Może ja spróbuję wytłumaczyć. Masz 3 jednakowe uzwojenia - każde produkuje 14V. Jeśli połączysz je w gwiazdę to otrzymasz napięcie fazowe 14V, międzyfazowe 14V * 1,73. Jeśli połączysz je w trójkąt to otrzymasz międzyfazowe 14V a fazowe (niedostępne bezpośrednio) 14V / 1,73. http://obrazki.elektroda.pl/4330272500_1... Te grube kreski...
tzn testowałem tylko 2 fazy bez mostka prostowniczego. To dwie fazy odpowiednio połączone powinny dać napięcie√3 * napięcie jednej fazy. √3 = 1,73... Tylko po co do ładowania akumulatora 24V napięcie zbliżone do 3*24V ? Może wystarczy gwiazda i prostownik trójfazowy taki podobny do tego co był w alternatorze. Odczuwam to jakieś nieuzasadnione parcie...
To jest alternator 3 fazowy z uzwjeniem połączonym w trójkąt. Jesteś pewien że trójkąt a nie gwiazda? Poza tym jaki to ma wpływ na przewijanie?
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
A doradziłby ktoś jakiś możliwie najmocniejszy alternator 24V z podwójnym uzwojeniem stojana i 6 wyprowadzeniami drutu nawojowego (podobno "podwójna gwiazda" który jako sprawną używkę można kupić w miare rozsądnej cenie?
mi też się wydaje że bez znaczenia czy trójkąt czy gwiazda ale przyznam że nigdy nie sprawdzałem
Hmmm!!! Jak ja nie cierpię elektronicznej instalacji w mechanice w pojazdach... Mechanicznie było proste i nie zawodne... Już w 88r elektronika się wpieprzyla w motoryzację? No co innego zapłon tranzystor... Obrotomierz taki prosty typ... A nie taki trudny jak tutaj. Alternator punkt zerowy W... Często brali z tego do obrotomierza bo częstotliwości...
Jak to jest z połączeniem gwiazda, trójkąt? W przypadku gwiazdy, jedno z trzech uzwojeń nie jest używane przy danej fazie. Lepiej, jeżeli uzwojenia są nawinięte podwójnym drutem, połączyć je szeregowo? Czy zostawić równolegle i połączyć w gwiazdę?
Załóż 2 takie same alternatory połaczone szeregowo uzwojenia w gwiazdę bez przezwajania.
Witam, alternatory ze względu na ograniczenie gabarytów są projektowane tak aby uzyskać z nich maksymalną możliwą moc. Dlatego podejrzewam że przełączając uzwojenia nic nie zyskasz, regulator napięcia dla jego utrzymania zwiększy napięcie wzbudzenia na tyle ile będzie mógł ale to może okazać się niewystarczające dla uzyskania napięcia znamionowego na...
Alternator 1 ma uzwojenia skojarzone w gwiazdę, alternator nr 2 nie ma połączonych uzwojeń - musisz je sam połączyć w gwiazdę lub trójkąt. Wybór układu połączeń jest zależny od napięcia jakie daje poszczególna faza i jakie chcesz uzyskać. Podczas łączenia uzwojeń istotne są początki i końce oraz ich prawidłowe połączenie. Reszta to podstawowe informacje...
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
Wersja z 3-ma osobnymi stojanami nie koniecznie musi być najlepsza. Przy bezpośrednim prostowaniu prądu (jak to ma miejsce w alternatorze) przesunięcie fazowe nie gra roli jednak gdyby taka prądnica miała generować sinusa 3F to każde mechaniczne przemieszczenie się stojana zaburzy przesunięcie 120°. Kolejna sprawa to zamykanie się strumienia magnetycznego....
Pytanie dlaczego mój stojan ma 4 wyprowadzenia? Bo ma wyprowadzony środek gwiazdy.
