki niebieski
Wielkie dzięki a może jakiś schemat rysunek ? I tak przy okazji jak podlaczyć alternator di aku zeby miał ładowanie z alternatora jest jeden czarny gruby kabel.
To normalne, że miałem do alternatora podłączone 2 kable (gruby przewód +, mały -), żadnego wzbudzenia nie powinno być ani nic takiego ----------------------------------------... Gruby przewód do alternatora to + ,cienki to wzbudzenie a NIE MINUS. Uzwojenie najlepiej sprawdzisz po wylutowaniu tak samo diody.
Na alternatorze jest 14,6v na tym grubym kablu który wychodzi z niego. Pasek jest nowy i nie ślizga się.
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
do silnika wspomagania przychodzi 5 kabli gruby + gruby - cienki plus po zapłonie brązowy z białym cienki diagnoza i niebieski z białym cienki na nim nie ma plusa na alternator przychodzą dwa kable gruby + i cienki niebieski z białym i tam jest +po odpaleniu próbowałem je mostkować czyli niebieski z białym alternatora i niebieski z białym silnika wspomagania...
Bez podpinania tego przewodu masz ładowanie? Do rozrusznika powinieneś mieć ogólnie masę (z silnika), gruby plus i cienki kabel do tego plusa ze stacyjki i tyle.
Sprwdzales jak duze sa spadki ?? Jaki alternator ?? Jaki akumulator ?? Wszystko na 100% sprawne , szczegolnie wydajnosc alternatora ?? Kable pod maska tez wymieniuone ?? Kable masdz grube ale czy miedziane ?? A ze gra i jestes zadowolony to podstawa ;)
Odkręć gruby ( plusowy ) kabel od alternatora, podepnij go przez żarówkę np od przedniego reflektora ( szeregowo ) do alternatora, podepnij klemę, jak żarówka będzie się świecić, to świadczy o uszkodzeniu alternatora.
Witam wiem ze jest taki dział gdzie są problemy związane z zakłóceniami tam już pisałem ale jakoś odpowiedzi nie uzyskałem ,więc doszedłem jakoś z kąt pochodzą zakłócenia w moim radiu .Teraz opisze jak to wygląda i w czym jest problem ,po odpaleniu auta w cb słychać gwizd ,nie mogłem zlokalizować żródła zakłóceń .Kąbinowałem tak Podłączyłem radio pod...
andrzej20001 napisał: Masz zasilanie na śrubie M8? Żarówką sprawdź. Sprawdzałem i żarówka nie gaśnie nawet gdy dodam gazu do 3 tysięcy obrotów Na tym grubym kablu alternatora masz cały czas +12V? Mierzyłeś jakie jest napięcie ładowania?
Wygląda jakby na alternator dochodził sygnał " włącz wzbudzenie". Na razie gruby kabel zostaw a odepnij małą kostkę z dwoma lub trzema przewodami.
Sprawdź połączenie alternator-rozrusznik-akumulator. Ten gruby kabel,czy nie są zaśniedziałe styki na alternatorze lub na rozruszniku , być może na tym kablu jest za duży spadek napięcia. Zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i na akumulatorze.Jeżeli jest takie same to jest dobrze.A jeżeli się różnią np. 0,5 V to alternator nie naładuje akumulatora...
Byłem u elektryka wymienił regulator napięcia na alternatorze i niestety po wymianie jest jeszcze gorzej po kontrolki i światła pulsują już prawie cały czas a kontrolka Brak słów.Sprawdź czy masz dobrą masę na silnik/bude. I czy gruby kabel alternatora, i akumulatora jest ok.Jak tam ok masz alternator do roboty.Tylko nie jedź już tam gdzie byłeś.
Ja też potrzebuje szukam i nie mogę nigdzie znalesc. Dokładnie chodzi mi o przewód do wspomagania Zafira B Brak wspomagania, alternator po naprawie ładuje 14.4v grubymi kablami dochodzi prąd na czerwonym plus na brązowym minus. Na małej wtyce jest prąd na czarnym po stacyjce a na zielonym nic i na białym też nic po uruchomieniu silnika brak zasilania...
