Kabel 25mm spokojnie starczy. Bezpiecznik daje się w każdej sytuacji nie zależnie od długości kabla. W tym przypadku wybrał bym 80A. Swoją drogą sprawdź grubość kabla plusowego łączącego akumulator z alternatorem. jeśli cieńszy od zasilania wzmacniacza lub zaśniedziały to Big 3 by się przydało ;)
Jeśli słuchasz zróżnicowanej muzyki to najlepsza będzie skrzynia BassReflex. Z podanych przez ciebie propozycji najlepszy będzie zestaw JL Audio. Pytanie tylko w jakiej skrzyni siedzi ten głośnik? Do całości kable. Z tego co pamiętam to akumulator masz z tyłu więc spawalnicze 16-25mm^2 starczą w zupełności. No i polecam sprawdzić grubość kabla plusowego...
Na każde 8A masz dać przynajmniej 1 mm kw. przekroju. I tyle.
Dziękuję za obszerne odpowiedzi. Od producenta uzyskałem informacje, że do mojego przypadku wystarczy kabel 10mm2 do plusów, a GND jest tylko do pomiaru napięcia i jest to max. 1,5mm2.
Jeśli masz kable poniżej 35mm2 (a piszesz że około 8mm ała :P) to zacznij od ich wymiany, to jest 2kw a nie 200 watt. Przy takiej mocy nawet drugi aku w bagażniku by się przydał, alternator tez około 160 A PS Kabel na taką moc... na grubość kciuka minimum :)
Jaką grubością kabla przetransportować 12 v na 20 metrów ??? I czy grubość przewodu ma znaczenie przy ładowaniu alternatorem akumulatorów ? Mam przy elektrowni 2 x 1.5 przewód w odlegółości 20 m od aku i coś mi nie ładuje.
Jak założe to umieszcze zdjęcia nagrzewnicy elektrycznej która pobiera ok 80-90 A w zależności od temperatury. Idd tego przewodu to 38A, więc odbiorniki go nie przeciążą, pozatym awaryjność alternatora orginalnego dąży do zera. I skąd takie pomysły. Odbiorniki zabezpieczone maxifusami . Czegoś nie rozumiem. Co ma do mojego pytania fakt zabezpieczenia...
Witam po mojemu to po pierwsze proponował bym ci na wzmacniacz założyć kondensator 1F po drugie kable zasilające prosto do aku.,po trzecie odpowiednia grubość kabla zasilające i po czwarte sprawdź dokładnie masę pojazdu a jeszcze lepiej pociągnij dodatkową(osobiście na to ostatnie bym obstawiał)
Zgodze sie z kolegam że grubość kabli jest istotna ale tagże ważne jest jak odpalamy auto z rozładowanym aku gdzie po podłączeniu przez kable aku pobiera prąd i w gruncie żeczy nasz alternator ładuje to aku a prąd na rozruch idzie duzo mniejszy wiec mozna poczekac jakies 5 min i wtedy prądu do rozruchu bedzie wiecej ( bo aku w aucie odpalanym jest juz...
Doktoryzujesz się? Nie ma sensu, dziś może być ok, a jutro dostanie zwarcia... Tfu, tfu... :) Takim łagodnym ładowaniem i rozładowaniem, teoretycznie zwiększasz pojemność akumulatora - w granicach rozsądku i możliwości akumulatora, żarówka mogłaby dłużej świecić? Ja bym już wziął ten akumulator, i pojechał odpalać samochód. To będzie prawdziwy sprawdzian,...
Witam zakupiłem na allegro skrzynię jak w temacie. Mam teraz mały problem z wyborem wzmacniacza i dokończenia elementów zasilania. W planach był Crunch GTi1500 dziś natknąłem się na CARPOWER POWER-1/1000D 1200RMS a może jakieś inne wzmaki polecacie do tej skrzyni w mniejszych pieniądzach. Nie wiem który z tych wzmacniaczy będzie wystarczający do pędzenia...
Witam! Ostatnio zmartwił mnie szum dobywający się z moich głośników wysokotonowych, na początku myślałem że to wina zwrotnicy, później że płyt (pisałem już to wcześniej na forum przy okazji innego tematu) ale okazuje się że to nie ich wina. Objawy: Czy samochód jest włączony czy wyłączony z głośników wysokotonowych wydobywa się jednostajny szum, który...