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Dodatkowo gdybyś chciał mieć kontrolkę ładowania, to przekaźnik za stykiem NC, cewka pomiędzy konektor N (środek gwiazdy) alternatora a masę a styki do obwodu lampki
Jakim miernikiem mierzyłeś. Napięcie może się pojawiać. Nie musi to być zwarcie uzwojenia do masy. Może to być zakłóceniowe sprzężenie pojemnościowe (sorry za rym). Po pierwsze znajdź schemat i sprawdź w jakim układzie połączeń pracuje twój alternator. Z reguły jest to gwiazda z izolowanym punktem wspólnym, choć może być to jakiś "wynalazek". A zwarcie...
Jaki tójkąt-gwiazda, jak piszę wyraźnie-to stojan nieskojarzony, dlatego ma 6 prętów, kojarzony jest w mostku.
Możliwości jest kilka: -uszkodzone diody od wzbudzenia (trzy małe) -uszkodzone główne diody prostujące -urwany drut uzwojenia wirnika od jednego z pierścieni ślizgowych -urwany(e) drut(y) od uzwojeń stojana idące do głównego prostownika -i to co się zdarzyło u mnie - rozlutowane połaczenie uzwojeń głównych na stojanie tzw. gwiazda Przy tym ostatnim...
Kombinujesz z tym zapłonem, a się nie znasz. Moduł zapłonowy ze schematu jest wyposażony w podwajacz napięcia z ogranicznikiem napięcia, nie rozumiem tylko sensu stosowania tranzystorowego układu sterującego. Podwajacz napięcia był stosowany w module zapłonowym Honda NS1/NSR75, ale tam zastosowano zupełnie inny alternator, ze statorem typu gwiazda i...
Nie mówię że tak nie jest :D Nie mam w głowie karty pamięci żeby wszystkiego się uczyć i zapamiętywać i nie jestem elektronikiem ani tym bardziej inżynierem i nigdy nie kształciłem się stricte w tym kierunku a może i szkoda... W szkole na mechaniku była "elektrotechnika" ale mówili tam rzeczy typu "no tu masz alternator tu akumulator" albo pokazywali...
witam! Mam na działce zainstalowany panel fotowoltaiczny 180 W który za pośrednictwem regulatora ładuje akumulator żelowy 100 Ah. Jest to dla mnie wystarczające bo potrzebuję energię do oświetlenia. Mam jednak samodzielnie wykonany alternator trójfazowy tzw. "amerykankę" przewidziany do pracy przy małych obrotach. Przy 420 obr/min ma uzyskiwać moc 180W...
Druga opcja, jak chcesz zostać przy oryginalnym regulatorze napięcia i reszcie instalacji to przelutowanie tego czerwonego kabla w alternatorze do środka gwiazdy
DObra koniec bzdetów. Podaj typ alternatora. Środek gwiazdy idzie przez diody po to żeby upalona dioda na przerwę nie zachwiała za bardzo symetrii i generator nadal pracował. Najważniejsze jest to by diody były o odpowiednim prądzie w tym mostku.
koledzy jak zbudowany jest mostek z 6diodami prostowniczymi i jak jest podłaczony to wiem , chodzi mi o schemat podłaczeń uzwojeń do mostka i miedzy sobą , czy dobrze zrozumiałem że do punktu wspólnego gwiazdy też są podłaczone diody ??,w jakim celu ?? na innym forum o tematyce motoryzacyjnej napisano mi że uzwojenia są podłaczone w jakiś czworokąt...
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Mostek do tego drugiego alternatora z posta nr.3 to dobrany po numerze 0 120 485 048 Mostki ARC0031
Moim zdaniem: 1 wzbudzanie 2 Plus 3 masa Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie Nie koniecznie nie ma minusa na obudowie. To zależy od sposobu mocowania silnika. Kiedyś stosowano dodatkowe taśmy masujące do karoserii. Nie widzę regulatora napięcia. Nie jestem pewny czy ten alternator nie ma " minusa"...
Witam całe grono pasjonatów elektrowni wiatrowych. To mój pierwszy wpis na tym forum. Bardzo żałuję że od niedawna rozpocząłem czytać to forum na elektrodzie, to na pewno nie popełniłbym tylu błędów. Zbyt pochopnie nabyłem wiatrak o wątpliwej wydajności (24 Wolty 1000 Wat – chyba przy huraganie) oraz Inventer 24 Wolty 1500 Watów z funkcją Bypass....