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje akumulatora. Po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć....
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
Gruby kabel od alternatora do akumulatora jest po to że przy mocno rozładowanym akumulatorze na początku płynie prąd ok.50-150A w zależności od mocy alternatora tzw.ładowanie sztywnym napięciem 14,4V a prąd ile alternator wydoli.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Akumlator? czyli mam zmostkowac ten kabel co przychodzi do alternatora taki gruby z tym aku????bo ogolnie od stacyjki idą 2 kable a ten srodkowy co tam jest łaczy sie z jakas wtyczką na alternatorze:\
Witaj , a nie wiesz konkretnie jaki kabel padł , gruby plus na alternator i rozrusznik , czy jakaś masa na skrzynię czy coś jeszcze innego ???
A i zaczyna iść prąd po tej lince tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem(który nie daje rady obrócić bo aku rozładowany) daj nową mase do karoserii!!!!!!!!!!!!!!! nie rozładowany tylko linka podaje mase-obcizenie -wielki prąd!!! podaj nową mase nie szukaj nic innego!!!!!! nie ruszaj alternatora -bo to nie to!!!!!!!!!! wyrzyć taśmę daj nowa lub dobry...
No ja rozumiem, że trzeba zrobić zmiany - ponieważ nie jest to Plug and Play. Boję się, że jak coś źle podłączę to z dymem pójdzie nie tylko alternator ale pewnie cewka i moduł. Tylko nie wiem który gdzie podłączyć - oprócz grubego kabla - i grubego +.
do alternatora idzie jeden gruby kabel przykrecany na srube oraz kostka z 2 przewodami cienkimi , na kostce + i - oznaczenie. Jak odlaczylem ten gruby kabel to kontrolka akumulatora sie swiecila. jak wyciagnalem kostke a gruby przewod zostal to sie nie swiecila. Panowie bardzo prosze o pomoc, jak podlaczyc to na " krodko" zeby sprawdzic czy laduje akumulator....
dobrze myśle że alternator ten dostaje tym kablem plusa z akumulatora wraz ze startem rozrusznika Źle myślisz, z alternatora wychodzą 3 kable: gruby czarny B+, który idzie do śruby + rozrusznika i zarazem do + akumulatora i dwa cienkie, niebieski D+, czyli wzbudzenie i lampka kontrolna ładowania oraz czarno-czerwony DF, informacja do sterownika silnika...
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Na alternator pokazuje 0.18V na obrotach ( styk masy i plusa na alternatorze ). Z Twojego postu wyniki pomiaru są nie logiczne... Co masz na myśli jako ''styk masy''? Mierzyłeś między cienkim i grubym kablem przy alternatorze?
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
jeżeli odłącze gruby czerwony kable od alternatora to kontrolka ładowania zapala sie po włączeniu zapłonu.
Do czarnej kostki przy alternatorze dochodzą dwa czarne, grube kable i dwa kable koloru zielonego i niebieskiego. Alternator był sprawdzany u elektryka. Z lewej strony w dolocie powietrza do silnika wymieniłem jakiś moduł i prawdopodobnie jest to regulator napięcia. Ale ciągle lipa, nie chodzi obrotomierz i nie ładuje. Panowie pamiętajcie, że mój jest...
No i korekta - 99% kabli w C360 ma pole pprzekroju 1mm kwadratowy. Znosi to prądy do zasilania lamp drogowych, czyli 45W, czyli 3 A przy 15 V napięcia zasilającego. Z prądnicy 12A czy 18 A jest wyprowadzone kablem 4mm kwadrat. Wiejscy mechanicy łączą alternatory 50 A z rozrusznikiem kablami 1 mm kwadrat. :D Nawet przez myśl nie przejdzie, że skoro słabsza...
Naprawić gruby kabel między alternatorem a akumulatorem, najczęściej zielenieje zaraz przy alternatorze. Świateł bym zaczął szukać w okolicach skrzynki bezpieczników.