Koledzy w uno były seryjnie montowane 900 ale silnik jest identyczny jak w cc Były montowane takie silniki ale nie takie jak w SC a ja taki posiadam w moim. Co do tego skąd wziąłem sygnał, napisałem wyżej - wyciągnąłem z alternatora z jednego z uzwojeń sygnał (w dieslach jest już to seryjnie robione, tzw "W"). Kupiłem na szrocie za 20 zł całe zegary...
No jak widać jest z tym wiele zabawy lecz idąc tym tropem zaczynamy powoli robić z tego zestawu małego PC w samochodzie :P Ja skłaniałbym się bardziej w stronę minimalistyczną. Jednostka sterująca , okablowanie , dwa wzmacniacze w bagażniku . Lecz zastanawia mnie problem który opisujesz związany z buczeniem na kablach sygnałowych. Czy zastosowanie porządnych...
O!, Widzę że kolega wysokoprądowiec. Wiesz jak śmierdzi izolacja jak przepala się przewód o grubość ekranu kabla ? Kabel Hama nie jest tragiczny ale i nie są to rewelacyjne produkty. Jedna masa z karoserii do obudowy radia, druga masa robocza z instalacji radia. Podobnie przy wzmacniaczu, jedna masa do obudowy wzmacniacza z karoserii a druga z akumulatora...
Autorze chwała ci że niesiesz kaganek oświaty dla początkujących ale kilka rzeczy trzeba sprostować to że będzie działać nie oznacza że tak należy robić, po pierwsze zaprezentowałeś przetwornicę tzw foward, szczelina w niej jest zła, nie moze jej być bo przebiją tranzystory, tylko w flyback-u ta szczelina jest konieczna. Dwa, dławik wyjściowy jest cechą...
Witam. Mam w planach zakupić [url=http://jbl.com/car/products/product... ten wzmacniacz... 6000w rms i pytanie jakie kable do niego najlepiej? 5m długość wzmacniacz będzie zasilał 2 głośniki orion hcca 15" 2500w rms. co do zasilania prawdopodobnie będą 2 alternatory...
Jeśli z alternatora idzie kabel do rozrusznika odpowiedniej grubości to wystarczy z zacisku akumulatora. W życiu bym nie podłączał żadnego odbiornika do alternatora. Wymienić od altka przewód do rozrusznika na mocarza i po sprawie.
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! http://img136.imageshack.us/img136/8097/... Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable...
Witam! Prąd 90A jest za mały dla rozruchu diesla, ale jeśli będziesz dysponował 1 sprawnym stale naładowanym akumulatorem o pojemności 100Ah, to ruszysz wszystko. Taki akumulator ma prad rozruchowy kilkaset amper (widziałem nawet w charakterystyce 900A)! A jak będziesz łączył prąd z alternatora z silnikiem "uwiązanym" do sieci? Długi kabel sieciowy...
jeśli chodzi o gwizd to jest cały czas nawet jak jest wyłączony głos dopiero jak zgaszę silnik to pisk milknie na zero. Natomiast jeśli chodzi o kable to wymieniałem już na sygnałowe własnej roboty, zmniejszałem zwiększałem grubość kabla zasilającego, masę z pod śrubki pocięglem z akumulatora i nadal nic nie pomogło :(( (to do pierwszego postu). jeśli...
nie wiem dokładnie którą wersję elektryki masz bo nie podaleś VIN jak nie masz zasilania WEJSCIOWEGO NA BEZPIECZNIK F 24 ktory idzie po obwodzie drukowanym wewnątrz skrzynki bezpiecznikowej z zasilania alternatora spróbuj podmiennić przekaznik K1 lub K4 ( w zaleznoisci od wersji ) na nowy !!! -- przy okazji sprawdź czy pozostałe instalacje zasilane...
Może najpierw powiesz co masz za audio i jakie dałeś kable zasilania? crazy_88 jeżeli już pytasz o audio to powinieneś również zapytać o akumulator oraz alternator... Nie widzę także większego związku pomiędzy grubością kabli zasilających wzmacniacz (czyli na odcinku akumulator-wzmacniacz) a przygasającymi światłami... Mówiąc prosto: czy uważasz że...
Jest ok, czyścić nie ma sensu, ja puściłem dodatkowy kabel łączący alternator bezpośrednio z klemą akumulatora (tej samej grubości co oryginalny, z zalutowanymi końcówkami, włożony w peszel jak oryginał i spięty z nim opaskami). Oryginalnie to są 2 kable: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator. Problemem jest styk obsadki z przewodem, także czyszczenie...