Nie ma na to ratunku, bo o dziwo to alternator w układzie podwójnej gwiazdy, a diody minusowe są rozdzielone.
Wyprowadź przewód z punktu połączenia 3-ch uzwojeń, tzw. środek gwiazdy.
Podepnę się pod temat. Podpowiedzcie jak dobrać kondensator do silnika z alternatora. Połączenie alternatora w gwiazdę i chcę go zasilić z transformatora od prostownika 40A. Wiem, że potrzebny jest kondensator ale jaki? Napięcie z transformatora 17-19V prądu przemiennego. Alternator o mocy 120A lub 60A bo nawijany podwójnym drutem, więc mogę zmniejszyć....
Czyli środek gwiazdy
Potwierdzam. Ze środka gwiazdy nie zadziała - sprawdzałem osobiście. :)
Masz całkowitą rację-coś zza Odry. Myśle że nie Mo (pewnie oznaczenie zatarte) tylko Mp (mittelpunkt-punkt środkowy,czyli środek gwiazdy)
Dostałem jeszcze dwa inne alternatory, połączone w gwiazdę. Potrzeba mi jedynie napięcia zmiennego, do TIGa AC, a chciałbym to jakoś tak połączyc, żeby równo obciążyc alternator.
wyjscie środka gwiazdy z alternatora,
Panowie, w przypadku kolegi, po sprawdzeniu regulatora napięcia i pierścieni slizgowych i braku rezultatu trzeba dać sobie spokój. Alternator jak mniemam nie był rozbierany, a do tego trzeba troszkę wiedzy i narzędzi. Pomiar rezystacji uzwojenia typu gwiazda - trzeba rozlutować przewody idące do diód. Teraz w zależności od posiadanego miernika zm Pozdrawiam...
Zauważyłem link z postu #6. Zrobiłbym to trochę inaczej. Dla sterowania jednoczesnego wszystkimi tranzystorami nie ma specjalinie alternatywy gdyż jeżeli obciążysz nierównomiernie alternator połączony w gwiazdę to szybko się przekonasz jak z tego powodu "jęczy". Będzie głośniej pracował a to nie jedyny problem, który się z tym wiąże.
Musisz stwierdzić czy ta biała kosta to wyprowadzenie gwiazdy czy prostownika -jeżeli gwiazda to zastosuj przekaznik.Wygląda na to że nie nie jest to koniec probl.-zewrzyj zac.15 i 67 nap ma skoczyc pow 32V /bateria naładowana/ jesli nie skoczy to wyciągaj i rozbierz grata.
Alternatory to bardzo proste konstrukcje - uzwojenie połączone w gwiazdę, Akurat w tym alternatorze jest połączenie w trójkąt. Tu mnie zaskoczyłeś 🙂
Ja tylko chcę zauważyć, że generalnie perpetuum mobile - czyli coś wiecznie się poruszające NIE JEST SPRZECZNE Z FIZYKĄ - wystarczy przeczytać ze zrozumieniem I zasadę dynamiki Newtona. To tylko tutaj na Ziemi mamy niekorzystne warunki (grawitacja, opór atmosfery), które sprawiają, że perpetuum mobile nie da się wykonać. Oczywiście nawet w przestrzeni...
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Dwie ważne sprawy: kabel z 15 regulatora napięcia ma iść do styku 15 stacyjki, być może przez bezpiecznik, którego nie widać, ale ma na nim być 12V po włączeniu kluczyka. Druga: kabel z 67 regulatora na szczotkę alternatora, zacisk też 67 na zdjęciach z regulatora wychodzi niebieski, a na 67 alternatora jest żółty Regulator, jego obudowa oczywiście...