Jeśli serwis był uczciwy i poprawnie sprawdził alternator to problem leży w obwodzie wzbudzenia. Podaj co to za pojazd i jeśli możesz typ alternatora - to dużo wyjaśni. Próbowałem podłączyć na krótko - ten gruby kabel od alternatora bezpośrednio do akumulatora, ale to nic nie dało. i nic nie da bo to nie jest przyczyna problemów. Sprawdzić należy obwód...
Mam 100A alternator i 72 akumulator. A kable dam grube. Myślę jeszcze wstawić elektrozawór przed nagrzewnicą żeby szybciej nagrzewało.
Do alternatora dochodzą 2 cienkie kable i jeden gruby?? Z tego co pamiętam jednym cienkim dochodzi plus po zapłonie, drugim cienkim kontrolka. Jeśli te kable są OK i gruby jest OK (sprawdź czy nie ułamany przy rozruszniku) to możliwa jest tylko usterka alternatora.
brak słów... B+ battery + B- battery - człowieku narysowałem Ci najprostszy schemat jaki się dało, czego tam nie rozumiesz? ze śruby gruby kabel do + akumulatora z obudowy gruby kabel do - akumulatora brązowy kabel do żaróweczki, drugi kabel żaróweczki do brązowego kabla alternatora i te dwa kable razem do plusa akumulatora przez włącznik I TYLE wyłącznik...
witam panowie w moim pasaciku nie mam ladowania kontrolka z ladowania nie swieci sie jak mierze akumulator na zalaczonym silniku mam okolo 12.7v jak wylacze silnik mam juz okolo 12.4 i tak za kazdym odpaleniem silnika spada mierzylem + z alternatora do masy alternatora mam okolo 14v a jak mierze od - alternatora do + akumulatora mam 12.4v sprawdzilem...
do alternatora dochodzą 2 kable czrny gruby i niebieski chudy, po odlaczeniu niebieskiego kabla lamka kontrolna nie świeci.od czego jest ten niebieski kabel, moze to on robi zwarcie
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
Wymieniałeś końcówkę na grubym kablu +.
alternator ma 2 przewody - gruby to ładowanie -> do plusa akumulatora cienki to kontrolka która służy do wzbudzenia -> do żaróweczki której drugi kabel do plusa po stacyjce moduł cut-off ma za zadanie wyłączać zaworek w gaźniku przy hamowaniu silnikiem dla oszczędności paliwa, w praktyce to nic to nie zmienia ;) także zaworek w gaźniku też pod...
Sorki że długo się nie odzywałem ale nie miałem za bardzo czasu. A więc: kabel alternator - rozrusznik dawałem gruby (10mm^2), dołączałem bezpośrednio kabel z alternatora do akumulatora, przewód od bloku silnika do masy jest sprawny (odpala po odłączeniu przewodu dodatkowego silnik - akumulator). Podłączałem akumulator pod alternator krótkimi kablami...
No dobra, to teraz praktycznie: Przy alternatorze mam dwie śruby do kabli - jedna zaciska konektor z grubym kablem druga z cienkim. Nie ma innych wyprowadzeń. Jest taka mała kostka - obudowa zmasowana z obudową alternatora a wychodzący kabel jest połączony z konektorem wychodzącym z wnętrza alternatora (zaznaczam, że nie jest to regulator) - co to jest?...
WITAM. Na wstępie napiszę, że nie jestem jakimś specjalistą, posiadam mały traktorek samoróbkę i jest problem z alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/8481414100_... Z alternatora wyprowadzona taka kostka z oznaczeniami, patrząc od góry: b+ d+ w. Z internetu wyczytałem, że b+ powinien iść grubym kablem poprzez rozrusznik na akumulator....
Alternator nie ma kabla masowego. Sprawdź po kolei grube plusy od akumulatora, poprzez bezpieczniki główne, na zasilaniu modułu USM kończąc. To samo zrób z masą, od aku do budy i na silnik
Gruby kabel pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem sprawdzony ?? Nie jest czasem przełamany ?? Ogólnie problem ładowania w R to dość ciekawy temat.