Dlatego aby schem.z postu 56 był dla kol dziki b.zrozumiały należało by opisać średnicę przewodów . Może wtedy zrozumie że przerabianie pcb jest niepotrzebną sztuką dla sztuki ! Ja mam przewody do ładowania o średnicy żyły 4mm. Rozruchu w prostowniku nie mam bo na 4 piętro nie wjadę . Zamiast tego zrobiłem przewody rozruchowe o dług. 3m i średnicy żyły...
Moim zdaniem z akumulatorem mocno przesadziłeś, będziesz go musiał doładowywać. Przy tych silnikach był alternator 40-70A i akumulator ok. 50Ah więc nie ma szans że alternator naładuje aku 100Ah. Pytanie trzeba było zacząć od "światła mi przygasają" Posprawdzaj wszystkie styki, zobacz czy alternator dobrze ładuje i napisz jakiej grubości masz kable...
Kolega miał wcześniej do wzmacniacza podpięte 20mm2 i efekt był ten sam, więc to nie kwestia grubości przewodu.
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
To co napisałem odnosi się do faktycznie istniejących zakłóceń. Ale jeszcze pozostaje prawidłowy montaż sprzętu. A to dla wielu jest tajemnicą gdyż uważają że jeśli cokolwiek gra to znaczy że jest dobrze. A wcale nieprawda. Tu znów moża by napisać elaborat. Podpowiem tylko że własciwe prowadzenie mas i zasilania to już jest sztuka. Wymagana jest dokładność...
Z przetwornicy Volt Polska na pewno będziesz zadowolony jak z żadnej innej. W razie problemów, serwis gwarancyjny staje na wysokości zadania, więc nie ma obaw, gdy wystąpi usterka. Moc alternatora tak jak mówię, będziesz musiał sprawdzić, no i jeszcze pozostaje wybranie miejsca dla przetwornicy. Nie może być zbytnio oddalona od alternatora gdyż straty...
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Będzie w wiązce z zasilającym grubym zasilającym alternator. Często jest łączony obok rozrusznika(kostka).Musisz po długości tego kawałka co został sprawdzić dokąd sięga, tam szukać reszty przewodu. Kolor przewodu masz.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Żadnych kombinacji z grubością kabli, chyba że większy przekrój, każdy rezystor to grzałka i szczególnie przy dużych prądach potencjalne źródło pożaru...
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Grube blaszki odpowiadają śrubie M6 Cienka blaszka to śrubka czwórka.
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
najprawdopodobniej diabli wzieli alternator odłącz wszystkie kable od niego(oprócz grubego) i wtedy sprawdź
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Przewód główny od alternatora do rozrusznika daj w miarę gruby. Do kontrolki 2,5mm² wystarczy. Dodano po 35 Ewentualnie zostaw jeden kabel od prądnicy, o ile miałeś ją wcześniej.
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
proponuję sprawdzić straty na kablach oraz czy świece żarowe nie grzeją "na stałe" sprecyzuj co oznacza odłączony - na chodzącym silniku odłączyłeś gruby kabel + (B+)? Jeżeli tak to nie dziw się że alternator "pokazał kolano"
Bez podpinania tego przewodu masz ładowanie? Do rozrusznika powinieneś mieć ogólnie masę (z silnika), gruby plus i cienki kabel do tego plusa ze stacyjki i tyle.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Witam. Mam takie pytanie, mianowicie posiadam w samochodzie alternator jedynie 70A. Zakupiłem wzmacniacz Hifonicsa, który ma bezpieczniki 2x60A i zastanawiam się czy to nie był błąd, gdyż logicznie rzecz biorąc alternator jest o wiele za słaby do tego wzmaka. Dodam że wzmacniacz (Hifonics Brutus BX 1500D) kupiłem bardziej w celach przyszłościowych,...
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
15 (D+) leci do + po stacyjce. Drugi kabel podłączony do alternatora jest na śrubkę. Podłączony jest do + po stacyjce Zaden z zaciskow alternatore nie powinien byc polaczony z + po stacyjce. To polaczenie powoduje, ze nie mozesz zatrzymac silnika. Dwa cienkie kable ida do regulatora, gruby ze sruby do akumulatora (w praktyce do stacyjki, ale do jej...
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
Jaki jest kierunek przepływu prądu- do czy od akumulatora? Jeśli do to alternator ładuje akumulator i nic w tym dziwnego dopóki napięcie na klemach nie jest za wysokie. Jeśli przepływ prądu jest od akumulatora to coś mocno obciąża- grzenie świec/grzanie plynu/rozrusznik lub nawet uszkodzony alternator. Kabel przy alternatorze ten gruby też się grzeje?...