Motronic. Napędza Pan alternator silnikiem elektrycznym,poprzez pasek klinowy lub wieloklinowy.Podpinamy zewnętrzny regulator wzbudzenia,dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora i podłączyć mierniki (wiadomo jakie),przy okazji zamieniać fazy na wejściu do prostownika 3-fazowego.Co tu dużo tłumaczyć,radzimy diagnoście samochodowemu a nie samochodowi...
Sygnału do obrotomierza nie bierze się z środka gwiazdy w alternatorze.
(at)vodiczka Idzie o konsekwencje a te są takie że wczoraj dziś i jutro istnieje tak samo i jednocześnie tylko dla nas z jakiegoś powodu wydaje się ze idziemy z czasem. Nie istnieje tak samo, tylko cały czas się zmienia z "prędkością" czasu. Dowodem tego jest to, że widzimy zmieniający sie obraz, czyli widzimy pędzące fotony, ale tylko z częstotliwością...
Witam wszystkich. Mam taki problem, szukam, oglądam filmy i albo się za bardzo zawęziłem w tej szukanej frazie, albo rzeczywiście nie ma nic jasno napisane dla takiego jak ja "znawcy" alternatorów. Mianowicie, mam w domu jednorodzinnym zamontowaną przetwornicę, której używam na co dzień jeśli tylko słońce na to pozwoli, po przez akumulatory i 2 panele...
06061947 Tu jest rysunek rozpływu prądów w alternatorze w układzie gwiazdy, dla uproszczenia przyjmuję, że prąd na wyjściu jest 3A. Narysuj swoją propozycję. http://obrazki.elektroda.net/51_11743362...
Zadanie jest takie: na samochodzie serwisowym o instalacji 12V trzeba zamontować układ baterii do awaryjnego odpalania pojazdów zarówno 12V jak i 24V. Zadanie obejmuje oczywiście również sensowne rozwiązanie układu ładowania. Stan obecny: Dwie baterie 12V są łączone równolegle (12V) lub szeregowo (24V) przy pomocy standardowego przełącznika trójkąt/gwiazda...
Do śruby M5 podłączone powinno być zasilanie po stacyjce(+15).Przewód dorobiony , gdyż te alternatory były 6-cio diodowe. Być może ktoś przerobił na 9-cio diodowy, lub wyprowadził środek gwiazdy, do przekaźnika kontrolki ładowania. Jedynie rozkręcenie alternatora wyjaśni przeznaczenie przewodu.
musisz mieć przekaźnik gaszący kontrolke i tam podpinasz ~ Bzdura! Nie wprowadzaj chłopaka w błąd! Nie w rosyjskim wykonaniu. Popatrz sobie na schemat tego alternatora. ~ to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. Takie W jak w alternatorach do diesli. A przekaźnik jest zrealizowany elektronicznie w regulatorze.
Moim zdaniem najprościej to: - przykręcić alternator do błoku silnika w taki sposób aby był oddzielony/odseparowany elektrycznie od niego i wtedy łączysz taśmą/kablem (odpowiedniej srednicy - znaczy sie grubym :) ) wyjście alternatora (+) z masą pojazdu a obudowę alternatora (-) z instalacją elektryczną (kablem idącym do akumulatora bo stary regulator...
Witam Proponuję mniejsze koło pasowe i alternator podłączyć w trójkąt. Przy połączeniu w gwiazdę maksymalny prąd to ok. 85 A. Połączenie w gwiazdę podwyższa napięcie a zmniejsza prąd. Pozdrawiam
Oczywiście że można, nie wypisuj bzdur. Bardzo w takim bądź razie proszę o schemat. Alternator taki jaki mam w UAZie - 6 diodowy, bez wyprowadzanego przewodu ze środka gwiazdy.
Zacznij od pomierzenia napięcia alternatora z odpiętym regulatorem (żółte przewody). Masz mieć od kilkunastu V na biegu jałowym do 50-80V przy wysokich obrotach. Napięcia międzyfazowe mają być równe (lub przynajmniej prawie równe). Względem masy ma być zero (alternator nawinięty w gwiazdę bez uziemionego środka). Potem wrzuć zdjęcie kostki regulatora...