Zacznij od sprawdzenia połączeń. Zwłaszcza gruby kabel który idzie od alternatora do o ile pamiętam rozrusznika. Winny może być też alternator.
Ale zaraz te 1000w to rms czy mocy maksymalnej głośnika? bo jeśli to drugie to obejdzie się bez kondensatora wystarczą grube kable.
witam, mam alternator w peugeocie 406 2.0 hdi - CL15. Oryginalny alternator ma dwa kable(złącza) - pod śrubki (gruby i cienki). Zakupiłem okazyjnie alternator CL15 również do 2.0 hdi (z nowszego modelu), ale ma jedno złącze (grube) i wtyczkę 2 pin. W internecie znalazłem zdjęcia, że niektóre alternatory we wtyczce 2-pin mają podłączony wyłącznie jeden...
Jeśli pomiar miernikiem cęgowym nie wykaże przeciążeń alternatora to sprawdziłbym dokładnie ten gruby kabel na odcinku między plusem alternatora a skrzynką bezpiecznikową pod kątem przetarć/uszkodzeń izolacji i potencjalnych zwarć gdzieś do masy. Może tam gdzieś jest słaby punkt powodujący krótkotrwałe zwarcia w wyniku na przykład drgań silnika i zanim...
powiem tak jak masz dobry akumulator i chcesz to dobrze zrobic to rob ;) ale na zasilanie wzmacniacza daj grube kable najlepiej + i - z akumulatora i daj kondensator poprawia dzwiek i szybkosc basu :) nawet w zwykłych głosnikach a co do zapasu mocy to napewno jest bo alternator ma doładowac jeszcze akumulator zapewnic dostawe pradu do wszystkiego co...
Jak dobrej firmy ten akumulator to będzie ok. Ja mam 60Ah 600A i bez kondensatora smiga JBL 1201.1 ktory pobiera ok 40% wiecej od twojego ;) Dobra masa, grube kable,dobry alternator,akumulator, kondensator zbędna rzecz ;)
Witam. Napiecie na alternatorze zmiezone Gruby kabel na dole W+ 14.5 Środkowy D+ 14.5 Górny W 7.5 jest jeszcze jeden cienki kabelek nie na płytce ma 0, i jedna wsówka mniej wiecej na tej samej wysokosci i tez ma 0 Koło zwalone, bak wywalony,napiecie na kablach do elektromagnesu przy bloku zmierzone, 14.5 i elektro magnes slychac, ze cyka. Do tej pory...
Witam ponownie:) Jak mogę podłączyć alternator w 126 BIS żeby było ładowanie i kontrolka od ładowania??? Z alternatora z tego co widzę wychodzą dwa kable - gruby czerwony, przykręcony pod śrubę i cienki czarny na wsuwkę. Gdzie te kable podłączyć żeby działało. Oczywiście pomijam całą instalację w samochodzie gdyż jest mi ona zbędna.
Do alternatora idą dwa kable Dwa cienkie i jeden gruby, czy ogólnie dwa, jeden cienki i jeden gruby?
Witaj! W alternatorze zacisk/bolec nagwintowany M6 od izolowany w kostce, podłączasz- kabel od akumulatora /gruby/ Szczotki alternatora /kabelek cienki / do regulatora DF w regulatorze. W regulatorze D+ do stacyjki.Prąd ma być po przekręceniu stacyjki. D-regulatora do kontrolki,która jest w tablicy. Jeśli masz amperomierz w pojeździe to on jest połączony...
A z tego co wiem to taki amperomierz najlepiej wstawić w ten gruby, czerwony kabel co do alternatora idzie O to mi chodziło gdzie zamontować woltomierz też się przyda najlepiej w gniastko zapalniczki zamontować?
grubo kabel internetowy grubo izolacja kabel kabel audio grubo
zamiennik rozrusznika regulacja kontrast wyświetlacz renault laguna przycisk
wyłacznik krzyżowy wyłacznik krzyżowy
Micro SD nie wchodzi do końca w dekoderze - co robić? Czy do równoległego łączenia ogniw potrzebny jest balanser?