Dobra – wiem ze na razie mogę jeździć z dużo większym alternatorem i na jednym akumulatorze, co do metody podłączenia i zarazem ładowania dwóch akumulatorów to chyba pozostanę przy metodzie nr2. (równoległe połączenie bez żadnej kombinacji) przyjrzałem się jeszcze raz instalacji w około alternatora i muszę wam powiedzieć że nie rozumiem czemu...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
powiem tak jak masz dobry akumulator i chcesz to dobrze zrobic to rob ;) ale na zasilanie wzmacniacza daj grube kable najlepiej + i - z akumulatora i daj kondensator poprawia dzwiek i szybkosc basu :) nawet w zwykłych głosnikach a co do zapasu mocy to napewno jest bo alternator ma doładowac jeszcze akumulator zapewnic dostawe pradu do wszystkiego co...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Witam, A jak odłączysz ten cienki kabelek od rozrusznika to też kręci? Namieszałes w kablach...Powoli przejrzyj od akumulatora do rozrusznika.Chyba ten gruby(+) przy rozruszniku podłączyłes na dolną śrube.Albo jak montowałeś elektromagnes żle wprowadziłes w widełki i wcisnięty jest i dlatego od razu łączy.
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
alternator ma 2 przewody - gruby to ładowanie -> do plusa akumulatora cienki to kontrolka która służy do wzbudzenia -> do żaróweczki której drugi kabel do plusa po stacyjce moduł cut-off ma za zadanie wyłączać zaworek w gaźniku przy hamowaniu silnikiem dla oszczędności paliwa, w praktyce to nic to nie zmienia ;) także zaworek w gaźniku też pod...
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
dotknij czerwonym kabelkiem miernika srubki przy alternatorze (od tego grubego kabla) a czarnym do masy najlepiej jak nie będzie ładowania tak sie mierzy napiecie na alternatorze a najlepiej odkrec ten gruby przewód i wyczyść końcówke papierem scirnym zeby było przejscie + klemy tak jak pisze toudi6666. jak to nie pomoze i nie bedzie napiecia to niestety...
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
Co do lokalizacji przelotki to są dwa przeważnie miejsca . Koło bezpieczników na ścianie grodziowej od strony kierowcy i okolice nóg pasażera. Ew będą jakieś gumowe zaślepki w ścianie grodziowej. Ostatecznie poszukac orginalnej wiązki elektrycznej i tam próbować przejśćz kablem plusowym. Poruszę tu jeszcze kwestię kabla masowego czyli minusa. Są dwie...
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
Wypadkowa 2omy lub 0,5 oma, znalezienie wzmaka o mocy rzędu 3kw rms, nadającego sie do słuchania w zaproponowanej kwocie to cud, Hifonics Svenson ma 8kw(at)1om, jest wielki i kosztuje majątek, jeżeli sprzęt ma byc do słuchania to 5000zł na 2 aku, nowy alternator i sporo grubych kabli, DD chodzi na 0,5 oma ale musi mieć dobre zasilanie.
Troche sie ruszy w momencie zapalania traktora czy w momencie załączania wom-u? Robi tylko 2-3 obroty? Napiecie na najdalszym od grubego kablu alternatora jest?
Witam. Proszę o pomoc. Posiadam traktor Deutz dx 3.70 i mam problem z kontrolką ładowania. Kontrolka po przekręceniu stacyjki i odpaleniu traktora świeci cały czas pomimo że alternator ładuje. Do kontrolki idzie jeden kabel od alternatora a drugi czerwony jest dolutowany ale nigdzie niepodłączony. Z informacji jakie mam od innych użytkowników Deutza...
A i zaczyna iść prąd po tej lince tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem(który nie daje rady obrócić bo aku rozładowany) daj nową mase do karoserii!!!!!!!!!!!!!!! nie rozładowany tylko linka podaje mase-obcizenie -wielki prąd!!! podaj nową mase nie szukaj nic innego!!!!!! nie ruszaj alternatora -bo to nie to!!!!!!!!!! wyrzyć taśmę daj nowa lub dobry...