A gdyby tak 3 fazy wyciągnąć bezpośrednio z alternatora, nie trzebaby przetwornicy, idealny trójfazowy, w gwiazdę, i ponad 600W ( w zależności od alternatora ). pozdrawiam Maciek_M
proponuje zacząć od zdemontowania alternatora. potem pomierzyć tak jak koledzy piszą wyżej wirnik uzwojenia stojana. Przy takiej kolejności może kolega pozna budowę i jednocześnie bedzie wiedział oczym mówimy. W alternatorze uzwojenie wirnika nawijane jest cylindrycznie i niejest trudno sprawdzić te uzwojenie. Wyjściie na dwa pierścienie ślizgowe. Jeśli...
Ten motor nie ma czujnika rpm na wale. ponieważ to diesel musisz pokombinować. Możesz założyć swój czujnik na wał ,lub potraktować zmienne napięcie z alternatora przed regulatorem (szczyt gwiazdy mostka ) jako dostawcę sygnału.... Pozdrowienia
Na aku według miernika 14,7V podłącze żarówkę dodam gazu i spalona czyli co, cuda ? jednak wychodzą 4 przewody Trzy żółte i czarny ? Środek gwiazdy cewek alternatora. Na masę z tym. A, propos, jest kontrolka ładowania w tej machinie ?
Witam ponownie,mam jeszcze jedno pytanie . W jakim celu ze środka gwiazdy uzwojenia stojana alternatora są wyprowadzone dwie diody plusowa i minusowa oprócz sześciu normalnych z trzech uzwojeń.
należy stwierdzić że przy pozornej prostocie alt. p roblem jest trudny -przed rozpoczęciem prób naładować akumulator,obciążyc alt prądem nominalnym a przynajmniej włączyć wszystkie odbiorniki -pomiar naoięcia pomiędzy B+ alt. a masą alt. i masą pojazdu - jeżeli nap obniży się pon. napięcia nominalnego to prawdopodobnie rozlutowana gwiazda ,uszkodzona...
Altivar 12 jest jednofazowy, jeżeli masz silnik z rozruchem gwiazda/trójkąt to musi być zasilony z 3 faz, czyli musi byc to drozszy model. Sprawdź napiecia na tabliczce silnika. To jest silnik 0,75 kW. Raczej powinien mieć być na 230/400V. Pytanie- jak przetestować alternator napędzany w choćby zbliżonym do nominalnego zakresie obrotów i obciążony...
Zwykła żarówka ma za mały prąd żeby stwierdzić czy są diody są dobre po drugie pomiar diod podłączonych razem nie ma sensu. Przy małym prądzie albo przy pomiarze multimetrem są "dobre", pod obciążeniem już nie. W miejscu zaklejonym klejem w alternatorze 9d jest miejsce na wsuwkę wzbudzenia, w alternatorze 6d jest wyjście z gwiazdy pod przekaźnik ładowania....
Środek gwiazdy jest może zgrzany do statora? Znaleźć środek gwiazdy, rozłączyć jak się da, pomierzyć fazy oddzielnie.
1) wstukałem w google "schemat uzwojeń alternatora" kliknąłem na grafikę i wyskoczyło mnóstwo schematów z połączeniami w gwiazdę i pewnie tak ma połączone uzwojenia twój alternator 2) Napięcie wzbudzenia na pewno w granicach 0...15V i raczej na pewno musisz to ograniczać prądowo np opornikiem 3) Obciążenie moim zdaniem powinno być, aby nie wyindukowało...
Witam . Jak masz możliwość napędzić alternator (około 800-1000 obr) ,to gdy podasz na zacisk M napięcie 12V ,powinno być 12-14V na zacisku B+. Jeżeli napięcie na zacisku R jest zbliżone do B+ ,to jest 9-cio diodowy . Możesz to sprawdzić multimetrem ,lub żarówką 12V/4W. Słabsze świecenie żarówki (gdzieś o połowę) na zacisku R ,oznacza alternator 6-cio...
to nie jest dla silnika pralki szeregowca. a dla domu z magazynu energii czy akumulatornia... bądź z paneli fotowoitaicznej... bo prawdziwe falowniki są drogie dość a że mam transformator to mógłbym wykorzystać do tego celu... 16kVA 400V/230V było gwiazda Y na trójkąt D i to trójkąt przerobiłem na gwiazdę Y w efekcie ten transformator wyszedł na zasilacz...
Ale po co sie ma viper 555 skoro wiem że to działa bo to normalny mostek trójfazowy. POzatym wiele alternatorów jest skojarzonych w trójkąt a nie gwiazdę. Po wtóre nic tam nie robi zwarcia.
Tarcze o średnicy 300 grubość 8. 12 cewek DNE-0,8 z=400 grubość18 Magnesy 2*16 - MW 29*10 N 38 Układ jak na rys z tym że chcę magnesy umieścić odrobinę bliżej krawędzi (adekwatnie cewki) Na razie myślę o wyprowadzeniu wszystkich wyprowadzeń cewek na zewnątrz (łączenie po pierwszych testach – w jednej fazie szeregowo-równoległe 2*3 lub 3*2). Docelowo...
Jego wskazanie będzie zależeć od stosunku średnic kół pasowych wału korbowego i alternatora. Dlatego podejdzie każdy obrotomierz z regulacją (peer-kiem). Bez regulacji ciężko będzie dobrać, musiałbyś robić nową skalę Obrotomierz jest tak naprawdę częstościomierzem. Dla silnika iskrowego temat jest prosty, są dwa impulsy (dwie iskry) na jeden obrót czterosuwowego...
A skąd żes ty takiego starocia wziął? Po pierwsze piszecie bzdury, oboje. Ten alternator nie ma ani dziewięciu diod, ani nawet wyprowadzonego środka gwiazdy. Ten altenator pracował w układzie w którym był zwykły amperomierz informujący o tym czy akumulator jest ładowany, czy na odwrót. Nie miał też regulatora ani w sobie, ani na sobie. Nic, tylko szczotkotrzymacz....
Uzwojenia są łączone w gwiazdę , możesz użyć żarówek dwuwłóknowych 12V podłączonych tak aby włokna były szeregowo, alternator ma moc w okolicy 300W więc musi być odpowiednie obciążenie aby napięcie nie poszło za wysoko i żarówki się nie popaliły. Więcej info masz tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Jak podłączasz duży silnik, to wiadomo, że przy starcie będzie bardzo obciążać. Potrzebny być może start gwiazda/trójkąt. Fabryczne układy są zbyt prymitywne, żeby nadążyć za zmianami obciążenia. Tutaj skoro spadają obroty, to oznacza, że przeciążasz chwilowo agregat i samemu silnikowi brakuje mocy. Ja kiedyś przerobiłem PAB-a, bo coś nie grało z tym...
Dla rzwiązania problemu możesz zastosować przekaźnik 12V z stykami przełącznymi i w ten sposób podłączyć kontrolkę.Takie rozwiązanie było stosowane w alternatorach 6-cio diodowych ELMOT.Do tego celu był dedykowany przekaźnik kontrolki. Tylko że ten przekaźnik był zasilany ze środka gwiazdy uzwojenia, wątpię by w alternatorze autora ten punkt był wyprowadzony.
Ja u wróżki nie byłem .pomiar stojana robi się między fazowo nie względem masy ,bo takowej nie ma,jedynie alternatory Kanta miały wyprowadzony środek gwiazdy ,czyli sztuczną masę która służyła do kontrolki(przekaźnika).Jeżeli miał ładowanie 16V i więcej ,to mostek raczej dobry ,tylko wina regulatora,czyż nie.
to nie jest szczotka tylko zacisk na tym alternatorze przy tych zaciskach mogą być oznaczenia "w" i "t" jes tam również śruba 6mm jeżeli wskaźnikiem ładowania jest amperomierz to jeden zacisk jest wolny bo to środek gwiazdy uzwojen stojana alternatora sprawdz czy na śrubie(30) jest napiecie akumulatora później podaj z tej śruby napięcie na jeden z tych...