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
A ja sie przypne Jaka minimalna grubosc kabla musi byc aby kondensator odpowiednio pracowal?? slyszalem ze cos ok 20mm2 minimum
Wkladasz drugi aku i do niego podlaczasz sprzet CA. Ciagniesz kabelek np.8- 10mm2 (w vw multivanie jest fabrycznie tylko 4mm2 i dziala ) laczacy plusa aku pod maska i plusa aku w bagaznku jednak na nim montujesz 30-40A zwykly samochodowy przekaznik w taki sposob zeby sterowany kabelkiem idacym od alternatora ( w VW niebieski) laczyl oba akumulatory...
jest nowoczesna, jest zbudowana jak każdy zwykły współczesny samochód :) teraz jest tylko dowalone bezsensowny ogrom elektroniki, ale technicznie to jest praktycznie to samo to nie męcz już tych komputerów takim ładowaniem puki jeszcze żyją.... albo odkręć ten gruby kabel od alternatora i wtedy sobie odpalaj do alternatora idzie tylko gruby kabel -...
Przy jeździe 2x 7km 2x w tygodniu zimową porą raczej nie obejdzie się bez doładowywania akumulatora. Napięcie ładowania powinno być nie niższe niż 13,8V, prawidłowo powinno się zawierać w przedziale 14,2-14,4V. Gruby kabel plusowy idzie z akumulatora na zacisk śrubowy na włączniku rozrusznika, do tego samego zacisku jest podłączony przewód tej samej...
Jak (między czym) mierzyłeś to napięcie "na skrzynce bezpiecznikowej"? Odłącz całkowicie zasilanie panelu wentylacji/klimatyzacji oraz wypnij wtyki ISO z radia. zrobię mostek tego czarnego grubego kabla od bezp. blaszkowego przy akumulatorze do wtyku od strony kokpitu (ciężko będzie się tutaj wpiąć, bo ani lutownicą się nie wejdzie ani cęgami zaciskowymi...
brak słów... B+ battery + B- battery - człowieku narysowałem Ci najprostszy schemat jaki się dało, czego tam nie rozumiesz? ze śruby gruby kabel do + akumulatora z obudowy gruby kabel do - akumulatora brązowy kabel do żaróweczki, drugi kabel żaróweczki do brązowego kabla alternatora i te dwa kable razem do plusa akumulatora przez włącznik I TYLE wyłącznik...
z tego co ja sie orientuje bo tez przerabiałem ten temat (tylko ja miałem wypaloną czarną skrzynke padł jeden z tranzystorów mocy ,zakupiłem używaną pompe i działa ) z tymi kablami chodzi o to ze 2 grube (czerwony +12V , brązowy -12V) pozostają 2 cienkie kabelki (czarny +12V z pod stacyjki ,a niebiesko biały jest to PLUS + z pod alternatora jeżeli nie...
Klasyczne dynamo drażniło mnie "od zawsze" swoim działaniem. W międzyczasie widziałem wersję do zabudowy w piaście, jednak szczotkowe odbieranie energii wydało mi się krokiem wstecz. Postanowiłem coś z tym zrobić. Jak się okazuje - nie tylko ja ;). Od kilkunestu miesięcy używam z powodzeniem samodzielnie wykonanego alternatora tego typu. Wątek niniejszy...
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Duży prąd rozruchowy, np. w dizlu, grube i krótkie kable połączeniowe, zużyty aku dawcy. Po to własnie "nasi przodkowie" zalecali wstępne podładowanie akumulatora biorcy przez pracujący alternator (i akumulator) dawcy przez te kilkanaście minut. Myślę, ze padnięty aku biorcy, nie naładuje się wystarczająco nawet po godzinie, a co dopiero kilkanaście...
(12,4 V) Na zaciskach (klemach) akumulatora ! Sprawdź/wyczyść punkty podłączenia masy do karoserii i silnika oraz podłączenie głównego, grubego kabla +12V [30] do rozrusznika, alternatora, szkrzynki bezpieczników w komorze silnika i "Body" w kabinie. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, naładuj akumulator oraz wykonaj diagnostykę pojazdu. W przypadku samochodu,...
No ja rozumiem, że trzeba zrobić zmiany - ponieważ nie jest to Plug and Play. Boję się, że jak coś źle podłączę to z dymem pójdzie nie tylko alternator ale pewnie cewka i moduł. Tylko nie wiem który gdzie podłączyć - oprócz grubego kabla - i grubego +.
kontrolka z ładowania świeci !!!! jest już wszystko ok.Między alternatorem a akumulatorem na dole jest wiązka przewodów!!! Do alternatora dochodzi kostka z dwoma kabelkami niebieski i brązowy.Drugi kabel jest gruby ten jest ok!!!sprawdzając kabel od wtyczki dalej dochodzi się do kostki tam właśnie była przyczyna" WYRWANE OBA PRZEWODY"NAJCZĘSTSZA WADA...