To jaki problem, ? ...ale...... -dla pewności zanieś alternator do elektryka samochodowego żeby go sprawdził. -najlepiej gdy to będzie alternator z wewnętrznym regulatorem. -potrzebny jest akumulator który będzie zasili wzbudzenie a potem będzie ładowany(wzbudzenie musi być, choć były alternatory które pobierały wzbudzenie z gwiazdy(z niesymetryczności)i...
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
To regulator elektroniczny z ogranicznikiem napięcia który może pracować z zwykłym alternatorem A-120 D+ - zasilanie po zapłonie DF - szczotka D- - masa Y - wyjście z gwiazdy X w kółku - kontrolka
Wyniki zawsze powinny być takie same jeśli za wyniki uważamy MOC. W przypadku podłączenia trzech faz w gwiazdę używając 6 diod otrzymamy największe NAPIĘCIE. Proponuje zapoznać się ze schematem alternatora samochodowego, który jest generatorem trójfazowym.
z tego co pamiętam to przy twoim alternatorze są następujące wyjścia prądowy nr30 ,do szczotek altern.oraz środek gwiazdy uzwojenia wzbodzenia.prądowy idzie do akumulato.do szczotek idzie z regulatora napięcia nr 67,wyjście gwiazdy idzie do przekażnika lampki ładowania zakładając że to jest alternator 6diodowy
Pierwszy raz na forum. Moja amerykanka na bazie piasty rowerowej - średnica 11 cm, magnesy 2x12 neodymów 25x12,5x5, 3 fazy 3x140 zwojów fi 0,6 na cewkę. Stator połączony w gwiazdę po wyprostowaniu 6 diodami ze starego alternatora daje przy około 260 obrotach 14V. Na wszystkich oglądanych schematach statory połączone w gwiazdę są prostowane mostkami...
Przelutowałem diodę w fazę, alternator na stół i chodzi. Pewnie mostek robiony pod inaczej zwojoną koronkę, czyli patrząc jak na foto faza->faza->środek gwiazdy->faza
To wcale nie jest takie skomplikowane. Z alternatora należy wyprowadzić środek gwiazdy, na czas rozruchu musi być połączony z zasilaniem, wyjścia trzech faz kluczujemy trzema tranzystorami do masy. Przebiegi prostokątne przesunięte w fazie o 120 stopni. W tym typie maszyny przebieg nie musi być sinisoidalny, bo i tak układ magnetyczny nie zapewnia sinusoidalnego...
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
Twój alternator jest 6 diodowy ,więc jeżeli nie chcesz inwestować w oryginał to zastosuj regulator 6d ze starego dużego fiata i będzie pracować ,tylko jest kłopot z kontrolką ładowania .W fiacie jest przekaźnik sterowany wspólnym połączeniem gwiazdy ,a Ty masz alternator (szkic narysowany przez Ciebie )połączony w trójkąt
Ja z praktyki mogę powiedzieć że najczęściej połączenie w gwiazdę stosuje się przy alt. 36 żłobkowych.Przypada w nich 6 cewek na fazę drut najczęściej 1-1,2 mm.Przewijałem swego czasu alternator 18 żłobkowy połączony w trójkąt z 3 cewkami na fazę drutem 1,4mm.Sądząc po gabarytach obwodu magnetycznego alternatorów połączonych w trójkąt i częstości występowania...
Zdesymetryzowanie gwiazdy poprzez upalenie jednej z diod. Te dodatkowe symetryzują w czasie usterki.
Układ jest kojarzony w gwiazdę,w mostku. Sam stojan jako taki jest nieskojarzony.
Wiem, ale jest parę zonków - w PF wzbudzenie było ze środka gwiazdy i dochodził specjalizowany przekaźnik lampki ładowania. http://obrazki.elektroda.pl/3285212100_1... I tu pytanie - jak alternator jest wzbudzany w mustangu - ani tu dodatkowego mostka wzbudzenia, ani podpięcia do czegokolwiek środka gwiazdy. Jak napisałem - nie czuję...