Masz ogromne spadki napiecia na kablach laczacych akumulator i alternator. 0,35V na masie to szok! T obciazeniem dodatkowe 0,2V. "+" na aku to bez obciazenia to0.08-0.09v a z obciazeniem to 0.67v-0.68v. Zobacz jak duza roznica pod i bez obciazenia. Aby akumulator pracowal bez problemow wszystkie ksiazki zalecaja przedzial 13,8V-14,4V. U ciebie pod obciazeniem...
WITAM. Na wstępie napiszę, że nie jestem jakimś specjalistą, posiadam mały traktorek samoróbkę i jest problem z alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/8481414100_... Z alternatora wyprowadzona taka kostka z oznaczeniami, patrząc od góry: b+ d+ w. Z internetu wyczytałem, że b+ powinien iść grubym kablem poprzez rozrusznik na akumulator....
Witaj. Widzę, że jesteś kolejną osobą która zrobiła sama w oparciu o silnik z opla isuzu. Powiedz lub pokaż w jaki sposób podłączyłeś pompę wtryskową w tym silniku. Alternator masz od innego silnika czy oryginalny? Siedziały tam jeśli pamiętam alternatory hitachi. Co do instalacji elektrycznej ja masę puszczałem bezpośrednio po ramie zaś kabel do rozrusznika...
Witaj,po prostu masz żle wykonaną instalacje do wzmacniacza i słyszysz alternator w głosnikach. Kilka zasad :Zasilanie wzmacniacza (+) powinno się brać z akumlatora poprzez bezpiecznik(zaraz przy klemie)z masą jest róznie (-) należy ją" poszukać" w niektórych przypadkach wystarczy przykręcić do karoseri przy wzmacniaczu a niekiedy przy aku w zbiegu...
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
Właśnie - zanim zdecyduję się na wyjęcie alternatora chciałbym sprawdzić czy faktycznie zdechł. No i mam parę pytań: 1. Na których stykach wtyczki alternator powinien podawać napięcie? 2. Jak w ogóle tę wtyczkę zdjąć? Próbowałem, ale nie za bardzo wiem co gdzie nacisnąć a nie chcę urwać. 3. Czy kabel w tym grubym peszlu obok wtyczki to masa? 4. Dlaczego...
W amerykańcach masz przeważnie opis na skrzynce albo jej pokrywie. Jak jest jakiś bezpiecznik to będzie jakiś gruby np 150A. A opisy na necie są. Jak masz miernik to sprawdź ładowanie i napięcia na alternatorze jak jest dostęp. Jak bym miał zgadywać to raczej alternator do roboty.
Kombinacje są po to aby odciążyć alternator seryjny wydajności 100a . Zastosowanie 2 alternatora o wydajności 140a daje duże pole do popisu rzeczywiste obciążenie ww urządzeniami da wartość 124,16a . pytania -jaki zastosować akumulator -jakiej grubości dać kable główne plik cdr wg mnie można odpalić w linuksie za pomocą programu gimp
Przewód od alternatora, ten gruby pociągnij do tego najgrubszego przy rozruszniku. Nie ma sensu ciągnąć dwóch przewodów do akumulatora. Do Twojej cewki konieczny jest rezystor lub przewód oporowy. Jeśli nie masz, ratuje Cię włączenie w szereg żarówki 21W/12V. Takiej jak od tylnego kierunkowskazu. Ten elektrozawór na gaźniku ma być podłączony, bo nie...
Odkręć gruby ( plusowy ) kabel od alternatora, podepnij go przez żarówkę np od przedniego reflektora ( szeregowo ) do alternatora, podepnij klemę, jak żarówka będzie się świecić, to świadczy o uszkodzeniu alternatora.
grubość kabel głośnikowy grubość kabel zasilać kabel zasilać grubość kabel
hamulec przyczepa honda civic termostat oświetlenie przez bluetooth
doładowanie punktów elektroda silnik siłownika zaworu
Enkoder 4 na 2 w SimulIDE – budowa, schemat, bramki OR, priorytet, 74HC148 System.Web.Services 4.0.0.0 – błąd ładowania w .NET Framework i .NET Core, diagnostyka, bindingRedirect