Mostek prostowniczy tzn. sześć diod ,czy trzy diody wzbudzenia, te mniejsze podmieniałeś . Jeżeli jest to starszy model to może być tylko sześć diod a kontrolka podłączona jest do uzwojenia stojana tam gdzie trzy uzwojenia łączą się razem ( wspólny gwiazdy) .
Płyta z tym nitowanym wyjściem oczkowym jest plusowa. Widać że się tam grzało i to prawdopodobnie była usterka tego alternatora. Tam gdzie trzy śruby wciskane to jest płyta minusowa. Odlutuj trzy końce uzwojenia od mostka i dopiero sprawdzaj diody. Najlepiej żarówką 20-40 W ,omomierz i test diody na mierniku to tak sobie pokazują . Ten "element" na...
Podaj chociaż markę sprzętu,producenta... Te oznaczenia są wybite na obudowie alternatora? Te z reguły mają typowe oznaczenia, a podane przez ciebie wyglądają dość dziwnie. To wyprowadzenie nieznaczone, to może być wyprowadzenie środka gwiazdy do podłączenia lampki/przekaźnika kontroli ładowania. Szukałeś schematu pojazdu?
A w motocyklu masa/rama motocykla nie może być odpowiednikiem przewodu neutralnego ? Jest to punkt wspólny generatora w układzie gwiazdy. Bzdura. W motocyklach z alternatorem 3~ środek gwiazdy nie jest nigdy połączony z masą pojazdu. Więcej - jeśli uzwojenie ma połączenie z masą to jest uszkodzone. Spotyka się tez układ w trójkąt np SV650 po lifcie....
Okej, jutro przy atakuje auto złomy, byłem też w jednym sklepie z częściami do fiata 125p ale był zamknięty może jutro się uda. P.s. niestety 27 muszę wyjechać na 2 tygodnie, ale mam nadzieje że zbiorę wszystko czego potrzebuje przed wyjazdem a po powrocie wezmę się za montowanie. Bardzo Wam dziękuje za pomoc, na prawdę bardzo. Pozdrawiam EDIT: Szukałem...
Koledzy to nie tak. Alternator w momencie rozpoczęcia ładowania w wyjściu z gwiazdy zaczyna generować prąd.Dlatego musi być przekażnik ładowania czyli rozwierający a podłączenie następujące; cewka przekaznika 1-masa 2-wyjście z gwiazdy 30-masa 87-kontrolka. Na kontrolkę z drugiej strony zasilanie 15. Pozdr. Dodam że przy przekażniku typowym do ładowania...
nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Jeden z zacisków jest ze szczotek wirnika i powinien być połączony z regulatorem. Drugi w zależności czy to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy jest albo wyjściem na regulator a lbo środkiem gwiazdy głównego uzwojenia. Pomyłka w połączeniu tych dwóch wyjść nie powinna spowodować uszkodzenia alternatora.
1C 2C 3D 4A 5A 6C 7D 8C 9A 10D 11D 12A 13A 14B 15D 16A 17A 18B 19C 20D 21B 22B 23A 24B 25B 26D 27C 28D 29D 30A 31B 32C 33A 34C 35D 36B 37D 38D 39B 40A wersja arkusza x Pierwsze: aparaty i urządzenia elektryczne Kotlarski, Grad temat 1.1 klasyfikacja urządzeń "rozdzielcze( wyłączniki,rozłączniki,odłączniki,bezpie... Drugie; Google grafika: Sterowniki...
Cekawi mnie, gdzie znajdzie ten "-" w alternatorze. Z tego co wiem to sygnał jest brany ze środka gwiazdy lub z dodatkowej diody. I jest to impuls dodatni. Są jeszcze jakieś inne rozwiązania?
gwiazda trójkąt alternator połączenie gwiazda gwiazda układ gwiazda gwiazda
obrotomierz motocykl makro automatyczny uruchamiać schemat ideowy falownik
silnik bipolarny silnik bipolarny
Kabel antenowy jako cyfrowy koaksjalny: czy to możliwe? Luxman L-331 - Niedziałająca klawiatura